Δημητρης 777
Spendorious
- Μηνύματα
- 6.075
- Reaction score
- 18.684
Οι nikon εχουν περιεργες γωνιες, χρωματιστα μερη, εξογκώματα... Αν ειχε μηχανή ο Batman θα ηταν Canon... .
Αυτά τα λάθη κάνετε, πάτε και παίρνετε canon, αν είχατε πάρει nikon θα ζήταγα να κλειδώσει το τόπικ άμεσα
Όλοι λίγο πολύ οι ασχολούμενοι με τη φωτογραφία έχουμε περάσει από αυτό το στάδιο. Το αστείο είναι, ακόμη και να έχεις αρκετούς φακούς, πάλι σε απασχολεί ποιον να πάρεις μαζί σου. Φυσικά όλα είναι ένας συμβιβασμός μεταξύ εστιακού μήκους, μέγιστου διαφράγματος, βάρους/όγκου και εννοείται κόστους. Κυρίως όμως βάρους, πάντα υπάρχει αυτή η παράμετρος.
Έχοντας περάσει από τη φάση που φορτωνόμουν παντού μια Billingham 335 τιγκαρισμένη (ούτε θυμάμαι τώρα από πότε έχω να τη χρησιμοποιήσω, κρίμα ήταν μια χαρά τσάντα), μεταπέσει σε φωτογραφικώς τροποποιημένη Brady Geldeburn (γμτ ανακάλυψα μέχρι και το google με βγάζει ), και περιοριστεί σε μια μικρούλα Brady Arrow, ξαναγύρισα στο ερώτημα (επιστρέφοντας σε μια φάση που είχα περάσει πριν πολλάαααα χρόνια αυτή του ενός prime φακού), εάν ήταν αν διαλέξω ένα εστιακό μήκος μόνο, ποιο θα ήταν αυτό. Έχω οριστικώς καταλήξει μεταξύ των 35 και 40 χιλιοστών (μικρή η διαφορά, και υπάρχει η επιλογή μόνο επειδή το σύστημα Canon -ναι είναι το μεγαλύτερο σύστημα φακών, τι να κάνουμε- τυχαίνει να έχει 40ρη φακό), γιατί είναι ό,τι πιο κοντινό (ιδίως ο 40ρης) στην ανθρώπινη ματιά και λίγο πιο ευρυγώνιος από αυτή ο 35ρης (μπούρδες αυτά που λένε για τον 50ρη ως "στάνταρ" φακό) και ναι μπορώ να βγω βόλτα και να ταξιδέψω ακόμη μόνο με τον 35ρη Σίγμα 1.4 ή τον 40ρη Canon 2.8 (πρόσφατα σε εκδρομή στις πηγές Αώου είχα μονίμως φορεμένο τον 40ρη).
Εάν καταλήξουμε στο παραπάνω ερώτημα, όλες οι προς τα πάνω και προς τα κάτω επεκτάσεις εστιακού μήκους που μας δίνει ένας ζουμ, μας φαίνονται σαν δώρο όχι σαν περιορισμός.
Το ταξιδιωτικό μου σετ είναι οπωσδήποτε ο Ταμρον 70-300 VC (αφήνοντας σπίτι τους ταχύτερους και μακρύτερους ζουμ), και είτε ένας Σίγμα 24-60/2.8 (θα ήθελα κάποια στιγμή να πάρω τον 24-70 αλλά παραέχω πολλούς φακούς και δεν είμαι πλέον τόσο φανατικός του σπορ), είτε ένας Σίγμα 20-40/2.8 (αυτός πιο συχνά λόγω των 20mm), είτε αφήνω εντελώς το ευρυγώνιο για τον Σιγμα 35/1,4 (απίθανος φακός). Η αλήθεια είναι ότι οι 24-70/2,8 μου φαίνονται πλέον κάπως ογκώδεις... Και μόνο τον 28-135is έχει τύχει να πάρω, αν και ποιοτικώς ο τελευταίος ως φακός προηγούμενων εποχών κάπως υπολείπεται (αν και σιγά το πράμα). Καμιά φορά ούτε καν τσάντα: ένας φακός φορεμένος και ο άλλος στην τσέπη.
Τον 17-35 της Νίκον τον έχω ....χειροκίνητο με αντάπτορα σε Canon (μη γελάς). Εξαιρετικός φακός. Δεν είναι πολύ ογκώδης θεωρώ, περισσότερο με εμποδίζει το αντεστραμμένο παρασολέιγ του στην τσάντα. Δεν είναι όμως λιγάκι ακριβός;
Εχοντας κανει πολλα πολλα κλικ με αν οχι ολους τοτε με τους περισοτερους καλους φακους που κυκλοφορουν εκει εξω, μπορω να εχω μια πιο .. εμπεριστατωμενη γνωμη.
Ξεκιναμε απ την παραδοχη πως αυτο που θελεις η σκεφτεσαι να κανεις γι αυτη τη μηχανη με το να μειωσεις βαρος και ογκος ειναι εξ αρχης λαθος.
Ειναι η λαθος μηχανη γι αυτο που σκεφτεσαι να κανεις, οχι πως γενικα ειναι κακη αλλα υπαρχουν πολυ καλυτερες επιλογες.
Πχ σε μιρορλες σονυ η φουτζι η μετα σε Ολυμπους η πανασονικ που εχουν ακομα μικροτερα σωματα κ ελαφρυτερουυς φακους οποτε θα πετυχαινες πανω κατω καποια πραγματα παραπανω.
Με μια νικον φουλ φρειμ εισαι πιο δυσκολα γενικα..
Εχω σκεφτει κ γω παρα πολλες φορες το ιδιο διλημα χωρις καταφερω να βρω μια σωστη λυση.
Παντα καπου κερδιζεις καπου χανεις.
Η θα κερδισεις σε ποιοτητα και θα χασεις σε βαρος η ογκο κλπ η το αντιθετο.
Η καπου ενδιαμεσο.
Υπαρχουν 2 κατηγοριες λυσεων για την βαρεως μορφη προβληματισμου σου.
Η να να παρεις εναν ζουμ φακο οποτε δε θ αλλαζεις συνεχεια αλλα θα χασεις σε ογκο , βαρος και πανω απ ολα σε ποιοτητα φωτογραφιας, που γι αυτο γινονται ολα, η. Α πας στη λυση των 2-3 σταθερων φακων, που αναλογως της χρησης σου θα διαλεξεις.
Πες μας λιγο τη χρηματα διατιθεσαι να δωσεις και πως θελεις να κουβαλας τη μηχανη σου.
Γιατι θα πρεπει να χεις τσαντακι αν δε θελεις να εχεις εναν μονον φακο κουμπωμενο επανω.
Και ν αλλαζεις.
Σε εναν μονο ζουμ φακο, μπορεις να ξεκινησεις απο τους τελειως αχρηστους μεγαλου ευρους ζουμ τυπου 28-200 η 300 με τραγικα μεγαλα διαφραγματα και τραγικη ποιοτητα φωτο, μετα να πας σε κατι ας πουμε καλυτερο τυπου 24-140 σιγκμα η νικον με φ4 ας πουμε με μια μεση τιμη , αν θυμαμαι καλα κανα 700-800 ευρω, ειναι βραδυ γραφω απ το κιν και νυσταζω...
Η κατι σε 24-85 που ναι κι αυτος πολυ μετριος οπως και ο 24-120.
Μετα σε εναν καλο φωτεινο ζουμ τυπου 24-70 σε σιγκμα 2.8 η ταμρον g2 η νικον που ναι και αρκετα ακριβοτερος.
Μ αυτα θα χεις εναν μονο φακο κΑι δε θ αλλαζεις, οταν ομως δεις πως γραφουν οι καλο σταθεροι θ αλλαξεις γνωμη κ θα λες τι εκανα με τους ζουμ.
Παμε στην αλλη κατηγορια των σταθερων που θ αλλαζεις, κι εδω εχουμε παλι θεματα βαρους - ογκου φωτεινοτητας και τιμης.
Δες 2-3 που χρησιμοποιεις περισσοτερο και αποφασισε τα εστιακα μηκη. Σου προτεινω οτι πιο φωτεινο κ ποιοτικο μπορεις ν αντεξεις, αν πας σε κατι ομως πολυ καλο και ακριβο θα σαι στο ιδιο μεγεθος ογκο βαρος και τιμη μ εναν καλο ζουμ, αλλα θα ξεφυγεις πολυ περισσοτερο σε ποιοτητα.
24 η 28 , 35 , 50 και 85 προτεινω, απο κει κ περα παμε σε εξιδεικευμενες χρησεις που μαλλον δε θα χρειαστεις μιας κ μιλας για γενικη χρηση.
Ο 35ρης που εχεις ειναι πολυ μικρος και ελαφρυς , τον ειχα εχει μια μετρια προς καλη αποδοση αλλα ειναι σχετικα φωτεινος και ελαφρυς.
Αλλοι 35 ειναι ο νεος νικον 1.8 ff , o tamron 35 1.8 με stabilizer, o nikon 35 1.4 και στην κορυφη για λογικη χρηση και χρηματα ο sigma 35 art 1.4 .
Αντιστοιχα και σε 50 ρηδες, αν εξαιρεσουμε τους zeiss, top ειναι ο sigma art 50 1.4 , μετα αν πεσεις πας σε tamron 50 1.8, μετα πιο κατω σε νικον 1.4 και 1.8 . Οτι πληρωνεις πανω κατω παιρνεις, με τους 1.8 πιο φτηνους και συμμαζεμμενους.
Σε. 85 παλι τα ιδια πανω κατω, art sigma 85 1.4 top, μετα tamron 85 , μετα νικον 1.4 και 1.8. Ισχυει οτι ειπα και για τους 50 ρηδες.
Ε μετα στα 24-28 mm παλι πανω κατω τα ιδια, sigma art , μετα σε νικον 1.8 και 1.4.
Οσο πιο μικρο διαφραγμα σε γενικες γραμμες τοσο μεγαλος ο ογκος, ακριβοτερος αλλα καλυτερη ποιοτητα και πολλα πολλα ακομα , με λιγα λογια. Ας θες βολικα πραγματα παιρνεις ενα σετ 1.8 με 2.0 , μιας κι εχεις τον 35αρη ηδη και οταν τους δουλεψεις θα με θυμηθεις.
Ζυγισε τις αναγκες σου, τη χρηση σου, τι θελεις και πως να κουβαλας και κανε την επιλογη σου.
Αν θα με ρωτουσες τη γνωμη μου, θα λεγα σαν μια χρυση τομη εναν οικονομικο 28mm 1.8, εχεις τον 35 που δεν ειναι τιποτα σπουδαιο, sigma art 50 η ταμρον 1.8 50, και εισαι οκ. Στη χειροτερη κι εναν 85 κι εισαι υπερκομπλε.
Αυτα με λιγα λογια.
Δουλεψε τους, πιαστους ολους και θα τα σκεφτεις ολα αλλιως μετα.
Αν μη τι αλλο εχουν εξαιρετικη σχεση τιμης ποιοτητας... Εγω προτιμησα τον 50mm 1.2L της Canon αντι του 1.4 art αλλα υπηρχαν και αλλοι παραγοντες (weather resistant, καλυτερο grip και ισορροπια στο χερι μου, πιο κοντος) ..Να συμπεράνω ότι έχεις σε μεγαλύτερη υπόληψη τους sigma art από οτιδήποτε άλλο;
Δεν έχω εικόνα από τη νέα γενιά των "καλών" Τάμρον, πάντως η προηγούμενη (έχω έναν 70-200/2,8) κατασκευαστικά ήταν σαφώς ένα κλικ κάτω από τη Σίγμα. Την τότε σειρά ΕΧ της Σίγμα εννοώ, που η σειρά Art είναι φυσικά σαφώς ανώτερη πλέον. Νομίζω τα 5 χρόνια εγγύηση τα έχουν γενικώς οι Τάμρον, και ο 70-300 που πήρα πριν 4 χρόνια τόσο είχε.Παρατηρώ ότι οι νέοι tamron (G2) εκτός του ότι έχουν καλύτερη τιμή από τους αντίστοιχους sigma φαίνεται να έχουν και καλύτερη κατασκευή, έχουν weather sealing που οι sigma δεν έχουν, και σε κάποια συγκριτικά (πχ για τον 24-70) που βλέπω στο youtube o tamron κερδίζει στα σημεία. Αν δεν κάνω λάθος έχουν και 5 χρόνια εγγύηση.
Εκτιμώ ότι αυτή η τοποθέτηση του Κοτσίδη, πρέπει να σε απασχολήσει πολύ.Ειναι η λαθος μηχανη γι αυτο που σκεφτεσαι να κανεις, οχι πως γενικα ειναι κακη αλλα υπαρχουν πολυ καλυτερες επιλογες.
Πχ σε μιρορλες σονυ η φουτζι η μετα σε Ολυμπους η πανασονικ που εχουν ακομα μικροτερα σωματα κ ελαφρυτερουυς φακους οποτε θα πετυχαινες πανω κατω καποια πραγματα παραπανω.
Με μια νικον φουλ φρειμ εισαι πιο δυσκολα γενικα
Δεν μπορεί να γίνει αλλαγή συστήματος με κριτήριο τη φορητότητα. Αυτό το έχω καλύψει με τη φωτογραφική του κινητού (το αιφονι μου τα σπάει) που είναι πάντα κοντά μου και στα συνήθη ταξίδια βόλτες μου αρκεί.Εκτιμώ ότι αυτή η τοποθέτηση του Κοτσίδη, πρέπει να σε απασχολήσει πολύ.
Κι η δική μου αίσθηση, λέει το ίδιο.
Ευκαιρία είναι να φτιάξεις ένα δεύτερο σύστημα, στα λεφτά που θες να ξοδέψεις, πιο ευέλικτο για αυτή τη χρήση.
Ψηφίζω ένα μίρορλες όλυ.
Θα το καταχαρείς.
Σημείωσε ότι δεν υπάρχει κανένας ανάμεσά μας με την πείρα και τη γνώση του Κοτσίδη...