Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Μηνύματα
8.524
Reaction score
3.813
Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Εάν δεν μπορούμε να ακούσουμε (αντιληφτούμε) την παραπάνω διαφορά τότε έχουμε πρόβλημα, είτε με την ακοή μας είτε με το σύστημα.

Θα είχε ενδιαφέρον να κάναμε αυτό το test σε κάποια συστήματα της φετινής έκθεσης, χωρίς φυσικά να το γνωρίζουν οι περευρισκόμενοι ακροατές.
 

Μηνύματα
8.524
Reaction score
3.813
Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Επίσης υπάρχει μια μεγάλη παρεξήγηση.

Πρώτα απ 'όλα, o ρυθμός δειγματοληψίας έχει ΜΗΔΕΝΙΚΗ σχέση με τη διαφορά στην ποιότητα του ψηφιακού ήχου μεταξύ των 16 ή 24-bit . Το "βάθος των bits" και ο ρυθμός δειγματοληψίας είναι δύο εντελώς ξεχωριστά και διαφορετικά στοιχεία.
 

Μηνύματα
8.524
Reaction score
3.813
Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Σε κάθε περίπτωση, προσθέτοντας ένα επιπλέον bit πραγματικής μουσικής πληροφορίας βελτιώνεται η δυναμική περιοχή κατά 6dB. Αντίστοιχα, αν το δούμε και από την πλευρά του ψηφιακού θορύβου τότε κάθε πρόσθετο bit συμβάλλει στη μείωση του "quantization error" κατά 6dB. Οπως αντιλαμβάνεστε, όλα τα παραπάνω θα πρέπει να τα συνδυάσουμε και με το επίπεδο θορύβου (noise flloor) του συστήματός μας (και του περιβάλλοντος χώρου).
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
αν στη θεωρία το 16/44 είναι επαρκές στο 99% των εκτελέσεων

Στην θεωρία που "θεώρησαν" επαρκή το 1980, με τα μέσα και την λογική του τότε.

Γιατί αλλιώς θα έρθω με το πικάπ μου...να δούμε μετα πόσα απίδια παίρνει ο σάκος...

Ας μην μπούμε πάλι στο τριπ του analogue or digital. Έχει γίνει σαφές οτι ένα βινύλιο με μία καλή αναλογική ηχογράφηση, που δεν ψηφιοποιήθηκε, σε ένα καλό αναλογικό σύστημα είναι κορυφαία.
Κορυφαία όμως είναι και μία καλή ψηφιακή ηχογράφηση που την έχουμε σε HD, όπως γεννήθηκε. Έτσι μπορούμε να ακούμε και τις δουλειές καλλιτεχνών μετά το 1985, που για μένα και τους περισσότερους είναι σημαντικό και μάλιστα με λεπτομέρεια που δεν μπορούσε να υπάρχει με τα αναλογικά μέσα.
Η θεωρία λοιπόν αλλά και η πράξη κάνει σαφές οτι το red book οτι ήταν να δώσει το έδωσε. Για όποιον όμως ψάχνεται το HD αποτελεί το παρόν και μέλλον.
Έτσι Ναί...
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

....
....
Application to music recording

ADCs are integral to current music reproduction technology. Since much music production is done on computers, when an analog recording is used, an ADC is needed to create the PCM data stream that goes onto a compact disc or digital music file.
The current crop of AD converters utilized in music can sample at rates up to 192 kilohertz. Many people[citation needed] in the business consider this an overkill and pure marketing hype, due to the Nyquist-Shannon sampling theorem. Simply put, they say[citation needed] the analog waveform does not have enough information in it to necessitate such high sampling rates, and typical recording techniques for high-fidelity audio are usually sampled at either 44.1 kHz (the standard for CD) or 48 kHz (commonly used for radio/TV broadcast applications). However, this kind of bandwidth headroom allows the use of cheaper or faster anti-aliasing filters of less severe filtering slopes. The proponents of oversampling assert that such shallower anti-aliasing filters produce less deleterious effects on sound quality, exactly because of their gentler slopes. Others prefer entirely filterless AD conversion, arguing that aliasing is less detrimental to sound perception than pre-conversion brickwall filtering. Considerable literature exists on these matters, but commercial considerations often play a significant role. Most[citation needed] high-profile recording studios record in 24-bit/192-176.4 kHz PCM or in DSD formats, and then downsample or decimate the signal for Red-Book CD production.
http://en.wikipedia.org/wiki/Analog-to-digital_converter

This relationship is the origin of statements like "16-bit audio has a dynamic range of 96 dB". Each extra quantization bit increases the dynamic range by roughly 6 dB.
Assuming a full-scale sine wave signal (that is, the quantizer is designed such that it has the same minimum and maximum values as the input signal), the quantization noise approximates a sawtooth wave with peak-to-peak amplitude of one quantization level[5] and uniform distribution. In this case, the SNR is approximately
http://en.wikipedia.org/wiki/Signal-to-noise_ratio

- - - -
- - - - -

http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_range
 

Μηνύματα
8.524
Reaction score
3.813
Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Εάν με κάποιο dsp software μειώσουμε τη στάθμη μιας ψηφιακής ηχογράφησης (24/96), επι τους ουσίας μειώνεται και η πραγματική ανάλυση σε bits.
Εάν η ψηφιακή στάθμη μειωθεί αρκετά -κάτω από το επίπεδο δυναμικού εύρους των 16 bits (96 dB)- τότε ένα σύστημα που είναι πραγματικά υψηλής ανάλυσης (24/96) θα μπορεί να αναπαράγει κανονικά (σε χαμηλή ένταση πάντα) το μουσικό αυτό σήμα χαμηλής σταθμης (< -96 dB), ενώ ένα άλλο σύστημα χαμηλότερης πραγματικής ανάλυσης (dynamic range < 96 dB) θα αναπαράγει μόνο θόρυβο αφού το signal/noise αυτού του συστήματος δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από 94-95 dB.
 

Μηνύματα
8.524
Reaction score
3.813
Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Εχω επίσης την εντύπωση (δηλαδή είμαι σίγουρος) ότι εκ των πραγμάτων δεν μπορούμε ως οργανισμοί να ακούσουμε το επίπεδο ανάλυσης που μπορούν να μας προσφέρουν τα 24bits. (με εξαίρεση τον Λ.Σ της Ανάκρουσης)

Υ.Γ. Το βινύλιο δε ..., όταν ριπάρεται, χρειάζεται λιγότερα bits των 16, λαμβάνοντας ως μοναδικό στοιχείο το χαμηλό signal/noise του αναλογικου συστήματος πικάπ-κεφαλής.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Εχω επίσης την εντύπωση (δηλαδή είμαι σίγουρος) ότι εκ των πραγμάτων δεν μπορούμε ως οργανισμοί να ακούσουμε το επίπεδο ανάλυσης που μπορούν να μας προσφέρουν τα 24bits. (με εξαίρεση τον Λ.Σ της Ανάκρουσης)

Υ.Γ. Το βινύλιο δε ..., όταν ριπάρεται, χρειάζεται λιγότερα bits των 16, λαμβάνοντας ως μοναδικό στοιχείο το χαμηλό signal/noise του αναλογικου συστήματος πικάπ-κεφαλής.
Φίλε g.kar.
Το 24 bit δημιουργεί ένα ανώτατο σημείο και ενα κατώφλι στάθμης.Πώς όμως είσαι τόσο σίγουρος οτι το κατώτατο σημείο των 16bits δέν είναι αρκετά κάτω απο την ελάχιστη αντιληπτή στάθμη που μπορεί το ανθρώπινο αυτί να πιάσει?Δηλαδή ακόμα και στη συχνότητα συντονισμού του τυμπάνου είσαι σίγουρος οτι το 16bit δέν είναι υπεραρκετό?Επίσης μήπως είναι υπερβολικό να πούμε για τα τόσο χαμηλά περάσματα όταν ήδη αυτά είναι πραγματικά πολύ χαμηλά?Εντάξει...δέν με νοιάζει να ακούω την ανάσα του ακροατή...
Επίσης το ζήτημα είναι...η ελάχιστη ή οι ενδιάμεσες??Τί εννοώ...Το 16bit δημιουργεί ένα σύνολο ενδιάμεσων σταθμών.Είναι πλήρεις αυτές ετσι ώστε να περιγράψουν ένα μουσικό φαινόμενο ή...χρειαζόμαστε παραπάνω?
 


Μηνύματα
8.524
Reaction score
3.813
Απάντηση: Re: Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Φίλε g.kar.
Το 24 bit δημιουργεί ένα ανώτατο σημείο και ενα κατώφλι στάθμης.Πώς όμως είσαι τόσο σίγουρος οτι το κατώτατο σημείο των 16bits δέν είναι αρκετά κάτω απο την ελάχιστη αντιληπτή στάθμη που μπορεί το ανθρώπινο αυτί να πιάσει?Δηλαδή ακόμα και στη συχνότητα συντονισμού του τυμπάνου είσαι σίγουρος οτι το 16bit δέν είναι υπεραρκετό?Επίσης μήπως είναι υπερβολικό να πούμε για τα τόσο χαμηλά περάσματα όταν ήδη αυτά είναι πραγματικά πολύ χαμηλά?Εντάξει...δέν με νοιάζει να ακούω την ανάσα του ακροατή...
Επίσης το ζήτημα είναι...η ελάχιστη ή οι ενδιάμεσες??Τί εννοώ...Το 16bit δημιουργεί ένα σύνολο ενδιάμεσων σταθμών.Είναι πλήρεις αυτές ετσι ώστε να περιγράψουν ένα μουσικό φαινόμενο ή...χρειαζόμαστε παραπάνω?
Εναι καθαρά θέμα επιλογής. Αν σε ενδιαφέρει να ακούσεις με μια δυναμική περιοχή ανω των 96 dB τότε τα 24bits είναι πλέον μονόδρομος, εφόσον βέβαια -όπως είπα και παραπάνω- το όλο σύστημα είναι ικανό να ανταποκριθεί στις εξαιρετικά υψηλές απαιτήσεις των 24bits.

Με κάθε επιπλέον bit αυξάνεται η δυναμική περιοχή κατά 6dB και αντίστοιχα οι απαιτήσεις από το σύστημα αναπαραγωγής.

Νομίζω ότι πιο απλά δεν γίνεται.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Εναι καθαρά θέμα επιλογής. Αν σε ενδιαφέρει να ακούσεις με μια δυναμική περιοχή ανω των 96 dB τότε τα 24bits είναι πλέον μονόδρομος εφόσον όπως είπα και πριν το όλο σύστημα είναι ικανό να ανταποκριθεί στις εξαιρετικά υψηλές απαιτήσεις των 24bits.

Νομίζω ότι πιο απλά δεν γίνεται.
Ναι αλλα μιλάμε για δυναμική περιοχή και όχι για ακέραια spl.Πόσο δυναμικό εύρος έχει π.χ. μία ορχήστρα??

Όλα αυτά τα ρωτάω επειδή και εγώ δέν έχω ψάξει τις τιμές...
 

Μηνύματα
8.524
Reaction score
3.813
Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν και εξαιρετικές ηχογραφησεις στα 16bits. Μακάρι όλες οι ηχογραφήσεις να ήταν αυτού του επιπέδου.
 

Μηνύματα
8.524
Reaction score
3.813
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Ναι αλλα μιλάμε για δυναμική περιοχή και όχι για ακέραια spl.Πόσο δυναμικό εύρος έχει π.χ. μία ορχήστρα??

Όλα αυτά τα ρωτάω επειδή και εγώ δέν έχω ψάξει τις τιμές...
Μπορεί να έχει και 115 dB.

Τα 24 bits σου δίνουν τη δυνατότητα πολύ μικρότερων steps (στάθμης) κατά την ψηφιοποίηση. Δεν είναι μόνο η μέγιστη στάθμη που μας ενδιαφέρει να ηχογραφησουμε.
 

Μηνύματα
8.524
Reaction score
3.813
Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

To άλλο το κουφό είναι ότι ακόμα και με ένα bit κάνεις δουλειά όταν η δειγματοληψία είναι μερικων εκατοντάδων MHz. Κάποτε είχα ένα πίνακα με bits και sampling rates που έδιναν το ίδιο επιθυμητό dynamic range . Αντί δηλαδή να αυξάνεις bits μπορούσες να αυξάνεις το sampling rate.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

To άλλο το κουφό είναι ότι ακόμα και με ένα bit κάνεις δουλειά όταν η δειγματοληψία είναι μερικων εκατοντάδων MHz. Κάποτε είχα ένα πίνακα με bits και sampling rates που έδιναν το ίδιο επιθυμητό dynamic range . Αντί δηλαδή να αυξάνεις bits μπορούσες να αυξάνεις το sampling rate.
Ναι πράγματι υπάρχει αλλα δέν είναι περίεργο.Είναι τα λεγόμενο dsd που χρησιμοποιείται στο sacd.Παρ ότι έχω ακούσει απο χρήστες οτι είναι χειρότερο απο το pcm κάποιοι ειδικοί που έχω γνωρίσει κατα καιρούς μου λένε οτι είναι καλυτερο.

Γενικά μήν το βλέπεις περίεργο.Απλά είναι διαφορετικό...

Εγώ πάντως λέω να καρφώσετε κανα πικαπάκι σε κανα debate 24/16.Ειδικά αυτό το πικαπάκι του Σκαλούμπακα...Είναι για να σπάει λάπτοπ.:142:
 

Μηνύματα
8.524
Reaction score
3.813
Απάντηση: Re: Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

Εγώ πάντως λέω να καρφώσετε κανα πικαπάκι σε κανα debate 24/16.
Ειδικά αυτό το πικαπάκι του Σκαλούμπακα...Είναι για να σπάει λάπτοπ.:142:
H εμφάνιση ενός πικάπ αλλάζει τον αριθμό των απαιτούμενων bits ?

:137:
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

H εμφάνιση ενός πικάπ αλλάζει τον αριθμό των απαιτούμενων bits ?

:137:
Ε μόνο του το πικάπ δέν κάνει κάτι...θέλει και το κάτι παραπάνω...
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Άντε, ορίστε και μία εναλλακτική:

http://www.m2tech.biz/products.html

Επίσης 24/192 από USB, μικροσκοπικό σλλά κοστίζει 99 ευρώ (ναι, δεν είναι πολλά αλλά είναι τα διπλά από το Musiland) και έχει μία μόνο έξοδο. Το βασικότερο όμως είναι πως δεν έχει δοκιμαστεί αρκετά (έκανε την εμφάνισή του σε μία HiEnd έκθεση στην Ιταλία)...
Περισσότερα για την εναλλακτική μας εδώ:

Head-fi.org
diyaudio.com

Θέλουν δουλειά στους drivers αλλά από τις πρώτες μετρήσεις που έσκασαν μύτη φαίνεται πολλά υποσχόμενο.
Αρκετά προσεγμένο στο κομμάτι του jitter (θέμα για το οποίο στο Musiland δεν έχουμε πολλά στοιχεία) και πιστεύω αξίζει να το.. παρακολουθήσουμε.

Θα περιμένουμε να δοκιμαστεί ακόμα λίγο και μετά θα πάρουμε 1-2 για δοκιμές - αρκεί να έχει stock γιατί προς το παρόν ζορίζονται να καλύψουν τη ζήτηση και δεν υπάρχει ούτε για δείγμα.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.519
Reaction score
145.912
Απάντηση: Το USB το HiEnd, το σωστό, το πρόστυχο...

ε ρε γλέντια....

 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.630
Μηνύματα
3.057.880
Members
38.582
Νεότερο μέλος
NikolasLegend7
Top