Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

Μηνύματα
3.809
Reaction score
3.332
Αρνητικ
αυτή είναι η θεωρητική προσέγγιση.Στη πράξη δεν δυνατό είναι να δώσουμε αρνητικό delay στα subs γιατί δε μπορούμε να γυρίσουμε το χρόνο πίσω. Δίνουμε τη θετική τιμή του delay στα main.
Αρνητικό delay στα σαμπς, όταν είναι πίσω απο τα main=προπορεία στα main, αυτό είναι το νοηματικό αποτέλεσμα της "αρνητικής χρονοκαθυστέρησης";).
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.761
Reaction score
45.600
[Kefalas mode]Ξέχασες το AMEQ[/mode]
Και...AMEA (Ακροαματικόφιλοι Με Εμπρηστικές Ανάγκες - κάψιμο εγκεφάλου κι έτσι)... :sneaky:
αυτή είναι η θεωρητική προσέγγιση.Στη πράξη δεν δυνατό είναι να δώσουμε αρνητικό delay στα subs γιατί δε μπορούμε να γυρίσουμε το χρόνο πίσω. Δίνουμε τη θετική τιμή του delay στα main.
Μη στεκόμαστε στους τύπους...Ουσία είναι ότι πρέπει να δίδεται προτεραιότητα στην κατάλληλη τοποθεσία για τα sub ως προς την ανταπόκριση χώρου στις πρώτες οκτάβες - όπως θα μπορούσε εκείνη λ.χ. να εξακριβωθεί μέσα από steady state λήψεις - και ύστερα να εξεταζόταν κατά τη διαχείριση μήπως κάποιες αποκλίσεις από τα θεωρητικώς βέλτιστα delays θα χαλούσαν λιγότερο αντί περισσότερο εμφανιζόμενες ανισορροπίες στην απόκριση...
Ευκαιρία κιόλας να σημειωθεί πως οι εκδόσεις v.20 του REW παρέχουν ως πρόσθετο βοήθημα το Bass Alignment Tool...Στο μενού εισάγονται δύο κάθε φορά από τις διαθέσιμες λήψεις (μπορεί να είναι τα μέλη του ζεύγους ανεξάρτητα sub,είτε συνδυασμένη απόκριση προηγούμενων sub με καθένα νεοεισερχόμενο τεμάχιο,είτε υποσύνολο sub με κανάλι main ηχείου ) όπου μεταβάλλοντας τιμές delay χάρη σε κυλιόμενο ρυθμιστικό (προβλεπόμενη και αντιστροφή πολικότητας) μας εμφανίζει στον πίνακα την αναμενόμενη απόκριση για το εκάστοτε εξεταζόμενο σύνολο...Μοναδικό μειονέκτημα ότι δεν παρέχει απόλυτη ακρίβεια στην πρόβλεψη.Χρειάζεται ακόμα και τότε εξέταση τύπου ΄΄Up close and personal΄΄ - ΄΄Deep Down and Dirty΄΄....
Ε, σε γενικές γραμμές, ναι.

Σε ειδικές γραμμές, όχι.
...

Άρα, ενώ καταντάει χαοτικά πολύπλοκο με τις πολλαπλές πηγές, ταυτόχρονα καταντάει ευκολότερο, αρκεί να υπάρχουν τα βασικά (τα γνωστά, βαριέμαι).
Βάζοντας τη λέξη ΄΄βαριέμαι΄΄ στη μηχανή αναζήτησης του avsite μου εμφάνισε μηνύματα του Ear...Σκέπτομαι έτσι μήπως ο ΄΄Ευτυχισμένος καινούριος Χρόνος΄΄ είναι άλλη μια ειδοποίηση για την οποία δεν θα έπρεπε να ερωτηθούμε ξανά...:roflmao:

Ας δούμε group delay για τα κανάλια main+sub ξεχωριστά υπό ανάλυση 1/48 οκτάβας...
Αριστερό κανάλι
SVS - 0 μοίρες
Left 0deg gd.png

Τρώγεται...

SVS 180 :
Left 180deg gd.png

Όχι και τόσο λόγω τρίτης οκτάβας...

Δεξί κανάλι...
SVS 0 μοίρες :
Right 0 deg gd.png

Τρώγεται...

SVS 180 :
Right 180 deg gd.png

Νόστιμο...

Σημασία έχει όμως τι θα μας εμφανίζεται όταν τα επιμέρους κανάλια εκπέμπουν μαζί όπως κανονικά συμβαίνει...
FDW κρατιέται ενεργοποιημένο αφενός μεν επειδή δεν αλλάζει τη γενική μορφή,αφετέρου δε για να μην εμφανιστούν λεπτές διακλαδώσεις που θα ΄΄έκαιγαν΄΄ πολύτιμους για τη Δημόσια Υγεία εγκεφάλους...:roflmao:
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.761
Reaction score
45.600
Η απάντηση του Έλκο Γκριμ στην ερώτηση μου για τη ρύθμιση του delay:
Dear George,

In principle the delay is "1ms per foot" (or 3ms per meter) as a rule of thumb. But since the sub is behind the main system you need to use a 'negative' delay. Just check how far you can come with the LS1 setting in that direction. Always remember that it is more important to listen in stead of looking at the numbers. The difference is not very large I must say. The wavelength at 70 Hz (the crossover frequency) is app 5m, so 1m is app 70 deg shift in phase. But the impact of the room boundaries also 'mess' with phase. So it's not so straightforward as one might think and sometimes the influence of this delay is not so obvious.

All the best,
Eelco
Μη λησμονηθεί...Σε συχνότητα λ.χ. 50 Hz η περίοδος στο ημιτονοειδές σήμα διαρκεί 20 msec...Η μέγιστη ακύρωση από έλλειψη χρονικής ευθυγράμμισης προκύπτει για διαφορές delay τάξης 10 msec από τη θεωρητικά βέλτιστη τιμή ανάμεσα σε αυτόνομες ηχειακές μονάδες...Σε διαφορά τάξης λ.χ. 5 msec η ακύρωση θα έχει μικρότερο πλάτος...Τέτοια δεδομένα ενδέχεται είτε να μετρίαζαν προβληματική διέγερση ιδιορρυθμού είτε να έκαναν πιο έντονη πιθανή υποχώρηση από φαινόμενα boundaries ή κόμβο σε στάσιμο κύμα...

H φασική ευθυγράμμιση δεν είναι ισοδύναμη με τη χρονική...Όταν επιτυγχάνεται η δεύτερη αυτομάτως συμβαίνει και η πρώτη χωρίς όμως να ισχύει αντιστρόφως...Από την άλλη πλευρά μπορούμε να μεταβάλουμε τη χρονική σχέση μεταξύ δύο ηχειακών μονάδων πάνω σε συγκεκριμένη συχνότητα διατηρώντας τη φασική...Αυτό γίνεται προσθέτοντας στη μια καθυστέρηση ίση προς τη διάρκεια (n+0,5 ) περιόδων στη συγκεκριμένη συχνότητα - με τη μεταβλητή ΄΄n΄΄ να λαμβάνει μέχρι και μηδενική τιμή - αντιστρέφοντας παράλληλα την πολικότητα στην άλλη (sub)...

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
43.826
Reaction score
100.432
Και...AMEA
Λυπάμαι, αλλά..
Οι ΑΜΕΑ δεν αξίζουν τέτοια ταλαιπωρία (οδύσσεια), παρακαλώ ένα Ντιρακάκι και για αυτούς τους ανθρώπους. ❤
Σκέπτομαι έτσι μήπως ο ΄΄Ευτυχισμένος καινούριος Χρόνος΄΄ είναι άλλη μια ειδοποίηση για την οποία δεν θα έπρεπε να ερωτηθούμε ξανά...:roflmao:
Σκέφτεσαι, άρα.. υπάρχεις. 😂

Η αλλαγή του χρόνου είναι πολύ σημαντικό γεγονός για να το αγνοήσεις:

312942_93e9d926ce952d5cb02d15ce40b5982a.jpeg


Και βεβαίως οι απόψεις που υπάρχουν, είναι σεβαστές και ενδιαφέρουσες σε μεγάλη κλιμακα:

FB_IMG_1634004530793.jpg


FB_IMG_1633779809395.jpg
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.761
Reaction score
45.600
Οι παραστάσεις group delay υπό ανάλυση 1/48 οκτάβας με τα κανάλια εκπέμποντα μαζί δείχνουν...ισοπεδωτικές :
SVS Ο μοίρες :
gd 0deg SVS.png


SVS 180 :
gd180.png


Η δε διορθωμένη στις 180 διαφοροποιείται από την ομόλογη αδιόρθωτη μονάχα στην στενή κορυφή κάτω των 200 Hz η οποία ούτως ή άλλως εξαφανίζεται στις κανονικές αναλύσεις...
gd 180 corrected.png
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.761
Reaction score
45.600
Πώς το ελαχιστοποιημένο group delay εκλαμβάνεται ακροαματικά;Συνδυασμένο με τις ελλείψεις στην ενέργεια κάτω των 30 Hz μας δίνεται στην εκδοχή των 0 μοιρών ως γενική εντύπωση αυτό που κάποιοι θ'αποκαλούσαν υπερβολικά ελεγχόμενο μπάσο.Σε πρόγραμμα τύπου Moby τα μπατζάκια κουνιούνται μεν εφόσον θα βρίσκονταν δίπλα στο μεγάφωνο του SVS,αλλά η κρουστική αίσθηση δεν μεταδίδεται στο υπόλοιπο σώμα...

Στη διορθωμένη εκδοχή των 180 μοιρών μπορεί η ενοχλητική αίσθηση στο άνω μισό της δεύτερης οκτάβας να είναι ανεπαίσθητη συγκρινόμενη προς την αδιόρθωτη,αλλά δεν εκμηδενίζεται ολότελα...Η μεγάλη πλάκα έγκειται στη σκέψη ότι οι τυπικοί χρήστες σε περίπτωση όπως εκείνη της αδιόρθωτης χρησιμοποιώντας αποκλειστικά την ακοή γι αξιολόγηση στη φάση του sub θ'άφηναν το ρυθμιστικό εκεί όπου θα τους φαίνονταν οι χαμηλές δυνατότερες χωρίς όμως μέσα για να λογαριάσουν τη σημασία όσων θ'άκουγαν...Μύλος η υπόθεση...

Δυστυχώς η έστω και μικρού βαθμού θετική κύρτωση στο excess group delay που εμφανίζεται ανεξαιρέτως στις εκδοχές των 180 μοιρών γίνεται αισθητή όχι τόσο εξαιτίας της απόλυτης τιμής,όσο εξαιτίας του ότι προκύπτει εμβόλιμα στο κέντρο της ζώνης 20-100 Hz...
Λυπάμαι, αλλά..
Οι ΑΜΕΑ δεν αξίζουν τέτοια ταλαιπωρία (οδύσσεια), παρακαλώ ένα Ντιρακάκι και για αυτούς τους ανθρώπους. ❤

Σκέφτεσαι, άρα.. υπάρχεις. 😂

Η αλλαγή του χρόνου είναι πολύ σημαντικό γεγονός για να το αγνοήσεις:

View attachment 237174

Και βεβαίως οι απόψεις που υπάρχουν, είναι σεβαστές και ενδιαφέρουσες σε μεγάλη κλιμακα:

View attachment 237172

View attachment 237173
Καθένας μας διακρίνεται από τη δική του απλότητα στον τρόπο σκέψης...Άλλοι βλέπουν βυζιά και βάζουν like,άλλοι το βάζουν σε αστειάκια περί επίπεδης Γης όταν οι συντάκτες φαίνονται να μην έχουν...σκεφτεί ότι τα τελετουργικά της πρωτοχρονιάς για την ανθρωπότητα αποτελούν κάθε άλλο παρά...ηλίθιες μπίζνες. :sneaky:

Κανονικά σ'ένα τέτοιο σημείο θα μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί η παρουσίαση...Επειδή όμως διαπιστώνεται ότι μέχρι και ολόκληρος...Ear ενδέχεται να μην τα έχει εμπεδώσει,θα συνεχίσουμε μ'έναν τρίτο γύρο,αφού η απλότητα σκέψης του γράφοντος υπαγορεύει ότι ενδεχομένως να μην έχει μέχρι στιγμής προσπαθήσει αρκετά...σκληρά για ό,τι στόχευε...:roflmao:

Ένα συμβολικό αφιέρωμα λοιπόν στον αγαπημένο μας Ear,χάρη στον οποίο παρακινούμαι να επιδείξω κάτι αυτονόητον, δηλαδή ότι το τρέχον κεφάλαιο πάνω στην ενσωμάτωση sub δεν απορρίπτει τη χρήση Dirac και συναφών λογισμικών,αλλά επιμένει στο ότι ορθό στάδιο για τη δική τους εμπλοκή θα ήταν μονάχα αφότου θα είχε εξαντληθεί η αξιολόγηση ως προς τη βέλτιστη χωροταξία στις ηχειακές μας μονάδες.


This is an Ear's world, this is a tear's world
But it wouldn't be something, something without flat earth minds

You see,ears found the PRaT to make vinyl transparent
minds froze the cables to carry the heavy current
ears made valve amplifiers to glow into the dark
minds made the 6inch speaker to shake us down in the park

This is an Ear's, fear's world
But it wouldn't be something, something without a flat earth grind

Mind thinks about our little bitty satellites and our subs so tough
Ear gets unhappy,cause people ain't got enough
And after minds make everything, everything they can
You know that Ear gives more money, to let a Trinnov scan

This is an Ear's world
But it wouldn't be something, something, not one great thing, without flat Earth minds
He's lost in the Roonic shields
and found in immersive fields
 
Last edited:



Μηνύματα
11.323
Reaction score
8.238
Κατέβασα δοκιμαστική έκδοση του προγράμματος αλλά δεν γράφει κάπου στο βίντεο ή τη σελίδα αυτού τι έχει κάνει στο πρόγραμμα για να βλέπει τη φάση. Τί να κάνω;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.761
Reaction score
45.600
Κατέβασα δοκιμαστική έκδοση του προγράμματος αλλά δεν γράφει κάπου στο βίντεο ή τη σελίδα αυτού τι έχει κάνει στο πρόγραμμα για να βλέπει τη φάση. Τί να κάνω;
Από τη στιγμή που ο ίδιος δεν το έχω χρησιμοποιήσει,εντόπισα το παρακάτω βίντεο :

Εάν ο πίνακας ελέγχου από τη δοκιμαστική έκδοση δεν ανταποκρίνεται όπως εμφανίζεται στον ανωτέρω οδηγό,τότε υπάρχει ενδεχόμενο κάποιες από τις δυνατότητες να μένουν απενεργοποιημένες ειδικά στις δοκιμαστικές εκδόσεις ΄΄30 ημερών΄΄...
 

Μηνύματα
984
Reaction score
1.795
Προσπαθώ να ακολουθώ το νήμα διαβάζοντας και σπάνια καταλαβαίνοντας όλα όσα γράφονται.
Απόψε εκεί που δίαβαζα και χάθηκα, μου ήρθαν στο μυαλό όλοι αυτοί οι σοφοι-επιστήμονες που στο τέλος ( η από την αρχή ) είχαν λαλήσει λιγουλάκι :p
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.761
Reaction score
45.600
Προσπαθώ να ακολουθώ το νήμα διαβάζοντας και σπάνια καταλαβαίνοντας όλα όσα γράφονται.
Απόψε εκεί που δίαβαζα και χάθηκα, μου ήρθαν στο μυαλό όλοι αυτοί οι σοφοι-επιστήμονες που στο τέλος ( η από την αρχή ) είχαν λαλήσει λιγουλάκι :p
Όσο ανατρέχω ο ίδιος στα περιεχόμενα ανάλογων παρουσιάσεων,σκέπτομαι φευγαλέα ότι θα έπρεπε να είχα ανοίξει ένα blog όπου θα τα δημοσίευα ή κάποιο site σε στυλ ASR ζητώντας οβολούς για να προμηθευόμουν όργανα ανάλυσης και ...μπλε διακοσμητικές τίγρεις ώστε ν'αναγορευόμουν σε διαδικτυακό household name ...Τέτοιες δραστηριότητες θ'απαιτούσαν όμως πλήρη απασχόληση κι έκθεση,αποκλείοντας παράλληλα το προνόμιο να παρουσιάζω κάτι μονάχα όσο έχω κέφι... Υπενθυμίζεται ότι η εξέλιξη του νήματος δεν είναι προσχεδιασμένη,αλλά συμπληρώνεται αυτό με οτιδήποτε προκύπτει ενδιαφέρον στην πορεία...

Για να προχωρήσω σε τρίτο γύρο,θα πρέπει ν'ανακεφαλαιωθούν στο νου οι στόχοι του εγχειρήματος καθώς και όσα στοιχεία δεν ικανοποιούσαν από τα προηγούμενα στάδια...Από το πρώτο με το ζεύγος sub υπήρχε ισχυρός κρουστικός αντίκτυπος αλλά έμενε προβληματική η ζώνη γύρω από τα 50 Hz ιδίως όταν ανερχόταν η στάθμη....Από το δεύτερο ΄΄πιουρίστικο΄΄ στάδιο έλειπε ο ισχυρός αντίκτυπος στις χαμηλές...Τα πλέον ενοχλητικά στοιχεία όμως ήταν τα εξής:

- Πρώτον η επιλογή να δέχονται τα main ηχεία full range σήμα...Τα Triton Seven είναι εξαιρετικοί δορυφόροι,αλλά προορίζονταν να παίζουν με υψιπερατό κροσάρισμα,αφού με την απαλλαγή τους από τις δύο πρώτες οκτάβες δίνεται σταθερά η εντύπωση ότι καθαρίζουν περισσότερο οι μεσαίες...

-Δεύτερον,η επίγνωση ότι τα επιμέρους sub λειτουργούσαν σε διαφορετικές ζώνες με το Dynaudio να έχει αναλάβει αποκλειστικά την πρώτη οκτάβα και το volume σε θέση όπου έπρεπε να δουλεύει πιο πολύ απ'όσο κρινόταν αναγκαίο.

Στόχος λοιπόν είναι να επιστρέψουμε σε πλήρες ηλεκτρονικό κροσάρισμα διερευνώντας ακόμα πιο εντατικά εναλλακτική διαρρύθμιση για το ζεύγος sub ως μοναδικές ηχειακές πηγές και μαζί σε ολόκληρες τις δύο πρώτες οκτάβες...Η διαφοροποίηση σε σχέση με τα προηγούμενα έγκειται στο ότι τώρα δεν θα μπει προτεραιότητα να έβγαινε απολύτως ομαλή απόκριση συχνότητας χωρίς την παραμικρή διόρθωση,αλλά η βέλτιστη συμπεριφορά ως προς την ανταπόκριση του χώρου...Σε αυτό το πλαίσιο αντί να χρησιμοποιηθεί το SVS για να εξισορροπούσε την ανταπόκριση από την ενσωμάτωση του Dynaudio μονάχου του θα κινηθούμε ανάδρομα,δηλαδή να χρησιμοποιηθεί το δεύτερο για να προσδώσει ισχυρότερο αντίκτυπο στην ισορροπημένη ανταπόκριση όταν είναι μονάχα το πρώτο ενσωματωμένο...

Μπορούμε να δούμε πώς εξελίσσεται βήμα-βήμα.Ξεκινάμε από τις ήδη παρουσιασμένες τοποθετήσεις που έχουν δώσει τα καλύτερα αποτελέσματα κατά την ενσωμάτωση καθενός sub ξεχωριστά...Υπενθυμίζεται ότι το Dynaudio μεσολαβεί στο σήμα με το δικό του επεξεργαστή για χρονική ευθυγράμμιση των main,ενώ το SVS δέχεται σήμα κατευθείαν από έξοδο του προ χωρίς να περνά από επεξεργαστή.

Πρώτα steady state αποκρίσεις με περιστρεφόμενο μικρόφωνο...Κόκκινη καμπύλη ο συνδυασμός με τις ρυθμίσεις που έδιναν την ισχυρότερη απόκριση όταν καθένα sub ήταν μονάχο του...Η πράσινη καμπύλη προκύπτει αυξάνοντας την κεντρική συχνότητα για το βαθυπερατό φίλτρο του SVS σε τιμή 79 Hz ώστε να πιάνει ολόκληρη τη δεύτερη οκτάβα...Η μπλε προκύπτει βάζοντας τη φάση στο SVS σε θέση 0 μοιρών...Αυτή η κίνηση έχει την εξής σημασία,από τη στιγμή που το Dynaudio αντιστρέφει την πολικότητα στο σήμα που περνάει - με το ίδιο σε θέση 0 μοιρών - και το SVS δεν δέχεται σήμα από εκείνο,η εκπομπή του δεύτερου θα έχει έλθει αυτομάτως σε αντίστροφη πολικότητα με το πρώτο χωρίς περιστροφή της φάσης πάνω στο SVS...
spl.png

Βλέπουμε εδώ ότι η μπλε καμπύλη εμφανίζεται πιο στρωτή σε σχέση με τις άλλες δύο...Το groud delay είναι ήδη σε καλό δρόμο:
gd.png

Έχουμε μόνο τοπική ανύψωση στην πρώτη οκτάβα που τείνει να γίνεται λιγότερο αντιληπτή...Το spectrogram όμως φανερώνει πως θέλει ακόμα πολλή δουλειά:
spectro.png

Ο τρόπος κατανομής στις χρωματικές ζώνες του spectro εξαρτάται από την ομαλότητα στην απόκριση...Εδώ η κοκκινίλα συμβολίζει τοπικές κορυφώσεις ενέργειας σε σχέση με τις γύρω συχνότητες,ενώ προσέχουμε ότι κείται στη γνωστή προβληματική ζώνη...

Αφαιρώντας 2 dB από τη στάθμη στο Dynaudio κι ενεργοποιώντας παράλληλα δεύτερο παραμετρικό φίλτρο στα 72 Hz προκύπτει η νέα πράσινη καμπύλη για τη ζώνη ενδιαφέροντος:
spl.png


Αυτή η κίνηση δεν έγινε τυχαία,αλλά με γνώμονα δεδομένα από προηγηθείσες συνεδρίες...Η παράσταση group delay δεν αλλάζει ουσιαστικά,αλλά έχουμε ανανεωμένο spectro:
spectro.png


Εδώ φαίνεται να έχει μειωθεί η ενεργειακή ανωμαλία στην πρώτη οκτάβα.Οφείλεται σταθερά στον τρόπο σύζευξης των sub με ιδιορρυθμούς του χώρου,αλλά θ'ασχοληθούμε με αυτήν σε μεταγενέστερο στάδιο...
Εφαρμόζεται κατόπιν και το τρίτο διαθέσιμο παραμετρικό φίλτρο από το Dynaudio στα 51 Hz για να δώσει τη νέα μπλε καμπύλη:
spl.png

Υπ'όψιν ότι το SVS δεν έχει δεχθεί ισοστάθμιση αφού λείπει τέτοια δυνατότητα από το παλαιότερο μοντέλο,ευτυχώς όμως δεν έχει και τόση σημασία αφού έχουμε δει από πριν ότι στην τοποθεσία που βρίσκεται έδινε μόνο του αρκετά ομαλή απόκριση...Το group delay μένει στην αρχική μορφή,ενώ αλλάζει πάλι η ενεργειακή κατανομή στο spectro:
spectro.png

Βλέπουμε εδώ ότι με μικρή εξομάλυνση γύρω από τα 51 Hz κοκκινίζουν τώρα και οι εκατέρωθεν ζώνες...

Παίζοντας λίγο με τις τιμές αρνητικού πάντα gain στα παραμετρικά φίλτρα των 39 & 51 Hz έχουμε τις εξής αλλαγές με την κόκκινη καμπύλη:
spl.png

spectro.png


Περαιτέρω παιγνίδι με gain & Q στα παραμετρικά φίλτρα και συν 1 κλικ στο volume του SVS:
spl.png

spectro.png
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.761
Reaction score
45.600
Σε αυτό το σημείο είμαι βέβαιος για δύο πράγματα : Πρώτον,δεν γίνεται καλύτερα παίζοντας περαιτέρω με τις παραμέτρους στα φίλτρα από το Dynaudio.Δεύτερον,από την παράταξη των δύο sub σχηματίζεται - όπως συμβαίνει κάθε φορά που εγκαθίστανται περισσότερες της μιας πηγές βαθέων χαμηλών - δευτερογενές array και αλληλεπιδρά υπό δικούς του όρους με την ανταπόκριση από το χώρο...Δόκιμος τρόπος γι απόπειρα βελτίωσης δεν θα ήταν πιο προχωρημένη επεξεργασία στο σήμα,αλλά μεταβολή κάποιων παραμέτρων στο σχηματιζόμενο array με την ελπίδα ν'αποβεί ευνοϊκή...

Έχοντας επέμβει ήδη σε φάση και στάθμη,μένει ως μοναδική μεταβλητή η απόσταση μεταξύ των επιμέρους sub...H πορτοκαλί καμπύλη προκύπτει κατά τη μετακίνηση του SVS πάνω στη μεσοκάθετο ένα πλακάκι πιο πίσω από την προηγούμενα εικονιζόμενη θέση...Η μωβ με δύο πλακάκια πίσω...
spl.png

Παρατηρούμε ότι η συμπεριφορά του array έχει επίπτωση ό,τι τείνει να ομαλοποιηθεί στην πρώτη οκτάβα να χαλάει στη δεύτερη και αντιστρόφως...Χρυσή τομή το ένα πλακάκι πίσω...Εδώ βελτιώνονται το group delay μαζί με spectro σε σχέση με την πρότερη κατάσταση:
gd.png

spectro.png


Ας δούμε λ.χ. σε αντιπαραβολή το spectro από τα δύο πλακάκια πίσω:
spectro.png


Διαπιστώνουμε ότι ενώ φτιάχνει περισσότερο η ανωμαλία στην πρώτη οκτάβα,χαλάει μια οκτάβα παραπάνω,στη ζώνη 60-70 Hz...Παράλληλη πορεία και για την παράσταση group delay με την εγκοπή στη νεόκοπη προβληματική ζώνη :
gd.png

Περαιτέρω μετακίνηση του SVS κατά ένα πλακάκι προς τ'αριστερά διατηρεί την απόκριση συχνότητας,βελτιώνοντας ελαφρώς group delay & spectro:
gd.png

spectro.png


Αυτή κρίθηκε τελική θέση για το SVS:
DSC02365.JPG


Τα οριστικά group delay & spectro από full sweep sτην αδιόρθωτη κατάσταση :
gd.png

spectro.png


Δεν είναι άσχημα γι ακρόαση πικάπ χωρίς περαιτέρω επεμβάσεις.Ιδίως από τη στιγμή που έχει αποκατασταθεί ο ισχυρός αντίκτυπος χωρίς ενοχλητικά τεχνουργήματα καθώς ανέρχεται η μέση στάθμη ακρόασης.Επειδή όμως θέλω και ακροάσεις σε...spotify μπορώ να εφαρμόσω διόρθωση μέσω rePhase και να συνθέσω Κρουστική Συνέλιξης για φόρτωση στο γνωστό APO equalizer...
Προτού όμως φτάσουμε στη διόρθωση,θα εξεταστούν κάποιες παράμετροι στην αδιόρθωτη κατάσταση...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
14.761
Reaction score
45.600
Η παράσταση με τα επιμέρους spl και τα κανάλια εκπέμποντα μαζί...Πράσινη καμπύλη δορυφόροι μονάχοι τους,κόκκινη το ζεύγος sub και μπλε το σύνολο...
Στιγμιότυπο οθόνης (92).png

Εδώ είναι φανερό ότι η σύζευξη sub+main στη ζώνη κρος δεν είναι τέλεια,αφού η απόκριση στο σύνολο είναι σε στάθμη ανώτερη κατά 4 dB περίπου από τις επιμέρους,έναντι των ενδεδειγμένων 6 dB...Έχοντας δεδομένο από πρότερο στάδιο ότι η σύζευξη για το Dynaudio μόνο του προς τα main γινόταν με την κατάλληλη στάθμη,ενώ στην παρούσα παράσταση η κόκκιινη απόκριση ξεκινά έντονη υποχώρηση λίγο πριν το όριο των 80 Hz...

Αυτό σημαίνει ότι αξίζει να επιστρέψουμε σε προγενέστερο βήμα αλλάζοντας λίγο κάποιες ρυθμίσεις...Αυξάνεται η κεντρική συχνότητα για το βαθυπερατό στο SVS στα 90 Hz,μειώνεται η στάθμη του κατά ένα κλικ ενώ επιστρέφει στη θέση ενός πλακακίου πιο πίσω πάνω στη μεσοκάθετο...Το αποτέλεσμα φαίνεται στη νέα μαύρη καμπύλη:
Στιγμιότυπο οθόνης (96).png

Ομαλότερη στο πεδίο της συχνότητας...Το group delay βελτιωμένο στη ζώνη 30-40 Hz,ενώ το spectro έχει τώρα ένα μικρό ψεγάδι στη ζώνη κρος...
Στιγμιότυπο οθόνης (98).png

Στιγμιότυπο οθόνης (101).png

Σε ενδεχόμενη απορία τι γινόταν άμα αντί του SVS αυξανόταν η συχνότητα βαθυπερατού στο Dynaudio,η παρακάτω παράσταση με τη νέα ανοιχτή μπλε καμπύλη φανερώνει εντονότερη ανισορροπία:
Στιγμιότυπο οθόνης (103).png

Προτεραιότητα για διόρθωση θα δοθεί πάντως στην προηγούμενη εκδοχή με γνώμονα το spectrogram...

Ενδιαφέρον στοιχείο πάνω στο βαθμό φασικής ευθυγράμμισης μεταξύ των επιμέρους sub παρέχει η Κρουστική από το ζεύγος μόνο του:
1642951057622.png


Παρατηρούνται δύο αυτόνομες κορυφές απέχουσες μεταξύ των περίπου 20 msec...Στη ζώνη κρος η χρονική διάρκεια μιας περιόδου έχει τάξη 12,5 msec...H εμφανιζόμενη χρονική διαφορά αντιστοιχεί σε μια και μισή περίπου περίοδο και με δεδομένο ότι τα επιμέρους sub βρίσκονται στην εκπομπή τους υπό αντίθετες πολικότητες ,τότε επιτυγχάνεται ικανοποιητική αλλά όχι απόλυτη προσέγγιση ως προς τη φασική ευθυγράμμιση ανάμεσα στα sub του ζεύγους...
 
Last edited:

Μηνύματα
11
Reaction score
2
καλησπέρα παιδιά! θα αποπειπαραθω και εγώ να διαβώ το δύσβατο δρόμο της διόρθωσης χώρου :p

το συστημα μου ειναι raspberry moode (με camilla dsp) ->smsl sanskrit 10th mkii -> jbl lsr310s -> jbl lsr 305

Το lsr310s έχει αυτόματο crossover στα 80Hz και από αυτό οδηγούνται τα ηχεία

Αυτό που προσπαθώ να καταλάβω αρχικά είναι πως θα κάνω τη μέτρηση. Στο αρχικο ποστ εχουμε 2 σαμπ και 2 ηχεια, οποτε μετραται ανα σαμπ + ηχειο.

Στη περιπτωση μου ποιος ειναι ο ενδεδειγμενος τροπος να κανω τη μετρηση για καθε καναλι, αφου έχω μονο ενα σαμπ το οποιο μεταφερει τον ηχειο στη συνεχεια στους δορυφορους;
 

Μηνύματα
11.323
Reaction score
8.238
καλησπέρα παιδιά! θα αποπειπαραθω και εγώ να διαβώ το δύσβατο δρόμο της διόρθωσης χώρου :p

το συστημα μου ειναι raspberry moode (με camilla dsp) ->smsl sanskrit 10th mkii -> jbl lsr310s -> jbl lsr 305

Το lsr310s έχει αυτόματο crossover στα 80Hz και από αυτό οδηγούνται τα ηχεία

Αυτό που προσπαθώ να καταλάβω αρχικά είναι πως θα κάνω τη μέτρηση. Στο αρχικο ποστ εχουμε 2 σαμπ και 2 ηχεια, οποτε μετραται ανα σαμπ + ηχειο.

Στη περιπτωση μου ποιος ειναι ο ενδεδειγμενος τροπος να κανω τη μετρηση για καθε καναλι, αφου έχω μονο ενα σαμπ το οποιο μεταφερει τον ηχειο στη συνεχεια στους δορυφορους;
Τα ίδια έχουμε. Αν τα έχεις έτσι συνδεδεμένα, ο μόνος τρόπος να φέρεις φασικά το sub με τα ηχεία, είναι μετακινήσεις του πρώτου μπρος-πίσω. Δεν θα έχεις έλεγχο delay. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να βγάλεις με κάποιο τρόπο πολυκάναλη έξοδο από το pi. (3κάναλη αναλογική στην περίπτωσή σου)
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
3.158
Reaction score
10.089
καλησπέρα παιδιά! θα αποπειπαραθω και εγώ να διαβώ το δύσβατο δρόμο της διόρθωσης χώρου :p

το συστημα μου ειναι raspberry moode (με camilla dsp) ->smsl sanskrit 10th mkii -> jbl lsr310s -> jbl lsr 305

Το lsr310s έχει αυτόματο crossover στα 80Hz και από αυτό οδηγούνται τα ηχεία

Αυτό που προσπαθώ να καταλάβω αρχικά είναι πως θα κάνω τη μέτρηση. Στο αρχικο ποστ εχουμε 2 σαμπ και 2 ηχεια, οποτε μετραται ανα σαμπ + ηχειο.

Στη περιπτωση μου ποιος ειναι ο ενδεδειγμενος τροπος να κανω τη μετρηση για καθε καναλι, αφου έχω μονο ενα σαμπ το οποιο μεταφερει τον ηχειο στη συνεχεια στους δορυφορους;
Μέτρα με ένα sub κανονικά, αριστερό ηχείο + σαμπ, δεξί ηχείο + σαμπ, όλα μαζι

Προσπάθησε για ότι καλύτερο μπορείς χωρίς να μπλέξεις το dsp... με μετακινήσεις κυρίως του sub και των ρυθμιστικών του.
Επικεντρώσου στην απόκριση πλάτους, δεν είναι η μοναδική παράμετρος που αξίζει αλλά την αντιλαμβάνεσαι εύκολα και από κάπου πρέπει να ξεκινήσεις... μετά, αν ανοίξει η όρεξη... έχει κι άλλα...

Αφού κάνεις ότι καλύτερο μπορείς, τότε βάλε και το dsp στο παιχνίδι.

(το moode το τρέχω σε zero w και πυροβολάει - αν κολλήσεις με το camilla dsp, ξεκίνα το παιχνίδι με το παραμετρικό EQ)

1643114186415.png
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
164.301
Μηνύματα
2.640.767
Members
36.745
Νεότερο μέλος
iokara
Top