Τέσσερις ηχογραφήσεις...






Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.100
Reaction score
20.576
είναι το ίδιο ακριβώς κομμάτι και στις 4?
Το πρώτο είναι άσχετο με τα υπόλοιπα, το 2ο και το 4ο είναι instrumental διασκευές του 3ου.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.350
Reaction score
125.294
Το 3ο είναι λάθος, δεν εκμεταλλεύεται το δυναμικό εύρος του μέσου.

Αυτό δε σημαίνει ότι δε θα ακούγεται "καλά". Παίζουν ρόλο πολλές παράμετροι.

Το 2ο και 4ο δεν ψαλιδιζουν, είναι σωστές ηχογραφήσεις.

Όπως και το 1ο.

Προφανώς το 1ο έχει μεγαλύτερο δυναμικό εύρος, αλλά μάλλον πρόκειται για άλλο είδος μουσικής.

ΥΓ. Ούπς, λάθος, το 1ο ψαλιδιζει... Οπότε είναι το χειρότερο όλων. Μόλις ζούμαρα λίγο, φάνηκε.

Οπότε μένουν ξεκάθαροι νικητές το 2ο και 4ο.

Όσο για το ποιο θα ακούγεται καλύτερα, εξαρτάται από πάρα πολλές παραμέτρους, εδώ βλέπουμε μόνο την στάθμη.
 
Last edited:

Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
521
Reaction score
671
Αν μου έλεγαν ότι το 1ο γράφημα είναι εγγραφή από αναλογικό μέσο, το 3ο εγγραφή ψηφιακού μέσου γύρω στο 85-88 ή και TIDAL, το 4ο ψηφιακή εγγραφή γύρω στο 95-98 ή και mp3 στα 192, το 2ο μεταγενέστερο του 2004 ή και spotify, θα το πίστευα.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.100
Reaction score
20.576
Όλα είναι αναλογικές εγγραφές, τις ριπάρισα από το YT. Η πρώτη είναι ηχογράφηση του 1948 και μετ' εκπλήξεως την ανακάλυψα στο YT, πολύ καθαρή (μάλλον από μεταγενέστερο 45άρι), αλλά και με τα συριστικά σε μέτρια κατάσταση, σχεδόν ανύπαρκτα. Η δεύτερη είναι εφετινή, με ενορχήστρωση σε κάποιο σηκουένσερ και δυό μπουζούκια live, η τρίτη είναι του 1969, μέτρια παραγωγή (τα μισά από 'δώ τα μισά από 'κεί, η γάγγραινα της εποχής), και η τέταρτη τεχνικώς αρτία, αλλά με το μπουζούκι του Καραντίνη θαμμένο κάπου εκεί πίσω και ενορχήστρωση ενοχλητικά επιτηδευμένη (σε μένα), κι έχει κι εκείνα τα χαζά κρουστά. Νωχελική, μπατάλικη ερμηνεία, βρωμάει γεροντίλα. Αντιθέτως, η ερμηνεία και η ενορχήστρωση του Αβραμάκη κάνει στράκες.




 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.350
Reaction score
125.294
Αν μου έλεγαν ότι το 1ο γράφημα είναι εγγραφή από αναλογικό μέσο, το 3ο εγγραφή ψηφιακού μέσου γύρω στο 85-88 ή και TIDAL, το 4ο ψηφιακή εγγραφή γύρω στο 95-98 ή και mp3 στα 192, το 2ο μεταγενέστερο του 2004 ή και spotify, θα το πίστευα.
Καταλαβαίνω που το πας, αλλά δεν είναι έτσι ακριβώς.

Το 1ο αν ήταν εγγραφή από αναλογικό μέσο, δε θα περίμενα να κλιπαρει. Ήταν χαμηλές οι ηχογραφήσεις όλες, για αυτό το λόγο.
Τελικά είναι όντως αναλογική εγγραφή από δίσκο βινυλίου, ο οποίος μάλλον δεν κλιπαρει, αλλά αυτός που έθεσε τη στάθμη εγγραφής στο ψηφιακό πεδίο, το ψαλιδισε λιγάκι.

Το 2ο και το 4ο είναι νορμάλ φυσιολογικές ηχογραφήσεις, χωρίς κενά στο δυναμικό εύρος του μέσου και χωρίς ίχνη ψαλιδισμού, προφανώς με κάποιο κομπρεσιον κατά τα γνωστά.
Μια χαρά λογικές και φυσιολογικές ηχογραφήσεις, σίγουρα μετά τον πόλεμο δυναμικού εύρους όπου όλα ψαλιδιζαν, δηλαδή σύγχρονες καλές εγγραφές.
Τεχνικά είναι άριστα. Εδώ θέλουμε το υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής σετάπ, εδώ έχει νόημα.

Το 3ο είναι μια κλασσική παλιά αναλογική εγγραφή, με μειωμένο δυναμικό εύρος, με αχρησιμοποίητο δυναμικό εύρος από το μέσο, κλασσικά εικονογραφημένα, παλιατζουρα. Όλα τα "παλιά καλά αναλογικά" έτσι περάστηκαν στο ψηφιακό μέσο, τουλάχιστον δε ψαλιδιζουν.
Τεχνικά είναι άθλια.
Λάμπα και μονόδρομο, μια χαρά τους πάει.

Δεν υπάρχει καμία σχέση των ανωτέρω γραφημάτων πλάτους εγγραφής με την όποια συμπίεση, είτε σε mp3 είτε σε στριμινγκ απωλεστικου αλγόριθμου, ή μη.
Το ρεντ μπουκ δεν αλλάζει τίποτα, ούτε τα χαϊ ρεζ.
 

Μηνύματα
27.202
Reaction score
25.175
Τα 2 και 4 είναι compressαρισμένα , άγρια θα έλεγα, με το 4 να φτάνει στα όρια του ψαλιδισμού , χωρίς να ψαλιδίζει όμως.
Το 3 είναι ψιλοψόφιο όντως. Το 1 μου αρέσει και δεν βλέπω τον ψαλιδισμό που βλέπεις εσύ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.350
Reaction score
125.294
Τα 2 και 4 είναι compressαρισμένα , άγρια θα έλεγα, με το 4 να φτάνει στα όρια του ψαλιδισμού , χωρίς να ψαλιδίζει όμως.
Κάνεις λάθος.

Αυτό είναι άγρια κομπρεσαρισμένο:

squashed-waveform-2.png


Και μάλλον δε ψαλιδιζει κιόλας, μια χαρά ακούγεται, έχει εφαρμοστεί άριστο λιμιτερ, δεν παραμορφώνει από ψαλιδισμο.

Το 2 έχει 2,5 ντεσιμπέλ δυναμικό εύρος, και το 4 έχει κοντά στα 5 ντεσιμπέλ δυναμικό εύρος.

Ένα σωρό άριστες ηχογραφήσεις έχουν τέτοιο δυναμικό εύρος...

Κορυφαίες σύγχρονες ηχογραφήσεις του μπι μπι Κινγκ παίζουν από 3 έως 5 ντεσιμπέλ δυναμικό εύρος.
Άμα βαράνε σερί όλα τα όργανα, και δεν έχει τμήματα ησυχίας το τραγούδι, είναι πολύ περιορισμένο το δυναμικό εύρος, όλα φωνάζουν συνεχώς...

Εχω δει δυναμικό εύρος στο ρουν από κορυφαίες σύγχρονες παραγωγές που ακούγονται ανατριχιαστικά τέλεια, να έχουν δυναμικό εύρος 5-6 ντεσιμπέλ. Πρόκειται για δυνατά κομμάτια, που παίζουν σερί πολλά όργανα σε γερά γκάζια, με φωνές με όλα μέσα, δεν υπάρχουν χαμηλά περάσματα, δεν υφίσταται υψηλό δυναμικό εύρος στην ηχογράφηση, και δεν νομίζω πως είναι κομπρεσαρισμένα, μια χαρά βαράνε και μποτιές και όλα.

Υψηλό δυναμικό εύρος μέχρι και πάνω από 25 ντεσιμπελ βλέπω συχνά σε κλασσική μουσική, όπου έχει μεγάλα τμήματα του κομματιού σε πολύ χαμηλή στάθμη, ένα δύο όργανα χαλαρά στο βάθος κήπος, και μετά γίνεται το.ελα να δεις από όλα μαζί τα όργανα μιας μεγάλης συμφωνικής και με μεγάλα τύμπανα και χαμός μεγάλος.

Ε, να τα 27 ντεσιμπέλ δυναμικό εύρος, και πάλι με κομπρεσιον είναι, πιθανώς με περισσότερο κομπρεσιον απ'του μπι μπι Κινγκ με τα 6 ντεσιμπέλ δυναμικό εύρος..
Επιπρόσθετα, ο θόρυβος ηρεμίας (κατώφλι θορύβου) της ηχογράφησης στην κλασική μουσική είναι γενικά υψηλός, ενώ στου μπι μπι Κινγκ δεν υπάρχει, μηδέν.
 
Last edited:

Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
521
Reaction score
671
Καταλαβαίνω που το πας, αλλά δεν είναι έτσι ακριβώς.

Το 1ο αν ήταν εγγραφή από αναλογικό μέσο, δε θα περίμενα να κλιπαρει. Ήταν χαμηλές οι ηχογραφήσεις όλες, για αυτό το λόγο.
Τελικά είναι όντως αναλογική εγγραφή από δίσκο βινυλίου, ο οποίος μάλλον δεν κλιπαρει, αλλά αυτός που έθεσε τη στάθμη εγγραφής στο ψηφιακό πεδίο, το ψαλιδισε λιγάκι.

Το 2ο και το 4ο είναι νορμάλ φυσιολογικές ηχογραφήσεις, χωρίς κενά στο δυναμικό εύρος του μέσου και χωρίς ίχνη ψαλιδισμού, προφανώς με κάποιο κομπρεσιον κατά τα γνωστά.
Μια χαρά λογικές και φυσιολογικές ηχογραφήσεις, σίγουρα μετά τον πόλεμο δυναμικού εύρους όπου όλα ψαλιδιζαν, δηλαδή σύγχρονες καλές εγγραφές.
Τεχνικά είναι άριστα. Εδώ θέλουμε το υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής σετάπ, εδώ έχει νόημα.

Το 3ο είναι μια κλασσική παλιά αναλογική εγγραφή, με μειωμένο δυναμικό εύρος, με αχρησιμοποίητο δυναμικό εύρος από το μέσο, κλασσικά εικονογραφημένα, παλιατζουρα. Όλα τα "παλιά καλά αναλογικά" έτσι περάστηκαν στο ψηφιακό μέσο, τουλάχιστον δε ψαλιδιζουν.
Τεχνικά είναι άθλια.
Λάμπα και μονόδρομο, μια χαρά τους πάει.

Δεν υπάρχει καμία σχέση των ανωτέρω γραφημάτων πλάτους εγγραφής με την όποια συμπίεση, είτε σε mp3 είτε σε στριμινγκ απωλεστικου αλγόριθμου, ή μη.
Το ρεντ μπουκ δεν αλλάζει τίποτα, ούτε τα χαϊ ρεζ.
Λαm, Φαm, Ντοm... ίσως να μην είναι ο "φόβος" παραμόρφωσης αλλά για να βγει το "λυπημένο" ύφος του μινόρε άφησαν τη φωνή της Βούλας Γκίκα να "ηγηθεί" της ηχογράφησης.
Πάντως, αν είχαν εκμεταλλευθεί όλο το εύρος θα είχε δοθεί επιπλέον η δυνατότητα στο όργανο που λέγεται μπουζούκι ν' ακουστεί "εκεί" και θα μας άγγιζε ακόμα περισσότερο το σύνολο.
Από την άλλη, ίσως χάναμε την αίσθηση "εποχής" που αφήνει το άκουσμα, αφού οι περισσότερες ηχογραφήσεις που γνωρίσαμε ήταν σ' αυτό το ύφος.

Οι άλλες 2 εκτελέσεις νομίζω ότι χρησιμοποιούν 3η μεγάλη, άρα μπορείς να πεις πως "βλέπουν" προς ένα μπασταρδεμένο ματζόρε ή ένα Μιm;

Σχετικά με τις υπηρεσίες streaming, ενώ υπάρχουν τυπικές οδηγίες κανείς δεν τις ακολουθεί, "τραβά" ο καθένας το δρόμο του. Φαντάσου διαφορές μεταξύ των υπηρεσιών από -18 (AirPlay στο TIDAL) έως -11 για το Spotify, όταν η μέθοδος μέτρησης που χρησιμοποιεί (ReplayGain) έχει ως αναφορά τα -14, γι' αυτό αναφέρω ότι ο καθένας τραβά το δρόμο του.
Το spotify για παράδειγμα χρησιμοποιεί αντιστάθμιση έντασης συχνοτήτων που έχει ως στόχο να καταστήσει το εγγεγραμμένο μουσικό ήχο πιο "φυσικό" όταν αυτός αναπαράγεται σε μικρότερου κέρδους επίπεδα αυξάνοντας τις χαμηλές συχνότητες στις οποίες το αυτί είναι λιγότερο ευαίσθητο., το γνωστό μας Loudness και το λιγότερο γνωστό Loudness Normalization (το κέρδος αλλάζει για να φέρει το μέσο εύρος σε ένα επίπεδο που έχουμε θέσει ως στόχο). Αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποιεί "κόφτες" όταν το αρχικό υλικό του μάστερ έχει μεγάλη δυναμική περιοχή με αποτέλεσμα ένα παρόμοιο γράφημα με τα γραφήματα των 2 & 4 παραδειγμάτων σε πλούσια κομμάτια χωρίς παύσεις.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.595
Μηνύματα
2.865.347
Members
37.934
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top