- Μηνύματα
- 8.256
- Reaction score
- 5
Ως γνωστόν, αν η έδρα μας είναι στην Αθήνα ή στη Θεσσαλονίκη δεν επιτρέπεται να αγοράσουμε, εγγράψουμε ή κυκλοφορήσουμε πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, εκτός αν είναι αγροτικά.
Στην πράξη, αρκετοί από τις γύρω περιοχές έχουν αγοράσει πετρελαιοκίνητα, και κυκλοφορούν άνετα μέσα στα αστικά αυτά κέντρα. Δεν έχω δει ή ακούσει κάποιος να έχει πιαστεί ή πληρώσει πρόστιμο για αυτό. Εσείς;
Τα σημαντικότερα μειονεκτήματα είναι τρία:
- Ποιότητα πετρελαίου κίνησης στην πλειοψηφία των πρατηρίων και γενικευμένη νοθεία στην ελληνική αγορά.
- Μεγαλύτερη εκπομπή οξειδίων του αζώτου και καρκινογόνων μικροσωματιδίων από αντίστοιχο βενζινοκινητήρα. Διορθώνεται με ειδικό φίλτρο (DPF) στην εξάτμιση, που πλέον έχουν όλα τα νέα αυτοκίνητα. Παλαιότερα όμως δεν έχουν (και όλα τα taxi).
- Μειωμένη αίσθηση sport οδήγησης από περιορισμένο εύρος στροφών και 'τραχύ' ήχο κινητήρα. "Ακούγεται σαν τρακτέρ". Οι purists λάτρεις της αυτοκίνησης δεν τα προτιμούν. Βέβαια κινητήρες όπως ο 3λιτρος diesel της BMW έχει αλλάξει την γνώμη των κατακριτών, και σίγουρα γίνονται προσπάθειες προς βελτίωση και από άλλους κατασκευαστές.
Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα είναι τρία:
- Μειωμένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα.
- Αυξημένη ροπή σε μικρές ταχύτητες περιστροφής κινητήρα, άρα ευκολότερη οδήγηση.
- Μειωμένη κατανάλωση σε σχέση με αντίστοιχο βενζινοκινητήρα.
Δυο παραδειγματάκια για να έχουμε να λέμε:
- VW Polo 1.4 TDI - 80 PS:
0-100: περί τα 13 sec
Τελική: 175 χλμ/ω
Κατανάλωση:
Urban 5.1l/100km
Extra-urban 3.4l/100km
Combined 4.0l/100km
Ντεπόσιτο: 45 λίτρα. Με πόλη και αυτοκινητόδρομο μιλάμε για 1100+ χλμ μεταξύ γεμισμάτων.
- Audi A6 SE 2.0 TDI multitronic - 140 PS
0-100: περί τα 10 sec
Τελική: 200 χλμ/ω
Κατανάλωση:
Urban 7.3l/100km
Extra-urban 4.6l/100km
Combined 5.6l/100km
Ντεπόσιτο: 70 λίτρα. Με πόλη και αυτοκινητόδρομο μιλάμε για περί τα 1200 χλμ μεταξύ γεμισμάτων!
Παρόμοια παραδείγματα θα μπορούσα να πάρω από Citroen, Toyota κλπ.
Πιστεύω ότι αν επιτραπούν στην Αθήνα, η αγορά των diesels θα 'εκραγεί', παρ'ότι είναι λίγο ακριβότερα στην τιμή αγοράς.
Πιστεύετε ότι ήρθε ο καιρός για να μπουν τα diesels στην ελληνική αγορά για τα καλά;
Στην πράξη, αρκετοί από τις γύρω περιοχές έχουν αγοράσει πετρελαιοκίνητα, και κυκλοφορούν άνετα μέσα στα αστικά αυτά κέντρα. Δεν έχω δει ή ακούσει κάποιος να έχει πιαστεί ή πληρώσει πρόστιμο για αυτό. Εσείς;
Τα σημαντικότερα μειονεκτήματα είναι τρία:
- Ποιότητα πετρελαίου κίνησης στην πλειοψηφία των πρατηρίων και γενικευμένη νοθεία στην ελληνική αγορά.
- Μεγαλύτερη εκπομπή οξειδίων του αζώτου και καρκινογόνων μικροσωματιδίων από αντίστοιχο βενζινοκινητήρα. Διορθώνεται με ειδικό φίλτρο (DPF) στην εξάτμιση, που πλέον έχουν όλα τα νέα αυτοκίνητα. Παλαιότερα όμως δεν έχουν (και όλα τα taxi).
- Μειωμένη αίσθηση sport οδήγησης από περιορισμένο εύρος στροφών και 'τραχύ' ήχο κινητήρα. "Ακούγεται σαν τρακτέρ". Οι purists λάτρεις της αυτοκίνησης δεν τα προτιμούν. Βέβαια κινητήρες όπως ο 3λιτρος diesel της BMW έχει αλλάξει την γνώμη των κατακριτών, και σίγουρα γίνονται προσπάθειες προς βελτίωση και από άλλους κατασκευαστές.
Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα είναι τρία:
- Μειωμένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα.
- Αυξημένη ροπή σε μικρές ταχύτητες περιστροφής κινητήρα, άρα ευκολότερη οδήγηση.
- Μειωμένη κατανάλωση σε σχέση με αντίστοιχο βενζινοκινητήρα.
Δυο παραδειγματάκια για να έχουμε να λέμε:
- VW Polo 1.4 TDI - 80 PS:
0-100: περί τα 13 sec
Τελική: 175 χλμ/ω
Κατανάλωση:
Urban 5.1l/100km
Extra-urban 3.4l/100km
Combined 4.0l/100km
Ντεπόσιτο: 45 λίτρα. Με πόλη και αυτοκινητόδρομο μιλάμε για 1100+ χλμ μεταξύ γεμισμάτων.
- Audi A6 SE 2.0 TDI multitronic - 140 PS
0-100: περί τα 10 sec
Τελική: 200 χλμ/ω
Κατανάλωση:
Urban 7.3l/100km
Extra-urban 4.6l/100km
Combined 5.6l/100km
Ντεπόσιτο: 70 λίτρα. Με πόλη και αυτοκινητόδρομο μιλάμε για περί τα 1200 χλμ μεταξύ γεμισμάτων!
Παρόμοια παραδείγματα θα μπορούσα να πάρω από Citroen, Toyota κλπ.
Πιστεύω ότι αν επιτραπούν στην Αθήνα, η αγορά των diesels θα 'εκραγεί', παρ'ότι είναι λίγο ακριβότερα στην τιμή αγοράς.
Πιστεύετε ότι ήρθε ο καιρός για να μπουν τα diesels στην ελληνική αγορά για τα καλά;