Το νέο Audi TT Coupe......Σας αρέσει???

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51



After lighting up a conflagration in the American market with the Audi TT (in autumn 1998), Audi has unveiled its successor the “Coupe” TT, the sports car version of Audi TT. Two petrol engines are available to power the car, each having six-speed manual gear box accelerating the car to the speed of 62 mph in 6.4 sec and reaching the top speed of 150 mph. The 2.0l turbocharged four-cylinder TFSI unit featuring FSI direct injection develops 200 hp. The sonorous-sounding, naturally aspirated 3.2-litre V6 engine develops 250 hp, accelerating from zero to 62 mph in 5.7 seconds and reaching a top speed of 155 mph (electronically governed).

The body being constructed in ASF space design frame consists of 69% aluminium while the 31% steel constituting the rear ends to ensure balanced distribution of the axle loads. To improve downforce, a spoiler is extended from the tailgate when the vehicle reaches a speed of 75 mph.

The car is a 2+2-seater coupe has a large and extendible luggage capacity. The sports seat has the brilliant feature of side self-control and the seat cover is available in three colors. The cockpit being completely driver-oriented is ergonomic in design. It incorporates the feature of three centre air vents.

Audi developed the suspension technology especially for Audi TT. The car’s outstanding features include self-steering behavior right up to the handling limits, which ranges from neutral to light understeer, the supreme handling characteristics coupled with a fun driving experience.

The car has larger wheel area and immense changes in the area of the elastokinematics along with a new multi-link rear suspension enabling a sports car like dynamic driving experience.

The car also has the option of high-tech Audi magnetic ride damper system which helps in delivering comfort and sporty experience according to the preferences of the driver. Automatic air-conditioning system and flat bottomed sports steering wheel are the other features. (looks like the features never seem to end …………!)

You can also choose the hi-tech options for your car such as adaptive light dynamic cornering light system and the Audi parking system.

The new TT also has the latest audio systems complimented with the playback technology and spontaneous user control. it also has a set of six soft functional menu-based keys. it has a chorus radio system with a single CD drive. if this wasn’t enough, how about a Bluetooth interface and telephone function operated via MMI !
 





Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
VIDEOMIX said:
Δεν φαίνωνται και σοβαρές διαφορές.
Κλασική VW!! Ρετουσάρισμα και πλασάρισμα του ίδιου θέματος........
Γιατί??
Ποιό Golf διαφοροποιείται απ' το προηγούμενό του?
Ποιό Polo??
Και άντε στην 911 να το καταλάβουμε.....
Αλλά εδώ? :roll: :roll:
 

Μηνύματα
402
Reaction score
2
Το μοντέλο είναι δοκιμασμένο, πιασάρικο ως εμφάνιση και απλά ανανεώθηκε στα σημεία.
Σε σχέση με το προηγούμενο Tourism Trophy, διακρίνω νέες γραμμές στο καπό, νέα φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω, μάλλον του Α6 πίσω, μοιάζει περισσότερο της Porsche το πίσω παράθυρο, έχουν βάλει τη νέα οικογενειακή μάσκα της Audi.
Για το εσωτερικό δεν μπορώ να πω τίποτα, δεν ξέρω, δεν έχω δει.
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Αντώνης Χατζηκωνσταντής said:
Για το εσωτερικό δεν μπορώ να πω τίποτα, δεν ξέρω, δεν έχω δει.

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Aντώνη....Δες πιο πάνω......



 

Μηνύματα
5.784
Reaction score
14
Όμορφο είναι. Δεν θα μπορούσε να γίνει κάτι εντελλώς καινούργιο γιατί αφ'ενός μιλάμε για μια βελτίωση ενός υπάρχοντος μοντέλου, αφ'ετέρου το σχήμα του είναι καινούργιο και πολύ όμορφο.
 


Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
The car’s outstanding features include self-steering behavior right up to the handling limits, which ranges from neutral to light understeer, the supreme handling characteristics coupled with a fun driving experience.
Τυπική Audi και VW. Βαρετά, 'ασφαλή' κουτιά. Κάπου στο 'undesteer' με χάνει εμένα...άσε που είναι και μπροστοκίνητο στις χαμηλές τιμές. Μόνο αν το τετρακίνητο είναι rear-biased 60-40, όπως στο νέο S4, τότε να με ξυπνήσετε...;)
 


Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.747
Sambalis said:
Δεν μου αρέσει γιατί.........δεν με χωράει!!! :mrgreen: :mrgreen: :roll: :roll:
Παντα πρακτικος ο αγαπητος Γεωργιος :lol:
 

Μηνύματα
5.116
Reaction score
7
Χαχαχα.Τί να πώ και εγώ??Η κοιλιά βρίσκει στο τιμόνι...Πάντως μου θυμίζει λίγο Crossfire και 350Ζ το σχήμα...
 


Μηνύματα
489
Reaction score
0
Ωραίο είναι αλλά δεν το συγκρίνω με τίποτα με το παλιό που ήδη (για μενα τουλάχιστον)
θεωρείται κλασσικό. 8)
 

VG

Μηνύματα
5.157
Reaction score
0
Η ασχημια ειναι χαρακτηριστικο συστατικο ολων των ΤΤ,οπως και η κλειστοφοβικη σχεδίαση.
Προτιμω το s3 χιλιες φορες.
 


Μηνύματα
39
Reaction score
0
Μάλλον σαν καινούριο. Έτσι τουλάχιστον κατάλαβα όταν επισκεύτικα το site της audi.
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
DIMITRIS K. said:
Εγώ δεν έχω καταλάβει αν το πλασσάρουν σαν εντελώς νέο μοντέλο ή σαν face lift!

Αυτό ακριβώς σημαίνει αναμασημένη τροφή......
Παρουσιάζουν νέο μοντέλο (όχι...δεν είναι FL) και αναρωτιέσαι....."Ρε 'συ, μήπως δεν είναι εντελώς νέο??"
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.859
Μηνύματα
3.065.236
Members
38.624
Νεότερο μέλος
teamwork
Top