- Μηνύματα
- 5.784
- Reaction score
- 14
Κυκλοφόρησε στη EUROBANK
:roll: :roll: Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Μετά από ενημέρωση ορισμένων συναδέλφων στο εξωτερικό, επικοινωνούμε
μαζί
σας για να σας ενημερώσουμε για μια περίπτωση απάτης σχετικά με τη
χρήση
πιστωτικών καρτών. Η περίπτωση αυτή δεν φαίνεται μέχρι στιγμής ότι έχει
συμβεί στην Ελλάδα αλλά τίποτε δεν αποκλείει ότι μπορεί να συμβεί στο
προσεχές μέλλον σε κάποιον χρήστη πιστωτικής κάρτας (είτε εταιρικής,
είτε
προσωπικής).
Η προσπάθεια εξαπάτησης του κατόχου βασίζεται στις παρακάτω ενέργειες:
1.. Κάποιος, ο οποίος ισχυρίζεται ότι εργάζεται στο τμήμα Ασφάλειας
και
Έλεγχου Απάτης (Security and Fraud Department) της VISA ή της
MASTERCARD,
καλεί στο τηλέφωνο τον κάτοχο της πιστωτικής κάρτας δίνοντάς του όλες
τις
απαραίτητες λεπτομέρειες για την πιστοποίησή του (ονοματεπώνυμο,
αριθμός
εργαζομένου, τηλέφωνο για επιβεβαίωση των στοιχείων του).
2.. Σας ενημερώνει ότι η πιστωτική σας κάρτα έχει μπει στη λίστα
παρακολούθησης της VISA για ασυνήθιστη συναλλακτική συμπεριφορά και
συγκεκριμένα γιατί ζητήθηκε συναλλαγή κοντά στο όριο παρακολούθησης
(π.χ.
497,99). Στη συνέχεια σας ρωτάει εάν χρησιμοποιήσατε την πιστωτική σας
κάρτα για να αγοράσετε κάτι (προϊόν ή υπηρεσία) από κάποιον προμηθευτή
(π.χ. Telemarketing, κλπ.).
3.. Όταν απαντήσετε "Όχι", σας ενημερώνει ότι προτίθεται να πιστώσει
το
λογαριασμό της πιστωτικής σας κάρτας με το αντίστοιχο ποσό και ότι θα
πληροφορηθείτε για την κίνηση αυτή στο επόμενο αντίγραφο του
λογαριασμού
που θα σας αποσταλεί. Μάλιστα σας ρωτάει αν η διεύθυνσή σας είναι η
τρέχουσα (προσπαθώντας να αποδείξει ότι είναι ο εξουσιοδοτημένος
υπάλληλος
που έχει πρόσβαση σε εμπιστευτικά προσωπικά δεδομένα του κατόχου της
πιστωτικής κάρτας).
4.. Στη συνέχεια σας ενημερώνει ότι για το περιστατικό αυτό θα
διεξαχθεί
επίσημη έρευνα σχετικά με την απάτη με σκοπό να προστατευθείτε από
περαιτέρω παράνομες ενέργειες εις βάρος σας.
Σας παροτρύνει μάλιστα να καλέσετε περισσότερες πληροφορίες τον
αριθμό
0800... Για να συμβεί αυτό, σας ενημερώνει ότι πρέπει να
πιστοποιηθείτε ως
ο νόμιμος κάτοχος της πιστωτικής κάρτας για να προβεί άμεσα σε όλες τις
απαραίτητες ενέργειες. Για το λόγο αυτό, σας καλεί να γυρίσετε την
πιστωτική σας κάρτα στην πίσω μεριά και να εντοπίσετε έναν επταψήφιο
αριθμό
που υπάρχει σε όλες τις κάρτες.
5.. Στη συνέχεια θα σας ενημερώσει ότι για λόγους ασφαλείας δεν
πρέπει
να του πείτε και τα επτά ψηφία του αριθμού αλλά μόνον τα τελευταία τρία
νούμερα που αναγράφονται έτσι ώστε να διαπιστώσει ότι είστε ο νόμιμος
κάτοχος της πιστωτικής κάρτας και ότι η πιστωτική κάρτα δεν είναι
κλεμμένη.
ΠΡΟΣΟΧΗ - ο λόγος που σας ζητά τα τελευταία τρία νούμερα είναι ότι
τα
τέσσερα πρώτα νούμερα έχουν σχέση με πληροφορίες σχετικά με την κάρτα
και
την εκδότρια τράπεζα ενώ στοχεύει στα τελευταία τρία νούμερα τα οποία
είναι
αυτά που στην πραγματικότητα χρειάζεται γιατί αποτελούν τους
προσωπικούς
κωδικούς επιβεβαίωσης του νόμιμου κατόχου.
Από τη στιγμή εκείνη και μετά (και με δεδομένο ότι παρά το γεγονός ότι
δε
σας το έχει αναφέρει, ήδη γνωρίζει τον αριθμό της πιστωτικής σας
κάρτας),
έχει όλα όσα χρειάζεται για να κάνει αγορές μέσω τηλεφώνου ή διαδικτύου
(internet). Αν αναλογισθεί κανείς ότι στην πραγματικότητα δώσατε
ελάχιστα
στοιχεία, πρόκειται για μια ιδιαίτερα καλοστημένη περίπτωση προσπάθειας
εξαπάτησης.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο κάτοχος τηλεφώνησε στο νούμερο που του
έδωσε
στη VISA είκοσι λεπτά αργότερα για να ρωτήσει για τη διαδικασία αυτή
και,
α) ενημερώθηκε από το πραγματικό τμήμα Ασφάλειας και Έλεγχου Απάτης
(Security and Fraud Department) της VISA ότι επρόκειτο για μια υπόθεση
απάτης και ότι,
β) η πιστωτική του κάρτα είχε χρεωθεί το διάστημα των προηγούμενων
15
λεπτών με το ποσό των 497,99 λιρών για μια νέα αγορά.
Σε περιπτώσεις όπως η προαναφερθείσα είναι ιδιαίτερα σημαντικό να
έχουμε
υπ΄ όψιν μας ότι ΚΑΝΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ Ή ΠΙΣΤΩΤΙΚΟΥ
ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΔΕ ΘΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΠΟΤΕ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΜΑΣ
Ή
ΤΟΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΜΑΣ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΥ ΑΠΛΟ ΛΟΓΟ ΟΤΙ ΗΔΗ ΕΧΟΥΝ ΟΛΑ
ΤΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΟΥΣ.
Επομένως το μήνυμα είναι απλό: Δεν δίνουμε τηλεφωνικά οποιοδήποτε
στοιχείο
αφορά λεπτομέρειες πιστωτικών καρτών ή τραπεζικών λογαριασμών που
διαθέτουμε σε οποιαδήποτε τράπεζα (φυσικά, το ίδιο ισχύει και με
αντίστοιχες προσκλήσεις συμπλήρωσης πάσης φύσεως στοιχείων που
προέρχονται
από ηλεκτρονικά μηνύματα μέσω Internet).
Σε περίπτωση που έχετε αμφιβολίες από ανάλογου τύπου επικοινωνίες, καλό
είναι να τηλεφωνείτε αμέσως στο τηλέφωνο 24ωρης λειτουργίας της τράπ=E
:roll: :roll: Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Μετά από ενημέρωση ορισμένων συναδέλφων στο εξωτερικό, επικοινωνούμε
μαζί
σας για να σας ενημερώσουμε για μια περίπτωση απάτης σχετικά με τη
χρήση
πιστωτικών καρτών. Η περίπτωση αυτή δεν φαίνεται μέχρι στιγμής ότι έχει
συμβεί στην Ελλάδα αλλά τίποτε δεν αποκλείει ότι μπορεί να συμβεί στο
προσεχές μέλλον σε κάποιον χρήστη πιστωτικής κάρτας (είτε εταιρικής,
είτε
προσωπικής).
Η προσπάθεια εξαπάτησης του κατόχου βασίζεται στις παρακάτω ενέργειες:
1.. Κάποιος, ο οποίος ισχυρίζεται ότι εργάζεται στο τμήμα Ασφάλειας
και
Έλεγχου Απάτης (Security and Fraud Department) της VISA ή της
MASTERCARD,
καλεί στο τηλέφωνο τον κάτοχο της πιστωτικής κάρτας δίνοντάς του όλες
τις
απαραίτητες λεπτομέρειες για την πιστοποίησή του (ονοματεπώνυμο,
αριθμός
εργαζομένου, τηλέφωνο για επιβεβαίωση των στοιχείων του).
2.. Σας ενημερώνει ότι η πιστωτική σας κάρτα έχει μπει στη λίστα
παρακολούθησης της VISA για ασυνήθιστη συναλλακτική συμπεριφορά και
συγκεκριμένα γιατί ζητήθηκε συναλλαγή κοντά στο όριο παρακολούθησης
(π.χ.
497,99). Στη συνέχεια σας ρωτάει εάν χρησιμοποιήσατε την πιστωτική σας
κάρτα για να αγοράσετε κάτι (προϊόν ή υπηρεσία) από κάποιον προμηθευτή
(π.χ. Telemarketing, κλπ.).
3.. Όταν απαντήσετε "Όχι", σας ενημερώνει ότι προτίθεται να πιστώσει
το
λογαριασμό της πιστωτικής σας κάρτας με το αντίστοιχο ποσό και ότι θα
πληροφορηθείτε για την κίνηση αυτή στο επόμενο αντίγραφο του
λογαριασμού
που θα σας αποσταλεί. Μάλιστα σας ρωτάει αν η διεύθυνσή σας είναι η
τρέχουσα (προσπαθώντας να αποδείξει ότι είναι ο εξουσιοδοτημένος
υπάλληλος
που έχει πρόσβαση σε εμπιστευτικά προσωπικά δεδομένα του κατόχου της
πιστωτικής κάρτας).
4.. Στη συνέχεια σας ενημερώνει ότι για το περιστατικό αυτό θα
διεξαχθεί
επίσημη έρευνα σχετικά με την απάτη με σκοπό να προστατευθείτε από
περαιτέρω παράνομες ενέργειες εις βάρος σας.
Σας παροτρύνει μάλιστα να καλέσετε περισσότερες πληροφορίες τον
αριθμό
0800... Για να συμβεί αυτό, σας ενημερώνει ότι πρέπει να
πιστοποιηθείτε ως
ο νόμιμος κάτοχος της πιστωτικής κάρτας για να προβεί άμεσα σε όλες τις
απαραίτητες ενέργειες. Για το λόγο αυτό, σας καλεί να γυρίσετε την
πιστωτική σας κάρτα στην πίσω μεριά και να εντοπίσετε έναν επταψήφιο
αριθμό
που υπάρχει σε όλες τις κάρτες.
5.. Στη συνέχεια θα σας ενημερώσει ότι για λόγους ασφαλείας δεν
πρέπει
να του πείτε και τα επτά ψηφία του αριθμού αλλά μόνον τα τελευταία τρία
νούμερα που αναγράφονται έτσι ώστε να διαπιστώσει ότι είστε ο νόμιμος
κάτοχος της πιστωτικής κάρτας και ότι η πιστωτική κάρτα δεν είναι
κλεμμένη.
ΠΡΟΣΟΧΗ - ο λόγος που σας ζητά τα τελευταία τρία νούμερα είναι ότι
τα
τέσσερα πρώτα νούμερα έχουν σχέση με πληροφορίες σχετικά με την κάρτα
και
την εκδότρια τράπεζα ενώ στοχεύει στα τελευταία τρία νούμερα τα οποία
είναι
αυτά που στην πραγματικότητα χρειάζεται γιατί αποτελούν τους
προσωπικούς
κωδικούς επιβεβαίωσης του νόμιμου κατόχου.
Από τη στιγμή εκείνη και μετά (και με δεδομένο ότι παρά το γεγονός ότι
δε
σας το έχει αναφέρει, ήδη γνωρίζει τον αριθμό της πιστωτικής σας
κάρτας),
έχει όλα όσα χρειάζεται για να κάνει αγορές μέσω τηλεφώνου ή διαδικτύου
(internet). Αν αναλογισθεί κανείς ότι στην πραγματικότητα δώσατε
ελάχιστα
στοιχεία, πρόκειται για μια ιδιαίτερα καλοστημένη περίπτωση προσπάθειας
εξαπάτησης.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο κάτοχος τηλεφώνησε στο νούμερο που του
έδωσε
στη VISA είκοσι λεπτά αργότερα για να ρωτήσει για τη διαδικασία αυτή
και,
α) ενημερώθηκε από το πραγματικό τμήμα Ασφάλειας και Έλεγχου Απάτης
(Security and Fraud Department) της VISA ότι επρόκειτο για μια υπόθεση
απάτης και ότι,
β) η πιστωτική του κάρτα είχε χρεωθεί το διάστημα των προηγούμενων
15
λεπτών με το ποσό των 497,99 λιρών για μια νέα αγορά.
Σε περιπτώσεις όπως η προαναφερθείσα είναι ιδιαίτερα σημαντικό να
έχουμε
υπ΄ όψιν μας ότι ΚΑΝΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ Ή ΠΙΣΤΩΤΙΚΟΥ
ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΔΕ ΘΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΠΟΤΕ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΜΑΣ
Ή
ΤΟΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΜΑΣ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΥ ΑΠΛΟ ΛΟΓΟ ΟΤΙ ΗΔΗ ΕΧΟΥΝ ΟΛΑ
ΤΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΟΥΣ.
Επομένως το μήνυμα είναι απλό: Δεν δίνουμε τηλεφωνικά οποιοδήποτε
στοιχείο
αφορά λεπτομέρειες πιστωτικών καρτών ή τραπεζικών λογαριασμών που
διαθέτουμε σε οποιαδήποτε τράπεζα (φυσικά, το ίδιο ισχύει και με
αντίστοιχες προσκλήσεις συμπλήρωσης πάσης φύσεως στοιχείων που
προέρχονται
από ηλεκτρονικά μηνύματα μέσω Internet).
Σε περίπτωση που έχετε αμφιβολίες από ανάλογου τύπου επικοινωνίες, καλό
είναι να τηλεφωνείτε αμέσως στο τηλέφωνο 24ωρης λειτουργίας της τράπ=E