- Μηνύματα
- 25.973
- Reaction score
- 23.083
Σας τό ‘πα, αυτή η συνέντευξη που παρεχώρησε ο μεσιέ Julien Pelchat, αντιπρόεδρος και ιθύνων νους της Verity Audio στον Β. Μαρκουλή, και η οποίο έχει δημοσιευθεί στο 4ο τεύχος του High Fidelity, αξίζει πολλά. Ακούστε τι λέει: (μεταφέρω αυτούσιο το σχετικό δημοσιευμένο κείμενο της μεταφρασμένης συνέντευξης).
«Προσωπικά θεωρώ τα ηχεία κόρνας απαράδεκτα για εφαρμογές υψηλής πιστότητας. Έχουν τόσους πολλούς περιορισμούς, όταν αναφερόμαστε στον τομέα της φυσικής απόδοσης των οργάνων, που τα πλεονεκτήματά τους στον τομέα των δυναμικών και της ευαισθησίας δεν πιστεύω ότι είναι ικανά να τα αντισταθμίσουν. (…) Κάποια στιγμή γνώρισα έναν διάσημο κατασκευαστή ηχείων κόρνας και ρωτώντας τον ποια ήταν η αφορμή για να ξεκινήσει να ασχολείται με αυτή την κατηγορία ηχείων μου είπε πως αφορμή στάθηκε η θέλησή του να αναπαράξει την αίσθηση που είχε σε μια συναυλία των Pink Floyd σπίτι του. Τότε για μένα λύθηκε το μυστήριο. Ο άνθρωπος αυτός έκανε πολύ καλά και ασχολήθηκε με αυτό το είδος ηχείων, μια και αυτό που ήθελε να αναπαράξει ήταν η δυναμική αίσθηση ενός PA συστήματος. Έτσι, από τη δική του οπτική γωνία έφτιαξε ένα πολύ καλό ηχείο. Αντίστοιχα, στη Verity μας ενδιαφέρει πρωτίστως να αναπαράγουμε το φυσικό ήχο των μουσικών οργάνων και της φωνής και πιστεύω πως ο δρόμος που ακολουθούμε μας αναγκάζει να κάνουμε τους λιγότερο δυνατούς συμβιβασμούς».
Δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ, ο κ. Pelchat μας λέει, ότι τα δυναμικά μιας εγκατάστασης PA είναι πολύ υψηλά. Και, για να συνεννοούμεθα, αναφέρεται σ’ αυτά τα ταλαιπωρημένα ηχεία, με τα τεράστια χάρτινα γούφερ και τα τουίτερ κόρνας, τα οποία οδηγούνται από εκείνους τους παρακατιανούς ενισχυτές που αποδίδουν εκατοντάδες βατ έχοντας διακοπτικό τροφοδοτικό, και οδηγούνται μέσα από δεκάδες μέτρα καλώδιο, σε ισορροπημένη σύνδεση βεβαίως, καθώς βρίσκονται δίπλα στα ηχεία, αλλά η κονσόλα βρίσκεται πολύ μακριά, στο μέσον της πλατείας, ή ακόμη και πίσω από αυτό, και πάνω στον άξονα της σκηνής. Θα μου πείτε ότι συγκρίνω ανόμοια πράγματα, καθ’ όσον τα ηχητικά των Pink Floyd δεν έχουν καμιά σχέση με τα συστήματα PA που απαντώνται στην Ελληνική πραγματικότητα, έτσι δεν είναι; Κι όμως, σε αμφότερες τις περιπτώσεις, η τεχνολογία είναι η ίδια. Άλλωστε, ακόμη και τα ιδιόκτητα ηχητικά των Pink Floyd δικαιούνται μια γρατσουνιά, ένα reconing, ή ένα πηνίο φωνής του οποίου η εγκάρσια τομή έχει προ πολλού πάψει να είναι κυκλική. Και στο κάτω της γραφής, ο δίδων τη συνέντευξη, και ο οποίος δεν είναι δηλαδή και κανένας τυχαίος του χώρου, ανεφέρθη γενικώς στα συστήματα public address. Στο σημείο αυτό, λοιπόν, ευλόγως εγείρονται ερωτήματα, όπως:
1. Τελικά, τι διάολο είναι επιτέλους αυτά τα δυναμικά;
2. Είναι δυνατόν ένας ενισχυτής στερεάς κατάστασης, και μάλιστα πολωμένος σχεδόν σε τάξη Β, να έχει υψηλά δυναμικά; Πού πήγαν οι κόκκοι και οι αστρωσίλες που ταλανίζουν τους παροικούντες το χώρο της κόρνας;
3. Μήπως ο κ. Μαρκουλής «έκανε διάνα», πετυχαίνοντας τον εν λόγω κύριο σε στιγμή αδυναμίας και υψηλής ευθύτητας, οπότε σε άλλη στιγμή μπορεί να μας πει άλλα; Διότι, όπως και να το κάνουμε, η Verity είναι μια καραμπινάτη high end φίρμα, αφού ως τοιαύτη πλασσάρεται στην αγορά.
4. Δηλαδή, εάν ένα ηχείο δεν είναι τύπου κόρνας, θα έχει σώνει και καλά χαμηλά δυναμικά, ή, έστω, χαμηλότερα από ένα ηχείο κόρνας;
«Προσωπικά θεωρώ τα ηχεία κόρνας απαράδεκτα για εφαρμογές υψηλής πιστότητας. Έχουν τόσους πολλούς περιορισμούς, όταν αναφερόμαστε στον τομέα της φυσικής απόδοσης των οργάνων, που τα πλεονεκτήματά τους στον τομέα των δυναμικών και της ευαισθησίας δεν πιστεύω ότι είναι ικανά να τα αντισταθμίσουν. (…) Κάποια στιγμή γνώρισα έναν διάσημο κατασκευαστή ηχείων κόρνας και ρωτώντας τον ποια ήταν η αφορμή για να ξεκινήσει να ασχολείται με αυτή την κατηγορία ηχείων μου είπε πως αφορμή στάθηκε η θέλησή του να αναπαράξει την αίσθηση που είχε σε μια συναυλία των Pink Floyd σπίτι του. Τότε για μένα λύθηκε το μυστήριο. Ο άνθρωπος αυτός έκανε πολύ καλά και ασχολήθηκε με αυτό το είδος ηχείων, μια και αυτό που ήθελε να αναπαράξει ήταν η δυναμική αίσθηση ενός PA συστήματος. Έτσι, από τη δική του οπτική γωνία έφτιαξε ένα πολύ καλό ηχείο. Αντίστοιχα, στη Verity μας ενδιαφέρει πρωτίστως να αναπαράγουμε το φυσικό ήχο των μουσικών οργάνων και της φωνής και πιστεύω πως ο δρόμος που ακολουθούμε μας αναγκάζει να κάνουμε τους λιγότερο δυνατούς συμβιβασμούς».
Δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ, ο κ. Pelchat μας λέει, ότι τα δυναμικά μιας εγκατάστασης PA είναι πολύ υψηλά. Και, για να συνεννοούμεθα, αναφέρεται σ’ αυτά τα ταλαιπωρημένα ηχεία, με τα τεράστια χάρτινα γούφερ και τα τουίτερ κόρνας, τα οποία οδηγούνται από εκείνους τους παρακατιανούς ενισχυτές που αποδίδουν εκατοντάδες βατ έχοντας διακοπτικό τροφοδοτικό, και οδηγούνται μέσα από δεκάδες μέτρα καλώδιο, σε ισορροπημένη σύνδεση βεβαίως, καθώς βρίσκονται δίπλα στα ηχεία, αλλά η κονσόλα βρίσκεται πολύ μακριά, στο μέσον της πλατείας, ή ακόμη και πίσω από αυτό, και πάνω στον άξονα της σκηνής. Θα μου πείτε ότι συγκρίνω ανόμοια πράγματα, καθ’ όσον τα ηχητικά των Pink Floyd δεν έχουν καμιά σχέση με τα συστήματα PA που απαντώνται στην Ελληνική πραγματικότητα, έτσι δεν είναι; Κι όμως, σε αμφότερες τις περιπτώσεις, η τεχνολογία είναι η ίδια. Άλλωστε, ακόμη και τα ιδιόκτητα ηχητικά των Pink Floyd δικαιούνται μια γρατσουνιά, ένα reconing, ή ένα πηνίο φωνής του οποίου η εγκάρσια τομή έχει προ πολλού πάψει να είναι κυκλική. Και στο κάτω της γραφής, ο δίδων τη συνέντευξη, και ο οποίος δεν είναι δηλαδή και κανένας τυχαίος του χώρου, ανεφέρθη γενικώς στα συστήματα public address. Στο σημείο αυτό, λοιπόν, ευλόγως εγείρονται ερωτήματα, όπως:
1. Τελικά, τι διάολο είναι επιτέλους αυτά τα δυναμικά;
2. Είναι δυνατόν ένας ενισχυτής στερεάς κατάστασης, και μάλιστα πολωμένος σχεδόν σε τάξη Β, να έχει υψηλά δυναμικά; Πού πήγαν οι κόκκοι και οι αστρωσίλες που ταλανίζουν τους παροικούντες το χώρο της κόρνας;
3. Μήπως ο κ. Μαρκουλής «έκανε διάνα», πετυχαίνοντας τον εν λόγω κύριο σε στιγμή αδυναμίας και υψηλής ευθύτητας, οπότε σε άλλη στιγμή μπορεί να μας πει άλλα; Διότι, όπως και να το κάνουμε, η Verity είναι μια καραμπινάτη high end φίρμα, αφού ως τοιαύτη πλασσάρεται στην αγορά.
4. Δηλαδή, εάν ένα ηχείο δεν είναι τύπου κόρνας, θα έχει σώνει και καλά χαμηλά δυναμικά, ή, έστω, χαμηλότερα από ένα ηχείο κόρνας;