Abessalom
Βαρώνος
- Μηνύματα
- 18.525
- Reaction score
- 30.762
Για τον ιδιο λογο που το νερακι κανει αμμο τους τερατωδεις βραχους, σε ακτες, βουνα και λαγκαδια.
Το οτι ενα υλικο ειναι σκληροτερο δε σημαινει πως ειναι αφθαρτο οταν σε αυτο ασκουνται διαρκως δυναμεις. Διαβρωνεται και το σκληροτερο, αλλα με πιο αργο ρυθμο, συνηθως.
Τα ιδια και με τις βελονες των πικαπ. Οσο μεγαλυτερες δυναμεις ασκουνται σε αυτην τοσο πιο γρηγορη η φθορα της. Αιτιες γρηγορης φθορας ειναι οτι μπορει να ασκησει πανω της επιπλεον δυναμεις απο αυτες μιας ιδανικης αναγνωσης. Πχ το μεγαλο βαρος αναγνωσης, το πολυ μικρο βαρος αναγνωσης, λαθος ρυθμιση βραχιονα (υψος, antiskating κλπ) , ενα στραβος δισκος, ενα στραβο πλατω, ενα πλατω που δεν ειναι αλφαδιασμενο, βρωμα μεσα στα αυλακια, κακο pressing κ.ά. Αλλα φθειρουν σε μεγαλυτερο βαθμο κι αλλα σε μικροτερο.
Δύο πράγματα:
1)
Τα μάρμαρα και οι σχιστόλιθοι είναι περίπου στο 4 της παραπάνω κλίμακας, το διαμάντι στο 10. Ποια η διαφορά (από άποψη απόλυτης σκληρότητας) του 4 με το 10; 75 φορές σκληρότερο.
2) χρόνος
Στους (75 φορές μαλακότερους, μην ξεχνιόμαστε) βράχους αρχίζεις και βλέπεις τα αποτελέσματα της φθοράς με την πάροδο αρκετών δεκαετιών (κατ' ελάχιστον) διαρκούς θαλασοχτυπήματος. Μια βελόνα, εάν έχει παίξει 3.000 δίσκους LP από την αρχή μέχρι το τέλος, δλδ 6.000 πλευρές από ας πούμε 20 λεπτά η πλευρά, έχει παίξεει 120.000 λεπτά ή μόλις 2.000 ώρες. Περίπου 3 μήνες και κάτι.... Ή εάν το θέλουμε σε μέτρα, τοπ αυλάκι κάθε πλευράς έχει μήκος περίπου 460 μέτρα, επί 6.000 πλευρές, 2.760 χιλιόμετρα. Ίσως αρκετά για να καταπονήσουν την ανάρτηση ή λειάνουν ελαφρώς την ακίδα ώστε να γίνει πιο μουντός ο ήχος. Αλλά να τη φθείρουν σε σημείο να καταστρέφει τα αυλάκια;