Τεχνικό: Καλώδια

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Κώστα ακριβώς έτσι όπως τα λες είναι τα πράγματα...

Και αν συνυπολογίσουμε και άλλους παράγοντες όπως η κατεργασία του μετάλλου μέχρι να γίνει καλώδιο καταλαβαίνει κανείς το τι συμβαίνει. Γι' αυτό το θέμα καλώδια δεν μπορεί να λυθεί με "τυφλοσούρτες" του στυλ "βάλε ασήμι για να γλυκάνει ο ήχος".

Ουσιαστικά έχουμε μία εξίσωση με τόσες πολλούς παραμέτρους που είναι πρακτικά αδύνατον να βρούμε την λύση. Η δε λύση αν πο΄τε θα βρεθεί θα είναι προσεγγιστική

Γι' αυτό στο θέμα των καλωδίων:

α) καλό είναι να δοκιμάσουμε πριν αγοράσουμε. Αυτό που "έπαιξε" στο σύστημα του γείτονα μάλλον δεν θα δολέψει για εμάς.

β) Να προσπαθήσουμε να κρατήσουμε μικρό το μήκος των καλωδίων. Όσο μικρότερο τόσο καλύτερα.

γ) καλό θα είναι να αποφύγουμε όσο γίνετε τις κολλήσεις αλλά και τις αλλαγές καλωδίου μεταξύ του εσωτερικού και του εξωτερικού του ηχείου.

δ) καλό θα είναι το καλώδιο που θα πάρουμε να έχει μία τιμή σχετική με την αξία του συστήματος. Ένα καλώδιο των 1000€ σε ένα σύστημα των 2000€ απλά θα χαθεί...



ΥΓ 1 Τώρα τα περί κατευθυντικότητας κλπ κλπ παραμύθια δεν πείθουν γιατί το ρεύμα που μεταφέρουν τα Audio καλώδια είναι εναλλασσόμενο δηλ. κινείται ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ...

ΥΓ 2 τα GOERZ κι εγώ τα θεωρώ ίσως την πιο αξιόπιστη λύση σήμερα, και μάλιστα μπορείς αν θέλεις να φτιάξεις μόνος σου κάτι ανάλογο με πολύ λίγα χρήματα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.707
Reaction score
144.638
Σπύρο αυτό που ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ λες "Όσο μικρότερο τόσο καλύτερα" άσε να το πω και με παραδείγματα, μπας και γίνεις ΕΝΤΕΛΩΣ κατανοητός:

1) είχα VAN DEN HULL REVELATION σε τετρακαλωδίωση και με μήκος 1.60μ. Σε κάποια φάση τα έκανα 90cm. Τα ίδια βύσματα και καλώδια, εξαιρετικά καλώδια και ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ. Η διαφορά ήταν ΤΡΑΓΙΚΗ. Τα 90 εκατοστά παίζανε πολλές φορές καλύτερα σε όλα από το 1,5 μέτρο!

2. Η Goldmund συνηθίζει να έχει σε εκθέσεις τα μεγάλα ηχεία της στη μια άκρη του δωματίου, και τα συνοδά στην αντίθετη γωνία του δωματίου, σε απόσταση πάνω από 20μέτρα. Στα συνοδά ΠΟΤΕ δε συμπεριλαμβάνονται οι ενισχυτές, οι οποίοι ΠΑΝΤΑ είναι πίσω από τα ηχεία και τα μήκη των καλωδίων των ηχείων δε ξεπερνάνε το μισό μέτρο!

3. Τα ενεργά ηχεία έχουνε συνήθως άπιαστες αρετές ακόμα και από την αντίστοιχη παθητική τους έκδοση με οποιοδήποτε ενισχυτικό. Η παντελής έλλειψη καλωδίου ηχείων παίζει σημαντικότατο ρόλο...

4. Σε επαγγελματικό ήχο τα ενεργά ηχεία είναι στάνταρ, και τα μόνα καλώδια που θα δείτε να βόσκουν από δω κι απο κει σε μεγάλα μήκη είναι XLR line level. Λέτε να μη ξέρουνε?



Συμπερασματικά: Αν νομίζετε, αφού μετρήσετε αποστάσεις, ότι χρειάζεστε 2 μέτρα καλώδια ηχείων, αγοράστε 1,5 μέτρο και βρείτε λύση! Σιγά μην απέχουνε τα ηχεία μεταξύ τους πάνω από 3 μέτρα! Το κέρδος είναι τόσο σημαντικό που αξίζει τον κόπο του να μπει ο ενισχυτής ανάμεσα στα 2 ηχεία. Φυσικά αν υπάρχουνε 2 τελικοί, τότε η θέση τους είναι στην πλάτη του ηχείου με μηδενικού μήκους καλώδια ηχείων!
 




Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Για να μιλήσομε για την κρυογέννεση, για την οποία πολύ συζήτηση γίνεται τελευταίως.

Τί ονομάζουμε κρυογέννεση?
Κρυογέννεση ονομάζετε η διεργασία της ψύξης των μετάλλων και των κραμάτων τους στην θερμοκρασία των -196°C για μεγόλο χρονικό διάστημα (περίπου από 3 μέρες μέχρι μία βδομάδα αναλόγως του βάρους του μετάλλου).

Ποια είναι τα οφέλη της κρυογέννεσης?
Ουσιαστικά τα περισσότερα οφέλη έχουν τα κράματα των μετάλλων και κυρίως αυτά που περιέχουν άνθρακα (βλέπε ατσάλι). Στις χαμηλές αυτές θερμοκρασίες, τα κράματα αλλάζουν φάση και από την φάση του AUSTENITE (οστενίτη), που είναι ασταθής, περνάν στην φάση του μαρτενσίτη (MARTENSITE) που είναι πιο ευσταθής. Κατά την διάρκεια αυτής της αλλαγής το μέταλλο γίνεται πιο σκληρό και ανθεκτικό και η επιφάνειά του λιγότερο πορώδης.


πριν την κρυογέννεση

,
μετά την κρυογέννεση

Η διαδικασία αυτή γίνετε μόνο μία φορά και τα οφέλη είναι τα εξής

*αύξηση της αντίστασης στην φθορά του μετάλλου
*δημιουργία πυκνότερης μοριακής δομής
*αλλάζει η δομή όλου του μετάλλου και όχι μόνο της επιφάνειας

Που εφαρμόζεταιη κρυογέννεση???
Αρχικά εφαρμοζόταν σε μεταλλικά εργαλεία, σε όπλα, βιομηχανικά εξαρτήματα κλπ κλπ. Σήμερα μπορεί να εφαρμόσει κρυογέννεση σχεδόν στα πάντα, από κομμάτια αυτοκινήτων μέχρι σε μουσικά όργανα, σε χαμηλές τιμές (από $10 και πάνω)

Έχει επίδραση στον ήχο η κρυογέννεση???
Εδώ ξεκινούν τα προβλήματα μιας που οι αναφορές που υπάρχουν είναι το λιγότερο αντιφατικές. Όλα ξεκίνησαν κάπου στην δεκαετία του '90 όταν κάποιοι υπέβαλλαν σε κρυογέννηση δίσκους CD, και ανακοίνωσαν ότι βελτιώθηκε ο ήχος. Αμέσως πολλοί ημιμαθείς έβαλαν στην κατάψυξη του σπιτιού τους (δηλ. το πολύ μέχρι -30°C) όλα τους τα cd για νατα βελτιώσουν. Αποτέλεσμα επιτάχυναν την φθορά τους μιας που η υγρασία που υπήρχε στον αέρα κάθησε πάνω στο δισκάκι με την μορφή πάγου και κατά την απόψυξη μετατράπηκε σε νερό κάτι που σιγά-σιγά καταστρέφει την επιφάνεια ανάγνωσης του δίσκου CD. Με τον καιρό όμως εγκαταλήφθηκε αυτή η δοξασία.
Σειρά είχαν τα καλώδια. Από την δεκαετία του '60 πολλά βιομηχανικά καλώδια περνούσαν από την διαδικασία της κρυογέννεσης για να αυξηθεί η αντοχή τους. Σήμερα κάτι τέτοιο γίνεται με τα καλώδια ήχου και μάλιστα για άλλο σκοπό, για να αυξηθεί η ποιότητα του ήχου.
Καθαρά θεωρητικά κάτι τέτοιο δεν στέκει μιας και απ' ότι είδαμε η κρυογέννεση επηρεάζει περισσότερο τα κράματα. Σε καλώδια καθαρότητας 6Ν φυσικά κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν, μιας που δεν έχουμε κράμα. Σύμφωνα με όλες αυτές τις εταιρίες η κρυογέννεση "μεταβάλλει" την δομή των μετάλλων, αλλά ποτέ καμμία από αυτές δεν εξηγεί με πιο μηχανισμό γίνεται αυτό, αλλά και με ποια αποτελέσματα.
Και κάτι τελευταίο Η κρυογέννεση από την άλλη είναι μια φθηνή διαδικασία (είπαμε ξεκινά από τα $10) αλλά τα διάφορα καλώδια κρυογέννεσης πωλούνται πανάκριβα. Οπότε μάλλον πρόκειτε για κόλπο του μάρκετινγκ.

Συμπερασματικά: Η κρυογέννεση μεταβάλλει τα μηχανικά χαρακτηριστικά των κραμάτων των μετάλλων και όχι τα καθαρά ηλεκτρικά χαρακτηριστικά. Μπορεί να κάνει τα καλώδιά μας πιο ανθεκτικά αλλά όχι και πιο εύηχα...
 


Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Κάπου είχα βρει μία λίστα με όλες τις εταιρίες που παράγουν τέτοια καλώδια, αλλά οι τιμές τσούζουν...

Απλά δεν έχει λογική μία τέτοια δοκιμή. Αυτό που αξίζει να δοκιμάσει κάποιος είναι να πάρει 2 ολόιδια καλώδια και στο ένα να κάνει κρυογέννεση και στο άλλο όχι. Και μετά να κάνει ένα τυφλό τέστ Α/Β/Χ και να δει αν υπάρχουν ακουστές διαφορές.

Οπότε καταλήγουμε σε Goertz και πάλι Goertz. Σταθερή αξία, σε λογικό κόστος, και ταιριάζει σε πολλά συστήματα. Θα ήθελα να δω όμως τα Goertz σε "κόντρα" με τα παρομοιας κατασκευής (αλλά πολύ ακριβώτερα) Nordost.
 


Μηνύματα
519
Reaction score
0
παλι 6947420983 γιατι ειναι και πολλα και δεν κανω διαδικτιακη διαφημηση αληθεια αξιζει
 


Μηνύματα
16
Reaction score
0
Yparxoun 3 eidh kataskeuastwn kalodion.Eidos 1 - Aytoi pou paradexontai oti apla to kalodio tous paizei kala xwris na kseroun to giati.Eidos 2 - Autoi pou lene M....ies kai opios thelei peisteuei eidos 3 Autoi pou arxizoun apla kai teleionoun me dialeksei pirinikis fisikis,kai opois katalabei katalabe lol
Den yparxei kamoia magikh formoula.An meta apo peiramatismous o kataskeuasths "pesei" pano se kalo sindiasmo,tote to kalodio paizei. Oute ta lefta paizoun rolo oute tipota.
 

Μηνύματα
2.689
Reaction score
248
Το ecosse CS4.2 τι λέει? Μόνο αυτό έχει ο Νάκκας στην Θεσ/νίκη, το θέλω για διπλοκαλωδίωση των RS6 με τον Μ103.
 

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.844
Μερικά πρακτικά θέματα για τα ηχητικά καλώδια (και όχι μόνο).

1. Όπου υπάρχει σύνδεση (π.χ καλωδίου με συσκευή) αυτή είναι είτε επίχρυση (ή επιροδιωμένη) είτε κολλημένη με κόλληση.
2. Η επιφάνεια επαφής μετράει, ιδιαίτερα για τη διέλευση των μπάσων. Μεγάλα δίχαλα είναι η καλύτερη λύση (όπου γίνεται). Επίσης αν η επιφάνεια των συνδέσμων δεν γυαλίζει, αυτό στη πράξη σημαίνει πως αποτελείται απο πολλές μικρές ακίδες, με ανάλογη κακή συμπεριφορά στη διέλευση του σήματος.;-)
3. Απαγορεύονται κλειστές (οξείες) γωνίες στις στροφές, καθώς και αφημένο περίσσευμα σε σχήμα κουλούρας. Το 1ο μικραίνει την διατομή των αγωγών (απο στρογγυλού σχήματος την κάνει ελλειπτική) και το 2ο δημιουργεί πηνίο που λαμβάνει όλες τις άσχετες κυμάνσεις (π.χ. ραδιοσυχνότητες, κινητής τηλεφωνίας κ.λ.π.).
4. Στο σημερινό θορυβώδες περιβάλλον, τα καλώδια χαμηλού σήματος οφείλουν να έχουν εξωτερικό μπλεντάζ (πλέγμα), που πρέπει να είναι συνδεδεμένο μόνο με τον ακροδέκτη της πηγής και όχι και απο τις δύο πλευρές.

Όσα καλά καλώδια (ηχείων) έχω δει, αποτελούνταν απο μονές πλεξούδες, συνήθως 7, 9 ή 11 με μονά σύρματα 31 ή 33 η κάθε πλεξούδα. Μάλιστα όλα ήταν στριμένα αριστερόστροφα. Δεν κατάλαβα φυσικά το γιατί. :confused:
 
  • Like
Reactions: GKZ

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.844
Αυτά που γράφω πιο πάνω δεν είδα να γράφονται και κάπου αλλού (εκτός και μου έχει ξεφύγει, νέο μέλος:angel: ). Μου κάνει εντύπωση πως κανείς δεν έχει κάνει σχόλιο.
Τα ξέρατε ή δεν σας ενδιαφέρει; :confused:
 

Μηνύματα
732
Reaction score
0
Αυτά που γράφω πιο πάνω δεν είδα να γράφονται και κάπου αλλού (εκτός και μου έχει ξεφύγει, νέο μέλος:angel: ). Μου κάνει εντύπωση πως κανείς δεν έχει κάνει σχόλιο.
Τα ξέρατε ή δεν σας ενδιαφέρει; :confused:
Εγώ τα περισσότερα δεν τα ήξερα. Κάθε σταγόνα γνώσης καλοδεχούμενη...
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.043
Μηνύματα
3.038.945
Members
38.525
Νεότερο μέλος
Grigoris1966
Top