Greta MacBeth Lightspex, Ανιχνεύοντας την αναφορά του φωτός

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Ο εφησυχασμός δεν έχει θέση στη Projecting & Sounding ART . Και για να μη μιλάω για εταιρίες, εννοώ φυσικά εμένα.

Δεν είναι ψέμα. Ψάχνοντας για το καλύτερο όπως όλοι μας άλλωστε, πχ καλύτερο προβολέα, καλύτερο ενισχυτή, ηχεία κλπ, εγώ έχω κάτι παραπάνω να σκεφτώ.
Τα εργαλεία μου.

Πριν από 3 μήνες βρήκα στην Αμερική και έφερα στην Ελλάδα τον διακαή μου πόθο.


Το Actas II tης Barco

Το Actas II της Barco, το οποίο είναι το επίσημο μηχάνημα μέτρησης και χρωματικής ρύθμισης κάθε CRT προβολέα που βγαίνει από το εργοστάσιο της. Τοποθετείται ένας κυλιδρικός τρίχρωμος αναλυτής μπροστά από κάθε φακό και κάνει αυτόματη ρύθμιση σε όλα τα Barco προβολικά αλλά και ημιαυτόματη σε όλα των άλλων εταιριών.

Φυσικά στο τέλος κάνουμε και μικρομετρικό compensating σε κάθε χώρο με το Colοrfacts αλλά από ότι είδα τουλάχιστον στο δικό μου προβολέα που εργάστηκε εκτενώς η ρύθμιση στα Set points που προσφέρει πχ 5400, 6500, 9000 Kelvin ανάλογα με τη χρήση που προορίζεται, το επίπεδο προκαθορισμού φωτεινότητας με το Grayscale είναι απίστευτο.
Βέβαια τιμάτε και ανάλογα: 15,000.οο ευρώ !!!!
Μόνο 8 τέτοια ActasII έχουν εξέλθει παγκόσμια τη πόρτα του εργοστασίου.
Το ένα και μοναδικό για τον Ελληνικό χώρο είναι στα χέρια μου.

Αν τελειώσαμε λοιπόν με τα CRTs, (αν και έχω μια μεγάλη έκπληξη να σας ανακοινώσω όσο αναφορά το service τους αυτή τη φορά !!!) αλήθεια με τα ψυχοβγαλτικά ψηφιακά τι γίνεται;
Το τέλειο λοιπόν είναι ως γνωστό ο εχθρός του καλύτερου ακόμη και του άριστου!

Αν και τα πανάκριβα Colorfacts 6000 και 6500, είναι καταπληκτικά εργαλεία μέτρησης και ρύθμισης, αφού τα χρησιμοποιούν και άνθρωποι στο χώρο με αναμφίβολο βεληνεκές γνώσης και ιστορίας (βλέπε τον γείτονα, Andrea Manutti), βρίσκομαι στην αναζήτηση κάποιου πραγματικού Reference μηχανήματος.

Κάποιο που να μετράει το φως και να το αναλύει από το ΑΠΟΛΥΤΟ σκοτάδι ενός Home Theater, μέχρι τη ΠΙΟ ΦΩΤΕΙΝΗ εκπομπή.

Και η αναζήτηση αυτή δεν έχει μόνο πλώρη μόνο για ρυθμίσεις HT αλλά και για Reference μετρήσεις όλων των συσκευών (που δεν γίνονται ούτε από εταιρίες σε ολόκληρη την Ευρώπη) αφού είναι αλήθεια ότι τα παρόντα εργαλεία καλύπτουν και με το παραπάνω και τις πιο απαιτητικές εφαρμογές Home Theater που μπορούν να μου τύχουν!

Στα πλαίσια αυτής της αναβάθμισης, ήρθε από την Ιταλία ο Export Sales Manager της πολύ γνωστής εταιρίας κατασκευής προϊόντων χρωματικής ανάλυσης Greta McBeth, ο κ. Luca Tubbini για να μου κάνει επίδειξη στο χώρο μου, του φασματογράφου LightSpex, μεζί με τον εγχώριο αντιπρόσωπο και μάλιστα και συνονόματο κ. Νίκο Λάμπρου.

Η έκπληξη ήταν ζωγραφισμένη στα πρόσωπα τους όχι μόνο για τη διαμόρφωση του χώρου σαλονιού και Home Theater αλλά και για το είδος της εργασίας που το ήθελα. Μου εξήγησαν ότι πραγματικό φασματογράφο χρησιμοποιούν μόνο οι βιομηχανίες κατασκευής των ηλεκτρονικών προϊόντων ή βιομηχανίες που θέλουν να κάνουν επαλήθευση σε βιομηχανικές παρτίδες παραγωγής. Για παράδειγμα αν το χρώμα Ocean Blue που προμηθεύετε η Audi για το A4 είναι στους D65 ίδιο και απαράλλαχτο.

Μόλις ζεστάθηκε η συζήτηση μου είπαν ότι το Eye-One, o μίνι φασματογράφος που χρησιμοποιώ με τα Colorfacts, κάνει διαπιστωμένα εξαιρετική δουλεία ειδικά για Proofing monitor, projector , LCD, plasmas και ελάχιστες διαφορές θα βρούμε από ένα Reference Μηχάνημα, όπως το Light Spex.


Το εργαλείο!!!!

Επί του πρακτέου λοιπόν κύριοι.
Έσβησαν τα φώτα, το Lift και η οθόνη κατέβησαν και το τέρας ξεκίνησε.
Τα Notebooks μπήκαν πλάι-πλάι, εγώ με το Eye-one kαι τα Colorfacts και ο κ. Tubbini με το LightSpex και το ειδικό software του φασματογράφου

Ξεκινάμε με τα Color Primaries και αποτυπώνουμε ΙΔΙΑ τρίγωνα ακριβώς. Παίρνουμε και τις ακριβείς μετρήσεις μέσω excel και διαπιστώνουμε πλήρη ταύτιση. Το επιπλέον όμως που προσφέρει το LightSpex είναι το τέταρτο ψηφίο μετά την υποδιαστολή, που δίνει στο διάγραμμα CIE για τη ταυτοποίηση των χρωμάτων στην ακριβή χωροταξική του διάταξη, κάτι που μου εξήγησαν ότι είναι ανούσιο για χοντρές εφαρμογές χωρίς μικρομετρικό εύρος διόρθωσης όπως η προβολή.


Ο κ. Tubinni επί το έργο και ο κ.Λάμπρου παρακολουθεί


Συνεχίσαμε με τα IRE 100 έως το 0
Από το 100 έως και το 30 IRE είχαμε απίστευτα κοντινή αποτύπωση, γύρω στους 30 με 40 Kelvin διαφορά με το Reference μηχάνημα.
Και οι ίδιοι απόρησαν για το πόσο καλά ακολουθούσε το μικρό eye-one.

Στο 20 έως 10 (το μηδέν δεν το αναφέρω γιατί ο προβολέας ουσιαστικά δεν μπορεί να ελέγξει την ελάχιστη εκπομπή με κάποιο τρόπο) τα πράγματα άλλαξαν ιδιαίτερα στο 10. Στο 20 η ψαλίδα άνοιξε στους 90 Kelvin και στο 10 στους 980.
Μου εξήγησαν ότι κανένα όργανο πλην καλών φασματογράφων δεν μπορεί να δώσει μετρήσεις τόσο χαμηλά.
Μου τόνισαν ότι οι μίνι φασματογράφοι και όλοι οι τριχρωματικοί αναλυτες της αγοράς, όπως αυτός που χρησιμοποιώ και εγώ, θα πρέπει να τραβήξουν πάρα πολύ ώρα φωτεινότητα για να πολωθούν τα φίλτρα τους, με συνέπεια το φως να έλθει «λερωμένο» και να δημιουργείτε έτσι μεγάλη αναλογία noise to signal.

Ρώτησα τη περίπτωση που να προκαθορίζεται να πάρει λίγο φως και η μέτρηση μικρύνει ως προς το χρόνο για να μη λερωθεί η ανάγνωση του σήματος.
Η απάντηση από τον κ.Luca ήταν σαφής. Αν δεν διαβάσει όσο φως χρειάζεται για να πολωθούν τα φίλτρα και κάνει γρήγορες μετρήσεις (εννοώντας στα χαμηλά IRE που κανονικά αργεί η απορρόφηση φωτισμού ), δεν υπάρχει καμία αξιοπιστία αποτελέσματος και συνήθως αυτό συμβαίνει σε πονηρά προγράμματα που προκαθορίζουν από το 30 και το 40 τι μέγεθος να βγάλουν, για να μη φαίνεται πολύ άτακτο στο μάτι στο 20 και 10.
Συνήθως λοιπόν αυτά εξομαλύνουν τις δύσκολες περιοχές, ενεργώντας δηλαδή παραπλανητικά και ψεύτικα.


Ο Κ. Tubinni συνεχίζει ακάθεκτος

Στην ερώτηση μου μέχρι που να εμπιστεύομαι τα μετρητικά εργαλεία των Colorfacts μου απάντησε βλέποντας την εκτεταμένη τους μορφή 0-100 και συγκρίνοντας με τις μετρήσεις του LightSpex., ότι μέχρι και το 25 IRE με χρόνο ανάγνωσης ρυθμισμένο στο μέγιστο είναι άριστα.
Μέχρι εκεί όντως οι μετρήσεις ήταν πάρα πολύ κοντά, το είδα και με τα μάτια μου

Μου τόνισαν βέβαια ότι ο χώρος που μετράγαμε λόγω πολύ χαμηλών ανακλάσεων βοηθά πάρα πολύ και να προσέξω άλλους με ισχυρές ανακλάσεις να τηρώ το 30 σαν χαμηλή ρύθμιση, κάτι που κάνω από τις πρώτες μου ρυθμίσεις, όπως οι περισσότεροι γνωρίζετε..

Το Lightspex κατέβαινε μέχρι το 0 IRE και έμενε σταθερό με συνεχείς επαναλαμβανόμενες ρυθμίσεις.
Απίστευτο.


Τα δύο notebooks σε δράση

Ήταν όμως τρομερά δύσκολο στο χειρισμό με δαιδαλώδες μενού, αν και το πρόγραμμα των Colorfacts το υποστηρίζει με αυτοματοποιημένη χρήση, όπως για παράδειγμα με το Eye-one.

Πόσο κοστίζει όμως;
10,100 Ευρώ +ΦΠΑ στη full έκδοση, αυτή που χρειάζομαι.
Αν θα το πάρω;

Περιμένω ακόμη κάποιους καλεσμένους από τις ΗΠΑ, μιας πολύ μεγάλης εταιρίας για να δω και δικά τους προϊόντα, αν και οι τιμές τους προκαλούν τρόμο, αφού έχουν τιμή καλού τζιπ.

Ο κ. Lucca Tubbini θα έρθει και με ένα νέο software αρχές Απριλίου, για να ξαναδώ το LightSpex να δουλεύει ξανά αφού θα έχω διαμορφώσει πλέον άποψη και από τα άλλα δύο. Παρόλο τα 12,000 ευρώ είναι και ο πιο οικονομικός φασματογράφος της κατηγορίας τους αλλά αρκετά δύσκολος στη χρήση.

Η χαρα που πήρα το χθεσινό απογεύμα όμως, ήταν ότι αυτά που χρησιμοποιώ στις ρυθμίσεις μου μέχρι στιγμής, ταυτίζονται απόλυτα από το 25 IRE και πάνω με ένα καθαρά βιομηχανικό εργαλείο, όπως το LightSpex.
Οπότε όπως λέει και το τραγούδι, So Far So Good

Ανδρέα, επειδή την άλλη φορα που θα το φέρει ο κ. Tubinni, θα μου το αφήσει για Evaluation για 3 ημέρες, διοργανώνουμε ένα τεστ στα πρώτα μηχανήματα που κάναμε συγκριτικό για να επαλήθευσουμε τα αποτλέσματα;

Ετσι χωρίς κάποιο ιδαίτερο λόγο :wink:
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
729
Βαγγελη θελει και ρωτημα?

Ενας απο τους κυριους λογους που το AVSite προ(σ)καλει τους φιλους της εικονας και του ηχου σε νεες αναζητησεις εισαι και εσυ , καλε μου φιλε.

Εμπρος σε νεες ακουραστες αναζητησεις με σκοπο την προσεγγιση του καλυτερου δυνατου αλλα και της σωστης αξιολογησης και πληροφορησης.

Πως θα μπορουσα ποτε να αρνηθω? :wink:
 


Μηνύματα
14
Reaction score
0
ΒΑΓΓΕΛΗ ΜΟΥ , ΚΑΛΕ ΜΟΥ ΦΙΛΕ ΒΑΓΓΕΛΗ !!
ΕΓΩ , ΓΙΑΤΙ ΤΡΙΒΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΟΥ ???
ΧΙΧΙ !!!
Ο 7ΑΡΗΣ ΜΟΥ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΟΥ !!
 

Μηνύματα
531
Reaction score
0
Βαγγέλη είσαι απίστευτος κι απίθανος συνάμα :!: :D :!: :D :!:

Ένα μόνο έχω να σου προτείνω: να εξάγεις την δουλειά σου κι εκτός της ελληνικής επικράτειας :idea: :wink:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.811
Μηνύματα
3.028.796
Members
38.497
Νεότερο μέλος
Κωνσταντίνος Παντός
Top