Περι δυναμικών

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.973
Reaction score
23.083
Σας τό ‘πα, αυτή η συνέντευξη που παρεχώρησε ο μεσιέ Julien Pelchat, αντιπρόεδρος και ιθύνων νους της Verity Audio στον Β. Μαρκουλή, και η οποίο έχει δημοσιευθεί στο 4ο τεύχος του High Fidelity, αξίζει πολλά. Ακούστε τι λέει: (μεταφέρω αυτούσιο το σχετικό δημοσιευμένο κείμενο της μεταφρασμένης συνέντευξης).

«Προσωπικά θεωρώ τα ηχεία κόρνας απαράδεκτα για εφαρμογές υψηλής πιστότητας. Έχουν τόσους πολλούς περιορισμούς, όταν αναφερόμαστε στον τομέα της φυσικής απόδοσης των οργάνων, που τα πλεονεκτήματά τους στον τομέα των δυναμικών και της ευαισθησίας δεν πιστεύω ότι είναι ικανά να τα αντισταθμίσουν. (…) Κάποια στιγμή γνώρισα έναν διάσημο κατασκευαστή ηχείων κόρνας και ρωτώντας τον ποια ήταν η αφορμή για να ξεκινήσει να ασχολείται με αυτή την κατηγορία ηχείων μου είπε πως αφορμή στάθηκε η θέλησή του να αναπαράξει την αίσθηση που είχε σε μια συναυλία των Pink Floyd σπίτι του. Τότε για μένα λύθηκε το μυστήριο. Ο άνθρωπος αυτός έκανε πολύ καλά και ασχολήθηκε με αυτό το είδος ηχείων, μια και αυτό που ήθελε να αναπαράξει ήταν η δυναμική αίσθηση ενός PA συστήματος. Έτσι, από τη δική του οπτική γωνία έφτιαξε ένα πολύ καλό ηχείο. Αντίστοιχα, στη Verity μας ενδιαφέρει πρωτίστως να αναπαράγουμε το φυσικό ήχο των μουσικών οργάνων και της φωνής και πιστεύω πως ο δρόμος που ακολουθούμε μας αναγκάζει να κάνουμε τους λιγότερο δυνατούς συμβιβασμούς».

Δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ, ο κ. Pelchat μας λέει, ότι τα δυναμικά μιας εγκατάστασης PA είναι πολύ υψηλά. Και, για να συνεννοούμεθα, αναφέρεται σ’ αυτά τα ταλαιπωρημένα ηχεία, με τα τεράστια χάρτινα γούφερ και τα τουίτερ κόρνας, τα οποία οδηγούνται από εκείνους τους παρακατιανούς ενισχυτές που αποδίδουν εκατοντάδες βατ έχοντας διακοπτικό τροφοδοτικό, και οδηγούνται μέσα από δεκάδες μέτρα καλώδιο, σε ισορροπημένη σύνδεση βεβαίως, καθώς βρίσκονται δίπλα στα ηχεία, αλλά η κονσόλα βρίσκεται πολύ μακριά, στο μέσον της πλατείας, ή ακόμη και πίσω από αυτό, και πάνω στον άξονα της σκηνής. Θα μου πείτε ότι συγκρίνω ανόμοια πράγματα, καθ’ όσον τα ηχητικά των Pink Floyd δεν έχουν καμιά σχέση με τα συστήματα PA που απαντώνται στην Ελληνική πραγματικότητα, έτσι δεν είναι; Κι όμως, σε αμφότερες τις περιπτώσεις, η τεχνολογία είναι η ίδια. Άλλωστε, ακόμη και τα ιδιόκτητα ηχητικά των Pink Floyd δικαιούνται μια γρατσουνιά, ένα reconing, ή ένα πηνίο φωνής του οποίου η εγκάρσια τομή έχει προ πολλού πάψει να είναι κυκλική. Και στο κάτω της γραφής, ο δίδων τη συνέντευξη, και ο οποίος δεν είναι δηλαδή και κανένας τυχαίος του χώρου, ανεφέρθη γενικώς στα συστήματα public address. Στο σημείο αυτό, λοιπόν, ευλόγως εγείρονται ερωτήματα, όπως:

1. Τελικά, τι διάολο είναι επιτέλους αυτά τα δυναμικά;
2. Είναι δυνατόν ένας ενισχυτής στερεάς κατάστασης, και μάλιστα πολωμένος σχεδόν σε τάξη Β, να έχει υψηλά δυναμικά; Πού πήγαν οι κόκκοι και οι αστρωσίλες που ταλανίζουν τους παροικούντες το χώρο της κόρνας;
3. Μήπως ο κ. Μαρκουλής «έκανε διάνα», πετυχαίνοντας τον εν λόγω κύριο σε στιγμή αδυναμίας και υψηλής ευθύτητας, οπότε σε άλλη στιγμή μπορεί να μας πει άλλα; Διότι, όπως και να το κάνουμε, η Verity είναι μια καραμπινάτη high end φίρμα, αφού ως τοιαύτη πλασσάρεται στην αγορά.
4. Δηλαδή, εάν ένα ηχείο δεν είναι τύπου κόρνας, θα έχει σώνει και καλά χαμηλά δυναμικά, ή, έστω, χαμηλότερα από ένα ηχείο κόρνας;
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Κώστας Κόγιας said:
μια και αυτό που ήθελε να αναπαράξει ήταν η δυναμική αίσθηση ενός PA συστήματος.
Βρήκα επιτέλους ένα High Fidelity (το 5ο τεύχος) και το πήρα για να δω περί τίνος πρόκειται. Κρατούσα μικρό καλάθι, αλλά περίσσεψε (το καλάθι). Θα ασχοληθώ άλλη φορά με το περιοδικό. Επίσης θα ασχοληθώ άλλη φορά με τα δυναμικά :p Προς το παρόν θα ασχοληθώ με την ... Υποτακτική Μέλλοντος. Δεν θα το έκανα, διότι θεωρώ τα κακά ελληνικά ρουτίνα, ΕΙΔΙΚΑ μεταξύ των γραφιάδων :twisted: Όμως στο editorial του 5ου τεύχους, γραφιάς τις εκφωνεί ιερεμιάδα κατά όσων συναδέλφων του κακοποιούν την Ελληνικήν. Αμ δε, φίλτατε. Ίδιος και χειρότερος είστε. Σκωρ και πέλεθος. Ακούς εκεί "να αναπαράξει" ... "Να αναπαραγάγει" λέμε. Δηλαδή αν το ρήμα ήταν "εξάγω", θα λέγαμε "να εξάξει"??? Άσπρη πέτρα ξέξασπρη κι απ' τον ήλιο ξεξασπρότερη, ξόανο.

Ξυνεχίστε, που θα έλεγε και ο Θουκυδίδης :p
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Κώστας Κόγιας said:
Προσωπικά θεωρώ τα ηχεία κόρνας απαράδεκτα για εφαρμογές υψηλής πιστότητας. Έχουν τόσους πολλούς περιορισμούς, όταν αναφερόμαστε στον τομέα της φυσικής απόδοσης των οργάνων, που τα πλεονεκτήματά τους στον τομέα των δυναμικών και της ευαισθησίας δεν πιστεύω ότι είναι ικανά να τα αντισταθμίσουν.
Για αρχή θα σχολιάσω μόνο το παραπάνω !

Απίστευτες ηλιθιότητες και ανακρίβειες !

Εάν ακούσετε το "μεγάλο" "Ελληνικό" SONUS AETERNA θα πάθετε την πλάκα σας !

Η φυσική απόδοση των οργάνων είναι παροιμιώδης !

Οι φωνές ,τα πνευστά και τα έγχορδα απόδίδονται με μοναδικό ρεαλισμό (και δεν μιλάω για τα δυναμικά χαρακτηριστικά τους ) .

Και σας μιλάει κάποιος που ζει χρόνια με ηλεκτροστατικά , μαγνητοστατικά και ribbons !

Ανάλογη εμπειρία είχα σε ένα καλοστημένο Avantgarde .
 


LUXMAN

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.995
Reaction score
69
Κώστας Κόγιας said:
" Δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ, ο κ. Pelchat μας λέει, ότι τα δυναμικά μιας εγκατάστασης PA είναι πολύ υψηλά. Και, για να συνεννοούμεθα, αναφέρεται σ’ αυτά τα ταλαιπωρημένα ηχεία, με τα τεράστια χάρτινα γούφερ και τα τουίτερ κόρνας ..."
Κωστα τα ZINGALI και τα USHER "τετοια" μεγαφωνα χρησιμοποιουν .

Τα Zingali χρησιμοποιουν επαγγελματικα woofers της JBL ( μαλλον το καλυτερο απ αυτα ) .
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.504
Reaction score
144.384
Μεσιέ ΚΚ οι ερωτήσεις σου δεν έχουν σχέση με το (ανόητο) κείμενο του περιοδικού.

Και επειδή σε ξέρω, ξεκίνα εσύ να τις απαντάς, και θα συνεχίσω μετά..... :)
 

Μηνύματα
644
Reaction score
7
O kos Pelchat, λέει ότι ο κατασκευαστής των κορνάτων, εγώ πιθανολογώ την 10ετία του 70, ότι άκουσε μία συναυλία των Pink Floyd. Δηλαδή κάτι συγκεκριμένο, ούτε reconing μεγάφωνα ούτε τίποτα απο αυτά που πριγράφει ο Κώστας. Τώρα αν αυτή η συναυλία ήταν το The Wall στο Γουέμπλευ, δεν καταλαβαίνω γιατί συγχέουμε τα λεγόμενα το κορνοκατασκευαστή με οποιαδήποτε εγκατάσταση ΡΑ. Οι συναυλίες των Pink Floyd απο ήχο είχαν πολά κιλά αρ.....ια, για οποιαδήποτε συστήματα της εποχής, και δεν νομίζω ότι οι Pink κάνοντας αυτά τα σοου είχαν κατά νού τις χροιές ή τα δυναμικά ή πως θα αναπαραχθούν στο σπίτι και απο ποιά μηχανήματα.
 

Μηνύματα
17.734
Reaction score
25.536
τι σχεση εχουν οι pink floyd με κορνες ομως? (και εννοω στο χαμηλο φασμα)
ολοι με array γομαρια παιζουν
 

Μηνύματα
644
Reaction score
7
Καμμία, απλά ο εν λόγω κατασκευαστής έκρινε ότι πρσέγγιζε την λύση του προβλήματός του με την συγκεκριμένη τεχνολογία, δηλαδή ότι άκουσε και όπως άκουσε την συναυλία να την ακούει και στο σπίτι του. Δε λέω φιλόδοξος στόχος αλλά μέχρι σήμερα δε ...................
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.504
Reaction score
144.384
Εγώ περιμένω απαντήσεις μεσιέ ΚΚ...
και δε ξεχνώ, νταξ? :lol: :lol: :lol: :lol:
 

Μηνύματα
402
Reaction score
2
Επιτέλους, χάριν Νίκου Τσαρουχά και A/V site ανθρώπων, μπορώ και διαβάζω σχετικά άνετα τα θέματα:)

Στο θέμα μας τώρα, έχοντας διαβάσει τα κείμενα του κου Κόγια, περιμένω να διαβάσω τη συνέχεια του συγκεκριμένου θέματος.
Που το πάει ο συγγραφέας?......
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.504
Reaction score
144.384
Βαρέθηκα να περιμένω, σχολιάζω:

Κώστας Συστεμντέκης said:
«Προσωπικά θεωρώ τα ηχεία κόρνας απαράδεκτα για εφαρμογές υψηλής πιστότητας.
Κανείς δεν πρέπει να δώσει σημασία στις προσωπικές του θεωρίες.... :lol: :lol: :lol:

Κώστας Συστεμντέκης said:
Έχουν τόσους πολλούς περιορισμούς, όταν αναφερόμαστε στον τομέα της φυσικής απόδοσης των οργάνων,
Άλλο ένα μαργαριτάρι.... Ο τομέας της "φυσικής απόδοσης των οργάνων"!!! Γνωστός τομέας τεχνικών προδιαγραφών ε? :lol: :lol: :lol:

Κώστας Συστεμντέκης said:
που τα πλεονεκτήματά τους στον τομέα των δυναμικών και της ευαισθησίας δεν πιστεύω ότι είναι ικανά να τα αντισταθμίσουν.
Αυτός ο τομέας (δυναμικών) ναι, είναι τεχνική προδιαγραφή. Και της ευαισθησίας είναι. Τα "πιστεύω" του συγγραφέα δεν μας απασχολούν διόλου! :lol: :lol: :lol:

Κώστας Συστεμντέκης said:
(…) Κάποια στιγμή γνώρισα έναν διάσημο κατασκευαστή ηχείων κόρνας και ρωτώντας τον ποια ήταν η αφορμή για να ξεκινήσει να ασχολείται με αυτή την κατηγορία ηχείων μου είπε πως αφορμή στάθηκε η θέλησή του να αναπαράξει την αίσθηση που είχε σε μια συναυλία των Pink Floyd σπίτι του. Τότε για μένα λύθηκε το μυστήριο. Ο άνθρωπος αυτός έκανε πολύ καλά και ασχολήθηκε με αυτό το είδος ηχείων, μια και αυτό που ήθελε να αναπαράξει ήταν η δυναμική αίσθηση ενός PA συστήματος. Έτσι, από τη δική του οπτική γωνία έφτιαξε ένα πολύ καλό ηχείο. Αντίστοιχα, στη Verity μας ενδιαφέρει πρωτίστως να αναπαράγουμε το φυσικό ήχο των μουσικών οργάνων και της φωνής και πιστεύω πως ο δρόμος που ακολουθούμε μας αναγκάζει να κάνουμε τους λιγότερο δυνατούς συμβιβασμούς».
Άρες μάρες κουκουνάρες... :lol: :lol: :lol:

Κώστας Συστεμντέκης said:
Δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ, ο κ. Pelchat μας λέει, ότι τα δυναμικά μιας εγκατάστασης PA είναι πολύ υψηλά.
Ορθόν. Λες να φταίνε τα βαττ? Ιδίως σε συνδυασμό με ευαίσθητα ηχεία? Λες? :lol: :lol: :lol: :lol:

Κώστας Συστεμντέκης said:
Και, για να συνεννοούμεθα, αναφέρεται σ’ αυτά τα ταλαιπωρημένα ηχεία, με τα τεράστια χάρτινα γούφερ και τα τουίτερ κόρνας, τα οποία οδηγούνται από εκείνους τους παρακατιανούς ενισχυτές που αποδίδουν εκατοντάδες βατ έχοντας διακοπτικό τροφοδοτικό, και οδηγούνται μέσα από δεκάδες μέτρα καλώδιο, σε ισορροπημένη σύνδεση βεβαίως, καθώς βρίσκονται δίπλα στα ηχεία, αλλά η κονσόλα βρίσκεται πολύ μακριά, στο μέσον της πλατείας, ή ακόμη και πίσω από αυτό, και πάνω στον άξονα της σκηνής.
Ναι. Συνεννοούμαστε.

Κώστας Συστεμντέκης said:
Θα μου πείτε ότι συγκρίνω ανόμοια πράγματα, καθ’ όσον τα ηχητικά των Pink Floyd δεν έχουν καμιά σχέση με τα συστήματα PA που απαντώνται στην Ελληνική πραγματικότητα, έτσι δεν είναι;
Εγώ προσωπικά δε θα το έλεγα. Άλλης κλάσης ναι, ανόμοια όχι.

Κώστας Συστεμντέκης said:
Κι όμως, σε αμφότερες τις περιπτώσεις, η τεχνολογία είναι η ίδια. Άλλωστε, ακόμη και τα ιδιόκτητα ηχητικά των Pink Floyd δικαιούνται μια γρατσουνιά, ένα reconing, ή ένα πηνίο φωνής του οποίου η εγκάρσια τομή έχει προ πολλού πάψει να είναι κυκλική.
Ορθώς! Γι'αυτό δε θα το έλεγα αλλά και για άλλους ευνόητους λόγους.

Κώστας Συστεμντέκης said:
Και στο κάτω της γραφής, ο δίδων τη συνέντευξη, και ο οποίος δεν είναι δηλαδή και κανένας τυχαίος του χώρου, ανεφέρθη γενικώς στα συστήματα public address.
Φυσικά, στα PA αναφαίρεται ο ποιητής.

Κώστας Συστεμντέκης said:
Στο σημείο αυτό, λοιπόν, ευλόγως εγείρονται ερωτήματα, όπως:

1. Τελικά, τι διάολο είναι επιτέλους αυτά τα δυναμικά;
Αυτά τα διαολεμένα δυναμικά είναι το εύρος διακύμανσης της στιγμιαίας ηχητικής στάθμης στην διάρκεια ενός audio track, δηλαδή η μετρήσιμη με ένα ντεσιμπελόμετρο διαφορά ηχητικής στάθμης στη διάρκεια του μουσικού έργου. Ενιαφέρον έχει σε αυτή τη μέτρηση η διαφορά μέγιστης στιγμιαίας ηχητικής στάθμης με τον μέσο όρο ηχητικής στάθμης του μουσικού έργου.

Κώστας Συστεμντέκης said:
2. Είναι δυνατόν ένας ενισχυτής στερεάς κατάστασης, και μάλιστα πολωμένος σχεδόν σε τάξη Β, να έχει υψηλά δυναμικά;
Όλα γίνονται, μόνο του σπανού τα γένια... :lol: :lol: :lol: :lol:

Κώστας Συστεμντέκης said:
Πού πήγαν οι κόκκοι και οι αστρωσίλες που ταλανίζουν τους παροικούντες το χώρο της κόρνας;
Ο "κόκκος" και οι "αστρωσίλες" είναι άλλοι δυό γνωστοί "τομείς" τεχνικών προδιαγραφών, ε? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Δε χρειάζεται και μεις να επαναλαμβάνουμε τα μαργαριτάρια του ποιητή, διότι όταν μιλάμε για τεχνικές προδιαγραφές δεν είναι δυνατό να μπλέκουμε και την "εσωτερικότητα των χροιών", οκ? :lol: :lol: :lol:

Κώστας Συστεμντέκης said:
3. Μήπως ο κ. Μαρκουλής «έκανε διάνα», πετυχαίνοντας τον εν λόγω κύριο σε στιγμή αδυναμίας και υψηλής ευθύτητας, οπότε σε άλλη στιγμή μπορεί να μας πει άλλα; Διότι, όπως και να το κάνουμε, η Verity είναι μια καραμπινάτη high end φίρμα, αφού ως τοιαύτη πλασσάρεται στην αγορά.
Σε οποιαδήποτε στιγμή, αν χρειαστεί να υπερασπιστεί τη φίρμα του με τεχνικούς όρους, πάλι μαργαριτάρια θα μας χαρίσει, πιθανό διαφορετικά αλλά αυτό δε παίζει κανένα ρόλο, σωστά?

Κώστας Συστεμντέκης said:
4. Δηλαδή, εάν ένα ηχείο δεν είναι τύπου κόρνας, θα έχει σώνει και καλά χαμηλά δυναμικά, ή, έστω, χαμηλότερα από ένα ηχείο κόρνας;
Σώνει και καλά όχι. Αλλά στο μέσο όρο, ναι. Γιατί? είναι θέμα συνδυασμού 3 τομέων:
απαιτούμενης ισχύος - ευαισθησίας - μέγιστου SPL.

Τυπικά μια υλοποίηση κόρνας έχει σε αυτούς τους 3 τομείς τα εξής χαρακτηριστικά:
χαμηλή ή σχετικά χαμηλή - υψηλή έως πολύ υψηλή - υψηλό έως πολύ υψηλό.
Αντίστοιχα, ένα ηχείο χωρίς κόρνα τυπικά σε αυτούς τους τομείς έχει συγκριτικά τα εξής χαρακτηριστικά:
μεγάλης έως πολύ μεγάλης - χαμηλής έως πολύ χαμηλής - μέτριο έως πολύ υψηλό

Άρα για να βγάλει ένα τυπικό ηχείο (όχι κόρνας) ένα μεγάλο δυναμικό εύρος αντίστοιχο με μια τυπική υλοποίηση κόρνας χρειάζεται υπερβολικά πολύ ισχύ άρα ενισχυτικά της τάξεως των πολλών κιλών και μεγάφωνα που να αντέχουν αυτά τα ρεύματα....

Ποιές είναι όμως οι ηχητικές στάθμες που χρειαζόμαστε?

To θεωρητικό όριο της μέγιστης δυνατής ηχητικής στάθμης στην ατμόσφαιρά μας είναι 194 db ενώ η μέγιστη ηχητική στάθμη που έχει καταγραφεί είναι από ηφαίστειο στα 160 χιλιόμετρα απόσταση (!) και ήταν 180 db.

Η μουσική μας ευτυχώς δεν φτάνει τόσο ψηλά :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: αλλά παρ'όλα αυτά έχει δυστυχώς πολύ μεγάλο δυναμικό εύρος. Έτσι, ενώ ένα σετ ντράμς παίζει στα 100 db περίπου, στιγμιαία μπορεί να φτάσει και τα 130 !

Η EBU καθόρισε στο CD audio το δυναμικό περιθώριο για μεγάλες στιγμιαίες ηχητικές στάθμες να είναι 18 db, ενώ για 24bit ηχογράφηση αυτό γίνεται 24 db.

Η μουσική (επαναλαμβάνω) γενικά έχει πολύ μεγάλα δυναμικά (δυστυχώς) και αν ο μέσος όρος ηχητικής στάθμης μιας μπάντας (όχι ενός οργάνου) είναι κοντά στα 90 db τότε οι στιγμιαίες κορυφές (κάποιου οργάνου) μπορούν εύκολα να φτάσουν τα 117 db, ενώ ταυτόχρονα το μέσο μουσικής αναπαραγωγής που έχουμε (CD) έχει αρκετό δυναμικό εύρος ώστε να μας μεταφέρει αυτό το "πρόβλημα".

ΠΧ αν έχουμε ένα ηχείο κόρνας με ευαισθησία 108 db/w/m και θέλουμε να παίζει σε μέση στάθμη 90 db με κορυφώσεις στα 117 db, θα χρειαστούμε μέση ισχύ 0,01 watt περίπου, ενώ η μέγιστη στιγμιαία ισχύς είναι 8 watt.

Στο δικό μου magnepan με ευαισθησία 84 db/w/m οι απαιτήσεις αντίστοιχα σε μέση ισχύ είναι 4 watt και σε μέγιστη στιγμιαία ισχύ είναι 2 KW!!!! Φυσικά το ηχείο δεν αντέχει τέτοια ισχύ, ενώ οι πιό πολλές κόρνες μια χαρά αντέχουν τα 8 watt!

Αν θελήσουμε (παράλογο εντελώς φυσικά) να φτάσουμε τα στιγμιαία 130 db κορυφής στο σπίτι μας, τότε στα παραδείγματα που έφερα χρειαζόμαστε 128 watt στην κόρνα και 32+ KW στο magnepan!

Άρα καταλάβαμε όλοι νομίζω γιατί οι κόρνες έχουν το προβάδισμα στα "δυναμικά" και γιατί τα PA ηχεία είναι πολύ ευαίσθητα και με φόρτισης κόρνας, εντάξει?
8)
 

Μηνύματα
17.734
Reaction score
25.536
τα PA και οι κορνες διατηρουν σχεσεις απο τα 300Hz (αν οχι 3000Hz) και πανω,
απο κει και κατω μιλαμε για χαρακτηριστηκα ported.
σε μεγαλες συναυλιες εχουμε συστοιχιες (και απο κλασσικα ported 15"/18" και απο ενισχυτες)
αν δεν κανω λαθος βεβαιως βεβαιως...
 


Μηνύματα
17.734
Reaction score
25.536
μονο το δευτερο ειναι κορνα χαμηλων, αλλα δεν ειναι συναυλιακο καθοτι δεν κουβαλιεται , η μαλλον στον ιδιο ογκο κουβαλας τα σαμπακια του πανω λινκ με μεγαλυτερο spl.

στο πρωτο λινκ το full bandwidth horn loaded πραμμα δουλευει μαζι με το σαμπ με συχνοτητα αποκοπης τα 120Hz (το γραφει στο μανουαλι με κλιση 24 ντιμπια)

καθαρα συναυλιακο ειναι μονο το πρωτο. .η φιλοδοφια του ειναι να εγκαθισταται σε array σε συνδιασμο με το sub το οποιο ειναι φορτιση οπης. το 3ο δεν προοριζεται για συναυλιακους χωρους (για γηπεδα δινει μια εφαρμογη , αρα οχι για μουσικη, τουλαχιστον οχι οσο το πρωτο), ενω το δευτερο ειναι σαμπ για σταθερη τοποθετηση (πχ κλαμπ)

παντως η jbl γ@μW τις εταιριες ειναι , ειδικα στα καθαρα επαγγελματικα της-νο μπουλσιτ ατ ολλ.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.973
Reaction score
23.083
costas EAR said:
Αυτά τα διαολεμένα δυναμικά είναι το εύρος διακύμανσης της στιγμιαίας ηχητικής στάθμης στην διάρκεια ενός audio track, δηλαδή η μετρήσιμη με ένα ντεσιμπελόμετρο διαφορά ηχητικής στάθμης στη διάρκεια του μουσικού έργου. Ενιαφέρον έχει σε αυτή τη μέτρηση η διαφορά μέγιστης στιγμιαίας ηχητικής στάθμης με τον μέσο όρο ηχητικής στάθμης του μουσικού έργου.
Ε, χμ, χμ, δηλαδή, τα δυναμικά είναι αυτό που κάποτε αποκαλούσαμε δυναμική περιοχή (dynamic range); Και τα μικρο- και μακροδυναμικά; Αυτά τί είναι;
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Είναι κάτι σαν τις μικροτονικότητες με τις οποίες τραγουδούσε η Νταντωνάκη και ο βλαχο-Γκλόμπαλ τις νόμιζε για φάλτσα :p
 

A

audiomusic

Guest
RDoherty said:
Κώστας Κόγιας said:
μια και αυτό που ήθελε να αναπαράξει ήταν η δυναμική αίσθηση ενός PA συστήματος.
Βρήκα επιτέλους ένα High Fidelity (το 5ο τεύχος) και το πήρα για να δω περί τίνος πρόκειται. Κρατούσα μικρό καλάθι, αλλά περίσσεψε (το καλάθι). Θα ασχοληθώ άλλη φορά με το περιοδικό. Επίσης θα ασχοληθώ άλλη φορά με τα δυναμικά :p Προς το παρόν θα ασχοληθώ με την ... Υποτακτική Μέλλοντος. Δεν θα το έκανα, διότι θεωρώ τα κακά ελληνικά ρουτίνα, ΕΙΔΙΚΑ μεταξύ των γραφιάδων :twisted: Όμως στο editorial του 5ου τεύχους, γραφιάς τις εκφωνεί ιερεμιάδα κατά όσων συναδέλφων του κακοποιούν την Ελληνικήν. Αμ δε, φίλτατε. Ίδιος και χειρότερος είστε. Σκωρ και πέλεθος. Ακούς εκεί "να αναπαράξει" ... "Να αναπαραγάγει" λέμε. Δηλαδή αν το ρήμα ήταν "εξάγω", θα λέγαμε "να εξάξει"??? Άσπρη πέτρα ξέξασπρη κι απ' τον ήλιο ξεξασπρότερη, ξόανο.

Ξυνεχίστε, που θα έλεγε και ο Θουκυδίδης :p
Χαίρομαι να βλέπω άτομα να ομιλούν σωστά την Ελληνικήν.
Λυπάμαι όμως να διαβάζω άδικες και κακοπροαίρετες κριτικές.

Αγαπητέ φίλε, επειδή έχω διαβάσει όλα τα τεύχη του High Fidelity, πλην του δεύτερου, σας ενημερώνω ότι αυτός που έκανε χρήση της λέξεως "αναπαράξει" δεν ήτανε αυτός που μίλησε για την κακοποίηση της Ελληνικής γλώσσας. Πιο συγκεκριμένα δεν μίλησε καν για κακοποίηση, αλλά για άγνοια.

Ευχαριστώ.
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Να κοιτάξει τότε να συμμαζέψει τα του οίκου του πρώτα, διότι αν συνεχίζει να τα ανέχεται, θα χαρακτηρισθεί ο οίκος ξέρετε-πώς: oίκος όπου ανέχονται.
 


Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • rose.athens
    Not in the mood Mod

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.967
Μηνύματα
3.036.066
Members
38.524
Νεότερο μέλος
opanamas
Top