- Μηνύματα
- 196
- Reaction score
- 0
[imgl]http://www.avsite.gr/vb/attachment.php?attachmentid=13841&stc=1&d=1212157384[/imgl]Υπόθεση
Μια ψυχίατρος ξυπνάει ως τρόφιμος, στο ίδρυμα στο οποίο εργάζεται, μιας και όπως της εξηγούν κατηγορείται ότι κατακρεούργησε τον σύζυγο της με ένα τσεκούρι...
Τον θυμάστε εκείνον τον γλυκούλη νεαρό, που μάζευε τις πεταμένες φωτογραφίες από τα αυτόματα μηχανήματα και έκανε μ΄αυτές συλλογή, στην «Αμελί»; Που τον είδαμε πρόπερσι και στο «Μόναχο» του Spielberg;
Ε, λοιπόν ο εν λόγω, Ματιέ Κασοβίτς το όνομα, δεν στέκεται μόνο μπροστά από τον φακό, αλλά και από πίσω. Και μάλιστα με αξιώσεις. Το 1995, σκηνοθετώντας «Το Μίσος» La Haine του οποίου υπέγραψε και το σενάριο, μπήκε στο Top 250 του imdb.com, πράγμα δυσκολοκατόρθωτο για μη Αμερικανό καλλιτέχνη, όπου βρίσκεται μέχρι και σήμερα στο No236.
Κύλησε νερό στ΄αυλάκι και φιλμ στη μηχανή και το 2000 σκηνοθετώντας και γράφοντας το σενάριο της Αμερικανογαλλικής παραγωγής «Τα Πορφυρά Ποτάμια» The Crimson Rivers γνωρίζει ευρύτερα την επιτυχία και συζητιέται πλέον τα όνομά του και σαν σκηνοθέτη εκτός από ηθοποιού.
Φτάνουμε αισίως στο 2003, καταξιωμένος θα λέγαμε σαν ηθοποιός αλλά και με τις προηγούμενες ταινίες του σαν background, o Κασοβίτς καλείται από τα στούντιο της Columbia να σκηνοθετήσει ένα θρίλερ στα ίχνη της «6ης αίσθησης» του Ινδοαμερικανού Μ.Ν.Σιάμαλαν The Sixth Sense (1999) η οποία είχε αποφέρει αρκετά έσοδα (περίπου $ 300.000.000) στα ταμεία της Buena Vista. Του «κλείσανε» και την Halle Berry η οποία μόλις είχε πάρει το Oscar για το Monster's Ball (2001)
Φορτώσανε τα συμπράγκαλα λοιπόν σε τραίνα κι αεροπλάνα και πήγαν σε κάτι ψυχιατρικές φυλακές στο Quebec κι άρχισαν τα γυρίσματα. Τι φτιάξανε;
Δυστυχώς γι αυτούς (ούτε $60.000.000 στο box office) και για όσους είδαμε την ταινία ενώ είχαμε δει την «6η αίσθηση,» το αποτέλεσμα αποδείχτηκε συγκριτικά κατώτερο των προσδοκιών.
Το σενάριο προβλέψιμο από το πρώτο μισάωρο, (απ αυτά που κάνεις τον «μάγκα» στην καλή σου….- να δεις που τώρα θα….- σσστ, επιτέλους Γιάννη!) η υποκριτική από μέτρια έως…Πενέλοπε Κρουζ (mercy!) η δε σκηνοθεσία περιορίστηκε σε κλισέ γνωστά, βασισμένα στο αναπάντεχο, για να τρομάξει ο θεατής. Όπως το κλασικό που σκύβει ο πρωταγωνιστής και πίσω του βλέπουμε φάτσα-κάρτα το φάντασμα και παγώνουμε κ.λ.π. Τίποτα το πρωτότυπο. Το μακιγιάζ (special FX τσσς!…) αισθητά πρόχειρο κι αυτό.[IMGr]http://www.avsite.gr/vb/attachment.php?attachmentid=13842&stc=1&d=1212157504[/IMGr]
Και λάθη. Δεν είμαι γιατρός αλλά ξέρω να παίρνω την πίεση της μάνας μου. Ο Rob. Downey jr. δεν ξέρει, αλλά και κανείς δεν τον διόρθωσε. Oύτε και βλέπω λογικό να σε κλείνουν, άκουσον! στο ίδρυμα στο οποίο εργαζόσουν σαν γιατρός πριν λίγες ώρες, χωρίς δίκη, παρά μόνο και μόνο για να εξυπηρετηθεί το σενάριο.
Εν ολίγοις, δεν τρόμαξα –βασικός σκοπός ενός έργου του είδους- ούτε απόλαυσα σκηνοθεσία και υποκριτική. Μάλλον βαρέθηκα προς το τέλος, καθ’ οδόν προς τη λύση του μυστηρίου, όπου μετά τη «κοιλιά» του έργου, αποκαλύφθηκε, η λύση, απρόσμενα και βιαστικά, χωρίς κορύφωση, ίσως γιατί το μαντεύαμε απ την αρχή σχεδόν. Το ποιος και το πως και το γιατί.
Σε HD
Σαν ποιότητα εικόνας και ήχου, μια από τα ίδια. Η εικόνα μάλιστα, λόγω των ιδιαιτέρως υποφωτισμένων πλάνων της φυλακής όπου και γυρίζεται μεγάλο μέρος του έργου, θα έπρεπε να προσεχτεί περισσότερο. Το φαινόμενο του «πέπλου» στα σκοτεινά κομμάτια είναι έντονο και παρ όλες τις προσπάθειες ρύθμισης της συσκευής μου δεν βελτιώθηκε. Τα χρώματα απ την άλλη, είναι κάπως αχνά και ξεπλυμένα, όχι σαν του DVD αλλά όσο να ναι από την BR έκδοση περιμένεις κάτι καλύτερο. Η φωτογραφία του έργου , βασισμένη στο μπλε βοηθάει στο να δημιουργήσει ατμόσφαιρα αλλά πάσχει από λεπτομέρεια στα κοντινά καθώς και στο χρώμα του δέρματος. Γενικά ποιότητα HD o δίσκος δεν μου έβγαλε.
Ο ήχος, κι αυτός δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο. Μέτριος. Η αστραπή που ΄σκαγε πλάι σου έκανε «μπουμπουμ» κι όχι «κράατσσσ» αν γίνομαι αντιληπτός. Και τα τακούνια έκαναν μπλαφ-μπλαφ κι όχι τακα-τακα στα τσιμέντα στα πλακάκια. Απαιτητικός; ΝΑΙ. Σε HD την (ξανά)είδα την ταινία, όχι στο DVD. Έχω απαιτήσεις υψηλότερες κύριοι της παραγωγής-που θα ‘λεγε και κάποιος γνωστός μας.
Επιπλέον Υλικό
Πολύ ωραίο το clip του «Βehind Βlue Εyes»,τραγούδι των τίτλων, σε εκτέλεση από τους Limp Bizkit με τη συμμετοχή της Halle Berry – αλήθεια θυμάται κανείς την αρχική εκτέλεση των Pete/Roger/John και Keith; Κατά τα άλλα «On the Se»t, συνεντεύξεις συντελεστών κ.λ.π.
Bottom line: Μέτρια ταινία, μέτριο σενάριο, μέτρια σκηνοθεσία, μέτρια υποκριτική από –εκτός της Halle Berry- μέτριους ηθοποιούς, μέτριο transfer και μέτριος ήχος.
Άνετα μπορεί να σταθεί ως δίσκος αναφοράς….για το τι είναι μέτριο.
Ο τίτλος…γιατί Gothika; Τι θέλει να πει ο καλλιτέχνης;
Μια ψυχίατρος ξυπνάει ως τρόφιμος, στο ίδρυμα στο οποίο εργάζεται, μιας και όπως της εξηγούν κατηγορείται ότι κατακρεούργησε τον σύζυγο της με ένα τσεκούρι...
Τον θυμάστε εκείνον τον γλυκούλη νεαρό, που μάζευε τις πεταμένες φωτογραφίες από τα αυτόματα μηχανήματα και έκανε μ΄αυτές συλλογή, στην «Αμελί»; Που τον είδαμε πρόπερσι και στο «Μόναχο» του Spielberg;
Ε, λοιπόν ο εν λόγω, Ματιέ Κασοβίτς το όνομα, δεν στέκεται μόνο μπροστά από τον φακό, αλλά και από πίσω. Και μάλιστα με αξιώσεις. Το 1995, σκηνοθετώντας «Το Μίσος» La Haine του οποίου υπέγραψε και το σενάριο, μπήκε στο Top 250 του imdb.com, πράγμα δυσκολοκατόρθωτο για μη Αμερικανό καλλιτέχνη, όπου βρίσκεται μέχρι και σήμερα στο No236.
Κύλησε νερό στ΄αυλάκι και φιλμ στη μηχανή και το 2000 σκηνοθετώντας και γράφοντας το σενάριο της Αμερικανογαλλικής παραγωγής «Τα Πορφυρά Ποτάμια» The Crimson Rivers γνωρίζει ευρύτερα την επιτυχία και συζητιέται πλέον τα όνομά του και σαν σκηνοθέτη εκτός από ηθοποιού.
Φτάνουμε αισίως στο 2003, καταξιωμένος θα λέγαμε σαν ηθοποιός αλλά και με τις προηγούμενες ταινίες του σαν background, o Κασοβίτς καλείται από τα στούντιο της Columbia να σκηνοθετήσει ένα θρίλερ στα ίχνη της «6ης αίσθησης» του Ινδοαμερικανού Μ.Ν.Σιάμαλαν The Sixth Sense (1999) η οποία είχε αποφέρει αρκετά έσοδα (περίπου $ 300.000.000) στα ταμεία της Buena Vista. Του «κλείσανε» και την Halle Berry η οποία μόλις είχε πάρει το Oscar για το Monster's Ball (2001)
Φορτώσανε τα συμπράγκαλα λοιπόν σε τραίνα κι αεροπλάνα και πήγαν σε κάτι ψυχιατρικές φυλακές στο Quebec κι άρχισαν τα γυρίσματα. Τι φτιάξανε;
Δυστυχώς γι αυτούς (ούτε $60.000.000 στο box office) και για όσους είδαμε την ταινία ενώ είχαμε δει την «6η αίσθηση,» το αποτέλεσμα αποδείχτηκε συγκριτικά κατώτερο των προσδοκιών.
Το σενάριο προβλέψιμο από το πρώτο μισάωρο, (απ αυτά που κάνεις τον «μάγκα» στην καλή σου….- να δεις που τώρα θα….- σσστ, επιτέλους Γιάννη!) η υποκριτική από μέτρια έως…Πενέλοπε Κρουζ (mercy!) η δε σκηνοθεσία περιορίστηκε σε κλισέ γνωστά, βασισμένα στο αναπάντεχο, για να τρομάξει ο θεατής. Όπως το κλασικό που σκύβει ο πρωταγωνιστής και πίσω του βλέπουμε φάτσα-κάρτα το φάντασμα και παγώνουμε κ.λ.π. Τίποτα το πρωτότυπο. Το μακιγιάζ (special FX τσσς!…) αισθητά πρόχειρο κι αυτό.[IMGr]http://www.avsite.gr/vb/attachment.php?attachmentid=13842&stc=1&d=1212157504[/IMGr]
Και λάθη. Δεν είμαι γιατρός αλλά ξέρω να παίρνω την πίεση της μάνας μου. Ο Rob. Downey jr. δεν ξέρει, αλλά και κανείς δεν τον διόρθωσε. Oύτε και βλέπω λογικό να σε κλείνουν, άκουσον! στο ίδρυμα στο οποίο εργαζόσουν σαν γιατρός πριν λίγες ώρες, χωρίς δίκη, παρά μόνο και μόνο για να εξυπηρετηθεί το σενάριο.
Εν ολίγοις, δεν τρόμαξα –βασικός σκοπός ενός έργου του είδους- ούτε απόλαυσα σκηνοθεσία και υποκριτική. Μάλλον βαρέθηκα προς το τέλος, καθ’ οδόν προς τη λύση του μυστηρίου, όπου μετά τη «κοιλιά» του έργου, αποκαλύφθηκε, η λύση, απρόσμενα και βιαστικά, χωρίς κορύφωση, ίσως γιατί το μαντεύαμε απ την αρχή σχεδόν. Το ποιος και το πως και το γιατί.
Σε HD
Σαν ποιότητα εικόνας και ήχου, μια από τα ίδια. Η εικόνα μάλιστα, λόγω των ιδιαιτέρως υποφωτισμένων πλάνων της φυλακής όπου και γυρίζεται μεγάλο μέρος του έργου, θα έπρεπε να προσεχτεί περισσότερο. Το φαινόμενο του «πέπλου» στα σκοτεινά κομμάτια είναι έντονο και παρ όλες τις προσπάθειες ρύθμισης της συσκευής μου δεν βελτιώθηκε. Τα χρώματα απ την άλλη, είναι κάπως αχνά και ξεπλυμένα, όχι σαν του DVD αλλά όσο να ναι από την BR έκδοση περιμένεις κάτι καλύτερο. Η φωτογραφία του έργου , βασισμένη στο μπλε βοηθάει στο να δημιουργήσει ατμόσφαιρα αλλά πάσχει από λεπτομέρεια στα κοντινά καθώς και στο χρώμα του δέρματος. Γενικά ποιότητα HD o δίσκος δεν μου έβγαλε.
Ο ήχος, κι αυτός δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο. Μέτριος. Η αστραπή που ΄σκαγε πλάι σου έκανε «μπουμπουμ» κι όχι «κράατσσσ» αν γίνομαι αντιληπτός. Και τα τακούνια έκαναν μπλαφ-μπλαφ κι όχι τακα-τακα στα τσιμέντα στα πλακάκια. Απαιτητικός; ΝΑΙ. Σε HD την (ξανά)είδα την ταινία, όχι στο DVD. Έχω απαιτήσεις υψηλότερες κύριοι της παραγωγής-που θα ‘λεγε και κάποιος γνωστός μας.
[youtube]v/2Pp38SR1lMU[/youtube]
Επιπλέον Υλικό
Πολύ ωραίο το clip του «Βehind Βlue Εyes»,τραγούδι των τίτλων, σε εκτέλεση από τους Limp Bizkit με τη συμμετοχή της Halle Berry – αλήθεια θυμάται κανείς την αρχική εκτέλεση των Pete/Roger/John και Keith; Κατά τα άλλα «On the Se»t, συνεντεύξεις συντελεστών κ.λ.π.
Bottom line: Μέτρια ταινία, μέτριο σενάριο, μέτρια σκηνοθεσία, μέτρια υποκριτική από –εκτός της Halle Berry- μέτριους ηθοποιούς, μέτριο transfer και μέτριος ήχος.
Άνετα μπορεί να σταθεί ως δίσκος αναφοράς….για το τι είναι μέτριο.
ΥΠΟΘΕΣΗ 5,5/10
ΕΙΚΟΝΑ 7/10
ΗΧΟΣ 5,5/10
ΕΙΚΟΝΑ 7/10
ΗΧΟΣ 5,5/10
Ο τίτλος…γιατί Gothika; Τι θέλει να πει ο καλλιτέχνης;
Attachments
-
20,1 KB Προβολές: 1.582
-
14,5 KB Προβολές: 101