CONCORDE σαν σήμερα η πρώτη πτήση!

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.746
Αν και αποσύρθηκε πριν 10 χρόνια, συνεχίζει να είναι μια από τις πιο ζωντανές εικόνες της σύγχρονης αεροπλοΐας. Κατέχει πολλά ρεκόρ, ένα όμως θα μείνει για πάντα ακατάρριπτο: Πρόκειται για το πρώτο επιβατικό αεροσκάφος στην ιστορία που έσπασε το φράγμα του ήχου και ταξίδεψε στα όρια ύψους και ταχύτητας, εκμηδενίζοντας τις υπερατλαντικές αποστάσεις. Ο λόγος για το Concorde, το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό σχεδιαστικό επίτευγμα του 20ου αιώνα. Το ΟΝΕΜΑΝ, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 44 χρόνων από την παρθενική πτήση του Concorde, σας παρουσιάζει 24 πράγματα που θα θέλατε να μάθετε για τη «βολίδα» των αιθέρων.
1. Το μήκος του Concorde ήταν 61.66 μέτρα, ενώ το άνοιγμα των φτερών του έφτανε τα 25.6 μέτρα και ήταν πολύ μικρότερο από τα υπόλοιπα κανονικά αεροσκάφη (ισούτο με 3 λεωφορεία του Λονδίνου, σε αντίθεση με το Boeing 747 που ισούται με 8 τέτοια λεωφορεία). Το συνολικό εμβαδόν των φτερών κάλυπτε έκταση 358.25 τετραγωνικών μέτρων και πάνω τους μπορούσαν να παρκάρουν 15 αυτοκίνητα. Το βάρος ενός Concorde κυμαινόταν μεταξύ 166 και 186 τόνων.


Το πρωτότυπο Concorde εκτίθεται σε δημόσια θέα, 1969
2. Η καμπίνα των επιβατών είχε μήκος 39.32 μέτρα, πλάτος 2.63 μέτρα και ύψος 1.96 μέτρα. Το συνολικό πλάτος του αεροσκάφους ήταν 2.88 μέτρα και είχε μέγιστο ύψος 3.32 μέτρα – εκτός της ουράς, η οποία έφτανε τα 11.3 μέτρα. Το Concorde μπορούσε να μεταφέρει 100 επιβάτες – 40 στην πρώτη θέση και 60 στην τουριστική. Το προσωπικό του αεροσκάφους από την πρώτη μέχρι και την τελευταία πτήση ήταν πάντοτε 9 άτομα: 3 στο πιλοτήριο (κυβερνήτης, συγκυβερνήτης και μηχανικός πτήσης) και 6 αεροσυνοδοί ή φροντιστές.


Η καμπίνα του Concorde.

3. Το Concorde απογειωνόταν με ταχύτητα 400 χλμ/ω και προσγειωνόταν με ταχύτητα 300 χλμ/ω. Μέχρι να φτάσει την ταχύτητα απογείωσης στον αεροδιάδρομο, κατανάλωνε ένα τόνο καυσίμων. Ταξίδευε με ταχύτητα 2.160 χλμ/ω (Mach 2, με υπερδιπλάσια ταχύτητα από αυτή του ήχου) στα 60.000 πόδια (18.000 μέτρα), ταχύτερα και ψηλότερα δηλαδή από οποιοδήποτε άλλο αεροσκάφος στον κόσμο. Ήταν τέτοιο το ύψος, ώστε οι επιβάτες μπορούσαν να δουν την καμπύλη της Γης. Μόνο οι αστροναύτες πετούσαν σε μεγαλύτερο υψόμετρο από το Concorde – εξαιρώντας φυσικά κάποια πολεμικά αεροπλάνα.


Το Concorde απογειώνεται.
 

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.746
Απάντηση: CONCORDE σαν σήμερα η πρώτη πτήση!

4. Ένα συνηθισμένο ταξίδι του Concorde από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη διαρκούσε 3 ώρες και 20 λεπτά, τη στιγμή που το Boeing 747 χρειάζεται πάνω από 7 ώρες για την ίδια απόσταση και τα υπόλοιπα επιβατικά αεροσκάφη περίπου 8 ώρες. Ταξιδεύοντας προς τα Δυτικά, η χρονική διαφορά των πέντε ωρών σημαίνει ότι το Concorde έφτανε στον προορισμό του «πριν καν φύγει». Ταξίδευε δηλαδή γρηγορότερα από τον ήλιο. Γι’ αυτό και σε βραδινές πτήσεις, το Concorde αναχωρούσε νύχτα, προλάβαινε τη δύση του ήλιου και προσγειωνόταν στον προορισμό του μέρα. Η British Airways το διαφήμιζε με το σλόγκαν «Arrive before you leave».


«Arrive before you leave»!

5. Το Concorde κατέχει το ρεκόρ για το γρηγορότερο πέρασμα του Ατλαντικού από τις 7 Φεβρουαρίου του 1996 με χρόνο 2 ώρες, 52 λεπτά και 59 δευτερόλεπτα σε πτήση από το «JFK» της Νέας Υόρκης στο «Heathrow» του Λονδίνου. Τον Νοέμβριο του 1986 ένα Concorde της British Airways έκανε το γύρο του κόσμου, καλύπτοντας 28.238 μίλια σε 29 ώρες και 59 λεπτά. Η πτητική ικανότητα του αεροσκάφους έφτανε τα 7.250 χιλιόμετρα.


Το Concorde τη στιγμή που σπάει το φράγμα του ήχου.

6. Το Concorde διαστελλόταν περίπου 20 εκατοστά κατά τη διάρκεια της πτήσης, λόγω της υπερθέρμανσης που προκαλείτο στο εξωτερικό του περίβλημα από την υπερηχητική ταχύτητα. Γι’ αυτό, η βαφή που χρησιμοποιούσαν, ήταν ένα ειδικά επεξεργασμένο λευκό χρώμα, που είχε την ικανότητα να προσαρμόζεται στη διαστολή των μετάλλων. Η δομή και η επικάλυψη της ατράκτου ήταν από κλασικά κράματα αλουμινίου υψηλής μηχανικής λεπτοκατασκευής.


Διαφήμιση της BOAC στο περιοδικό «Time», 22-12-1967.

7. Το σήμα κατατεθέν του Concorde, το εμπρόσθιο ρύγχος της ατράκτου, ήταν το σημείο που δεχόταν την περισσότερη θερμότητα στη διάρκεια της πτήσης και η θερμοκρασία του έφτανε τους 127 βαθμούς Κελσίου. Η «μύτη» διέθετε ένα μηχανισμό, ο οποίος την μετακινούσε προς τα κάτω κατά 17 μοίρες στη φάση της προσγείωσης. Αυτό συνέβαινε, ώστε οι πιλότοι να έχουν καλύτερη ορατότητα του διαδρόμου κατά τη διάρκεια της προσγείωσης.


Βαμμένο με τα χρώματα της Pepsi, Γαλλία – Μουντιάλ 1996. Η "μύτη" είναι χαμηλωμένη, σημάδι ότι προσγειώνεται.

8. Το Concorde ήταν εξοπλισμένο με 4 αεριοπροωθητήρες (turbojets), ειδικά σχεδιασμένους από τις Rolls-Royce / Snecma Olympus 593, που ο καθένας τους ανέπτυσσε ώθηση 14.500 χιλιογράμμων. Πρόκειται για τους ισχυρότερους κινητήρες στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας. Λειτουργούσαν με την τεχνολογία της «αναθέρμανσης», προσθέτοντας καύσιμα στο τελευταίο στάδιο της μηχανής, έτσι ώστε να παραχθεί η έξτρα ισχύς που απαιτείτο τόσο για την απογείωση, όσο και τη μετάβαση στην υπερηχητική πτήση.
 

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.746
Απάντηση: CONCORDE σαν σήμερα η πρώτη πτήση!

Τα υπόλοιπα εδώ click

Eχει πετάξει κανείς με Concorde?
 

Μηνύματα
14.084
Reaction score
7.114
Απάντηση: CONCORDE σαν σήμερα η πρώτη πτήση!

ωραιο θεμα,καταπληκτικο αεροσκαφος και κριμα που ειχε αυτο το αδοξο τελος με το ατυχημα στο Παρισι.

βαζω δυο αγαπημενες φωτος, για διαφορετικους λογους, αλλα με αμεση σχεση με το αεροπλανο θρυλο

το Γαλλικο κατα το ημισυ αεροσκαφος με εναν αλλο Γαλλικο θρυλο που με συντροφευσε για μια δεκαετια



η κεφαλη που φορουσε το technics μου οταν ημουν πιτσιρικας

 

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.746
Απάντηση: CONCORDE σαν σήμερα η πρώτη πτήση!

Φοβερή η ιδέα της Ορτοφον.

Ισως η πιό επώνυμη κεφαλή!!
 

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.746
Απάντηση: CONCORDE σαν σήμερα η πρώτη πτήση!

8. Το Concorde ήταν εξοπλισμένο με 4 αεριοπροωθητήρες (turbojets), ειδικά σχεδιασμένους από τις Rolls-Royce / Snecma Olympus 593, που ο καθένας τους ανέπτυσσε ώθηση 14.500 χιλιογράμμων. Πρόκειται για τους ισχυρότερους κινητήρες στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας. Λειτουργούσαν με την τεχνολογία της «αναθέρμανσης», προσθέτοντας καύσιμα στο τελευταίο στάδιο της μηχανής, έτσι ώστε να παραχθεί η έξτρα ισχύς που απαιτείτο τόσο για την απογείωση, όσο και τη μετάβαση στην υπερηχητική πτήση.
Αν εννοεί το afterburn ή αλλιώς μετάκαυση , δεν μας τα λέει και τόσο καλά ο συγγραφέας.Ισως να έπεσε θύμα της μετάφρασης.:spiteful:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
26.007
Reaction score
23.142
Απάντηση: CONCORDE σαν σήμερα η πρώτη πτήση!

Μάλλον αυτό εννοεί, μεταφράζοντας τον όρο reheat. Πάντως, συνηθέστερος είναι ο όρος afterburner...
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.590
Reaction score
78.808
Πέταξα μία φορά ΝΥ-Λονδίνο, το '82 νομίζω. Συγκλονιστική (και ταχύτατη) η εμπειρία.
 

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.746
Απάντηση: CONCORDE σαν σήμερα η πρώτη πτήση!

Μάλλον αυτό εννοεί, μεταφράζοντας τον όρο reheat. Πάντως, συνηθέστερος είναι ο όρος afterburner...
Ξέρω γω , δεν είμαι και ειδικός .
Απ ότι θυμάμαι , στο ab , δεν πέφτει καύσιμο στο τελικό στάδιο , αλλά τα πρώτα καυσαέρια.

Μα δεν υπάρχει ένας M.A.j. να μας διαφωτίσει?:acute:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
26.007
Reaction score
23.142
Απάντηση: CONCORDE σαν σήμερα η πρώτη πτήση!

Όχι, πρόσθετο καύσιμο είναι, και γι' αυτό αυξάνεται κατακόρυφα η ώση (και η κατανάλωση).
 

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.746
Απάντηση: CONCORDE σαν σήμερα η πρώτη πτήση!

Merci .


 
Last edited by a moderator:

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
26.007
Reaction score
23.142
Απάντηση: CONCORDE σαν σήμερα η πρώτη πτήση!

Το post έχει και ένα βίντεο του NG για την πτώση. Το έτρεξα στα γρήγορα, και αν κατάλαβα σωστά, η καταστροφή ξεκίνησε από σκασμένο λάστιχο...

 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
30.002
Reaction score
29.737
Απάντηση: CONCORDE σαν σήμερα η πρώτη πτήση!

Το οποίο σκασμένο λάστιχο προήλθε απο κομμάτι μετάλου που πάτησε κατά την διαδικασία της απογείωσης.
Αλλο πράγμα το reheat , άλλο το after burn. Το πρώτο λειτουργεί με λιγότερο καύσιμο , αν θυμάμαι καλά . Το ΑΒ ψεκάζει στα καυσαέρια ικανή ποσότητα καυσίμου , αλλά και λίγο πρόσθετο αέρα , με αποτέλεσμα διπλασιασμό ώσης, και διπλασιασμό κατανάλωσης.
 

D

Deleted member 23222

Guest
Απάντηση: CONCORDE σαν σήμερα η πρώτη πτήση!

Ως κλασικός συμπιεστής,η θερμοκρασία των καυσαερίων,που χρησιμοποιούνται για την ώση,έχουν ικανή θερμοκρασία για να αναφλέξουν επιπλέον καύσιμο και να παράξει περισσότερα καυσαέρια-ώση.

Δεν γνωρίζω τα συγκεκριμένα αεροπλάνα,αλλά αυτό πρέπει να εννοεί...
 

D

Deleted member 23222

Guest
Απάντηση: CONCORDE σαν σήμερα η πρώτη πτήση!

Sorry,έχει απαντηθεί πολύ σωστά από προλαλήσαντες...
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.371
Reaction score
37.219
φανταστικο αεροπλανο...κ το σταματησαν εξαιτιας μιας ..καταστροφης μονο? ξερει κανεις ακριβως τους λογους ? εδω αλλα ατυχηματα γινονται πιο συχνα...
 

Μηνύματα
30.002
Reaction score
29.737
Απάντηση: CONCORDE σαν σήμερα η πρώτη πτήση!

Κυρίως λόγω κόστους Γιάννη. Ηταν σχεδιασμένο , να σταματήσει , ενα χρόνο αργότερα. Ε! έγινε και το γαμωατύχημα και μπήκε η ταφόπλακα μια ώρα νωρίτερα.
 


Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.113
Μηνύματα
3.041.766
Members
38.533
Νεότερο μέλος
NIK DRAGON
Top