Build Your Dreams (BYD)

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.113
Reaction score
10.400
Atto 3: Veni, vidi, cepi

Η BYD είναι ένας πολυεθνικός βιομηχανικός κολοσσός ιδιωτικών συμφερόντων, με έδρα την Κίνα, ο οποίος κατασκευάζει ηλεκτρικά δίκυκλα, επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα, σιδηροδρόμους, φωτοβολταϊκά και αιολικά συστήματα, λυχνίες LED, microchip και λοιπά ηλεκτρονικά, καθώς και πληθώρα άλλων προϊόντων. Ειδικά όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πρωτοπόρα, παρέχοντας τεχνογνωσία ακόμα και σε αυτοκινητοβιομηχανίες του δυτικού κόσμου. Κατασκευάζει η ίδια τις μπαταρίες που χρησιμοποιεί, έχοντας ιδιόκτητα ορυχεία λιθίου σε διάφορα μέρη της γης, ενώ προμηθεύει κι άλλες εταιρείες οχημάτων και λοιπών καταναλωτικών προϊόντων, όντας ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο.
Πρόσφατα έκανε άνοιγμα στην ευρωπαϊκή αγορά, ξεκινώντας μάλιστα την κατασκευή ενός εργοστασίου ηλεκτρικών οχημάτων στην Ουγγαρία, ενώ έχει ήδη ανακοινώσει την κατασκευή και δεύτερου στην Τουρκία, εκμεταλλευόμενη την τελωνειακή ένωσή της με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Μόλις πριν λίγο καιρό ξεκίνησε τη διάθεση των οχημάτων της και στην Ελλάδα.

1721407462114.png


Από τα πρώτα μοντέλα που διαθέτει εδώ, είναι το Atto 3, ένα αυτοκίνητο που σημειώνει υψηλές πωλήσεις σε όσες χώρες κυκλοφορεί. Πρόκειται για ένα μεσαίου μεγέθους SUV με μήκος 4,46 μ. και ύψος 1,61 μ. (ακριβώς ίδιες διαστάσεις με τη Mercedes-Benz EQA, για να έχουμε μια τάξη μεγέθους). Ο εξωτερικός σχεδιασμός είναι αρκετά λιτός και προσωπικά το βρίσκω όμορφο, κάτι που δε μπορώ να ισχυριστώ για αρκετά άλλα ηλεκτρικά οχήματα.

Κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και ροπής 310Nm, ο οποίος επιταχύνει το βάρους 1750 κιλών όχημα από 0-100km/h σε περίπου 7 sec. Η κίνηση δίνεται μπροστά, κάτι που έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, με τα πρώτα να είναι ίσως σημαντικότερα. Φυσικά, το ιδανικό είναι η τετρακίνηση, αλλά το Atto 3 δε διατίθεται με τέτοια επιλογή.

Υπάρχει μόνο μια διαθέσιμη μπαταρία στην ελληνική αγορά, η -πρωτοποριακού σχεδιασμού- Blade της BYD με ωφέλιμη χωρητικότητα 60,5 kWh, τεχνολογίας LFP που προσφέρει μέγιστη διάρκεια ζωής, ασφάλεια από πυρκαγιά και ευελιξία φόρτισης.
Το όχημα είναι εξοπλισμένο με αντλία θερμότητας, κάτι βασικό για μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, τη σωστή προετοιμασία της φόρτισης και τη μακροβιότητα της μπαταρίας.
Η μακριά λίστα στάνταρ εξοπλισμού περιλαμβάνει ακόμα και τη δυνατότητα ηλεκτροδότησης συσκευών έως 3.300W (V2L), η οποία μπορεί να έχει πολλές χρήσιμες εφαρμογές.

1721408129054.png


Η φόρτιση γίνεται με ισχύ 11kW σε AC και μέχρι 88kW σε ταχυφορτιστή DC -τιμή χαμηλή, αλλά σταθερή για σημαντικό μέρος της καμπύλης. Η DC φόρτιση από SOC 10% σε 80% απαιτεί 37’.

Η εμβέλεια κατά WLTP είναι 420 km, ενώ το EV-database την εκτιμά στα 300km σε αυτοκινητόδρομο με αποδεκτή (για SUV) κατανάλωση 202 Wh/km σε ταχύτητα 110km/h και ιδανικές καιρικές συνθήκες. Στις ίδιες συνθήκες το evkx εκτιμά την εμβέλεια σε 341km με 90km/h και σε 252km με 120km/h. Το αξιόπιστο ισπανικό km77 αναφέρει κατανάλωση, σε καλοκαιρινές κλιματικές συνθήκες παρόμοιες με τις ελληνικές:
  • 150 Wh/km στην πόλη (εμβέλεια 400km)
  • 180 Wh/km σε μικτή χρήση (εμβέλεια 335km)
  • περίπου 200 Wh/km στον αυτοκινητόδρομο (εμβέλεια σχεδόν 300km)
Ο Bjørn Nyland είχε κατανάλωση περίπου 240 Wh/km στη δοκιμασία 1000 km αυτοκινητόδρομου, υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες και έντονη χρήση κλιματισμού, την οποία ολοκλήρωσε σε αξιόλογο χρόνο 11 ώρες και 42 λεπτά.

Προφανώς το μέγεθος της μπαταρίας και η ισχύς ταχυφόρτισης δεν το καθιστούν ιδανική επιλογή για κάποιον που κάνει συχνά μεγάλα ταξίδια. Μερικοί απλοί υπολογισμοί όμως δείχνουν ότι μπορεί να επιτελέσει κι αυτό το ρόλο, αρκεί να υπάρχουν ταχυφορτιστές ικανοί για 85kW ανά κάποια χιλιόμετρα διαδρομής. Ας εξετάσουμε δυο στρατηγικές φόρτισης στις χειρότερες συνθήκες (κρύο και αυτοκινητόδρομος) ώστε να έχουμε το worst-case-scenario κατανάλωσης:

Α) Η “ορθόδοξη” πρακτική του 10%-80% ορίζει ότι:
  • αρχικά οδηγούμε για 60,5*1000*0,9/240= 227 km από το σημείο εκκίνησης (SOC 100% -> 10%)
  • μετά, φορτίζουμε για 37’ που απαιτούνται για SOC 10% -> 80% και οδηγούμε για 60,5*1000*0,7/240= 176km. Επαναλαμβάνουμε κάθε 176km, μέχρι να φτάσουμε στον προορισμό μας.
Β) Καθώς όμως η περιοχή ελάχιστης εσωτερικής αντίστασης είναι από SOC 20% έως 70% και το Atto 3 φορτίζει εκεί σταθερά στα 85kW, χωρίς η μπαταρία να ζεσταθεί με συνέπεια να μειωθεί η ισχύς φόρτισης, η ιδανική πρακτική ορίζει ότι:
  • ξεκινώντας από SOC 100% οδηγούμε μέχρι η μπαταρία να πέσει στο 20%. Με 120km/h και κλιματισμό, αυτό αντιστοιχεί σε 60,5*1000*0,8/240= 202km
  • μετά, φορτίζουμε έως 70% με σταθερή πραγματική ισχύ 85kW για 60,5*0,5/85*60= 21’ λεπτά της ώρας. Με αυτό το εύρος SOC 50% καλύπτουμε 60,5*1000*0,5/240= 126km. Επαναλαμβάνουμε κάθε 126km, μέχρι να φτάσουμε στον προορισμό μας.
Στην πραγματικότητα του ελληνικού δικτύου φόρτισης χρειάζεται να γίνονται προσαρμογές, όπου είναι εφικτό. Για παράδειγμα, η μετάβαση από τη Χαλκίδα (όπου μένω) στη Θεσσαλονίκη θα χρειαστεί μια εικοσάλεπτη στάση για φόρτιση στη Λαμία και άλλη μία στη Λάρισα ώστε η διαδρομή να χωριστεί σε τρία σκέλη των 163, 139 και 159 km.
 
Last edited:

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.113
Reaction score
10.400
1721409465276.png


Εκεί όμως που το Atto λάμπει πραγματικά, είναι στις περιαστικές μετακινήσεις. Η άνεση από την ανάρτηση (McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) είναι πραγματικά ξεχωριστή, καθώς εξομαλύνει εξαιρετικά τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων -σίγουρα καλύτερα από τη C-class μου, που θεωρείται όχημα με καλή επίδοση σε αυτόν τον τομέα!
Φυσικά, η αίσθηση είναι αρκετά χαλαρή -κάποιες στιγμές θυμίζει αερανάρτηση, με τα καλά και τα κακά της- και δεν προδιαθέτει για επιθετική οδήγηση, οπότε δε συνιστάται σε όσους αρέσκονται να οδηγούν έτσι. Ωστόσο, το κράτημα στις στροφές είναι πάρα πολύ καλό και ο οδηγός δε νιώθει ανασφάλεια ακόμα και σε ταχύτητες που δεν αρμόζουν συνήθως σε ένα ψηλό SUV.

Το αυξημένο ύψος μεταφράζεται τόσο σε άφθονο εσωτερικό χώρο που επιτρέπει πιο όρθια στάση στους επιβαίνοντες, όσο και σε απόσταση 17,5 cm από το έδαφος, με προφανή πλεονεκτήματα τόσο στο χωματόδρομο όσο και στην πόλη.

Την εικόνα έρχονται να συμπληρώσουν:
  • τα πολύ άνετα καθίσματα, στάνταρ ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα για οδηγό-συνοδηγό και επενδυμένα με πολύ καλής ποιότητας διάτρητη δερματίνη
  • ο ανύπαρκτος θόρυβος από τον κινητήρα που επιταχύνει εξαιρετικά χωρίς τα μουγκρητά και… βογγητά των ΜΕΚ
  • η εξαιρετική ποιότητα κύλισης σε καλό οδόστρωμα (σε τραχιά άσφαλτο ο θόρυβος κυμαίνεται στο μέσο όρο)
  • η ανεμπόδιστη ορατότητα μπροστά από το χαμηλό ταμπλό
  • το τιμόνι με τον πολύ μικρό κύκλο στροφής 10,7 m
  • η ροπή του ηλεκτροκινητήρα και η απουσία αλλαγών σχέσης μετάδοσης
  • οι στάνταρ κάμερες 360 μοιρών
  • τα ποικίλα ηλεκτρονικά βοηθήματα που διευκολύνουν τη χρήση.
Το αποτέλεσμα είναι πως νιώθεις ότι οδηγείς ένα πολύ ευέλικτο, σβέλτο και μικρότερων διαστάσεων αυτοκίνητο, που προσφέρει βελούδινη μετακίνηση.

ATTO3-pc-interior-left.jpg


Η καμπίνα επιβατών είναι πολύ άνετη, τόσο μπροστά όσο και πίσω. Ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός στα 440 λίτρα, επαρκής ακόμα και για τις διακοπές μιας τυπικής οικογένειας.
Η εσωτερική εμφάνιση δεν ακολουθεί τον εξωτερικό σχεδιασμό, καθώς είναι πολύ ιδιαίτερη και σε εντελώς διαφορετικό σχεδιαστικό ύφος σε σχέση με το διακριτικό εξωτερικό. Από κοντά σε κερδίζει η πολύ υψηλή ποιότητα υλικών και συναρμογής κι η όποια εκκεντρικότητα συνηθίζεται γρήγορα, ειδικά καθώς συνοδεύεται από εξαιρετική εργονομία.
Στο Atto 3 η κύρια οθόνη είναι περιστρεφόμενη, αν και αυτό είναι αμφίβολης χρησιμότητας. Σίγουρα όμως είναι χρήσιμη η μικρή δεύτερη οθόνη με πολλές ενδεικτικές πληροφορίες μπροστά στο ταμπλό, κάτι που επίσης λείπει από αρκετούς κατασκευαστές.
Το infotainment είναι εξοπλισμένο με ασύρματο Android Auto & Apple CarPlay, έχει 8 ηχεία, Dirac HD Sound και παράγει πολύ καλό ήχο. Συνδυάζεται με ατμοσφαιρικό φωτισμό ολόγυρα, ο οποίος μπορεί να μεταβάλλεται σε συγχρονισμό με τη μουσική.
Το κλιματιστικό της καμπίνας είναι πολύ αποτελεσματικό και εφοδιασμένο με φίλτρο σωματιδίων 2.5 PPM. Έχει τέσσερεις τεράστιους αλλά αρκετά αθόρυβους αεραγωγούς εμπρός και πίσω ώστε να ψύχει ομοιόμορφα την καμπίνα επιβατών, διαχέοντας παντού τον κλιματιζόμενο αέρα. Αποφεύγεται έτσι το -πολύ ενοχλητικό για εμένα- φαινόμενο το καλοκαίρι, είτε να παθαίνεις ψύξη έχοντας ένα μικρό αεραγωγό να σε φυσά απευθείας είτε να τον έχεις στραμμένο αλλού και να σκας από τη ζέστη.

1721409851596.png


Στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται πανοραμική ηλιοροφή η οποία όχι μόνο είναι ηλεκτρικά ανοιγόμενη, αλλά περιλαμβάνει και ηλεκτρικά ανοιγόμενο σκιάδιο. Και τα δύο ενεργοποιούνται είτε με την -άριστη- φωνητική αναγνώριση που καλύπτει πληθώρα λειτουργιών του οχήματος είτε με κουμπιά, καθώς το ταμπλό και το τιμόνι περιλαμβάνουν αρκετά από αυτά για τις βασικές λειτουργίες, σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές που περιορίζονται στην οθόνη και τις -όχι πάντα επιτυχημένης υλοποίησης- φωνητικές εντολές.
Υπάρχουν επίσης αλουμινένιες ράγες οροφής που είναι πρακτικές και σε αισθητική αρμονία με το αμάξωμα.
 

Attachments


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.113
Reaction score
10.400
Ο παράγοντας ασφάλεια είναι ένα σημείο στο οποίο έχει δώσει μεγάλη βαρύτητα ο κατασκευαστής. Το Atto 3 κέρδισε την κορυφαία επίδοση πέντε αστέρων στις δοκιμές του EuroNCAP και είναι εξοπλισμένο με 23 στάνταρ ηλεκτρονικά βοηθήματα ασφαλείας.

1721410046464.png


Στη δοκιμασία αποφυγής ταράνδου του km77 απέσπασε πολύ θετικά σχόλια από τους δοκιμαστές για την ομαλή και προβλέψιμη συμπεριφορά του. Η επίδοσή του σε km/h δεν ήταν απόλυτα κορυφαία, λόγω της ήπιας αναγεννητικής πέδησης που έχει: τα οχήματα που φρενάρουν πολύ μόλις αφήνεις το πεντάλ, κερδίζουν χιλιόμετρα επίδοσης, αφού ξεκινούν από τον πρώτο ελιγμό με μικρότερη ταχύτητα.



Ιδιαίτερα εκτεταμένες είναι οι εγγυήσεις που καλύπτουν το όχημα: 8 έτη για μπαταρία (SOH 70%) και ηλεκτροκινητήρα, 6 έτη για τα υπόλοιπα μέρη. Διατίθεται επίσης δωρεάν σέρβις για 3 έτη, δωρεάν πλοήγηση, χώρος στο cloud, 2GB το μήνα δεδομένα για το infotainment και τακτικές ΟΤΑ αναβαθμίσεις λογισμικού. Σε μια από τις πιο πρόσφατες, προστέθηκε και η ελληνική γλώσσα.

Η αντιπροσώπευση στην Ελλάδα γίνεται μέσω του αξιόπιστου Ομίλου Σφακιανάκη, κάτι που αποτελεί πλεονέκτημα στο κομμάτι της υποστήριξης μετά την πώληση, όπου κάποιες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων έχουν σοβαρό πρόβλημα.

Μερικές αδυναμίες που μπορούμε να εντοπίσουμε, είναι:
  • η απουσία one-pedal-driving (υπάρχει αναγεννητική πέδηση όταν αφήνεις το πεντάλ της επιτάχυνσης, αλλά είναι σχετικά αδύναμη -ειδικά στις πολύ χαμηλές ταχύτητες). Ίσως είναι μια δυνατότητα που θα προστεθεί στο μέλλον με αναβάθμιση λογισμικού, όπως έχει συμβεί και σε άλλα οχήματα.
  • Ενώ υπάρχει χώρος κάτω από το καπό, δεν έχει μπει frunk για να αποθηκεύονται μπροστά τα καλώδια φόρτισης. Υπάρχουν πάντως διαθέσιμα after-market σε πολύ χαμηλό κόστος.
  • Δεδομένης της τεράστιας γκάμας αυτοματισμών με τους οποίους είναι εξοπλισμένο το όχημα, είναι ανεξήγητη η απουσία αισθητήρων βροχής για την αυτόματη λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων.
  • Η οθόνη είναι πολύ ευκρινής και το infotainment εύχρηστο, με λογικά δομημένο μενού, με άμεση απόκριση και άριστη συνεργασία με το Android Auto αλλά, όσον αφορά το λογισμικό, Tesla είναι μόνο μία.
  • Παρότι το όχημα είναι γενικά πολύ αθόρυβο (και ίσως εν μέρει λόγω αυτού) υπάρχει αεροδυναμικός θόρυβος, μάλλον από τους καθρέφτες. Το συγκεκριμένο θέμα θα ήθελα να το διερευνήσω παραπέρα, γιατί η λίγη εμπειρία μου σχετικά αφορά οδήγηση με υψηλές ταχύτητες 120-160 km/h και πολύ ισχυρό μετωπικό άνεμο.
  • Στις ίδιες συνθήκες, παρατήρησα ότι χρειάζονταν συνεχείς μικροδιορθώσεις στο τιμόνι, καθώς το ψηλό αμάξωμα επηρεαζόταν από τον ισχυρό άνεμο 4-5 Bf. Σε καμία περίπτωση δεν ένιωθα ανασφάλεια, αλλά σίγουρα δεν πήγαινε ξεκούραστα σαν “τρένο”.
  • Όπως αναλύθηκε διεξοδικά νωρίτερα, τα μακρινά ταξίδια δεν είναι το δυνατότερο σημείο του αυτοκινήτου, αλλά καθένας μπορεί να σταθμίσει σε ποιο βαθμό τον επηρεάζει αυτό.
Στο “δια ταύτα”, το αυτοκίνητο διατίθεται σε δύο εκδόσεις (Comfort & Design) με πολύ μικρή διαφορά σε τιμή και εξοπλισμό μεταξύ τους. Τα στάνταρ που περιλαμβάνουν και οι δυο εκδόσεις είναι τόσο πλήρη που -δικαιολογημένα- η μόνη επιλογή για τον αγοραστή είναι μεταξύ πέντε εξωτερικών χρωμάτων, όλων μεταλλικών και όλων δωρεάν.
Με αυτή την έξυπνη τακτική της εταιρείας, ο κάτοχος όχι μόνο παίρνει ένα αυτοκίνητο εξοπλισμένο σαν… αστακό, αλλά όλα αυτά τα αξεσουάρ επιδοτούνται από το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, κάτι που δε συμβαίνει με τα άλλα οχήματα όπου τα εξτρά δε δικαιούνται επιδότηση. Κατά συνέπεια, το Atto 3 έρχεται με λιανική τιμή προ φόρων σχεδόν στο ποσό της μέγιστης επιδότησης κι ο αγοραστής εκμεταλλεύεται στο έπακρο το πρόγραμμα.

Η τιμή του είναι 37.990€ για την έκδοση Comfort, την οποία θεωρώ καλύτερη επιλογή. Έχει επίσης έκπτωση γνωριμίας 3.000€ μέχρι 31/7 και φυσικά το όχημα είναι επιλέξιμο για επιδότηση από το ΚΗ3. Με αυτούς τους όρους, το τελικό κόστος διαμορφώνεται στα 26.525€. Να σημειωθεί όμως ότι η έκπτωση ισχύει όσο υπάρχει απόθεμα ετοιμοπαράδοτων οχημάτων (ένα ακόμα πλεονέκτημα, αλλά ο πωλητής μου είπε ότι φεύγουν σαν… ζεστά κουλούρια), η επιδότηση του ΚΗ3 δεν είναι δεδομένη μέχρι να εγκριθεί η αίτηση -που πλέον γίνεται μετά την αγορά- και η εκταμίευση παίρνει καιρό. Με αυτούς τους όρους, το Atto 3 προσφέρει εξαιρετικό λόγο κόστους/απόδοση, καθώς παίρνεις πάρα πολύ αυτοκίνητο, με πολύ λίγα χρήματα!

Συγκριτικά, το Ford Puma που παραλάβαμε πέρυσι (μετά από 15 μήνες αναμονή) και είναι ένα πραγματικά πολύ καλό μικρό SUV, κοστίζει σήμερα 27.763€, μαζί με τα πακέτα ασφαλείας και άνεσης που αγοράσαμε. Θέλει επιπλέον άλλα 911€ για το κόκκινο χρώμα, σύνολο 28.891€! Αυτά, χωρίς αυτόματο κιβώτιο, χωρίς ηλιοροφή, χωρίς περιμετρικές κάμερες, χωρίς V2L, με πολύ φτηνότερα υλικά εσωτερικού και γενικά χαμηλότερη ποιότητα κατασκευής, πολύ υποδεέστερο ηχοσύστημα, πολύ χειρότερη επιτάχυνση, με τον τρικύλινδρο κινητήρα να κροταλίζει στις χαμηλές στροφές, με ανάρτηση που κρατά μεν καλά αλλά χοροπηδά σαν αγριοκάτσικο στις ανωμαλίες του δρόμου και πολύ μεγαλύτερο κόστος χρήσης. Τα μόνα πράγματα στα οποία υπερτερεί το Puma είναι το στιβαρό πάτημα που έχει στο δρόμο χάρη στην πολύ σκληρή ανάρτηση και στην αίσθηση καρτ που αυτή χαρίζει σε συνδυασμό με το μικρότερο μέγεθος/βάρος και το γρήγορο τιμόνι.

Τα ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν μοναδικά πλεονεκτήματα που τα καθιστούν ιδανικά, ειδικά για μετακινήσεις στην πόλη και σε μέσες αποστάσεις γύρω από αυτή. Όπως έχω γράψει και αλλού, το ιδανικό σενάριο για μένα είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την πλειοψηφία των μετακινήσεων (με το χαμηλότερο δυνατό κόστος απόκτησης, χωρίς να υπονομεύεται η ποιότητα) κι ένα θερμικό/υβριδικό για όπου το ηλεκτρικό δεν ενδείκνυται.

Το Atto 3 είναι ιδανικό για να καλύψει το ρόλο του ηλεκτρικού στο σενάριο που περιγράφω παραπάνω, ως ένα χρηστικό αυτοκίνητο-πασπαρτού χωρίς σοβαρά μειονεκτήματα αλλά με αξιοσημείωτα πλεονεκτήματα, που χαίρεσαι να το χρησιμοποιείς για τις μετακινήσεις σου και το οποίο προσφέρεται σε πολύ ελκυστική τιμή. Εγώ πάντως πήρα την απόφασή μου και κλείνω όπως ξεκίνησα: Αlea jacta est!
 




alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.120
Reaction score
29.840
Στην τιμή που τρέχει τώρα το Atto 3 είναι εξαιρετική επιλογή. Δεν υπάρχει άλλο ηλεκτρικό (μη πω και θερμικό) σε αυτό το μέγεθος με αυτό τον εξοπλισμό σε αυτά τα χρήματα.

Γνωστοί μου που κοιτούσαν να αλλάξουν το πρώτο ή να πάρουν δεύτερο ηλεκτρικό πάνε full για Atto 3, ακόμα και όσοι κοιτούσαν Tesla.
 

Μηνύματα
1.191
Reaction score
1.778
θυσιάζω λίγο χρήσιμο εξοπλισμό και πολύ από τον λιγότερο χρήσιμο εξοπλισμό,
και ταυτόχρονα δίνω και κάτι παραπάνω

για λίγο καλύτερη ποιότητα κατασκευής*
και κατασκευή σε χώρα που θυμίζει λιγότερο το 1984 του Όργουελ

για όσο θα υπάρχουν επιλογές, γιατί ήδη σε κάποια είδη δεν υπάρχουν πλέον επιλογές (πχ κοιτούσα για μικρό power station)

*άλλο ποιότητα άλλο πολυτέλεια
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.113
Reaction score
10.400
Ορίστε μια πρώτη γεύση από την κατανάλωση που ήταν όντως χαμηλή, παρά τον πολύ δυνατό κόντρα άνεμο, τη βαριά χρήση κλιματιστικού λόγω καύσωνα και τις... συνθήκες οδήγησης. Το trip computer βγάζει τη μέση κατανάλωση για τα 50 τελευταία χιλιόμετρα ή για το σύνολο των χιλιομέτρων που έχει καλύψει το αυτοκίνητο από τη στιγμή που έφυγε από το εργοστάσιο. Στο κομμάτι από τα διόδια Αφιδνών μέχρι και τη Χαλκίδα, η κατανάλωση ήταν 20,7kWh/100km, όπως φαίνεται στη μικρή οθόνη πίσω από το τιμόνι:

PXL_20240720_124634690~2.jpg


Ήταν βέβαια η πρώτη ελεύθερη βόλτα με το ηλεκτρικό μου, κατά συνέπεια η οδήγηση ήταν του τύπου σανιδώνω μέχρι τελικής, κόβω μόλις βρεθεί... εμπόδιο (μπόλικα, λόγω εξόδου Παρασκευής), ξανασανιδώνω κοκ :biggrin: :

PXL_20240720_124814651~2.jpg


Με βάση τα παραπάνω, εκτιμώ ότι τα 300 χιλιόμετρα εμβέλειας στον αυτοκινητόδρομο, που αναφέρει το km77 σε κλιματικές συνθήκες παρόμοιες με τις ελληνικές, είναι εφικτά με "στραγγισμένη" μπαταρία. Θεωρητικά μιλώντας βέβαια, αφού κανείς δε θα οδηγούσε έτσι.
 



Μηνύματα
1.191
Reaction score
1.778
μεγειά και καλοτάξιδο! να το χαρείς!

(εγώ νόμιζα ότι ήταν copy paste από παρουσίαση σε περιοδικό ή site αυτοκινήτου)
 





wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.474
Reaction score
21.233
@MaxHeadroom Καλοτάξιδο κι ευχαριστούμε για την αναλυτικότατη παρουσίαση!

Υ.Γ: Από αυτό έχεις; :biggrin:
IMG_20240721_094829.jpg

Εγώ έχω!:tongue:
 

Μηνύματα
398
Reaction score
256
Εξαιρετική παρουσίαση! Καλοτάξιδο με απροβλημάτιστα χλμ!
Δύσκολος ο ανταγωνισμός με τους κινέζους, για τους υπόλοιπους κατασκευαστές
 




Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.966
Μηνύματα
2.924.332
Members
38.117
Νεότερο μέλος
tasnt
Top