Τι εννοούσε ο Διονύσης Σαββόπουλος λέγοντας...

Μηνύματα
9.110
Reaction score
8.905

Από περιέργεια... τι εννοούσε ο "ποιητής" κάνοντας αυτό το σχόλιο περί πιστής αναπαραγωγής / ηχογράφησης...
Δηλαδή να υποθέσουμε πχ. ότι... το πικάπ του είναι αρρύθμιστο... το σύστημά του είναι φτηνιάρικο... τα καλώδια του είναι από καλάθι... ο χώρος του είναι άλλα ντάλον... ακούει από λαμπάτο... οι μαστεράδες λόγω των φτηνιάρικων ενεργών ακούνε και κάνουν επεξεργασία κουκουρούκου... διαβάζει avsite και αγόρασε ενεργά... τι να υποθέσουμε...?
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.903
Reaction score
144.965
Εμένα μου αρέσει ο Σαββόπουλος, και ο Μπάλος έχει και ωραιότατη ηχογράφηση!


Το "έρχεται βροχή", εξαιρετική ηχογράφηση!

 

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.469
εμενα με συνγκινει ο γεροντας καθως στο ¨μη μιλας αλλο γι' αγαπη" στο ρεφρεν (πως το λεν ) ακουσα για πρωτη φορα τη δευτερη φωνη (ολογραφικως) περσι τετοιο καιρο με τσι ηχειαρες μου ... :D
με τσι 'γειες σας !
 

Μηνύματα
515
Reaction score
660
Γεροντικη ανοια ... οχι οτι ηταν και ποτε στα καλα του ο υπερκαλλιτεχνης με τη μουσικη που δεν εχει κατασκευαστει μεσον να την αναπαραγει ακομα χαχαχαχα
 


Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.469
Ευαίσθητο θέμα αλλά δε βαστώ ... ενεργές ή παθητικές (οι ηχειάρες κουμπάρε); :idk::idk::idk:
παθητικες ειναι οι μαβρες :focus: ...
εγω παω ζαλο-ζαλο και χαζευω δεξα αριστερα ...
αμα μεγαλωσω ... βλεπουμε ...
 

Μηνύματα
380
Reaction score
330
Από περιέργεια... τι εννοούσε ο "ποιητής" κάνοντας αυτό το σχόλιο περί πιστής αναπαραγωγής / ηχογράφησης...
Μάλλον ο ποιητής άλλο θέλει να πει .... Η ατμόσφαιρα της ζωντανής σύμπραξης των μουσικών , τραγουδιστών ... δημιουργών δεν μπορεί να μεταφερθεί μόνο από το άκουσμα του δίσκου . Ο δημιουργός ακούγοντας ξανά και ξανά ( από το μέσο παραγωγής .. τότε δίσκος ) στην αγωνία του να μεταφέρει καλύτερα αυτό που θέλει ανακαλύπτει πώς αν η φωνή ή το όργανο ήταν κάπως αλλιώς θα έδινε περισσότερα στον απλό ακροατή . Στην εποχή που αναφέρεται ο δίσκος έβγαινε αφού ο δημιουργός είχε παίξει τη δουλειά του live και δεν είχε και τη βοήθεια του βίντεο ( ως βοηθητικού μέσου .... για που το πάει ο ποιητής ) . Οι συνθήκες ηχογράφησης ήταν σκληρές και οι μαστεράδες είχαν άλλα προβλήματα να ξεπεράσουν ( τα ενεργά ήταν το τελευταίο που θα τους απασχολούσε ) και με τα μέσα που είχαν ήταν Γάτοι . Πάντως αυτό πού ήθελε να πεί ο Διονύσης μια χαρά το είπε , άμα όμως τον άκουγες ζωντανά άκουγες και άλλα . Είναι σαν μια φωτογραφία την τράβηξε κάποιος θέλοντας να δώσει δυό νοήματα και αυτός που θα τη δεί πιάνει το ένα ή και το κανένα ..... ( αυτή είναι η αγωνία του δημιουργού ........ αν υπάρχουν ακόμα ) .
 

Μηνύματα
515
Reaction score
1.815
Ας προσεχε την ωρα της ηχογραφησης και ειδικωτερα της επεξεργασιας, απο την αλλη τα προβληματα του βινυλιου ηταν γνωστα ακομα και στους αμμεσης κοπης δισκους απο την αλλη ομως αυτο δεν σημαινει πως δεν υπηρξαν εξαιρετικες ηχογραφησεις και στην Ελλαδα, απο την αλλη δεν θα μπορουσε να ζητησει κανεις απο ενα δικαδικο να εχει μηχανηματα αναφορας.

Τα λαθη που ακουγε στον δισκο θα ηταν καλυτερα να τα ακουγε στην ηχογραφηση επιμενοντας ξανα και ξανα !
 

Μηνύματα
553
Reaction score
2.485
Ο άνθρωπος πάει πίσω στο 1970 -γιά παράδειγμα -(που υπήρχαν οι δίσκοι σε καθημερινή μορφή και δεν τα έλεγαν βινύλια γιά "ψαγμένους" και τα έπαιζαν σε πικαπάκια και όχι σε πλατώ που μοιάζουν με πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου).
Εκεί λοιπόν έμπαινε σε ένα δισκάδικο που είχε ένα συστηματάκι στημένο πρόχειρα να ακούει ο πελάτης και εκεί άκουγε το "'εργο" του .

Τι είναι αυτό που ακούω αναρωτιόταν .

Τώρα αν σήμερα τα "βινύλια" ακούγονται καλύτερα από του δίσκους και τα "πλατώ" καλύτερα από τα πικάπ είναι θέμα άλλης κουβέντας.
 

Μηνύματα
380
Reaction score
330
Τα λαθη που ακουγε στον δισκο θα ηταν καλυτερα να τα ακουγε στην ηχογραφηση επιμενοντας ξανα και ξανα !
Πράγματι θα μπορούσε για κανα χρόνο να ακούει και να βελτιώνει ( εδώ οι νεότεροι τρώνε 2 και 3 χρόνια περνώντας ένας ένας ξεχωριστά από το στούντιο άλλη ο τραγουδιστής άλλη ο κιθαρίστας και πάει λέγοντας ...... ) Η τότε πραγματικότητα ήταν διαφορετική μια που έγραφες όποτε είχε κενό το στούντιο και περίμενες και να φύγουν οι πριν ( Στο Μπάλλο περίμενε να τελειώσει Χατζηδάκης που έγραφε πριν από αυτόν για να αρχίσει αυτός στη συνέχεια και στο καπάκι μετά από το live .... ) Αν κάτι δεν πήγαινε καλά στην ηχογράφηση θα το άκουγε από τη κόπια δοκιμής και άντε μαζέψου να διορθώσεις καμιά μικρο λεπτομέρεια .... αλλιώς φτου και από την αρχή .... αλλά το χρήμα από τις δισκογραφικές δεν ήταν και αρκετό . Τώρα ο δημιουργός έχει το στικάκι του ( μέχρι πρόσφατα το CD ) και διορθώνει ότι γουστάρει πρίν βγεί στη παραγωγή.... και όχι μόνο ) .

απο την αλλη δεν θα μπορουσε να ζητησει κανεις απο ενα δικαδικο να εχει μηχανηματα αναφορας.
Είναι ξεκάθαρο ότι τα λάθη που άκουγε ήταν λάθη δικά του και δεν είχαν να κάνουν με τα μηχανήματα του δισκάδικου ( ο Σαββόπουλος έχει κατηγορηθεί για διάφορα αλλά όχι ως βλάκας ........ ούτε είχε και τίποτα Hi End ένα πικάπ της συμφοράς και ένα reel to reel για καμιά εγραφή) . Αν ακούσει κανείς προσεκτικά τι λέει είναι σαφές αυτό που θέλει να πεί . Αν ξανα έγραφε πιθανόν να άλλαζε την φωνή ή το φλάουτο - τα έφερε σαν παράδειγμα ( Η Στέλλα Γαδέδη στο φλάουτο δεν νομίζω ότι θα έπρεπε να αλλάξει κάτι .......... μάλλον τίποτα δεν θα άλλαζε γιατί θα ήταν κάτι άλλο ) .

Ας προσεχε την ωρα της ηχογραφησης και ειδικωτερα της επεξεργασιας,
Το τί ακριβώς είχε γραφεί στην ηχογράφηση το άκουγε ο δημιουργός από το πρώτο δοκιμαστικό δίσκο ( και αφού είχε μπεί η σχετική επεξεργασία - μη φανταστούμε και τίποτα τρομερό καμιά στάθμη κανένα τονισμό άντε και λίγη εξωτική συμπίεση αν και σπάνιο ) . Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ηχογραφήσεις του 67-69 -71 - ...... . Ε μετά στις επανεκδόσεις σε CD είχαμε και τους μαστεράδες ....

Έγραψα τα παραπάνω απλώς για να θυμηθούμε λίγο τις συνθήκες και να είμαστε και λίγο ελαστικοί με τα ..της ποιότητας . Επίσης καλό είναι να υπάρχει όλο το video για να μη βγαίνουν και στραβά συμπεράσματα ( προσωπικά έτυχε να το έχω ξαναδεί ) . Προφανώς ότι έγραψα θα τα έγραφα και για οποιοδήποτε άλλο δημιουργό ( όλοι άλλωστε της εποχής τα ίδια τραβάγανε ........ )
 

Μηνύματα
515
Reaction score
1.815
Θα μπορουσε να ακουσει τα masters απο τις μπομπινες και τυχον λαθη να τα εντοπιζε εκει και πριν τον δοκιμαστικο δισκο.

Δεν ηταν η εποχη που εγραφαν σε παπυρους !!!!
 

Μηνύματα
380
Reaction score
330
Θα μπορουσε να ακουσει τα masters απο τις μπομπινες και τυχον λαθη να τα εντοπιζε εκει και πριν τον δοκιμαστικο δισκο.

Δεν ηταν η εποχη που εγραφαν σε παπυρους !!!!
Σεβαστή η άποψη μόνο που η πρακτική της εποχής ήταν διαφορετική , ακόμη και σε μεταγενέστερη εποχή με τα συμπλέγματα παραγωγών και λοιπών ( βλέπε ορισμένες σφαγμένες -τεχνικά- ηχογράφησεις Σιδηρόπουλου από ειδικούς ..... ) . Το τεχνικό είναι ένα θέμα που μπορούμε να αναλύουμε για καμιά δεκαριά χρόνια , .όμως άλλο πνεύμα είχε αυτό που είπε ο Σαββόπουλος ( το έχει διευκρινίσει και σε αφιέρωμα που πρόβαλε η κρατική τηλεόραση πρίν καμιά 10αριά μέρες όπου αναφέρει και τα της ηχογράφησης και το χαμό με τα στούντιο ) .
Όσο για την εποχή , τότε η ηχοληψία δεν ήταν και στα καλύτερά της μια που σε σχέση με το σημερινό επίπεδο ηχοληψίας ( επιστήμονες πλέον ........... σε μεγάλο ποσοστό ) όντως ήταν στη εποχή των παπύρων (από άποψη δυνατοτήτων , τεχνολογίας , τεχνικής και νέας γνώσης ) . Μερικοί πάντως βλέπουν και τις παλιές ηχογραφήσεις ως πάπυρους πληρώνοντας ανάλογα ........... στο βωμό της αυθεντικότητας ( μακριά το Ηι End .... ξούτ - ξούτ άλλα χωράφια αυτά ..... )
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    TrumpoMusk

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.137
Μηνύματα
3.043.425
Members
38.536
Νεότερο μέλος
George Markop
Top