Φιλε Γιωργο σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια και για τις πολυτιμες συμβουλες και παρατηρησεις σου.
Oι παραπανω φωτογραφιες ειναι τραβηγμενες στο περιβαντολογικο παρκο Θερμης.
Τον 70-200 τον κρατησα (και μαλλον θα τον κρατησω για παρα πολυ καιρο...)
Για τον 300mm f2.8 VR ειχες δικαο...απλα ειναι απιστευτος!!! Και με πολυ καλο VR(σε σχεση με του 70-200mm που ειναι μαλλον ψιλοπατατα-το συμαντικοτερο μειονεκτημα του κατα την γνωμη μου)
Και περνει και πολυ καλα τους TC 1.4/1.7
Μονο που πρεπει να βελτιωσω πολυ την τεχνικη μου στους tele photos.
Θελω εξασκηση πολυ.
Μια ερωτηση.....Με τι setting βγαζεις τις πανεμορφες σου φωτο?
Εγω παιζω αυτον τον καιρο με standart, sharp+6, contrast-1, sut+1, nef+jpeg
Tι προτεινεις?
Οχ ξεχασα νομισα οτι εκανες χρηση τον 70-200 σε FX Camera .
Σε ρυθμισεις το Standard απο την φυση του εχει ζωηρα πολυ χρωματα και εκει δεν πρεπει να το πειραζεις και πολυ μαλιστα το Saturation πρεπει να το εχεις κατεβασμενο και αυτο διοτι το Saturation δινει παραπανω Contrast .
Επισης και η ανεβασμενη οξυτητα δινει αυξημενο Contrast .
Με λιγα λογια το να εχεις κατεβασμενο το Contrast ελαχιστα και απο την αλλη ανεβαζεις το χρωμα και οξυτητα δεν κανεις τιποτα.
Στην D300 η μεσεοι τονοι ειναι απο τη φυση τους πολυ ανεβασμενοι και εκει θελει προσοχη και σε μη στατικα θεματα πανε λιγο συντηριτικα στο κοντραστ , χρωμα και οξυτητα.
Σου προτινω την οξυτητα στο -3 το κοντραστ στο -1 και χρωμα -1 .
Σε περιπτωση που εχεις καποιο στατικο θεμα και εχεις πολυ καλο φωτισμο και θελεις μπαμ και κατω με την μια να πανε ολα τελιοτατα χωρις να βαλεις χερι στο NX εκει οι ηδη ρυθμισεις που εχεις ειναι τελιοτατες.
Γενικα στην μηχανη που εχεις για να βγαλεις τελιοτατα αποτελεσματα θελει λιγο δουλεια στο NX και κρατημενα στης ρυθμισεις να εχεις ολες τις τιμες χρωματον και φωτισμου κατα μεο ορο σωστες.
Παρατηρησα οτι τον 300αρη σου τον κανεις χρηση σε κλιστα διαφραγματα και βαζεις συνεχως τους τελεκονβερτερσ.
Καντον χρηση οσο πιο πολυ μπορεις ανοιχτο διαφραγμα και μην κανεις χρηση το EV πανω κατω περισσοτερο απο 2 στοπ και οταν βγενεις μερα μεσημερι η εχεις δυνατο ηλιο κανε χρηση φιλτρο ND 2 στοπ θα ελεγα ειναι καλο για αρχη . Κατα προτιμηση B+W .
Ο φακος που εχεις αρχιζει και τραγουδα οσο ανοιχτος ειναι και φλουταρισμα και χωρις τελεκονβερτερ εκει ειναι ολα τα λεφτα που πληρωσες.
Σε ταχυτητες πανω απο 1/800 αποφυγε το VR σε κινουμενα θεματα διοτι μονο καλο δεν κανει στο AF ασε που χαλα το πανεμορφο φλουταρισμα. Οσο αναφορα τους τελεκονβερτερ να τους κανεις χρηση για να φερνεις ενα αντικειμενο απο 20 μετρα στα 10 κι οχι να φερνεις απο 100 μετρα στα 50 , αν οι τελεκονβερτερ ειτανε τοσο καλοι στην αποσταση τυφλα θα ειχανε οι 400αριδεα και οι 500αριδες ασε που σκοτωνεις την σουπερ ταχυτατη εστιαση του φακου με τελεκονβερτερ .
Το κουμπι που ειναι στο ακρο του φακου σου το κανεις χρηση να παγωνεις την εστιαση ? στο λεω αυτο γιατι βλεπω οτι ολες η φωτογραφιες σου ειναι στο κεντρο .
Αποφυγε και το υψηλο ΙΣΟ , εγω με την D3 προσπαθω να πετυχω οσο πιο πολυ γινεται καλο φωτισμο παροτι που η μηχανη ειναι αστερι σε υψηλο ισο .
Η καλυτερες φωτογραφιες σε πουλια και οτιδηποτε με πολυ πληροφορια βγενουνε με χαμηλα ισο .
Φιλε Γιωργο, οπως παντα ευστοχος!!!!!
Εχω μια ταση να κεντραρω το θεμα στο καρε.
Τα μπουτον στην ακρη του φακου τα βαζω στο AF-on(μεσαια σκαλα)
Και ναι,εχω την κακια συνηθεια να σκοτωνω τους φακους με τους ΤCs!!!!!
Aλλα μαθαινω γρηγορα και οι κακιες συνηθειες θα τις αποβαλω με την εξασκηση!
Ο 300-αρης ειναι απιστευτος φακος και το bοkeh ειναι ενα ονειρο.
Στην d300 και ο 70-200mm ζωγραφιζει (στην d3/d700 δεν ξερω τι γινεται)
Για τις ρυθμισεις που προτεινεις θα τις ακολουθησω και θα δω τι αποτελεσμα θα εχω.
Για αρχη θα παιξω με stand, sharp+5, con -1, sat 0, nef
Σε ευχαριστω και παλι και δημοσιος για τις πολυτιμες συμβουλες σου .
Αμαν παλι στο κεντρο βρε παιδακι μου κακο χουι ε? δες να το ξεκοψεις .
Η καρδερινα εχει ομορφα χρωματα και εδω η νικον φημιζεται πανω στα χρωματα πως να το κανουμε ειναι νικον αλλιως δεν θα μου κοστιζε πανω απο 10 λεπτα να πεταχτω στο μαγαζι να αρπαξω οτι κανον θελω :109:
Αυτη με τον καλαμοκιρκος εχεις τον φωτισμο αντιθετα και γενικα ολα τα λεφτα ειναι ο φωτισμος και που στηνεσαι για φωτογραφιση.
Συνηθως τα αμερικανακια βαζουνε δολωμα ποντικια η συκωτακια και στηνονται καρτερι στην σωστη γωνια να εχουν καλο φωτισμο.
Την επομενη φορα δοκιμασε με κανενα δολωμα και στησου σε σωστη γωνια οχι να βαρα στο φακο ισα ο ηλιος.
2 ειδη φωτισμου υπαρχουν ποσοτητα και ποιοτητα το πρωτο απεφυγε το σαν τον διαολο.