Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
13.880
Reaction score
41.254
Flat μέχρι τα 20Hz? :idk:
Διαθέτουν εξαιρετική κατασκευή καμπίνας και ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά ενώ και η τοποθέτηση είναι άκρως μελετημένη,αλλά η πραγματική κατάσταση εμφανίζεται στις κρουστικές με τα επιμέρους κανάλια και μαζί (υπό τα συνήθη χρώματα) :
1625329930437.png


Παίζει ρόλο και η στάθμη λήψεων...Επιπλέον αντιπαραβολή των κρουστικών με τα Vecteur μόνα τους και Vecteur+SVS με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί (πράσινη καμπύλη) υπό ανάλυση 1/12 οκτάβας :
1625330198517.png


Παρατηρούμε για πολλοστή φορά πόσο ωραία μπορεί το sub - με την κατάλληλη διαρρύθμιση εννοείται - να εξισορροπήσει την απόκριση στις χαμηλές οκτάβες...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
13.880
Reaction score
41.254
Για να μη μένουν ΄΄γκρίζες ζώνες΄΄,ας δούμε αναλυτικότερα τις steady state αποκρίσεις για τα επιμέρους κανάλια ξεχωριστά ...Η παροιυσιαζόμενη ανάλυση είναι Variable,κάτι που σημαίνει ότι στις χαμηλές οκτάβες λαμβάνει την πιο αυστηρή τιμή 1/48 οκτάβας...

Αριστερό κανάλι,με ανοιχτή πράσινη προφανώς την απόκριση με την προσθήκη του sub :
1625382950167.png


Δεξί κανάλι :
1625383099836.png


Παρατηρούμε υπό υψηλή ανάλυση ότι ναι μεν οι δορυφόροι μόνοι τους με ανοιγμένο bass reflex εμφανίζουν απόκριση στην πρώτη οκτάβα,αλλά η στάθμη αυτής έρχεται χονδρικά 10 dB κατώτερη σε σχέση με τη στάθμη αναφοράς,οπότε η ηχηρότητα της πρώτης οκτάβας είναι αρκετά υποβαθμισμένη σε σχέση με τις ζώνες όπου υπάρχει ωφέλιμη απόκριση από εκείνους.

Επισημαίνεται επίσης ότι η κλίση 12dB/οκτάβα στο βαθυπερατό με κεντρική συχνότητα 55 Hz περίπου συνεπάγεται ότι στην τρίτη οκτάβα θα υπάρχει μικρή συνεισφορά από το sub,με αποτέλεσμα να μετριάζονται σε κάποιον ωφέλιμο βαθμό οι εμφανιζόμενες υποχωρήσεις ...
 

Μηνύματα
962
Reaction score
979
Μία μικρή παρατήρηση: Θυμάμαι μία σύσταση του Geddes να αποφεύγονται αναλύσεις πολύ λεπτομερέστερες του 1/16 οκτάβας.
Είχε να κάνει με σφάλματα οφειλόμενα στον τρόπο ολοκλήρωσης των ίδιων των μετρητικών, αλλά η εξήγηση με ξεπερνούσε (κοινώς, δεν κατάλαβα γρι...)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
13.880
Reaction score
41.254
Μία μικρή παρατήρηση: Θυμάμαι μία σύσταση του Geddes να αποφεύγονται αναλύσεις πολύ λεπτομερέστερες του 1/16 οκτάβας.
Είχε να κάνει με σφάλματα οφειλόμενα στον τρόπο ολοκλήρωσης των ίδιων των μετρητικών, αλλά η εξήγηση με ξεπερνούσε (κοινώς, δεν κατάλαβα γρι...)
Συνήθως αξιολογώ υπό 1/12 οκτάβας...Αλλά η ανάλυση Variable θεωρείται ενδεδειγμένη για την εφαρμογή φίλτρων ισοστάθμισης και προσαρμογή προς καμπύλη-στόχο.Χάρη στην υψηλότερη ανάλυση μπορούν να οριστούν ανώτερες τιμές Q (στενότερου εύρους ) για τα προβλεπόμενα αρνητικά gain στα φίλτρα.

Ενδεικτικά στο αριστερό κανάλι,με καμπύλη στόχο τύπου Bruel & Kjaer :
1625390112963.png

1625390458340.png
 

Μηνύματα
962
Reaction score
979
Με το σπορ αυτό δεν έχω ασχοληθεί, και πάντα είχα την απορία:
Αυτή η με-το-μικρόμετρο-και-υψηλά-Q ισοστάθμιση, ακούγεται;;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
13.880
Reaction score
41.254
Με το σπορ αυτό δεν έχω ασχοληθεί, και πάντα είχα την απορία:
Αυτή η με-το-μικρόμετρο-και-υψηλά-Q ισοστάθμιση, ακούγεται;;
Την εφαρμόζω έτσι πάντως για να μην...ακουγόταν. ;)
Στις πρώτες οκτάβες βολεύουν τα στενά φίλτρα - με αρνητικά πάντα gain - για να πιάνουν αποκλειστικά τονώσεις από συνιστώσες ιδιορρυθμών.Εννοείται ότι ο σχεδιασμός της ισοστάθμισης ξεκινά από το αρχικό στήσιμο setup,φροντίζοντας ώστε να μην προκύπτουν στην αδιόρθωτη απόκριση βαθιά και σε μεγάλο εύρος κενά ενέργειας.

Καθώς οδεύουμε σε μεσαίες και υψηλές οκτάβες,η ανάλυση στη θέση Variable κατεβαίνει,ώστε να είναι εφαρμόσιμα φίλτρα με κατώτερες τιμές Q.

Η τακτική που εφαρμόζω πάντως επιτρέπει ελάχιστες εκπτώσεις στο ωφέλιμο δυναμικό εύρος μετά την εφαρμογή ισοστάθμισης και αυτό το πλεονέκτημα γίνεται ευκόλως αντιληπτό κατά τις ακροάσεις.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
13.880
Reaction score
41.254
Ακολούθησαν δοκιμαστικές ακροάσεις στην τρέχουσα εκδοχή με το SVS ενσωματωμένο υπό ακουστικό κροσάρισμα σε κεντρική συχνότητα 55 Hz περίπου και τα main με ανοικτά bass reflex,κυρίως έχοντας ενεργοποιημένη την αναγκαία εφαρμογή διόρθωσης μέσω REW-rePhase.Δια ευνόητους λόγους τα κομμάτια είχαν επιλεγεί με πλούσια τα ενεργειακά ελέη στις πρώτες οκτάβες,προβάλλοντας εννοείται έντονες ρυθμικές απαιτήσεις από το ηχοσύστημα...

Διαπιστώθηκε ότι η συνοχή sub-main στις πρώτες οκτάβες με την επακόλουθη ρυθμική αίσθηση προέκυπταν αλώβητα στη ζώνη γύρω από το sweet spot,ενώ σε ακραίες τοποθεσίες έξω από αυτήν άρχιζε ο ακροατής να ξεχωρίζει το sub ως αυτόνομη ρυθμική οντότητα,πάντα όμως δίχως να εντόπιζε τη δική του θέση στο χώρο...

Ανατρέχοντας στην αδιόρθωτη κατάσταση,κατά τη λήψη της απόκρισης του sub μονάχου του όπως περιγράφηκε σε προηγούμενο μήνυμα ,μπορούμε να διαπιστώσουμε το ποσό delay που θα εμφανίζει σε σχέση με τα main στα συνοδευτικά στοιχεία της λήψης:
1625904598606.png

1625904459454.png


Η συγκεκριμένη θέση πάνω στη μεσοκάθετο έδινε την ομαλότερη απόκριση συχνότητας.Εφόσον κατά τη διόρθωση δεν έγινε η παραμικρή φασική επέμβαση κάτω από τα 100 Hz και το κροσάρισμα δεν ήταν ηλεκτρονικό,παραπλήσια τιμή προέκυπτε και υπό τη διορθωμένη κατάσταση.Τιμή delay σε τάξη κατώτερη των 7 msec λογαριάζεται αποδεκτή για συνθήκη ακουστικού κροσαρίσματος.

Μολονότι η κορύφωση του παλμού στο sub έρχεται - ελέω του δικού του λειτουργικού DSP και με τις διαφοροποιημένες ηλεκτρομηχανικές ιδιότητες στη δική του κατασκευή - αργότερα σε σχέση με την αντίστοιχη στα main σύμφωνα με τις Κρουστικές και Βηματικές καμπύλες,παρατηρούμε ότι σε όλες τις περιπτώσεις η άνοδος αυτών των καμπυλών για το sub ξεκινά από κοινό χρονικό σημείο περίπου 3,5 msec όπως φανερώνεται και στο καταγεγραμμένο delay...

Θα μπορούσε δε να προκύπτει ακόμα μικρότερο delay,μετακινώντας το sub σταθερά πάνω στη μεσοκάθετο και φέρνοντάς το πλησιέστερα στο MLP .Τότε όμως επέρχονταν πιο έντονες διακυμάνσεις στην απόκριση συχνότητας,παράμετρος η οποία έχει προτεραιότητα έναντι περαιτέρω μείωσης στο delay.

Βηματικές αποκρίσεις υπό τελείως αδιόρθωτη κατάσταση για τα Vecteur με ανοιχτά bass reflex μόνα τους (καφέ καμπύλη) και το σύνολο Vecteur+SVS (μπλε καμπύλη) με λήψη στο MLP υπό πραγματικές συνθήκες και παράσταση a la Stereophile :
1625907728160.png


Σημειωτέον ότι δεν κυκλοφορούν και πολλά ηχειακά συστήματα που θα μπορούσαν να βγάλουν τέτοια συμπεριφορά στο πεδίο του χρόνου χάρη και μόνο στην κατασκευή και τη γεωμετρία διευθέτησης χωρίς την παραμικρή διόρθωση μέσω αλγορίθμων DSP...
 
Last edited:


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
160.816
Μηνύματα
2.543.039
Members
36.216
Νεότερο μέλος
Αριστοτέλης Παρασχόπουλος
Top