Περί Συντελεστή Απόσβεσης, ή Damping Factor ή απλά DF



Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Πόθεν προκύπτει αυτό?
Οχι το Αμήν.
Το είχα διαβάσει και σε παλιότερη έκδοση του site της Bryston. Δυστυχώς, δεν μπορώ να βρω το άρθρο.
Απο τo wikipedia:
"A high damping factor in an amplifier is sometimes considered to result in the amplifier having greater control over the movement of the speaker cone, particularly in the bass region near the resonant frequency of the driver's mechanical resonance. However, the damping factor at any particular frequency will vary, since driver voice coils are complex impedances whose values vary with frequency. In addition, the electrical characteristics of every voice coil will change with temperature; high power levels will increase voice coil temperature, and thus resistance. And finally, passive crossovers (made of relatively large inductors, capacitors, and resistors) are between the amplifier and speaker drivers and also affect the damping factor, again in a way that varies with frequency."


Aπο το site της XKITZ:

"

Loss of Damping

The caps and inductors placed in the circuit between the amplifier and the speaker coil cause a loss of damping, meaning that the amplifier is more isolated from the driver and has weaker control over the motion of the loudspeaker cones. The result is a muddier, less precise sound.

In a bi-amp system the amplifiers are connected directly to the speaker coils with no capacitors or inductors to get in the way of the amplifier’s ability to precisely position the cones, which gives you dramatically higher sound definition and vibrancy.

"
 

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.008
Ολη η πρόταση.
Ο μύθος του dumping factor... (όταν δεν απουσιάζει το παθητικό κροςς). Με αυτό... μια χαρά είναι το 100... ίδιο με το 1000
 

Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Ολη η πρόταση.
Ο μύθος του dumping factor... (όταν δεν απουσιάζει το παθητικό κροςς). Με αυτό... μια χαρά είναι το 100... ίδιο με το 1000
Σημαίνει ότι είτε 100, είτε 500, είτε 1000, στο τέλος ο πραγματικός αριθμός είναι πολύ μικρότερος γιατί το πακέτο "παθητικό κροσόβερ & έξτρα καλωδίωση ηχείων" του αλλάζει τα φώτα. Στο άρθρο της Bryston, έλεγε ότι αν στο τέλος ( με παθητικά κροσόβερ ) έχουμε ένα damping factor 20 ή 50 ( δεν θυμάμαι ακριβώς ), θα πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
Ελα βρε Μάρκου, μη με βάζεις να κάνω πράξεις (μη σου πω οτι το 1000 θα βγει ίδιο με... 30 και όχι 100! )
Τώρα παω να φάω το ψαράκι μου. Αν επιμένεις, μετά :)
 

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.008
Είναι πάρα πολύ μεγάλη κουβέντα αυτό και κανονικά σηκώνει ξεχωριστό νήμα.
Η κάθε εταιρία προσπαθεί να προωθήσει αυτό που έχει με τον πιο προσοδοφόρο τρόπο.
Ο συντελεστής απόσβεσης , υπερεκτιμημένος ή όχι , είναι μία αφηρημένη ένοια , ένας καθαρός αριθμός χωρίς μονάδα μέτρησης , που απλά μπορεί να μας δώσει μία ιδέα του πόσο ικανός είναι ένας ενισχυτής να ελέγξει σωστά ένα μεγάφωνο , ή τρία , ή τέσσερα.
Ομως το πόσο μεταβάλεται το DF με την ύπαρξη ή όχι παθητικού cross δεν το γνωρίζετε , ούτε εσείς ούτε κανείς ,γιατί απλά σε κάθε σετ απ διαφοροποιήται αισθητά. Οχι όμως ότι το παθητικό κροςς κάνει τέτοιες χοντράδες. Δεν τις κάνει , αν δεν είναι για τα πανηγύρια. Αν είναι, οκ , κάνει και χειρότερα.
Υπ¨΄ο ψην σας μιλάει άνθρωπος με ενεργό κροςς στα κύρια ηχεία του.
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Όπως είπε και ένας μεγάλος σχεδιατής, ο καλλίτερος DF είναι το 1. Τι δουλειά έχει ο ενισχυτής να ελέγχει το ηχείο. Μαγκιά. Σωστός θεωρητικά. ;) :)
 

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.008
Πρέπει φίλε να μπορεί να το ελέγξει , για να προκύπτουν ανεξέλεγκτες κινήσεις του κώνου του θόλου , του οτιδήποτε τέλος πάντων πάλλεται για να παράξει ήχο.
Το πιο πιθανό και εύκολο είναι αυτή την δουλειά να την κάνει ο ενισχυτής.
Σκέψου να δίνει έναν παλμό στα 50hz και το μεγάφωνο λόγω ακαταλληλότητας ή οτιδήποτε άλλο να συνεχίζει να παίζει αφού έχει κοπεί ο παλμός ! Κουκουρούκου σκηνικό θα είναι .
Οχι βέβαια ότι όλο αυτό το ορίζει και το αντικατοπτρίζει ένα μεγάλο damping factor.
Είναι λίγο ομιχλώδες το τοπίο 'οσον αφορά την επίδραση του DF στον ήχο . Κάποιοι το λένε και φιδόλαδο.
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Ναι μωρέ, το είπε θεωρητικά, με την έννοια ότι καλλίτερα είναι να έχεις καλά ηχεία με καλά μεγάφωνα. (και όχι να τα "ρίχνουν" - περιμένουν όλα απο τον ενισχυτή και με αναφερόμενα αμφίβολα αποτελέσματα των χρηστών, απο όπου και προέκυπτε η ερώτηση του δημοσιογράφου, την οποία ήθελε και να μην πάρει θέση. )
 

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.008
Ναι δεν αντιλέγω ότι ένα σοβαρό μεγάφωνο , πάντα είναι προτιμότερο από ένα καραγκιοζάκι που κάνει ότι θέλει και καλείσαι μετά να το ελέγξεις , φρενάρεις ή επιταχύνεις με DSP και λοιπά.
 


Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.008
Τα πάντα έχουμε διαβάσει αγαπητέ.
Τον ear ειδικά τον έχουμε σπουδάσει .
Αλλά γνώση γενικά υπάρχει all over , διάθεση να έχεις.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
Είναι πάρα πολύ μεγάλη κουβέντα αυτό και κανονικά σηκώνει ξεχωριστό νήμα.
Η κάθε εταιρία προσπαθεί να προωθήσει αυτό που έχει με τον πιο προσοδοφόρο τρόπο.
Ο συντελεστής απόσβεσης , υπερεκτιμημένος ή όχι , είναι μία αφηρημένη ένοια , ένας καθαρός αριθμός χωρίς μονάδα μέτρησης , που απλά μπορεί να μας δώσει μία ιδέα του πόσο ικανός είναι ένας ενισχυτής να ελέγξει σωστά ένα μεγάφωνο , ή τρία , ή τέσσερα.
Ομως το πόσο μεταβάλεται το DF με την ύπαρξη ή όχι παθητικού cross δεν το γνωρίζετε , ούτε εσείς ούτε κανείς ,γιατί απλά σε κάθε σετ απ διαφοροποιήται αισθητά. Οχι όμως ότι το παθητικό κροςς κάνει τέτοιες χοντράδες. Δεν τις κάνει , αν δεν είναι για τα πανηγύρια. Αν είναι, οκ , κάνει και χειρότερα.
Υπ¨΄ο ψην σας μιλάει άνθρωπος με ενεργό κροςς στα κύρια ηχεία του.
Μισό, για να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις.

Το σωστό κροςς ασφαλώς δεν "κάνει χοντράδες", και ναι, ο συντελεστής απόσβεσης περιγράφει καλά την ικανότητα ελέγχου του ενισχυτή.
Το πρόβλημα όμως είναι το πως ζυγίζει ο καταναλωτής το νούμερο που δίνει ο κατασκευαστής, και η (σπρωγμένη και από το μάρκετιν) εντύπωση οτι όσο πιο μεγάλο τόσο πιό καλό, με σχέση γραμμική (εδώ είναι το λεπτό σημείο)
---------------------------------------------------------------------------

Εξ ορισμού, ο συντελεστής απόσβεσης "DF", είναι το πηλίκο της συνολικής σύνθετης αντίστασης του φορτίου (ηχείο+καλώδια+συνδέσεις) δια της σύνθετης αντίστασης εξόδου του ενισχυτή.
Στις προδιαγραφές που ανακοινώνονται όμως (σωστά γιατί δεν μπορεί να γίνει και αλλιώς, και πρέπει να υπάρχει ένα σταθερό μέτρο σύγκρισης), ο κατασκευαστής διαιρεί την σταθερή τιμή των 8Ω (σαν να ήταν το φορτίο καθαρά ωμικό) με την αντίσταση εξόδου του ενισχυτή (που είναι όντως σταθερή σε πολυ μεγάλο εύρος συχνοτήτων), και δίνει ένα νούμερο.

Ετσι ενισχυτής Α με προδιαγραφή DF=1000 έχει αντίσταση εξόδου 8/1000 = 0,008 Ω
και ένας ενισχυτης Β με προδιαγραφή DF=100 έχει αντίσταση εξόδου 8/100 = 0,08 Ω
---------------------------------------------------------------------------

"Αλλά", λένε οι "αρνητές του DF" , εμας μας ενδιαφέρει η απειροελάχιστη στιγμή μετά την διέγερση, από την σκοπιά του γούφερ που μέχρι να ηρεμήσει γίνεται "γεννήτρια" και επιστρέφει ρεύμα στον ενισχυτή που τώρα έχει γίνει "φορτίο" .

Αν μπροστά στο γούφερ υπάρχει πηνίο/α με ηλ.αντίσταση έστω 0,35Ω
και το συνδέουμε με 3 μέτρα καλώδιο 12AWG (~5.4Ω ανά Km) που θα έχει αντίσταση πήγαινε-έλα:
2 x 3 x (5.4/1000) = 0.032 Ω...
... τότε το γούφερ δεν θα "εκφορτίζεται" μέσω των 0,008 και 0,08 Ω, αλλά:

Με τον ενισχυτή Α, προδιαγραφής DF=1000, θα βλέπει 0,008+0,35+0,032 = 0,39 Ω
Με τον ενισχυτή Β, προδιαγραφής DF=100, θα βλέπει 0,08+0,35+0,032 = 0,46 Ω

Η αναλογία ρευμάτων απόσβεσης (αντιστρόφως ανάλογα της αντίστασης), από το εκ πρώτης όψεως 0,08 / 0,008 = 10 , στην πράξη έγινε 0,46 / 0,39 = 1,2 μόνο, υπέρ του ενισχυτή Α
---------------------------------------------------------------------------


Τα παραπάνω, είναι βέβαια μία επιφανειακή χονδροειδέστατη αφελής θεώρηση (κατανοητή όμως, που δείχνει έστω κι' έτσι, οτι το DF1000 δεν απέχει από το DF100 όσο φαίνεται εκ πρώτης οψεως). Στην πραγματικότητα τα ηχεία δεν είναι καθαρά ωμικά φορτία, υπάρχουν μεταβολές σύνθετης αντίστασης, ολισθήσεις φάσης κλπ

Μια πολύ επιστημονικότερη αρνητική του DF θεώρηση θα βρείτε εδώ:
Αν βαριέστε, κοιτάξτε κατ' ευθείαν τα πινακάκια, όπου oi χρόνοι απόσβεσης είναι ίδιοι για DF1000 και DF100 και οι συχνοτικές αποκλίσεις σχεδόν ίδιες, κοιτάξτε και το "conclusion".

Ωστόσο, πολύ - πολύ - πολύ πιο ισορροπημένη, αντικειμενική, πλήρης και ρεαλιστική, και με real life παραδείγματα που ταιριάζουν στην περίπτωσή μας η παρακάτω ανάλυση:
Θαυμάσιο λινκ, αξίζει να διαβαστεί ολόκληρο και όχι μόνο τα συμπεράσματα.
 

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.008
Μισό, για να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις.

Το σωστό κροςς ασφαλώς δεν "κάνει χοντράδες", και ναι, ο συντελεστής απόσβεσης περιγράφει καλά την ικανότητα ελέγχου του ενισχυτή.
Το πρόβλημα όμως είναι το πως ζυγίζει ο καταναλωτής το νούμερο που δίνει ο κατασκευαστής, και η (σπρωγμένη και από το μάρκετιν) εντύπωση οτι όσο πιο μεγάλο τόσο πιό καλό, με σχέση γραμμική (εδώ είναι το λεπτό σημείο)
---------------------------------------------------------------------------

Εξ ορισμού, ο συντελεστής απόσβεσης "DF", είναι το πηλίκο της συνολικής σύνθετης αντίστασης του φορτίου (ηχείο+καλώδια+συνδέσεις) δια της σύνθετης αντίστασης εξόδου του ενισχυτή.
Στις προδιαγραφές που ανακοινώνονται όμως (σωστά γιατί δεν μπορεί να γίνει και αλλιώς, και πρέπει να υπάρχει ένα σταθερό μέτρο σύγκρισης), ο κατασκευαστής διαιρεί την σταθερή τιμή των 8Ω (σαν να ήταν το φορτίο καθαρά ωμικό) με την αντίσταση εξόδου του ενισχυτή (που είναι όντως σταθερή σε πολυ μεγάλο εύρος συχνοτήτων), και δίνει ένα νούμερο.

Ετσι ενισχυτής Α με προδιαγραφή DF=1000 έχει αντίσταση εξόδου 8/1000 = 0,008 Ω
και ένας ενισχυτης Β με προδιαγραφή DF=100 έχει αντίσταση εξόδου 8/100 = 0,08 Ω
---------------------------------------------------------------------------

"Αλλά", λένε οι "αρνητές του DF" , εμας μας ενδιαφέρει η απειροελάχιστη στιγμή μετά την διέγερση, από την σκοπιά του γούφερ που μέχρι να ηρεμήσει γίνεται "γεννήτρια" και επιστρέφει ρεύμα στον ενισχυτή που τώρα έχει γίνει "φορτίο" .

Αν μπροστά στο γούφερ υπάρχει πηνίο/α με ηλ.αντίσταση έστω 0,35Ω
και το συνδέουμε με 3 μέτρα καλώδιο 12AWG (~5.4Ω ανά Km) που θα έχει αντίσταση πήγαινε-έλα:
2 x 3 x (5.4/1000) = 0.032 Ω...
... τότε το γούφερ δεν θα "εκφορτίζεται" μέσω των 0,008 και 0,08 Ω, αλλά:

Με τον ενισχυτή Α, προδιαγραφής DF=1000, θα βλέπει 0,008+0,35+0,032 = 0,39 Ω
Με τον ενισχυτή Β, προδιαγραφής DF=100, θα βλέπει 0,08+0,35+0,032 = 0,46 Ω

Η αναλογία ρευμάτων απόσβεσης (αντιστρόφως ανάλογα της αντίστασης), από το εκ πρώτης όψεως 0,08 / 0,008 = 10 , στην πράξη έγινε 0,46 / 0,39 = 1,2 μόνο, υπέρ του ενισχυτή Α
---------------------------------------------------------------------------


Τα παραπάνω, είναι βέβαια μία επιφανειακή χονδροειδέστατη αφελής θεώρηση (κατανοητή όμως, που δείχνει έστω κι' έτσι, οτι το DF1000 δεν απέχει από το DF100 όσο φαίνεται εκ πρώτης οψεως). Στην πραγματικότητα τα ηχεία δεν είναι καθαρά ωμικά φορτία, υπάρχουν μεταβολές σύνθετης αντίστασης, ολισθήσεις φάσης κλπ

Μια πολύ επιστημονικότερη αρνητική του DF θεώρηση θα βρείτε εδώ:
Αν βαριέστε, κοιτάξτε κατ' ευθείαν τα πινακάκια, όπου oi χρόνοι απόσβεσης είναι ίδιοι για DF1000 και DF100 και οι συχνοτικές αποκλίσεις σχεδόν ίδιες, κοιτάξτε και το "conclusion".

Ωστόσο, πολύ - πολύ - πολύ πιο ισορροπημένη, αντικειμενική, πλήρης και ρεαλιστική, και με real life παραδείγματα που ταιριάζουν στην περίπτωσή μας η παρακάτω ανάλυση:
Θαυμάσιο λινκ, αξίζει να διαβαστεί ολόκληρο και όχι μόνο τα συμπεράσματα.
Γενικά συμφωνούμε .
Να σου πω τώρα κάτι , το οποίο και ενδεχομένως να αγνοείς .
DF 1000 ή 10000 που ισχυρίζονται μερικοί κατ/στές ότι έχουν οι ενισχυτές τους είναι μία απλή ουτοπία .
Γιατί? διότι το υπολογίζουν με κάποια θεωρητικά ισοδύναμα , που θα ίσχυαν αν .....
ΑΝ .
Αν η γιαγιά είχε ρόδες θα ήταν τρόλευ .
Το συζητούσα με τον Σάκη Πετρόπουλο το θέμα και με ενημέρωσε πως βγάζουν κάποιοι τα ισοδύναμα κυκλώματα.
Σε απλή κλασσική διαίρεση δεν βγαίνουν τέτοια νούμερα με την καμία . Οσα παραλληλισμένα τρανζίστορς και να έχει ένας ενισχυτής , είναι απλά σχεδόν αδύνατο να φτάσει 10000 DF .
Θα πρέπει να έχουμε μία αντίσταση 10 ωμς , από την μία μεριά , πχ 8ωμο ηχείο με κροςς και καλώδιο , σύνολο 10 και μία αντίσταση εξόδου τελικού 0,001 ωμ . λίγο δύσκολο το βλέπω.
Επειτα ας μην ξεχνάμε ότι οι στους κλασσικούς ενισχυτές ΑΒ , υπάρχουν αντιστάσεις συνδεδεμένες στους εκπομπούς για την εξομάλυνση των ρευμάτων εξόδου μεταξύ των τρανζίστορς. Αυτές είναι συνήθως , από 0,22 0,33 0,47 ωμς έκαστη .
Βαριέμαι τώρα να κάνω διαιρέσεις , πόσες τέτοιες μαζί με την αντίσταση των εξόδου , πρέπει να παραλληλιστούν για να βγάλουν τέτοια νούμερα.
Και πόσοι ενισχυτές υπάρχουν , που να έχουν 50-60 τρανζίστορς στο κανάλι ? Μιλάμε για ΑΒ έτσι?
Οσο για του class D , δεν έχω καθόλου στοιχεία και πάλι μ ου φαίνεται δύσκολο να βγούν αυτά τα νούμερα.
 

Μηνύματα
12.828
Reaction score
10.048
Κάτι δε μου κολλάει καλά σε αυτό:

Εξ ορισμού, ο συντελεστής απόσβεσης "DF", είναι το πηλίκο της συνολικής σύνθετης αντίστασης του φορτίου (ηχείο+καλώδια+συνδέσεις) δια της σύνθετης αντίστασης εξόδου του ενισχυτή.
Θα πρέπει να έχουμε μία αντίσταση 10 ωμς , από την μία μεριά , πχ 8ωμο ηχείο με κροςς και καλώδιο , σύνολο 10 και μία αντίσταση εξόδου τελικού 0,001 ωμ . λίγο δύσκολο το βλέπω.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, όσο μεγαλώνει η αντίσταση του καλωδίου, τόσο μεγαλώνει ο DF.

Αλλά όμως σύμφωνα με τη Wikipedia εδώ:

Effect of cable resistance
The damping factor is affected to some extent by the resistance of the speaker cables. The higher the resistance of the speaker cables, the lower the damping factor. When the effect is small, it is called voltage bridging.
Όσο μεγαλώνει η αντίσταση του κaλωδίου, πέφτει ο DF. Κάτι δε μου κολλάει καλά.

Επίσης ο @costas EAR έγραψε εδώ:

Το DF ισούται με το λόγο της αντίστασης ηχείου προς την αντίσταση του σταδίου εξόδου του τελικού μας, θεωρείται δε στάνταρ σε αυτή τη μέτρηση ότι η αντίσταση του ηχείου είναι 8 ωμ.
Δηλαδή DF=8/Zo,
οπότε αν ένας ενισχυτής έχει DF= 100 τότε η αντίσταση εξόδου του είναι Ζο=8/100=0,08 ωμ.

Τώρα, επειδή έχουμε πραγματικά ηχεία και δε σταματούμε στη θεωρία, αναπροσαρμόζουμε τον τύπο στην πραγματική ωμική αντίσταση του ηχείου μας, η οποία ας υποθέσουμε ότι είναι 5 ωμ, οπότε DF=5/Zo=5/0.08=62,5.
Άρα στα ηχεία μας ο ενισχυτής μας δεν έχει DF 100, αλλά 62,5.

Ως εδώ δε προσθέσαμε το Rg. Αν υποθέσουμε ότι έχουμε ένα πηνίο με DCR=0.4 ωμ και καλωδιώσεις, βύσματα και λοιπά παρελκόμενα 0,12 ωμ, τότε φίλοι μου ο DF από το αρχικό 100 έχει πάει περίπατο στο:
DF=5/(0.08+0.12+0.4)=5/0.6=8.33
Έβαλε δηλαδή τις αντιστάσεις καλωδίων στον παρονομαστή. Εξηγήστε γιατί μπερδεύτηκα. (Μεταξύ μας, τη Wikipedia και τον Κώστα πιστεύω)
 
Last edited:

K

kimon

Guest
Ρε παιδιά, ο Σ.Α. (συντελεστής απόσβεσης) είναι ένας αριθμός σκέτος (δεν είναι φυσικό μέγεθος), ο οποίος προκύπτει ως το πηλίκον της διαίρεσης μιας αντίστασης 8 Ωμ με την αντίσταση εξόδου ενός ενισχυτή σε μια συγκεκριμένη χαμηλή συχνότητα (συνήθως 100 Hz ). ΔΕΝ αλλάζει με την αλλαγή του φορτίου που βλέπει ο ενισχυτής, γιατί δεν εξαρτάται από το φορτίο, αλλά μόνο από την σχεδίαση του σταδίου εξόδου και την συχνότητα. Σε ένα παλαιότερο (και λίγο χιουμοριστικό) δικό μου ποστ είχα παραθέσει ένα άρθρο του (γνωστού) Όλιβερ Τούλ, χρονολογούμενο από το...
1975, στο οποίο εξηγούσε με σαφήνεια τι είναι ο Σ.Α. (= το μέτρο της αντίστασης εξόδου ενός ενισχυτή) και ποιός είναι ο ακουστικός του ρόλος σε σχέση με το φορτίο.
Πάντως, σύμφωνα με την μέχρι τώρα πείρα μου, θα εγκαταλείψουμε τον μάταιο τούτο κόσμο και δύο θέματα θα συζητιούνται: τα "βατ" των ηχείων και ο Σ.Α.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
Κάτι δε μου κολλάει καλά σε αυτό:





Σύμφωνα με τα παραπάνω, όσο μεγαλώνει η αντίσταση του καλωδίου, τόσο μεγαλώνει ο DF.

Αλλά όμως σύμφωνα με τη Wikipedia εδώ:



Όσο μεγαλώνει η αντίσταση του κaλωδίου, πέφτει ο DF. Κάτι δε μου κολλάει καλά.

Επίσης ο @costas EAR έγραψε εδώ:



Έβαλε δηλαδή τις αντιστάσεις καλωδίων στον παρονομαστή. Εξηγήστε γιατί μπερδεύτηκα. (Μεταξύ μας, τον Κώστα πιστεύω)
Στη wikipedia τα καλώδια τα υπολογίζει στον παρονομαστή:

1638019020869.png
 


Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.008
Ορθώς τα υπολογίζει στον παρονομαστή , δεδομένου ότι ανήκουν στο φορτίο που βλέπει ο ενισχυτής στην έξοδό του.
Ας μην ξεχνάμε επίσης , ότι η αντίσταση ενός ηχείου είναι μιγαδική και όχι ωμική .
Σε ηχεία με bass reflex , υπάρχουν δύο κορυφώσεις στην αν΄τισταση των woofers, ή μία του μεγαφώνου και η άλλη της οπής συντονισμού, οι οποίες μπορούν να φτάσουν και 100 ωμς ανάλογα την σχεδίαση.
Οσον αφορά στη συχνότητα , κάποιες εταιρείες δίνουν συχνότητα μέτρησης του DF 50hz, αντιπροσωπευτικότατο.
Συνδέεις και τα δύο κανάλια στον προενισχυτή του ενός. Πάει το R στον εσωτερικό τελικό R και στα RCA R out. Πάει το L στον εσωτερικό τελικό L και στα RCA Lout. Πώς θα κάνεις το R να πάει και στους δύο εσωτερικούς τελικούς και το L να πάει και στα δύο RCA out;

Από το μάνιουαλ:
When the power amp direct mode is on, adjustment of the volume, balance and tone on the main unit has no effect.
Άρα δεν μπορείς να χώσεις την είσοδο στο direct mode και να δουλεύει και η προενίσχυση ταυτόχρονα.
Ενα δίκιο το έχεις δε λέω. Τους σκέφτηκα ως ανεξάρτητους τελικούς , ενώ τέτοιος θα είναι μόνο ο δεύτερος .
Ο πρώτος ο ΜΑΣΤΕΡ δεν θα είναι , δίκιο έχεις.
Αρα κατακόρυφη δεν γίνεται . Μόνο με την χρήση ξεχωριστού προ.
:hi:
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.093
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top