Παθητικος προενισχυτης

Z

Zdimis

Guest
Ας πουμε οτι καποιος εχει αναγκη απο ενα παθητικο προ με 3 rca εισοδους ενα ποτεντιομετρο κ ενα κουτι.Αυτο δεν ειναι ενας παθητικος προ?
Γιατι κοστιζουν τοσα?
Μπορει να κατασκευαστει ενας diy με καλα υλικα κ κουτι οτι ναναι κ υπαρχει κατι που δεν καταλαβαινω σε σχεση με το περιεχομενο ενος παθητικου που μπορει ναναι κατιμπαραπανω απο μερικα rca εισοδου ενα ποτ κ ενα δκακοπτη?Γιατι μου φαινεται οτι με 150 ευρω υλικα κ ενα κουτι των 20 στηνεται κ χωρις να κανειμδιακριτη την παρουσια του?
Καμμια αποψη για παθητικους?
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.209
Έτσι όπως τα λες είναι. Κοστίζουν αν έχουν <<εξωτικά>> καλώδια, βύσματα, σασί και κυρίως ποτενσιόμετρο.
Από ήχο δεν λένε μία γιατί απλά δεν μπορούν...
 

Μηνύματα
557
Reaction score
523
Εγώ πάντως αν και τεχνικά θέματα δεν γνωρίζω....μπορώ να σας δωσω ένα παθητικό προενισχυτή που έχω για να ακούσετε.
Και ειμαι σίγουρος ότι θα θαυμάσετε την ουδετερότητα του...akustyk αν θυμαμαι καλά γράφεται...πολωνικη εταιρεία..
[DOUBLEPOST=1481312870][/DOUBLEPOST]Και εκανε καπου 450 με τη μεταφορα αν θυμαμαι..
[DOUBLEPOST=1481312948][/DOUBLEPOST]Νατος...
http://www.khozmo.com/stereo_selector.html
 


Μηνύματα
889
Reaction score
201
Ακριβώς όπως τα λες ειναι Zdmis, εμένα μου εχει φτιάξει φίλος τεχνικός, παθητικούς προενισχυτές με 50 ευρώ με alps ποτενσιόμετρο (εχω φτιάξει και με Ladder). Είναι πολύ ποιο διαυγείς από τους ενεργούς (οι ενεργοί εντυπωσιάζουν με περισσότερο χαμηλό και υψηλά που κουράζουν όμως στο τέλος), προσωπικά τους έχω καθιερώσει σε όλα τα συστήματα που έχω.
 

Μηνύματα
427
Reaction score
425
Αν ο τελικος είναι αναίσθητος τότε τι γίνεται με τον παθητικό που θα βρείς τα 2-3-4 Volt που θέλει. Χωρια η απομόνωση και σύνθετη αντίσταση που πανε περίπατο.
 


Μηνύματα
889
Reaction score
201
Αντί να πάρεις ένα καλό οπότε αναγκαστικά ακριβό ενεργό προενισχυτή μπορείς να κάνεις την δουλειά με ένα ladder ποτενσιόμετρο (όχι πάνω από 50 Ευρώ) και να ρίξεις τα χρήματα στην πηγή, κατά την γνώμη μου θα έχεις πολύ καλύτερο αποτέλεσμα
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.209
Ποιο τραγικοί παθητικοί είναι αυτοί με ποτενσιόμετρο.
Το γιατί είναι εύκολο να γίνει αντιληπτό.
Το ποτενσιόμετρο παίζει το ρόλο αντίστασης εισόδου και εξόδου.
Αυτές οι αντιστάσεις μεταβάλλονται αναλόγως της θέσης του.
Ρίξτε μια ματιά τι σημαίνει μεγάλη αντίσταση εξόδου ή καλύτερα τεράστια όπως στη περίπτωση μας.
Έτσι όταν είμαστε στην αρχή της ρύθμισης έχουμε μια αντίσταση εξόδου της τάξης των 45-50 ΚΩ ενώ όσο αυξάνουμε αυτή μειώνεται.
Δυστυχώς, σε συνδυασμό με τη χωρητικότητα καλωδίων και την εισόδου του τελικού, αυτό είναι ρύθμιση tone control περισσότερο και λιγότερο στάθμης.

Σε λαμπάτους ολοκληρωμένους είναι σύνηθες ο προ να είναι παθητικός, λόγο της τεράστιας αντίστασης εισόδου της βαθμίδας, της τάξης των 500 ΚΩ έως 1 ΜΩ, και της ανυπαρξίας καλωδίων.
Ακόμα και αυτοί όμως ωφελούνται πάρα πολύ με τη χρήση ενός καλού ενεργού προενισχυτή, αποκτώντας <<τσαγανό>> και άκρα.
 

Μηνύματα
889
Reaction score
201
Γιατί όμως η 'θεωρία' που αναπτύχθηκε από τον Moderator απέχει από αυτό που ακούμε? όπως φαίνεται παραπάνω πολλοί προτιμούν τους παθητικούς προενισχυτές (μεταξύ αυτών και εγώ). Το θεωρία το βάζω σε εισαγωγικά για τον λόγο ότι τίποτα από τα τεχνικά που αναφέρει ο PeterMeni δεν μας διασφαλίζουν ότι έχουν σχέση με το αποτέλεσμα (ιδιαίτερα το μουσικό αποτέλεσμα) που ακούμε. Άλλωστε υπάρχει και η αντίθετη θεωρία ότι όσο ποιο πολλά ενισχυτικά στάδια περνάει το σήμα τόσο το χειρότερο ...
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.209
Όλα πρέπει να γίνονται όσο πιο απλά είναι δυνατόν, αλλά όχι απλούστερα!
Άλμπερτ Αϊνστάιν

Και γιατί όχι απλούστερα...
Γιατί το <<απλούστερα>> δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από αυτά που λύνει.
Όπως ακριβώς στη περίπτωση που συζητάμε. Η θεωρεία είναι η εξήγηση για όλα αυτά που ακούγονται μέσω ενός παθητικού προενισχυτή.
Το τι είναι φίλτρα και τι όχι και σε ποια περιοχή ενεργούν δεν είναι θεωρεία. Είναι φυσική γνωστή εδώ και πολλές δεκαετίες.

Τρία παραδείγματα όπου εύκολα γίνεται αντιληπτός ο <<ήχος>> ενός παθητικού...
1) Σε ένα κομμάτι με κρουστά τα χτυπήματα βγαίνουν άψυχα λες και παίζει ηλικιωμένος και χωρίς έκταση.
2) Αν ακούσεις ένα τσέλο περισσότερο βιολί θυμίζει. Μειωμένος όγκος
3) Η φωνή ενός βαθύφωνου μοιάζει περισσότερο με υψίφωνης.

Πάντα αναφέρομαι στη σύγκριση παθητικού με υψηλής ποιότητας ενεργού και όχι της σειράς.

Λόγο την μηδενικών παθητικών εξαρτημάτων στη πορεία του σήματος μέσω ενός παθητικού, ενδεχομένως να υπάρχει ελάχιστη περισσότερη λεπτομέρεια, η οποία σε συνδυασμό με τη λέπτυνση του ακούσματος δίνει ένα ποιο αποκαλυπτικό χαρακτήρα ο οποίος όμως είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στα θέματα που δημιουργεί.
 
Last edited:

Μηνύματα
889
Reaction score
201
Τα παραδείγματα που ανέφερες 1) μέχρι και 3) είναι θεωρητικά με την έννοια οτι πατάνε στον αερα και δεν ταιριάζουν με τα τεχνικά που ανέφερες πριν. Η δικιά μου εμπειρία στο ίδιο σύστημα με ενεργό προ: OK εχει περισσότερο χαμηλό αλλά και περισσότερο χρωματισμό στα όργανα κλπ η οποία οφείλεται στην επιπλέον παραμόρφωση που εισάγει το επιπλέον ενεργό στάδιο (και όχι σε κάτι δήθεν που υπάρχει στο όργανο αλλά δεν ακούγεται με πιστότητα).
Με παθητικό προ η διαφάνεια και η χαμηλότερη παραμόρφωση που έχει το σύστημα είναι σημαντικά αντιληπτή αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αναδεικνύονται τα όργανα περισσότερο. Από τότε βέβαια κατάργησα τους ενεργούς προ ανεξαρτήτως τιμών (λάμπα η τρανζίστορ) Να προσθέσω ότι η δοκιμή έγινε με ενεργό κροςς και ενεργή ενίσχυση.
Και σε άλλες περιπτώσεις όμως τα συμπεράσματα είναι αντίστοιχα (όποιος εχει πχ τον Creek Destiny μπορεί να δοκιμάσει τα τρία settings που εχει στην προενίσχυση)
 

Z

Zdimis

Guest
Αυτο με τους ενεργους που καποιοι ακουτε κ καλα την παραμορφωση και με" 11db gainπου χει ο προ τι να ακουσεκς παραμορφωση θα ακουσεις" κλπ....δεν το καταλαβαινω.Με προ παντα ειχα ενα αποτελεσμα πιο κοντα στον οργανικο ογκο ενος πραγματκου μουσικου δρωμενου σε σχεση με την διαφανη αιθερια λεπτοφυεστερη παρουσιαση χωρις προ.Ενδιαφερον εχουν και τα δυο,αλλα με ενεργο προτιμω παντα να οδηγω τελικους.Μηπως μπερδευεται την μεγενθυση του σηματος που ακουγεται πλουσιοτερο κ με περισσοτερα ακρα με την παραμορφωση ρε παιδια?
 

Μηνύματα
889
Reaction score
201
Στο τέλος είναι και θέμα γούστου μπορεί μερικοί να θέλουν να ακούν την μουσική τους με 'πολλά άκρα' όπως λες πολύ περιγραφικά 'οργανικό όγκο ενός πραγματικού μουσικού δρώμενου' δηλαδή με αρκετή δόση παραμόρφωσης (θυμάστε το loudness σε παλιούς ενισχυτές ?) , ένα πράμα όπως οι παλιές ντίσκο η οι σύγχρονοι κινηματογράφοι με εξελιγμένα συστήματα Dolby η τα home cinema. Αυτό όμως δεν είναι high-fidelity.
 

Z

Zdimis

Guest
λαθος αισθηση εχεις για την παραμορφωση αν θεωρεις τετοια το γεμισμα που δινει ενας προ ενεργος παντως .Δεν τιθεται θεμα παραμορφωσης απλα γουστου.Η πλουσια παρουσια μεσοχαμηλου loudnes δεν ειναι παραμορφωση.Αυξημενη δοση μπασου .
Λεπτοφυια και διαφανεια η οργανικος ογκος και ζεστασια?
 

Μηνύματα
27.202
Reaction score
25.174
Δεν είναι προενισχυτής ο παθητικός παιδιά. switch BOX με attenuator είναι. Μην μπερδεύετε την λούτσα με την βούρτσα.
Ο προενισχυτής προενισχύει το σήμα σε στάθμες ικανές να οδηγήσουν τον τελικό ή και λίγο παραπάνω. Αν ήταν άχρηστος θα βάζαμε κατευθείαν την πηγή επάνω στον τελικό με , και θα είχε ο τελικός μόνο ένα δυο level και θα τελείωνε εκεί το έργο. Δεν είναι όμως έτσι τα πράγματα. Ακόμα και με αρκετά ευαίσθητους τελικούς που έχω , είναι άλλο πράγμα η οδήγηση του τελικού από προενισχυτή , και εντελώς άλλο πράγμα από μία πηγή , ακόμα και cd που μπορεί να βγάλει 2vrms στην έξοδό του. Σημειωτέον ότι η ευαισθησία του τελικού είναι 1vrms. Επίσης σημειωτέον ότι ο προ που έχω γίνεται παθητικός με το πάτημα ενός κουμπιού. Το source direct , με ξεχωριστό τύπου ladder attenuator. Όπως είπα δεν συγκρίνεται η οδήγηση . Όχι μόνο δεν είναι αυξημένη η παραμόρφωση , αλλά χαμηλότερη. Το ότι παρεμβάλλονται ενεργά κυκλώματα στο σήμα δεν σημαίνει επ ουδενί ότι αυξάνεται η παραμόρφωση ή ο θόρυβος. Τέλος τα άκρα όπως είπαν και κάποιοι άλλοι είναι αλλού. Τα δυναμικά είναι δυναμικά , όχι άτονα περάσματα . Γενικά όλα είναι όπως πρέπει να είναι. Φυσικά με την προυπόθεση ότι ο προ είναι σοβαρός , σχεδιαστικά , και υλοποιημένος σωστά με καλά υλικά. Όχι ότι κι ότι που απλά φέρει τίτλο προ .
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.209
Δύο γεγονότα για τροφή σκέψης και προβληματισμό...
Δεν υπάρχει ούτε μία σοβαρή εταιρία του χώρου που να έχει στη γκάμα της παθητικό προενισχυτή ή αν θέλετε εξασθενητή. (αν μου διαφεύγει κάτι παρακαλώ διορθώστε με)
Σε όλα τα στάδια της μουσικής παραγωγής,(κονσόλες, επεξεργαστές, συμπιεστές κ.λ.π.) δεν υπάρχει πουθενά κάποιο παθητικό στάδιο.
Αυτά κάτι σημαίνουν νομίζω.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.284
Επειδή για πολλά πολλά χρόνια ήμουν φανατικός οπαδός των παθητικών εξασθενητών, με υλοποιήσεις είτε με καποιο καλό ποτενσιόμετρο είτε με αντιστάσεις σε στεπ λαντερ, καταλαβαίνω απολύτως την προτίμησή σας σε αυτά.

Δυστυχώς, οι μόνοι παθητικοί εξασθενητές που λειτουργούν εξόχως σωστά, είναι αυτοί που υλοποιούνται με μετασχηματιστή.

Όλα τα υπόλοιπα, είναι απλώς λάθος.

Φυσικά, σε μία στάθμη ενός πχ στεπ λαντερ, θα μπορούσες να κάνεις ισοσταθμιση ώστε να εξουδετερώσεις το φίλτρο που εισάγεται. Όμως, σε οποιαδήποτε άλλη επιλογή στάθμης, θα εισάγεται ένα διαφορετικό φίλτρο.

Τέλος πάντων, θα μπορούσα να γράψω πολλές σκέψεις επί του θέματος, αλλά δεν έχουν νόημα.
Κρατήστε το ζουμί: οι παθητικοί εξασθενητές είναι λάθος υλοποιήσεις.
Επίσης: τα παθητικά κροσοβερ είναι λάθος υλοποιήσεις.
Μπορεί να σας αρέσουν, αλλά είναι αδιάφορο. Και μένα μου άρεσαν, και; Τα κάνει σωστά αυτό; :)
 

Sleep

Dr. Jekyll & Mr. Hyde
Μηνύματα
686
Reaction score
2.675
Η βρετανική Music First Audio έχει στη γκάμα της μόνο (νομίζω) παθητικούς προενισχυτές και έχει αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές διεθνώς, ακόμα και από το δικό μας Σταματάκο.
Φτηνούς, πάντως δεν τους λες.

http://avmentor.gr/reviews/mfa_passive_mag_preamp_0.htm
 

Μηνύματα
2.576
Reaction score
4.326
Kai τούτοι εδώ τυγχάνουν μεγάλης εκτίμησης σε forum έξω. Οταν μια πηγή βγάζει ικανά vrms π.χ. 4 (balanced ή όχι) δεν έχει νόημα ένας τέτοιος δια-μεσολαβητής για έλεγχο του τελικού;
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.592
Μηνύματα
2.865.183
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top