Συγκριτικά φωτογραφικά δείγματα μηχανών/φακών




Εννοείς τα 135mm σε αντιστοιχία ff έναντι των 120mm σε αντιστοιχία ff του Fuji 80;

Μικρή η διαφορά για να είναι αυτός ο λόγος που βλέπουμε περισσότερη λεπτομέρεια στο 100%.
Ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας ότι ως φακός full frame χάνει σε ανάλυση πάνω σε κροπ σώμα.

Το αποτέλεσμα εγώ το περίμενα αντίστροφο.
 


Ίδιο πλάνο είναι, 100% κροπ από το κέντρο.
Και η φωτομέτρηση ίδια. Σε manual τραβάω.
 

Απόσταση 8μ.
Mετατροπέας raw: Capture One.
α6400: Clarity 50, Structure 30.
X-T3: Clarity 60, Structure 40.

Ξυράφι ο 90άρης Sony, παρά το γεγονός ότι είναι ff φακός σε crop σώμα.
Δεν περίμενα τέτοια υπεροχή έναντι του 80άρη Fuji στην X-T3.



https://sonycam.news/2019/05/09/a6400-fe90-2-8-macro-vs-x-t3-xf80-2-8-macro/
Μα είναι λογικό όταν βάζεις FF φακό σε crop σώμα να παίρνεις την καλύτερη περιοχή του φακού (προς το κέντρο) που είναι οξύτερος. Δοκίμασα τον FF Nikon 24-120 F/4G που είχα πάρει για την D800 στην D3200 και λάτρεψα το αποτέλεσμα (εκτός της εστιακής διαφοράς 1,5Χ που δίνει το DX σε FX φακούς). Η μηχανούλα απογειώθηκε όπως έγινε και με τον FF 50άρη. Καλύτερα να επενδύεις στο φακό αντί το σώμα.
 

Σε κεντρικό κροπ δεν υπάρχει ανωτερότητα ff φακού σε κροπ σώμα.
Το αντίστροφο ισχύει. Ο ff φακός σε ff σώμα είναι που αποδίδει τα μέγιστα.
Ίσα-ίσα που χαντακώνεις έναν ff φακό όταν τον βάζεις σε κροπ σώμα.

Π.χ. έβαλα τον FE70-200/2.8 GM στην α6400 στα 135mm και ήταν για κλάματα. Απόδοση φτηνού τυπικού ζουμ. Ο ίδιος φακός στα 200mm στην α7ΙΙΙ έλαμψε.
 

Σε κεντρικό κροπ δεν υπάρχει ανωτερότητα ff φακού σε κροπ σώμα.
Το αντίστροφο ισχύει. Ο ff φακός σε ff σώμα είναι που αποδίδει τα μέγιστα.
Ίσα-ίσα που χαντακώνεις έναν ff φακό όταν τον βάζεις σε κροπ σώμα.

Π.χ. έβαλα τον FE70-200/2.8 GM στην α6400 στα 135mm και ήταν για κλάματα. Απόδοση φτηνού τυπικού ζουμ. Ο ίδιος φακός στα 200mm στην α7ΙΙΙ έλαμψε.
Μάλλον λάθος το εξέφρασα: Το o FF φακός προσεγγίζει τις άκρες του crop με μεγαλύτερη καθαρότητα αφού "βλέπει" περισσότερο προς το κέντρο του (μεγαλύτερης διαμέτρου) φακού. Σε κάθε περίπτωση FF φακός σε crop σώμα = καλύτερα αποτελέσματα από αντίστοιχο crop φακό.
 

Δεν συμφωνώ.
FF φακός σε κροπ σώμα δίνει χειρότερα αποτελέσματα από έναν ίδιας ποιότητας crop φακό σε crop σώμα.
Ίδιας ποιότητας όμως να είναι ο φακός.
Οι κατασκευαστές όμως δίνουν βαρύτητα στο ff, κι έτσι ως επί το πλείστον οι κροπ φακοί είναι υποδεέστερης ποιότητας.
Έτσι ο χρήστης που αγοράζει έναν ff φακό για το κροπ σώμα του, οδηγείται στο εσφαλμένο συμπέρασμα ότι η όποια καλή ποιότητα που λαμβάνει με τον νέο του ff φακό προκύπτει από το γεγονός ότι και καλά εκμεταλλεύεται το κεντρικό «καλύτερο» μέρος του φακού.
Η αλήθεια όμως είναι ότι απλά ο ff είναι καλύτερος οπτικά από τον απλό κιτ κροπ φακό που είχε ως τώρα.
Και η άλλη αλήθεια είναι ότι αυτός ο ff φακός θα έδινε καλύτερη ποιότητα σε ff σώμα.

Μειονέκτημα και όχι πλεονέκτημα είναι να χρησιμοποιείς το κεντρικό μέρος του φακού.
 

Σε κεντρικό κροπ δεν υπάρχει ανωτερότητα ff φακού σε κροπ σώμα.
Το αντίστροφο ισχύει. Ο ff φακός σε ff σώμα είναι που αποδίδει τα μέγιστα.
Ίσα-ίσα που χαντακώνεις έναν ff φακό όταν τον βάζεις σε κροπ σώμα.

Π.χ. έβαλα τον FE70-200/2.8 GM στην α6400 στα 135mm και ήταν για κλάματα. Απόδοση φτηνού τυπικού ζουμ. Ο ίδιος φακός στα 200mm στην α7ΙΙΙ έλαμψε.
Μηπως η a7III εχει καλυτερο προφιλ διορθωσης φακων απο την a6400 ; και γι αυτο δουλευει καλυτερα σε αυτην ο φακος;. Σε γενικες γραμμες οι διαφορες στους φακους βρισκονται στα ακρα (μεταξυ crop και full frame)οταν μιλαμε για καλους φακους και των δυο φορματ.
 

Απλά οι φακοί δίνουν χαμηλότερη ανάλυση όσο μικρότερο κομματάκι χρησιμοποιείται από τα κρύσταλλά τους.

Προσάρμοσα Sigma 135/1.8 ART σε m4/3 σώμα (E-M1II). Εκεί να δεις κλάμα στην ανάλυση. Λάσπη.
 

Δεν συμφωνώ.
FF φακός σε κροπ σώμα δίνει χειρότερα αποτελέσματα από έναν ίδιας ποιότητας crop φακό σε crop σώμα.
Ίδιας ποιότητας όμως να είναι ο φακός.
Οι κατασκευαστές όμως δίνουν βαρύτητα στο ff, κι έτσι ως επί το πλείστον οι κροπ φακοί είναι υποδεέστερης ποιότητας.
Έτσι ο χρήστης που αγοράζει έναν ff φακό για το κροπ σώμα του, οδηγείται στο εσφαλμένο συμπέρασμα ότι η όποια καλή ποιότητα που λαμβάνει με τον νέο του ff φακό προκύπτει από το γεγονός ότι και καλά εκμεταλλεύεται το κεντρικό «καλύτερο» μέρος του φακού.
Η αλήθεια όμως είναι ότι απλά ο ff είναι καλύτερος οπτικά από τον απλό κιτ κροπ φακό που είχε ως τώρα.
Και η άλλη αλήθεια είναι ότι αυτός ο ff φακός θα έδινε καλύτερη ποιότητα σε ff σώμα.

Μειονέκτημα και όχι πλεονέκτημα είναι να χρησιμοποιείς το κεντρικό μέρος του φακού.
"Οι κατασκευαστές όμως δίνουν βαρύτητα στο ff, κι έτσι ως επί το πλείστον οι κροπ φακοί είναι υποδεέστερης ποιότητας" - Τελικώς το ίδιο πράγμα λέμε, το τι κρατάμε στα χέρια μας. Για τους φακούς κιτ της χαμηλής κατηγορίας, απλά είναι καπάκι στο σώμα με κρύσταλλα.
 

Αν τύχει να πάρω σώμα με κιτ, τον δίνω τον φακό πριν καν τον βάλω στο σώμα.

Στο aps-c επέλεξα Fujifilm X-T3 και τον πιο οξύ φακό της εταιρίας στο φορμά, τον XF80/2.8 macro, ώστε να έχω τη μέγιστη δυνατή ποιότητα.
Αλλά αν δεν καταφέρω καλύτερη ποιότητα από τον Sony FE90/2.8 στην α6400, δεν πέτυχα τίποτα.
 


Kotsidis John

Photography
Moderator
Εδωσα το συστημα της Sony, A series, εδω και κανα 2 χρονια, το χα και δουλευα για κανα 2 χρονια, A7s και A7r2.
με μπερδευε, δυσκολο στο χειρισμο παραλληλα με αλλο συστημα Νικον και πολυς χωρος, πολλοι ανταπτορες, πολλοι φακοι, αλλο μενου, ολα διαφορετικα.
Επανω στη δουλεια δεν εχεις πολλες χρονο να μπλοκαρεις παρα να δουλευεις δημιουργικα.
καλο χρυσο αλλα μπερδεμα.

Οποτε εμεινα με τα Νικον, περαν απο 1-2 φακους που εμειναν κ θα τους πουλησω.
Σκεφτομαι τη Z6 για βιντεο και μονο, λογω υπαρξης κι αλλων μηχανων, θα δειξει...
 

Θα συμφωνήσω μαζί σου, τα διπλά συστήματα μόνο μπερδεύουν πάνω στη δουλειά όταν τρέχει ένας.
...προσωπικά άφησα το σύστημα της Nikon όταν πούλησα την D800 και τη προίκα της ...μετάβαση σε mirrorless
 

Εγώ από την άλλη τη βρίσκω με πολλαπλά διαφορετικά συστήματα.

Η καλύτερή μου είναι να έρχεται στα χέρια μου ολοκαίνουρια μηχανή από άγνωστό μου σύστημα, να τη σετάρω στα μέτρα μου και να τη χρησιμοποιώ, είτε μόνη της, είτε σε σύγκριση Α/Β με άλλη μηχανή.
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
καλα, στο χαβαλε και οταν εχεις χρονο καλα ειναι, οταν ομως καιγεσαι επανω στην δουλεια και δεν εχεις χρονο και περιθωρια λαθους, ολα ειναι αλλιως.
Εξαρταται απ το τι κανει ο καθενας, στην αμεριμνη φωτογραφικη βολτα ολα ειναι ωραια.
 

Εξυπακούεται ότι τον επαγγελματία τον ενδιαφέρει να βγάλει δουλειά, όχι να ψαχουλεύει διαφορετικά σώματα. Και πανομοιότυπα μοντέλα να είναι, ακόμη καλύτερα, και κατά τη λήψη και μετά στην επεξεργασία.

Τώρα που ξύπνησε η Νikon και βγάζει αξιοπρεπές βίντεο με τη Z6, δεν χρειάζεται ο χρήστης Nikon να μπερδεύεται με Sony.
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
ετοιμος ειμαι να την παρω τη Ζ6, για 2-3 συγκεκριμενες δυνατοτητες της, ελαφρως καλυτερο βιντεο, αλλα γινεται κι η δουλεια μου εξαιρετικα και μ αυτες που εχω τωρα και κανεις δεν καταλαβαινει τιποτα.
Πρωτα ο ανθρωπος εξαλλου και πως εκμεταλλευεται τις δυνατοτητες του μηχανηματος και μετα το ιδιο το μηχανημα.
Θα δειξει βεβαια..
 


Staff online

Forum statistics

Threads
149.694
Μηνύματα
2.223.761
Members
34.027
Νεότερο μέλος
Vakoulas
Top