Digital vinyl

Μηνύματα
439
Reaction score
230
Τα ψηφιακά γνκ είναι η χαρά του compression.
Τι μου κάνεις τώρα και δεν μπορώ να βρώ με τίποτα ένα παλιό βίντεο στο YouTube, στο οποίο καθηγητής πανεπιστημίου - μαστεράς δίνει masterclass, στο οποίο λέει πως η έλευση του CD ήταν κάτι σαν το παράδεισο για αυτούς, καθώς, επιτέλους, μπορούσαν να δουλέψουν χωρίς compression.
Ελάχιστα ψηφιακά αρχεία θυμάμαι να είναι χωρίς συμπίεση. Εχει ενδιαφέρον να βρεις το βίντεο , βάλε λινκ σε παρακαλώ.
 

Μηνύματα
439
Reaction score
230
Αλέξη τί λες τώρα! Το ψηφιακό μάστερ είναι ό,τι καλύτερο μπορούσε να συμβεί στη βιοτεχνία του βινυλίου σήμερα, αυτό που πάντοτε ήθελαν οι μηχανικοί τις περασμένες δεκαετίες, και δεν μπορούσαν να έχουν. Το άγιο δισκοπότηρο. Ένα άφθαρτο μάστερ, με μηδέν θόρυβο και μηδέν παραμόρφωση -ΜΗΔΕΝ, που μπορεί να αναπαράγεται σε πιστά αντίγραφα, και επομένως, αναλόγως του κόστους που θέλει να επωμισθεί ο παραγωγός ή το εργοστάσιο, να παράγει τελικά άπειρα -ΑΠΕΙΡΑ- στάμπερ, και επομένως δίσκους της ανώτατης δυνατής ηχητικής ποιότητας, η οποία είναι σταθερή από γενιά σε γενιά, και με ελάχιστες διαφοροποιήσεις μόνον εντός του τιράζ κάθε στάμπερ.

Συγγνώμη, τί λέμε τώρα! Νομίζεις ότι θα κάτσει ο παραγωγός να δώσει σημασία στον κάθε δύστυχο παπάρα που θέλει να ακούει "αναλογικά"; Ξέρεις τί πόνος και κόπος και απώλεια υπήρχε; Πόνος. Που γδέρναμε την τσέπη μας για ένα δίσκο εισαγωγής, γιατί οι ελληνικής κατασκευής ήταν αντίγραφα δίσκων που έστελνε η Κολούμπια και η ΣιΜπιΕς και η Ντέκα και δεν ξέρω ποιος άλλος; Έπαιζαν το δίσκο σε κάποιο ας πούμε αποδεκτό πικάπ, τον έγραφαν σε ταινία, και έπαιζαν την ταινία για να οδηγήσουν τον τόρνο. Γιατί δεν έφταναν οι ταινίες για παντού και είμασταν μικρή αγορά - και τσαπατσούληδες από ανάγκη. Το καταλαβαίνεις; Κι έχουμε σήμερα το κάθε ξυλάγγουρο, τον κάθε άσχετο, αχάριστο, ψηλομύτη ΗΛΙΘΙΟ, που θέλει να το παίζει πιουρίστας για να μη σπάσει το μανικιούρ του.

Και παίρνουν και ύφος! Α, εγώ δε θέγλω να ακδούω πδηφιακά, ακούω μόγνο αγναλογικά...

Και όπως ανέλπιστα απεδείχθη με την περίπτωση της ΜόΦι, την τύφλα τους ξέρουν, αυτήν ακούν.

Άιντε...
Καταρχάς είναι η χαρά του ηχολήπτη και κάθε μηχανικού ήχου γνκ να έχει 10 κουμπάκια και να κάνει την δουλειά του εύκολα και γρήγορα χωρίς την χρήση πανάκριβου εξοπλισμου. Επίσης για την βιομηχανία σημαίνει λιγότερο κόστος παραγωγής κάτι που δεν φάνηκε ποτε στην αγορά καθώς τα σιντι γνκ είχαν ίδια τιμή με τους δισκους βινυλίου , αρκετες φορές πιο ακριβα και κάποιες πιο φθηνά.

Αυτό με την εγγραφή του μάστερ από τον δίσκο να υποθέσω ότι το ξέρεις από "μέσα" , δλδ είχες σχέση με την βιομηχανία και το έχεις δει στην πραξη. Προσωπικά δεν το έχω δει ή διαβάσει κάπου κι ύστερα από κουβέντα με κάποιους "μέσα" από την βιομηχανία μου είπαν ότι αρχικά (αρχές 70ς) τους έστελναν ετοιμες μήτρες από έξω ενώ μετέπειτα έστελνα τα master tapes και χάραζαν εδώ τα lacquers. Στην πράξη να έχω πετύχει και τα δύο , δλδ , να έχω πχ αγγλική και ελληνική και να είναι ακριβώς ίδια χάραξη και χάραξη όπου κατά 99% ήταν ίδια με του εξωτερικού αλλά είχε άλλες παραμέτρους.
Κάτι τελευταίο , εφόσον αυτό το ψηφιακό μαστερινγκ υπερτερεί τόσο πολυ του αναλογικού, η εφαρμογή του σε αναλογικό μέσο δεν θα είχε κάποια διαφορά προς το καλύτερο?
Προσωπικά έχω αντιληφθεί το αντίστροφο.
 

Μηνύματα
347
Reaction score
268
Για να το τελειώνουμε..
Όσοι απαντήσατε οτι τελικά ακούμε ψηφιακό ήχο κάνετε λάθος. Ακούμε τον ήχο του τελευταίου κρίκου της αλυσίδας. Και επείδη αυτός είναι το πικάπ άρα αναλογικό. Ήταν κάτι σαν ερώτηση παγίδα αλλά άξιζε γιατί διατυπώθηκαν απόψεις.
Διευκρίνηση: εννοείται ότι ακούμε σαν πρόσθετα οτιδήποτε έχει προηγηθεί. Ψηφιακή επεξεργασία κλπ και αυτά επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά το τελικό αποτελέσματα.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
165.059
Μηνύματα
2.668.944
Members
36.882
Νεότερο μέλος
ANDYKARAL
Top