Πως "διαβαζουμε" τα διάγραμματα

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Μετά από τη έκκληση του μέλλους μας Savvas,

Aν δεν σου ήταν βαρος Βαγγελη Λάμπρου θα μπορούσες να μας κανεις μια σύντομη ενημερωση και εμας τους λιγοτερο ειδικους να μαθουμε να "διαβάζουμε" τα διαγράμματα που μας παραθέτεις?? pleaaaaaseeee!!!
με ιδιαίτερη χαρά μου, να σας δείξω πως «διαβάζουμε» τα διαγράμματα αλλά και το τι σημαίνουν.

Ας πάρουμε το παράδειγμα του Optoma 30a.



Στα αριστερά βλέπουμε το διάγραμμα CIE. Όλο το χρωματικό μέρος που βρίσκεται εγκλωβισμένο μέσα στο μαύρο χρώμα είναι τα χρώματα που αντιλαμβάνεται ο ανθρώπινος εγκέφαλος. Αυτό το διάγραμμα είναι του 1931 και από τότε έχουν βγει νέες βελτιώσεις αφού με τα σύγχρονα μέσα είναι εύκολο να καταλάβουμε που αρχίζει και που τελειώνει ακριβώς η ανθρώπινη όραση. Παρόλα αυτά, όλες οι συσκευές απεικόνισης για λόγους που δεν αφορά τη παρούσα συζήτηση για να εξηγήσουμε τώρα, προσδιορίζονται πάνω σε αυτό το CIE, του 1931.

Μέσα σε αυτό βλέπουμε 2 τρίγωνα. Το σκουρόχρωμο τρίγωνο με τις 3 γωνίες του πάνω στα βασικά χρώματα προσδιορίζει το πρότυπο όπου γράφονται οι ταινίες που βλέπουμε. Έτσι μπορούμε να έχουμε το πρότυπο του NTSC, το πρότυπο του PAL ή και τέλος αυτού του HDTV. Κάθε ένα από αυτά έχει διαφορετικές γωνίες στο χώρο του διαγράμματος, ιδιαιτέρα του NTSC και PAL που στο πράσινο έχουμε κάποια σοβαρή απόκλιση.

Το φωτεινό τρίγωνο είναι του προβολέα, που με αυτό τον τρόπο δείχνει και τα όρια του. Αυτό το τρίγωνο είναι συνήθως στα ανώτατα όρια που μπορεί να δώσει ο κατασκευαστής του μηχανήματος. Πολλές φορές μπορεί να το βρούμε σε κάποια χρώματα να ξεπερνάει τη γωνία του πρότυπου ή να είναι εμφανώς πιο μέσα (λιγότερο από το κανονικό). Τι σημαίνει αυτό;
Ότι στη περίπτωση που το τρίγωνο του προβολέα είναι πιο έξω, κάθε φορά που απαιτείτε ένα συγκεκριμένο χρώμα το μηχάνημα δύνατε να το καλύψει αφού βρίσκεται εντός των ορίων του αλλά έχει στη διάθεση του και ανεκμετάλλευτα σημεία που δεν ορίζονται από το πρότυπο που παρακολουθούμε.
Στην πιο συνηθισμένη περίπτωση που το τρίγωνο της συσκευής μας υπολείπετε είναι πιο μέσα δηλαδή, όταν του ζητηθεί ένα συγκεκριμένο χρώμα ο προβολέας θα δώσει το πλησιέστερο δυνατό. Αυτό σημαίνει ανεπαρκή χρωματική παλέτα σε κάποιο ή κάποια χρώματα.

Μεγάλη σημασία θα πρέπει να δοθεί στο χώρο όπου τις περισσότερες φορές επηρεάζουν τα χρώματα πολύ σημαντικά. Αν έχουμε για παράδειγμα άσπρους τοίχους γύρω από τη θέση προβολής, τα χρώματα στο διάγραμμα του ίδιου προβολέα θα βγουν πιο παλ σε σχέση με ένα άλλο χώρο πιο σκοτεινό. Και ο χρωματισμός του χώρου παίζει μεγάλη σημασία. Ένας μπλε τοίχος που ακτινοβολεί από τη λάμψη του προβολέα, θα μας μεταφέρει το πορφυρό κόκκινο της συσκευής μας πιο κοντά προς το Magenta!!!

Το τρίγωνο μέσα στο διάγραμμα CIE δηλαδή, είναι η πλειάδα των χρωμάτων, η παλέτα κοινώς που έχει ο συγκεκριμένος προβολέας, στο συγκεκριμένο χώρο που εργάζεται να εκπέμψει.

Ψηλά δεξιά και μέσα στο διάγραμμα CIE βλέπετε τη φασματική ανάλυση της τελευταίας μέτρησης συνήθως αυτής της μέγιστης φωτεινότητας. Βλέπουμε δηλαδή από τα 3 χρώματα ποιο είναι αυτό που έχει τη μεγαλύτερη ένταση, σε τι εύρος και σε τι βαθμό.
Αυτό το διάγραμμα είναι και το πιο δύσκολο να το κατανοήσουμε αφού καλούμαστε να το κοιτάξουμε ως η Τρίτη διάσταση πάνω στο τρίγωνο, κάθετη προς αυτό δηλαδή.

Πάνω-πάνω και Δεξιά βλέπετε το διάγραμμα της καμπύλης του Gamma. Η καμπύλη του gamma ή αλλιώς το διάγραμμα της φωτεινότητας (Luminance) μας δείχνει τις τιμές που λαμβάνει η φωτεινότητα εκπομπής σε σχέση με την εκατοστιαία αναλογία ανόδου της κλίμακας του γκρι. Δηλαδή πόση φωτεινότητα έχουμε στο 10% εκπομπής του γκρι, πόση στο 30 πόση στο 70 κλπ.
Ο άξονας λοιπόν y είναι κλίμακα της αύξησης της φωτεινότητας από τη μηδενική μέχρι τη μέγιστη τιμή, ενώ στο x παρατηρούμε τα δέκα στάδια της κλίμακας του γκρι.

Αν και οι σύγχρονες ψηφιακές συσκευές θα μπορούσαν να είχαν μια τέλεια γραμμική διαβάθμιση, οι κατασκευαστές των συσκευών με ειδικό software τροποποιούν την εκπομπή της φωτεινότητας να αποδίδεται όπως στις παραδοσιακές συσκευές CRT.
Οι συσκευές αυτές (CRT) λόγω της ιδιαιτερότητας κατασκευής τους, δεν εκπέμπουν ανάλογο ποσοστό φωτεινότητας με στο ανάλογο ποσοστό της κλίμακας του γκρι.
Αργούν να εκπέμψουν φωτεινότητα στα χαμηλά IRE με συνέπεια να μην δημιουργείται ευθεία παρά καμπύλη.
Για καλή μας τύχη όμως και τα μάτια μας βλέπουν με τον ίδιο τρόπο, διαβαθμίζοντας το σκοτάδι έως το φως της ημέρας, οπότε και είμαστε τυχεροί που εφευρέθηκαν πρώτες αυτές οι συσκευές. Το gamma που ακολουθούν αυτές οι συσκευές το λέμε και «φυσικό» αφού δεν δημιουργείτε τεχνικά με κάποιο πρόγραμμα αλλά με την απλή χρήση του μέσου. Το gamma που βγάζουν λοιπόν οι συσκευές αυτές είναι πολύ κοντά στο 2,2 ανάλογα την ειδική χρωματική επίστρωση που έχουν οι φώσφοροι. Η τιμή πάντως που λαμβάνεται σαν αναφορά πλέον είναι το 2,2

Μέσα στο διάγραμμα βλέπετε και δύο τιμές. Εδώ έχουμε σημειώσει για παράδειγμα δύο τιμές μέγιστης φωτεινότητας. Μια μέτρηση πήραμε όταν η λάμπα ήταν στο Hi mode και την άλλη όταν ήταν στο Low mode. Η διαφορά είναι αισθητή, όπως και η ποιότητα της εικόνας όπου στο Low η εικόνα έπαιρνε οξύ βάθος στις σκοτεινές σκηνές. Τα 35 Nits σε ψηφιακό μηχάνημα πιστεύω ότι είναι ακόμη νωρίς.

Πιο κάτω βλέπουμε το διάγραμμα τη θερμοκρασίας του λευκού που δίνει η συσκευή καθ’ όλη την άνοδο του Grayscale. H ζητούμενη θερμοκρασία που θα πρέπει να αποτυπώνει η συσκευή για κινηματογραφικές ταινίες βρίσκεται στους 6500 Kelvin, ότι δηλαδή και το πρότυπο θερμοκρασίας που κινηματογραφήθηκαν.
Στον άξονα x έχουμε τη διαβάθμιση της κλίμακας του γκρι συνήθως από το 30 IRE και πάνω έως το 100, όπου τα όργανα μπορούν να λαμβάνουν αξιόπιστες επαναλαμβανόμενες ρυθμίσεις, ενώ στον άξονα του y έχουμε μια κλίμακα βαθμών Kelvin συνήθως από τους 3,000 έως τους 10,000

Συνήθως μέσα στο διάγραμμα αυτό βλέπετε και μια τιμή που είναι και η τελευταία ένδειξη θερμοκρασίας λευκού στη εκπομπή μέγιστης φωτεινότητας.

Χρειάζεται λίγο προσοχή όμως, στην διευκρίνιση που είναι η σωστή θερμοκρασία των 6500 Kelvin. Και αυτό διότι η θερμοκρασία του λευκού μπορεί να είναι μεν 6500 Kelvin αλλά να επιτυγχάνεται χωρίς χρωματική ισορροπία, για παράδειγμα με πιο υψηλό πράσινο και με χαμηλότερο πράσινο και μπλε.

Τελευταίο διάγραμμα είναι αυτό της ισορροπίας των 3 χρωμάτων, που ουσιαστικά συντελούν όλα τα υπόλοιπα. Έτσι έχουμε τη σχέση μεταξύ τους με επί της εκατό αναλογία. Ο σκοπός είναι να βρεθούν όλα αυτά στο ίδιο ποσοστό από το χαμηλότερο σημείο της κλίμακας του γκρι μέχρι και την υψηλότερη, δηλαδή το λευκό. Τότε επιτυγχάνουμε και σωστή θερμοκρασία λευκού.
Όταν βλέπετε δηλαδή τις 3 γραμμές ενωμένες ή έστω παρά πολύ κοντά, καταλαβαίνετε άμεσα ότι η συσκευή ακολουθεί στους 6500 Kelvin μια σωστή χρωματική ισορροπία.

Το μικρό διαγραμματάκι με τις 3 μπάρες δείχνει από τη τελευταία μέτρηση, αυτή της μέγιστης φωτεινότητας, την σχέση της μεταξύ τους ισότητας, στα RGB.

Ελπίζω να βοήθησα και να σας έδωσα κάποιο σημείο, μια αρχή για να καταλαβαίνετε τι κοιτάμε όταν εχουμε τέτοια διαγράμματα.

Να κλείσω τονίζοντας ότι στο συγκριτικό δεν θα γίνει χρωματική διόρθωση στα μηχανήματα, απλά μόνο ρύθμιση των παραμέτρων του βασικού μενού, που μπορεί να κάνει κάποιος με ένα DVD και καλές γνώσεις πάνω στην εικόνα.
Και αυτό για να δείτε πως παίζουν χωρίς την επέμβαση εργαλείων και να ανακαλύψετε και εσείς ποιος κατασκευαστής έχει κάνει τη καλύτερη δουλειά στο εργοστάσιο του.

Ότι απορίες έχετε και γνωρίζω, με χαρά να τις απαντήσω.
 


ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
728
Μπραβο Βαγγελη!Αψογος για ακομα μια φορα.

Καλα ολα τα καταλαβατε παντογνωστες μου? :lol:

Καμμια απορια?
 


Μηνύματα
30.533
Reaction score
40
Κορυφαίο κείμενο Βαγγέλη!!
Μπράβο. :D

Ερώτηση.....
Τι ακριβώς επηρεάζει κάποια αλλαγή σε αυτά τα στοιχεία και πως την πετυχαίνουμε? Από το DVDp ή τον προβολέα?
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Γιάννη και φίλοι του Site,

φαντάσου αυτά τα στοιχεία και τους αριθμούς που δίνουν τα διαγράμματα σαν τα εσωτερικά όργανα του προβολέα ή του DVD player.
Κάθε ένα από αυτά είναι σημαντικότατο και όταν βρίσκονται όλα μαζί σε καλή φόρμα, η απόδοση του συστήματος, φτάνει αν δύναται φυσικά τεχνολογικώς, στα όρια του πρότυπου.

Οι ρυθμίσεις γίνονται πάντα από όλες τις εμπλεκόμενες συσκευές, DVDp, SAT, προβολέα κλπ. Μόνο έτσι ΟΛΟ το σύστημα έρχεται σε ισορροπία. Αντιλαμβάνεσαι λοιπόν ότι άμα αλλάξουμε για παράδειγμα DVDp, οι ρυθμίσεις που είχαμε με το προηγούμενο player δεν ισχύουν πλέον και δεν θα πρέπει να θεωρούνται σωστές.


Ας τα πάρουμε όμως ένα προς ένα.

1ο Η χρωματική επάρκεια του διαγράμματος CIE.
Όσο μεγαλύτερη η επάρκεια της συσκευής και εφαρμόζει κοντά ή ακριβώς στο τρίγωνο του προτύπου που μετράμε, τόσο ορθότερα θα αποτυπώνεται και η πραγματική εγγραφή του θέματος που παρακολουθούμε.
Αν ζητάει για παράδειγμα το DVD για ένα συγκεκριμένο πίξελ ένα τάδε χρώμα με συγκεκριμένη διεύθυνση πάνω στο διάγραμμα που ο προβολέα καλύπτει, αυτό το χρώμα θα αποτυπωθεί σωστά.
Αν δεν καλύπτεται από τον προβολέα θα βγει κάποιο παραπλήσιο σε αυτό.

Όπως καταλαβαίνουμε λοιπόν η χρωματική ακρίβεια είναι το ζητούμενο στη ρύθμιση του CIE, πχ θέλει ο σκηνοθέτης να παρουσιάσει βαθύ σκούρο μπλε ουρανό αλλά ο προβολέας του δίνει απλά σκούρο. Πρώτη Απώλεια.
Το χρωματικό τρίγωνο ελάχιστες συσκευές μπορούν να μεταβάλουν (με ειδικά ρυθμιστικά) και ακόμη πιο ελάχιστες από αυτές μπορούν να το βελτιώσουν. Διότι οι κατασκευαστές αν και σε μερικά μηχανήματα έχουν αφήσει τα ρυθμιστικά ξεκλείδωτα, ήδη έχουν προρυθμίσει να έχουν και τις πιο ευρείς διαστάσεις του, κάτι το οποίο είναι και ότι καλύτερο.
’ρα καταλαβαίνουμε ότι αν σε ένα τρίγωνο ένα χρώμα βγαίνει έξω από το πρότυπο σε θέση τέτοια που δεν επηρεάζει τα άλλα δύο βασικά χρώματα, τότε δεν το μειώνουμε φέρνοντας το πιο κοντά στο πρότυπο, αλλά το αφήνουμε όπως έχει.
Αν αντίθετα το βρούμε να είναι λιγότερο (πιο μέσα) και υπάρχουν τα περιθώρια να το ανοίξουμε οδεύοντας κοντά στο πρότυπο, χαράς ευαγγέλια.

Τα δευτερεύοντα χρώματα από την άλλη (Yellow, Magenta, Cyan) ρυθμίζονται πολύ πιο εύκολα αφού η χρωματική τους διεύθυνση καθορίζεται από τις συντεταγμένες των Βασικών χρωμάτων (Red, Green, Blue).
Έτσι τροποποιώντας τα βασικά χρώματα οι αλλαγές είναι ακαριαίες και στα δευτερεύοντα! Αν υπάρχουν όμως και ρυθμιστικά για αυτά ακόμη καλύτερα.

Γενικά κρατάμε στο νου μας, ότι το χρωματικό τρίγωνο της συσκευής μας δείχνει την χρωματική της επάρκεια με βάση το πρότυπο και δεν ξεχνάμε ότι συνήθως ο κατασκευαστής έχει κάνει τη δυνατότερη προσπάθεια να είναι όσο πιο κοντά γίνεται.
Τώρα αν σε κάποιο μηχάνημα βελτιώνεται αυτό συμβαίνει συνήθως γιατί ο χώρος μας εκτοξεύει χρώμα πάνω σε αυτό πχ, από κάποιο βαμμένο τοίχο ή ανάκλαση από ένα καθρέπτη ή κάποιο παράθυρο.
Η διόρθωση του τριγώνου ΑΠΑΙΤΕΙ και γίνεται ΜΟΝΟ με όργανα ακριβείας. Προσοχή λοιπόν αν αρχίσετε και πατάτε κουμπάκια του Remote, προς θεού, σημειώστε από πριν τις Default τιμές σε ένα χαρτί.

2ο Η καμπύλη Gamma.Εδώ δεν μπορείτε να κάνετε και πολλά πράγματα παρά να χρησιμοποιήσετε κάποιο από τα Default setting της συσκευής. Πχ Cinema, video, Theater κλπ.
Ποιο απ’ όλα όμως είναι σωστό; Και να δεν επιλέξουμε το σωστό;
Δεύτερη απώλεια, λοιπόν.

Εκτός της σπάνιας περίπτωση που ο κατασκευαστής τα αναγράφει με αριθμητική κλίμακα 2.0-2.1-2.2-2.3-κλπ όπου επιλεγούμε το 2.2, για να βρούμε περίπου ποια από όλες αυτές τις ονομασίες είναι το Gamma που χρειαζόμαστε, θα πρέπει να έχουμε ένα φωτόμετρο και ένα δισκάκι με Grayscale patterns.
Τι κάνουμε:
1. Μετράμε τη φωτεινότητα της συσκευής στα 100 IRE από μια σταθερή απόσταση την οποία ΔΕΝ αλλάζουμε σε όλη τη δοκιμή.
2. Πολλαπλασιάζουμε τον αριθμό που βρήκαμε με ένα κομπιουτεράκι με το 0,21 και κρατάμε το αποτέλεσμα
3. Βάζουμε τη καρτέλα του IRE 50 και μετράμε τη φωτεινότητα με το φωτόμετρο από το ίδιο σημείο από όπου και πριν.
4. Αλλάζουμε τα Gamma presets της συσκευής και σημειώνουμε τη τιμή που παίρνουμε από το φωτόμετρο για κάθε ένα από αυτά.

Η τιμή που θα διαβάσουμε από το φωτόμετρο που είναι πιο κοντά σε αυτή που βρήκαμε από τη πράξη είναι πιθανότατα το καλύτερο Gamma Point για τη συσκευή μας.
Και γράφω περίπου γιατί μετρήσαμε ΜΟΝΟ 1 σημείο, αυτό των 50 IRE, κάτι που κανονικά εργαλεία μέτρησης όπως τα Colorfacts κάνουν σε 11 σημεία για να βγάλουν πλήρη καμπύλη.
Για να κάνετε όμως την επιλογή μόνοι σας αν δεν είστε σίγουροι και έχετε ένα καλό φωτόμετρο η λύση αυτή είναι υπερ-αρκετή.

3ο Το διάγραμμα Θερμοκρασίας Λευκού και Ισορροπία στα RGB
Η σωστή θερμοκρασία του λευκού έρχεται ουσιαστικά σε πλήρη ταύτιση με το διάγραμμα ισορροπίας των βασικών χρωμάτων. Ρυθμίζοντας τα 3 βασικά χρώματα επεμβαίνουμε στην μεταξύ τους σχέση που έχει σαν αποτέλεσμα την εκπομπή σε μια καθορισμένη θερμοκρασία.
Εδώ γνωρίζουμε πολύ καλά ότι το πρότυπο του κινηματογράφου είναι οι 6500 Kelvin.

Αν τα τρία χρώματα δεν συμπίπτουν πάνω σε αυτή τη θερμοκρασία, τότε απλούστατα δεν έχουμε σωστή πιστότητα χρωματικής αναπαραγωγής με αφύσικες εικόνες ειδικά όπου αντιλαμβανόμαστε εύκολα κάτι που ξενίζει, πχ πρασινίλα ή μπλεδίλα πάνω σε ανθρώπινη επιδερμίδα. Τρίτη απώλεια δηλαδή
Όμως αν και το μάτι μας πιάνει εύκολα το λάθος είναι σχεδόν ακατόρθωτο να μπορέσουμε να αντιληφθούμε πιο από τα χρώματα και σε ποια ένταση υπάρχει το σφάλμα (εκτός και να μιλάμε για τεράστια ποσοστά λάθους). Πχ Πόσο πλεονάζον μπλε έχουμε στις φωτεινές σκηνές ή πόσο ελλιπές είναι το κόκκινο στις υποφωτισμένες;

Αντίθετα αυτή η ισορροπία στα διαγράμματα που δίνουν τα μετρητικά εργαλεία φαίνεται πολύ εύκολα. Αν για παράδειγμα έχουμε παραπάνω μπλε, η θερμοκρασία είναι υψηλή δηλαδή η εικόνα είναι ψυχρή. Αν αντίθετα το κόκκινο είναι υψηλά η θερμοκρασία είναι χαμηλή δηλαδή ζεστή.
Το πράσινο χρώμα ας το φανταστούμε σαν το γκάζι της φωτεινότητας, ουσιαστικά δεν επηρεάζει τη θερμοκρασία αισθητά αλλά όσο το ανεβοκατεβάζουμε τόσο φωτίζονται ή υποφωτίζονται τα πλάνα μας.

Αυτά σχετικά με τον επηρεασμό της εικόνας από τις τιμές των διαγραμμάτων. Μη ξεχνάμε ότι τα εργαλεία είναι μετρητικά και όχι διορθωτικά. Όσο πιο μεγάλη ακρίβεια παρέχουν και την αποτυπώνουν στα διαγράμματα, τόσο γίνεται καλύτερο και το αποτέλεσμα της εργασίας μου, αφού μπορώ και επεμβαίνω αντίστοιχα με περισσότερη ακρίβεια.

Πιστεύω με αυτό το Post, να έγιναν ακόμη πιο κατανοητά τα πράγματα πάνω στη ρύθμιση και τα διαγράμματα που διαβάζετε.

Βέβαια όλα τα παραπάνω δεν σας τα υπερ-αναλύω και τα αφήνω όσο πιο κατανοητά μπορώ για να μπορέσουν όλοι οι φίλοι του Site να πληροφορηθούν τι κάνει το κάθε ρυθμιστικό και τι σημαίνει για την εικόνα μια αλλαγή αριθμών στα διαγράμματα με το πιο απλό τρόπο.
 


Μηνύματα
460
Reaction score
0
ΒΑΓΓΕΛΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΛΟΓΙΑ ΟΛΟΙ ΝΑ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΟΥΜΕ!!!
ΤΩΡΑ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΣΤ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΔΙΑΥΓΗ!! ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ!!
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
40
Στα θρανία ξανά, με καθηγητή τον Βαγγέλη.
Αυτή κι αν είναι τύχη....... :D :D :D :D

Βαγγέλη κυριολεκτικά μας ανοίγεις τα μάτια.
Το να σε ευχαριστήσουμε μου ακούγεται πολύ λίγο!!! :roll: :D :D :D
 




Μηνύματα
108
Reaction score
0
Συμφωνα με τα παραπανω ομως δεν προκυπτει καποιο συμπερασμα για τη συγκριση δυο προβολεων?
πχ πιο χρωμα ειναι λιγοτερο σημαντικο δηλαδη προτιμουμε ενα προβολεα με τριγωνο που υπολειπεται στο πρασινο ή στο μπλε κλπ.
Ειναι καλύτερος ενας προβολεας που υπολοιπεται ομοια σε ολα τα χρωματα (ομοιο τριγωνο με το προτυπο μικροτερων ομως διαστασεων) απο ενα αλλο που υπολοιπεται μονο σε ενα χρωμα.
Τελικα μας ενδιαφέρει το εμβαδο επικαλυψης της επιφανειας του τριγωνου του προβολεας μας στο προτυπο τριγωνο και οχι το συνολικο εμβαδο?

Και κατι ακομα το προτυπο τριγωνο του HDTV διαφοροποιείται απ' το PAL?
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Ολα τα χρώματα είναι ΒΑΣΙΚΟΤΑΤΑ και απαραίτητα για να πάρουμε μια πλήρη και σωστή εικόνα.
Συνήθως Κώστα οι DLP έχουν σε κάποιο εκ των τριών χρωμμάτων μεγαλύτερη υστέρηση ενώ τα άλλα δύο είναι πιο κοντα στο πρότυπο σημείο αναφοράς.

Οι LCD από την άλλη μεριά είναι συνήθως ορικά πάνω στα σημεία αναφοράς του προτύπου.
Κανόνας για επιλογή δεν υπάρχει, προτίμησε όμως κάποιον που δεν υστερεί πολύ στο πράσινο γιατί θα έχει μεγαλύτερα περιθώρια αποτύπωσης αλλά και βελτίωσης ενός σωστού Gamma.

Όπως συμπεραίνεις λοιπόν το εμβαδόν δεν μας ενδιαφέρει απλά, αλλά μας καίει. Μεγαλύτερο είναι και καλύτερο.

Στην ερώτηση σου αν διαφοροποείται το HDTV τρίγωνο με το PAL η απάντηση είναι θετική. Με το Pal όμως εχει μικρότερες διαφορές από οτι με το NTSC αν και το πρότυπο HDTV περιλαμβάνει πρίπου και τα δύο.
Αν θυμάμαι καλά κωδικές ονομασίες μιλάμε για το BT-709 για το πρότυπο HDTV.
Θα αργήσουμε να το καμαρώσουμε στις οθόνες μας όμως.
 

Μηνύματα
377
Reaction score
0
Τώρα το διάβασα ως νέο μέλος και το μόνο που έχω να πώ είναι ένα μεγάλο μπράβο στον Κ. Βαγγέλη Λάμπρου. Εξάλου τα είπαμε και απο κοντά στην "Ηχος και εικόνα" και κατάλαβα τις γνώσεις του.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.321
Μηνύματα
2.858.502
Members
37.894
Νεότερο μέλος
Nika
Top