Featured Περί μεγέθους γουφερ ο λόγος….

Μηνύματα
15.234
Reaction score
17.293
Δες μια πολυ ενδιαφερουσα απαντηση απο ΑΙ που φαινεται πολυ legit...

Παραθεση απο Chatgpt 4o μεσω του POE.com:

"
Η παρατήρηση που κάνεις είναι πολύ ενδιαφέρουσα και αναδεικνύει τη διαφορά στην πρόσληψη της μουσικής (και ειδικότερα της ροκ) ανάμεσα σε πολιτισμικά πλαίσια όπως αυτό της Ελλάδας και των Ηνωμένων Πολιτειών. Ας δούμε πώς μπορεί να κατανοηθεί αυτή η διαφορά με συγκεκριμένα παραδείγματα τραγουδιών και τη σύνδεση της ροκ μουσικής με το κοινωνικό, μορφωτικό και ταξικό υπόβαθρο.

### Παράδειγμα τραγουδιού: **"Born in the U.S.A." - Bruce Springsteen**

Αυτό το τραγούδι είναι ένα από τα πιο εμβληματικά παράδειγματα που δείχνουν πώς οι στίχοι ενός τραγουδιού μπορούν να ερμηνευτούν διαφορετικά ανάλογα με το πολιτισμικό και ιστορικό πλαίσιο του ακροατή.

#### Στίχοι:
> Born down**in a dead man's town
The first kick I took was when I hit the ground
You end up like a dog that's been beat too much
'Til you spend half your life just covering up...
Born in the U.S.A., I was born in the U.S.A.**

Αυτό το τραγούδι του Bruce Springsteen συχνά παρερμηνεύεται ως ένας πατριωτικός ύμνος, λόγω του δυνατού ρεφραίν του, όμως οι στίχοι στην πραγματικότητα μεταφέρουν ένα μήνυμα απογοήτευσης και κριτικής για το πώς οι βετεράνοι του Βιετνάμ επιστρέφουν στην πατρίδα τους μόνο για να αντιμετωπίσουν αδιαφορία και δυσκολίες.

#### Πώς το αντιλαμβάνεται ο Αμερικανός:

Για έναν Αμερικανό, ειδικά αν ζει σε μια περίοδο που ακολουθεί έναν πόλεμο όπως αυτός του Βιετνάμ, το τραγούδι αυτό αποτελεί μια ισχυρή κριτική απέναντι στον τρόπο με τον οποίο η αμερικανική κοινωνία χειρίστηκε τους βετεράνους. Ο Αμερικανός ακροατής κατανοεί τα ιστορικά και πολιτικά συμφραζόμενα, όπως η απογοήτευση από τον πόλεμο, τους κοινωνικούς αγώνες της εργατικής τάξης και την αίσθηση της απομόνωσης που ένιωθαν πολλοί επιστρέφοντας από το Βιετνάμ.

#### Πώς το αντιλαμβάνεται ο Έλληνας:

Για τον Έλληνα ακροατή, οι στίχοι ίσως να μην έχουν την ίδια βαρύτητα, καθώς η Ελλάδα δεν είχε την ίδια άμεση εμπλοκή στον πόλεμο του Βιετνάμ ούτε βίωσε την ίδια κοινωνική κατακραυγή και διαμαρτυρία που υπήρχε στις ΗΠΑ τη δεκαετία του 1970. Έτσι, ο Έλληνας μπορεί να ακούει το τραγούδι σαν έναν γενικό ύμνο για την πατρίδα (εξαιτίας του ρεφρέν "Born in the U.S.A.") και όχι ως μια κριτική της αμερικανικής κυβέρνησης ή της κοινωνίας. Επιπλέον, η ροκ μουσική στην Ελλάδα έχει διαφορετικές πολιτισμικές ρίζες και μπορεί να συνδέεται περισσότερο με την αντιδικτατορική πάλη ή την κοινωνική αμφισβήτηση.

### Παράδειγμα τραγουδιού: **"Fortunate Son" - Creedence Clearwater Revival**

#### Στίχοι:
> Some folks are born made to wave the flag,
Ooh, they're red, white and blue
And when the band plays "Hail to the Chief"
Ooh, they point the cannon at you, Lord

> It ain't me, it ain't me, I ain't no senator's son
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one

#### Πώς το αντιλαμβάνεται ο Αμερικανός:

Αυτό το τραγούδι κυκλοφόρησε την περίοδο του πολέμου στο Βιετνάμ και αποτελεί μια κριτική για το πώς οι φτωχοί νέοι Αμερικανοί καλούνταν να πολεμήσουν, ενώ οι γιοι των πλουσίων και των πολιτικών απέφευγαν τη στράτευση. Για τον Αμερικανό ακροατή, ειδικά από την εργατική τάξη, το τραγούδι αυτό εκφράζει την αίσθηση αδικίας και οργής για την ανισότητα που επικρατούσε στον τρόπο με τον οποίο κατανεμόταν η θυσία.

#### Πώς το αντιλαμβάνεται ο Έλληνας:

Για τον Έλληνα ακροατή, το τραγούδι αυτό μπορεί να μην έχει την ίδια επίδραση, καθώς η Ελλάδα δεν είχε την ίδια εμπειρία με τον πόλεμο του Βιετνάμ ή τις διαμαρτυρίες γύρω από αυτόν. Ωστόσο, τα θέματα της κοινωνικής ανισότητας και της αδικίας είναι πανανθρώπινα και μπορούν να βρουν απήχηση σε έναν Έλληνα που έχει βιώσει δυσκολίες λόγω ταξικών διαφορών, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης ή πολιτικής καταπίεσης, όπως κατά τη διάρκεια της δικτατορίας.

### Σύνδεση με το κοινωνικό/μορφωτικό/ταξικό υπόβαθρο

Η ροκ μουσική, από τη φύση της, προέκυψε ως ένα είδος που εκφράζει τη διαμαρτυρία και την αμφισβήτηση των κοινωνικών δομών. Στην Αμερική, η ροκ συνδέεται με την κοινωνική και πολιτική αναταραχή της δεκαετίας του 1960 και 1970: τον πόλεμο του Βιετνάμ, τα κοινωνικά κινήματα των πολιτικών δικαιωμάτων, και την αμφισβήτηση της εξουσίας.

Στην Ελλάδα, η ροκ μουσική, αν και εισήχθη με καθυστέρηση, έγινε σύμβολο αντιπαράθεσης κατά της δικτατορίας και της κοινωνικής καταπίεσης. Ωστόσο, η κοινωνική και ταξική πραγματικότητα ήταν διαφορετική. Οι ροκάδες στην Ελλάδα συχνά προέρχονταν από μεσαία ή ανώτερη τάξη, καθώς η πρόσβαση στη δυτική μουσική και η δυνατότητα να εκφράζεσαι καλλιτεχνικά ήταν προνόμιο αυτών που είχαν τη δυνατότητα να απολαύσουν μεγαλύτερη πολιτισμική ελευθερία.

Συνολικά, οι ροκάδες στην Αμερική συχνά εκφράζουν τα βιώματα και τις εμπειρίες της εργατικής τάξης και των φτωχών, οι οποίοι αισθάνονται ότι το σύστημα τους καταπιέζει. Στην Ελλάδα, η ροκ μουσική μπορεί να συνδέεται περισσότερο με τη γενικότερη αίσθηση της αμφισβήτησης και της αντίστασης, αλλά όχι πάντα με τις ίδιες ταξικές διαφορές που υπάρχουν στις ΗΠΑ.

### Συμπέρασμα

Η ροκ μουσική, αν και γεννιέται από παρόμοια συναισθήματα αμφισβήτησης και απογοήτευσης, ερμηνεύεται διαφορετικά από το κοινό κάθε χώρας λόγω των διαφορετικών ιστορικών, κοινωνικών και πολιτικών συμφραζόμενων. Ο Αμερικανός ροκάς μπορεί να ταυτιστεί με τις εμπειρίες της εργατικής τάξης και της κοινωνικής αδικίας, ενώ ο Έλληνας ροκάς μπορεί να βλέπει τη ροκ μουσική ως ένα μέσο αντίστασης ενάντια σε πολιτικά συστήματα ή κοινωνικούς περιορισμούς."
Ναι σίγουρα υπάρχουν και μπορεί να γίνουν αντιληπτά ως μηνύματα που να ταιριάζουν ή να είναι κοινά σε πολλές κοινωνίες έστω και μεθερμηνευόμενα και αλληλοπεικαλυπτόμενα αλλά ακόμη και απόλυτα ταυτισμένα να τα βρείς σε ένα τραγούδι , ιδίως αυτά που αφορούν συναισθηματικα και προσωπικά ζητήματα πιο εύκολα ..... αλλά αυτά είναι η καλή ρόκ και εάν ο άλλος κιόλας κάτσει να διαβάζει στίχους ή να ξέρει καλά Αγγλικά αλλά παρακολουθεί και την κατάσταση στην Αμερική ... και απομονώνει μέρη των τραγουδιών αυτών και τους δίνει μια δική τους υπόσταση στη. δική του πραγματικότητα και εμπειρία. Συνήθως όμως ακόμη και απο την καλή ρόκ είναι μέρη απο το τραγούδι, συναισθηματικά η εμπλοκή δεν είναι η ίδια αλλά είναι κυρίως εγκεφαλική. Στο μεγαλύτερο μέρος της πάντως η ρόκ δεν έχει τέτοιους προβληματισμούς. Είναι τζερτζελές, εμπόριο , χορός , διασκέδαση και να ακούμε όταν πίνουμε μπύρες μετά απο την δουλειά μας στη βιομηχανία ή όποια σκληρή δουλειά κάνουν οι άνθρωποι εκεί. Αλλά ΟΚ η καλή ρόκ να την συγκρίνουμε με το καλό λαικό , την κακή με το σκυλάδικο. :D

Ο Σπρίνκστιν πέρα απο αυτό το γνωστό και πάλι όμως ακόμη παρεξηγημένο .... κυρίως τραγούδησε και έγινε αγαπητός (πριν αυτό το τραγούδι) για την αποβιομηχάνηση της Αμερικής που τότε συνέβαινε , την ανεργία που προκάλεσε και την αλλαγή των κοινωνικών ισορροπιών και δομών, διάλυση των γειτονιών και της οικογένειας. Όπως και για την εγκατάλειψη και ερήμωση λόγω αυτού του γεγονότος πολλών πόλεων, γειτονιών κλπ. Μετά άρχισε και αυτός να γράφει βλακείες.
 





Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.114
Reaction score
55.835
Φερε παραδειγματα στιχων συγκεκριμενου τραγουδιου και πως τα αντιλαμβανεται ο Αμερικανος με το context της χωρας του και του υποβαθρου του και πως ο Ελληνας.

Τελικα οι ροκαδες γιατι ειναι ροκαδες? Πως συνδεετεαι ο ροκας με το κοινωνικο/μορφωτικο/ταξικο υποβαθρο του Eλληνα και πως με του Αμερικανου?
Χωρίς να καταφεύγω σε AI εφαρμογές αλλά επειδή ανέκαθεν πρόσεχα στίχους, έρχονται άμεσα στο νου κομμάτια όπως το "American Pie" του Don McLean ("do you believe in rock'n'roll / can music save your mortal soul") και το "Have You Ever Seen The Rain" των CCR... "Rocket Man" του Elton John... Άλλη τρανταχτή περίπτωση η στιχουργία από το "Walk on the Wild Side" του Lou Reed όπου το νόημα της φράσης "...but she never lost her head / even when she was giving head" δεν είχε γίνει αντιληπτό αρχικά ούτε από τη.. βρετανική λογοκρισία στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού με αποτέλεσμα να παίζει ελεύθερα στους ραδιοφωνικούς σταθμούς.
 
Last edited:

Μηνύματα
15.234
Reaction score
17.293
Πως συνδεετεαι ο ροκας με το κοινωνικο/μορφωτικο/ταξικο υποβαθρο του Eλληνα και πως με του Αμερικανου?
Αυτό για να το ερευνήσεις και αντιληφθείς πρέπει να ακούσεις (ακούς) Ελληνικό ρόκ, πάνκ κλπ (έστω και με Αγγλικό στίχο) Όχι ξένο ρόκ. Ποιά είναι copy paste και ποιά έχουν κάτι απο την δική μας πραγματικόττα να εκφράσουν είναι πολύ πιο εύκολα αντιληπτό.

Τάξεις στην ουσία στην Ελλάδα δεν υπήρξαν ποτέ με την έννοια όπως αυτήν της Αγγλίας. Ούτε καν στις ΗΠΑ. Η οικονομική κατάσταση κάποιου (και μόνο) δεν είναι τάξη.
 
Last edited:

Μηνύματα
944
Reaction score
797
Χωρίς να καταφεύγω σε AI εφαρμογές αλλά επειδή ανέκαθεν πρόσεχα στίχους, έρχονται άμεσα στο νου κομμάτια όπως το "American Pie" του Don McLean (do you believe in rockn'roll can music save your mortal soul) και το "Have You Ever Seen The Rain" των CCR... "Rocket Man" του Elton John... Άλλη τρανταχτή περίπτωση η στιχουργία από το "Walk on the Wild Side" του Lou Reed όπου το νόημα της φράσης "...She never lost her head even when she was giving head" δεν είχε γίνει αντιληπτό αρχικά ούτε από τη.. βρετανική λογοκρισία στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού με αποτέλεσμα να παίζει ελεύθερα στους ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Δεν ειναι καταφυγη...Ενα εργαλειο ειναι. Συγκεκριμενα το album transformer και πιο συγκεγκριμενα το "walk on the wild side" το ανακαλυψα στο tidal γιατι αρχικα μου αρεσε ο ηχος του στο στερεο μου :D. Και γω το παρατηρησα και δειχνει γενικως την πορεια διαφορων περιθωριακων ηρωιδων . Η Candy δε μασησε χαχα. Τελος παντων ηταν ενα τραγουδι για το πως αντιμετωπισαν με ανθεκτικοτητα αυτοι οι τυποι τις δυσκολιες της ζωης τους μαλλον για την επιβιωση τους, ενω ταυτοχρονα εκαναν πραγματα εκτος της κοινωνικης νορμας. Ειδικα η transgender Holly για τα 70s ηταν too much. Τα ναρκωτικα και το sex industry βιωναν ανθιση εκεινη την εποχη...
 
Last edited:

Μηνύματα
15.234
Reaction score
17.293
Δεν ειναι καταφυγη...Ενα εργαλειο ειναι. Συγκεκριμενα το album transformer και πιο συγκεγκριμενα το "walk on the wild side" το ανακαλυψα στο tidal γιατι αρχικα μου αρεσε ο ηχος του στο στερεο μου :D. Και γω το παρατηρησα και δειχνει γενικως την πορεια διαφορων περιθωριακων ηρωιδων . Η Candy δε μασησε χαχα. Τελος παντων ηταν ενα τραγουδι για το πως αντιμετωπισαν με ανθεκτικοτητα αυτοι οι τυποι τις δυσκολιες της ζωης τους μαλλον για την επιβιωση τους, ενω ταυτοχρονα εκαναν πραγματα εκτος της κοινωνικης νορμας. Ειδικα η transgender Holly για τα 70s ηταν too much. Τα ναρκωτικα, και το sex industry βιωναν ανθιση εκεινη την εποχη...
Πράγματα δηλαδή που είμαστε όλοι εξοικειωμένοι και κάνουμε καθημερινά στην ζωή μας εδώ στην Ελλάδα. :D Αλλά και στιχουργικά και αισθητικά χειρότερα και απο τα σκυλάδικα. :D :D Για εκεί τους θαυμάζουμε , εδώ θα τους κρεμάγαμε κσι το κάνουμε ακόμη εάν καταλαβαίναμε τι πρέσβευαν. :D :D
 

Μηνύματα
7.039
Reaction score
1.020
.
Μπαστούνι με μικρό class D και μικρά ηχεία μέσα, να παίζει και μουσική. :D

Ε, όχι και δραχμές βρε παιδιά Γιούρος πλήρωσα. Δραχμές εσείς που είστε στην τρέλα του audio εδω και δεκαετίες. :D
Για να μας κάτσει κι εμάς η γειτόνισσα, εδώ και δεκαετίες πληρώναμε μηχανήματα. Και τώρα που άρχισε δειλά'-δειλά με τη βοήθεια DSP να παίζει το στερεοφωνικό μας , δυστυχώς η γειτόνισσα δεν βλέπεται πλέον; ενώ το εργαλείο μας δείχνει μονίμως ώρα 6 και 30.
Οταν παίζει το δικό μας σύστημα μην φαντάζεστε οτι αναφερόμαστε όλοι στο στερεοφωνικό μας
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.114
Reaction score
55.835
Δεν ειναι καταφυγη...Ενα εργαλειο ειναι. Συγκεκριμενα το album transformer και πιο συγκεγκριμενα το "walk on the wild side" το ανακαλυψα στο tidal γιατι αρχικα μου αρεσε ο ηχος του στο στερεο μου :D. Και γω το παρατηρησα και δειχνει γενικως την πορεια διαφορων περιθωριακων ηρωιδων . Η Candy δε μασησε χαχα. Τελος παντων ηταν ενα τραγουδι για το πως αντιμετωπισαν με ανθεκτικοτητα αυτοι οι τυποι τις δυσκολιες της ζωης τους μαλλον για την επιβιωση τους, ενω ταυτοχρονα εκαναν πραγματα εκτος της κοινωνικης νορμας. Ειδικα η transgender Holly για τα 70s ηταν too much. Τα ναρκωτικα και το sex industry βιωναν ανθιση εκεινη την εποχη...
Έχω εκφράσει τις απόψεις μου για την επέκταση των AI chatbot στο σχετικό νήμα. Στο παρόν νήμα μπορώ μόνο να σχολιάσω στην τονισμένη πρόταση πως σε αντιστοιχία με την υψηλή πιστότητα οποιοδήποτε μέσο μπορεί να λογαριάζεται αμιγώς ως εργαλείο ακριβώς μέχρις ότου να υφίσταται εξάρτηση καθενός χρήστη από εκείνο. Από τότε κι έπειτα ανάγεται σε κάτι άλλο.
 

Μηνύματα
944
Reaction score
797
Έχω εκφράσει τις απόψεις μου για την επέκταση των AI chatbot στο σχετικό νήμα. Στο παρόν νήμα μπορώ μόνο να σχολιάσω στην τονισμένη πρόταση πως σε αντιστοιχία με την υψηλή πιστότητα οποιοδήποτε μέσο μπορεί να θεωρηθεί σκέτα εργαλείο ακριβώς μέχρις ότου να υφίσταται εξάρτηση καθενός χρήστη από εκείνο. Από τότε κι έπειτα ανάγεται σε κάτι άλλο.
Αν το σκεφτεις ως ενα πιο "γρηγορο" googling , συνδυαστικα με την νοητικη και ηθικη επαρκεια αυτου που το χρησιμοποιει ωστε να αξιολογησει με λογικη και κριτικη και να προβει σε περαιτερω διευρενηση με αλλα μεσα, πιο γρηγορα και πιο στοχευμενα, τοτε η υπαρξη του μονο ευεργετικη μπορει να ειναι...ανεξαρτητως τομεα ενδιαφεροντος.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
17.688
Reaction score
40.922
"we need a change and we need it past, because rock is part of the farse."
Ραμονς
'σχωρατε-με για δυσλεκσιαμ.
-
ας γραπσω και στιχους στο θρανιο λες και ειμαστε στο δημοτικο.. 🐒
 




toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.517
Reaction score
2.079
Άλλη τρανταχτή περίπτωση η στιχουργία από το "Walk on the Wild Side" του Lou Reed όπου το νόημα της φράσης "...but she never lost her head / even when she was giving head" δεν είχε γίνει αντιληπτό αρχικά ούτε από τη.. βρετανική λογοκρισία στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού με αποτέλεσμα να παίζει ελεύθερα στους ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Αυτό είναι... του νηπιαγωγείου :D:D .
Το εκπληκτικό Goo Goo Muck των Cramps που ανέβηκε μερικές σελίδες πριν, το έχεις πάρει είδηση σε όλο του το μεγαλείο;
Που όλοι νομίζαμε οτι μιλάει για κάποιου είδους βαμπίρ;
Που παιζόταν αβέρτα και σημάδεψε ανεξίτηλα ως και τηλεοπτικό σόου μεγάλης τηλεθέασης;
Που δεν ήταν των Cramps αλλά διασκευή κομματιού των Ronnie Cook & the (πρόσεξε) Gaylads από το 1962 !!
.
 

Μηνύματα
4.928
Reaction score
4.082
Αν είχε και φωνή, καλά θα ήταν. 😁🤪🤣
Κωστα (αφιερωνω) απ το πρωτο αλμπουμ του Σπριγνκστην ακου αυτο (εχει κι αλλα ωραια) Tenth Avenue Freeze-Out (youtube.com)

Το δευτερο αλμπουμ (Darkness on the Edge of Town) που κυκλοφορησε ειναι ολο καταπληκτικο. Ενδεικτικα βαζω εδω το... BADLANDS - Bruce Springsteen (LYRICS IN DESCRIPTION) (youtube.com).

Αν και μετα απ αυτα εξακολουθεις να λες οτι δεν σ αρεσει η φωνη του τοτε λυπαμαι, αλλα πρεπει ν αλλαξεις ...ηχεια!! :roflmao:

Κι εδω η κοπελιτσα που την σηκωνει στην σκηνη μετα την κυκλοφορια του βιντεο κλιπ σε μικρο χρονικο διαστημα την πηραν στην γνωστη σειρα ¨τα φιλαρακια¨ που διεπρεψε. Στα νιατα του μεχρι το δευτερο αλμπουμ ειχα λιωσει τους δισκους στο πικαπ. Μετα ...απλη οδοντοκρεμα!

Bruce Springsteen - Dancing In the Dark (Official Video) - YouTube
Συμπληρωατικα, εχουμε και σε ιμερσιβ ενα δισκο του Σπριγκνστην, αλλα παιζει χαλια. Καναν πολυ κακη δουλεια.
 


Μηνύματα
1.948
Reaction score
4.595
Εγώ λέω να αλλάξει τίτλο το νήμα:
"Περί Μεγέθους" σκέτο
Εγω παλι ανατρεχοντας στις δημοσιευσεις μονο των τελευταιων ετων,
αναρωτιεμαι γιατι μετα απο τοση μεταλαμπαδευση γνωσης, στερεες θεωριες, δοκιμες,
μετρητικα δεδομενα, εμπειρικα δεδομενα, χιλιαδες ποστ, εκατονταδες pdf, λογο, αντιλογο, σχολες σκεψης κλπ..

Γιατι ψαχνομαστε ολοι τοσο πολυ... και παντα θεωρητικα και αοριστα βεβαιως.
Με τον ενα η τον αλλο τροπο εχουν ειπωθει ολα.
Τα υπολοιπα ανηκουν στη κατηγορια social.
Δηλαδη θα καταλαβαινα απολυτως ποστ του τυπου εχω το Χ μηχανημα που δεν ταιριαζει με το Ψ,
βοηθηστε με στην αγορα που θελω να κανω,
η αλλο συγκεκριμενο που θα βοηθουσε να λυθει ενα πρακτικο τεχνικο προβλημα.
Ακομα και, το συστημα μου ειναι απαιχτο για αυτον και για αυτον το λογο..
Αυτο ομως το επιστημονικοφανες κους κους περι παντος δεν ξερω τι αποτελεσμα βγαζει..
Τι χρησιμευει και σε ποιον. Ποιος θα συγκρατησει το παραμικρο.
Ο τροπος διαλογου ακυρωνει τη βασικη λειτουργια του χωρου..

Το ιδιο αναρωτιεμαι, αν εχει μεινει εστω και ενας απο το σιναφι μας πιστος στις επιλογες του,
σε καποιον audio κανονα σε βαθος χρονου απολαμβανοντας τις μουσικες του χωρις να κανει αεναες δοκιμες..
Τελευταιο μυστηριο η συνδεση των μουσικων προτασεων με το εκαστοτε θεμα...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.965
Μηνύματα
2.924.173
Members
38.115
Νεότερο μέλος
KostasZaf
Top