- Μηνύματα
- 28.176
- Reaction score
- 59
[IMGl]http://img2.pict.com/6b/a1/a2/c5dac65f1b0c0b63c5ecc0621c/hmlm0/294026.jpg[/IMGl]
Πάντα Μόνος - Issiz Adam ΑΚΑ Alone (2008)
Ανεπιτήδευτο μελόδραμα
Επιρροές από την παράδοση του τουρκικού μελό σε μια σημερινή ερωτική ιστορία.
Ενα ερωτικό μελόδραμα απόλυτα ειλικρινές ως προς τις προθέσεις του, που δεν προσπαθεί να παραστήσει ότι είναι κάτι περισσότερο ή λιγότερο, είναι το «Πάντα μόνος» του Τούρκου σκηνοθέτη Τσαγάν Ιρμάκ. Σε αντίθεση με τις ταινίες συμπατριωτών του, όπως οι Νούρι Μπίλγκε Τζεϊλάν, Φατίχ Ακίν, Σεμίχ Καπλάνογλου και Γεσίμ Ουστάογλου, ο Τσαγάν δεν κάνει μια ταινία με βασικό στόχο τα φεστιβάλ.
Δικός του στόχος είναι το μεγάλο κοινό και το κάνει με αμεσότητα και ειλικρίνεια. Η ταινία υπήρξε μια τεράστια εμπορική επιτυχία, με περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια εισιτήρια και το αξιοσημείωτο είναι ότι δεν πρόκειται ούτε για κωμωδία ούτε για περιπέτεια με εθνικούς τόνους ούτε για μια νοσταλγική ιστορία.
Το «Πάντα μόνος» είναι μια ερωτική ιστορία, στην οποία ήρωες είναι ένα ζευγάρι χαρακτήρων που κάπου μπορεί να έχουμε συναντήσει και ο ένας από τους βασικούς ήρωες μπορεί να είναι έως και μη συμπαθής. Ο Αλπέρ είναι ένας επιτυχημένος εστιάτορας, εργένης με άποψη, με πολλές σεξουαλικές περιπέτειες, που δεν παίρνει τίποτα στα σοβαρα. Η Αντά είναι ακριβώς το αντίθετο. Εννοεί ακριβώς ό, τι λέει και είναι μια γυναίκα που θέλει να αισθανθεί ότι δίνει και παίρνει σε μια ερωτική σχέση.
Η σχέση τους θα είναι εξ αρχής προβληματική και η παρουσία της μητέρας του Αλπέρ, που έρχεται από την επαρχία στην Κωνσταντινούπολη, λειτουργεί ως καταλύτης. Η Αντά κάνει ό, τι μπορεί για να στηρίξει τη σχέση, εκείνος όμως δεν ξέρει πώς να συμπεριφερθεί ως σύντροφος και η σύγκρουση θα είναι αναπόφευκτη.
Στην ταινία του Τσαγάν υπάρχουν πτυχές των χαρακτήρων που χρειάζονταν περισσότερη ανάπτυξη, όμως ο Τούρκος σκηνοθέτης γυρίζει ανεπιτήδευτα και με πολλή συναίσθημα αυτήν την ερωτική ιστορία, κάνοντας σύγχρονο σινεμά. Mεταφέρει επιρροές από την παράδοση του τουρκικού μελό, όμως κάνει μια σημερινή ιστορία, για τις δύσκολες ερωτικές σχέσεις, την επιθυμία, την ακαμψία και τα απωθημένα που υπάρχουν ακόμη και μετά το τέλος. Ωραίο και με την ίδια ανεπιτήδευτη διάθεση είναι και το ζευγάρι των πρωταγωνιστών, Τζεμάλ Χουνάλ και Μελίς Μπιρκάν.
Ελληνική πρεμιέρα 9/4/2009
Πάντα Μόνος - Issiz Adam ΑΚΑ Alone (2008)
Ανεπιτήδευτο μελόδραμα
Επιρροές από την παράδοση του τουρκικού μελό σε μια σημερινή ερωτική ιστορία.
Ενα ερωτικό μελόδραμα απόλυτα ειλικρινές ως προς τις προθέσεις του, που δεν προσπαθεί να παραστήσει ότι είναι κάτι περισσότερο ή λιγότερο, είναι το «Πάντα μόνος» του Τούρκου σκηνοθέτη Τσαγάν Ιρμάκ. Σε αντίθεση με τις ταινίες συμπατριωτών του, όπως οι Νούρι Μπίλγκε Τζεϊλάν, Φατίχ Ακίν, Σεμίχ Καπλάνογλου και Γεσίμ Ουστάογλου, ο Τσαγάν δεν κάνει μια ταινία με βασικό στόχο τα φεστιβάλ.
Δικός του στόχος είναι το μεγάλο κοινό και το κάνει με αμεσότητα και ειλικρίνεια. Η ταινία υπήρξε μια τεράστια εμπορική επιτυχία, με περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια εισιτήρια και το αξιοσημείωτο είναι ότι δεν πρόκειται ούτε για κωμωδία ούτε για περιπέτεια με εθνικούς τόνους ούτε για μια νοσταλγική ιστορία.
Το «Πάντα μόνος» είναι μια ερωτική ιστορία, στην οποία ήρωες είναι ένα ζευγάρι χαρακτήρων που κάπου μπορεί να έχουμε συναντήσει και ο ένας από τους βασικούς ήρωες μπορεί να είναι έως και μη συμπαθής. Ο Αλπέρ είναι ένας επιτυχημένος εστιάτορας, εργένης με άποψη, με πολλές σεξουαλικές περιπέτειες, που δεν παίρνει τίποτα στα σοβαρα. Η Αντά είναι ακριβώς το αντίθετο. Εννοεί ακριβώς ό, τι λέει και είναι μια γυναίκα που θέλει να αισθανθεί ότι δίνει και παίρνει σε μια ερωτική σχέση.
Η σχέση τους θα είναι εξ αρχής προβληματική και η παρουσία της μητέρας του Αλπέρ, που έρχεται από την επαρχία στην Κωνσταντινούπολη, λειτουργεί ως καταλύτης. Η Αντά κάνει ό, τι μπορεί για να στηρίξει τη σχέση, εκείνος όμως δεν ξέρει πώς να συμπεριφερθεί ως σύντροφος και η σύγκρουση θα είναι αναπόφευκτη.
Στην ταινία του Τσαγάν υπάρχουν πτυχές των χαρακτήρων που χρειάζονταν περισσότερη ανάπτυξη, όμως ο Τούρκος σκηνοθέτης γυρίζει ανεπιτήδευτα και με πολλή συναίσθημα αυτήν την ερωτική ιστορία, κάνοντας σύγχρονο σινεμά. Mεταφέρει επιρροές από την παράδοση του τουρκικού μελό, όμως κάνει μια σημερινή ιστορία, για τις δύσκολες ερωτικές σχέσεις, την επιθυμία, την ακαμψία και τα απωθημένα που υπάρχουν ακόμη και μετά το τέλος. Ωραίο και με την ίδια ανεπιτήδευτη διάθεση είναι και το ζευγάρι των πρωταγωνιστών, Τζεμάλ Χουνάλ και Μελίς Μπιρκάν.
Ελληνική πρεμιέρα 9/4/2009