Featured Cd κλασικής

Μηνύματα
4
Reaction score
7
Καλησπέρα σας,

Ήθελα να ρωτήσω, αξίζει από θέμα <<ποιότητας>>-<<πιστότητας>> η σειρά κλασικής μουσικής που θα κυκλοφορήσει στα περίπτερα για κάποιον που θέλει να έρθει σε μια επαφή με το είδος. Θα τον βοηθήσει ίσως και το βιβλίο για κάποιες γενικές γνώσεις;

Λίστα https://www.inclassical.net/discotheque.htm

Ή καλύτερα να ξεκινήσει από τα προτεινόμενα που έχετε στη ενότητα και διάβασμα από βιβλία ή ίντερνετ;
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
11.253
Reaction score
19.655
Καλησπερα και καλως μας ηρθατε.

κατα τη γνωμη μου τα εργα ειναι απο τα γνωστα, ακουστα, ευπεπτα και ευκολα στην κλασσικη.
Απο κει και περα σαν εκτελεσεις δεν ειναι νομιζω κι οτι καλυτερο και απ την εμπειρια μου τα περισσοτερα ειναι μετρια απο θεμα πιστοτητας/ ηχου.

για καποιον που ξεκιναει τωρα ομως για μια πρωτη ακροαση η επαφη δεν ειναι ασχημα αλλα προφανως θα πρεπει Να τα αγορασει ολα, θα μπορουσε να δοκιμασει πρωτα ισως μ ενα spotify/tidal/youtube η αλλα μεσα ακροασης .
 

Dimifoot

Catsicofoot
Editor
Μηνύματα
19.492
Reaction score
49.069
Έχει καλές εκτελέσεις. Θα δούμε πόσο θα κοστολογούνται και αν θα αξίζει.
Τωρα που υπαρχει το Tidal ο ανταγωνισμός είναι σκληρός.
 



Μηνύματα
1.099
Reaction score
349
Για μία πρώτη προσέγγιση απο την μεριά του μουσικόφιλου σαφώς και αξίζει. Από την πλευρά του μηχανάκια άστο. Αυτή η σειρά θα σε βοηθήσει να προβληματιστείς και σιγά σιγά να αρχίζεις να εντρυφείς στα βαθειά της κλασσικής μουσικής. Αν είσαι καλός χρήστης του youtube τότε δεν σου χρειάζεται. ΙΜΗΟ
 

Μηνύματα
1.216
Reaction score
1.644
Ως από τους μάλλον αρκετά μέγαλους στην ηλικία εδώ και μουσικόφιλος (ως δεύτερη φύση) της Κλασικής Μουσικής για περίπου τέσσερις δεκαετίες, δεν θα συνιστούσα μία τέτοια προσέγγιση "για κάποιον που θέλει να έλθει σε επαφή με το είδος". Βέβαια, έαν μιλάμε για "μία" οιαδήποτε επαφή, φυσικά και "μία τέτοια" δεν δύναται να αποκλεισθεί.
Πάντως, βλέποντας τη λίστα των 80 πρώτων έργων, πρόκειται για μία άκρως ατάκτως ερριμένη τοιαύτη, χωρίς καμία αρχή, συνέχεια και κατάληξη. Κοντολογίς, δίχως συνέπεια. Π.χ. μόνον για να προσεγγίση κανείς τις Goldberg Variations του Bach, ένα από τα πλέον κορυφαία έργα, ειδικά στο τομέα της φόρμας των Παραλλάγων, χρειάζεται να έχει ακούσει και μελετήσει πλήθος άλλων πιο απλών και κατανοητών έργων της φόρμας αυτής συν πολλά από τα οργανικά έργα του συνθέτη. Ή για να φθάσει κανείς να κατανοήσει ένα πολύ προχωρημένο έργο του Ρομαντισμού, όπως η Δεύτερη Συμφωνία του Ραχμάνινοφ, πρέπει να έχει ακούσει και "να έχει κάνει κτήμα" του μία σειρά από Συμφωνίες της Κλασίκης, πρώιμης και καθαρά Ρομαντικής περιόδου, μέχρι να φθάσει στις Συμφωνίες του μεγάλου αυτού Ρώσου συνθέτη.
Η σύστασή μου σε κάθε νέο ακροατή-μουσικόφιλο, που ενδιαφέρεται να προσεγγίσει την Κλασική Μουσική με πιο σοβαρό και συνεπή τρόπο, είναι να ξεκινήσει με κάποια μέθοδο, σε συνδυασμό με κάποιο(α) βιβλίο(α) αναφοράς, ώστε να έχει μία πρώτη αλλά καλή βάση για να κατανοήσει πως λειτουργεί ένα Κλασικό έργο, ποια είναι η φόρμα του, τι σημασία μπορεί να έχει η τονικότητά του ή ενορχήστρωσή του κοκ. Προσωπικά, πιστεύω ότι η χρονική προσέγγιση αρχίζοντας από την πρώιμη περίοδο του Μπαρόκ (το αργότερο, εάν κανείς δεν αντέχει να ξεκινήσει από την Αναγέννηση) είναι πιο εποικοδομητική από πολλές πλευρές.
Το πλέον δύσκολο ζήτημα στην καλλίτερη δυνατή προσέγγιση εστιάζεται στις δυνατές να εντοπισθούν ερμηνείες των έργων. Και εκεί χρειάζεται μία αρχική καθοδήγηση από κάποιες πηγές αναφοράς. Π.χ. μία άριστη ερμηνεία των Παραλλαγών Goldberg του Bach σε τσέμπαλο μπορεί να αποβεί αρνητική, αλλά είναι η πλησιέστερη αυθεντική και χρειάζεται ακόμη και ένας νέος ακροατής να εξοικειώθει με τον πρόγονο του σημερινού Grand Piano. Μία Κλασική Συμφωνία του Beethoven με όργανα εποχής μπορεί να αποβεί μοιραία...ωσαύτως.
Και τέλος, η παραγωγή του συγκεκριμένου ηχογραφημένου υλικού έχει τεράστια σημασία στο να κεντρίσει το ενδιαφέρον ενός νέου και να τον κάνει να...ενθουσιασθεί με το έργο υπό εξέταση, ώστε να προχωρήσει παρακάτω...Αντίθετα, μία κακή ή και μέτρια παραγωγή μπορεί να μειώσει σημαντικά την αληθινή εμπειρία στην προσέγγιση της πραγματικής αξίας και ουσιαστικής ακρόασης ενός μεγάλου έργου.
Υ.Γ.: Η μοναδική ή εκτεταμένη χρήση του Youtube και των πλείστων downloading/streaming ιστοτόπων ήκιστα μπορεί να βοηθήσει, ιδίως έναν νεοεισερχόμενο στο χώρο της Κλασικής Μουσικής, καθόσον, στην καλλίτερη περίπτωση, μπορεί να αποβεί παραπλανητική.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
9.248
Reaction score
17.913
συμφωνω με το σκεπτικο του Prince..
θα προσθεσω, τη δικη μου μεθοδο ως παραδειγμα προς αποφυγη, ακουμε ολοκληρα τα εργα απο οποιοδηποτε μεσο για εξοικειωση και μετα καλα ξεμπερδεματα.. 🐒
 
Last edited:

Μηνύματα
1.428
Reaction score
942
Ως από τους μάλλον αρκετά μέγαλους στην ηλικία εδώ και μουσικόφιλος (ως δεύτερη φύση) της Κλασικής Μουσικής για περίπου τέσσερις δεκαετίες, δεν θα συνιστούσα μία τέτοια προσέγγιση "για κάποιον που θέλει να έλθει σε επαφή με το είδος". Βέβαια, έαν μιλάμε για "μία" οιαδήποτε επαφή, φυσικά και "μία τέτοια" δεν δύναται να αποκλεισθεί.
Πάντως, βλέποντας τη λίστα των 80 πρώτων έργων, πρόκειται για μία άκρως ατάκτως ερριμένη τοιαύτη, χωρίς καμία αρχή, συνέχεια και κατάληξη. Κοντολογίς, δίχως συνέπεια. Π.χ. μόνον για να προσεγγίση κανείς τις Goldberg Variations του Bach, ένα από τα πλέον κορυφαία έργα, ειδικά στο τομέα της φόρμας των Παραλλάγων, χρειάζεται να έχει ακούσει και μελετήσει πλήθος άλλων πιο απλών και κατανοητών έργων της φόρμας αυτής συν πολλά από τα οργανικά έργα του συνθέτη. Ή για να φθάσει κανείς να κατανοήσει ένα πολύ προχωρημένο έργο του Ρομαντισμού, όπως η Δεύτερη Συμφωνία του Ραχμάνινοφ, πρέπει να έχει ακούσει και "να έχει κάνει κτήμα" του μία σειρά από Συμφωνίες της Κλασίκης, πρώιμης και καθαρά Ρομαντικής περιόδου, μέχρι να φθάσει στις Συμφωνίες του μεγάλου αυτού Ρώσου συνθέτη.
Η σύστασή μου σε κάθε νέο ακροατή-μουσικόφιλο, που ενδιαφέρεται να προσεγγίσει την Κλασική Μουσική με πιο σοβαρό και συνεπή τρόπο, είναι να ξεκινήσει με κάποια μέθοδο, σε συνδυασμό με κάποιο(α) βιβλίο(α) αναφοράς, ώστε να έχει μία πρώτη αλλά καλή βάση για να κατανοήσει πως λειτουργεί ένα Κλασικό έργο, ποια είναι η φόρμα του, τι σημασία μπορεί να έχει η τονικότητά του ή ενορχήστρωσή του κοκ. Προσωπικά, πιστεύω ότι η χρονική προσέγγιση αρχίζοντας από την πρώιμη περίοδο του Μπαρόκ (το αργότερο, εάν κανείς δεν αντέχει να ξεκινήσει από την Αναγέννηση) είναι πιο εποικοδομητική από πολλές πλευρές.
Το πλέον δύσκολο ζήτημα στην καλλίτερη δυνατή προσέγγιση εστιάζεται στις δυνατές να εντοπισθούν ερμηνείες των έργων. Και εκεί χρειάζεται μία αρχική καθοδήγηση από κάποιες πηγές αναφοράς. Π.χ. μία άριστη ερμηνεία των Παραλλαγών Goldberg του Bach σε τσέμπαλο μπορεί να αποβεί αρνητική, αλλά είναι η πλησιέστερη αυθεντική και χρειάζεται ακόμη και ένας νέος ακροατής να εξοικειώθει με τον πρόγονο του σημερινού Grand Piano. Μία Κλασική Συμφωνία του Beethoven με όργανα εποχής μπορεί να αποβεί μοιραία...ωσαύτως.
Και τέλος, η παραγωγή του συγκεκριμένου ηχογραφημένου υλικού έχει τεράστια σημασία στο να κεντρίσει το ενδιαφέρον ενός νέου και να τον κάνει να...ενθουσιασθεί με το έργο υπό εξέταση, ώστε να προχωρήσει παρακάτω...Αντίθετα, μία κακή ή και μέτρια παραγωγή μπορεί να μειώσει σημαντικά την αληθινή εμπειρία στην προσέγγιση της πραγματικής αξίας και ουσιαστικής ακρόασης ενός μεγάλου έργου.
Υ.Γ.: Η μοναδική ή εκτεταμένη χρήση του Youtube και των πλείστων downloading/streaming ιστοτόπων ήκιστα μπορεί να βοηθήσει, ιδίως έναν νεοεισερχόμενο στο χώρο της Κλασικής Μουσικής, καθόσον, στην καλλίτερη περίπτωση, μπορεί να αποβεί παραπλανητική.
Σας ευχαριστούμε Prince. Πάντα η προσέγγιση είναι εμπεριστατωμένη και πλήρως αναλυμένη. Με έχεις βοηθήσει να αξιολογήσω θετικά ή αρνητικά (πάντα με τα υποκειμενικά μου αυτιά) διάφορες εκδόσεις κλασσικής μουσικής είτε σε streaming μορφή είτε σε cd που έχω στην κατοχή μου βοηθώντας με να επιλέξω και λιγότερο γνωστές εκτελέσεις. Εύγε!!!
 

Μηνύματα
1.099
Reaction score
349
Αν κατάλαβα σωστά την ερώτηση του συμφορουμίτη, δεν είναι ότι αποφάσισε να προσεγγίσει την κλασική μουσική αλλά η ερώτησή του ήταν αν θα τον βοηθήσει η συγκεκριμένη σειρά να ακούσει τι είναι η κλασσική μουσική και μετά εφόσον τον κεντρίσει το ενδιαφέρον να ψάξει με ποιόν τρόπο θα την προσεγγίσει. Απο αυτή την άποψη η λίστα έχει ποικιλία (με την οποία δεν σημαίνει ότι συμφωνώ απαρέκλιτα) δλδ περιλαμβάνει συμφωνικά έργα, όπερα, μπαλλέτο, θρησκευτικά έργα κλπ.
Βέβαια δεν έχω σχέση με εκπαιδευτικό-μουσικό για να προτείνω ή να διαφωνήσω ποιός είναι ο καλλίτερος τρόπος για να ξεκινήσει κανείς την μελέτη της κλασσικής μουσικής απο την μεριά του φιλόμουσου και όχι του μουσικού και δεν νομίζω η κλασσική μουσική να απευθύνεται μόνον στους μουσικούς.
Οσο για την χρήση του youtube είναι ηλίου φαεινότερον ότι οποιοδήποτε εργαλείο εαν το χρησιμοποιήσεις λάθος μπορεί να αποβεί μέχρι και μοιραίο. Τουλάχιστον όμως σαν index των έργων της κλασσικής μουσικής μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια και επικοδομητικά.:)
 

Μηνύματα
1.216
Reaction score
1.644
Αν κατάλαβα σωστά την ερώτηση του συμφορουμίτη, δεν είναι ότι αποφάσισε να προσεγγίσει την κλασική μουσική αλλά η ερώτησή του ήταν αν θα τον βοηθήσει η συγκεκριμένη σειρά να ακούσει τι είναι η κλασσική μουσική και μετά εφόσον τον κεντρίσει το ενδιαφέρον να ψάξει με ποιόν τρόπο θα την προσεγγίσει. Απο αυτή την άποψη η λίστα έχει ποικιλία (με την οποία δεν σημαίνει ότι συμφωνώ απαρέκλιτα) δλδ περιλαμβάνει συμφωνικά έργα, όπερα, μπαλλέτο, θρησκευτικά έργα κλπ.
Βέβαια δεν έχω σχέση με εκπαιδευτικό-μουσικό για να προτείνω ή να διαφωνήσω ποιός είναι ο καλλίτερος τρόπος για να ξεκινήσει κανείς την μελέτη της κλασσικής μουσικής απο την μεριά του φιλόμουσου και όχι του μουσικού και δεν νομίζω η κλασσική μουσική να απευθύνεται μόνον στους μουσικούς.
Οσο για την χρήση του youtube είναι ηλίου φαεινότερον ότι οποιοδήποτε εργαλείο εαν το χρησιμοποιήσεις λάθος μπορεί να αποβεί μέχρι και μοιραίο. Τουλάχιστον όμως σαν index των έργων της κλασσικής μουσικής μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια και επικοδομητικά.:)
Όπως και να το δει κανείς, καμία λίστα και ειδικά με εντελώς ατάκτως ερριμένα έργα δεν μπορεί να "βοηθήσει", τουλάχιστον ουσιαστικά και με προοπτική επιτυχούς προσέγγισης της Κλασικής Μουσικής. Χώρια που τόσο οι εκτελέσεις και οι σχετικές παραγωγές τους είναι και αυτές αμφιλεγόμενες σε αρκετές περιπτώσεις.
Ακόμα και εάν του "κεντρίσουν το ενδιαφέρον" κάποια έργα, τι νόημα έχει να εκτεθεί ένας νέος φέρελπις ακροατής σε ένα έργο της μεγαλύτερης δυνατής ωριμότητας του Mozart όπως είναι το Requiem του ή η Ενάτη του Beethoven ή οι Παραλλαγές Goldberg του Bach και πόσο μπορεί να κατανοήσει έστω και ένα κλάσμα από το βάθος και τις μουσικές προκλήσεις των έργων αυτών?
Η αναφορά μου στο ποστ μου δεν αφορά την προσέγγιση μουσικών αλλά μουσικόφιλων (ή "φιλόμουσων"). Οι μουσικοί έχουν τον δικό τους δρόμο να διαβούν και τον γνωρίζουν.
Τέλος ως προς το Youtube, αποτελεί μεγάλο κομπλιμέντο να θεωρηθεί ως "εργαλείο" οιασδήποτε προσέγγισης της Κλασικής Μουσικής, όπως και να χρησιμοποιηθεί. Και εκεί ό,τι έχει ανεβασθεί, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη Μουσική αυτή, είναι ατάκτως ερριμένο, ελλιπές, χωρίς έγκριτο και ικανό ενημερωτικό υλικό, ούτως ώστε θα ήταν επισφαλές να χρησιμοποιηθεί ως οιοδήποτε είδος αναφοράς. Εξάλλου, η ποιότητα του υλικού δεν βοηθά τη σωστή αναπαραγωγή των έργων και αυτό μπορεί, πολύ εύκολα, να δώσει παραπλανητικές πρώτες εντυπώσεις.
Εν ολίγοις, η αρχική προσέγγιση πρέπει να γίνει με κάποια μέθοδο, με αργό ρυθμό και συνέπεια, ώστε, σιγά αλλά σταθερά, τα έργα που ακροάται ο επίδοξος ενδιαφερόμενος να του καταστούν...κτήμα του και να τον οδηγήσουν στην οικοδόμηση της καλής αντίληψής, της σωστής εκτίμησης των έργων που θα συναντήσει καθ' οδόν, ούτως ώστε να δυνηθεί να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή απόλαυση από αυτά.
 

Μηνύματα
4
Reaction score
7
Κύριε Prince,

Θα μπορούσατε να προτείνετε κάποιο/α βιβλίο/α για διάβασμα και μια σειρά από έργα και εκτελέσεις για να ξεκινήσει κανείς.
(Θα ήθελα να διαβάζω τι είναι αυτό που ακούω... Τι επιρροές έχει το έργο, ποιο έργο είναι, ποιος το έγραψε, Γιατί το έγραψε, που θα το παρουσίαζε, ποτέ το έγραψε, σε ποια ηλικία, σε ποια περίοδο, ποια πόλη και χώρα ή ότι άλλο ενδιαφέρον μπορεί να έχει σε σχέση με το έργο!)
 
Last edited:

Μηνύματα
1.216
Reaction score
1.644
Κύριε Prince,

Θα μπορούσατε να προτείνετε κάποιο/α βιβλίο/α για διάβασμα και μια σειρά από έργα και εκτελέσεις για να ξεκινήσει κανείς.
(Θα ήθελα να διαβάζω τι είναι αυτό που ακούω... Τι επιρροές έχει το έργο, ποιο έργο είναι, ποιος το έγραψε, Γιατί το έγραψε, που θα το παρουσίαζε, ποτέ το έγραψε, σε ποια ηλικία, σε ποια περίοδο, ποια πόλη και χώρα ή ότι άλλο ενδιαφέρον μπορεί να έχει σε σχέση με το έργο!)
Θα ήταν άδικο και ουδόλως σωστό να απαντήσω με ένα ποστ επί της ουσίας του αιτήματός σου, αγαπητέ Antonis2017 (Χρόνια Πολλά και για την ονομαστική σου εορτή).
Θα σου δώσω, όμως, μία κατεύθυνση πως να κινηθείς, εάν, όπως αντιλαμβάνομαι από τη διατύπωση της δεύτερης παραγράφου σου, μάλλον επιθυμείς να ασχοληθείς σοβαρά με την Κλασική Μουσική, ήτοι ότι είσαι ή θεωρείς τον εαυτό σου γνήσιο φιλόμουσο. Μερικές βασικές συμβουλές:
- Η σοβαρή ενασχόληση με την Μουσική αυτή είναι ένας Μαραθώνιος ζωής. Ο Karajan φέρεται ότι είχε πει ότι, αφού είχε ερμηνεύσει πάνω από 100 φορές τις Συμφωνίες του Beethoven, είχε αρχίσει να τις κατανοεί στο βάθος και την ουσία τους.
- Η ενασχόληση αυτή είναι μία αρκετά ακριβή υπόθεση. Ούτως α) θα χρειασθεί να οικοδομήσεις, εάν δεν το έχεις ήδη κάνει, ένα κατά το δυνατόν πολύ "πιστό" σύστημα αναπαραγωγής ήχου. Όσο πιο πιστός ο ήχος, τόσο πιο σωστά θα αντιλαμβάνεσαι το έργο που ακούς. Υπόψη ότι, στην Κλασική Μουσική, ο τόνος κάνει τη Μουσική, καθόσον ο ήχος των οργάνων είναι φυσικός. Οιαδήποτε παραμόρφωση ή "μείωση" στο ηχητικό άκουσμα μπορεί να αποβεί μοιραίο στην εκτίμηση αλλά και απόλαυση του σχετικού έργου.
β) θα πρέπει να γίνεις συλλέκτης CDs, SACDs κλπ. ή τουλάχιστον virtual συλλέκτης (συνδρομητής σε streaming services). Προσωπικά, θεωρώ ότι, τουλάχιστον για ένα βασικό ρεπερτόριο, χρειάζεται ένας σοβαρός φιλόμουσος να είναι συλλέκτης και, μόνον συμπληρωματικά, να χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες streaming. Η διαδικασία απόκτησης, προετοιμασίας και τελικής ακρόασης του φυσικού προιόντος, μαζί με το πληροφοριακό υλικό που εμπεριέχεται στο συνοδευτικό βιβλιαρακί/φυλλάδιο δημιουργεί εκείνη την αρχική οιωνεί αλλά απαραίτητη μύηση στη μουσική και βαθύτερη ουσία του έργου προς εξέταση.
Τώρα, ως προς την ουσία μίας αρχικής απάντησης στο αίτημά σου, για μεν κάποιο βιβλίο αναφοράς για τη Μουσική αυτή, θα συνιστούσα το κλασικό The Vintage Guide to Classical Music του Jan Swafford. Είναι άκρως κατατοπιστικό για κάθε δυνατή απορία, γνώση και εμβάθυνση στο αντικείμενο. Είναι ογκώδες, όποτε ο "Μαραθωνιος" αρχίζει με την ανάγνωση...Φυσικά, υπάρχουν πολλά άλλα ειδικότερα βιβλία για συνθέτες, περιόδους της Μουσικής αυτής κλπ.
Τέλος, ως προς συγκεκριμένα CDs για την έναρξη οικοδόμησης μίας συλλογής, όπως έγραψα και στο αρχικό μου ποστ, θα πρέπει ο φέρελπις συλλέκτης και αληθινός μουσικόφιλος να ξεκινήσει από κάποια...αρχή. Δεδομένου ότι η Αναγεννησιακή περίοδος είναι αρκετά μακρύνη υπόθεση σε σχέση με τις πλέον αγαπητές και πολυπαιγμένες περιόδους, όπως είναι η Κλασική και η Ρομαντική, θα έλεγα να (δοκιμάσεις) να ξεκινήσεις με την πρώιμη περίοδο του Baroque (ή αναφέρεται και ως Early Music), με συνθέτες που διακατέχονταν και από τη συνοριακή συνείδηση της Αναγέννησης.
Ως εκ τούτου, μερικοί πολύ σημαντικοί συνθέτες της περιόδου αυτής είναι οι Thomas Tallis, Giovanni Palestrina, William Byrd, John Dowland & Claudio Monteverdi. Στην περίοδο αυτή, οι περισσότερες συνθέσεις είναι φωνητικά έργα και λιγότερο οργανικά.
Εντελώς ενδεικτικά σου παραθέτω από ένα CD για κάθε ένα από τους ανωτέρω συνθέτες:
- Tallis: The Tallis Scholars sing Thomas Tallis (εξαίρετη παραγωγή της Βρετανικής Gimell).
- Palestrina: Missa Papae Marcelli, με τη χορωδία του Αββαείου του Westminster υπό τον Simon Preston, στην κλασική πολύ καλή παραγωγή της Archiv.
- Byrd: The Three Masses, με τη χορωδία του Καθεδρικού Ναού του Westminster υπό τον Martin Baker, στα υψηλά επίπεδα παραγωγής της Βρετανικής Hyperion.
- Dowland: A Fancy, με τον εξαίρετο λαουτίστα Bor Zuljan, στην πολύ πρόσφατη έξοχη παραγωγή της Γαλλικής Ricercar. O Dowland υπήρξε ένας από τους κορυφαίους συνθέτες έργων για λαούτο. Τα έργα του παίζονται συχνά και από Κλασικούς κιθαρίστες.
- Monteverdi: Vespro della Beata Vergine. Ο συνθέτης αυτός έγραψε μία σειρά από τα πλέον σπουδαία φωνητικά έργα της περιόδου αυτής. Οι "Εσπερινοί της Παρθένου" (του 1610) είναι, κατά τεκμήριο, το πλέον εμβληματικό του έργο. Ωε εικός, είναι και το πιο πολυηχογραφημένο έργο του. Επιλέγω την ιδιαίτερα "εύγλωττη" ερμηνεία των Ludus Modalis υπό τον Bruno Boterf, σε υποδειγματική παραγωγή της Γαλλικής Ramee.
Τέλος, για μία πιο εύληπτη και πιο "σύγχρονη" προσέγγιση μερικών σόλο οργανικών έργων, συνιστώ το πρόσφατο διπλό CD του πολύ ενδιαφέροντα πιανίστα Daniel-Ben Pienaar με έργα διαφόρων συθετών του 17ου αιώνα, παιγμένα σε Grand Piano. Ο δίσκος του τιτλοφορείται "The Long 17th Century: A Cornucopia of Early Keyboard Music", σε πολύ αξίοπιστη παραγωγή της Βρετανικής Avie.
Ευελπιστώ να σε βοηθήσουν για ένα σταθερό ξεκίνημα σε ένα μακρύ ταξίδι στο χρόνο και στη ζωή.
Καλή Αρχή!
 

Μηνύματα
1.428
Reaction score
942
Νομίζω ότι με το προηγούμενο post ανοίχτηκε ένα μεγάλο ζήτημα. Συζητάμε αρκετά για το τι σύστημα χρειαζόμαστε για ταινίες, μουσική κτλ αλλά δεν έχω διαβάσει κάποιο thread τι στοιχεία πρέπει να περιέχει ένα σύστημα που αναπαράγει καθαρά κλασσική μουσική. Αν υπάρχει τέτοιο νήμα ζητώ συγνώμη και ζητώ κάποια υπόδειξη αν όχι ζητώ την βοήθεια των ειδικών στο θέμα.
 

Μηνύματα
1.368
Reaction score
1.026
Εαν τελικά αποφασίσεις να φτιάξεις δισκοθήκη πραγματική θα σου πρότεινα να ρωτήσεις τα εξειδικευμένα δισκοπωλεία κλασικής μουσικής (ευτυχώς υπάρχουν ακόμη ) και να ανακαλύψεις τις προσφορές τους σε cd ,sacd και δίσκους βινυλίου . Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η συνομιλία με τους ιδιοκτήτες οι οποίοι είναι γνώστες του αντικειμένου με πολλά χρόνια στο χώρο.Σε αντίθεση με τον περιπτερά της γειτονιάς η τον υπάλληλο μιας πολυεθνικής εταιρείας.
Έχω πρόσφατη εμπειρία...
 

Μηνύματα
1.216
Reaction score
1.644
Νομίζω ότι με το προηγούμενο post ανοίχτηκε ένα μεγάλο ζήτημα. Συζητάμε αρκετά για το τι σύστημα χρειαζόμαστε για ταινίες, μουσική κτλ αλλά δεν έχω διαβάσει κάποιο thread τι στοιχεία πρέπει να περιέχει ένα σύστημα που αναπαράγει καθαρά κλασσική μουσική. Αν υπάρχει τέτοιο νήμα ζητώ συγνώμη και ζητώ κάποια υπόδειξη αν όχι ζητώ την βοήθεια των ειδικών στο θέμα.
Δεν είμαι ο τυπικός χαιφιντελίστας για να απαντήσω εμπεριστατωμένα στο ερώτημά σου αυτό, αλλά, όταν έκτιζα το δικό μου και συμβουλεύτηκα τους πλέον ειδικούς, μερικά βασικά που μου είπαν εστιάζονται σε μερικές βασικές αξίες του hi-fi:
- H πηγή (το CD/SACD/Blu-ray Player) πρέπει να είναι όσο γίνεται πιο καθαρό και αναλυτικό και σταθερό στην απόδοσή του. Η Arcam π.χ. έχει ένα πολύ ικανό μοντέλο που παίζει πολύ αξιόπιστα CD/SACD & Blu-ray.
- Η ενίσχυση να είναι δυνατή, καθαρή και αναλυτική, ώστε να αποφεύγεται οιαδήποτε περίπτωση clipping (προτιμότερη επιλογή χωριστός ενισχυτής και προενισχυτής, ο τελευταίος με χωριστό Power supply). Π.χ. τα σχετικά προιόντα της Classe Audio ή της Krell είναι από τα πιο κατάλληλα για την ακρίβεια και σωστή παρουσίαση της εικόνας έργων της Κλασικής Μουσικής.
- H έξοδος, τα Ηχεία, να είναι όσο γίνεται πιο ουδέτερα, ώστε να μην υπάρχει έντονος χρωματισμός στον τόνο, αποφυγή όσο το δυνατόν οιασδήποτε παραμόρφωσης ακόμη και σε υψηλές εντάσεις και δύσκολα, φορτωμένα περάσματα. Π.χ. τα ηχεία της Focal ή της Wilson Audio δεν πρόκειται να προδώσουν μία σοβαρή ακρόαση Κλασικής Μουσικής.
Εν ολίγοις, η πιο ενδεδειγμένη λύση είναι ένα έστω "φτηνο" hi-end σύστημα.
Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν, τουλάχιστον στην Αθήνα, ειδικά καταστήματα στο χώρο του hi-fi, που, με βάση την έδω διαθεσιμότητα ειδικών προιόντων, μπορούν να σας κατευθύνουν στο καλλίτερο δυνατό και διαθέσιμο σύστημα.
 

Μηνύματα
1.216
Reaction score
1.644
Εαν τελικά αποφασίσεις να φτιάξεις δισκοθήκη πραγματική θα σου πρότεινα να ρωτήσεις τα εξειδικευμένα δισκοπωλεία κλασικής μουσικής (ευτυχώς υπάρχουν ακόμη ) και να ανακαλύψεις τις προσφορές τους σε cd ,sacd και δίσκους βινυλίου . Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η συνομιλία με τους ιδιοκτήτες οι οποίοι είναι γνώστες του αντικειμένου με πολλά χρόνια στο χώρο.Σε αντίθεση με τον περιπτερά της γειτονιάς η τον υπάλληλο μιας πολυεθνικής εταιρείας.
Έχω πρόσφατη εμπειρία...
Συμφωνώ τα μέγιστα με τον vinyllover στο θέμα αυτό. Υπάρχουν τουλάχιστον τρία πολύ εξειδικευμένα καταστήματα στην Αθήνα, που δύνανται να αποτελέσουν σημαντική βοήθεια για κάθε συλλέκτη έργων Κλασικής Μουσικής. Η μόνη επιφύλαξη/σημείωση: Και τα τρία αυτά καταστήματα αντιπροσωπεύουν συγκεκριμένες εταιρείες δίσκων. Οπότε διαθέτουν και δύνανται να σας προμηθεύσουν τα προιόντα που δύνανται οι προμηθευτές τους να τους παράσχουν. Οι ιδιοκτήτες και οι εργαζόμενοι εκεί είναι έμπειροι και καλά κατατοπισμένοι αλλά θα σας κατευθύνουν με βάση το τι είναι δυνητικά διαθέσιμο από αυτούς.
Πάντως, οι επιλογές είναι αρκετά μεγάλες ακόμη και για έμπειρους συλλέκτες.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
1.860
Reaction score
5.366
Ξεκίνησα μια παρόμοια συλλογή πριν πολλά πολλά χρόνια... (που δεν ολοκλήρωσα ποτέ, αλλά καμια 50-60 CDs τα πήρα...).
Ήταν εποχή που με τραβούσε πολύ η κλασσική μουσική, η έννοια streaming κλπ ήταν ανύπαρκτη, προσπαθούσα να γνωρίσω το είδος και το είδα σαν λύση.
Πιο πολύ βοήθησαν τα συνοδευτικά βιβλιαράκια με πληροφορίες για τον συνθέτη και περιγραφή των έργων... ειδικά οι περιγραφές βοήθησαν στο να αγαπήσω κάποια έργα μιας και μπόρεσα να μπω στο πνεύμα και να τα καταλάβω καλύτερα.
Στην πορεία εγκατέλειψα τη συλλογή και άρχισα να αγοράζω μόνος μου CDs...
Προτείνω μιας και η τιμή είναι λογική να αγοράσεις 2-3 και να αποφασίσεις μετά...
 

Μηνύματα
1.216
Reaction score
1.644
Εάν ακολουθήσεις τη συμβουλή του wnet, τότε, θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις τουλάχιστον τη βοήθεια των τριών εξειδικευμένων δισκοπωλείων, εφόσον κατοικείς στην Αθήνα. Πάντως, η προτεινόμενη μέθοδος ανήκει σε αυτό που στην Αγγλική λέγεται...hit or miss or trial and error. Είναι, όμως, η κλασική μέθοδος εφόσον το μόνο ή το βασικό κριτήριο είναι η απόλαυση της ακρόασης και όχι η οικοδόμηση μίας συνεπούς συλλογής, όπου θα έχεις μία έποψη του ακουστικού σου υλικού με την καλλίτερη δυνατή γνώση των σχετικών έργων.
 

Μηνύματα
1.305
Reaction score
3.150
Δεν υπάρχει μέθοδος για ν'αγαπησεις πράγματα.
Υπάρχει μέθοδος για να σπουδασεις, να μελετήσεις πραγματα.
Με αυτό ως δεδομένο ξεκινα απ'αυτα που αγαπάς η έστω σου αρέσουν πάρα πολύ και χτισε πάνω εκεί σιγα, σιγά...
Π.χ. συνθετες, εποχή, είδος, φόρμα, οργανο κλπ....
Τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν την ενασχόληση....
 


Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
158.570
Μηνύματα
2.472.760
Members
35.788
Νεότερο μέλος
Don High
Top