Τρίδρομο ηχείο, μεγάλων χώρων!

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.210
Σχετικά με το ξεκίνημα του συγκεκριμένου έργου μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω θέμα:
https://www.avsite.gr/forum/threads/chario-academy-2-μετατροπή-σε-τρίδρομο.172545/

Σχεδόν τρία χρόνια πριν... προχώρησα στην μετατροπή ενός ηχείου βάσης της Chario, από την καλή εποχή της εταιρίας, σε ένα μεγάλο τρίδρομο ηχείο δαπέδου, ικανό να δώσει αυτό που έλειπε από το <<μικρό>>. Όγκο και στάθμη στην χαμηλή περιοχή καθώς και υψηλή ευαισθησία.

Για την μελλοντική ολοκλήρωση του εγχειρήματος είχαν γίνει από τότε οι σχετικές συζητήσεις και τι επιλογές υπήρχαν.
Τελικός σκοπός μας θα ήταν ένα ηχείο δαπέδου πλήρους φάσματος, με μεγάλες δυνατότητες διαχείρισης ισχύος, ικανή ευαισθησία και αποτέλεσμα υψηλού επιπέδου σε όλους τους τομείς.
Ήρθε λοιπόν το πλήρωμα του χρόνου για την ολοκλήρωση του ηχείου, δηλαδή το δέσιμο της κάτω καμπίνας, που φιλοξενεί δύο 10ιντσα woofers, με το ζευγάρι του δορυφόρου της.

Επιλέχθηκε η σχεδίαση τύπου D'apollito (WTW) και ποιο συγκεκριμένα δύο midwoofers των 5,25 ιντσών, με ενδιάμεσα ένα tweeter 1 ίντσας.
Οι διαστάσεις της καμπίνας πλάτος και βάθος αλλά και το σχέδιο, έγιναν με σκοπό την αρμονική οπτική συνύπαρξη με την κάτω καμπίνα αλλά και την αποφυγή γκρίνιας! :)
Επειδή υπήρχε άφθονος διαθέσιμος όγκος, τα δύο midwoofers σε κλειστή καμπίνα δεν χρειάζονται πάνω από 13 λίτρα, πήγα στις καλύτερες δυνατές λύσεις.
Τριγωνική καμπίνα που <<βλέπουν>> τα midwoofers, δηλαδή με μη παράλληλες επιφάνειες, εντός της καμπίνας, καθώς και εξωτερικό κύκλωμα διαχωρισμού (crossover), με τα υλικά που το απαρτίζουν να τοποθετούνται σε μεγάλες αποστάσεις μεταξύ τους για εξάλειψη αλληλο-επηρεασμών και συντονισμών.
Εδώ η καμπίνα φρέσκια φρέσκια μετά το βάψιμο, επάνω στον ξυλουργικό πάγκο:
275711009_2821026168190351_4361516251007312393_n.jpg
 



PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.210
Και για να είναι πλήρης η εικόνα του δορυφόρου, μια φωτογραφία με την προστατευτική σήτα και η πίσω όψη...
275701575_1663089097364131_2514775748906994519_n.jpg


275772250_514173670224531_2689478081984063704_n.jpg
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.210
Να προχωρήσω και στα ενδότερα του δορυφόρου για να ολοκληρωθεί η παρουσίαση του.
Πρώτα μια φωτογραφία χωρίς το πίσω καπάκι.
Διακρίνεται η τριγωνική καμπίνα, το κύκλωμα διαχωρισμού και η νεύρωση που τοποθετήθηκε από εμένα. Η καμπίνα έφυγε από το ξυλουργείο χωρίς αυτή, αφού δεν ήταν απαραίτητη μιας και τα μεγάφωνα ήταν στον δικό τους ξεχωριστό χώρο. Παρόλα αυτά, και λόγο του γνωστού μικροβίου της βέλτιστης κατασκευής, την τοποθέτησα στο χώρο μου για να καλύψω κάθε ενδεχόμενο.
Η πρόσοψη του δορυφόρου είναι από MDF τριών εκατοστών, ενώ όλη η υπόλοιπη καμπίνα από δύο εκατοστά. Οι συνδέσεις των ξύλων είναι με γωνία 45 μοιρών για μέγιστη επιφάνεια συγκόλλησης.
Στο δάπεδο τοποθετήθηκε φύλλο αποσβεστικού και επάνω στερεώθηκε το crossover.
275484961_1085465232016123_4094252741657239833_n.jpg
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.210
Και το crossover...
Συναρμολόγηση Hard wired με ενώσεις μόνο των υλικών, χωρίς επιπλέον καλώδια.
Πυκνωτές ΜΚΡ (λευκοί) σε σειρά με το σήμα και ΜΚΤ (μπορντό) παράλληλα με τα woofers, με τον τεράστιο που διακρίνεται να είναι 100 μF.
Πηνία παντού αέρος με πολύ χοντρό σύρμα, ακόμα και τα παράλληλα, για τεράστια πρόσληψη ισχύος.
Καλωδίωση επάργυρη VDH με ελάχιστες κολλήσεις και επαφές στην πορεία του σήματος. Οι μπόρνες είναι χάλκινες με επικάλυψη ροδίου.
Η μία πλευρά των μεγαφώνων συνδέεται απευθείας με το καλώδιο τους από την μπόρνα του ηχείου.
Υλικά ταιριασμένα με απόκλιση 0,5%, με αποτέλεσμα οι διαφορές των δύο ηχείων να είναι κάτω του 0,5 db για το μεγαλύτερο μέρος του φάσματος.
275771648_339369441539715_5245600003124754775_n.jpg
 
Last edited:


Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Η φαρδια μπαφλα βοηθησε στο να βελτιωθει η πολικη αποκριση μεσουψηλα ...
Αλλαχτηκε το κρος ποιντ τωρα με τα δυο γουφερ και τη φαρδυτερη μπαφλα ποιο χαμηλα;
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.210
Η φαρδια μπαφλα βοηθησε στο να βελτιωθει η πολικη αποκριση μεσουψηλα ...
Αλλαχτηκε το κρος ποιντ τωρα με τα δυο γουφερ και τη φαρδυτερη μπαφλα ποιο χαμηλα;
Και βέβαια ισχύει η πρώτη πρόταση.
Από την στιγμή που οι δύο μονάδες, woofer & tweeter, έχουν δυνατότητα μεγάλου εύρους συχνοτήτων, ιδίως σε τρίδρομη σχεδίαση, δεν βρήκα λόγο να ανέβω παραπάνω από τους 2,7 KHz.
Εκεί μου έδειξαν τα δύο μεγάφωνα πως <<βρίσκονται εντελώς μέσα στα νερά τους>>.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.037
Συγχαρητήρια για την ωραία δουλειά και την παρουσίαση!

Η διάταξη D'apollito (WTW) έχει τα γνωστά μειονεκτήματα στην κατακόρυφη διασπορά. Ποιά πλεονεκτήματα προσφέρει σε σχέση με WWT; (Γενική η απορία μου, δεν αφορά το συγκεκριμένο ηχείο μόνο.)
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.210
Συγχαρητήρια για την ωραία δουλειά και την παρουσίαση!

Η διάταξη D'apollito (WTW) έχει τα γνωστά μειονεκτήματα στην κατακόρυφη διασπορά. Ποιά πλεονεκτήματα προσφέρει σε σχέση με WWT; (Γενική η απορία μου, δεν αφορά το συγκεκριμένο ηχείο μόνο.)
Σωστή παρατήρηση. Το ηχείο που έχω σπίτι μου έχει τις ίδιες μονάδες μεσοχαμηλών και υψηλών αλλά σε διάταξη WWT, που προτιμώ. Επιθυμία του φίλου μου ήταν το D'appolito.
 



PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.210
Μετρήσεις θα έχουμε στο μέλλον;
Τις μετρήσεις θα τις συμπεριλάβω στο <<εγχειρίδιο χρήσης>> του ηχείου όταν αυτό βγει στο εμπόριο! :)
Θα έχουν τιμή 28.125 ευρώ, με τα 125 λόγο του εγχειριδίου, που σκοπεύω να έχει εξώφυλλο πολυτελείας.
Αστειεύομαι βέβαια...
 
Last edited:


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.210
Βγαίνουν και σε έκδοση χωρίς παθητικά κροσόβερ;; :p
Ευκολάκι...
Ούτως ή άλλως για να πάρεις το μέγιστο από ένα τέτοιο ηχείο χρειάζεσαι τέσσερις τελικές βαθμίδες των 250 watts RMS στα 8 Ωμ και 500 στα 4 Ωμ.
Αφήνεις το παθητικό crossover της πάνω καμπίνας μεταξύ Midwoofer & tweeter και αφαιρείς μόνο το υψηπερατό στα midwoofer.
Εκεί το παιχνίδι χοντραίνει άσχημα!
 

Μηνύματα
815
Reaction score
968
Τις μετρήσεις θα τις συμπεριλάβω στο <<εγχειρίδιο χρήσης>> του ηχείου όταν αυτό βγει στο εμπόριο! :)
Θα έχουν τιμή 28.125 ευρώ, με τα 125 λόγο του εγχειρίδιο, που σκοπεύω να έχει εξώφυλλο πολυτελείας.
Αστειεύομαι βέβαια...
Συγχαρητήρια και πραγματικά θα ήθελα να δω τις μετρήσεις της συγκεκριμένης υλοποίησης.
 

Μηνύματα
7.257
Reaction score
11.799
Ευκολάκι...
Ούτως ή άλλως για να πάρεις το μέγιστο από ένα τέτοιο ηχείο χρειάζεσαι τέσσερις τελικές βαθμίδες των 250 watts RMS στα 8 Ωμ και 500 στα 4 Ωμ.
Αφήνεις το παθητικό crossover της πάνω καμπίνας μεταξύ Midwoofer & tweeter και αφαιρείς μόνο το υψηπερατό στα midwoofer.
Εκεί το παιχνίδι χοντραίνει άσχημα!
Κακούργε, με κολάζεις!!!!!!!!! :D
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.210
Δύο ακόμα φωτογραφίες για να συμπληρωθεί η εξωτερική εμφάνιση και μια τρίτη <<σχετική>>...

Μία πλαϊνή όπου φαίνεται η πάνινη σήτα της κάτω καμπίνας να έχει αντικατασταθεί από μεταλλική, ελέω παιδικών χεριών!
275631330_1155614418528680_2031136631899924617_n.jpg


και η πίσω όψη...
275722699_969454543775563_8446764183504178846_n.jpg


Η τρίτη φωτογραφία είναι ποιο ιδιαίτερη. Μιλάμε για ένα ηχείο με 1,3 μέτρα ύψος 42 εκατοστά πλάτος και 54 βάθος. Η φωτογραφία είναι από την μεταφορά μόνο των δύο κάτω καμπινών με τα 10ιντσα.
Chario ultra on track.jpg
 

Μηνύματα
393
Reaction score
1.206
Η διάταξη D'apollito (WTW) έχει τα γνωστά μειονεκτήματα στην κατακόρυφη διασπορά
Αυτό ίσχυσε την εποχή (1983) που γενικεύτηκε η χρήση της τοπολογίας κι αυτό οφειλόταν στο 3ης τάξης κροσόβερ που πρότεινε ο Joseph D' Appolito, με άρθρο του στη JAES . Όχι στη γεωμετρία των μεγαφώνων! Η παιδική αυτή "ασθένεια" επιλύθηκε (1992) με τη χρήση 4ης τάξης κροσόβερ Linkwitz.
Ποιά πλεονεκτήματα προσφέρει σε σχέση με WWT; (Γενική η απορία μου, δεν αφορά το συγκεκριμένο ηχείο μόνο.)
Το κύριο χαρακτηριστικό της (το ίδιο σε υπερθετικό βαθμό συναντάται στα LINE ARRAY ηχεία) είναι το στένεμα της κατακόρυφης απόκρισης κατά λίγες μοίρες (ελάττωση ανακλάσεων από ταβάνι και πάτωμα) και η αντίστοιχη αύξηση της οριζόντιας απόκρισης (μεγέθυνση μουσικής σκηνής και διεύρυνση HOT SPOT).
Όταν λέμε WTW δεν σημαίνει κατ' ανάγκη και τοπολογία D' Appolito.
* Η τοπολογία D' Appolito είναι αυστηρά δίδρομη και ορίζεται με το όνομα του εφευρέτη της. Όχι μ' ένα σκέτο WTW. Τα woofer (και το πάνω και το κάτω) παίζουν το ίδιο φάσμα.
* Η τοπολογία WTW είναι 2,5-δρομη με προβιά D' Appolito. Το πάνω woofer παίζει μέχρι και τα μεσαία, ενώ το κάτω woofer παίζει μόνο μπάσο και συνήθως μέχρι τη συχνότητα συντονισμού του πλάτους της μπάφλας.
* Η τοπολογία WWΤ λειτουργεί ακριβώς όπως η WTW, αλλά δεν "D' Appolito-φέρνει" εμφανισιακά.

Ανάλογα με τους στόχους του σχεδιαστή και οι τρεις αυτές τοπολογίες, αν ενσωματωθούν σωστά στο ηχείο, μπορούν να δώσουν άριστο ήχο.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.602
Μηνύματα
2.865.614
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top