ΠΙΚ ΑΠ,τι είδαμε και τι ακουσαμε

Μηνύματα
4.496
Reaction score
2
Αν και η ημέρα,ήταν μελαγχολική,αν και ο καιρός άστατος με μπόλικη συννεφιά και υγρασία,εντούτοις,μαζευτήκαμε στήν Ηχοέκφραση,για το ραντεβού που είχαμε για να κάνουμε το μίνι σεμινάριο,άλλοι για να μάθουνε,άλλοι για φρεσκάρουνε την μνήμη τους,και άλλοι για να λύσουν κάποιες απορίες για το αειθαλές αναλογικό μέσον μουσικής αναπαραγωγής,το [highlight=red]ΠΙΚ ΑΠ[/highlight].

Εγώ μαζί με τον Gio και τον Βαγγέλη Λαζάρου,μεταφέραμε τα ανάλογα μηχανήματα,συνδέσαμε ενισχυτή και ηχεία,και γενικότερα ετοιμάσαμε τον χώρο ακρόασης,όσο ποιό απλά και σωστά μπορούσαμε.

Ενισχυτή,χρησιμοποιήσαμε τον Ε 530 της ACCUPHASE,ηχεία τα δαπέδου της ADAM,phono stage αυτό της PAM LABS,πικάπ ένα σχεδιασμένο και κατασκευασμένο απο τον Βαγγέλη,βραχίονα κάτι που θύμιζε RB300,και κεφαλή την DENON ,DL308.
Σκοπός του όλου αυτού εγχειρήματος,της όλης αυτής προσπάθειας,ήταν όπως έγραψα,η γνωριμία με αυτό το μέσον,και η απομυθοποίηση κάποιων παρερμηνειών.

Θα ήθελα πάντως για να μήν μακρυγορώ,οι παρευρισκόμενοι,νέοι και παλαιοί αλλά ιδιαιτέρως ο Βαγγέλης,να γράψουν τις απόψεις τους,και τον κ.Γενικό,να περάσει τις φωτογραφίες.
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
728
Τουτη η παρουσιαση ηταν μακροσκελεστερη απο εκεινη με τους βιντεοπροβολεις.
Δυστυχως δεν ειχα την χαρα να απολαυσω τον Βαγγελη σε δραση , μπορω να πω ομως πως τις 2-3 φορες που ανεβηκα επανω ειδα ενα απορροφημενο πληθος να ακουει προσεκτικα και συγχρονως να υποβαλει ερωτησεις.

Ο Βαγγελης πρεπει να μιλουσε κοντα στις 2.30 - 3 ωρες
Γνωριζω επισης πως ξενυχτησε για το ολο εγχειρημα ωστε να μας παρουσιασει την υλοποιηση του σε πρωτη παγκοσμια!!!

Μονο και μονο για αυτο θαρρω πως αξιζει τα συγχαρητηρια ολων μας.

Και ενα μεγαλο ευχαριστω προσωπικα απο εμενα... :wink:
 

Μηνύματα
1.391
Reaction score
1.083
Καλημερα και απο μενα. Οταν εφθασα εγω, 15:30, το σεμιναριο ειχε ειδη αρχισει. Να τονισω οτι για σεμιναριο προκειται και οχι για ακροαση ή παρουσιαση. Βεβαια το πικακ μαζι με τον βραχιονα ειναι κατασκευης του Βαγγελη, και οντως ηταν η πρωτη παγκοσμια παρουσιαση του, αλλα ηταν καθαρα για να εχουμε μια αναφορα και να καταλαβαινουμε τα θεωρητικα.

Δεν εχω πολλα να πω. Ηταν πολυ χρησιμα ολα αυτα που ακουσα, μου ελυσαν αρκετες αποριες, αλλα μη νομιζετε οτι εγω ή οι υπολοιποι γιναμε "ειδικοι". Υπαρχει ενα τεραστιο θεωρητικο background πληροφοριων για το πικαπ που αποδυκνυει ποσοι λιγοι ανθρωποι στον κοσμο μπορουν να στησουν/ρυθμισουν σωστα ενα πικαπ και γιατι η μεγαλη πλειοψηφια το εχει εγκαταληψει ή δεν το γνωρισε ποτε. Το πικαπ ειναι περισσοτερο ενα μουσικο οργανο παρα ενα μηχανημα. Θελει ρυθμισμα και για να το ρυθμισεις θελει γνωσεις.

Η ακροαση στο τελος εδειξε τα προτερηματα του πικαπ, ενω για μια ακομη φορα τα ηχεια της ADAM επαιξαν καταπληκτικα. Να ευχαριστησω τον Γιωργο για την καλη ιδεα του, οσους δουλεψαν για την παρουσιαση και φυσικα τον Βαγγελη για τις γνωσεις που μοιραστικε μαζι μας. Τελειωνωντας, να προτεινω να υπαρξει επομενη φορα, με αντικειμενο κατι διαφορετικο, π.χ. ενισχυτικα ή ηχεια.
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
2
Κώστα,ισχύει βεβαίως για όλους αυτό.

Εφ'όσον υπάρχει ενδιαφέρον απο εσάς και όρεξη για "μάθηση",εγώ είμαι πρόθυμος,να συνεχίσω τις συγκεντρώσεις με σκοπό την απόκτηση εμπειριών και γνώσεων. :D
 

Μηνύματα
5.784
Reaction score
14
Αν και δεν μπόρεσα να έρθω, εν'τούτοις χαίρομαι που έγινε κάτι τέτοιο και δηλώνω πρόθυμος για μάθηση.!
 



Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Άλλα κόλπα :wink:

Μιας και δεν μπόρεσα να είμαι εκεί, περιμένω όλο αγωνία να μας πείτε εντυπώσεις!
Διψάμε για λεπτομέρειες και εδώ η βοήθεια όσων ήταν εκεί αλλά και του κου Λαζάρου θα είναι πολύτιμη.


p.s. Γενικέ μου οι φωτό καλές αλλά λίγες :cry: , (βέβαια είχες να καλύψεις και το παράλληλο event των αόματων :lol: ).
 

Μηνύματα
78
Reaction score
0
A.Papadreou 112 Ilion Athens
Tel: +302102693081
Mob: 6938105276
e-mail: [email protected]




Σχετικά με τη συνάντηση που είχαμε στην Ηχοέκφραση το Σάββατο στις 24/9/05

Να ευχαριστήσω πρώτιστα τους φίλους που παρευρέθησαν στο φιλικό χώρο της Ηχοέκφρασης, τον Ανδρέα (ίδιος, δεν έχει αλλάξει), τον πασίγνωστο πλέον Αναμουρλίδη Γιώργο και όλους όσους γενικά βοήθησαν. Μακάρι να ξαναγίνει κάτι στο μέλλον με πολύ περισσότερους φίλους και γιατί όχι (το ρίχνω σαν πρόταση), ένα διήμερο (Σάββατο-Κυριακή) με τη πρώτη ημέρα Θεωρία εξονυχιστική και τη δεύτερη ημέρα να περάσουμε στα πρακτικότερα και στις ακροάσεις. Διότι, ότι και να κάνεις σε ένα δίωρο –τρίωρο θα κάνεις πολύ λίγα σε σχέση με αυτά που έχεις σκεφτεί.

Το αναλογικό σύστημα που είχαμε στήσει σχετικά πρόχειρα (δεν δώσαμε σημασία στη λεπτομέρεια λόγω περιορισμένου χρόνου) αποτελείτο απο τα εξής:

1. πικ-άπ P.A.M labs, model PLATO
2. Βραχίονας P.A.M labs , model IV
3. κεφαλή DENON 304 (10 ώρες λειτουργίας)
4. Phono stage P.A.M labs reference

Το πικ-άπ της συνάντησης αποτελεί μία εντελώς νέα υλοποίηση της P.A.M labs , προιόν δίχρονης μελέτης και βασικά προορίζεται για μία Ιταλική εταιρία που έχουμε αναλάβει εμείς να τους σχεδιάζουμε απο το μηδέν προιόντα high end και μετά δεν ξέρουμε ...τί γίνεται. Σαφώς εμείς σαν κατασκευαστές μπορούμε με δικές μας πάλι επεμβάσεις –διαφοροποιήσεις επι του βασικού σχεδίου να τα προωθούμε στην τοπική ή εξωτερική αγορά σε τιμές πολύ ανταγωνιστικές (‘εως και 50% της λιανικής) .

Ετσι, λόγω πίεσης χρόνου το πικ-άπ αυτό συναρμολογήθηκε σχεδόν κάποιες ώρες πρίν τη συνάντηση και μεταφέραμε κάποια εργαστηριακά όργανα στην Ηχοέκφραση για να το ρυθμίσουμε εκεί επι τόπου.Και πάλι όμως, λόγω της πολύ καλής συζήτησης που μας συνεπήρε δεν κάναμε και πολλά πράγματα εκτός απο καλή ρύθμιση του overhang. Ετσι κι αλλιώς, ο λόγος της συνάντησης δεν ήταν η παρουσίαση κάποιου πικ-άπ αλλά γενικά μία συζήτηση. Μπορεί φυσικά όποιος φίλος θέλει περισότερες πληροφορίες να με ζητήσει προσωπικά στο 6938105276 (δεχόμεθα και SMS…) να του τις δώσω αφειδώς, κανένα πρόβλημα.
Η σχεδίαση του πικ-άπ (περίπου 35 κιλά βάρους) καθορίστηκε απο τρείς βασικούς παράγοντες :Α) απο την θεωρητική μελέτη των επιμέρους μαζών και την κατανομή τους και μελέτη ΟΛΩΝ των αναπτυσωμένων ταλαντώσεων ενδογενών-εξωγενών.
Β)εξωνυχιστικές δοκιμές υλικών για την ηχητική τους συνάφεια και εμπλοκή. Η με μεγάλη απόσβεση ανάρτηση του τεράστιου υποσασί (περί τα 20 κιλά), μελετήθηκε και υλοποιήθηκε με κοπιαστική χρήση του τριαξονικού Vibration meter που έχει αναπτύξει η P.A.M labs ειδικά για τέτοιου είδους εφαρμογές, παρέχοντας σαφέστατα και με ακρίβεια ΠΟΥ ακριβώς θα έμπαιναν τα επιμέρους στοιχεία τις ανάρτησης.
Ετσι, αν και οι περισσότεροι θα νόμιζαν ότι ήταν ένα μεγάλο πικ-άπ μάζας, ναι ήταν τέτοιο, αλλά διέθετε και ειδική ανάρτηση χαμηλού προφίλ με ικανή και μεγάλη
Απόσβεση. Μάλιστα δε, επειδή στο πικ-άπ αυτό μπορούν να φορεθούν διάφορα πλατώ(sic) και βραχίονες και με δεδομένο ότι ΠΟΤΕ δεν κάνει ο ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ βραχίονας για το ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ πικ-άπ, μπορεί λοιπόν να μεταβάλεται η απόσβεσή του ανάλογα μετά βέβαια απο μέτρηση στα όργανά μας.
Γ) Θα παρατηρήσατε ότι σε σχέση με το μέγεθος και το βάρος του πι-άπ, το συγκεκρυμένο πλατώ ήταν σχετικά μικρό σε ύψος. Και εκεί ακριβώς βρίσκεται μία βασική και πρωτοποριακή στο είδος της ιδέα που ουσιαστικά γέννησε αυτή τη σειρά πικ-άπ της Perfect Audio Match labs: πρώτιστα η μελέτη και η πράξη μας έδειξε ότι ανεξαρτήτως πλατώ τα πικ-άπ πρέπει να έχουν μία κρίσιμη μάζα (μεγάλη) και επίσης συγκεκρυμένη απόσβεση (είναι μονόδρομος για πολύ υψηλή απόδοση). Τοιουτοτρόπως, φάνηκε ξεκάθαρα ότι αν μπορούσες να γυρίσης ομαλά και με σωστές στροφές ένα ελαφρύ πλατώ πάνω σε ένα τρομερό απο όλες τις απόψεις
Σύστημα υποσασί-σασί , τα αποτελέσματα (μετρήσεις και ακροάσεις) θα ήταν πολύ καλύτερα απο το να χρησιμοποιήσεις ένα μεγάλο πλατώ! Η ΕΔΡΑΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΟΛΎ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΜΑΖΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΑΤΩ, είναι και απλή φυσική, αφού η μεγάλη μάζα απο πάνω κάνει το πλατώ να παρουσιάζει και φαινόμενα εκκρεμούς. Και εκτός των άλλων, στα συμβατικά πηγάδια το περισσότερο βάρος είναι ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ, ότι πηγάδι και να έχουμε . Σίγουρα είναι ωραίο να βλέπεις ένα μεγάλο πλατώ, δε λέω, αλλά τελικώς είναι μόνο για τα μάτια! Να πώ όμως ότι μπορεί να υπάρξουν πολύ καλά αποτελέσματα με πολύ βαριά πλατώ, αλλά τότε θα πρέπει να έχουμε ή ΤΕΡ’ΣΤΙΑ υποσασί ( αν το πλατώ είναι πχ 20 κιλά, το υποσασί να είναι πάνω απο ...100 κιλά ) και βέβαια ΤΕΡΑΣΤΙΑ σασί. Παραμένει όμως το πρόβλημα της καταπόνησης . Να θυμάστε πάντα ότι αναφέρομαι σε πικ-άπ μάζας μεγάλης αλλά με ανάρτηση έστω μερική και όχι με ελατήρια

Ετσι επιλέξαμε σχετικά ελαφρύ πλατώ. Ομως, η πρωτοτυπία είναι αλλού... Αφού το υποσασί –σασί του πικάπ που σχεδιάσαμε επέδειξε φανταστική συμπεριφορά με διάφορα πηγάδια –πλατώ-βραχίονες, κάποια στιγμή μας ήρθε μία ιδέα που δεν έχει δεί το φώς παγκοσμίως. Ολοι μας λίγο πολύ είχαμε , έχουμε ένα απλό πικ-άπ, σχετικά φθηνό ίσως και πολύ παλιό και ίσως να το έχουμε σαν δεύτερο, έτσι δεν είναι; Πώς θα μας φαινόταν αν βέβαια το πηγάδι και το πλατώ αυτού του «φθηνού» πικ-άπ ήταν σε άψογη κατάσταση και έμπαινε σε ένα τέτοιο κορυφαίο σασί-υποσασί και με δεδομένο αυτά που σας είπα ακριβώς πιο πάνω για τα ελαφριά πλατώ;
Δηλαδή να μπορούσε ο οποιοσδήποτε , να μην « πέταγε» το πικ-άπ του (ή να μην το πουλούσε σε χαμηλή τιμή) , ή και να αγόραζε ένα μεταχειρισμένο και στη περίπτωση που κοιτούσε για πικάπ της πολύ πάνω κατηγορίας (πάνω απο 6-7χιλ ευρώ) να έδινε κάπου τα μισά. Καλό δεν ακούγεται;
Αυτή ήταν η ιδέα της P.A.M labs. Να μπορούν όλοι να έχουν ένα πικ-άπ κορυφαίο με τιμή γύρω στα 7000 ευρώ αλλά να δίνουν τα μισά...Αρκεί να έχουν στη κατοχή τους ένα καλό πηγάδι-πλατώ. Δοκιμάσαμε περί τα 10 πηγάδια-πλατώ πάνω στα πικάπ μας ,Thorens, Michell, Rega, και πολλά ...αρχαία και στη κυριολεξία μείναμε άναυδοι απο το αποτέλεσμα! Σας είπα πώς το ΣΗΜΑΝΤΙΚΌΤΕΡΟ είναι το απο κάτω, το κυρίως πικάπ και απο να έχεις απο πάνω ένα καλό πηγάδι-πλατώ, που δεν χρειάζεται να είναι macho!. Το πικάπ της επίδειξης εντελώς τυχαία είχε πηγάδι-πλατώ της Rega, με κάποια επέμβαση δική μας. Μάλιστα, την επομένη μέρα είδα ότι λόγω βιασύνης είχα βάλει λάθος ιμάντα (μισό εκατοστό πιο κοντό και τραβούσε-ζόριζε αρκετά το μοτέρ κίνησης!).
Βέβαια το P.A.M labs model PLATO, μπορεί και να δοθεί έτοιμο κομπλέ απο εμάς, χωρίς καμία άλλη παρέμβαση.

Απλά να σημειώσω ότι επειδή οι μάζες είναι υπολογισμένες κρίσιμα και με πολύ μεγάλη ακρίβεια, κάθε σύστημα πηγάδι-πλατώ-βραχίονα, απαιτεί μερική διαφοροποίηση του συστήματος σασί –υποσασί ώστε να είναι όλο το σύνολο του πικάπ, μέσα στις προδιαγραφές μας για ύψιστη απόδοση. Αισθητικά όμως το σύνολο δεν διαφοροποιείται απο τη βασική φόρμα.
Τοιουτοτρόπως, αν κάποιος χρησιμοποιήσει τη φόρμα μας και βάλει συγκεκρυμένο πηγάδι-πλατώ και συγκεκρυμένο βραχίονα-κεφαλή, θα μπορεί να έχει πικ-άπ μοναδικό για αυτόν , ακόμα και με το όνομά του υποσημειωμένο κάπου πάνω!

Να υπενθυμήσω ότι κρίνουμε σκόπιμο στην P.A.M labs να ρυθμίζουμε τα πικ-άπ συνολικά και να επεμβαί νουμε σε πολλά κρίσιμα σημεία ανάλογα, και πως τελικά, ένα σκέτο πικ-άπ, ένας σκέτος βραχίονας και μία σκέτη κεφαλή, για εμάς δε λέει τίποτε εντελώς. ΟΛΑ μαζί , ρυθμίζονται στατικά και δυναμικά και εξάγονται τα συμπεράσματα στο τέλος. Η επιστημονική προσέγγιση και ρύθμιση με ειδικά όργανα (και όχι με το μάτι και κατ’ευχήν) είναι μονόδρομος για τα πικ-άπ και μάλιστα ευχάριστα ανακοινώνω ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων, το αποτέλεσμα δεν έχει καμία σχέση με τη τιμή των εμπλεκομένων εξαρτημάτων.

(συνεχίζεται στο αμέσως επόμενο post, γιατί δε χωρά όλο)
 

Μηνύματα
78
Reaction score
0
Η ΚΕΦΑΛΗ,

Η κεφαλή είναι ο αρχηγός , αλλά θέλει αρκετούς γύρω της για να διαφεντέψει.

Υπάρχουν πολλές καλές κεφαλές και σε διάφορες τιμές .Πολλές απ’τις πανάκριβες θα έπρεπε να ήταν πολύ πιο φθηνές. It is up to you guys…Εμείς θεωρούμε ότι μία DENON 304 ανεξαρτήτως κατηγορίας τιμής είναι η πιο τίμια κεφαλή που υπάρχει όπως και αρκετές ORTOPHON και DYNAVECTOR και κάποιες άλλες, μάλιστα κατά ...διαόλου τύχη όλες οι περισσότερες είναι κάτω απο τα 500ευρώ! Προσέξτε, δεν μιλάμε για περικοπές στην απόδοση, μιλάμε για κορυφαία απόδοση πάνω σε κορυφαία πικ-άπ και αυτές οι κεφαλές επέδειξαν τρομερή συμπεριφορά.
Κατά την άποψή μας, οι καλές κεφαλές (δυστυχώς) έχουν πολύ χαμηλό σήμα εξόδου (0.15-0.3 mV) και μάλλον αυτό ωφείλεται βασικά στην προστιθέμενη αυτεπαγωγή αυτών που έχουν μεγάλη έξοδο.
Η DENON 304 που χρησιμοποιήσαμε στη συνάντηση είναι μία αγαπημένη κεφαλή. Πρώτιστα είναι πολύ ουδέτερη κεφαλή. Εχει απίστευτη απόκριση και είναι τρομερή κατασκευή με πολύ μικρό βάρος για το είδος της (δεν είναι πλαστικούρα). Να θυμάστε ότι το βάρος ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ στο σύστημα κεφαλής-βραχίονα είναι ένας μεγάλος εχθρός. Δεν θέλουμε ούτε βάρος ούτε αδράνειες εκεί. Οτι ξεκινάει στραβά, δεν ισώνει μετά, πάει πέταξε... Μπορεί, να παλεύεις με ενδοτικότητες και τα συναφή και να νομίζεις ότι είσαι ΟΚ, αλλά οι μάζες υπάρχουν ΕΚΕΙ να σου θολώνουν τον ήχο και να μειώνουν την ταχύτητα μέσω των αυξημένων τριβών και αδρανειών.
Η DENON 304 είναι super σε όλα, ευκαιρία που λέμε, αλλά θέλει πολύ προσοχή στο στήσιμο. Με 1.2 gr βάρος ανάγνωσης δεν έχει περιθώρια μικρορύθμισης και ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να είναι ένα σώμα με το βραχίονα (γιαυτό ο Ιάπων θεωρεί σκόπιμο να τη σφίγγουμε με ...τέσσερις βίδες και όχι με δύο). Αλλο σημείο προσοχής είναι το αζιμούθιό της . Μισή μοίρα εκτός και χάνεται απελπιστικά η ισορροπία στα κανάλια της. Σου παίρνει μία ώρα με το RMS milivotmeter να τη φέρεις σε σωστή ρύθμιση και θέλει και λίγη τύχη εδώ που τα λέμε.

Ο ΒΡΑΧΙΟΝΑΣ

Ισως το πιο δύσκολο εξάρτημα-μέλος ενός πικ-άπ να είναι ο βραχίονας .Εκεί ή τα παίρνεις όλα ή τα χάνεις! Ο βραχίονας που βάλαμε πάνω στο πικ-άπ ήταν και αυτός της P.A.M labs (model IV) και χρησιμοποιεί σα βάση τον γνωστό Rega . Ομως πρόκειται για βαρέου τύπου τροποποίηση που καταλήγει να δείχνει ότι δεν έχει καμμία σχέση με έναν Rega. Το arm tube έχει υποστεί ειδική επεξεργασία, έχει αφαιρεθεί μάζα σε επιλεγμένα σημεία του και αντίστοιχα έχει προστεθεί άλλη ώς απόσβεση Με αυτό το τρόπο πλέον μπορούν με περισσότερη άνεση να τοποθετηθούν περισσότερες κεφαλές και όλες τους αποδίδουν ακόμα καλύτερα. Τα τέσσερα ρουλεμάν στο κάθετο και στον οριζόντιο άξονα έχουν αλλαχθεί απο ABEC 3 ή ABEC 5 σε ABEC 7 ή ABEC 9 ειδικών
Προδιαγραφών παραγγελία της P.A.M labs στην Ιαπωνική ΝΜΒ. Το απαίσιο σύστημα antiscating που τελικά εμπόδιζε την κίνηση και δεν ήταν αξιόπιστο , έχει φύγει και τη θέση του έχει πάρει σύστημα με βαρίδι που είναι σαφέστατα καλύτερο. Επίσης έχει φύγει και το «περίεργο» ομοκεντρικό έλασμα που μικρορυθμίζουμε το βάρος στα δεξιά του pivot και στο κενό επ’ευκαιρία έχει μπεί ειδικό λαστιχάκι απόσβεσης . Το έλασμα αυτό (δεν υπάρχει στον RB 250) , επεμβαίνει ΠΑΝΤΑ στη κάθετη κίνηση του βραχίονα και συντονίζει στη περιοχή των μεσουψηλών συχνοτήτων! Πολύ χάλια δηλαδή...
Το σύστημα –βαρίδι είναι πολύ προχωρημένο με συνδιασμό μέταλλου και ακρυλικού και με σωστή γωνία και επίπεδο εφαρμογής σε σχέση με την βελόνα , κάνει το βραχίονα πιο ελεύθερο και πιο ταχύ, ενώ ταυτόχρονα δίνει και απόσβεση στην όλη μάζα, ενεργή και στατική.
Επίσης σε πολλά σημεία που δεν φαίνονται με το μάτι, υπάρχουν μικροεπεμβάσεις
Ώστε να εξισορροπηθούν με ακρίβεια οι μικρές μάζες και να μην υπάρχουν διαφορές στη παραγωγή. Να σας πώ ότι οι original Rega μεταξύ τους παρουσιάζουν διαφορές έως και 20% στο ίδιο μοντέλο. Για εμάς όμως ενδιαφέρον είναι ότι σαν βάση είναι κορυφαίοι βραχίονες,

ΤΟ PHONO STAGE
Το ενισχυτικό που έχει τη πιο εξειδικευμένη εργασία να κάνει στο σύστημά μας είναι το phono stage . Διαχειρίζεται σήματα σε επίπεδο θορύβου κάνει αποέμφαση (RIAA) και πρέπει να είναι και ένας γραμμικός και γενικά πολύ καλός προενισχυτής. Φανταστείτε ότι πριν την αποέμφαση, τα κυκλώματα λόγω «ενισχυμένης» απόκρισης υψηλών συχνοτήτων (το σήμα εκεί έχει τρομερές αρμονικές υψηλών ) αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα που θα έκαναν ένα κανονικό ενισχυτή να έκλαιγε μάλλον. Ολα αυτά κάνουν το phono stage ξεχωριστό και πρέπει αν θέλουμε να μιλάμε για πολύ καλή απόδοση, να δίνουμε περισσή προσοχή στην επιλογή μας . Γνώμη μου είναι τα χρήματά μας να πηγαίνουν εκεί και όχι τα περισσότερα στη κεφαλή όπως κάνουν αρκετοί απο εμάς.
Στη συνάντηση χρησημοποιήθηκε το γνωστο P.A.M labs reference (US version) phono stage , που χρησιμοποιούμε σαν αναφορά και στην έρευνα και εξέλιξη των συσκευών μας . Απλά θεωρούμε ότι είναι ένα απο τα καλύτερα μηχανάκια του είδους του, αν όχι το καλύτερο διεθνώς. Αυτή τη στιγμή έχω κάπως κουραστεί να γράφω και ...βαριέμαι να σας πώ λεπτομέρειες γιαυτό το phono stage. Δύο τρία πραγματάκια, τα υπόλοιπα όποιος ενδιαφέρεται τηλέφωνο...Μπορεί να παίξει με κεφαλές 0.05mV εξόδου (που δεν υπάρχουν...), έχει απόκριση μέχρι τα 2ΜHz και έχει αντίσταση εξόδου 0.1 Ω. Γειά σας.


*ΥΓ*
Στη πιο πάνω παρουσίαση των προιόντων που είχαμε στη συνάντηση προσπάθησα και να εξηγήσω λίγα πράγματα για αυτά και να σας πώ κάποια τεχνικά στοιχεία γενικώς που έχω μετρήσει και ακούσει χρόνια τώρα απο την εμπλοκή μου με τα αναλογικά . Ο φιλόξενος χώρος του avsite δεν είναι βέβαια ανεξάντλητος και επίσης δεν έχω και εγώ ανεξάντλητο χρόνο. Οποιος φίλος θέλει να του εξηγηθούν περισσότερα πράγματα είτε είναι δικής μου κατασκευής ή όχι, ευχαρίστως να του διαθέσω όσο χρόνο χρειάζεται. Το τηλέφωνό μου σας το έδωσα στην αρχή των γραφομένων μου. Σας ευχαριστώ που «δειπνούμε» μαζί , άντε στην υγειά μας...

Βαγγέλης Λαζάρου
 

Μηνύματα
78
Reaction score
0
Οι φωτογραφίες γενικά καλές είναι, τώρα μόλις τις είδα. Λόγω του ότι Ολα τα προιόντα είναι ...μαύρα, δεν δείχνουν ακριβώς τις διαστάσεις τους και το φινίρισμά τους. Απο κοντά φαίνονται πολύ διαφορετικά.
 

Μηνύματα
78
Reaction score
0
*
Στο σημείο που αναφέρομαι στις κεφαλές με χαμηλή έξοδο και για αυτεπαγωγή, υπάρχει μία δυστοκία στην κατανόησή του!
Εννοώ πως οι χαμηλές εξόδου παίζουν σχεδόν πάντα καλύτερα απο αυτές που έχουν μεγάλη έξοδο, λόγω του ότι οι δεύτερες έχουν μεγαλύτερη αυτεπαγωγή (...θάνατος). Τούτο γίνεται επειδή για να πάρουμε μεγάλη έξοδο πρέπει να έχουμε και περισσότερες σπείρες στα πηνία
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
301
Φοβερή ανάλυση κε Λαζάρου. Κρίμα που τελικά δεν μπόρεσα να παραβρεθώ στην παρουσίαση...

Μήπως έχετε κάποιο έντυπο υλικό για το πικάπ και το phono stage σας (για να μην σας ενοχλώ τηλεφωνικά)
 

Μηνύματα
6.434
Reaction score
200
Η παρουσίαση για μένα είχε πολύ μεγάλη επιτυχία.  Πέρασα μερικές ώρες ευχάριστα, σε ένα εξαιρετικά φιλικό περιβάλλον συντροφιά με τα στελέχη της Ηχοέκφρασης τα μέλη του φόρουμ μας και φυσικά τον Βαγγέλη τον Λαζάρου.
Ο Βαγγέλης κατάφερε να μεταφέρει τον καταρράχτη γνώσεων που διαθέτει με τρόπο πιστεύω απλό και κατανοητό στο κοινό.  

Εγώ προσωπικά εκμεταλλεύτηκα πλήρως  την παρουσία του Βαγγέλη και τον κούρασα με τις πολλές ερωτήσεις μου. Πολλές από αυτές τις ερωτήσεις έγιναν σκόπιμα για να δώσω την ευκαιρία στον Βαγγέλη να απαντήσει στα κρίσιμα κατ’ εμέ θέματα που μας απασχολούν.  
Η κάλυψη ήταν πλήρης και πιστεύω ότι δεν αφήσαμε κενά. Η συζήτηση κράτησε αρκετές ώρες και χωρίς να φαίνεται κάποιο  ίχνος κόπωσης στο κοινό. Ορισμένοι βέβαια την έκαναν νωρίς, αλλά πιστεύω ότι ωφελήθηκαν αρκετά έστω και με αυτό το λίγο χρόνο που διέθεσαν.

Ενδιαφέρον επίσης παρουσίασε η ίδια η κατασκευή του πικάπ του Βαγγέλη. Η κατασκευή αυτή βασίζεται στο πολύ καλό πλατό του Rega Planar αλλά χωρίς να  υπάρχει η γνωστή  βάση της Rega για την στήριξη του περιστρεφόμενου πλατό.
Δεν υπάρχουν ελατήρια, ελάσματα ή κάτι άλλο που να μας θυμίζει το κλασσικό στήσιμο με ανάρτηση άλλων πικάπ.  Η απόσβεση των κραδασμών ή καλύτερα της ανεπιθύμητης ενέργειας γίνεται  με δύο τρόπους ταυτόχρονα. Ο πρώτος επιτυγχάνεται  με χρήση υψηλής μάζας για την κατασκευή της διπλής βάσης του πλατό από υλικό multi-layer plexiglass μαύρου χρώματος και ο δεύτερος μέσω ελαστικών παρεμβασμάτων μεταξύ των δύο επιφανειών από plexiglass  στην βάση του πλατό.  Επομένως,  εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν συνδυασμό δύο διαφορετικών τεχνικών που η κάθε μία ξεχωριστά αντιμετωπίζει τα προβλήματα των συντονισμών με τον δικό της τρόπο.  Η γείωση της ανεπιθύμητης ενέργειας είναι πάντα το ζητούμενο.  Η ταχύτητα με την οποία αυτή γίνεται είναι βέβαια επίσης πολύ σημαντικh.  
Ο βραχίονας ήταν ένας βαριά τροποποιημένος Rega με οπές σε διαφορετικά σημεία που βασικό σκοπό έχουν κατ' αρχάς να μειώσουν την ενεργό μάζα του βραχίονα. Φαντάζομαι ότι αυτό απαιτείται για το καλύτερο ταίριασμα μιας κεφαλής χαμηλής ενδοτικότητας  και ενός βραχίονα μεσο-υψηλής μάζας. Το τι άλλο μπορούν να κάνουν αυτές οι οπές στον ήχο θα μπορούσε να ήταν το αντικείμενο μίας άλλης έρευνας.  Ελπίζω οι οπές αυτές να μην λειτουργούν και σαν φίλτο απορρόφησης ενέργειας από τον περιβάλλοντα χώρο και μάλιστα στις συχνότητες συντονισμού των οπών.   Πιστεύω ότι ο βραχίονας αντιμετοπίζει αυτό το φαινόμενο αν και δεν τέθηκε  σαν ερώτημα    :mrgreen:

Η ακρόαση του πικάπ του Βαγγέλη Λαζάρου είχε όλα τα καλά στοιχεία που θέλουμε σε ένα πικάπ. Αψογη κίνηση πλατό , ροή, χαμηλό χωρίς υπερβολές, καθαρή μεσαία περιοχή. Το μόνο αρνητικό σημείο ήταν για μένα η ενίσχυση του θορύβου που προέρχεται από την κίνηση της βελόνας στο αυλάκι του δίσκου (θόρυβος επιφανείας) που για τα δικά μου γούστα ήταν αρκετά πιο ενισχυμένος από το φυσιολογικό ή να το πω καλύτερα από αυτό που έχω συνηθίσει να ακούω στο σπίτι μου ή σε φίλους   Ισως για αυτή την ευαισθησία να ευθύνονται  τα ηχεία Adam, με τα διπλά ribbons, που μάλλον ήταν υπερ το δέον αναλυτικά και τονισμένα, για τα δικά μου πάντα γούστα,  στην ανώτερη μεσαία και υψηλή περιοχή.
Βλέπετε καμιά φορά τι μπορεί να συμβεί ?   Πως είναι δυνατόν να αξιολογήσει κάποιος ακουστικά ένα πικάπ όταν το ηχείο σχεδιάστηκε για να παίζει CD και Super Audio CD  ?    Χρειάζεται επομένως να γίνει και εδώ ένας συμβιβασμός ή συγκερασμός αν θέλετε.    ’λλωστε αυτό δεν αναζητούμε όλοι μας ?
Επίσης θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ακόμα και με λίγα χρήματα μπορεί κάποιος σήμερα να αποκτήσει ένα καλό πικάπ και να απολαύσει την μουσική που του αρέσει.  

Ευχαριστώ τον Γιώργο Αναμουρλίδη για την οργάνωση της συνάντησης και την εταιρεία Ηχοέκφραση στον Ν. Κόσμο, που μας φιλοξένησε στον χώρο της.  Εύχομαι το πικάπ και το βινύλιο να εξακολουθήσει να παράγετε γιατί μας δίνει πολύ μεγάλη ευχαρίστηση όταν το ακούμε.
 

Gio

Μηνύματα
293
Reaction score
185
Με την σειρα μου να ευχαριστησω ολους οσους ηταν παροντες και ειδικα τον Βαγγελη Λαζαρου για την διαθεση του να μοιραστει τις γνωσεις του μαζι μας σε απλη και κατανοητη γλωσσα , και οχι σαν να ειχε απεναντι του αποφοιτους του ΜΙΤ
Την επομενη φορα θα παρακαλουσα να μην συμπεσει η συγκεντρωση με αγωνα του Ολυμπιακου γιατι θα λειπω :lol:
 

Μηνύματα
6.434
Reaction score
200
Gio, την επόμενη φορά θα φροντίσουμε ο Ολυμπιακός να παίζει εκτός έδρας ή στην Ευρώπη (???)
 


Μηνύματα
78
Reaction score
0
Oι τρύπες στον βραχίονα έχουν υπολογισθεί με ακρίβεια διατομής και θέσης και δεν είναι σε όλους τους βραχίονες ακριβώς ίδιες! Αυτό διότι Ο ΚΑΘΕ ένας βραχίονας συντονίζεται ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ και μέτά τη πρώτη του συναρμολόγηση ξαναλύνεται για να γίνει το fine tuning . Τα φαινόμενα "κιθάρας" όχι μόνο δεν υπάρχουν αλλά είναι τελείως εξαφανισμένα σε σχέση με το original. Εξ'άλλου, έχει προβλεφθεί μετά την μείωση της μάζας, αντίστοιχη προσθήκη εξωτερικά -εξωτερικά ειδικής απόσβέσης.

Σας ανέφερα ότι το πικ-άπ ήταν τελικά περίπου στατικό και όχι λεπτομεριακά ρυθμισμένο , γιαυτό μπορεί να του ξέφευγαν και κάποια ψιλά... Επιφυλάσομαι για όποιον ενδιαφέρεται για πιο εξειδικευμένη ακρόαση. Επίσης η DENON 304 δεν είναι μία κεφαλή που τη βάζεις και ...τελείωσες, θέλει καλό στρώσιμο (το δείγμα είχε παίξει μόνο 10 ώρες) και απαιτεί προσεκτικότατο στήσιμο που δεν έγινε λόγω κούρασης και μικρού χρόνου
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
2
Nα ευχαριστήσω και εγώ με την σειρά μου τον Βαγγέλη Λαζάρου,όπου αν και ο χρόνος του είναι φοβερά περιορισμένος,μας τίμησε με την παρουσία του,μας ευχαρίστησε με την γνώση που μας προσέφερε αφιδώς,και μας ξάφνιασε με όλα αυτά που έγραψε,γιατί τόσα μηνύματα και με τόσες λέξεις,έχει να γράψει,απο τότε που έγραφε για λογαριασμό γνωστού περιοδικού του χώρου. :lol:

Ακόμη,ο τρόπος που μιλάει αλλά και γράφει ο Β.Λ.είναι απλός και κατανοητός απο όλους που τον παρακολουθούν,ανεξαρτήτως ειδικών γνώσεων,και όχι σαν κάποιους άλλους,που για να τους παρακολουθήσεις,χρειάζεται να είσαι απόφοιτος Πανεπιστημίου,με ειδικές γνώσεις στην ηλεκτροακουστική και διδακτορικό στήν ψυχοακουστική,λόγω δυσκολίας του ίδιου του "ομιλητή" να γίνει κατανοητός. :wink:

Αλλο ευχάριστο ήταν ότι εκτός απο κάποιους οι οποίοι είμαστε "λίγο" μεγάλοι,υπήρχαν και νέα παιδιά,ακόμη και κοπέλα,οι οποίοι έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την "παλιά" αλλά καταξιωμένη αναλογική τεχνολογία. :)
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
2
ΥΓ

Κατ'αρχήν να ευχαριστήσω τον Γενικό που έκανε χρέη φωτογράφου,όμως θα πάρει τον minimum μισθό,για τον απλούστατο λόγο του ότι οι φωτογραφίες ήταν τόσο λίγες,που δεν δείχνουν σχεδόν τίποτα απο την προσέλευση και γενικότερα την παρουσίαση. :lol: :mrgreen:
Ευτυχώς που εκτός απο τον Β.Λ.,διακρίνουμε και λίγο απο τα αναλογικά μηχανήματα... :wink: :lol: :mrgreen:
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.325
Μηνύματα
2.858.580
Members
37.895
Νεότερο μέλος
Mark Zappa
Top