Χρήστος Ακρατόπουλος
Επίτιμο μέλος
- Μηνύματα
- 14.836
- Reaction score
- 53
Αντιγράφω από το Capital.gr:
"Μήπως τελείωσε το πάρτι από τις πωλήσεις DVD στο Χόλιγουντ; Μάλλον όχι ακόμα. Ωστόσο, οι ημέρες που τα στούντιο μπορούσαν να βασιστούν στον χείμμαρο των εσόδων από τις πωλήσεις DVD θα μπορούσαν σύντομα να αποτελούν μια ανάμνηση, τουλάχιστον σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του CEO της Walt Disney (DIS) Robert Iger. Κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με αναλυτές στις 3 Φεβρουαρίου και μετά την ανακοίνωση αδύναμων τριμηνιαίων αποτελεσμάτων από την Disney, ο Robert Iger έγινε το πρώτο υψηλόβαθμο στέλεχος της βιομηχανίας που παραδέχτηκε δημοσίως ότι η ραγδαία πτώση στις πωλήσεις DVD ενδεχομένως να οφείλεται και σε κάτι άλλο, εκτός από την ύφεση που πλήττει γενικότερα τις λιανικές πωλήσεις. "Κοιτάζουμε με μεγάλη προσοχή τον συγκεκριμένο τομέα το τελευταίο διάστημα, με την πεποίθηση ότι, καθώς οι επιλογές των καταναλωτών ολοένα και αυξάνονται, το καταναλωτικό κοινό θα γίνεται περισσότερο επιλεκτικό στις αγορές του", δήλωσε ο Iger.
Πρόκειται για σκληρές λέξεις που είναι δύσκολο να γίνουν αποδεκτές στη βιομηχανία. Έως το 2006 οι πωλήσεις των DVD αποτελούσαν μια αξιόπιστη πηγή εσόδων και μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά για το Χόλιγουντ, με τους καταναλωτές να πραγματοποιούν αγορές συνολικού ύψους άνω των 16,3 δισ. δολ. Από τότε, ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων βαίνει μειούμενος, ενώ μόνο το τέταρτο τρίμηνο του 2008 οι πωλήσεις σημείωσαν βουτιά 32% σύμφωνα με το Digital Entertainment Group. Με τις πωλήσεις των DVD να αποτελούν έως και το 70% των κερδών από μια ταινία, σύμφωνα με τον αναλυτή της Barclays Capital (BCS), Anthony D. DiClemente, τα έσοδα αυτά ανήκουν στο παρελθόν.
Με την βοήθεια των κατασκευαστών καταναλωτικών ηλεκτρονικών, αλλά και του Χόλιγουντ, οι πωλήσεις των Blu-ray Discs το 2008 ανήλθαν σε 750 εκατ. δολ. ωστόσο αυτό δεν κατάφερε να αντισταθμίσει την συνολική πτώση κατά 14,5% στις πωλήσεις των DVD το περασμένο έτος. Πλέον, αν οι περισσότερες επιλογές οδηγούν τους καταναλωτές μακριά από τα DVD -με τον Iger να αναφέρεται στα online παιχνίδια, το "on demand video" και την καλωδιακή τηλεόραση- το επιχειρηματικό αυτό μοντέλο αυτό απειλείται ολοένα και περισσότερο.
Μικραίνει το κομμάτι της πίτας
Το πρόβλημα είναι ότι κάθε φορά που κάποιος κατεβάζει στον υπολογιστή του μια ταινία ή παρακολουθεί μια ταινία μέσω των υπηρεσιών video-on-demand σε καλωδιακά κανάλια, μικραίνει το κομμάτι της πίτας για τα στούντιο. Ο σύμβουλος στο χώρο της βιομηχανίας, Douglas L. Lowell, που δημιουργεί μοντέλα για τις προβλέψεις κερδοφορίας των στούντιο, εκτιμά ότι τα στούντιο κερδίζουν περίπου 10 δολ. για κάθε DVD που αγοράζεται στη λιανική αγορά. Συγκριτικά, κερδίζουν περίπου το 70% από τα 4,99 δολ. που χρεώνει η Comcast (CMCSA) στους συνδρομητές της για μια ταινία μέσω υπηρεσιών video-on-demand ή τα 9,99 δολ. για υπηρεσία ενοικίασης ταινιών στο iTunes της Apple (AAPL).
Σύμφωνα με τον Lowell, άλλο ένα μεγάλο πρόβλημα είναι η δημοτικότητα του Netflix (NFLX), για το οποίο οι καταναλωτές πληρώνουν έως 16,99 δολ. τον μήνα για απεριόριστο αριθμό DVD τα οποία είτε αποστέλλονται ταχυδρομικά, είτε διατίθενται online. "Η υποχώρηση των εσόδων για τα στούντιο επιδεινώθηκε όταν η βιομηχανία του κινηματογράφου ξεκίνησε να μοιράζεται τα έσοδα της με εταιρείες που παρέχουν συνδρομητικές υπηρεσίες", σημειώνει.
Από εδώ και πέρα ο δρόμος είναι κατηφορικός, τουλάχιστον από τη μεριά των στούντιο. Η διάθεση ταινιών προς download βρίσκεται ακόμα σε νηπιακή φάση, αν και χιλιάδες επιχειρήσεις, από την Amazon (AMZN) έως τη Netflix έχουν ξεκινήσει τη προώθηση τέτοιων υπηρεσιών. Εξάλλου, επισημαίνει ο Iger, οι λάτρεις των DVD, που παραδοσιακά χτίζουν βιβλιοθήκες με τις αγαπημένες τους ταινίες ενδεχομένως να έχουν “εξαντληθεί”. Η συλλογή των θαυμαστών της Disney -όπως εκτιμά ο επικεφαλής της εταιρείας- μπορεί να ξεπερνά και τις 80 ταινίες, με αποτέλεσμα να μην είναι και τόσο διατεθειμένοι να πληρώσουν για την τελευταία “καυτή” ταινία του στούντιο.
Πώς θα αντιδράσει το Χόλιγουντ; Από την πλευρά του ο Iger σημειώνει ότι "χρειάζεται να αντιμετωπισθεί αρχικά το θέμα του κόστους παραγωγής των DVD, αλλά και της διανομής και της προώθησης ". Όπως επισημαίνει "τα συνολικά κόστη στο σύστημα πρέπει να περιοριστούν". Ωστόσο, όπως αναφέρει, το όνομα της Disney προσδίδει στην εταιρεία ορισμένα πλεονεκτήματα με τις οικογένειες, ενώ όταν η Disney παρουσιάζει την τελευταία της έκδοση Blu-ray DVDs υψηλής ευκρίνειας, συχνά ανακαλύπτει ότι μπορεί να χρεώσει κάτι παραπάνω. Δεν μπορούν όλα τα στούντιο να υποστηρίξουν το ίδιο. Ωστόσο, όπως ο Bob Iger, οι περισσότερες εταιρείες του χώρου θα πρέπει να αντιληφθούν ότι η "χρυσή χήνα" των DVD δεν μπορεί να συνεχίσει τις υψηλές αποδόσεις του παρελθόντος."
"Μήπως τελείωσε το πάρτι από τις πωλήσεις DVD στο Χόλιγουντ; Μάλλον όχι ακόμα. Ωστόσο, οι ημέρες που τα στούντιο μπορούσαν να βασιστούν στον χείμμαρο των εσόδων από τις πωλήσεις DVD θα μπορούσαν σύντομα να αποτελούν μια ανάμνηση, τουλάχιστον σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του CEO της Walt Disney (DIS) Robert Iger. Κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με αναλυτές στις 3 Φεβρουαρίου και μετά την ανακοίνωση αδύναμων τριμηνιαίων αποτελεσμάτων από την Disney, ο Robert Iger έγινε το πρώτο υψηλόβαθμο στέλεχος της βιομηχανίας που παραδέχτηκε δημοσίως ότι η ραγδαία πτώση στις πωλήσεις DVD ενδεχομένως να οφείλεται και σε κάτι άλλο, εκτός από την ύφεση που πλήττει γενικότερα τις λιανικές πωλήσεις. "Κοιτάζουμε με μεγάλη προσοχή τον συγκεκριμένο τομέα το τελευταίο διάστημα, με την πεποίθηση ότι, καθώς οι επιλογές των καταναλωτών ολοένα και αυξάνονται, το καταναλωτικό κοινό θα γίνεται περισσότερο επιλεκτικό στις αγορές του", δήλωσε ο Iger.
Πρόκειται για σκληρές λέξεις που είναι δύσκολο να γίνουν αποδεκτές στη βιομηχανία. Έως το 2006 οι πωλήσεις των DVD αποτελούσαν μια αξιόπιστη πηγή εσόδων και μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά για το Χόλιγουντ, με τους καταναλωτές να πραγματοποιούν αγορές συνολικού ύψους άνω των 16,3 δισ. δολ. Από τότε, ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων βαίνει μειούμενος, ενώ μόνο το τέταρτο τρίμηνο του 2008 οι πωλήσεις σημείωσαν βουτιά 32% σύμφωνα με το Digital Entertainment Group. Με τις πωλήσεις των DVD να αποτελούν έως και το 70% των κερδών από μια ταινία, σύμφωνα με τον αναλυτή της Barclays Capital (BCS), Anthony D. DiClemente, τα έσοδα αυτά ανήκουν στο παρελθόν.
Με την βοήθεια των κατασκευαστών καταναλωτικών ηλεκτρονικών, αλλά και του Χόλιγουντ, οι πωλήσεις των Blu-ray Discs το 2008 ανήλθαν σε 750 εκατ. δολ. ωστόσο αυτό δεν κατάφερε να αντισταθμίσει την συνολική πτώση κατά 14,5% στις πωλήσεις των DVD το περασμένο έτος. Πλέον, αν οι περισσότερες επιλογές οδηγούν τους καταναλωτές μακριά από τα DVD -με τον Iger να αναφέρεται στα online παιχνίδια, το "on demand video" και την καλωδιακή τηλεόραση- το επιχειρηματικό αυτό μοντέλο αυτό απειλείται ολοένα και περισσότερο.
Μικραίνει το κομμάτι της πίτας
Το πρόβλημα είναι ότι κάθε φορά που κάποιος κατεβάζει στον υπολογιστή του μια ταινία ή παρακολουθεί μια ταινία μέσω των υπηρεσιών video-on-demand σε καλωδιακά κανάλια, μικραίνει το κομμάτι της πίτας για τα στούντιο. Ο σύμβουλος στο χώρο της βιομηχανίας, Douglas L. Lowell, που δημιουργεί μοντέλα για τις προβλέψεις κερδοφορίας των στούντιο, εκτιμά ότι τα στούντιο κερδίζουν περίπου 10 δολ. για κάθε DVD που αγοράζεται στη λιανική αγορά. Συγκριτικά, κερδίζουν περίπου το 70% από τα 4,99 δολ. που χρεώνει η Comcast (CMCSA) στους συνδρομητές της για μια ταινία μέσω υπηρεσιών video-on-demand ή τα 9,99 δολ. για υπηρεσία ενοικίασης ταινιών στο iTunes της Apple (AAPL).
Σύμφωνα με τον Lowell, άλλο ένα μεγάλο πρόβλημα είναι η δημοτικότητα του Netflix (NFLX), για το οποίο οι καταναλωτές πληρώνουν έως 16,99 δολ. τον μήνα για απεριόριστο αριθμό DVD τα οποία είτε αποστέλλονται ταχυδρομικά, είτε διατίθενται online. "Η υποχώρηση των εσόδων για τα στούντιο επιδεινώθηκε όταν η βιομηχανία του κινηματογράφου ξεκίνησε να μοιράζεται τα έσοδα της με εταιρείες που παρέχουν συνδρομητικές υπηρεσίες", σημειώνει.
Από εδώ και πέρα ο δρόμος είναι κατηφορικός, τουλάχιστον από τη μεριά των στούντιο. Η διάθεση ταινιών προς download βρίσκεται ακόμα σε νηπιακή φάση, αν και χιλιάδες επιχειρήσεις, από την Amazon (AMZN) έως τη Netflix έχουν ξεκινήσει τη προώθηση τέτοιων υπηρεσιών. Εξάλλου, επισημαίνει ο Iger, οι λάτρεις των DVD, που παραδοσιακά χτίζουν βιβλιοθήκες με τις αγαπημένες τους ταινίες ενδεχομένως να έχουν “εξαντληθεί”. Η συλλογή των θαυμαστών της Disney -όπως εκτιμά ο επικεφαλής της εταιρείας- μπορεί να ξεπερνά και τις 80 ταινίες, με αποτέλεσμα να μην είναι και τόσο διατεθειμένοι να πληρώσουν για την τελευταία “καυτή” ταινία του στούντιο.
Πώς θα αντιδράσει το Χόλιγουντ; Από την πλευρά του ο Iger σημειώνει ότι "χρειάζεται να αντιμετωπισθεί αρχικά το θέμα του κόστους παραγωγής των DVD, αλλά και της διανομής και της προώθησης ". Όπως επισημαίνει "τα συνολικά κόστη στο σύστημα πρέπει να περιοριστούν". Ωστόσο, όπως αναφέρει, το όνομα της Disney προσδίδει στην εταιρεία ορισμένα πλεονεκτήματα με τις οικογένειες, ενώ όταν η Disney παρουσιάζει την τελευταία της έκδοση Blu-ray DVDs υψηλής ευκρίνειας, συχνά ανακαλύπτει ότι μπορεί να χρεώσει κάτι παραπάνω. Δεν μπορούν όλα τα στούντιο να υποστηρίξουν το ίδιο. Ωστόσο, όπως ο Bob Iger, οι περισσότερες εταιρείες του χώρου θα πρέπει να αντιληφθούν ότι η "χρυσή χήνα" των DVD δεν μπορεί να συνεχίσει τις υψηλές αποδόσεις του παρελθόντος."