- Μηνύματα
- 30.533
- Reaction score
- 40
Η ύπαρξη ενός τουλάχιστον ενισχυτή, είναι απαραίτητη προϋπόθεση στο 99% των περιπτώσεων για τη δημιουργία ενός καλού ηχοσυστήματος αυτοκινήτου. Το γιατί και πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε καλύτερα μία τέτοια συσκευή, θα το δούμε στη συνέχεια.
Οι περιορισμοί των ενσωματωμένων στις πηγές ενισχυτών
Κάθε ενσωματωμένος σε πηγή ενισχυτής αποδίδει αναγκαστικά μικρή ισχύ.
Αυτός ο περιορισμός οφείλεται στο γεγονός, ότι η τάση τροφοδοσίας του αυτοκινήτου κυμαίνεται γύρω στα 12V, έτσι η μέγιστη τάση με τη δεδομένη τροφοδοσία δεν μπορεί να ξεπερνά τα 14Wrms σε φορτίο 8Ω, ενώ αυτή η ισχύς μπορεί να ξεπεράσει τα 30 Wrms όταν χρησιμοποιούνται ανά κανάλι δύο γεφυρωμένοι ενισχυτές, ενώ θεωρητικά μπορεί να τετραπλασιαστεί.
Αν τώρα αναρωτιέστε πώς γίνεται και οι περισσότεροι κατασκευαστές αναγράφουν ισχύς, που ξεπερνούν κατά πολύ τα παραπάνω όρια αυτό οφείλεται στο γεγονός, ότι επιλέγουν τρόπους μέτρησης που ευνοούν τη δημιουργία υψηλών νούμερων π.χ. η μουσική ισχύς είναι σχεδόν πάντα διπλάσια από τη συνεχή ισχύ που αποδίδει μια συσκευή, ενώ π.χ. η μέγιστη στιγμιαία ισχύς είναι ακόμα μεγαλύτερη.
Έτσι χωρίς να λένε ψέματα παρουσιάζουν εντυπωσιακές δυνατότητες ισχύος, ενώ κάπου στα ψιλά αναφέρεται και η συνεχής ισχύς που αποδίδει η συσκευή σε φορτίο 4Ω, με τάση τροφοδοσίας 12.3V και συγκεκριμένο όριο παραμόρφωσης.
Πέρα από τους περιορισμούς στην απόδοση ισχύος το γεγονός ότι όλοι οι ενσωματωμένοι ενισχυτές χρησιμοποιούν ολοκληρωμένα κυκλώματα, που στο 90% των περιπτώσεων έχουν υποδεέστερη απόδοση σε σχέση με έναν ενισχυτή που υλοποιείται με διακριτά υλικά τους επιβάλλει να έχουν μειωμένη ηχητική απόδοση σε σχέση με έναν ανεξάρτητο ενισχυτή και με τα όρια απόδοσης ισχύος του αν και πρέπει να σημειώσουμε ότι την τελευταία τριετία έχουν εμφανισθεί ολοκληρωμένα κυκλώματα, ειδικά για εφαρμογές ενισχυτών που η απόδοσή τους, μέσα στα όρια ισχύος τους, συναγωνίζεται αυτήν ενός ενισχυτή, που υλοποιείται με διακριτά υλικά΄.
Οι περιορισμοί των ενσωματωμένων στις πηγές ενισχυτών
Κάθε ενσωματωμένος σε πηγή ενισχυτής αποδίδει αναγκαστικά μικρή ισχύ.
Αυτός ο περιορισμός οφείλεται στο γεγονός, ότι η τάση τροφοδοσίας του αυτοκινήτου κυμαίνεται γύρω στα 12V, έτσι η μέγιστη τάση με τη δεδομένη τροφοδοσία δεν μπορεί να ξεπερνά τα 14Wrms σε φορτίο 8Ω, ενώ αυτή η ισχύς μπορεί να ξεπεράσει τα 30 Wrms όταν χρησιμοποιούνται ανά κανάλι δύο γεφυρωμένοι ενισχυτές, ενώ θεωρητικά μπορεί να τετραπλασιαστεί.
Αν τώρα αναρωτιέστε πώς γίνεται και οι περισσότεροι κατασκευαστές αναγράφουν ισχύς, που ξεπερνούν κατά πολύ τα παραπάνω όρια αυτό οφείλεται στο γεγονός, ότι επιλέγουν τρόπους μέτρησης που ευνοούν τη δημιουργία υψηλών νούμερων π.χ. η μουσική ισχύς είναι σχεδόν πάντα διπλάσια από τη συνεχή ισχύ που αποδίδει μια συσκευή, ενώ π.χ. η μέγιστη στιγμιαία ισχύς είναι ακόμα μεγαλύτερη.
Έτσι χωρίς να λένε ψέματα παρουσιάζουν εντυπωσιακές δυνατότητες ισχύος, ενώ κάπου στα ψιλά αναφέρεται και η συνεχής ισχύς που αποδίδει η συσκευή σε φορτίο 4Ω, με τάση τροφοδοσίας 12.3V και συγκεκριμένο όριο παραμόρφωσης.
Πέρα από τους περιορισμούς στην απόδοση ισχύος το γεγονός ότι όλοι οι ενσωματωμένοι ενισχυτές χρησιμοποιούν ολοκληρωμένα κυκλώματα, που στο 90% των περιπτώσεων έχουν υποδεέστερη απόδοση σε σχέση με έναν ενισχυτή που υλοποιείται με διακριτά υλικά τους επιβάλλει να έχουν μειωμένη ηχητική απόδοση σε σχέση με έναν ανεξάρτητο ενισχυτή και με τα όρια απόδοσης ισχύος του αν και πρέπει να σημειώσουμε ότι την τελευταία τριετία έχουν εμφανισθεί ολοκληρωμένα κυκλώματα, ειδικά για εφαρμογές ενισχυτών που η απόδοσή τους, μέσα στα όρια ισχύος τους, συναγωνίζεται αυτήν ενός ενισχυτή, που υλοποιείται με διακριτά υλικά΄.