skaloumbakas
4Haris
- Μηνύματα
- 24.751
- Reaction score
- 1.677
Πραγματοποιήθηκε προχθές το απόγευμα, με μεγάλη επιτυχία και τρομερό ενδιαφέρον, η παρακολούθηση από 6 μέλη του A.C.A., ηχογράφησης στην Αίθουσα του Μεγάρου, του έργου 'Τρίπτυχον' του Καλομοίρη (1936) από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (διευθυντής Ορχήστρας Βύρων Φιδετζής) και Tone Meister τον Φίλιππο Τσαλαχούρη. Την ηχογράφηση έκανε ο Θέμης Ζαφειρόπουλος με την μόνιμη ομάδα του Ηχογραφικού Κέντρου του Μεγάρου.
Μάλιστα ήταν για μας, μία ιστορική στιγμή, καθ΄ ότι είναι η πρώτη φορά που η Κρατική Ορχήστρα ηχογραφείται! Πιθανόν το έργο (ίσως σειρά έργων Ελλήνων συνθετών...) να περιληφθει σε CD της Naxos.
Το έργο λέγεται "Τρίπτυχον - Κρήτη" και γράφτηκε από τον Καλομοίρη το 1936, με τον θάνατο του Βενιζέλου, του οποίου ο συνθέτης ήταν θαυμαστής. Πρωτοπαίχτηκε το 1943 (28 Φεβ) με τον θάνατον του Παλαμά από την μόλις τότε ιδρυθείσα Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.
Το έργο είναι συμφωνικό, για πολύ μεγάλη Ορχήστρα (αν θυμάμαι καλά έχει 2 άρπες...), θα έλεγα δε, με τα κομμάτια που ακούσαμε χθες, πως θυμίζει λίγο Mahler με τα πολύ έντονα συναισθήματα και τις μεταπτώσεις.
Βλέπετε παρακάτω 3 χαρακτηριστικές φωτογραφίες της καρδιάς του Ηχογραφικού Κέντρου του Μεγάρου, του Control Room. Εκεί βρίσκονται πάντα ο Ηχολήπτης, και ο βοηθός ηχολήπτη ενώ το μοντάζ-mastering ακολουθεί.
Βασικός άρχοντας της διαδικασίας είναι ο Tone Meister, ο οποίος είναι μουσικός και τεχνικός, ευρισκόμενος σε επαφή με τον διευθυντή της Ορχήστρας και δίνοντας-παίρνοντας εντολές κατά την ηχογράφηση των επιμέρους κομματιών ενός συμφωνικού έργου. Ο ηχολήπτης γνωρίζει από τον Tone Meister, τι όργανα θα "μπούν" σε κάθε μουσικό κομμάτι, για να κάνει από πριν τις απαραίτητες ρυθμίσεις στην κονσόλα. Η συνακρόαση μεταξύ του χώρου της Ορχήστρας και του Control Room είναι ανοικτή και υπάρχει και οπτική επαφή μέσω monitor.
Τα ηχεία monitor είναι ενεργά και εντοιχισμένα σε 45 μοίρες γωνία, μπροστά από τις κονσόλες, με μονάδες ATC (1 x 15" woofer και 1 x midrange/κανάλι) και FIFA (μάλλον) το tweeter (1/κανάλι). Σε κάθε κανάλι υπάρχει και 15" Sub BB5 PMC.
5 Members (+ φωτογράφος...), Θέμης Ζαφ., Φ. Τσαλαχούρης & Μπ. Μπλαζουδάκης.
Η κονσόλα με τα ATC active monitor ηχεία και τις κάμερες. (Θέμης Ζαφ., Μπ. Μπλαζουδάκης.)
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, όπως φαίνεται από την αριστερή monitor κάμερα.
Σε ηχογραφήσεις όχι LIVE είναι χαρακτηριστικός ο λόγος 1:7, δηλαδή για διάρκεια μίας ώρας πραγματικού μουσικού έργου, απαιτείται ηχογράφηση διάρκειας 7 ωρών!
Δίπλα στο Control Room βρίσκονται:
- το Tapes Room (reel to reels, ενισχυτικά και ψηφιακά μηχανήματα)
... και σε άμεση οπτική επαφή μέσω παραθύρου...
- ένα μικρό Studio για ηχογραφήσεις πολύ μικρών συνόλων, ακουστικά διαμορφωμένο κατάλληλα (μελέτη από από Γερμανούς)
Και οι 3 χώροι (αλλά ο καθένας ανεξάρτητα από τον άλλον) είναι suspended επάνω σε ελατήρια!
Το 'Tapes Room' με τα αναλογικά STUDERS αριστερά και τα ψηφιακά και ενισχυτικά δεξιά.
Το Studio Ηχογράφησης, για όργανα και μικρά σύνολα.
Control Room, 'Tapes Room' και μικρό Studio σε χωριστά blocks από μπετόν και όλα... επάνω σε ελατήρια!
To topic έχει από χθες εισαχθεί στο Forum του A.C.A. για παρατηρήσεις από τους παρευρισκόμενους στην εκδήλωση και, μετά και από την συμβουλευτική παρέμβαση του Θέμη Ζαφειρόπουλου για την τεχνική διαδικασία, και του μουσικού Φίλιππου Τσαλαχούρη για τα μουσικά, θα μεταφραστεί στα Αγγλικά και θα περαστεί στο κυρίως web-site του ACA.GR (στο events section).
Μάλιστα ήταν για μας, μία ιστορική στιγμή, καθ΄ ότι είναι η πρώτη φορά που η Κρατική Ορχήστρα ηχογραφείται! Πιθανόν το έργο (ίσως σειρά έργων Ελλήνων συνθετών...) να περιληφθει σε CD της Naxos.
Το έργο λέγεται "Τρίπτυχον - Κρήτη" και γράφτηκε από τον Καλομοίρη το 1936, με τον θάνατο του Βενιζέλου, του οποίου ο συνθέτης ήταν θαυμαστής. Πρωτοπαίχτηκε το 1943 (28 Φεβ) με τον θάνατον του Παλαμά από την μόλις τότε ιδρυθείσα Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.
Το έργο είναι συμφωνικό, για πολύ μεγάλη Ορχήστρα (αν θυμάμαι καλά έχει 2 άρπες...), θα έλεγα δε, με τα κομμάτια που ακούσαμε χθες, πως θυμίζει λίγο Mahler με τα πολύ έντονα συναισθήματα και τις μεταπτώσεις.
Βλέπετε παρακάτω 3 χαρακτηριστικές φωτογραφίες της καρδιάς του Ηχογραφικού Κέντρου του Μεγάρου, του Control Room. Εκεί βρίσκονται πάντα ο Ηχολήπτης, και ο βοηθός ηχολήπτη ενώ το μοντάζ-mastering ακολουθεί.
Βασικός άρχοντας της διαδικασίας είναι ο Tone Meister, ο οποίος είναι μουσικός και τεχνικός, ευρισκόμενος σε επαφή με τον διευθυντή της Ορχήστρας και δίνοντας-παίρνοντας εντολές κατά την ηχογράφηση των επιμέρους κομματιών ενός συμφωνικού έργου. Ο ηχολήπτης γνωρίζει από τον Tone Meister, τι όργανα θα "μπούν" σε κάθε μουσικό κομμάτι, για να κάνει από πριν τις απαραίτητες ρυθμίσεις στην κονσόλα. Η συνακρόαση μεταξύ του χώρου της Ορχήστρας και του Control Room είναι ανοικτή και υπάρχει και οπτική επαφή μέσω monitor.
Τα ηχεία monitor είναι ενεργά και εντοιχισμένα σε 45 μοίρες γωνία, μπροστά από τις κονσόλες, με μονάδες ATC (1 x 15" woofer και 1 x midrange/κανάλι) και FIFA (μάλλον) το tweeter (1/κανάλι). Σε κάθε κανάλι υπάρχει και 15" Sub BB5 PMC.

5 Members (+ φωτογράφος...), Θέμης Ζαφ., Φ. Τσαλαχούρης & Μπ. Μπλαζουδάκης.

Η κονσόλα με τα ATC active monitor ηχεία και τις κάμερες. (Θέμης Ζαφ., Μπ. Μπλαζουδάκης.)

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, όπως φαίνεται από την αριστερή monitor κάμερα.
Σε ηχογραφήσεις όχι LIVE είναι χαρακτηριστικός ο λόγος 1:7, δηλαδή για διάρκεια μίας ώρας πραγματικού μουσικού έργου, απαιτείται ηχογράφηση διάρκειας 7 ωρών!
Δίπλα στο Control Room βρίσκονται:
- το Tapes Room (reel to reels, ενισχυτικά και ψηφιακά μηχανήματα)
... και σε άμεση οπτική επαφή μέσω παραθύρου...
- ένα μικρό Studio για ηχογραφήσεις πολύ μικρών συνόλων, ακουστικά διαμορφωμένο κατάλληλα (μελέτη από από Γερμανούς)
Και οι 3 χώροι (αλλά ο καθένας ανεξάρτητα από τον άλλον) είναι suspended επάνω σε ελατήρια!

Το 'Tapes Room' με τα αναλογικά STUDERS αριστερά και τα ψηφιακά και ενισχυτικά δεξιά.

Το Studio Ηχογράφησης, για όργανα και μικρά σύνολα.

Control Room, 'Tapes Room' και μικρό Studio σε χωριστά blocks από μπετόν και όλα... επάνω σε ελατήρια!
To topic έχει από χθες εισαχθεί στο Forum του A.C.A. για παρατηρήσεις από τους παρευρισκόμενους στην εκδήλωση και, μετά και από την συμβουλευτική παρέμβαση του Θέμη Ζαφειρόπουλου για την τεχνική διαδικασία, και του μουσικού Φίλιππου Τσαλαχούρη για τα μουσικά, θα μεταφραστεί στα Αγγλικά και θα περαστεί στο κυρίως web-site του ACA.GR (στο events section).