Το θέμα είναι ότι κοστίζει ΤΙΠΟΤΑ να το κυκλοφορείς και μπαίνεις και στον δακτύλιο.
Βέβαια, για μένα θα έπρεπε κάθε αυτοκίνητο με λιγότερο από 5λτ/100χλμ κατανάλωση (και ανάλογα μικρή εκπομπή καυσαερίων) να έμπαινε στον δακτύλιο ελεύθερα.
Και επίσης θα έπρεπε να μπουν Diesel Particulate Filters σε όλα τα λεωφορεία που κινούνται με diesel.
Και επίσης θα έπρεπε να αλλαχτούν όλα τα λεωφορεία με ΣΑΠΙΟΥΣ κινητήρες που καπνίζουν σαν φουγάρα...
Και πολλά ακόμα, που δεν είναι του παρόντος...
Δλδ η σταδιακή αντικατάσταση των λεωφορείων με αυτά του αερίου ( υποθέτω είναι λιγότερο βλαβερά ) στην Αττική ( δεν πρόσεξα κάτι στην Θεσσαλονίκη ) δεν είναι σημαντικό βήμα; @ak1s καμμιά φορά νομίζω πως σε πνίγει το δίκιο , αλλά από την άλλη παραβλέπεις τις όποιες ( μικρές ίσως ) θετικές κινήσεις που γίνονται ... Βέβαια δεν μπορούμε να ξέρουμε όλες τις πληροφορίες , εκτός και αν γίνει μία συντονισμένη προσπάθεια μέσα στο forum να παραθέτουμε ότι γνωρίζουμε και διαβάζουμε στον Τύπο ώστε να δούμε εαν όντως πάμε μπροστά ή πίσω ...
Κοινώς ζητάω να γίνει νέο υπό-φόρουμ με τίτλο περιβάλλον και οικολογία
Τα υπολογίζω και δεν μου βγαίνουν τα μαθηματικά,ή κάνω λάθος.
Εξηγούμαι, η πετρελαιοκίνητη έκδοση του αυτοκινήτου μου κοστίζει 10,000€
επιπλέον απο την βενζινοκίνητη και η διαφορά στην κατανάλωση είναι περίπου 3 λίτρα στα 100 χιλ. δηλαδή στα 100.000 χιλ θα υπάρχει μια διαφορά 3,000 λίτρων,δηλαδή με τις σημερινές τιμές θα έχω πληρώσει περίπου 3000€ επιπλέον σε καύσιμα.Για να καλύψω τώρα την διαφορά στην τιμή αγοράς θα πρέπει να κάνω περίπου 300,000 χλμ.Αν τώρα υπολογίσουμε ότι τα σέρβις των πετρελαιοκίνητων είναι πολύ πιο ακριβά από τα αντίστοιχα των βενζινοκίνητων και ότι μέχρι τα 300,000 χλμ υπάρχει μεγάλη πιθανότητα με την ποιότητα των πετρελαίων που κυκλοφορούν στην ελλάδα να χρειαστεί να αλλάξετε καμιά πόμπα πετρελαίου που κάνει καμιά 500€ τότε δεν βλέπω ποιο κέρδος μπορεί να αφήσει ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο στον ιδιοκτήτη του (εκτός βέβαια αν σκοπεύετε να το κρατήσετε για πάνω από 1,000,000 χλμ πράγμα πού θεωρώ λίγο δύσκολο)
xrono3 δεν είναι σωστό το σκεφτικό σου , πρώτον τα service ενός πετρελαικίνητου γίνονται στα τριπλάσια χλμ , ενώ αξίζει λίγο πιο πάνω από το 150% του βενζινοκίνητου ( εαν τώρα η αντιπροσωπία σε βάζει να πηγαίνεις κάθε 20.000 χλμ , είναι άλλη ιστορία ) δεύτερον η διαφορά δεν είναι μόνο 3000 λίτρα , αλλά πολύ περισσότερο , επειδή ένα βενζινοκίνητο είναι πιο γκαζιάρικο ( και πίνει πιο εύκολα ) τρίτον η διαφορά στα μικρά αυτοκίνητα είναι γύρω στις 2000 ευρώ από τις αδελφές εκδόσεις , ενώ στα μεγάλα ένα βενζινοκίνητο μπορεί να πάει και 30.000 ευρώ πιο πάνω ...
Εξηγήσου καλύτερα για ποιο μοντέλο έχεις 10.000 ευρώ διαφορά ( άμα είναι κανα ψοφίμι 1600άρι , δεν είναι μέτρο σύγκρισης , καλύτερα να συγκρίνεις με το αντίστοιχο 2λιτρο σε τιμές )
Νίκο το αμάξι μου είναι το touran 1400 tsi 140 psi η αντίστοιχη έκδοση του σε πετρέλαιο είναι το 2000 tdi 140 psi και είναι ακριβώς 10,000€ πιο ακριβό.
xrono3 πραγματικά έχεις πέσει στην περίπτωση. Η τιμολογιακή πολιτική της VW στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με τους 'ελληνικούς' φόρους, κάνουν την μεγάλη αυτή διαφορά. Το αντίστοιχο αυτοκίνητο στην Βρετανία έχει το πολύ 1500-3000 ευρώ διαφορά ανάλογα την έκδοση. http://www.vw.co.uk/assets/pdf/touran_pricelist.pdf
Επίσης να σημειώσω ότι για να έχεις την ίδια αίσθηση κινητήρα με το TSI 140, δεν χρειάζεσαι 140 ps από πετρέλαιο. Και με τον 1.9 diesel κινητήρα με 105 ίππους είσαι μια χαρά. Το 140 ps diesel είναι πιο γρήγορο από το 140 ps TSI.
Έτσι αξίζει, δεν νομίζεις;
χαλαρα
γαι να συγκρινεις 150 αλογατα πετρελαιου θελεις ειτε τουρμπατο βενζινης 160 ειτε 180 βαλε ατμοσφαιρικου.
το ζουμι ειναι στην υπεροπλια των πετρελαιοκινητρων στην περιοχη των στροφων οπου γινεται το 98% της χρησης του οχηματος (2000-4000 στο πετρελαιο και 2500-5000 στη βενζινη). Η ισχυς ενος πετρελαιοκινητηρα στα μισα του οριου περιστροφης του (και δεν αναφερομαι σε ακρβες νουμερο διοτι τελικα το πιο κοντο κιβωτιο των βενζινοκινητηρων θα εξισωσει τη διαφορα στροφων) ειναι απο 15 μεχρι 30% περισσοτερη του αντιστοιχης ονομαστικης ισχυς βενζινοκινητηρα.
στην πραξη (πρεπει να το χω ξαναγραψει καπου) στις 2500 στροφες ντηζελ , δηλαδη στα 120 χαω με 5η (η τελικη σχεση μεταδοσης αν εχουμε 6ταχυτο) για ονομαστικη ισχυ 150 αλογατα θα εχουμε ιδη διαθεσιμα πανω απο 100. στις αντιστοιχες στροφες βενζινης περιπου 3500 δηλαδη , εινια ζητημα να εχουμε ξεπερασει τα 80 στην καλυτερη τα 90 αν μιλαμε για τουρμπατο μοτερ.
με απλα λογια με 5η και 120χαω βαζουμε δυο αυτοκινητα ιδιου βαρους και ονομαστικης ισχυως και παταμε τερμα γκαζι. το ντηζελ θα ριξει καροτσες.
πραγματικα αν δεν οδηγησει κανεις ενα τετοιο δεν μπορει να φανταστει για τη δυναμη μιλαμε. με ενα φοκουσακι 115 ονομαστικων ιππων (1.8tdci) παταγα γκαζι απο τα 150 και επιανα 180 για πλακα. η αισθηση ηταν ιδια με αυτην του πασσατ 18Τ του πατερα (η καταναλωση ομως καμια σχεση, μιλαμε για 30% κατω). φυσικα μετα 200 τα περισσευουμενα 35 αλογα πιανανε δουλεια, αλλα μην ξεχνατε οτι το 98% της οδηγησης γενικα δεν βρισκεται εκει.
γενικα το φοκους σπασμενο μου εκαιγε απο 5 εως 7,2 στα 100 (σπασμενο ομως, πιο πανω αδυνατον να παει και με 150000 χιλιομετρακια) , οσο δηλαδη ενα ματιζ νοικιαρικο που πηρα στη ροδο (και φυσικα εκτος απο 300 κιλα ελαφρυτερο ,δεν πηγαινε βημα)