ΥΠΕΡΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΘΟΝΕΣ ΣΑΣ....

Μηνύματα
32.942
Reaction score
27.959


Ένα νέο supercar της Peugeot στο GT6 (VIDEO)
Το ντεμπούτο του έκανε το ψηφιακό μοντέλο της Peugeot στο παιχνίδι Gran Turismo 6

Μετά από το teaser που είχε δημοσιεύσει η Peugeot, προχώρησε στην αποκάλυψη του ψηφιακού πρωτότυπου supercar της, το οποίο θα πρωταγωνιστεί στο γνωστό βιντεοπαιχνίδι Gran Turismo 6. Όπως είχαμε υποθέσει, το πρωτότυπο μοντέλο δεν θα δει ποτέ τη γραμμή παραγωγής, αλλά θα είναι διαθέσιμο δωρεάν στην τελευταία ενημέρωση του παιχνιδιού.
Εντυπωσιάζει το ύψος του Peugeot Vision Gran Turismo concept, το οποίο φτάνει μόλις τα 1,04 μέτρα, ενώ σύμφωνα με την εταιρεία δεν χρειάζεται κανένα απολύτως αεροδυναμικό βοήθημα, μιας και το αμάξωμα καθ’αυτό έχει την ικανότητα να «κολλάει» στον δρόμο.
Στην «καρδιά» του ψηφιακού μοντέλου βρίσκεται ένας V6 3.2 τούρμπο κινητήρας, ο οποίος αποδίδει 875 ίππους και ζυγίζει μόνο 875 κιλά, με αποτέλεσμα η αναλογία κιλά/ίππο είναι 1:1. Το πρωτότυπο –ένα με το έδαφος- μοντέλο πατάει επάνω σε 22 ιντσών ζάντες εμπρός και 23 πίσω. Τέλος, το 0-100 km/h μπορεί και το ολοκληρώνει στις... οθόνες μας σε 1,73 sec.


http://www.gocar.gr/news/feed/15115...nt=article&utm_campaign=newsletter-2015-05-12
 

Μηνύματα
32.942
Reaction score
27.959
ΠΟΣΟ ΘΑ ΤΙΣ ΣΤΟΙΧΙΖΕ ΤΗΣ ΠΕΖΩ ΝΑ ΤΟ ΒΑΛΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΙΑ 200 ΚΟΜΑΤΙΑ?

ΚΑΙ ΝΑ "ΕΣΒΗΝΕ" ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ?

ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΠΡΟΠΩΛΗΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΑΡΑΒΙΚΗ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟ?
 

m1ts0s

News poster
Μηνύματα
2.344
Reaction score
3.654
Στο Gran Turismo 5 υπήρχε αυτό το "κτήνος" :D



"Initially the concept of the X2010 was based on a low air resistance, single seater covered wheel prototype, a wing car powered by a forced induction engine producing 1479 HP, aiming to achieve a top speed of over 470 km/h (max of 494 km/h whilst using slipstreams in the game) and a maximum lateral G-force of 6G. Upon seeing the machine's concept and design model, Newey proposed the addition of fan car technology, a long-time dream held as a racing designer.

The benefit of a fan car is that it pulls air out from underneath the car, creating an area of comparatively lower pressure. This difference in pressure above and below the car presses it towards the ground, producing downforce. The fan principle allows the X2010 to maintain a high cornering speed in low speed corners.

After the evaluation of the technology going into the car, the X2010 was redesigned incorporating refinement advice from Newey. With its low air resistance achieved through its smooth glass canopy and full cowling over the tyres, and the downforce gained from the low speed range using the fans as well as in the high speed range through the front and rear wings and the rear diffuser, the car ultimately achieved a theoretical maximum speed of 500 km/h, a weight of 545 kg, and a maximum lateral G force exceeding 8G.

The driver who performed the virtual shakedown test of the car was Red Bull Racing driver Sebastian Vettel. On his first run, he shortened the simulated course record held by Formula 1 cars on GT5's simulation of the Suzuka Circuit by over 20 seconds, drawing out the theoretical potential of the X2010 machine."
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.894
Μηνύματα
3.066.820
Members
38.628
Νεότερο μέλος
hatzopou
Top