ΠΕΡΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ

Μηνύματα
141
Reaction score
4
Καλησπερα σε ολους.
Διαβαζοντας τα διαφορα post πανω στο ζητημα της εκτυπωσης φωτογραφιων, ειδα οτι υπαρχει παρανοηση και μπερδεμα σχετικα με αυτο το θεμα. Ειμαι επαγγελματιας φωτογραφος studio εδω και εικοσι χρονια, και επισεις κανω και διαχωρισμους χρωματων.
Ας παρουμε τα πραγματα απο την αρχη. Την εικονα που βλεπουμε στην οθονη δεν μπορουμενα την τυπωσουμε ακριβως οπως την βλεπουμε διοτι η εικονα της οθονης δημιουργει τα χρωματα μεσω εκπομπης φωτος, ενω μια εκτυπωση εξ αντανακλασεως τυπωμενων μελανιων.Η διαφορα ειναι πολυ μεγαλη οσο αφορα την ''ζωντανια'' της φωτογραφιας, καθως και το ευρος (τον πλουτο) του χρωματος. [να σημειωσω εδω οτι το χαρτι της εκτυπωσης εχει ευρος κοντραστ 4-5 fstop, το slide 6-7 fstop, οι συγχρονες dslr 8-9 fstop, και οι digital backs μεσαιου και μεγαλου format κοντα στα 12 fstop.
Οταν μιλαμε για τυπωμενη με μελανι φωτογραφια, μιλαμε αποκλειστικα για CMYK, και αυτο διοτι RGB (Red Green Blue) ειναι το χρωματικο μοντελο του φωτος (αν ριξουμε τρεις ισοδυναμες φωτεινες ακτινες, κοκκινη ,πρασινη, μπλε στο ιδιο σημειο θα μας δωσουν λευκο φως )και δεν ισχυει οταν μιλαμε για μελανια (αν κανουμε το ιδιο με ιση ποσοτητα αντιστιχων μελανιων θα παρουμε ενα σκουρο γκρι που δεν ειναι καν ουδετερο) . Οταν δινει κανεις μια RGB φωτογραφια για τυπωμα, τοτε απλα, η οποια μηχανη εκτυπωσης θα κανει μονη της την μετατροπη και αρα χωρις κανενα ελεγχο εκ μερους μας.
Ειναι προτιμοτερο να κανει κανεις την μετατροπη σε CMYK (Cyan Magenta Yellow Black) στο photoshop (καλυτερος αλγοριθμος) και να δουλευει τη φωτογραφια ωστε να πλησιασει περισοτερο την'' αισθηση'' του RGB, καθως επισεις ειναι καλυτερα να ξεκινας με ενα αρχειο RGB 16bit διοτι ετσι (με περισσοτερη πληροφορια) μπορουν να υπολογιστουν καλυτεραοι μεταβασεις των τονων και εχουμε ενα οσο το δυνατον πλουσιοτερο CMYK αρχειο . Σημεινω εδω οτι οι φωτογραφιες CMYK ειναι εξ ορισμου αρχεια 8bit .
Ακομη και ετσι ομως υπαρχουν τμηματα του RGB που απλως δεν μπορουν να αναπαραχθουν στις εκτυπωσεις. πχ μεταλικα χρωματα, φωτεινο κορεσμενο πορτοκαλι, φωτεινο κορεσμενο κοκκινο, και αρκετες αποχρωσεις του μπλε και του πρασινου (βαθιες και κορεσμενες).
Δεν θα μακρυγορησω περισσοτερο προς το παρον, ειμαι στην διαθεση σας για εκτενεστερη αναλυση και επεκταση αν υπαρχει ενδιαφερον...
 

Μηνύματα
1.575
Reaction score
69
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ

Καλως ηρθες... που ενδιαφεροντα οσα εγραψες...σιγουρα ενδιαφερονται πολλοι...

Εγω θα ηθελα αν δε σου κανει κοπο, να γραψεις το workflow που χρησιμοποιεις για βασικη (χωρις μασκες κτλ) επεξεργασια, τοσο για jpg στο φωτοσοπ οσο και για raw (ειτε στο ACR ειτε στο φωτοσοπ).
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.887
Reaction score
34.319
Καλη σου μερα φιλε chrismusic!ΕΙναι αρκετα ενδιαφεροντα τα θεματα προς συζητηση που αναπτυσσεις!


Την εικονα που βλεπουμε στην οθονη δεν μπορουμενα την τυπωσουμε ακριβως οπως την βλεπουμε
Exω την εντυπωση οτι αν εχουμε σωστη αλυσιδα color managment μπορουμε να πλησιασουμε σχεδον ακριβως το πρωτοτυπο και να εχουμε ενα ΠΙΣΤΟ αντιγραφο, ειτε της οθονης , ειτε του πρωτοτυπου.ΜΙας και κανεις κ διαχωρισμους πιστευω θα το συναντας αυτο!

Οταν μιλαμε για τυπωμενη με μελανι φωτογραφια, μιλαμε αποκλειστικα για CMYK, και αυτο διοτι RGB (Red Green Blue) ειναι το χρωματικο μοντελο του φωτος (αν ριξουμε τρεις ισοδυναμες φωτεινες ακτινες, κοκκινη ,πρασινη, μπλε στο ιδιο σημειο θα μας δωσουν λευκο φως )και δεν ισχυει οταν μιλαμε για μελανια (αν κανουμε το ιδιο με ιση ποσοτητα αντιστιχων μελανιων θα παρουμε ενα σκουρο γκρι που δεν ειναι καν ουδετερο) . Οταν δινει κανεις μια RGB φωτογραφια για τυπωμα, τοτε απλα, η οποια μηχανη εκτυπωσης θα κανει μονη της την μετατροπη και αρα χωρις κανενα ελεγχο εκ μερους μας.
Δεν ειναι αναγκη να ειναι αποκλειστικα CMYK γιατι? δεν μπορει να ειναι RGB η τονικη?
Επισης μπορεις με τα χρωματικα profiles να κανεις μονος τη μετατροπη, οπως εσυ τη θελεις, δεν ειναι αναγκη να να γινει η μετατροπη μονη της, μπορει δηλαδη να υπαρχει ελεγχος.

Ειναι προτιμοτερο να κανει κανεις την μετατροπη σε CMYK (Cyan Magenta Yellow Black) στο photoshop (καλυτερος αλγοριθμος)

Παρα πολυ σωστα!

Δεν θα μακρυγορησω περισσοτερο προς το παρον, ειμαι στην διαθεση σας για εκτενεστερη αναλυση και επεκταση αν υπαρχει ενδιαφερον...
Μαλλον θα μιλας αποκλειστικα για τον τομεα της εκτυπωσης που ειναι κατι πολυ εξιδεικευμενο κ πολυ ιδιαιτερο πλεον , με την ραγδαια αναπτυξη του τομεα των γραφικων τεχνων και των ατελιε-lab γενικοτερα.

Καλημερα!:126:
 

Μηνύματα
141
Reaction score
4
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ

Το workflow ειναι το εξης. Κανουμε white η gray balance,(αν ειμαστε στο στουντιο. Αν ειμαστε εξω στο φυσικο περιβαλον αρκει να εχουμε ρυθμισει τη μηχανη μας στα 5500Κ) στη συνεχεια κανουμε τη ληψη σε raw format, και εξαγουμε απο το raw
αρχειο tif 16bit (χωρις sharpening) μεσα απο το προγραμα της εκαστοτε καμερας γιατι μονο αυτο, (το προγραμα), ξερει το πως αντιδρα το ccd της συγκεκριμενης καμερας στο φως, συν του οτι κανει και αλλες εξειδικευμενες διορθωσεις.
Στη συνεχεια, εισαγουμε τη φωτογραφια στο photoshop και ξεκιναμε την επεξεργασια. Aν η φωτογραφια προοριζεται για τυπωμα κανουμε τη φωτογραφια cmyk (profile fogra 27) και μεσω του selective color (βασικα) και αλλων ρυθμιστικων, αρχιζουμε να πειραζουμε τα χρωματα. Στο σημειο αυτο αξιζει να παρατηρησει κανεις οτι στο photoshop δεν υπαρχουν ρυθμιστικα χρωματος που να αναφερονται στο RGB.Τα χρωματα που μπορεις να προσθαφεραισεις ειναι cyan magenta yellow black.[Τυχαιο? δεν νομιζω]. Eπισεις στο RGB δεν υπαρχει μαυρο χρωμα.(πολυ σημαντικο)
Μπορει κανεις να επεξεργαστει την εικονα και στο RGB, οχι ομως αν πηγαινει για τυπωμα.Εξ ορισμου για τυπωμα παντα καταληγουμε στο χρωματικο μοντελο μελανιων cmyk.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.644
Reaction score
9.216
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ

Αυτή είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, για όποιον ασχολείται σοβαρά με τη φωτογραφία και θέλει ποιοτικές εκτυπώσεις από τις φωτογραφίες του.

Για να συνεισφέρω κι εγώ κάτι στην κουβέντα, παραθέτω το λόγο για τον οποίο κάποιες αποχρώσεις των χρωμάτων δεν εκτυπώνονται κατά την εφαρμογή του μοντέλου CMYK, σε φωτογραφίες που έχουν ληφθεί κατά sRBG ή Adobe RGB. Στο διάγραμμα που παραθέτω ενδεικτικά, φαίνεται καθαρά ότι ο χρωματικός χώρος του CMYK είναι σαφώς πιο περιορισμένος από τους άλλους δύο -που κι αυτοί με τη σειρά τους δεν καλύπτουν το πλήρες ορατό φάσμα:




Περιμένουμε να διαβάσουμε περισσότερα από τους πιο ειδικούς, για το πως μπορούμε να βελτιώσουμε τις εκτυπώσεις μας!
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.887
Reaction score
34.319
Συνηθως παντα η επεξεργασια της φωτο γινεται πρωτα στο RGB, για οποιαδηποτε χρηση κι αν ειναι η φωτο λογω μεγαλυτερης γκαμας και σωστοτερης "ανταποκριση" των ρυθμιστικων στο photoshop.


Πολυ σωστο αυτο που γραφεις με το sharpening.
Βεβαια κατα τη γνωμη μου καλυτερο ειναι να γινεται τελευταιο (μονο pre-sharpening στην αρχη) και παντα αφου γνωριζουμε το μεγεθος της φωτο και τον προορισμο της.

Η Ugra-Fogra εχει βγαλει καινουρια προφιλ που γενικως "ακουνε" καλυτερα , οπως το fogra 39 , τα οποια αρχισαν πλεον να γινονται διεθνη στανταρ και ακολουθουνται σιγα σιγα απ ολα τα μεγαλα λιθογραφεια και ατελιε οπως και επιχειρησεις διαχειρισης χρωματος και παραγωγης δοκιμιων.

Εξ αλλου το τελικο προφιλ προορισμου μπορει να διαφερει αναλογα με τη χρηση η την μηχανη εκτυπωσης.

πχ αλλο θα ναι για offset ευρωπαικη , για αμφιπλευρη η κυλινδρικη, για μικρη η μεγαλυτερη ψηφιακη, για χρηση lab η durst , για εκτυπωση σε οικιακο εκτυπωτη η plotter και παντα σε συννενοηση.

Ολα αυτα για προσαρμογη κ ελεγχο με το μεσο εκτυπωσης για να χουμε οσο το δυνατον πιστοτερο αποτελεσμα.

:126:

Παντα φιλικα με με διαθεση για συζητηση πανω στο πιο σωστο αποτελεσμα!
 

Μηνύματα
1.575
Reaction score
69
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ

και μεσω του selective color (βασικα) και αλλων ρυθμιστικων, αρχιζουμε να πειραζουμε τα χρωματα.



Στο σημειο αυτο αξιζει να παρατηρησει κανεις οτι στο photoshop δεν υπαρχουν ρυθμιστικα χρωματος που να αναφερονται στο RGB.Τα χρωματα που μπορεις να προσθαφεραισεις ειναι cyan magenta yellow black.

Eπισεις στο RGB δεν υπαρχει μαυρο χρωμα.(πολυ σημαντικο)

Oταν πειραζεις τα χρωματα, ειτε με το selective ειτε με το saturation εχεις καποιο τροπο με τον οποιο ελεγχεις να μη διαγραφουν/σβυσθουν καποιοι τονοι? Με color sampler, με το ματι, με κατι αλλο???


Επισης, αν θελεις, εξηγεις λιγο παραπανω τι εννοεις με τη μη υπαρξη ρυθμιστικων RGB και μαυρου χρωματος?
 

Μηνύματα
141
Reaction score
4
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ

Ο τροπος με τον οποιο ελεγχεις το χρωμα ειναι κατα κυριο λογο, με το ματι αφ ενος (απαραιτητη η καλιμπραρισμενη οθονη), και αφ ετερου με το color sampler (συνιστω ευρος 5 πιξελ). Με το color picker ελεγχεις τις τιμες του cmyk στα λευκα, τα μαυρα και τα ουδετερα γκρι ωστε αφ ενος να ειναι ουδετερα (χωρις χροιες χρωματος) αφ ετερου να μπορει να ''γραφει'' ενα λευκο αντικειμενο σε λευκο χαρτι, η, τα μαυρα να εχουν την πυκνοτητα που επιθυμουμε.
Αν ανοιξεις το selective color θα δεις οτι υπαρχει ενα πτυσομενο μενου στο οποιο επιλεγεις σε ποιο χρωμα θα δουλεψεις , και απο κατω τα sliders των χρωματων του cmyk. Πουθενα δεν θα δεις να μπορεις να αφαιρεσεις η προσθεσεις κοκκινο στο κοκκινο κ.α. Αν αφαιρεσεις ματζεντα απο το κοκκινο τοτε ταυτοχρονα αφαιρεις και μπλε , διοτι ματζεντα = κοκκινο + μπλε (φως).
Τωρα οσον αφορα το μαυρο, οντως δεν υπαρχει στο RGB.
Αν αφαιρεσει κανεις μαυρο απο ενα χρωμα σε RGB τοτε θα αφαιρεσει στην πραγματικοτητα ισοδυναμες ποσοτητες απο κοκινο πρασινο μπλε, και αρα θα αδυνατισει το χρωμα. Αντιθετα αν το κανεις στο cmyk ,τοτε αφαιρεις μαυρο χωρις να πειραξεις τις δυναμεις των χρωματων.
Αγαπητε φιλε Γιαννη θα απαντησω σε εσενα στο επομενο post.
 

Μηνύματα
1.732
Reaction score
789
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ

..Στο σημειο αυτο αξιζει να παρατηρησει κανεις οτι στο photoshop δεν υπαρχουν ρυθμιστικα χρωματος που να αναφερονται στο RGB.Τα χρωματα που μπορεις να προσθαφεραισεις ειναι cyan magenta yellow black.[Τυχαιο? δεν νομιζω]....

[STYLE="inquote"]και τα Image->Adjustments->Levels,Color Balance κλπ;[/STYLE]

Μπορει κανεις να επεξεργαστει την εικονα και στο RGB, οχι ομως αν πηγαινει για τυπωμα.Εξ ορισμου για τυπωμα παντα καταληγουμε στο χρωματικο μοντελο μελανιων cmyk.
[STYLE="inquote"]σωστά, αλλιώς τα σελιδοποιητικά προγράμματα, κάνουν πατάτες[/STYLE]
Η εκτύπωση σε offset (CMYK) αποτελείται απο ροζέτα (εκτύπωση κουκίδων σε διαφορετική γωνία ανα χρώμα για να μην επικαλύπτονται)

και έχει σημασία ανάλογα με την μηχανή και η "ανάλυση" της εκτύπωσης (lpi) όπου πολύ μεγάλη, "μπουκώνει" το μελάνι, πολύ μικρή αφήνει ορατά κενά. Ένας μύθος που κυκλοφορεί είναι ότι όσο μεγαλύτερη ανάλυση έχει μια φωτό, τόσο καλύτερα. Στην πράξη, υπάρχει όριο στην μέγιστη ανάλυση που μπορεί να έχει επίδραση στην ποιότητα εκτύπωσης.

ενώ μια καλή (καλιμπραρισμένη) εκτύπωση απο inkjet, έχει άλλα screenings (stochastic, dithering, klp) που μοιάζουν απο κουκκίδες έως σκουληκάκια ανακατεμένα

και απαιτεί ειδικό software (Raster Image Processor - RIP) για βέλτιστο αποτέλεσμα. Μερικές ντουλάπ... εεε εκτυπωτές το έχουν ενσωματωμένο...

Στο CMYK η αφαίρεση μαύρου (για μείωση ποσότητας μελανιών κατά την εκτύπωση και λιγότερο λάσπωμα), λέγεται UCR (Under Color Removal) και αφαιρεί μέρος απο όλα τα χρώματα, δίνοντας αύξηση στο καθαρό μαύρο.
 

Μηνύματα
141
Reaction score
4
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ

Φιλε Kotsidisjohn
Ενδιαφερουσες οι παρατηρησεις σου, θα ηθελα ομως να σταθουμε σε δυο σημεια:
A. Λιγα πραγματα μπορουμε να κανουμε στο RGB ως επεξεργασια φωτογραφιας για τυπωμα. Γενικα αποφευγουμε να προσθεσουμε χρωμα, εκτος και αν η φωτογραφια ειναι ιδιαιτερως '' αχρωμη''.
Σκεψου την περιπτωση, να εχεις στην φωτο δυο τονους του πρασινου που ειναι εντος του χρωματικου χωρου του cmyk [βλεπε το σχεδιο που ενθεσε ο συντονιστης].Ας υποθεσουμε οτι οι δυο αυτοι τονοι απεχουν απο τα ορια του χρωματικου χωρου 1 και 2 μοναδες αντιστοιχα, αρα μεταξυ τους μια μοναδα (δηλ τους βλεπουμε διαφορετικους). Αν δουλευεις στο RGB και δωσεις saturation 3 μοναδες, τοτε τους στελνεις προς τα επανω (προς τα πιο κορεσμενα χρωματα, εντος του χωρου RGB, αλλα εκτος του χωρου cmyk)(ξαναβλεπε ενθεση) και ναι μεν συνεχιζεις να τους βλεπεις να διαφερουν μεταξυ τους κατα μια μοναδα (επειδη ειμαστε σε RGB) , αν ομως αυτο το τυπωσεις τοτε οι δυο αυτοι τονοι θα τοποθετηθουν στο ιδιο σημειο του χρωματικου χωρου του cmyk (αφου εξ ορισμου το τυπωμα ειναι cmyk και οι δυο θεσεις στις οποιες τα ειχαμε στειλει δεν υπαρχουν πια σε αυτο τον χρωματικο χωρο) , και αρα δεν θα βλεπουμε μεταξυ τους καμια διαφορα. Θα τους εχουμε χασει. Για το λογο αυτο πρεπει να ειμαστε πολυ προσεκτικοι με το τι κανουμε σε σχεση με το χρωμα στο RGB.
Μια καλη ιδεα ειναι να ελεγχει κανεις το χρωμα στο RGB μεσω του gamut warning (αν θελει να κανει καποιο τμημα της επεξεργασιας σε RGB) το οποιο μας πληροφορει για το ποια σημεια της φωτο μας ειναι εκτος του χρωματικου χωρου του τυπωματος, και αρα στην εκτυπωση θα αποδοθουν ως ενας τονος (θα'' μπουκωσουν'').
Β.Οσον αφορα το sharpening επανασυνιστω κανενα sharpening μεχρι να τελειωσει η επεξεργασια της εικονας (μονο τοτε), και αυτο διοτι το sharpening ειναι στην πραγματικοτητα αυξηση του contrast σε επιλεγμενα (απο το εκαστοτε προγραμα) σημεια, και καθε αυξηση contrast σημαινει μειωση τονικοτητας. Αυτο δεν σημαινει οτι δεν χρειαζεται καποιες φορες να αυξησουμε το contrast για να'' γραψει'' καλυτερα η εικονα, αλλα οτι καλο ειναι να το κανουμε στο cmyk και το sharpening παντα τελευταιο.
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.887
Reaction score
34.319
Φιλε Χρηστο,

Σωστες οι παρατηρησεις σου.Απλα τιθεται ΤΕΛΙΚΑ θεμα συνηθειας, δηλαδη ο καθενας δουλευει μ ενα δικο του συνηθειο, γιατι τελικα στην ουσια το αποτελεσμα σε γενικες γραμμες ειναι το ιδιο με τις 2 ροες εργασιας (αφου θα γυρισει σε CMYK τελικα).

Φιλε Xenos,

μια πολυ ανεβασμενη αναλυση τα τελευταια 2-3 χρονια στις οffset ειναι το στοχαστικο-υβριδικο raster στα 350 lpi.Mε πολυ καλο , θα λεγα αριστο γραψιμο, χωρις να μπουκωνει η κουκιδα ουτε να πλατσαρει, με παρα πολυ καλη ευκρινεια.
Απο το 0-10% ειναι υβριδικο το ραστερ μετα απο το 11-90 νορμαλ ραστερ αλλα 350 lpi και απο το 90-100% παλι υβριδικο , οπου μετο μικρο το φακο , διακρινεις κανονικα τα βαθη χωρις να κλεινει η κουκιδα, μ αριστη αποτυπωση στο χαρτι.
 

Μηνύματα
1.575
Reaction score
69
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ

Βρηκα μια καλη σελιδα, που επεξηγει, κατανοητα, αρκετα πως και γιατι... ωστοσο, στο παρακατω κειμενο, δεν πολυκαταλαβα τι θελει να πει ο ποιητης και πως χρησιμοποιουμε το επισυναπτομενο αρχειο... πρακτικα δηλαδη, οταν το συνδυασουμε με μια δικη μας φωτογραφια που θελουμε να επεξεργαστουμε...

Αν δε βαριεται καποιος και ασχοληθει και βγαλει συμπερασμα, ας μας πει...

http://www.photokaboom.com/photogra...correction/1_which_color_needs_correcting.htm
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.887
Reaction score
34.319
Πολυ περιεργο Ηλια , οντως.... τι θελει να πει δηλαδη? περι τι ο λογος??
 

Μηνύματα
1.575
Reaction score
69
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ

Aυτο δεν καταλαβα κι εγω... δηλαδη, εχοντας ανοικτες και τις δυο φωτογραφιες στο ιδιο layer pallete οπως λεει, και ενεργοποιωντας/αποενεργοποιωντας τα δικα του layers, πως αξιολογεις το χρωμα της δικης σου?

Θα το βρουμε, που θα παει...
 

Μηνύματα
12.864
Reaction score
10.078
Ναι ακούστε.

Αφού ανοίξετε τις 2 φωτό, τη 1 δική σας και τη μια που κατεβάσατε, κάντε ένα νέο layer στη φωτό που κατεβάσατε από το παραπάνω λινκ. Αντιγράψτε τη δικιά σας εκεί, προσέχοντας να είναι κάτω-κάτω στη σειρά των layers, ακριβώς πάνω από το layer με τους χρωματιστούς κύκλους.

Τότε κάντε ορατά αρχικά ένα-ένα τη φορά (αλλά και παραπάνω στη συνέχεια) τα παραπάνω layers με την επεξεργασία. Τότε η κάθε επεξεργασία θα εφαρμοστεί στη φωτογραφία σας.

Ελπίζω να έγινα κατανοητός.
 

Μηνύματα
141
Reaction score
4
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ

Παιδια η κουβεντα παει να ξεστρατησει. Το θεμα μας ειναι πως να επιτυχουμε καλυτερες και ακριβεστερες (σε σχεση με αυτο που βλεπουμε στην οθονη μας) εκτυπωσεις. Περιληπτικα λεω τα εξης: χρειαζεται να κανουμε τη φωτογραφια cmyk για να βλεπουμε μονο τα χρωματα που μπορουν να αναπαραχθουν με την μεθοδο των μελανιων, και μια καλιμπραρισμενη οθονη για να βλεπουμε με σχετικη ακριβεια τι κανουμε. Επεξεργαζομαστε, τυπωνουμε , και με λιγο ψαξιμο στον οικιακο μας εκτυπωτη και τα χαρτια θα εχουμε τα αποτελεσματα που θελουμε. Τοσο απλα.
Απο τη στιγμη που βρισκεσαι στο cmyk τα πραγματα γινονται πολυ συγκεκριμενα διοτι πλεον τα χρωματα δεν καθοριζονται απο τιμες φωτος (που η καθε εκτυπωτικη μηχανη μεταφραζει σχεδον κατα βουληση) αλλα ποσοστα μελανιων (δες το πινακακι info στο photoshop) τα οποια ειναι μια σταθερη μοναδα μετρησης για καθε εκτυπωτη.
Αγαπητε Ηλια δεν τιθεται θεμα διορθωσεων με φιλτρα οπως αναφερεται στο λινκ διοτι στις φωτογραφιες που τραβαμε εξω δεν υπαρχουν σωστα και λαθος χρωματα. Αρκει να ειναι ρυθμισμενη η μηχανη μας στα 5500 kelvin. Απο κει και περα μπορει κανεις στην επεξεργασια να κανει τη φωτο του πιο ενδιαφερουσα η' να βελτιωσει τα χρωματα ( πχ να αφαιρεσουμε το μπλε cast (υπερβαλον μπλε) που εχουν τα παντα οταν φωτογραφιζουμε με συννεφια, η ,να δημιουργησουμε ενα πιο βαθυ μπλε ουρανο, η, ενα πιο κοκκινο τριανταφυλο), αλλα δεν υπαρχει σωστο και λαθος. Ειναι ζητημα προσωπικων προτιμησεων. Το λινκ που αναφερεις σχετιζεται με την ακριβεια χρωματος που μας απασχολει στη διαφημιστικη φωτογραφια. πχ, εχω να φωτογραφισω 20 γυναικεια παπουτσια και πρεπει το χρωμα τους , οταν εκτυπωθουν να ειναι ακριβες , γιατι ο πελατης αγοραζει βαση του χρωματος του καταλογου, και εκει δεν σηκωνει λαθη γιατι δεν ξαναβλεπεις δουλεια. Αυτη η ακριβεια χρωματος ειναι μια αλλη ιστορια και διαδικασια με την οποια δεν θα ασχοληθουμε εδω.
Και μια απαντηση για τον φιλο Xenos.
Τα levels επιδρουν μεν στο χρωμα αλλα δεν αντιλαμβανονται τη φωτο βαση χρωματος , αλλα βαση φωτεινοτητας. Μπορουμε να πειραξουμε τη φωτο ειτε στους φωτεινους ειτε στους μεσαιους ειτε στους σκουρους τονους ανεξαρτητως χρωματος. Δηλαδη αν πειραξω τους σκουρους τονους (στα levels και στα curves) θα πειραχθουν και τα μπλε σκουρα, και τα κοκκινα σκουρα και τα πρασινα σκουρα ταυτοχρονα.
Το color balance ασχολειται με την φωτεινοτητα των τονων (higlight, mid, shadows) σε σχεση με την θερμοκρασια χρωματος και grey balance. Ειναι ενα ρυθμιστικο χωρις ιδιαιτερη χρησιμοτητα στις μερες μας, μιας και προερχεται απο την εποχη των φιλμ, οπου λογω κατασκευης ( των φιλμ) το grey balance δεν ηταν ομοιομορφο σε ολη την κλιμακα των των φωτεινοτητων (τονων)του φιλμ. Για αυτο αλλωστε και τα sliders που εχει παιζουν αναμεσα σε συγκεκριμενα χρωματα. Δεν ειναι ρυθμιστικο του χρωματος.
Θεωροντας οτι σιγα σιγα εξαντλουμε τα γενικα του θεματος της εκτυπωσης λεω να περασουμε στο θεμα: Οθονες και καλιμπραρισμα.
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.887
Reaction score
34.319
Re: Απάντηση: ΠΕΡΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ

στις φωτογραφιες που τραβαμε εξω δεν υπαρχουν σωστα και λαθος χρωματα. Αρκει να ειναι ρυθμισμενη η μηχανη μας στα 5500 kelvin. ....... Το λινκ που αναφερεις σχετιζεται με την ακριβεια χρωματος που μας απασχολει στη διαφημιστικη φωτογραφια. πχ, εχω να φωτογραφισω 20 γυναικεια παπουτσια και πρεπει το χρωμα τους , οταν εκτυπωθουν να ειναι ακριβες ,
Δηλαδη αν κανουμε φωτογραφια εξω, ας πουμε πχ διαφημιση εκει δε θελουμε ακριβη πιστοτητα?:127:
Βαζουμε απλα το WB στο 5500 και συνεχιζοντας εχουμε ολα το χρωματα σωστα?:131:
 

Μηνύματα
1.575
Reaction score
69
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ

Παιδια η κουβεντα παει να ξεστρατησει. .
Αυτο ειναι το μονο σιγουρο, οτι θα συμβει...:103:

Δηλαδη, θεωρεις ως ενδεδειγμενο τροπο επεξεργασιας του χρωματος...

...το φτιαξιμο του WB,
...τον ελεγχο με color samplers του λευκου/μαυρου/γκρι σημειου ωστε να παραμενουν ουδετερα,
...το πειραγμα των χρωματων κατα πως μας αρεσει με selective color...
...και τελος αν χρειαστει λιγο saturation...???


Επισης, ειναι προτιμοτερο (εχουμε μεγαλυτερα περιθωρια) το πειραγμα στα χρωματα να γινεται στη raw μορφη, αρα στο ACR με το HUE/SATURATION που δινει ή στο φωτοσοπ με τον παραπανω τροπο (εστω και σε 16μπιτο prophoto)?
 

Μηνύματα
141
Reaction score
4
Απάντηση: ΠΕΡΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ

Οταν κανεις φωτογραφια εξω, τοτε θελεις να καταγραψεις τα πραγματα, οπως τα αντιλαμβανομαστε με τα ματια μας και με την κοινη αισθητηριακη αντιληψη του χρωματος , που ολοι εχουμε. Αυτο σημαινει οτι θελουμε (στη φωτογραφια μας) πορτοκαλι φως (στο τοπιο και τα αντεικειμενα) κατα το ηλιοβασιλεμα, πιο μπλε αποχρωσεις στο τοπιο μια κρυα χειμωνιατικη χιονισμενη μερα ...κ α
Αυτο συμβαινει εφοσον η μηχανη μας ειναι ρυθμισμενη στα 5500Κ.
Αν αλλαξεις το white balance (grey balance), πχ στα 3200Κ, τοτε το ηλιοβασιλεμα θα ειναι αχρωμο, και το μεσημερι πολυ μπλε.
Οποτε, οταν κανεις διαφημιση εξω, ειτε θελεις να καταγραψεις το φως ως εχει, ειτε (αν προκειτε για προιον) σε καποιες περιπτωσεις χρησιμοποιεις studio flash.
Ολα αυτα σε γενικες γραμμες μιας και στα παντα υπαρχουν εξαιρεσεις, και ιδιαιτερεςπεριπτωσεις.

Ο ενδεδειγμενος τροπος ληψης και επεξεργασιας του χρωματος για τυπωμα ειναι ο εξης:
1. Ρυθμιζουμε τη μηχανη μας στα 5500Κ αν φωτογραφιζουμε εξω , η, αν ειμαστε στο studio, κανουμε white balance (grey balance) με τη βοηθεια σκαλας του γκρι , η , λευκη καρτα, αναλογα με τη μηχανη.
2. Ρυθμιζουμε τη μηχανη μας να ''τραβαει'' στο χρωματικο χωρο που οριζει ο κατασκευαστης, πχ στη Nikon'' τραβαμε'' στο Nikon rgb (δεν ειμαι σιγουρος οτι το ονομαζουν ετσι) και οχι στο adobe rgb.
3. Κανουμε τη μετατροπη απο RAW σε TIFF 16bit μεσα απο το προγραμμα του κατασκευαστη της μηχανης, χωρις απολυτως κανενα sharpen.
4. Aνοιγουμε τη φωτο στο photoshop (σε καλιμπραρισμενη οθονη) στο χρωματικο χωρο που ειναι(leave as is).
5. Κανουμε τη φωτογραφια cmyk και ξεκιναμε την επεξεργασια...
6. Αν κανουμε διαφημιστικη φωτογραφια προιοντων τοτε ασχολουμαστε με ουδετερα γκρι ,λευκα και μαυρα, και στη συνεχεια με τα υπολοιπα χρωματα.
Αν κανουμε το χομπυ μας κινουμαστε κατα βουληση.
7. Τελειωνουμε την επεξεργασια κανοντας sharpening.
Δεν πειραζουμε τα χρωματα σε rgb μορφη ( εκτος αν ξερουμε παρα πολυ καλα τι κανουμε) διοτι το ποιο πιθανο ειναι να καταληξουμε με χρωματα που δεν υπαρχουν στο τυπωμα( δεν μπορουν να δημιουργηθουν απο τα 4 χρωματα μελανιων του cmyk) και αρα η φωτογραφια μας δεν θα εχει καμια σχεση με αυτο που βλεπουμε στην οθονη μας.
Το ''μεγαλυτερο περιθωριο΄΄ στο rgb Ηλια βρισκεται στην οθονη μονο, και οχι στο τυπωμα.
Χοντρικα οσο πιο κορεσμενη ειναι η φωτογραφια στο rgb (ιδιως μπλε και πρασινα), τοσο πιο επιπεδη και'' μπουκωμενη'' θα ειναι στο τυπωμα. Μονο στο cmyk και σε καλιμπραρισμενη οθονη μπορουμε να βλεπουμε τι πραγματικα κανουμε, και τι θα τυπωθει.

Φτιαξε ενα τετραγωνο στο photoshop και γεμισε το με μπλε ( με τιμες R:10 G:10 B:240). Αυτο ειναι ενα πολυ κορεσμενο μπλε.
Γυρισε το σε cmyk και θα καταλαβεις τι εννοω για χρωματα που
δεν υπαρχουν στο τυπωμα.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.653
Μηνύματα
2.870.431
Members
37.933
Νεότερο μέλος
daemon76
Top