Χειροκίνητοι φακοί σε σώμα ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
10.787
Reaction score
14.931
Γι' αυτό παίρνεις έναν 35/1,4 Sigma Art που έχει καταπληκτικό κόντραστ από το 1.4 και είσαι άρχοντας.

Φοβερός φακός. Βέβαια οι παλιοί ήταν πολύ πιο συμμαζεμένοι σε διαστάσεις, λόγω AF και περίπλοκων σχεδιάσεων βγαίνουν πλέον ολίγον γαϊδούρια.
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
11.791
Reaction score
22.808
Κατ αρχην πανω κατω ολοι οι συμμετεχοντες στο θεμα λενε σωστα κι ενδιαφεροντα πραγματα.

γενικα μπορεις φυσικα να βαλεις με ανταπτορα σε μια ψηφιακη μηχανη οτι φακο θελεις, σε γενικες γραμμες.
Παντα υπαρχουν κανονες βεβαια.

αναλογως ανταπτορα και σχεδιασης κ αποστασης αισθητηρα- φακου, μπορει να μην εστιαζεις στο απειρο η κυριως στα κοντινα, να εστιαζει δηλαδι απο καποια μετρα και μετα.
Λογικα οι φακοι σου ειναι full frame και λογικα με τον ανταπτορα σε μια crop ψηφιακη θα χεις εμα συντελεστη μεγενθυσης περ x 1.5.

επισης ελαχιστοι φακοι θα αποδωσουν καλυτερα οπτικα απ οτι ενας συγχρονος σωστος φακος,οπως το παραδειγμα με τον sigma 35 art .

η χειροκινητη εστιαση ειναι το Μικροτερο προβλημα μιας και η αποδοση δε θα ναι κι οτι καλυτερο η μαλλον οτι φανταζεσαι.

σιγουρα θα δουλεψουν αλλα...

αυτο μπορειτε ευκολα να το δειτε κι απ τις μετρησεις τους οπως και τα διαγραμματα mtf που λενε παντα την αληθεια.

τα αρκετα τους προβληματα μαζι με το εντονο βινιεταρισμα, τις χρωματικες τουςεκτροπες και τα εντονα flare εχει κανει τον κοσμο να νομιζει πως « εχουν χαρακτηρα» αλλα αυτο απλα ειναι η μειωμενη αποδοση και τα προβληματα τους στη σχεδιαση και «μεταφραζεται σε χαρακτηρα».
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
10.787
Reaction score
14.931
Ετσι ειναι, απλα σε καποιους αυτο το γραψιμο ειναι αισθητικα επιθυμητο.
Επισης αυτο που δεν λενε τα διαγραμματα ειναι το γραψιμο στο φοντο, το λεγομενο " bokeh", το οποιο ειναι αποτελεσμα περισσοτερο της οπτικης σχεδιασης και λιγοτερο λειτουργια του διαφραγματος (φακοι με ιδια χαρακτηριστικα γραφουν διαφορετικα). Γενικα παντως οι παλιοι ευρυγ νιοι ειναι προβληματικοι ιδιως στα ακρα. Εκει εχει οντως προοδευσει πολυ το πραμα.
Αλλα αυτα ειναι ψιλα γραμματα. Ειναι παγιδα να κυνηγουμε τον τελειο φακο. Οπως και το τι σωμα να παρω. Σημερα με τοσο ωριμη την τεχνολογια, ο, τι και να παρεις θα ειναι καλυτερο απο εσενα. Για ερασιτεχνη μιλω, οχι για επαγγελματικη δουλεια με δεδομενες προδιαγραφες. Αλλα κι εκει, σκεφτειτε οτι ο φωτισμος κανει την περισσοτερη δουλεια, το σωμα και ο φακος ειναι τα τελευταια (δεδομενου οτι μιλαμε για καποιο καλο στανταρ).
Πριν καποια χρονια ενας γνωστος φωτογραφος πηρε μια Canon G (καποια απο τις παλιες κομπακτ, ποιοτικη βεβαια, με 7 ή 8 mp) και μια μηχανη μεσαιου (νομιζω ψηφιακη πλατη, οχι φιλμ, δεν θυμαμαι), τραβουσε εναλλαξ παρομοια θεματα, και εξεθεσε τη δουλεια του σε γλαλερι. Η τεραστια πλειονοτητα δεν καταλαβε τη διαφορα.
Μονο εκει που ηταν εμφανως ρηχο το βαθος πεδιου καταλαβαινε ο κοσμος.
 

Μηνύματα
131
Reaction score
71
Σας ευχαριστώ πολύ όλους για την εμπεριστατωμένη συνεισφορά σας! Έχω μείνει άναυδος, είναι η η αλήθεια, από όλη την τεχνολογική εξέλιξη που παρουσιάζετε και σχεδόν δυσκολεύομαι να παρακολουθήσω, καθώς δεν έχω διαβάσει καθόλου σχετικά για την ψηφιακή φωτογραφία. Ασχολήθηκα με την "παραδοσιακή¨ αρκετά, γιατί χρειάστηκε πριν δεκαετίες να βγάλω πολλά μικροφίλμ για το διδακτορικό μου με το περίφημο ασπρόμαυρο φιλμ CODAC TECHNICAL PAN, και slides, και ευκαιριακά άλλες φωτογραφίες. Ο προβληματισμός μου ξεκίνησε από το ότι δεν είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένος από την OLYMPUS SP-590 UZ και αναπόλησα τους παλιούς μου φακούς που βρίσκονται παροπλισμένοι στην αποθήκη κι αναρωτήθηκα μήπως θα υπήρχε ένας οικονομικός τρόπος να τους συνδυάσω με ένα σώμα ψηφιακής κάμερας που θα εγόραζα ενδεχομένως. Βλέπω όμως ότι οι τιμές είναι απογοητευτικά υψηλές, ειδικά για τις μέρες που διανύουμε.
Σκέφτομαι μάλιστα, μήπως πρέπει να διαβάσω λίγο παραπάνω για την καλύτερη χρήση της μηχανής που έχω.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
10.787
Reaction score
14.931
Καθολου υψηλες δεν ειναι οι τιμες. Και με το πλεον εισαγωγικο σωμα των 300 ευρω κανεις μια χαρα τη δουλεια σου.
 

Μηνύματα
131
Reaction score
71
Καθολου υψηλες δεν ειναι οι τιμες. Και με το πλεον εισαγωγικο σωμα των 300 ευρω κανεις μια χαρα τη δουλεια σου.
Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον! Μήπως θα μπορούσατε να μου προτείνετε κάποια μηχανή σε αυτήν την κατηγορία;
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
10.787
Reaction score
14.931
Δεν παρακολουθω δυστυχως τοσο στενα τις εξελιξεις, για να προτεινω, και θα βρεθουν πολλοι που ισως πουν οτι μεροληπτω, ως απο καιρο χρηστης σωματων Canon. Σιγουρα θα υπαρχουν αναμεσα μας πιο ενημερωμενοι. Παντως ο αισθητηρας των 24 megapixels που φερουν τα τρεχοντα μοντελα (λχ η 2000D) πρεπει να ειναι ο ιδιος με εκεινον που φοραει και η (ακαθρεπτη) M3 μου, που εχω ως δευτερο σωμα, και δεν νομιζω να αφησει κανεναν παραπομενενο. Βλεπω οτι η αντιστοιχη Νικον ειναι κατα τι ακριβοτερη, αλλα κι αυτη μια χαρα θα ειναι. Γενικα η τεχνολογια ειναι ωριμη και σε προσιτες θα ελεγα τιμες.
Εκει που υστερουν τα εισαγωγικα μοντελα ειναι σε συστημα εστιασης (λιγοτερα σημεια, πιο αργο, πιο αναισθητο σε χαμηλο φωτισμο), σε επεξεργαστη, ο οποιος εχει και καποια επιπτωση στο τελικο αποτελεσμα περαν των επιδοσεων σε ριπη (πχ τα 3 καρε το δευτερολεπτο της 2000D ισως ειναι σε καποιους περιοριστικα), και σε καποιες ευκολιες, λχ ανακλινομενη οθονη ή οθονη αφης. Και στις ριφλεξ, στο μικροτερο και πιο σκοτεινο σκόπευτρο, με τη χρηση pentamirror αντι πραγματικου πρισματος.
Και σε ποιοτητα κατασκευης, ιδιως υλικων. Πολυ πλαστικουρια. Και στα εισαγωγικα ξεχναμε το made in Japan, που τουλαχιστον η Canon μεχρι προσφατα το ειχε και στο φθηνοτερο μοντελο.

Υπαρχουν και οι mirrorless. Οι φθηνες μου φαινονται με το ζορι ανεκτες ποιοτικως. Επιασα περισυ σε ενα Public μια Canon m100 και μου ηταν με το ζορι ανεκτη. Επιασα μια εισαγωγικη Sony, και κυριολεκτικως αηδιασα απο τη φθηνια που ενιωσα. Δεν με εμπνεει εαν δεν ειναι μεταλλικο το σωμα, τι να κανω.

Υπαρχουν παντα και τα μεταχειρισμενα, μπορει να βρεθει ετσι καμια αξιολογη περιπτωση.

Συμβουλη, οπωσδηποτε αγορα του κιτ σωματος και φακου, οχι μονο σκετο σωμα. Ακομη και ο ταπεινος 18-55 της Canon ειναι μια χαρα απο οξυτητα, και βλεπω οτι δινουν και την εκδοση με οπτικη σταθεροποιηση, και αυτο με μολις 30 ευρω επιπλεον. Για αρχη ή συνοδευοντας παλιους σταθερους, ειναι μια χαρα.
 
Last edited:

Μηνύματα
131
Reaction score
71
Δεν παρακολουθω δυστυχως τοσο στενα τις εξελιξεις, για να προτεινω, και θα βρεθουν πολλοι που ισως πουν οτι μεροληπτω, ως απο καιρο χρηστης σωματων Canon. Σιγουρα θα υπαρχουν αναμεσα μας πιο ενημερωμενοι. Παντως ο αισθητηρας των 24 megapixels που φερουν τα τρεχοντα μοντελα (λχ η 2000D) πρεπει να ειναι ο ιδιος με εκεινον που φοραει και η (ακαθρεπτη) M3 μου, που εχω ως δευτερο σωμα, και δεν νομιζω να αφησει κανεναν παραπομενενο. Βλεπω οτι η αντιστοιχη Νικον ειναι κατα τι ακριβοτερη, αλλα κι αυτη μια χαρα θα ειναι. Γενικα η τεχνολογια ειναι ωριμη και σε προσιτες θα ελεγα τιμες.
Εκει που υστερουν τα εισαγωγικα μοντελα ειναι σε συστημα εστιασης (λιγοτερα σημεια, πιο αργο, πιο αναισθητο σε χαμηλο φωτισμο), σε επεξεργαστη, ο οποιος εχει και καποια επιπτωση στο τελικο αποτελεσμα περαν των επιδοσεων σε ριπη (πχ τα 3 καρε το δευτερολεπτο της 2000D ισως ειναι σε καποιους περιοριστικα), και σε καποιες ευκολιες, λχ ανακλινομενη οθονη ή οθονη αφης. Και στις ριφλεξ, στο μικροτερο και πιο σκοτεινο σκόπευτρο, με τη χρηση pentamirror αντι πραγματικου πρισματος.
Και σε ποιοτητα κατασκευης, ιδιως υλικων. Πολυ πλαστικουρια. Και στα εισαγωγικα ξεχναμε το made in Japan, που τουλαχιστον η Canon μεχρι προσφατα το ειχε και στο φθηνοτερο μοντελο.

Υπαρχουν και οι mirrorless. Οι φθηνες μου φαινονται με το ζορι ανεκτες ποιοτικως. Επιασα περισυ σε ενα Public μια Canon m100 και μου ηταν με το ζορι ανεκτη. Επιασα μια εισαγωγικη Sony, και κυριολεκτικως αηδιασα απο τη φθηνια που ενιωσα. Δεν με εμπνεει εαν δεν ειναι μεταλλικο το σωμα, τι να κανω.

Υπαρχουν παντα και τα μεταχειρισμενα, μπορει να βρεθει ετσι καμια αξιολογη περιπτωση.

Συμβουλη, οπωσδηποτε αγορα του κιτ σωματος και φακου, οχι μονο σκετο σωμα. Ακομη και ο ταπεινος 18-55 της Canon ειναι μια χαρα απο οξυτητα, και βλεπω οτι δινουν και την εκδοση με οπτικη σταθεροποιηση, και αυτο με μολις 30 ευρω επιπλεον. Για αρχη ή συνοδευοντας παλιους σταθερους, ειναι μια χαρα.
Ευχαριστώ θερμά και πάλι για την αναλυτική απάντηση! Εννοείτε ότι μπορεί να συνδυαστεί σώμα canon με φακούς pentax;
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
10.787
Reaction score
14.931
Ναι με ανταπτορα. Για βιδωτους ειναι ο πιο απλος. Για Κ ειναι πιο αβολος.
Εχω δουλεψει και απο Κ μοντουρα, αν και εχω πολυ λιγους... Τον 50ρη 1.7 και μερικους Tamron Adaptal, που ετυχε να εχω προσαρμογεα μονο για Κ.
Σε Pentax σωμα θα δωσει και ενσωματωμενη σταθεροποιηση, γιατι την εχει στον αισθητηρα. Δεν ξερω, κυκλοφορουν ακομη κροπ Pentax?
 

Μηνύματα
520
Reaction score
1.418
Nαι κυκλοφορούν Pentax με crop. Σημείωση έχουν προβλέψει σε όλες τις DSLR να υπάρχει σταθεροποίηση όπως σωστα αναφέρει ο Abessalom για K mount, όπως και αρκετές διορθώσεις καθώς μπορείς να βάλεις το μοντέλο του φακού σε προγραμματισμένο mode χειροκίνητα. Σε απλά ελληνικά να δηλώσεις ότι είναι 50mm 1,4 π.χ. και να αναλαμβάνει η μηχανή τα υπόλοιπα. Δεν είναι πανάκεια εννοείτε, αλλά συμβιβασμός to get the job done.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
10.787
Reaction score
14.931
Είναι πολύ καλύτερα από αυτό που κάνει η Canon, που έχει επενδύσει πολλά στις σχεδιάσεις οπτικής σταθεροποίησης (που αποδίδουν βέβαια κατά γενική ομολογία και κατά τι καλύτερα). Δεν βλέπω ωστόσο εισαγωγικό σώμα Pentax στο σκρουτζ... Ξεκινούν από 700 ευρώ το κιτ.

Δεν ξέρω, ίσως πήγαινα σε mirrorless για κάτι τόσο εισαγωγικό σήμερα. Είναι μικρές, πολύ μικρές, και μην ξεχνάμε μία από τις βασικές αρχές της φωτογραφίας, ότι καλύτερη κάμερα είναι αυτή που έχεις μαζί σου. Την έλειψη σκοπεύτρου τη συνηθίζεις. Ειδικά για ταξιδιωτικές είναι τέλειες.
Είχα λχ τη Μ3 με τον 22ρη EF-M (f/2.0) και τον 11-22, τον έναν στη μηχανή τον έναν στην τσέπη, και δεν κουβαλούσα ούτε τσάντα. Στα συν το να έχει και αναδιπλούμενη οθόνη, τη λάτρεψε και η σύζυγος (και συγχώρεσε την αιφνίδια ...ανακάλυψη της ύπαρξης και αυτής της μηχανούλας :p ). Ήλπιζα ότι δεν θα την ξεχώριζε από την πρώτη Μ (που επίσης έχω) αλλά η σπαστή οθόνη με πρόσωσε.
 


Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
10.787
Reaction score
14.931
Αυτο ειναι θεμα στα εισαγωγικα σωματα.
Τα πιο καλα εχουν ακριβεστερο φωτομετρο. Αν και οποιος μπαινει στη διαδικασια να χρησιμοιποιει σταθερο φακο, να εστιαζει χειροκινητα, να κλεινει το διαφραγμα με το χερι πριν τη ληψη, ε πανω κατω υπολογιζει εμπειρικα και το φως, τωρα 1 στοπ πανω ενα κατω στο ψηφιακο με τετοιο δυναμικο ευρος δεν ειναι και θεμα...

Οι νικον τι καλες, επαιρναν τους f και ολα λειτουργουσαν. Βεβαια μονο τους f.
 


Μηνύματα
127
Reaction score
48
Εγώ εχω δυο pentax φακους με k mount. Έναν 50μμ 1.4 kai έναν 135/ 2,8 . Τους χρησιμοποιώ με έναν απλό αντάπτορα των 15 ευρώ σε sony α6000 kai sony a7ii. Ta αποτελέσματα κατά τη γνώμη μου είναι άψογα ιδιαίτερα σε στατικά θέματα.
 

Μηνύματα
10.571
Reaction score
7.268
Είχα έναν αντάπτορα από Κ σε NIKON F, αλλά κάπου έχει παραπέσει μέσα στο ντουλάπι με τα φωτογραφικά και έχω να τον δω 5-6 χρόνια.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
160.415
Μηνύματα
2.528.945
Members
36.132
Νεότερο μέλος
Maniataki
Top