Πατέντα(;) σε headshell Dual 505

Μηνύματα
194
Reaction score
99
Καλησπέρα σε όλους,

Έχω ένα Dual 505, το οποίο έχει τo TKS236 cartridge (το μαμά dual με την τροποποιημένη Ortofon για ULM βραχίονα)
Το πικάπ άρχισε να μου κάνει νερά. Μερικές φορές έκανε παράσιτα το ένα κανάλι, τα οποία έφευγαν όταν σταμάταγα το πικάπ και πείραζα λίγο τα RCA. Δοκίμασα να κάνω switch το left και right για να δω αν φταίει ο ενισχυτής ή το πικάπ και κατέληξα στο πικάπ.
Το πρόβλημα ερχότανε και έφευγε, ώσπου μια μέρα σταμάτησε εντελώς το ένα κανάλι. Οπότε το κατσαβίδιασα να δω αν μπορεί να γίνει κάτι.
Λύνω το πικάπ και ξεκινάω με το πολύμετρο από τα rca, την κατάληξη τους στην πλακέτα και έρχεται η ώρα να δω πως θα τσεκάρω τις επαφές στην κεφαλή. Το πολύμετρο δείχνει πως μέχρι το κομμάτι της πλακέτας, όλα δουλεύουν οκ...
s-l300.jpg
Στην εικόνα παραπάνω φαίνεται το ιδιαίτερο headshell του πικάπ. Η αλενόβιδα που έχει, όταν αφαιρεθεί, επιτρέπει στην λαβή του headshell αν της αλλάξουμε θέση, να ξεκλειδώσει το cartridge. Επίσης η κεφαλή συνδέεται με επαφές στο headshell και όχι με τα γνωστά χρωματιστά καλωδιάκια.
Αφού το έβγαλα και τσέκαρα της επαφές αν είναι καθαρές κλπ, το ξαναβάζω πίσω. Πάω να το βιδώσω και η αλενόβιδα μπαίνει μέσα! Οι στροφές διαλύθηκαν. Το πλαστικό προφανώς είχε πολυμεριστεί από τα πολλά χρόνια, και δεν άντεξε καθόλου όταν πείραξα τη βίδα... (Η πίεση που χρησιμοποίησα ήταν μηδενική)
Αρχίζει και μου μπαίνει η ιδέα πως όλα έγιναν γιατί η κεφαλή δεν καθόταν καλά εξαρχής στο headshell.
Τσεκάρω το cartridge και βλέπω πως η βελόνα έχει μια ελαφριά κλίση προς τη μια μεριά, πράγμα που ενισχύει την υποψία μου...

Το λοιπόν:
Επειδή λεφτά για επισκευή δεν παίζουν, αλλά και να έπαιζαν που να βγεις έξω τώρα με τις απαγορεύσεις κλπ...
Λεφτά για νέο πικάπ ή μεταχείρ φυσικά και δεν παίζουν, οπότε έκανα κάτι μπακάλικο για το οποίο πιστεύω θα φάω κράξιμο (με την καλή έννοια):
IMG_20200331_134844[33889].jpg
Φυσικά ρύθμισα ξανά το βάρος της κεφαλής, εφόσον προστέθηκε το tire-up.
Φαίνεται να παίζει σωστά! Βέβαια θα το δοκιμάσω καιρό για να σιγουρευτώ πως τελικά ήταν αυτό το πρόβλημα.

Η ερώτηση μου και εδώ θα ήθελα τα φώτα σας: Πέρα από το άσχημο αισθητικό αποτέλεσμα και το επιπλέον βάρος στον βραχίονα, το οποίο όμως ρύθμισα, υπάρχει περίπτωση να κάνω ζημιά στους λιγοστούς δίσκους μου; (αν δεν έχω κάνει ήδη, τόσο καιρό που χόρευε η κεφαλή δεξιά-αριστερά...)
Μήπως υπάρχει κάποια παράμετρος σε όλη αυτή την μπακαλοδουλειά που δεν σκέφτηκα και τελικά τα κάνω χειρότερα;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων
 
Last edited:


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.396
Reaction score
1.856
Δεν νομίζω οτι έπαιζε η κεφαλή, αλλά οτι απλά είχαν οξειδωθεί οι επαφές κατω από το σελλ. Αν το ψέκαζες από κάτω με σπρέυ επαφών, μάλλον θα επανερχόταν. Είχε συμβεί και σε εμένα.

Αλλά διαλύθηκε τελείως το σύστημα? Ο μοχλός συγκράτησης / λαβή και μόνος του κλειδώνει αποτελεσματικά την κεφαλή, χωρίς την ανάγκη της βίδας ή πατέντας
 

Μηνύματα
194
Reaction score
99
@toulou Ένας από τους λόγους που έβγαλα την κεφαλή ήταν να δω αν είχαν οξειδωθεί οι επαφές. Δεν είχαν κάποιο πρόβλημα.
Η βίδα έχει αχρηστευτεί. Οι βόλτες στο headshell έχουν διαλυθεί, οπότε το μόνο που κρατάει την κεφαλή είναι ο μοχλός, αλλά όχι σταθερή. Με το tire up απλά μένει στη θέση της.
Δεν είναι λύση, το ξέρω, αλλά περισσότερο ήθελα να δω αν θα συνεχίσει να μου κάνει τα προβλήματα με τα κανάλια που ανέφερα στην αρχή.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.578
Μηνύματα
2.864.818
Members
37.932
Νεότερο μέλος
JimmyP
Top