Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Δυστυχώς όχι. Θυμάμαι βέβαια μία αναφορά σε σύγκριση του Musiland με το USB Link της BelCanto (το οποίο σηκώνει 24/96 χωρίς drivers) και ο τύπος έγραψε ότι υπήρχαν ελάχιστες διαφορές. Φυσικά αυτές μπορεί να είχαν προέλθει από 1002 άλλες διαφορές μεταξύ των συσκευών και θα ήταν δύσκολο να τις συγκεκριμενοποιήσουμε στους drivers. Για την ιστορία, αργότερα πούλησε το BelCanto (που δεν είναι και φθηνό) και κράτησε το Musiland.

Γενικότερα τώρα δεν ξέρω αν υπάρχει και νόημα να το πολυ-ψάχνουμε.
Υπάρχουν άλλα σημεία όπως το ρολόι και η τροφοδοσία όπου υπάρχει υπάρχει πολύ "ψωμί" για αντικειμενικές βελτιώσεις στην απόδοση τέτοιων συσκευών.
Τέλος μην ξεχνάμε ότι μιλάμε απλά για USB transports. Το κομμάτι του DAC είναι άλλο μεγάλο κεφάλαιο...
Έχοντας την εμπειρία από το DAC-1USB, μπορώ να πω με σιγουριά οτι οι διαφορές είναι σαφείς στην ανάλυση.
Βλέποντας τις διαφορές μεταξύ ενός υλικού 24/96 και του κατεβασμένου σε 16/44.1, με KΑΡΤΑ>TOSLINK>DAC-1 και μετά κατευθείαν στο USB είναι πολύ πιο σαφείς και διακριτές.
Εν ολίγοις γίνομαι δυστυχέστερος από το αποτέλεσμα στα 44.1 όταν ακούω κατευθείαν στο USB.
 

Μηνύματα
8.524
Reaction score
3.813
Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Πέραν της ονομαστικής ανάλυσης σε bits (π.χ. 24 bits) που αναφέρει ο κατασκευαστής της εκάστοτε συσκευής, υπάρχει και η πραγματική ανάλυση. Αυτήν θα πρέπει να την μετράμε λαμβάνοντας υπ'οψιν και το επίπεδα θορύβου της ηχητικής αλυσίδας.

Εχετε ποτέ ακούσει την πληροφορία που αναπαράγει το σύστημά σας από το επίπεδο ανάλυσης των 16 bits και άνω ?
 

Μηνύματα
8.524
Reaction score
3.813
Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Αν υποθέσουμε ότι σας έδιναν να ακούσετε στο σύστημά σας μόνο την πληροφορία χαμηλής στάθμης (16-24 bits) ενός HD μουσικού έργου, προφανώς και θα ανεβάζατε τη στάθμη του ενισχυτή σας έως ότου αρχίζατε να αντιλαμβάνεστε κάτι που θα έμοιαζε με μουσική , σωστα ?

Αν ακούγατε μόνο φύσημα ή θόρυβο, ενώ σε κάποιο άλλο σύστημα φίλου σας ακούγατε μουσική πολύ χαμηλής στάθμης, τι συμπεράσματα θα βγάζατε για τα δύο συστήματα ?
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Re: Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Αν υποθέσουμε ότι σας έδιναν να ακούσετε στο σύστημά σας μόνο την πληροφορία χαμηλής στάθμης (16-24 bits) ενός HD μουσικού έργου, προφανώς και θα ανεβάζατε τη στάθμη του ενισχυτή σας έως ότου αρχίζατε να αντιλαμβάνεστε κάτι που θα έμοιαζε με μουσική , σωστα ?

Αν ακούγατε μόνο φύσημα ή θόρυβο, ενώ σε κάποιο άλλο σύστημα φίλου σας ακούγατε μουσική πολύ χαμηλής στάθμης, τι συμπεράσματα θα βγάζατε για τα δύο συστήματα ?
Κατ'αρχάς δεν είναι δυνατόν σε μία ηχογράφηση, ακόμη και σε ένα πολύ χαμηλό πέρασμα, να ακούγεται μόνον θόρυβος χωρίς μουσική, θα ήταν σφάλμα της ηχογράφησης.

Η κύρια διαφορά μεταξύ 16 και 24 κυρίως και μετά μεταξύ 44.1 και 96 υλικού είναι ακριβώς τα low level details.
Άρα γι αυτό που ρωτάς θα μπορούσαν να συμβαίνουν τα εξής:
1. Εσύ να άκουγες 16/44 και ο φίλος σου την ίδια ηχογράφηση σε HD.
2.Το DAC του φίλου σου να ήταν πολύ καλύτερο σε ανάλυση και S/N.
3.Το ενισχυτικό το δικό σου να βγάζει αρκετό φύσημα (πιθανά λάμπες) και να μασκάρει το χαμηλό μουσικό πέρασμα.
4.τα ηχεία του να δίνουν πολύ περισσότερη λεπτομέρεια σε χαμηλές στάθμες.
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

....

Η κύρια διαφορά μεταξύ 16 και 24 κυρίως και μετά μεταξύ 44.1 και 96 υλικού είναι ακριβώς τα low level details.
.....
Δηλαδή ?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.519
Reaction score
145.912
Απάντηση: Re: Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Δηλαδή ?
τι "δηλαδή"?

πιο "λιανά" δε γίνεται... πιο "μπερδεγουέι", γίνεται..
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.519
Reaction score
145.912
Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

= low level details.

Ας πούμε στα -50db.

Δηλαδή εκεί που παίζει πολύ πολύ χαμηλά η στάθμη της ηχογράφησης κι εσύ τό'χεις στο τέρμα στο στέρεο για να ακούσεις τι περιέχει... Σε μια ηχογράφηση, δεν είναι όλο το έργο στην "τσίτα", υπάρχουν δυνατά περάσματα, ήσυχα περάσματα και πολύ ήσυχα περάσματα. Στην πόρτα Νο 3.
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Δηλαδή ?
Timbre όλα αυτά ισχύουν για μη (καρα)κομπρεσαρισμένο υλικό.
Όχι δηλαδή σε δίσκους που έίτε ένα όργανο παίζει έιτε 13 η ένταση είναι ίδια.
Χρειάζεται κι αυτό, εδώ που τα λέμε, οταν τρέχεις στην Εθνική
με 140 και θορυβώδες αυτοκίνητο. Πάντα έλεγα, οταν προσπαθούσα να ακουσω, με αυτές τις συνθήκες, ακουστική μουσική, οτι το πιο χρήσιμο εργαλείο θα ήταν ένας car audio compressor. (όχι το τούρμπο).
 


Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Εντάξει και εγώ έτσι το κατάλαβα όπως το λέτε, αλλά τι δουλειά έχει το 44.1 και το 96 με τα "low level details" ?

(Ανάμεσα στο 16 και 24 είναι λογικό )


Η κύρια διαφορά μεταξύ 16 και 24 κυρίως και μετά μεταξύ 44.1 και 96 υλικού είναι ακριβώς τα low level details
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.519
Reaction score
145.912
Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

ανάμεσα σε 44.1 και 96 υπάρχει και μια διαφορά δυναμικού εύρους. Άρα...
 


themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Re: Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Αν έτσι ναι, ....αλλά υπάρχει ;
Οι απορίες λύνονται πάραυτα ως εξής:
Έρχεστε εδώ και:
Κατεβάζω ένα κομματάκι από 24/96 σε 16/96, 16/44.1 και μετά σε
24/44.1 και αποφασίζετε.
Ιδού η Ρόδος ...κλπ.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Οι απορίες λύνονται πάραυτα ως εξής:
Έρχεστε εδώ και:
Κατεβάζω ένα κομματάκι από 24/96 σε 16/96, 16/44.1 και μετά σε
24/44.1 και αποφασίζετε.
Ιδού η Ρόδος ...κλπ.
Να έρθω και εγώ να καρφώσω ένα πικαπάκι να αποφασίσουμε??:142::142:
 


Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Οι απορίες λύνονται πάραυτα ως εξής:
Έρχεστε εδώ και:
Κατεβάζω ένα κομματάκι από 24/96 σε 16/96, 16/44.1 και μετά σε
24/44.1 και αποφασίζετε.
Ιδού η Ρόδος ...κλπ.
Μα αυτό, δεν είναι το ίδιο με αυτό που λέει ο Κώστας..
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Όχι,απλά μου φαίνεται περίεργο το εξής...

Απο τη μία μου πετάτε τεχνικά χαρακτηριστικά τα οποία τα δέχομαι και με αυτά προχωράω σε αυτό τον δύσκολο κόσμο.

Απο την άλλη είμαι και της φιλοσοφίας...ακούστε,αν ακούσετε κάτι που δέν στέκει λογικά εξηγήστε το με την επιστήμη και με αυτές τις μετρήσεις.Αν δέν τα καλύπτουν οι υπάρχουσες μετρήσεις ψάξτε μέχρι να βρείτε ποιές διαολεμένες το καλύπτουν.

Παρ όλ αυτά εμφανίζονται -κακώς - μερικοί hi-fiντελάδες που παραβλέπουν τις μετρήσεις,στέκονται στο άκουσμα και ουδέποτε ενδιαφέρθηκαν για αυτό το γ@μ%&$νο γιατί(?).Και λέω κακώς γιατί το καλώς θα ήταν να σου πεί "ε εγώ αυτό μου αρέσει τέλος".Αμ δέ σου λέει έτσι....σαφώς δέν είναι όλοι ετσι...

Και λέω εγώ τώρα...θα καταλήξουμε κάπου??Δηλαδή...αν στη θεωρία το 16/44 είναι επαρκές στο 99% των εκτελέσεων τότε γιατί να μπώ στη λογική να ακούσω??Μα εγώ θα μπώ στη λογική να ακούσω...έτσι έκανα πάντα.Όμως γιατί αυτοί που μου πετάν ως απόλυτο μερικές μετρήσεις τώρα δέχονται να πέσουν στο επίπεδο του χαιφιντελά.
Ε όχι!!!!Αποφασίστε τί θέλετε...

Γιατί αλλιώς θα έρθω με το πικάπ μου...να δούμε μετα πόσα απίδια παίρνει ο σάκος...

Σαφώς και δέν αναφέρομαι στο Θέμη αλλα σε όλους μας.
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
αν στη θεωρία το 16/44 είναι επαρκές στο 99% των εκτελέσεων

Στην θεωρία που "θεώρησαν" επαρκή το 1980, με τα μέσα και την λογική του τότε.

Γιατί αλλιώς θα έρθω με το πικάπ μου...να δούμε μετα πόσα απίδια παίρνει ο σάκος...

Ας μην μπούμε πάλι στο τριπ του analogue or digital. Έχει γίνει σαφές οτι ένα βινύλιο με μία καλή αναλογική ηχογράφηση, που δεν ψηφιοποιήθηκε, σε ένα καλό αναλογικό σύστημα είναι κορυφαία.
Κορυφαία όμως είναι και μία καλή ψηφιακή ηχογράφηση που την έχουμε σε HD, όπως γεννήθηκε. Έτσι μπορούμε να ακούμε και τις δουλειές καλλιτεχνών μετά το 1985, που για μένα και τους περισσότερους είναι σημαντικό και μάλιστα με λεπτομέρεια που δεν μπορούσε να υπάρχει με τα αναλογικά μέσα.
Η θεωρία λοιπόν αλλά και η πράξη κάνει σαφές οτι το red book οτι ήταν να δώσει το έδωσε. Για όποιον όμως ψάχνεται το HD αποτελεί το παρόν και μέλλον.
 

Μηνύματα
8.524
Reaction score
3.813
Απάντηση: Re: Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Κατ'αρχάς δεν είναι δυνατόν σε μία ηχογράφηση, ακόμη και σε ένα πολύ χαμηλό πέρασμα, να ακούγεται μόνον θόρυβος χωρίς μουσική, θα ήταν σφάλμα της ηχογράφησης.
Θέμη καλημέρα,
Σωστό το παραπάνω που αναφέρεις αλλά εγώ δεν αναφέρθηκα στην τεχνική της ηχογράφησης ούτε στο θόρυβο που ενδεχομένως αυτή περιέχει σε κάποια σημεία.
Αυτό που ήθελα να πω έχει να κάνει με τoυς μουσικούς ήχους χαμηλής στάθμης που βρίσκονται σε επίπεδο ανάλυσης, αν θέλεις να στο πω πιο απλά, ανάμεσα στα 16 και τα 24 bits. Αυτό δηλαδή που οι Αγγλοι αναφέρουν ως HD low level detail.

Επίσης είναι προφανές ότι μία ηχογράφηση 24bits/96KHz έχει ακριβώς τα διπλάσια δείγματα από την αντίστοιχη στα 24bits/48Khz. Κάποιες φτηνές συσκευές (π.χ. media players) επεξεργάζονται μόνο τα μονά δείγματα (1,3,5,7,...) και στο τέλος κάνουν trancate και τα extra bits από το 17 έως το 24. Αυτός βεβαίως είναι και ο πλέον βάναυσος τρόπος μετατροπής ενός ψηφιακού μουσικού αρχείου από τα 24/96 στα 16/48.

Η περιβόητη "low level detail" είναι πρακτικά το αποτέλεσμα της παρακάτω αφαίρεσης:

[wav 24/96] - [wav (16/48)].

Η αφαίρεση σημάτων μπορεί να πραγματοποιηθεί και στο αναλογικό domain. Αν γίνει στο ψηφιακό domain τότε θα πρέπει τα δύο ψηφιακά αρχεία να περιλαμβάνουν ακριβώς τον ίδιο αριθμό "λέξεων" διαφορετικά το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι λάθος.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.630
Μηνύματα
3.057.880
Members
38.582
Νεότερο μέλος
NikolasLegend7
Top