- Μηνύματα
- 4.543
- Reaction score
- 3.085
Καλησπέρα
Λοιπόν, εδώ σας θέλω λεβέντες μου.
Ας πούμε ότι υπάρχουν 2 ίδια ηχεία (εννοώ, ίδιος κατασκευαστής, μοντέλο, καμπίνα, όλα ίδια, σαν δυο σταγόνες νερό) με τα εξής βασικά χαρακτηριστικά:
System Type: Bass Reflex 2-way magnetically shielded
Drivers:
- One 1" Titanium Hybrid Tweeter
- Two 5-1/4" Woofers Injection Molded with Rubber Surrounds
Frequency Response: 45Hz-23kHz (+/- 3dB)
Usable Bass: 41Hz (-10dB)
Crossover Point: 2,000 Hz
Sensitivity: 86 dB
Impendance: 8 Ohms
Recommended Amplifier Power: 50-150 WRMS
Maximum Power Handling: 150 Watts
Μέγεθος Καμπίνας: 20x48x29 cm (μικρό σχετικά ηχείο)
Εκ των ανωτέρω, τα βασικά είναι η ονομαστική εμπέδηση (σύνθετη αντίσταση) των 8 Ωμ, η εμβέλεια ισχύος για την οδήγηση, η μέγιστη αποδεκτή από το ηχείο ισχύς των 150 WRMS και η ευαισθησία των 86 dB.
Έχουμε τώρα έναν τελικό, που έχει προδιαγραφή για έξοδο 200 WRMS/ch στα 8 Ωμ, 20-20,000Hz, με 0.03% Harmonic Distortion και με όλα τα κανάλια σε πλήρη οδήγηση (είναι πολυκάναλος).
Στο ένα από τα κανάλια του συνδέουμε και τα δυο ηχεία ΕΝ ΣΕΙΡΑ, δηλ. το ΣΥΝ (+) του ενισχυτή στο ΣΥΝ (+) του πρώτου ηχείου, το ΠΛΗΝ (-) αυτού του πρώτου στο ΣΥΝ (+) του δεύτερου ηχείου και το ΠΛΗΝ (-) του δεύτερου στο ΠΛΗΝ (-) του ενισχυτή, ώστε ο ενισχυτής να τα βλέπει σαν ένα φορτίο 16 Ωμ και να τα οδηγεί ταυτόχρονα. Τα άλλα κανάλια είναι συνδεδεμένα ήδη σε άλλα ηχεία και εν λειτουργία.
Τί θα συμβεί;
Θα μπορέσει ο ενισχυτής να τα οδηγήσει φυσιολογικά και σε ικανές στάθμες;
Θα κωλώσει, λόγω μεγάλης αντίστασης ή η αναφερθείσα ισχύς είναι ικανή να ανταπεξέλθει σε τέτοιου είδους οδήγηση;
Θέλω να πω ακόμη ότι ο τελικός δεν είναι της πλάκας, αλλά δεν είναι και κανένας ενισχυτής κάποιων χιλιάδων ευρώ. Από άποψη ισχύος και οδήγησης είναι τίμιος και πιάνει τις προδιαγραφές που λέει ο κατασκευαστής του. Δεν θα πω εδώ τον τύπο και το μοντέλο, αλλά να θεωρηθεί ότι δεν λέω αρλούμπες.
-
Λοιπόν, εδώ σας θέλω λεβέντες μου.
Ας πούμε ότι υπάρχουν 2 ίδια ηχεία (εννοώ, ίδιος κατασκευαστής, μοντέλο, καμπίνα, όλα ίδια, σαν δυο σταγόνες νερό) με τα εξής βασικά χαρακτηριστικά:
System Type: Bass Reflex 2-way magnetically shielded
Drivers:
- One 1" Titanium Hybrid Tweeter
- Two 5-1/4" Woofers Injection Molded with Rubber Surrounds
Frequency Response: 45Hz-23kHz (+/- 3dB)
Usable Bass: 41Hz (-10dB)
Crossover Point: 2,000 Hz
Sensitivity: 86 dB
Impendance: 8 Ohms
Recommended Amplifier Power: 50-150 WRMS
Maximum Power Handling: 150 Watts
Μέγεθος Καμπίνας: 20x48x29 cm (μικρό σχετικά ηχείο)
Εκ των ανωτέρω, τα βασικά είναι η ονομαστική εμπέδηση (σύνθετη αντίσταση) των 8 Ωμ, η εμβέλεια ισχύος για την οδήγηση, η μέγιστη αποδεκτή από το ηχείο ισχύς των 150 WRMS και η ευαισθησία των 86 dB.
Έχουμε τώρα έναν τελικό, που έχει προδιαγραφή για έξοδο 200 WRMS/ch στα 8 Ωμ, 20-20,000Hz, με 0.03% Harmonic Distortion και με όλα τα κανάλια σε πλήρη οδήγηση (είναι πολυκάναλος).
Στο ένα από τα κανάλια του συνδέουμε και τα δυο ηχεία ΕΝ ΣΕΙΡΑ, δηλ. το ΣΥΝ (+) του ενισχυτή στο ΣΥΝ (+) του πρώτου ηχείου, το ΠΛΗΝ (-) αυτού του πρώτου στο ΣΥΝ (+) του δεύτερου ηχείου και το ΠΛΗΝ (-) του δεύτερου στο ΠΛΗΝ (-) του ενισχυτή, ώστε ο ενισχυτής να τα βλέπει σαν ένα φορτίο 16 Ωμ και να τα οδηγεί ταυτόχρονα. Τα άλλα κανάλια είναι συνδεδεμένα ήδη σε άλλα ηχεία και εν λειτουργία.
Τί θα συμβεί;
Θα μπορέσει ο ενισχυτής να τα οδηγήσει φυσιολογικά και σε ικανές στάθμες;
Θα κωλώσει, λόγω μεγάλης αντίστασης ή η αναφερθείσα ισχύς είναι ικανή να ανταπεξέλθει σε τέτοιου είδους οδήγηση;
Θέλω να πω ακόμη ότι ο τελικός δεν είναι της πλάκας, αλλά δεν είναι και κανένας ενισχυτής κάποιων χιλιάδων ευρώ. Από άποψη ισχύος και οδήγησης είναι τίμιος και πιάνει τις προδιαγραφές που λέει ο κατασκευαστής του. Δεν θα πω εδώ τον τύπο και το μοντέλο, αλλά να θεωρηθεί ότι δεν λέω αρλούμπες.
-