Excellent & Historic Event!!!

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Πραγματοποιήθηκε προχθές το απόγευμα, με μεγάλη επιτυχία και τρομερό ενδιαφέρον, η παρακολούθηση από 6 μέλη του A.C.A., ηχογράφησης στην Αίθουσα του Μεγάρου, του έργου 'Τρίπτυχον' του Καλομοίρη (1936) από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (διευθυντής Ορχήστρας Βύρων Φιδετζής) και Tone Meister τον Φίλιππο Τσαλαχούρη. Την ηχογράφηση έκανε ο Θέμης Ζαφειρόπουλος με την μόνιμη ομάδα του Ηχογραφικού Κέντρου του Μεγάρου.

Μάλιστα ήταν για μας, μία ιστορική στιγμή, καθ΄ ότι είναι η πρώτη φορά που η Κρατική Ορχήστρα ηχογραφείται! Πιθανόν το έργο (ίσως σειρά έργων Ελλήνων συνθετών...) να περιληφθει σε CD της Naxos.

Το έργο λέγεται "Τρίπτυχον - Κρήτη" και γράφτηκε από τον Καλομοίρη το 1936, με τον θάνατο του Βενιζέλου, του οποίου ο συνθέτης ήταν θαυμαστής. Πρωτοπαίχτηκε το 1943 (28 Φεβ) με τον θάνατον του Παλαμά από την μόλις τότε ιδρυθείσα Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.

Το έργο είναι συμφωνικό, για πολύ μεγάλη Ορχήστρα (αν θυμάμαι καλά έχει 2 άρπες...), θα έλεγα δε, με τα κομμάτια που ακούσαμε χθες, πως θυμίζει λίγο Mahler με τα πολύ έντονα συναισθήματα και τις μεταπτώσεις.

Βλέπετε παρακάτω 3 χαρακτηριστικές φωτογραφίες της καρδιάς του Ηχογραφικού Κέντρου του Μεγάρου, του Control Room. Εκεί βρίσκονται πάντα ο Ηχολήπτης, και ο βοηθός ηχολήπτη ενώ το μοντάζ-mastering ακολουθεί.

Βασικός άρχοντας της διαδικασίας είναι ο Tone Meister, ο οποίος είναι μουσικός και τεχνικός, ευρισκόμενος σε επαφή με τον διευθυντή της Ορχήστρας και δίνοντας-παίρνοντας εντολές κατά την ηχογράφηση των επιμέρους κομματιών ενός συμφωνικού έργου. Ο ηχολήπτης γνωρίζει από τον Tone Meister, τι όργανα θα "μπούν" σε κάθε μουσικό κομμάτι, για να κάνει από πριν τις απαραίτητες ρυθμίσεις στην κονσόλα. Η συνακρόαση μεταξύ του χώρου της Ορχήστρας και του Control Room είναι ανοικτή και υπάρχει και οπτική επαφή μέσω monitor.

Τα ηχεία monitor είναι ενεργά και εντοιχισμένα σε 45 μοίρες γωνία, μπροστά από τις κονσόλες, με μονάδες ATC (1 x 15" woofer και 1 x midrange/κανάλι) και FIFA (μάλλον) το tweeter (1/κανάλι). Σε κάθε κανάλι υπάρχει και 15" Sub BB5 PMC.


5 Members (+ φωτογράφος...), Θέμης Ζαφ., Φ. Τσαλαχούρης & Μπ. Μπλαζουδάκης.


Η κονσόλα με τα ATC active monitor ηχεία και τις κάμερες. (Θέμης Ζαφ., Μπ. Μπλαζουδάκης.)


Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, όπως φαίνεται από την αριστερή monitor κάμερα.

Σε ηχογραφήσεις όχι LIVE είναι χαρακτηριστικός ο λόγος 1:7, δηλαδή για διάρκεια μίας ώρας πραγματικού μουσικού έργου, απαιτείται ηχογράφηση διάρκειας 7 ωρών!

Δίπλα στο Control Room βρίσκονται:

- το Tapes Room (reel to reels, ενισχυτικά και ψηφιακά μηχανήματα)
... και σε άμεση οπτική επαφή μέσω παραθύρου...
- ένα μικρό Studio για ηχογραφήσεις πολύ μικρών συνόλων, ακουστικά διαμορφωμένο κατάλληλα (μελέτη από από Γερμανούς)

Και οι 3 χώροι (αλλά ο καθένας ανεξάρτητα από τον άλλον) είναι suspended επάνω σε ελατήρια!


Το 'Tapes Room' με τα αναλογικά STUDERS αριστερά και τα ψηφιακά και ενισχυτικά δεξιά.


Το Studio Ηχογράφησης, για όργανα και μικρά σύνολα.


Control Room, 'Tapes Room' και μικρό Studio σε χωριστά blocks από μπετόν και όλα... επάνω σε ελατήρια!

To topic έχει από χθες εισαχθεί στο Forum του A.C.A. για παρατηρήσεις από τους παρευρισκόμενους στην εκδήλωση και, μετά και από την συμβουλευτική παρέμβαση του Θέμη Ζαφειρόπουλου για την τεχνική διαδικασία, και του μουσικού Φίλιππου Τσαλαχούρη για τα μουσικά, θα μεταφραστεί στα Αγγλικά και θα περαστεί στο κυρίως web-site του ACA.GR (στο events section).
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Χρήστο ευχαριστούμε πάρα πολύ για την ενημέρωση.

Πραγματικά πιστεύω ότι σας αξίζουν συγχαρητήρια για εκδηλώσεις σαν κι αυτές. Η εισαγωγή στα άδυτα μιας τέτοιου είδους ηχογράφησης είναι για πολλούς όνειρο θερινής νυχτός.

Πάντα τέτοια.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Πρέπει να σημειώσω ότι εγώ ο ίδιος παρακάλεσα τον Χρήστο να μας ενημερώσει για την εν λόγω εκδήλωση, βλέποντας ένα τόσο σημαντικό και ενδιαφέρον θέμα στα forums του ACA, γιατί πιστεύω ότι θα ήταν κρίμα να μην μάθουν και τα δικά μας μέλη για μια τόσο ενδιαφέρουσα εκδήλωση.
Αυτά είναι παραδείγματα προς μίμηση για όλους μας.


Ευχαριστώ διπλά τον Χρήστο για την πολύ άμεση ανταπόκρισή του.
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Ευχαριστούμε τον Χρήστο για την παρουσίαση. Το studio του Μεγάρου μουσικής είναι ένα από τα καλύτερα της Ελλάδος, με φοβερά στάνταρντ κατασκευής αλλά και μηχανημάτων.

Όσοι βρίσκονται στην Β. Ελλάδα και τους ενδιαφέρει μπορούμε να κανονίσουμε μία επίσκεψη σε ένα παρ'ομοια υψηλής ποιότητας χώρο (αλλά μικρότερων διαστάσεων) που βρίσκεται μέσα στο Πολυτεχνείο Θεσ/νίκης.
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Πρόεδρε,φίλε Χρήστο,σε ευχαριστώ και εγώ απο την πλευρά μου,για το άμεσο της ενημέρωσης. :D

Αυτό σημαίνει,ότι δεν υπάρχουν προκαταλήψεις και απο τις δύο πλευρές,καθ'ότι οι καλές προσπάθειες,πρέπει να βγαίνουν στόν αέρα,και να μήν κρύβονται. :wink: :D
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Γιώργο,

Εχω αποδείξει στη πράξη ότι δεν έχω προκαταλήψεις. Εχω γράψει πάρα πολλά topics και εδώ και αλλού και έξω και παραέξω (μέχρι και Τσέχικα θα μάθω σε λίγο...)

Την ψυχή και τη διάθεση που έχω δώσει για το audio (και όχι μόνο για το σύστημά μου... :wink: ) δεν την έχει δώσει κανείς (και ας ακουστεί εγωιστικό) και αν κάτι ξέρουν στο εξωτερικό για αυτό στην Ελλάδα, το γνωρίζουν από το ACA.GR και τις εκθέσεις High End που αγκαλιάσαμε από την αρχή τους (και να τονίσω εδώ ότι αν οι εκθέσεις γίνουν 2 για το καπρίτσιο κάποιων, τότε θα χάσουμε το παιγνίδι...)

Ειδικά για τη συγκεκριμένη σειρά ηχογραφήεσων, ΠΡΕΠΕΙ να υποστηριχθεί αυτή η προσπάθεια, διότι έχουμε αξιόλογους συνθέτες που πέρασαν, έγραψαν αλλά δυστυχώς επειδή ήταν Ελληνες δεν προβλήθηκαν, όσο έπρεπε, και ούτε και μεις οι ίδιοι δεν τους γνωρίζουμε. Είναι ευκαιρία τώρα κάτι να γίνει και τους διαβεβαίωσα ότι από το A.C.A. θα έχουν πλήρη υποστήριξη με αρχή το paper που θα γράψω αλλά και με topics σε Φορα του εξωτερικού για να βρεθεί κατάλληλη δισκογραφική Εταιρία να τα γράψει. (σκέπτονται για την Naxos)

Εδώ όλων η βοήθεια είναι απαραίτητη
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Σωστά.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου,ιδιαίτερα αυτού του είδους τις προσπάθειες.

Πολλή θα ήθελα να ήμουν και εγώ εκεί,την συγκεκριμένη μέρα και ώρα... :( ,όμως,δεν τα κατάφερα.
 

Μηνύματα
4.927
Reaction score
51
Συγχαρητήρια για την παρουσίαη και τις συνεχείς προσπάθειες στον χώρο.
Πότε επιτέλους η Ελλάδα της "Καλομοίρας" θα συνέλθει από την ύπνωση και να αναδείξει τους πραγματικούς μουσουργούς της (βλέπε Καλομοίρης) που τόσο "περίτεχνα" έθαψε!
 

Μηνύματα
36
Reaction score
0
As you can see, the first thing that most of us have to do, as to change our own history my dear friend Samba, is to get off our asses as Skaloumbakas has, and do something about it.

If we do not know how to cook, it is said we cannot appreciate the food. Maybe the same holds for music?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Έχει δίκιο ο Troubled αλλά μόνον για όσους ασχολούνται με το hi fi :wink:

Σε κάποια φάση όμως θα ήταν καλό να συζητήσουμε τους λόγους για τους οποίους σχεδόν κανένας μουσικός κατ' επάγγελμα, δεν ασχολείται με εμάς :cry:
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Το Recording Session στο ACA.GR...

Να και το αρχείο στο web-site (events section) :lol:
http://aca.gr/event05-6_megaron.htm (να το μελετήσετε παρακαλώ...)
Πιθανόν αύριο, να υπάρξουν και μερικές ψιλο-διορθώσεις...

Ευχαριστώ τον Θέμη Ζαφειρόπουλο για την βοήθεια :p
 

Μηνύματα
36
Reaction score
0
Distixos Mr. Tsarouxas I have asked the question!

And the answer to the question why do musicians not at the same time high end fans, the answer is quite revelating....


THEY DON'T KNOW IT EXISTS

Im not joking,
 


Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Έχω μια μικρή παρατήρηση να κάνω, από προσωπικές, καθόλου επιστημονικές μελέτες, που έχω κάνει στο ευρύτερο περιβάλλον μου (πολλοί μουσικοί αλλά και και κάποιοι εντελώς άσχετοι με την μουσική). Συνήθως αυτοί που ψάχνουν το hi-end σύστημα, είναι οι ατάλαντοι που δεν ξέρουν να πιάσουν όργανο, γιατί θα το γρατζουνίσουν...είναι απλά ζήλια του ταλέντου.
Βέβαια, κάποιοι που είναι επιτυχημένοι μουσικοί, δεν έχουν τον χρόνο να ασχοληθούν με το hi-end, μετά από 5-10 ώρες πρόβα την ημέρα, δεν θέλεις να ακούσεις πεταλούδα, όχι speaker...π.χ. άσχετο, μικρός έπαιζα κιθάρα τόσο πολύ που μεγάλος δεν θέλω να την δω...
Και υπάρχουν βέβαια και όλες οι άλλες ενδιάμεσες συμπεριφορές, όπως αυτών που πραγματικά εκτιμάνε το ταλέντο και θέλουν να το απολαμβάνουν.
Κάθε καρυδιάς καρύδι δηλαδή...
 


Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.849
Μηνύματα
3.030.650
Members
38.508
Νεότερο μέλος
Ioanniss
Top