Aς ακούσουμε κλασική μουσική!

Μηνύματα
2.089
Reaction score
2.428
Mια κινέζα και ένας αφροαμερικάνος παίζουν βιβάλντι..το θεωρώ καλό σημάδι..αντί να ακούνε ριάνα..
Σίγουρα είναι ένα καλό "σημάδι" ότι παίζουν (virtual) Βιβάλντι. Η εικονικότητα του πως παίζουν τον Βιβάλντι θέτει το όλο διαδικτυακό δρώμενο υπό κάποια αίρεση, ειδικά ως προς την ουσία και την ακεραιότητα της Μουσικής αυτής.
ΥΓ.: H Tina Guo είναι πλέον Αμερικανίδα Κινεζικής καταγωγής (άρα η σχέση της με τον Αφροαμερικανό δεν είναι και τόσο...ξένη ή μακρυνή) και κινείται σε μία "συνοριακή" συνείδηση της Κλασικής Μουσικής.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.424
Reaction score
3.432
Δεν είναι η πρώτη φορά που δεινοπαθεί ο Vivaldi.
Φοβάμαι ούτε και η τελευταια.
Είναι εύκολος στόχος μαλλον.
 
Last edited:

jag

Μηνύματα
4.613
Reaction score
15.640
Σίγουρα είναι ένα καλό "σημάδι" ότι παίζουν (virtual) Βιβάλντι. Η εικονικότητα του πως παίζουν τον Βιβάλντι θέτει το όλο διαδικτυακό δρώμενο υπό κάποια αίρεση, ειδικά ως προς την ουσία και την ακεραιότητα της Μουσικής αυτής.
ΥΓ.: H Tina Guo είναι πλέον Αμερικανίδα Κινεζικής καταγωγής (άρα η σχέση της με τον Αφροαμερικανό δεν είναι και τόσο...ξένη ή μακρυνή) και κινείται σε μία "συνοριακή" συνείδηση της Κλασικής Μουσικής.
Έχετε δίκιο.Τυγχάνει να λατρέυω την τίνα και επειδή τα ακούσματα μου είναι κυρίως μέταλ ροκ , ήθελα κατά κάποιον τρόπο να την ''αναδείξω''. Συνδυάζει και τα δυο αυτό το γλυκό κορίτσι, μέταλ - κλασική.
 


Μηνύματα
50
Reaction score
41
Sabat Mater. Θρησκευτικός ύμνος ο οποίος ψάλλεται κατά την εορτή της Παναγίας των Πόνων κάθε χρόνο στις 15 Σεπτεμβρίου.

Antonio VIVALDI Stabat Mater - the Academy of Ancient Music-C. HOGWOOD - (COMPLETE)
 



Μηνύματα
2.089
Reaction score
2.428


Norbert Burgmüller (1810-1836) : Overture in F minor for the opera "Dionys", Op.5 (1825)
Τι ευχάριστη έκπληξη να ακουστεί ένα τέτοιο σπάνιο έργο από έναν σχεδόν άγνωστο, τουλάχιστον στο ευρύ κοινό, συνθέτη, που έζησε μόλις 26 έτη αλλά άφησε μερικά αρκούντως σημαντικά έργα, μεταξύ των οποίων και η εξαιρετική αυτή Εισαγωγή.
Το έργο αυτό, παρά τη σπανιότητά του, υφίσταται σε δύο ηχογραφήσεις, αμφότερες πολύ ικανοποιητικές Γερμανικές παραγωγές, η πρώτη από το 2012 (είναι η ίδια που ακούγεται και στο Youtube) από την σπουδαία MDG, η δε δεύτερη του 2017 από την επίσης αξιόλογη Carus με τον πολύ ενδιαφέροντα μαέστρο Frieder Bernius. Σε αμφότερες τις παραγωγές αυτές υπάρχει και το επίσης πολύ ενδιαφέρον Κοντσέρτο για Πιάνο σε φα δίεση ελάσσονα.
 

Μηνύματα
50
Reaction score
41
Η σημαντικότατη ναυμαχία της Σαλαμίνος η οποία θεωρείται μία από τις σπουδαιότερες ναυτικές συγκρούσεις στην ιστορία, διεξήχθη στις 28 ή 29 Σεπτεμβρίου του 480 π.Χ μεταξύ των Ελλήνων και της Περσικής αυτοκρατορίας. Ο Αθηναίος στρατηγός και πολιτικός Θεμιστοκλής ανάγκασε τον Ξέρξη να επιτεθεί στα Στενά της Σαλαμίνας. Στη ναυμαχία, ο Ελληνικός στόλος πέτυχε λαμπρή νίκη.

J.C. Bach Opera Temistocle Aria 'Ch'io parta' | Philippe Jaroussky

J.C. Bach - W G8 - Temistocle
 

Μηνύματα
2.089
Reaction score
2.428
Από τη μία πλευρά είναι κρίμα που δεν ηχογραφούνται (ακόμη) Όπερες του J.C. Bach, όπως π.χ. ο "Θεμιστοκλής". Από την άλλη, είναι, εν μέρει, κατανοητό, καθόσον οι περιορισμοί της φόρμας της εποχής, στην πράξη, αποδυνάμωναν κάθε δραματικό και θεατρικό στοιχείο, με αποτέλεσμα να έχει σημασία η μουσική και η μουσικότητα της σύνθεσης παρά το όποιο περιεχόμενο του έργου που υποτίθεται η συγκεκριμένη Όπερα όφειλε να εξυπηρετήσει. Σε ορισμένους προικισμένους συνθέτες και πιο εξειδικευμένους στις φωνές, το κοινό μπορούσε να απολαύσει μερικές αριστουργηματικές Άριες (Handel, Gluck) και, ενίοτε, και εξαιρετικά χορωδιακά (Handel).
Ο πλέον σημαντικός υιός Bach, ο C.P.E. Bach, επέλεξε να μην γράψει για το θέατρο, ήτοι Όπερες, αλλά να αρκεσθεί σε συνθέσεις που του επέτρεπαν να "παίξει" με τη διεύρυνση και την ευρυματικότητα της φόρμας (πληθώρα έργων για το κλειδοκύμβαλο/φορτεπιάνο, Κοντσέρτα, Συμφώνιες, Ορατόρια κ.α.)
Από τις Όπερες του J.C. Bach, μόνον μία έχει τύχει όχι μίας αλλά δύο λαμπρών ηχογραφήσεων, εκ των οποίων η μία είναι πραγματικά εξαιρετική ως παραγωγή. Πρόκειται για την Όπερα Amadis des Gaules, η οποία πρωτοκυκλοφόρησε στην Γερμανική Hänssler, με το Bach-Collegium Stuttgart υπό τον σπουδαίο Helmut Rilling και η πλεόν πρόσφατη και μοναδική στο είδος παραγωγής από την πολύ εκλεκτική Bru Zane, σε μορφή CDs + Book (από το 2012), με πιο εξειδικευμένο καστ, Ορχήστρα και Μαέστρο.
 

Μηνύματα
3.628
Reaction score
512
Μια συμβουλή ως παθών. Έχει μεγάλη διαφορά η εκτέλεση από μια ορχήστρα από αυτήν μια άλλη. Όπως και μεγάλη σημασία η ποιότητα της ηχογράφησης, ορισμένες από εφημερίδες είναι απαράδεκτες.
 

Μηνύματα
50
Reaction score
41
11 Οκτωβρίου, ημέρα του πλοιάρχου και εξερευνητή Χριστόφορου Κολόμβου (1451 – 1506) ο οποίος ανακάλυψε τον Νέο Κόσμο το 1492.

Richard Wagner - Columbus Overture
 

Μηνύματα
2.089
Reaction score
2.428
11 Οκτωβρίου, ημέρα του πλοιάρχου και εξερευνητή Χριστόφορου Κολόμβου (1451 – 1506) ο οποίος ανακάλυψε τον Νέο Κόσμο το 1492.

Richard Wagner - Columbus Overture
Είναι ενδιαφέρον πόσα μουσικά έργα έχουν γραφεί για τον Χριστόφορο Κολόμβο, αλλά κανένα δεν κατάφερε να καταστεί..."κλασικό". Σχεδόν όλα αποτελούν αντικείμενο για εξειδικευμένους συλλέκτες, όπως και αυτή η πρώιμη αλλά καλογραμμένη Εισαγωγή του μέγιστου Wagner.
Κρίνοντας από τις υπάρχουσες ηχογραφημένες παραγωγές, υπάρχουν τουλάχιστον τρεις Όπερες με θέμα τον διάσημο εξερευνητή, η πιο "γνωστή" ή τουλάχιστον από πιο γνωστό συνθέτη εκείνη του Offenbach (Christopher Columbus στην Opera Rara). Δύο πιο μεταγενέστεροι έγραψαν επίσης Όπερες για το ίδιο θέμα, ήτοι ο Γερμανός Werner Egk (Columbus στην Orfeo d'Or) και ο Αμερικανός, Καταλανικής καταγωγής, Leonardo Ballada (Cristobal Colon, στη Naxos, με cast τους Jose Carreras & Montserat Caballe!).
O Γερμανός Herzogenberg (σύγχρονος του Brahms) συνέθεσε μία Δραματική Καντάτα με τον τίτλο Columbus (σε CPO).
Επίσης, δύο επιφανείς Βρετανοί συνθέτες του παρελθόντος αιώνος και ένα αξιόλογος Αμερικάνος συνέθεσαν μουσική για τον κινηματογράφο ή το θέατρο, ήτοι οι Βρετανοί Arthur Bliss (η Σουίτα από το κινηματογραφικό έργο σε Naxos) και William Walton (Christopher Columbus: A Musical Journey, μουσική για τη σκηνή, σε Chandos) και ο Αμερικανός Victor Herbert (Columbus Suite, σε Naxos).
Τέλος, ο σπουδαίος πάντα Jordi Savall έχει εκδόσει, από το 2013, ένα εξαιρετικά ενημερωτικό/εκπαιδευτικό βιβλίο με δύο SACD (με μουσική της εποχής από διάφορες περιοχές σχετικές με τα ταξίδια του Κολόμβου), αφιερωμένα στον επιφανή εξερευνητή και τους "χαμένους παραδείσους" (Paraisos Perdidos) από τις πολύμορφες εμπειρίες του (σε Alia Vox).
 


Μηνύματα
2.089
Reaction score
2.428
https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-59002746

BBC Celebrated conductor Bernard Haitink dies aged 92
View attachment 226934

Το βράδυ προς τιμή του θα ακούσω τη Sinfonia Antartica
Μεγάλη απώλεια ενός εξαίρετου μαέστρου και ακάματου μουσικού, που εργάσθηκε με συνέπεια και με σταθερή πορεία στην καρίερά του. Υπήρξε ενεργός και δραστήριος στο έργο του σχεδόν μέχρι το "τέλος", φεύγοντας πλήρης ημερών στα 92 του έτη.
Μέγας Μαλερίστας αλλά και εξαιρετικός Μπρουκνερίστας (αρκετά σπάνιο για μαέστρους που, όσοι ήσαν πολύ καλοί στον έναν από τους δύο αυτούς Συμφωνιστές συνθέτες, δεν ήσαν το ίδιο επιτυχείς στον άλλον, όπως π.χ. οι Bernstein, Karajan, Jochum κ.α.).
Προσωπικά θα τον αποχαιρετήσω με την πλεόν πρόσφατη παραγωγή του στην Challenge Classics, με την τελευταία "ζωντανή" συναυλία του στην αγαπημένη του πόλη, το Άμστερνταμ (όπου γεννήθηκε και έζησε όλα τα βασικά χρόνια της εκπαίδευσής του), ερμηνεύοντας περίλαμπρα μία Συμφωνία που έχει τιμήσει, ακόμη και δισκογραφικά, ουκ ολίγες φορές, την περίφημη 7η του Bruckner. Η εξαίρετη παραγωγή της σπουδαίας Ολλανδικής εταιρείας είναι σε θαυμάσιο SACD format.
 

Μηνύματα
81
Reaction score
113
Και εγώ τον αποχαιρετώ με την 7η του Bruckner και την Netherlands Radio Philarmonic Orchstra. Με την ορχήστρα που ξεκίνησε την δεκαετία του 50.

Μπορεί να είναι τυχαίο αλλά ο Bruckner αποτελεί το κύκνειο άσμα και άλλων διευθυντών ορχήστρας.
Ίσως αυτό εξηγείται από τον ενενηντάχρονο Blomstedt, σε συνέντευξη που μου ενεχείρισε εκλεκτός φιλόμουσος, με την ευκαιρία πρόσφατης ερμηνείας του στην 5η Bruckner με την Φιλαρμονική του Βερολίνου (video της Φιλαρμονικής 2021).
"Mahler documents his crises in his symphonies, Bruckner overcomes them".

ΥΓ.Ο Blomstedt το 2019 διηύθηνε μια εξαίρετη 9η Mahler με την Βαμβέργη (ΒR Klasssik).
 

Μηνύματα
2.089
Reaction score
2.428
Και εγώ τον αποχαιρετώ με την 7η του Bruckner και την Netherlands Radio Philarmonic Orchstra. Με την ορχήστρα που ξεκίνησε την δεκαετία του 50.

Μπορεί να είναι τυχαίο αλλά ο Bruckner αποτελεί το κύκνειο άσμα και άλλων διευθυντών ορχήστρας.
Ίσως αυτό εξηγείται από τον ενενηντάχρονο Blomstedt, σε συνέντευξη που μου ενεχείρισε εκλεκτός φιλόμουσος, με την ευκαιρία πρόσφατης ερμηνείας του στην 5η Bruckner με την Φιλαρμονική του Βερολίνου (video της Φιλαρμονικής 2021).
"Mahler documents his crises in his symphonies, Bruckner overcomes them".

ΥΓ.Ο Blomstedt το 2019 διηύθηνε μια εξαίρετη 9η Mahler με την Βαμβέργη (ΒR Klasssik).
Η συνέντευξη του ενενηντάχρονου μαέστρου είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, ως αναμένεται από έναν Blomstedt...
Πάντως, η ρήση του περί Mahler & Bruckner μάλλον...restates the obvious. O Mahler, ως εικός, καταγράφει τις κρίσεις του στο Συμφωνικό του έργο (και όχι μόνον), καθόσον βιώνει έντονα ό,τι του συμβαίνει επί της γης (π.χ. Das irdische Leben from Des Knaben Wunderhorn, Das Lied von der Erde, Ich bin der Welt abhanden gekommen from the Rückert Lieder ή τα σπαραξικάρδια Kindertotenlieder etc.). Όταν, ενίοτε, αναφέρεται στον μη επίγειο κόσμο (Das himmlische Leben from the 4th Symphony or "Es sungen drei Angel" from Des Knaben Wunderhorn), η αντιμετώπιση είναι σχεδόν παιδιάστικη και ανέμελη, ειδικά αφού έχει προηγηθεί στην 4η Συμφωνία αρκετή ενασχόληση με τον επίγειο αγώνα δικαίωσης της ύπαρξής μας (π.χ. η σαρδόνια δεύτερη κίνηση ή το τρομακτικό κρεσέντο της εξαίσιας και θαυμαστά ανεπτυγμένης μακράς τρίτης κίνησης).
O Bruckner, από την άλλη, έχοντας αφιερώσει, έστω και άτυπα, τη ζωή του στην πίστη και αγάπη του στον Θεό, όφειλε η Μουσική του να υπερνικά κάθε κρίση με τις τιτάνιες και αυστηρά δομημένες και συχνά ιεροπρεπείς κινήσεις των Συμφωνιών του. Οι πιο "επίγειες" στιγμές του βρίσκονται στα πιο λιτά και, στις περισσότερες Συμφωνίες του, κλασικά δομημένα Scherzi, τα Trios των οποίων συχνά στηρίζονται σε φολκλορικά στοιχεία της χώρας του.
Ειρήσθω εν παρόδω ότι, από τις τελευταίες πολύ ενδιαφέρουσες παραγωγές με έργα του μεγάλου αυτού Αυστριακού συνθέτη αποτελεί κυρίως η εξαιρετική ηχογάφηση της 4ης Συμφωνίας του, στις τρεις βασικές εκδόσεις της (1874, 1880 & 1888) μαζί με ό,τι άλλα αποσπάσματα υπάρχουν από σχέδια του συνθέτη ιδίως για το Finale. Όλα αυτά ερμηνευμένα εντυπωσιακά από τη Συμφωνική της Βαμβέργης υπό τον εμπνευσμένο Τσέχο μαέστρο Jacub Hrusa, σε τέσσερα CDs, στο υψηλό επίπεδο παραγωγής της Γερμανικής Accentus Music.
Ως προς τον Blomstedt, αξίζει να αναφερθεί η θαυμάσια επανέκδοση της Denon, από τη Γερμανική MDG, των τελευταίων Συμφωνιών του Mozart με τη Staatskapelle Dresden. Οι δύο τελευταίες (ήτοι οι 40η και 41η), πάντως, υπάρχουν σε μία άκρως εντυπωσιακή παραγωγή της BR Klassik, όπου ο Blomstedt διευθύνει τη Συμφωνική της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας (ηχογραφήσεις του 2013).
Υ.Γ.: H 9η του Mahler, με τον Blomstedt και τη Συμφωνική της Βαμβέργης (ηχογράφηση του Ιουνίου του 2018), είναι δισκογραφική παραγωγή της Accentus Music (σε 2 CDs), που της παραχώρησε η BR Klassik. Superb indeed!
 


Μηνύματα
2.089
Reaction score
2.428
Michael Haydn, 1771: Schrattenbach-Requiem (MH155, Raphaël Pichon)
W. A. Mozart - Requiem Kv 626 in D Minor [Arsys Bourgogne] HD
Είναι αξιοθαύμαστο πόσο το Requiem ως θεματικό υλικό για τους συνθέτες της Κλασικής (και όχι μόνον) Μουσικής αποτέλεσε από τα πιο σημαντικά θέματα ενίοτε σπουδαίας μουσικής έμπνευσης. Υπολογίζεται ότι οι Requiem από συνθέτες της Αναγέννησης μέχρι σήμερα ξεπερνούν κατά πολύ έναν τετραψήφιο αριθμό.
Επίσης, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον πως ο κάθε συνθέτης, κατά την δική του αντίληψη και "θέση", χρησιμοποίησε κάθε δυνατό μέσο για να εκφράσει αυτήν τη Λειτουργία των Καθολικών για τους νεκρούς. Από τους πλέον πλησίον του θρησκευτικού πάθους Αναγεννησιακούς και ορισμένους Κλασικούς αλλά και Ρομαντικούς συνθέτες (Victoria, Mozart, Faure κλπ.), στους Οπερατικούς (Verdi), στους κατά περίπτωση πιο σύγχρονους (Britten, Tippett) μέχρι τους εκτός Κλασσικής (Jazz, Μουσικού Θεάτρου, όπως το Requiem του Andrew Lloyd Weber) το θέμα της αέναης μνήμης και τιμής των νεκρών αποτέλεσε πηγή σημαντικής έμπνευσης και ενίοτε υπερβατικής και θεσπέσιας Μουσικής.
Τα δύο πλεόν σημαντικά, για εμένα, Requiem είναι εκείνο του Mozart, για την τέλεια δομημένη μουσική του γραφή και ταυτόχρονα την εντονα δυνατή εκφραστική του σημασία, και εκείνο του Faure για την τόσο ανθρώπινη ως προς το ζήτημα του άφατου πόνου για τις "χαμένες ψυχές" και ταυτόχρονα υπερβατική ως προς την εξαίσια εκφραστική μουσική προσέγγιση του έργου.
 

Μηνύματα
1.177
Reaction score
479
Όλοι οι πολιτισμοί έχουν τις νεκρώσιμες ακολουθίες τους, είτε είναι ειδωλολάτρες, είτε είναι μονοθειστές, είτε πολυθειστές. Έτσι δεν παρεκκλίνει και η χριστιανική θρησκεία είτε ορθόδοξη είτε καθολική. Υπάρχουν πολλές ομοιότητες στην ορθόδοξη νεκρώσιμη ακολουθία του Χριστού (που εμείς την ψάλλουμε την Μεγάλη Εβδομάδα) με την καθολική νεκρώσιμη ακολουθία. Η δυτική μουσική ως εξέλιξη του Αμβροσιανού μέλους, αργότερα του Γρηγοριανού μέλους και εξελισσόμενη μέσα στον χρόνο με όλες τις επιρροές της, ποτέ δεν απαρνήθηκε και το θρησκευτικό κομμάτι της έτσι έχει όλες τις δυτικές λειτουργίες, ορατόρια, το θείο πάθος και φυσικά τις νεκρώσιμες ακολουθίες. Και φυσικά όταν γράφει ο Mozart ένα requiem και φυσικά και οι άλλοι συνθέτες τα αποτελέσματα είναι μεγαλειώδη.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
161.615
Μηνύματα
2.563.520
Members
36.340
Νεότερο μέλος
jzab
Top