Σύνδεση 2 sub σε 2.2 σύστημα

Μηνύματα
450
Reaction score
752
Καλησπέρα,
Σκέφτομαι να προχωρήσω στην ένταξη ενοπς ακόμη sub στο σύστημά μου και η ερώτηση έχει να κάνει με τη συνδεσμολογία.
Οι δορυφόροι είναι τα focal trio6 και τα sub τα 11” sub6. Υπάρχει η προφανής λύση

[L_pre_out] -> [L_sub1_in ]->[L_sub1_out] ->[L_sat_in] και αντίστοιχα για το R

και η άλλη από το ένα sub στο άλλο L+R και από εκεί στους δορυφόρους.
Έχει κάποιος εμπειρία από αντίστοιχο σετάπ; Τι να προτιμη
Υπάρχει βέβαια και η λύση του minidsp αλλά προς το παρόν ας το προσπεράσουμε.

Ευχαριστώ πολύ!
 

Μηνύματα
1.830
Reaction score
2.288
Καλησπέρα,
Σκέφτομαι να προχωρήσω στην ένταξη ενοπς ακόμη sub στο σύστημά μου και η ερώτηση έχει να κάνει με τη συνδεσμολογία.
Οι δορυφόροι είναι τα focal trio6 και τα sub τα 11” sub6. Υπάρχει η προφανής λύση

[L_pre_out] -> [L_sub1_in ]->[L_sub1_out] ->[L_sat_in] και αντίστοιχα για το R

και η άλλη από το ένα sub στο άλλο L+R και από εκεί στους δορυφόρους.
Έχει κάποιος εμπειρία από αντίστοιχο σετάπ; Τι να προτιμη
Υπάρχει βέβαια και η λύση του minidsp αλλά προς το παρόν ας το προσπεράσουμε.

Ευχαριστώ πολύ!
L-Preout>L-Sub>L-Sat
R-Preout>R-Sub>R-Sat
Αν η συνδεση σου ειναι Balanced, αντι για MiniDSP υπαρχει και το t.racks DSP 4X4 Mini με balanced εισοδους-εξοδους και πολυ καλο review απο το ASR
 

Μηνύματα
14.088
Reaction score
11.789
Υπάρχει και άλλη λύση, κατά τη γνώμη μου η καλύτερη.
Από το Left pre-out, ένας διαχωριστής σήματος και από ένα καλώδιο σε κάθε sub. Από το πρώτο sub δίνεις και στον αριστερό δορυφόρο και στον δεξί.

Αυτή η πρόταση έχει το πλεονέκτημα, ότι κάθε sub παίρνει πλήρες σήμα και από τις 2 εισόδους, του κάνει μίξη και παίζει μπάσα. Και τα 2 subs θα παίζουν τα ίδια μπάσα, όπως προτείνεται να παίζουν mono τα μπάσα, για να μην υπάρχουν ακυρώσεις.
Αν κάνω λάθος, διορθώστε με.
 




wnet

Nearfield
Μηνύματα
5.336
Reaction score
18.461
Με balanced xlr καλώδια υπάρχει κάποια ιδιαιτερότητα;
Δεν αλλάζει κάτι. Απλά θα χρειαστείς ένα splitter (adapter Y) για balanced καλώδια.

Πάντως, επειδή έχω δοκιμάσει και τους 2 τρόπους (αυτό που προτείνω και αυτό που αναφέρεις ως προφανής λύση) δεν έχουν δα και τεράστια διαφορά, ειδικά αν τα subs δεν είναι σε περίεργες θέσεις αλλά ας πούμε π.χ. το καθένα κοντά σε ένα ηχείο...

'Ετσι κι αλλιώς το μπάσο στη συντριπτική πλειοψηφία των ηχογραφήσεων είναι ηχογραφημένο "μονοφωνικά"...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.009
Καλησπέρα,
Σκέφτομαι να προχωρήσω στην ένταξη ενοπς ακόμη sub στο σύστημά μου και η ερώτηση έχει να κάνει με τη συνδεσμολογία.
Οι δορυφόροι είναι τα focal trio6 και τα sub τα 11” sub6. Υπάρχει η προφανής λύση

[L_pre_out] -> [L_sub1_in ]->[L_sub1_out] ->[L_sat_in] και αντίστοιχα για το R

και η άλλη από το ένα sub στο άλλο L+R και από εκεί στους δορυφόρους.
Έχει κάποιος εμπειρία από αντίστοιχο σετάπ; Τι να προτιμη
Υπάρχει βέβαια και η λύση του minidsp αλλά προς το παρόν ας το προσπεράσουμε.

Ευχαριστώ πολύ!
Εφόσον δεν θα χρησιμοποιηθεί επεξεργαστής , δική μου γνώμη - βασισμένη σε εμπειρία με ποικιλία σχημάτων συνδεσμολογίας - είναι η εξής :

Άμα καθένα sub βρίσκεται σε χωροταξική συνάφεια προς αντίστοιχο δορυφόρο (δηλαδή το ένα κοντινά στον δεξιό και το άλλο κοντινά στον αριστερό) τότε θα ήταν προτιμότερο ν'αναλάβουν καθένα αποκλειστικά το αντίστοιχο προς αυτό κανάλι.

Σε περίπτωση όπου τα τεμάχια sub θα είναι τοποθετημένα σε θέσεις που δεν θα είχε καθένα συνάφεια με συγκεκριμένο δορυφορικό κανάλι (επειδή προφανώς σ'εκείνες τις θέσεις θα είχε διαπιστωθεί η βέλτιστη απόκριση για το συνδυασμό) τότε προτιμότερο να διοχετεύονταν και τα δύο επιμέρους κανάλια προς καθένα εξ αυτών.

Εννοείται με δεδομένο ότι θα έχει γίνει υψιπερατό κροσάρισμα για τους δορυφόρους.
 

Μηνύματα
450
Reaction score
752
Πάντως, επειδή έχω δοκιμάσει και τους 2 τρόπους (αυτό που προτείνω και αυτό που αναφέρεις ως προφανής λύση) δεν έχουν δα και τεράστια διαφορά, ειδικά αν τα subs δεν είναι σε περίεργες θέσεις αλλά ας πούμε π.χ. το καθένα κοντά σε ένα ηχείο...
Καλό είναι να υπάρχει ευελιξία στην τοποθέτηση. Και εφόσον δεν υπάρχει φόβος παντόφλας, θα προτιμούσα μια συνδεσμολογία που να μην ειναι δεσμευτική.
Εφόσον δεν θα χρησιμοποιηθεί επεξεργαστής , δική μου γνώμη - βασισμένη σε εμπειρία με ποικιλία σχημάτων συνδεσμολογίας - είναι η εξής :

Άμα καθένα sub βρίσκεται σε χωροταξική συνάφεια προς αντίστοιχο δορυφόρο (δηλαδή το ένα κοντινά στον δεξιό και το άλλο κοντινά στον αριστερό) τότε θα ήταν προτιμότερο ν'αναλάβουν καθένα αποκλειστικά το αντίστοιχο προς αυτό κανάλι.

Σε περίπτωση όπου τα τεμάχια sub θα είναι τοποθετημένα σε θέσεις που δεν θα είχε καθένα συνάφεια με συγκεκριμένο δορυφορικό κανάλι (επειδή προφανώς σ'εκείνες τις θέσεις θα είχε διαπιστωθεί η βέλτιστη απόκριση για το συνδυασμό) τότε προτιμότερο να διοχετεύονταν και τα δύο επιμέρους κανάλια προς καθένα εξ αυτών.

Εννοείται με δεδομένο ότι θα έχει γίνει υψιπερατό κροσάρισμα για τους δορυφόρους.
Αν καταλαβαίνω καλά, αυτό που λες είναι να πάρουν και τα 2 sub το stereo σήμα και κάποιο από τα δύο, να δώσει έξοδο στους δορυφόρους όπως το σχεδιάγραμμά του @wnet παραπάνω.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.009
Καλό είναι να υπάρχει ευελιξία στην τοποθέτηση. Και εφόσον δεν υπάρχει φόβος παντόφλας, θα προτιμούσα μια συνδεσμολογία που να μην ειναι δεσμευτική.

Αν καταλαβαίνω καλά, αυτό που λες είναι να πάρουν και τα 2 sub το stereo σήμα και κάποιο από τα δύο, να δώσει έξοδο στους δορυφόρους όπως το σχεδιάγραμμά του @wnet παραπάνω.
Αυτό που λέω είναι ότι εφόσον δεν έχεις προηγμένο επεξεργαστή προτιμότερο θα ήταν να βρεις τοποθεσίες για τα sub τέτοιες ώστε καθένα να ήταν κοντινά με τον αντίστοιχο δορυφόρο και να δέχονται το ένα σήμα μονάχα από το δεξί κανάλι και το άλλο μονάχα από το αριστερό.

Αντιστρόφως, όποτε επιλέγεται να διαχωριστούν τα sub ανά κανάλι, τότε η ενσωμάτωση γίνεται πιο επιτυχημένη με το εκάστοτε sub εγκατεστημένο όσο πιο κοντινά γίνεται στον ομόλογο δορυφόρο.
 

Μηνύματα
450
Reaction score
752
Αυτό που λέω είναι ότι εφόσον δεν έχεις προηγμένο επεξεργαστή προτιμότερο θα ήταν να βρεις τοποθεσίες για τα sub τέτοιες ώστε καθένα να ήταν κοντινά με τον αντίστοιχο δορυφόρο και να δέχονται το ένα σήμα μονάχα από το δεξί κανάλι και το άλλο μονάχα από το αριστερό.

Αντιστρόφως, όποτε επιλέγεται να διαχωριστούν τα sub ανά κανάλι, τότε η ενσωμάτωση γίνεται πιο επιτυχημένη με το εκάστοτε sub εγκατεστημένο όσο πιο κοντινά γίνεται στον ομόλογο δορυφόρο.
Σίγουρα αυτό θα είναι το σημείο εκκίνησης. Δίπλα στον κάθε δορυφόρο. Έχω δει όμως περιπτώσεις όπου τα sub αποδίδουν καλύτερα σε θέσεις που είτε μπορεί να είναι εκκατέρωθεν της θέσης ακρόασης, ίσως υπό κάποια γωνία, είτε διαγώνια στον χώρο.
Σε αυτή την περίπτωση, υπάρχει κάτι άλλο αναφορικά με τη συνδεσμολογία, εκτός αυτών που έχουν αναφερθεί ήδη;
Το balanced σήμα δίνει την απαιτούμενη ελευθερία στην τοποθέτηση, οπότε πρακτικά τα sub μπορούν να τοποθετηθούν οπουδήποτε.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.740
Reaction score
144.686
Εφόσον δεν θα χρησιμοποιηθεί επεξεργαστής , δική μου γνώμη - βασισμένη σε εμπειρία με ποικιλία σχημάτων συνδεσμολογίας - είναι η εξής :

Άμα καθένα sub βρίσκεται σε χωροταξική συνάφεια προς αντίστοιχο δορυφόρο (δηλαδή το ένα κοντινά στον δεξιό και το άλλο κοντινά στον αριστερό) τότε θα ήταν προτιμότερο ν'αναλάβουν καθένα αποκλειστικά το αντίστοιχο προς αυτό κανάλι.

Σε περίπτωση όπου τα τεμάχια sub θα είναι τοποθετημένα σε θέσεις που δεν θα είχε καθένα συνάφεια με συγκεκριμένο δορυφορικό κανάλι (επειδή προφανώς σ'εκείνες τις θέσεις θα είχε διαπιστωθεί η βέλτιστη απόκριση για το συνδυασμό) τότε προτιμότερο να διοχετεύονταν και τα δύο επιμέρους κανάλια προς καθένα εξ αυτών.

Εννοείται με δεδομένο ότι θα έχει γίνει υψιπερατό κροσάρισμα για τους δορυφόρους.
Ακριβώς.

Η επιλογή σύνδεσης και χρήσης των πολλαπλών σαμπ, εξαρτάται από την τοποθέτηση αυτών.

Εάν κάθε σαμπ αποτελεί τρόπον τινά "βάση" για έκαστο δορυφόρο, επεκτείνοντας ας πούμε τους δρόμους του ηχείου, τότε το κάθε σαμπ θα πρέπει να παίζει το περιεχόμενο του δορυφόρου.

Ωστόσο, η ορθή χρήση των σαμπ, επιβάλλει σωστή τοποθέτηση αυτών, με στόχο την ομαλή απόκριση στις 2 πρώτες οκτάβες.

Σε αυτήν την περίπτωση, οι θέσεις των σαμπ δεν συμπίπτουν με τις θέσεις των δορυφόρων, και η συνηθέστερη διάταξη με τα καλύτερα αποτελέσματα είναι ένα σαμπ εμπρός κέντρο, κι ένα σαμπ πίσω κέντρο.
Σε αυτή την περίπτωση, τα σαμπ πρέπει να παίζουν μονοφωνικό μπάσο, δηλαδή το άθροισμα των όσων καναλιών του σεταπ.

Και αυτή είναι η προτιμότερη χρήση των πολλαπλών σαμπ.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.009
Ακριβώς.

Η επιλογή σύνδεσης και χρήσης των πολλαπλών σαμπ, εξαρτάται από την τοποθέτηση αυτών.

Εάν κάθε σαμπ αποτελεί τρόπον τινά "βάση" για έκαστο δορυφόρο, επεκτείνοντας ας πούμε τους δρόμους του ηχείου, τότε το κάθε σαμπ θα πρέπει να παίζει το περιεχόμενο του δορυφόρου.

Ωστόσο, η ορθή χρήση των σαμπ, επιβάλλει σωστή τοποθέτηση αυτών, με στόχο την ομαλή απόκριση στις 2 πρώτες οκτάβες.

Σε αυτήν την περίπτωση, οι θέσεις των σαμπ δεν συμπίπτουν με τις θέσεις των δορυφόρων, και η συνηθέστερη διάταξη με τα καλύτερα αποτελέσματα είναι ένα σαμπ εμπρός κέντρο, κι ένα σαμπ πίσω κέντρο.
Σε αυτή την περίπτωση, τα σαμπ πρέπει να παίζουν μονοφωνικό μπάσο, δηλαδή το άθροισμα των όσων καναλιών του σεταπ.

Και αυτή είναι η προτιμότερη χρήση των πολλαπλών σαμπ.
Με το σύστημα να χαρακτηριζόταν 2.1 αντί 2.2 στην εν λόγω περίπτωση... Έχω μολαταύτα διαπιστώσει κατά τις ακροάσεις δικαναλικού ότι κατά την ανάθεση ενός καναλιού σε καθένα εκ των sub όσο καλύτερη συνάφεια θέσης θα έχει εκείνο με τον ομόλογο δορυφόρο και όσο μικρότερο το αναγκαίο delay του δορυφόρου ως προς αυτό τόσο φυσικότερο προκύπτει το αποτέλεσμα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.740
Reaction score
144.686
Συμφωνούμε. 👍

Δεν αποτελεί προτέρημα το μονοφωνικό μπάσο σε καμία υλοποίηση.

Συμβιβασμός είναι, κυρίως ...οικονομικός.

Όπως όλοι (οι συμβιβασμοί)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
31.493
Reaction score
91.397
Σίγουρα αυτό θα είναι το σημείο εκκίνησης. Δίπλα στον κάθε δορυφόρο. Έχω δει όμως περιπτώσεις όπου τα sub αποδίδουν καλύτερα σε θέσεις που είτε μπορεί να είναι εκκατέρωθεν της θέσης ακρόασης, ίσως υπό κάποια γωνία, είτε διαγώνια στον χώρο.
Σε αυτή την περίπτωση, υπάρχει κάτι άλλο αναφορικά με τη συνδεσμολογία, εκτός αυτών που έχουν αναφερθεί ήδη;
Το balanced σήμα δίνει την απαιτούμενη ελευθερία στην τοποθέτηση, οπότε πρακτικά τα sub μπορούν να τοποθετηθούν οπουδήποτε.
Εάν θέλουμε να βάλουμε τα σαμπ σε διαφορετικές θέσεις από τις κοντινές στους δορυφόρους για βέλτιστη απόδοση (και σχεδόν πάντα έτσι πρέπει), τότε χρειαζόμαστε κάποιον επεξεργαστή σήματος.
Χωρίς επεξεργαστή, είναι μάλλον αναγκαστική η τοποθέτηση δίπλα στους δορυφόρους. Από το ολότελα καλή και η Παναγιώταινα.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.053
Μηνύματα
3.039.396
Members
38.524
Νεότερο μέλος
Vaslamp
Top