Περί sub ο λόγος, διαμέτρου και ίσως ενισχυτή


Diylover

Φτιάχτε ενεργά!!!
Όλη μου τη διαδρομή στον ήχο, έχω ακούσει φίδια, φιδέμπορες, την έχω πατήσει, έχω μάθει, αναγκαστικά να μελετήσω, για την ακρίβεια αναγκαστικά να ΞΕΣΤΡΑΒΩΘΩ γιατί αλλιώς δεν γινόταν δουλειά. Καπως έτσι (ειδικά παλαιότερα) μην μπορώντας να βρω ακριβώς αυτό που ήθελα, έμαθα να το φτιάχνω εγώ. Καπως έτσι ξεκίνησα το diy.

Τώρα ήλθε η ώρα να βάλω και αλλά υπωγουφερ στο χώρο μου. Έχουν περάσει διαφορά sub από τα χέρια μου, κύριος προσιτά Yamaha και λοιπά αυτής της κατηγορίας κτλ ή μετέπειτα diy με peerless (άλλη κλάση βέβαια) και βλέποντας παλαιότερα καποια θηρία σαν τα velondine και μας έτρεχαν τα σάλια.

Κάποια στιγμή μια μπαλα άλλαξε όλο το παιχνίδι. Μετά τις εκπληκτικές κριτικές πήρα το B&W PV1 και εκεί ανακάλυψα τι συμαινει ΣΩΣΤΟ sub. Σωστό, εξαιρετικό αλλά από στάθμες σε σαλόνι δεν έκανε πολλά, σε δωμάτιο τα έσπαγε. Όποτε έμεινε εκεί να ακούει το κορίτσι όταν εγώ τα έσπαγα στο σαλόνι.

Περνώντας ο καιρός η σφαίρα ξεχάστηκε εκεί. Εγώ προχώρησα στα diy subs μου με JL μονάδες :
https://www.avsite.gr/forum/threads/diy-jl-audio-13-5”-subwoofer-x2.168785/
Εξαιρετικά subs, πολύ καλές κριτικές, άλλαξε ο ήχος μου. Άλλη απόλαυση, ελευθερώθηκαν και τα main από τα πολύ χαμηλά και μαζί με διενισχυση στην πορεία και minidsp είδα την υγεία μου!

Μπαίνοντας στο λάκο με τα θηρία ( ξέρετε εσείς ποιοι είστε.. :whistling::taunt:) αναγκαστικά να ανεβάσω levels ((!!) αφού με οποίο δάσκαλο καθησεις..), και να βλέπω ποια κάποιες αδυναμίες στο σύστημα μου, και κατέληξα ότι θέλω και αλλά subs για καλύτερη διασπορά και ακόμα ποιο αβίαστα δυναμικά. Έτσι πριν προχωρήσω ανέφερα στο θέμα μου ότι είχα την σφαίρα της B&W και έπεσε η ιδέα να την χρησιμοποιήσω. Και εδώ ξεκινάνε πολλά περισσότερα από ότι υπολόγιζα.. το θέμα μου:
https://www.avsite.gr/forum/threads/Το-ολοκληρωμένο-σύστημα-μου.168783/

Το τρίτο sub αν και αρκετά πρόχειρα στημένο μου άρεσε, μου άρεσε πολύ! Καλύτερα δυναμικά, καλύτερο γεμισμα, καπως ποιο.. ξεκούραστος ο ήχος δεν μπορώ να το περιγράψω αλλιώς. Αλλά αυτό που έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση γιατί είχα τα 2 JL στο σύστημα μπροστά και τη σφαίρα δίπλα στο καναπέ, ήταν ότι η σφαίρα έπαιζε στην δίκη της κλάση... άλλος ήχος.. καμία σχέση.. άλλη ακρίβεια.. άλλη φυσικότητα... δεν έχω λόγια.. Ε μετά από αυτό δεν υπάρχει γυρισμός για εμένα..

Πρέπει να βρω τι ακριβώς γίνεται, γιατί γίνεται και αφού καταλάβω ακριβώς το φαινόμενο να το δημιουργήσω η αγοράσω για το σύστημα μου. Τι κάνει τη διαφορά? Τι είναι αυτό που ακούω?

- Είναι η διάμετρος των 8 ιντσών σε σχέση με τις 13,5 ίντσες των JL?
- Είναι ο ενισχυτής? Μήπως θα είχα σαφώς καλύτερη απόκριση στα subs μου με Ncore αντί για καλούς PA, αλλά PA? Ενώ της σφαίρας είναι top?
- Μήπως ο τέλειος ήχος για sub θα ήταν 8 ίντσα σε συστηχια με Ncores (fusion) από πίσω?
- Μηπως είναι το σχήμα τις σφαίρας που κάνει τη διαφορά?
- Είναι ότι είναι shield και μετραει κάποιο συγκεκριμένο QTC?
- Μήπως μήπως..κάτι άλλο?
- Ή όλα μαζί?

Αυτές είναι ερωτήσεις που με τρώνε αυτό το καιρό και οι απαντήσεις μπορεί να είναι προφανείς αλλά εδώ η εμπειρία πέρα από τα οποία μαθηματικά ή φυσική υπάρχουν είναι πολιτιμη και θέλω τα φώτα σας.

Τώρα καθόμουν και σκεφτόμουν για τις διαμέτρους ότι δεν πρόκειται να βγάλουν εντάσεις. Λάθος μου μεγάλο, think large. Μαθηματικά και συστοιχίες..!!

Παράδειγμα: Ιδιότητες JL 13,5inch
Διαδρομή 15,5mm, ευαισθησία 88db, επιφάνεια 670cm^2. 670x1,55=1038,5 ή 1,04 λίτρα που μπορεί να μετακινήσει το sub.
site: http://intl.jlaudio.com/13w3v3-4-car-audio-w3v3-subwoofer-drivers-92157

8 inch sub της Sb Acoustics έχει 85db ευαισθησία και 150w. Όποτε με 4 sub στο ίδιο κανάλι έχουμε:
Διαδρομή 12mm, επιφάνεια 210^2 . 210x4 μονάδες= 840cm^2. 840x1,2=1008 ή 1 λίτρο αέρα που μπορεί αυτή η συστηχια να μετακινήσει.
Site: http://www.sbacoustics.com/index.php/products/subwoofers/8-sb23mfcl45-4/

Όποτε έχουμε πρακτικά την ίδια κίνηση αέρα, δηλαδή 1 λίτρο αέρα max.
Τώρα πάμε στις ευαισθησίες. 1 JL έχει 88db στο 1 μέτρο. 4xSb acoustics με 85db στο μέτρο, έχουν 97db σύνολο ευαισθησία. Στους 20 κύκλους τώρα που μας ενδιαφέρει με φουλ γκάζια - περνούμε σαν αξίωμα ότι από 100 μέχρι 20 κύκλους το φάσμα βγαίνει σωστα - σύμφωνα με τις προδιαγραφές σε ανηχωικο θάλαμο και 15 λίτρα καμπίνα έχουμε 89,2db για έκαστο Sb Acoustics, όποτε για τα 4 μαζί θα έχουμε 101,6db. Αντίστοιχα για το έκαστο 13,5JL έχουμε σε καμπίνα 60 λιτρων, 101,4db στους 20 κυκλους.

Δηλαδή ουσιαστικά έχουμε στα ίδια watt (γενίκευση το ξέρω, χάρη συζήτησης), στα ίδια λίτρα (πάλι γενίκευση), ίδια απόδοση απλά με το πλεονέκτημα(?) ότι έχουμε 8αρες μονάδες. Δηλαδή με 4 sub στο χώρο, έχεις στους 20 κυκλους 101,5 για 4 κούτες, κάτι που συνεπάγεται 113,54db χωρίς κάποιο gain ακόμα από τοίχους, γωνιές κτλ. Υπέρ αρκετό!! Ίσως ξέφυγα λίγο, αλλά αν η λογική μου είναι λάθος παρακαλω να με διορθώσετε. Όποτε τι ισχύει? Μπορούμε να κάνουμε συστηχιες και να πάρουμε ότι καλύτερο μπορούμε από οποία διάσταση, αλλά ποιο είναι το ποιο ιδανικό? Να γεμίσουμε σφαίρες? 8αρια? Ποιοτικούς Ενισχυτές ποιο ακριβούς όμως με υψηλό damping factor? (Καλά λέμε και κάποια χαζομάρα να περνά η ώρα :rolleyes: γιατί εννοείτε). Πάντα για μουσική μιλάμε, διότι για ταινίες θεωρώ είναι ποιο εύκολα τα πράγματα.

Αυτά και Σορρυ αν κούρασα, αλλά θέλω πολλές ημέρες να το ρωτήσω/συζητήσω, και τώρα που κάθομαι ελεω εορταστικής άδειας είναι ευκαιρία και για κάποιες αρκετές απορίες ετών. :help::)
 
Last edited:

Σε παρακολουθώ από την αρχή σου στο AVSite, αλλά δεν είχε τύχει να γράψω σε κάποιο θέμα μου. Αν έγραφα όμως, μόνο καλά λόγια θα είχα να γράψω.
Εδώ όμως γράφω για να σε ρωτήσω αν έχεις διαβάσει για την ορθή τοποθέτηση των subs σε ένα σύστημα. Αν έχεις 2, καλό είναι να μπει ένα ακριβώς μπροστά σου και ένα ακριβώς πίσω σου, όχι και τα 2 μπροστά, δίπλα από τα ηχεία.
Προτείνω να πειραματιστείς με αυτά που ήδη έχεις, σε άλλες θέσεις.
 

Diylover

Φτιάχτε ενεργά!!!
Πέτρο ευχαριστώ :) . Τα sub που έχω μπροστά δεν μπορούν να φύγουν από εκεί. Και αφού αποφάσισα να βάλω και αλλά 2 στο χώρο, θα προσπαθήσω να κάνω ότι καλύτερο για τα υπόλοιπα. Σε τοποθέτηση και σε σχεδίαση.


Εδώ για να μην απαντάει κανένας, μάλλον στον Bhutia έμοιασα και κανείς δεν κατάλαβε τίποτα. Δεν θα το ξανακάνω :redface: ...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Πέτρο ευχαριστώ :) . Τα sub που έχω μπροστά δεν μπορούν να φύγουν από εκεί. Και αφού αποφάσισα να βάλω και αλλά 2 στο χώρο, θα προσπαθήσω να κάνω ότι καλύτερο για τα υπόλοιπα. Σε τοποθέτηση και σε σχεδίαση.
Εδώ για να μην απαντάει κανένας, μάλλον στον Bhutia έμοιασα και κανείς δεν κατάλαβε τίποτα. Δεν θα το ξανακάνω :redface: ...
http://gedlee.azurewebsites.net/Papers/multiple subs.pdf
Παρατίθεται με όσα περιγράφεις μια χαοτική λίστα ζητούμενων,σαν...bucket list που δεν γνωρίζει πάτο.:)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Δες όλη τη λίστα..

Τα πλεονεκτήματα της συστοιχίας είναι πολλαπλά. Οι γνωστές αρετές των αρέι.

Ο τρόπος σκέψης σου, δεν είναι λάθος.

Βάλε και το χώρο στο παιχνίδι, διότι στις χαμηλές συχνότητες ακούς το χώρο, κι όχι τα σαμπ.

Με τα αρέι, βγαίνει λίγο εκτός ο χώρος.

Με καρδιοειδή λοβό, βγαίνει ακόμα περισσότερο εκτός ο χώρος.

Όπως έχω ξαναπεί, το εντοιχισμένο αρέι δεν έχει αντίπαλο.

Τώρα, η σφαίρα. Είναι όντως δυνατό εργαλείο. Για πολλαπλούς λόγους. Τι να πεις...
 


Diylover

Φτιάχτε ενεργά!!!
Είναι η διάμετρος των 8 ιντσών σε σχέση με τις 13,5 ίντσες των JL?
- Είναι ο ενισχυτής? Μήπως θα είχα σαφώς καλύτερη απόκριση στα subs μου με Ncore αντί για καλούς PA, αλλά PA? Ενώ της σφαίρας είναι top?
- Μήπως ο τέλειος ήχος για sub θα ήταν 8 ίντσα σε συστηχια με Ncores (fusion) από πίσω?
- Μηπως είναι το σχήμα τις σφαίρας που κάνει τη διαφορά?
- Είναι ότι είναι shield και μετραει κάποιο συγκεκριμένο QTC?
- Μήπως μήπως..κάτι άλλο?
- Ή όλα μαζί?
Διάβασα την ύλη που δώσατε. Λύνει διαφορες απορίες που είχα και εξηγεί πράγματα. Σε σχέση όμως με αυτές τις ερωτήσεις δεν λέει πολλά.

Έτσι όπως τα έχω στο μυαλό μου, με κάθε επιφύλαξη πάντα. Πάω για 4 subs στο χώρο μου.
-Τα 2 νέα θα είναι Array (συστηχια) με 4x 8ιντσα.
-Οι ενυσχιτες δεν θα είναι κάποιος PA, αλλά Ncore Fusion λόγο εκπληκτικού damping factor που διαθέτουν. -Η καμπίνα θα είναι απίστευτα δεμένη και μάλλον με ρωσική σημύδα για τους λιγότερους δυνατόν χρωματισμούς. Πιθανόν να βάλω στη καμπίνα και έξτρα υλικό απόσβεσης κραδασμών.
-Πάω για qtc 0,6 σε σφραγισμένο στυλ, σκέφτομαι και 0,5qtc αλλά φοβάμαι μην είναι πολύ χαμηλό.

Ακόμα δεν έχω καταλήξει σε:
-Τα subs στα array να κοιτάνε τη θέση ακρόασης ή να κοιτάνε τον τοίχο.
-Να πάω για qtc 0,6 ή 0,5.
-Δεν έχω ακόμα ακριβή αναλογία τις εσωτερικής καμπίνας ή να πάω χτιστά για εσωτερικό κύκλο σε κάθε μια καμπίνα. Δεν έχω πρόβλημα αν κρίνω αναγκαίο να πάω για έξτρα στιβαρότητα με fiberglass.

Παλιά έρευνα για χρωματισμούς καμπίνας αλλά πάντα επίκαιρη

6021353D-E873-4C0B-9D9F-D04A39F6EC54.jpeg


Να δούμε αν θα λυθεί το μυστήριο της σφαίρας, αν και θα ήθελα απαντήσεις σχετικά με τη σχέση διάστασης woofer και ποιότητας ήχου σε υπογουφερ. Όχι θεωρία, γιατί τα πολλά μικρά πάντα κερδίζουν, αλλά πράξη, εμπειρία, συμπεράσματα. Ένα τέτοιο τεστ η review αν υπάρχει θα ήταν λουκουμάκι :)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Array (συστηχια) με 4x 8ιντσα.
Δεν είναι η καλύτερη επιλογή αυτή.
Το μίνιμουμ θα ήταν 4*10".
Το καλύτερο θα ήταν 8*10", δηλαδή από το πάτωμα ως το ταβάνι.
Τα subs στα array να κοιτάνε τη θέση ακρόασης
Ναι. Υποχρεωτικά.
Αν βολέψει να μπουν σε 2 γωνίες, κατασκευάζεις τριγωνική καμπίνα, να "φωλιάσει" στη γωνία του δωματίου, κι η πρόσθια μπάφλα να βλέπει θέση ακρόασης.

Όχι θεωρία, γιατί τα πολλά μικρά πάντα κερδίζουν
Η θεωρία αρκεί. ;)
24*4" θα έχουν πολύ πλάκα!

Κουτί τρίγωνο για γωνία, νομίζω κερδίζει σε όλα.
Ειδάλλως τυπικό παραλληλεπίπεδο, μη σκας και παιδεύεσαι για το σαμπ, είναι πολύ μικρές οι διαφορές, δεν αξίζει όπως στο κυρίως ηχείο.
Σφαίρα δε μπορείς να κάνεις, ε, απλό κουτί.
Προτείνω μπας ριφλέξ, όχι κλειστό.
Τρύπα βάλε.
Νά'ναι τρύπιο.
Να μπάζει.
Και μπόλικη, καλή απορρόφηση στην έξοδο της τρύπας, αν το κάνεις γωνία, μπορεί η τρύπα να κοιτά προς τα πάνω, ταβάνι, και μια ακόμα προς τα κάτω, δάπεδο.
Να αερίζεται.
Να φεύγει το κουνούπι.
Να σβήνει το τσιγάρο.
Να φτύνει την τούρτα.
Συντόνισε οπές στους άχρηστους υποήχους, στα 10 χερτζ. Κι άς τες να διώχνουν αέρα.
Τίπ: καλύτερα από οπές τα πασιβ ραντιέϊτορς.
Δώστους μάζα. Να κουνάνε τον καναπέ. Να ζμπρώχνουν το ψυγείο.
Πρέπει να τα υπολογίσεις, έχει μεταβλητής μάζας. Νομίζω βιδώνεις κάτι βαρίδια.
 
Last edited:

haris1308

Грязный Харис * * Πάρτε μπιεντάμπλιγιου!!!
Τώρα, η σφαίρα. Είναι όντως δυνατό εργαλείο. Για πολλαπλούς λόγους. Τι να πεις...
Είπες εσύ καλή κουβέντα για B&W?:D

Να φτύνει την τούρτα.
Εεεε...λίγα με την τούρτα....!:D
 

Παλιά έρευνα για χρωματισμούς καμπίνας αλλά πάντα επίκαιρη

View attachment 114124

Να δούμε αν θα λυθεί το μυστήριο της σφαίρας, αν και θα ήθελα απαντήσεις σχετικά με τη σχέση διάστασης woofer και ποιότητας ήχου σε υπογουφερ. Όχι θεωρία, γιατί τα πολλά μικρά πάντα κερδίζουν, αλλά πράξη, εμπειρία, συμπεράσματα. Ένα τέτοιο τεστ η review αν υπάρχει θα ήταν λουκουμάκι :)
Aυτα που ανεβασες ΔΕΝ αναφερονται για χρωματισμους καμπινας και ΔΕΝ αφορουν σαμπ.:)
 

Diylover

Φτιάχτε ενεργά!!!
Χαχαχα καλά! Εδώ χωρο παλεύω να βρω για να βάλω αλλα 2 subs και μου λες για array μέχρι ταβάνι!! :D

Εντάξει, περνούμε λοιπόν σαν αξίωμα λοιπόν ότι τα subs array σαν στήλη με καρδιωειδη προς τον ακροατή δεξιά και αριστερά, είναι η ιδανικότερη λύση που μπορεί να προκύψει. Αυτό μονο χωριό θα μπορουσε να γινει, αλλά για 20 ημέρες καλοκαίρι, 10 Χριστούγεννα και 6 Πάσχα, δεν θα έλεγα ότι αξίζει. :(

Για τριγωνική καμπίνα συμφωνώ, από τις καλύτερες λύσεις για υπογουφερ. Bass reflex δεν πρόκειται να κάνω στο αιώνα τον απαντά. Με ενοχλεί, με κουράζει σε βάθος χρόνου. Δεν ξέρω, μάλλον η φάση με κούραση που αλλάζει αρκετά, δεν ξέρω με Dirac τι θα κάνει, είναι κάτι που θέλω κάποια στιγμή να παίξω μαζί του :whistling: . Passive radiators αμε! Εδώ μπορούμε να παίξουμε αλλά αφού πρώτα δω τι διαφορά φάσης έχει στον ήχο. Εδώ όμως έχουμε δυναμική. Ναι με γραμμάρια παίζουν που τους σφίγγεις βαρίδια σε ειδικά σημεία και αλλάζεις το βάρος στα radiators.

Με αυτό που άκουσα πάντως από τη σφαίρα, δεν πρόκειται να κάνω 10ιντσα. 8ίντσα και ας μου κοστίσει παραπάνω. Θελω σιγουριες βρε παιδί μου πως το λένε :beach: !! Παραπάνω μονάδες? Παραπάνω μονάδες, θα γίνει. Δεν ξέρω, δεν θεωρούμε ο ποιο ιδανικός χρυσά-Αυτιάς στις ψηλές παρόλο που ακόμα ακούω θεωρητικά καλά (σύμφωνα με τελευταίο ακουογραμα προ διετίας), αλλα στις χαμηλές είμαι πολύ ευαίσθητος. Το ευχαριστιέμαι αλλιώς βρε παιδί μου, ατάκα, ακρίβεια, φυσικότητα, αυτά μου δίνουν αυτή τη χαρά. Μπορεί κάποιος έμπειρος να μου πει, ποιο είναι το ιδανικό Qtc καμπίνας για τον απόλυτο έλεγχο σε ένα ηχείο? Η θεωρία λέει 0,5 που είναι critical dumped. Έχει κάποιος δοκιμασμένη εμπειρία να μου πει?

Soco, μου θυμηθείς τους κυνικούς της αρχαιότητας. Βρισκόντουσαν στην αγορά για να πουν που διαφωνούν σε οποία φιλοσοφία άκουγαν.:punish::taunt: Για subs δεν είναι το σχεδιάγραμμα που έβαλα γιατί από 80 κυκλους και κάτω είναι ίδια όλα, πάνω είναι η διαφορά. ΑΛΛΑ για χρωματισμούς καμπίνας είναι ακριβώς ο σκοπός αυτού του άρθρου που δημοσιεύτηκε κάπου στο 60 κάτι. Ο σκοπός ήταν να αναπτυχθεί η κουβέντα πως η σφαίρα είναι η καλύτερη καμπίνα και να αναπτυχθεί μια υγιείς κουβέντα για αυτό. Ε, από κάπου πρέπει να ξεκινήσεις :)




Πειραζει που ακόμα δεν έβγαλα άκρη για το πως μπορώ να κάνω κόπια τον ήχο της σφαίρας? :vinsent:
 

Χαχαχα καλά! Εδώ χωρο παλεύω να βρω για να βάλω αλλα 2 subs και μου λες για array μέχρι ταβάνι!! :D

Εντάξει, περνούμε λοιπόν σαν αξίωμα λοιπόν ότι τα subs array σαν στήλη με καρδιωειδη προς τον ακροατή δεξιά και αριστερά, είναι η ιδανικότερη λύση που μπορεί να προκύψει. Αυτό μονο χωριό θα μπορουσε να γινει, αλλά για 20 ημέρες καλοκαίρι, 10 Χριστούγεννα και 6 Πάσχα, δεν θα έλεγα ότι αξίζει. :(

Για τριγωνική καμπίνα συμφωνώ, από τις καλύτερες λύσεις για υπογουφερ. Bass reflex δεν πρόκειται να κάνω στο αιώνα τον απαντά. Με ενοχλεί, με κουράζει σε βάθος χρόνου. Δεν ξέρω, μάλλον η φάση με κούραση που αλλάζει αρκετά, δεν ξέρω με Dirac τι θα κάνει, είναι κάτι που θέλω κάποια στιγμή να παίξω μαζί του :whistling: . Passive radiators αμε! Εδώ μπορούμε να παίξουμε αλλά αφού πρώτα δω τι διαφορά φάσης έχει στον ήχο. Εδώ όμως έχουμε δυναμική. Ναι με γραμμάρια παίζουν που τους σφίγγεις βαρίδια σε ειδικά σημεία και αλλάζεις το βάρος στα radiators.

Με αυτό που άκουσα πάντως από τη σφαίρα, δεν πρόκειται να κάνω 10ιντσα. 8ίντσα και ας μου κοστίσει παραπάνω. Θελω σιγουριες βρε παιδί μου πως το λένε :beach: !! Παραπάνω μονάδες? Παραπάνω μονάδες, θα γίνει. Δεν ξέρω, δεν θεωρούμε ο ποιο ιδανικός χρυσά-Αυτιάς στις ψηλές παρόλο που ακόμα ακούω θεωρητικά καλά (σύμφωνα με τελευταίο ακουογραμα προ διετίας), αλλα στις χαμηλές είμαι πολύ ευαίσθητος. Το ευχαριστιέμαι αλλιώς βρε παιδί μου, ατάκα, ακρίβεια, φυσικότητα, αυτά μου δίνουν αυτή τη χαρά. Μπορεί κάποιος έμπειρος να μου πει, ποιο είναι το ιδανικό Qtc καμπίνας για τον απόλυτο έλεγχο σε ένα ηχείο? Η θεωρία λέει 0,5 που είναι critical dumped. Έχει κάποιος δοκιμασμένη εμπειρία να μου πει?

Soco, μου θυμηθείς τους κυνικούς της αρχαιότητας. Βρισκόντουσαν στην αγορά για να πουν που διαφωνούν σε οποία φιλοσοφία άκουγαν.:punish::taunt: Για subs δεν είναι το σχεδιάγραμμα που έβαλα γιατί από 80 κυκλους και κάτω είναι ίδια όλα, πάνω είναι η διαφορά. ΑΛΛΑ για χρωματισμούς καμπίνας είναι ακριβώς ο σκοπός αυτού του άρθρου που δημοσιεύτηκε κάπου στο 60 κάτι. Ο σκοπός ήταν να αναπτυχθεί η κουβέντα πως η σφαίρα είναι η καλύτερη καμπίνα και να αναπτυχθεί μια υγιείς κουβέντα για αυτό. Ε, από κάπου πρέπει να ξεκινήσεις :)
Πειραζει που ακόμα δεν έβγαλα άκρη για το πως μπορώ να κάνω κόπια τον ήχο της σφαίρας? :vinsent:
Ενω εσυ μου θυμιζεις τους βασιλιαδες που θελουν να ακουν μονο κολακιες;
Η κατασκευη ενος ηχειου ,ακομη και ενος σαμπ θελει μεγαλες γνωσεις και ευκολα μπορει καποιος να πεσει σε σειρα λαθων γιαυτο χρειαζονται οσο γινεται περισσοτερες αποψεις που να στηριζονται τεκμηριωμενες δεν ειναι ξυλουργικη εργασια αλλιως ο καλυτερος μαραγκος θα εφτιαχνε τα καλυτερα ηχεια...
Εσυ αναφερθηκες σε χρωματισμους και απο κατω ποσταρες γραφηματα που καμια σχεση-σε δικο σου νημα σαμπ -περι χρωματισμων καμπινας δεν εχουν ; εσυ γραφεις ακυρα πραγματα.
Δεν εχει νοημα να σου εξηγησω γιατι το συγκεκριμενο σαμπ εχει καποια πλεονεκτηματα που δεν οφειλονται στο σχημα του....
Οποτε μπορεις να ακουσεις καθε γλυκομιλια πλεον...por ,soy malo... adios ...
 

Diylover

Φτιάχτε ενεργά!!!
Ενω εσυ μου θυμιζεις τους βασιλιαδες που θελουν να ακουν μονο κολακιες;
Η κατασκευη ενος ηχειου ,ακομη και ενος σαμπ θελει μεγαλες γνωσεις και ευκολα μπορει καποιος να πεσει σε σειρα λαθων γιαυτο χρειαζονται οσο γινεται περισσοτερες αποψεις που να στηριζονται τεκμηριωμενες δεν ειναι ξυλουργικη εργασια αλλιως ο καλυτερος μαραγκος θα εφτιαχνε τα καλυτερα ηχεια...
Εσυ αναφερθηκες σε χρωματισμους και απο κατω ποσταρες γραφηματα που καμια σχεση-σε δικο σου νημα σαμπ -περι χρωματισμων καμπινας δεν εχουν ; εσυ γραφεις ακυρα πραγματα.
Δεν εχει νοημα να σου εξηγησω γιατι το συγκεκριμενο σαμπ εχει καποια πλεονεκτηματα που δεν οφειλονται στο σχημα του....
Οποτε μπορεις να ακουσεις καθε γλυκομιλια πλεον...por ,soy malo... adios ...
Μάλλον έχασες το νόημα. Θα σε παρακαλέσω αν είναι να βάζεις ένταση στην οποία κουβέντα μου, απλά να μην γράφεις σε δικό μου θέμα. Ήρεμα μπορείς να πεις ότι θες, εσυ όμως δεν είσαι ούτε ήρεμος, ούτε επειδή μπορεί να λες αληθιες σου δίνει το δικαίωμα να είσαι τοξικός χωρίς λόγο. Αυτό έχει όνομα και λέγεται αγένεια. Η ένταση σου δεν με αφορά.

Αν τώρα σε προσβάλα με αυτό που σου ειπα για τους κυνικούς, να σου θυμησω ότι ο Μέγας Αλέξανδρος είπε μπροστά στο Διογένη ότι αν δεν ήμουν ο Αλέξανδρος θα ήθελα να είμαι ο Διογένης. Αν ακόμα το θεωρείς λοιπόν άσχημο, συγνώμη δεν είχα τέτοιο σκοπό. Να είσαι καλά :drinks:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Bass reflex δεν πρόκειται να κάνω στο αιώνα τον απαντά.
Οι "μεγάλοι" στον χώρο, φτιάχνουν σαμπ με μπας ριφλέξ (ATC, NEUMANN, JBL, GENELEC, ADAM, PMC, κλπ κλπ κλπ).

Αυτοί, ξέρουν. :cool:

Ψάξε να μάθεις τι ξέρουν. ;)

Εγώ ένα θα σου πω: θα έπρεπε να απαγορεύονται ποινικά τα σαμπ χωρίς τρύπα. :lol:

 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Οι "μεγάλοι" στον χώρο, φτιάχνουν σαμπ με μπας ριφλέξ (ATC, NEUMANN, JBL, GENELEC, ADAM, PMC, κλπ κλπ κλπ).

Αυτοί, ξέρουν. :cool:

Ψάξε να μάθεις τι ξέρουν. ;)

Εγώ ένα θα σου πω: θα έπρεπε να απαγορεύονται ποινικά τα σαμπ χωρίς τρύπα. :lol:

Τα συγκεκριμένα πάντως θηρία,για γραμμή μεταφοράς στην ενίσχυση χαμηλών τα κόβω.;)
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Το sub σφαιρα της b&w εχει πολυ ωραιο ηχο, συμφωνω. Σαν να μην ακους καμπινα και σαν το μπασο να ειναι ασυνηθιστα γρηγορο.

Σιγουρα παιζει ρολο η χρηση δυο αντικρυστων μεγαφωνων που εξουδετερωνουν κραδασμους και μη γραμμικοτητες μοναδων. Το σφαιρικο σχημα δε νομιζω να το βλεπουν οι χαμηλες συχνοτητες. Οι μοναδες που ειναι μικρες και φανταζομαι καλες θα παιζουν επισης το θετικο ρολο τους.

Μερικες εμπειρικες παρατηρησεις απο πλευρας μου που μπορει και να ειναι αχρηστες:

- Σαμπ με βαρια και μεγαλα μεγαφωνα δεν αποδιδουν καλα τις ανωτερες χαμηλες.
- Σαμπ που δεν αποδιδουν καλα τις ανωτερες χαμηλες πρεπει μα κοβονται χαμηλα.
- Αν το σαμπ κοβεται χαμηλα θελει πολυ μεγαλη προσοχη στο κρος και στη δυνατοτητα των δορυφορων να αναλαμβανουν τα υπολοιπα.
- Διαφορες φασης / κακος χρονισμος στην περιοχη κρος χαλαει τραγικα το μπασο. Πιστευω αυτος ειναι ο σημαντικοτερος λογος που συχνα δε μας αρεσουν τα σαμπ σε δικαλα συστηματα.
- Χαμηλο Q, π.χ. 0.5, δινει μεν καλυτερο ελεγχο αλλα χανει σε παντς. Αναλογως την ηχογραφηση, μπορει να ακουγεται καλυτερα ή χειροτερα. Με καλη, ασυμπισεστη μουσικη, χαμηλο q ειναι μαγεια. Χαμηλο q επιτρεπει επισης να καταλαβαινεις διαφορες στην συμπιεση της ηχογραφησης στα μπασα.
- Array, εντοιχισμενα και σε πολλα σημεια στο δωματιο ειναι θεωρητικα τα καλυτερα. Αναλογως του σημειου κρος, πρεπει να υπολογισει καποιος ποσα μεγαφωνα χρειαζονται, τι αποστασεις πρεπει να εχουν μεταξυ τους για να μην δημιουργουνται λοβοι. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Double_bass_array
και εδω για χαβαλε:
https://www.gearslutz.com/board/bass-traps-acoustic-panels-foam-etc/460644-what-about-double-bass-arrays.html
- Για καποιον σαν και εσενα που πιανουν τα χερια του, το bass reflex θα ηταν ο τελευταιος τυπος σαμπ που θα αποδεχομουν να φτιαξεις. :D
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Τα συγκεκριμένα πάντως θηρία,για γραμμή μεταφοράς στην ενίσχυση χαμηλών τα κόβω.;)
Τα συγκεκριμένα θηρία, αν μπορούσε να τα ακούσει ο φίλος μας ο Diylover στο χώρο του, μετά θα μπορούσε να πεθάνει ευτυχισμένος, πιστεύοντας μέχρι το μεδούλι του ότι έχει ακούσει το καλύτερο μπάσο που μπορεί να βγει από ηχείο... :p

Ομοίως με τα σαμπ της atc:




Που είναι γεμάτα τρύπες...

Αναφέρω τα ATC ξανά και ξανά, για να ενισχύσω την ελαττωματική βραχεία μνήμη του νταπόστ, ο οποίος το καλύτερο μπάσο που έχει ακούσει ποτέ στη ζωή του, ήταν από τα εν λόγω στουντιακά ATC 200 πακέτο με το σαμπ τους, στο Athens mastering, ηχεία που (επαναλαμβάνω και τονίζω) είναι τίγκα στις τρύπες που φυσάνε αέρα.:p

Βραχεία μνήμη.. :D

Δε φταίει η τρύπα παιδιά, δεν είναι "κακιά" η τρύπα. Η σχεδίαση μπάζει, και ρίχνουμε το φταίξιμο στην τρύπα. ΙΜΗΟ.8-)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Εγώ που δε ξέρω πολλά από σχεδίαση ηχείων, αν έφτιαχνα σαμπ, θα ήταν με πασιβ ραντιέϊτορς.

Για να φτιάξω σαμπ με μπας ριφλέξ, πρέπει να δγιαβάσω κι άλλο... Πολύ περισσότερα..:o

Το κλειστό κουτί είναι εκ πρώτης η πιο εύκολη "καλή" λύση, αλλά όσο το ψάχνω, πάσχει σε πολλά σημεία, σε βαθμό που να το θεωρώ ..λάθος. :p

Έχω ένα σχέδιο για σαμπ στο μυαλό, προφανώς αρέι, προφανώς με 10", προφανώς με πάσιβ ραντιέϊτορς, προφανώς σε τρίγωνη καμπίνα να χώνεται σε γωνία ή/και να εντοιχίζεται, και με σχετικά πολύπλοκο εσωτερικό κόσμο (κάπως δύσκολη υλοποίηση, με στόχο να κατευθύνει κατά 90° την οπίσθια ακτινοβολία (προς τα πάνω και προς τα κάτω, όπου θα συναντά πασιβ ραντιέϊτορ εκατέρωθεν), αλλά επειδή αισθάνομαι ανασφάλεια, είναι μάλλον πιο εύκολο (και πιο δαπανηρό βεβαίως) να αγοράζω έτοιμες υλοποιήσεις από φίρμες με ..μετρήσεις.:p
 

αν εξακολουθουμε να μιλαμε για πολλα sub σε ενα χωρο και μαλιστα σε γωνιες στην ported σχεδιαση δεν βρισκω κανενα πλεονεκτημα απολυτως.

αστους μανα μου , κανε array με 16τμχ 13w7 και αστους τους αλλους να χτυπιουνται (αν βρεις που φυτρωνουν λεφτα για αυτα σφυρα μου να παω να μαζεψω)
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Τα συγκεκριμένα θηρία, αν μπορούσε να τα ακούσει ο φίλος μας ο Diylover στο χώρο του, μετά θα μπορούσε να πεθάνει ευτυχισμένος, πιστεύοντας μέχρι το μεδούλι του ότι έχει ακούσει το καλύτερο μπάσο που μπορεί να βγει από ηχείο... :p

Ομοίως με τα σαμπ της atc:




Που είναι γεμάτα τρύπες...

Αναφέρω τα ATC ξανά και ξανά, για να ενισχύσω την ελαττωματική βραχεία μνήμη του νταπόστ, ο οποίος το καλύτερο μπάσο που έχει ακούσει ποτέ στη ζωή του, ήταν από τα εν λόγω στουντιακά ATC 200 πακέτο με το σαμπ τους, στο Athens mastering, ηχεία που (επαναλαμβάνω και τονίζω) είναι τίγκα στις τρύπες που φυσάνε αέρα.:p

Βραχεία μνήμη.. :D

Δε φταίει η τρύπα παιδιά, δεν είναι "κακιά" η τρύπα. Η σχεδίαση μπάζει, και ρίχνουμε το φταίξιμο στην τρύπα. ΙΜΗΟ.8-)
Aχαχα, μ αρεσει να σε τσιγκλαω. Οντως εκεινο το μπασο ηταν το κατι αλλο. Αλλα εξακολουθω να πιστευω οτι η τρυπα ειναι ενας εμπορικος συμβιβασμος. Δηλαδη και ο καμπινες γενικα πιστευω οτι ειναι ενας εμπορικος συμβιβασμος. Οπως και τα παθητικα ηχεια.

Ασε με να εχω και εγω τα πιστευω μου. Οπως ο ντιμι με τη θρησκεια ή ο ψηλος με τον ολυμπιακο. ;-)
 


Staff online

Forum statistics

Threads
149.694
Μηνύματα
2.223.763
Members
34.027
Νεότερο μέλος
Vakoulas
Top