Color High Fidelity

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Η ουτοπία που λατρεύουμε !!!!

Το χρώμα αν και βρίσκεται παντού γύρω μας δυστυχώς δεν είναι τίποτα άλλο από μια ψευδαίσθηση.

Όσο και αν σας ξαφνιάζει αυτό που μόλις διαβάσατε, το χρώμα δεν υπάρχει τουλάχιστον με την μορφή που το αντιλαμβανόμαστε σε ότι κοιτάμε. Πολύ απλά τα πορτοκάλια δεν έχουν πορτοκαλί χρώμα και οι πορφυρές Ferrari, συγνώμη για τη βλασφημία, αλλά δεν είναι κόκκινες.

Όχι, δεν προσπαθώ να σας πείσω ότι είμαι τρελός, αλλά να σας προετοιμάσω να συνειδητοποιήσετε (όσοι φυσικά δεν το γνωρίζετε) ότι το χρώμα βρίσκεται μόνο μέσα στα εγκεφαλικά μας κύτταρα και πουθενά αλλού.



Ακόμη δεν είναι λίγοι από τους συνανθρώπους μας που βλέπουν ένα χρώμα με κάποιες ελαφρές διαφοροποιήσεις στη τονικότητα από τη πλειονότητα των υπολοίπων, ενώ θα πρέπει επίσης να τονιστεί ότι όλοι αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά τα χρώματα, ιδιαίτερα κάθε φορά που αλλάζει η φωτεινότητα ή η ανταύγεια που τα περιστοιχίζει.

Μπορεί να ζούμε λοιπόν μέσα στο ψέμα που δημιουργούν τα εγκεφαλικά μας κύτταρα αλλά όπως όλες οι ψευδαισθήσεις σε αυτό τον κόσμο, προσφέρει τεράστιο ενθουσιασμό και δυνατά συναισθήματα στη ζωή μας. Οτιδήποτε και αν κοιτάξουμε, από ρούχα στις βιτρίνες των καταστημάτων μέχρι τα αυτοκίνητα στο δρόμο, ο εγκέφαλος μας επικεντρώνει τη πρώτη ματιά στην ανάλυση του χρώματος.



Πολύ απλά τα εγκεφαλικά μας κύτταρα λατρεύουν το χρώμα.
Ένα κατακόκκινο σπορ αυτοκίνητο, τα διάσπαρτα λευκά σύννεφα στον γαλάζιο ουρανό, το ουράνιο τόξο ή τα πράσινα νερά στην ακρογιαλιά ….αν όχι όλα, σίγουρα κάτι από αυτά επικεντρώνει το θαυμασμό μας και κρατάει το βλέμμα μας για αρκετή ώρα καρφωμένο πάνω του.

Και αλίμονο να έφτανε η διάσταση του χρώματος μόνο μέχρι εκεί. Πόσες φορές δεν συναισθηματοποιούμε τα χρώματα;
Θα έχετε ακούμε ότι κάποιος έγινε «κόκκινος» από θυμό ή «πράσινος» από ζήλια. Κάποιοι άλλοι «κιτρινίζουν» από φόβο….. ενώ κάποιοι άλλοι βγάζουν τη «χρυσή»!!!!

Με εισαγωγικά λοιπόν ή όχι, το χρώμα είναι ίσως το βασικότερο στοιχείο της όρασης μας. Και σαν τέτοιο θα πρέπει όταν δημιουργείται με τεχνικά μέσα από τον άνθρωπο, να αντιστοιχεί στα φυσικά χρώματα της καθημερινής ζωής μας. Ζητούμενο λοιπόν εδώ, η υψηλή πιστότητα.



Εισαγωγή σε ένα χρωματιστό παραμύθι
Για να καταλάβουμε όμως τι ακριβώς σημαίνει χρώμα και στη συνέχεια πώς να θα καταφέρουμε να το ζωντανέψουμε στα μέσα απεικόνισης, ας κάνουμε μια μικρή γενική αναφορά στον πρόγονο του, στο φως. Ο ήλιος εκπέμπει μια αφάνταστα πολύπλοκη σύνθεση ηλεκτρομαγνητικών ακτινοβολιών που διατρέχουν και γεμίζουν ολόκληρο το χώρο που ζούμε. Η ποικιλία τους, ιδιαίτερα όσο αφορά το μήκος κύματος τους, είναι εξωπραγματικά πλούσια. Και φανταστείτε δεν λαμβάνουμε υπόψη τις υπόλοιπες πηγές όπως τις φυσικές ή και τεχνητές που εκπέμπονται χάρη σε ανθρώπινες ενέργειες όπως για παράδειγμα η ακτινοβολία από ραδιοφωνία, τηλεόραση ή κινητή τηλεφωνία.

Ακόμη όμως και άλλες πηγές που δεν φανταζόμαστε, όπως του σύμπαντος καθώς και πιο μακριά από αυτό, προσφέρουν πλουσιοπάροχη μορφή ακτινοβολιών στο κόσμο μας.

Πολλές από αυτές τις ακτινοβολίες, αν και μεταδίδονται σε ευθεία γραμμή, όταν προσπίπτουν σε ξένα σώματα έχουν την ιδιότητα να ανακλώνται προς όλες τις κατευθύνσεις. Άλλες πάλι περνάνε αναλλοίωτες μέσα από αυτά ή αφήνουνε μικρό μέρος τους (πχ ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά κύματα, ακτίνες Χ), είτε απορροφούνται πλήρως, με αποτέλεσμα να αφήνουν τα αποτυπώματα της επίδρασής τους με τη μορφή ουσιαστικών μεταβολών πάνω σε αυτά τα σώματα.



Και δεν είναι τουλάχιστον εκπληκτικό γεγονός ότι αν και μέσα από το άναρχο σύμπλεγμα της χαώδους ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, υπάρχει στον οργανισμό μας ένα σύστημα τόσο αυστηρά επιλεκτικό ώστε να ξεχωρίζει ένα ελάχιστο φάσμα συχνοτήτων που υπάρχει και με την κατάλληλη επεξεργασία του εγκέφαλου μας να σχηματίζει αυτό που λέγεται «εικόνα του φυσικού κόσμου» ;;;;;

Είδαμε λοιπόν ότι χωρίς τις ηλεκτρομαγνητικές ακτινοβολίες του ηλίου, δεν υπάρχει χρώμα αφού κανείς δεν βλέπει χωρίς αυτές (σκοτάδι γαρ) και φυσικά η όραση μας θα ήταν άχρηστη. Το φως του ηλίου, που στη τελική ανάλυση αποδίδεται ως λευκό, η ψευδαίσθηση του εγκεφάλου μας το έχει ήδη αναλύσει σε πολλά χρώματα και το έχει συνθέσει εκ νέου σε κάποιου είδους λευκό. Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι τα μήκη κυμάτων αυτής της ενέργειας αν και δεν είναι χρωματιστά προκαλούν τη ψευδαίσθηση της ύπαρξης χρωμάτων στην ανθρώπινη όραση.

Στη μία άκρη του ορατού μας φάσματος βρίσκονται τα «κοντά ή μικρά» μήκη κόμματος που τα μάτια μας τα αντιλαμβάνονται σαν αποχρώσεις του μπλε ενώ από την αντίθετη πλευρά βρίσκονται τα «υψηλά ή μεγάλα» μήκη κύματος που τα αντιλαμβανόμαστε σαν αποχρώσεις του κόκκινου. Όλα τα υπόλοιπα χρώματα που συναντάμε στη φύση γύρω μας και μπορεί να αναρωτιέστε από που πηγάζουν, βρίσκονται μεταξύ του ορατού φάσματος και πιο συγκεκριμένα των χρωμάτων μπλε και κόκκινου.
Πέραν τώρα του δικού μας ορατού φάσματος, και πιο συγκεκριμένα πέρα των κοντών κυμάτων (μπλε) τοποθετούνται οι υπεριώδεις ακτινοβολίες (ultraviolet- UV). Στην ακριβώς αντίθετη πλευρά εννοώντας πέρα των υψηλών μηκών (κόκκινων) τοποθετούνται οι επίσης πολύ γνωστές από τα Remote Controls, υπέρυθρες ακτινοβολίες (Infrared -IR).

Αλήθεια όμως, πως βλέπουμε τελικά το χρώμα ενός αντικειμένου;
Απλούστατα, όταν βλέπουμε για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο βαμμένο κόκκινο αρκεί να καταλάβουμε ότι από όλο το ορατό ηλεκτρομαγνητικό φάσμα συχνοτήτων, το συγκεκριμένο χρώμα βαφής αφήνει μόνο τα υψηλά μήκη κύματος (αυτά που καθορίζουν το κόκκινο δηλαδή) να ανακλαστούν στο περιβάλλον. Όλα τα άλλα χρώματα που περικλείονται στο φάσμα παρακρατούνται και εμείς βλέπουμε μόνο αυτό που αποδεσμεύεται.
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Ο μίτος της μεγάλης πλάνης

Τώρα αν εισχωρήσουμε ελάχιστα πιο βαθιά στο θέμα φέρνοντας στο μυαλό μας μερικά βασικά θέματα που έχουμε διδαχθεί στο σχολείο, θα θυμηθούμε ότι η αίσθηση της όρασης συντελείτε από μια σειρά πολύπλοκων ενεργειών και διεργασιών (μην ανησυχείτε, δεν θα τις αναλύσουμε σε αυτό το Thread…) που ξεκινάει με τα αισθητήρια όργανα, στη συγκεκριμένη περίπτωση τα μάτια μας και φτάνει μέχρι τα κεντρικά νευρικά κυκλώματα στον εγκέφαλο μας. Η επεξεργαζόμενη πληροφορία που διοχετεύεται για διεργασία από τα μάτια μας προς τον εγκέφαλο, έχει τεράστια ταχύτητα απόκρισης και φυσικά έχουμε σαν αποτέλεσμα την επίσης ακαριαία αποκρυπτογράφηση της.
Υπολογίζουμε ότι κοιτώντας ένα τοπίο φωτεινής ημέρας, που σημαίνει ότι υπάρχει πολύ πληροφορία για επεξεργασία, τα μάτια μας στέλνουν πάνω από 350 εκατομμύρια σήματα το δευτερόλεπτο προς τον εγκέφαλο μας. Να τονίσουμε, ότι εάν σε αντιδιαστολή προσθέσουμε όλες τις υπόλοιπες αποκρίσεις των αισθητήριων οργάνων μας δεν φτάνουν περίπου ούτε στο μισό αριθμό που προαναφέρθηκε.
Κάπως έτσι λοιπόν θεωρείτε και όχι άδικα θα έλεγα, ότι η όραση είναι η σπουδαιότερη των αισθήσεων μας.

Να κάνουμε μια μικρή στάση για λίγο στους αισθητήρες της όρασης μας, στα μάτια μας. Να επικεντρώσουμε τη προσοχή εξετάζοντας τους δύο υπευθύνους για την υποδοχή της πληροφορίας του φωτός. Είναι τα κωνία και στα ραβδία (cones & rods στην αγγλιστί) που αν και κάνουν παρεμφερή εργασία, η αριθμητική τους αναλογία τους είναι χαώδης. Τα κωνία ανέρχονται περίπου σε 3,000,000 ενώ τα ραβδία σε 100,000,000 σε κάθε μας μάτι. Από τα μεν πρώτα που είναι και λιγότερα στέλνουμε στον εγκέφαλο μας με νευρικές διεγέρσεις το μήκος κύματος του φωτός δηλαδή το χρώμα, ενώ από τα δεύτερα που υπερτερούν συντριπτικά, την ένταση του.



Μέσα στον αμφιβληστροειδή του ματιού μας, και με μεγαλύτερη πυκνότητα στα κεντρικά τμήματα του, βρίσκονται τα κωνία που όπως αναφέραμε είναι υπεύθυνα για την πληροφόρηση του εγκεφάλου μας του μήκους κύματος της ηλεκτρομαγνητικής ενέργειας.
Τα κωνία τώρα υποδιαιρούνται σε 3 κατηγορίες, σε αυτά που ενεργοποιούνται με τα μεγαλύτερα μήκη κύματος, δηλαδή εκείνο που γίνεται αντιληπτό ως κόκκινο, σε εκείνα που ενεργοποιούνται με τα μεσαία μήκη κύματος (πράσινο), και εκείνα που ενεργοποιούνται με τα μικρότερα μήκη κύματος, δηλαδή αυτό που γίνεται αντιληπτό ως μπλε.
Και πως ακριβώς δουλεύουν;



Όταν βλέπουμε για παράδειγμα ένα αντικείμενο με κόκκινο χρώμα αυτό εκπέμπει φως προς τον αμφιβληστροειδή μας, έχοντας πολύ μεγάλο μήκος κύματος, οπότε και ενεργοποιεί μόνο το πρώτο είδος κωνίων, τα οποία στη συνέχεια διεγείρουν με νευρικές ώσεις τον εγκέφαλο μας, οι οποίες με τη σειρά τους ερμηνεύονται στη αντίληψη μας…..ως κόκκινο χρώμα.
Σε ένα άλλο παράδειγμα εάν το αντικείμενο έχει χρώμα ανοικτής απόχρωσης πράσινου-μπλε (το βεραμάν αν δεν κάνω λάθος), τότε ενεργοποιούνται δύο ειδών κωνία, αυτά που ερεθίζονται με τα μεσαία και τα μικρά μήκη κύματος και φυσικά αναλόγως της έντασης τους, διεγείρουν με νευρικές ώσεις τον εγκέφαλο μας, οι οποίες πάλι με τη σειρά τους ερμηνεύονται στη αντίληψη μας ως το χρώμα που παρατηρούμε.



Μέσα σε όλο αυτό τον χρωματικό πανικό θα μετρήσουμε και τα μήκη κυμάτων των 3 χρωμάτων για να καταλάβουμε πως τα αποκρυπτογραφεί το σύστημα της όρασης μας.
Η όραση αρχίζει τη «μετάφραση» στα κοντά μήκη κύματος δηλαδή του μπλε, μόλις ξεπεράσουμε το μήκος των υπεριωδών (UV) και πιο συγκεκριμένα τα 380 nm (νανόμετρα). Η χρωματική του κορύφωση έρχεται στα 450 nm.
Στη συνέχεια το πράσινο εισέρχεται κάπου στα 500 nm και εξασθενεί στα 565 nm δημιουργώντας τη κορύφωση του στα 540 Nm..
Το κόκκινο τώρα δημιουργεί μεγάλα προβλήματα. Και αυτό γιατί σε αντίθεση με τα άλλα δύο δεν έχει μόνο μια κορύφωση αλλά δύο με συνέπεια να είναι άρικτα συνδεδεμένο με το μπλε χρώμα αφού η δεύτερη κορύφωση του βρίσκεται μέσα σε αυτό!!!!!!
Ξεκινάει σαν χρώμα στα 570nm και καταλήγει στα 700 nm με κορύφωση περίπου στα 620 nm αλλά βλέπουμε ότι τα μάτια μας αντιλαμβάνονται κόκκινο και στη περιοχή μεταξύ 400 nm και 500 nm με μικρή όμως ένταση.



Αυτή ουσιαστικά η παρεμβολή μας δημιουργεί μεγάλα προβλήματα σύγχυσης στην αντίληψη μεταξύ μπλε και κόκκινου, που έχει ως επακόλουθο την αδυναμία διαχωρισμού μικρών διαφορών όταν εμπλέκονται αυτά τα δύο.

Σταματώντας κάπου εδώ με τον επιμερισμό ευθυνών της ανάλυση χρωμάτων, όπως προαναφέραμε η αναλογία που χωρίζει κωνία και ραβδία είναι τρομερά δυσανάλογη. Διαπιστώνουμε ότι έχουμε περίπου 33 φορές περισσοτέρους αισθητήρες στα μάτια μας για την ένταση παρά για το χρώμα !!!!!!

Τι σημαίνει αυτό για την όραση μας;

Κάτι που σίγουρα θα το έχετε παρατηρήσει…..Ξεχωρίζουμε ένα αντικείμενο πολύ πιο εύκολα το βράδυ έστω και με μικρή φωτεινότητα αλλά χρειαζόμαστε αρκετή αύξηση έντασης του φωτός για να αντιληφθούμε το ακριβές του χρώμα. Χαριτολογώντας και συνάμα κάνοντας και λίγο χρήση των όρων της νέας τεχνολογίας θα παρομοιάζαμε την ασπρόμαυρη όραση μας με ταινία σε High Definition, σε σχέση με την χρωματική μας αντίληψη όπου η ταινία είναι γραμμένη σε απλό PAL !!!!!



Κρυφτούλι με τα χρώματα.

Αλήθεια έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποιο χρώμα βλέπετε καλύτερα ακόμη και σε συνθήκες κοντά στο σκοτάδι; Ας δούμε τα παρακάτω παραδείγματα προκαλώντας ίσως κάποιες από τις αναμνήσεις σας.

Μπορείτε να διακρίνετε το βράδυ στη παραλία με μικρό φεγγαράκι, το μαγευτικό μπλε της θάλασσας; Καθόλου….Όλοι βλέπουμε μόνο μια άγρια μαυρίλα και να λέμε και την αλήθεια λίγοι τολμάνε το μπάνιο εκείνη την ώρα.

Μήπως βλέπετε όμως καλύτερα τη κατακόκκινη ζακετούλα που έριξε η αγαπημένη σας στους ώμους της; Αααα, εδώ τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα …..Δεν βλέπετε φυσικά το πορφυρό κόκκινο όπως το απόγευμα που βγήκατε βόλτα, αλλά κάτι προς βαθύ βυσσινί ή κάτι προς το ερυθρό, με κάποια επιφύλαξη βεβαίως. Διακρίνετε εύκολα όμως, ότι έχει σαν βάση το κόκκινο χρώμα.

Για κοιτάξτε όμως το γρασίδι δίπλα στο πάρκο…..
Αααα, μάλιστα…..αυτό το χρώμα φαίνεται πολύ καθαρά. Δεν είναι φυσικά το πράσινο που φαίνεται με το πρωινό φως….αλλά δεν μπορείς να το μπερδέψεις με κανένα άλλο χρώμα.

Οι αναμνήσεις σας λοιπόν με οδήγησαν μόλις τώρα στα εξής δύο συμπεράσματα:
1ο συμπέρασμα:
Δεν είμαστε το ίδιο ευαίσθητοι στην ανάλυση όλων των χρωμάτων. Βλέπουμε και διακρίνουμε πολύ καλύτερα το πράσινο, μετά το κόκκινο και θα έλεγα ελάχιστα το μπλε.
2ο συμπέρασμα:
Ξεχωρίζουμε πάντα ένα φίλο του Παναθηναϊκού να έρχεται μέσα στο σκοτάδι!!!!!!
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Ορατή αναισθησία

Είμαστε λοιπόν ευαίσθητοι στη διαφορά μεταξύ των χρωμάτων αλλά πιο συγκεκριμένα πόσο ευαίσθητοι είμαστε στις τηλεοράσεις και στους προβολείς σπίτι μας;
Ξεχωρίζουμε εύκολα τις διαφορές που κάνουν μια εικόνα καλή και κακή;
Το μάτι μας είναι καλός κριτής;

Θα έλεγα ότι είναι ένας εξαιρετικός ΤΕΛΙΚΟΣ κριτής αλλά θα το χαρακτήριζα επίσης αναίσθητο και τεμπέλικο με βάση τις δυνατότητες του.





Και γιατί αν και μπορούμε να αντιληφθούμε διαφορές που χρίζουν διόρθωσης, δεν ξέρουμε συνήθως τι φταίει και πως να τις διορθώσουμε. Ένα επιπλέον κακό που έρχεται και συμπληρώνει την άνω αδυναμία μας, οφείλετε στο ότι ο εγκέφαλος μας συνηθίζει εύκολα, ακόμη και τη «κακή» εικόνα, εννοώντας τη μη φυσική.
Η αλήθεια είναι ότι με 103,000,000 αισθητήρες (ο αριθμός και μόνο τα λέει όλα) θα έπρεπε να κρίνουμε εύκολα μια εικόνα ως καλή, μέτρια ή κακή. Ουσιαστικά όμως η αντικειμενική κριτική γίνεται μόνο όταν έχουμε δύο συσκευές με το ίδιο θέμα μαζί.

Ας δούμε όμως πως και γιατί δεν βρίσκουμε εύκολα τα σφάλματα.
Η ένταση του φωτός παρόλο που αλλάζει κάθε δευτερόλεπτο σε κάθε χρώμα δεν μας επηρεάζει με κάποια συγκεκριμένη αναλογία αφού τα μάτια μας ξέρουν να τη διαχειρίζονται τέλεια, με την διαστολή ή συστολή της κόρης τους. Για να γίνω λίγο πιο σαφής, μεταξύ του απόλυτου μαύρου που θα πάρουμε για παράδειγμα από την τηλεόραση μας και της απόλυτης φωτεινότητας που δύναται να εκπέμψει, υπάρχουν όπως γνωρίζετε πολλές διαβαθμίσεις.
Το πλείστον των ανθρώπων αντιλαμβανόμαστε στάδια της τάξης από 3% εώς 5% από αυτές τις συσκευές. Κάπου λίγο πιο πάνω, 5 εως 9% ο μέσος άνθρωπος αντιλαμβάνεται χρωματική διαφορά σε μια λευκή ή γκρίζα εικόνα, χωρίς όμως να μπορεί να τη προσδιορίσει από τι προέρχεται και ιδιαίτερα με σφάλματα του μπλέ, που όπως προαναφέραμε είναι το πιο δύσκολο χρώμα για την όραση μας. Αν συνυπολογίσουμε και την εμπλοκή του κόκκινου στη χρωματική διαβάθμιση του μπλε, μπορούμε να καταλάβουμε ότι ακόμη και αν διακρίνουμε τα σφάλματα, ιδιαίτερα όσο μεγαλώνουν, πρακτικά μας είναι αδύνατο να βρούμε τον ένοχο.

Είναι πολύ ή λίγο αυτό το περιθώριο σφάλματος, πιθανώς να ρωτήσετε;

Θα έλεγα πάρα πολύ μεγάλο και η διαφορά φαίνεται όταν η εικόνα έχει τις σωστές αναλογίες σε άμεση σύγκριση με τη λάθος. Τα μάτια μας μπορεί να αδυνατούν να δώσουν συγκεκριμένες οδηγίες για βελτίωση κάποιας εικόνας αλλά δεν παύουν να είναι ο τελικός κριτής.

Κλείνοντας το 1ο μέρος του Color High Fidelity, μια και δεν θα ήθελα να κατηγορηθώ ένοχος για απαξιωτικά και ρατσιστικά σχόλια προς τα μάτια μας, θα ήθελα να μου επιτρέψετε να αναδιατυπώσω κομψότερα τη φράση «αναίσθητα».
Για να είμαι λοιπόν πιο politically correct, θα έλεγα ότι «όπου θέλουμε….ξέρουμε να κοιτάμε καλύτερα» γιατί είμαι σίγουρος ότι θα έχετε ακούσει τυχαία σε κάποια γυναικεία συζήτηση, ότι ιδιαιτέρως οι άνδρες, όταν κάτι διεγείρει την όραση τους έχουν «μάτι γαρίδα» !!!!!!
Εκεί η οξύτητα και η χρωματική ακρίβεια είναι συνήθως άνω του 101%.
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
728
wow!:shock:
Εχει και συνεχεια δηλαδη?:crazy_1:

Η πρωτη ερωτηση που μου ερχεται στο μυαλο ειναι κατα ποσο αντιλαμβανομαστε ολοι στον ιδιο βαθμο την χρωματικη ενταση?
Εαν η απαντηση ειναι οχι, πραγμα που προφανως σημαινει πως ορισμενοι απο εμας αντιλαμβανονται λιγοτερο, υπαρχει τροπος βελτιωσης?
 

Μηνύματα
452
Reaction score
2
Και μόνο που μπήκες στον κόπο να γράψεις όλο αυτό το κατεβατό για να μοιραστείς τις γνώσεις σου με όλους εμάς, είσαι άξιος συγχαρητηρίων, Βαγγέλη.
 

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Ρε Βαγγέλη!

Ετοιμάζω 3 μέρες τώρα παρόμοιο άρθρο για τη σειρά "Περί ευκρίνειας...".

Μου το 'καψες!
 

Μηνύματα
4.830
Reaction score
1
Zoglair & Βαγγέλη, πρέπει να συνεργαστείτε αλλά με ρέγουλα γιατί δεν θα προλαβαίνουμε να τα διαβάσουμε!!!
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.725
Reaction score
7.505
[mπραβο βρε Βαγγελη αν και μας στενοχωρησες που η αγαπημενη μας Ferrari δεν ειναι κοκκινη (τι στο διαολο χρωμα την εχουν βαμενη και δεν το ξερουμε?)παρολα αυτα θεωρω οτι εκανες μια αξιολογοτατη αναφορα στα χρωματικα εγκεφαλικα ερεθισματα και οχι μονο!!!!!!!!
 







Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.594
Μηνύματα
2.865.235
Members
37.934
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top