IVDC : Εκπληκτική ανάρτηση από την FORD

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.856
Reaction score
146.314
Εδώ και λίγες μέρες οδηγώ το νέο μου αυτοκίνητο, το Ford S-Max και ανακάλυψα από "πρώτο χέρι" τι σημαίνει στην πράξη IVDC ανάρτηση, καθώς η ενημέρωση για το εν λόγω σύστημα ανάρτησης είναι σχεδόν ανύπαρκτη!

Ας τα πάρουμε από την αρχή.

Η Ford με το S-Max (και στη συνέχεια και στο Mondeo) λάνσαρε ως έξτρα όπσιον (με επιβάρυνση ~950 e) μια νέα ηλεκτρική ανάρτηση με την ονομασία IVDC (Interactive Vehicle Dynamic Control), η οποία δίνει στο χρήστη 3 ρυθμιστικά πλήκτρα στο κεντρικό μέρος της κονσόλας, εμπρός από το νέας εμφάνισης χειρόφρενο, με τις επιλογές (από αριστερά προς τα δεξιά) Comfort, Normal και Sport:
 

Attachments


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.856
Reaction score
146.314
Στο επίσημο site της FORD είναι σχεδόν ανύπαρκτη η ενημέρωση για το σύστημα αυτό για το S-Max, ενώ στο Mondeo αναγράφονται μόνο τα εξής:
(αντιγραφή από το site της FORD)

Διαδραστικό σύστημα ελέγχου της δυναμικής του αυτοκινήτου (IVDC)
Ακόμα και σε δύσκολες καταστάσεις οδήγησης, όπως το ολισθηρό οδόστρωμα ή οι απότομες στροφές, διατηρείτε πάντα τον πλήρη έλεγχο. Το σύστημα IVDC βελτιώνει εμφανώς την οδική συμπεριφορά, την ευστάθεια και την απόδοση των φρένων, ενώ το σύστημα συνεχώς ελεγχόμενης απόσβεσης (CCD) διασφαλίζει πάντα ομαλή απόσβεση.

Το σύστημα CCD παρακολουθεί συνεχώς και ρυθμίζει τη σκληρότητα των αμορτισέρ, κάθε δύο δέκατα του δευτερολέπτου, ελέγχοντας τη βύθιση ή ανύψωση του αμαξώματος στο φρενάρισμα ή στην επιτάχυνση και ελαχιστοποιώντας την πλευρική κλίση του αμαξώματος όταν στρίβει το αυτοκίνητο. Επιλέξτε ανάμεσα σε τρεις ρυθμίσεις της ανάρτησης - σπορ, κανονική ή άνετη. Αν χρειαστεί, το Mondeo ρυθμίζεται αυτόματα σε σπορ λειτουργία, για να αποτρέψει κλίση του αμαξώματος ή ντεραπάρισμα.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.856
Reaction score
146.314
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα σύστημα TC (Traction Control) που βασίζεται σε 7 αισθητήρες (one acting on each wheel and three others positioned to measure acceleration, pitch and roll - ένας σε κάθε τροχό, και τρεις που μετρούν την επιτάχυνση, τις κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα στις στροφές αλλά και το βύθισμα/ανύψωση του εμπρός και πίσω μέρους) το οποίο λαμβάνει υπόψιν του δεκάδες παραμέτρους (επιτάχυνσης, κλίσης, ταχύτητας, ολίσθησης, ποιότητας οδοστρώματος κτλ) με ρυθμό 120 φορές το δευτερόλεπτο και μεταβάλλει στην πράξη περισσότερο από 10 φορές το δευτερόλεπτο την σφιχτότητα του αμορτισέρ (μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενων βαλβίδων που βρίσκονται μέσα στα αμορτισέρ) αλλά πιθανά να επηρεάζει με κάποιο τρόπο και το ύψος του ελατηρίου, για το οποίο όμως δεν έχω βρεί ανάλογη πληροφόρηση.

Θεωρητικά αυτή η ακαριαία (σε λιγότερο από 1/10 του δευτερολέπτου) μεταβολή της σφιχτότητας της ανάρτησης μειώνει αισθητά την ενεργοποίηση του ESP, αλλά σε ακραίες οδηγικές συνθήκες τα 3 συστήματα IVDC+CCD, ABS και ESP συνδυάζονται και χρησιμοποιούνται σαν ένα συνολικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TC) για να μη χάσει ο οδηγός τον έλεγχο του οχήματος. Υποστηρίζεται ακόμα ότι με το συνδυασμό των παραπάνω συστημάτων μπορούν να επιτευχθούν έως και 10% μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος σε δρόμους με ανωμαλίες.

Είναι μια ενεργή ανάρτηση που σαν "κερασάκι στην τούρτα" δίνει και δυνατότητα επιλογής επιπέδου σφιχτότητας ανάρτησης από τον οδηγό με 3 δυνατές ρυθμίσεις, συνδυάζοντας έτσι υψηλά επίπεδα άνεσης με σωστή οδηγική συμπεριφορά και ακόμα πιο βελτιωμένη συμπεριφορά σε στροφές.
 

HV

Μηνύματα
3.939
Reaction score
0
Ειναι το ιδιο συστημα που εβαλε η GΜ στο Opel Astra H το 2006....Ο γνωστος σε ολους Sport Switch.........
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.856
Reaction score
146.314
Στην πράξη η ανάρτηση είναι ...μαγική!

Τα επίπεδα άνεσης είναι απίστευτα υψηλά, ενώ εντύπωση προκαλεί η παντελής έλλειψη κλίσεων σε στροφές. Δίνεται η εντύπωση πως οι αναρτήσεις αντισταθμίζουν την κλίση σε στροφές ίσως μάλιστα δίνουν και αντίθετη κλίση απ'αυτή που θα περίμενες, με αποτέλεσμα να μη νιώθεις καν τη στροφή!

Εντύπωση μου προκάλεσε το εξής σημείο στο μάνιουαλ του αυτοκινήτου, όπου εξηγεί τη ρύθμιση του ύψους της δέσμης των φώτων του οχήματος, ανάλογα με το φορτίο: αναφέρει πως ανάλογα με τον αριθμό των ατόμων και το βάρος των αποσκευών ρυθμίζεις το ύψος της δέσμης των φώτων σε μια από τις 8 συνολικά διαθέσιμες θέσεις, εκτός κι αν έχεις την ενεργή ανάρτηση, οπότε δε κάνεις καμιά ουσιαστικά ρύθμιση!

Το διαπίστωσα αυτό και στην πράξη, καθώς φόρτωσα το όχημα και δεν "έκατσε" καθόλου. Πιθανά λοιπόν να υπάρχει και ρύθμιση του ελατηρίου με κάποιον τρόπο, δε βρήκα όμως πληροφόρηση για αυτό το θέμα όπως προείπα.

Ταυτόχρονα είναι σαφές πως στην ρύμιση comfort υπάρχει αυξημένη απόσταση κίνησης του οχήματος προς τον κάθετο άξονα (εύρος ταλάντωσης ελατηρίου, όχι πλεύσεις κι όχι προς τα πλάγια) όταν υπάρχουν παρατεταμένα σαμαράκια στο οδόστρωμα σε υψηλές ταχύτητες οδήγησης, κινήσεις όμως που και δεν είναι ιδιαίτερα ενοχλητικές, αλλά εξαφανίζονται πλήρως στην ρύθμιση normal. Πλεύσεις ή ανεξέλεγκτες ταλαντώσεις δεν υπάρχουν σε καμιά περίπτωση.

Είναι για μένα αυτή η ανάρτηση το δυνατότερο σημείο της FORD σήμερα.

Γι'αυτό και στο διαφημιστικό CD της μαμάς FORD του επερχόμενου τότε Mondeo αλλά και του υπάρχοντος S-Max, βασικά την IVDC ανάρτηση διαφήμιζαν οι άνθρωποι στο βίντεό τους!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.856
Reaction score
146.314
Ταυτόχρονα με λύπη μου διαπίστωσα πως είμαι ο μόνος εν Ελλάδι που παρήγγειλα Ford S-Max με τη συγκεκριμένη ανάρτηση, ενώ οι πωλητές ελάχιστα ξέρουν να σου πούν γι'αυτήν, άσε που οι περισσότεροι όταν τους λές ενεργή ανάρτηση σου απαντούν "σπορ ανάρτηση" που είναι ένα όπσιον κοντότερων ελατηρίων, καμιά σχέση με το IVDC....

Ε, βέβαια, όταν οι διαφημίσεις των αυτοκινήτων στη χώρα μας δείχνουν ένα κούγκαρ να τρέχει και μια γκόμενα να περιμένει τον γοητευτικό οδηγό με το όμορφο ρολόι στο χέρι και καταλήγει στο σλόγκαν του τύπου "αυτό μου ταιριάζει" ή "το αυτοκίνητο της καρδιά σας" ή άλλες τέτοιες ανοησίες, σιγά μην ασχοληθεί ο άλλος με ενεργή ανάρτηση! Δε βάζει καλύτερα μια ηλιοροφή.....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.856
Reaction score
146.314
Συμβουλή: Αν πάρετε FORD S-Max ή Mondeo (στο Focus δε μπαίνει απ'όσο ξέρω) μη κάνετε το λάθος να το πάρετε χωρίς την ενεργή ανάρτηση, είναι όλα τα λευτά, είναι αυτό που αξίζει στη FORD σήμερα, είναι πολύ φτηνό για αυτό που δίνει και χαοτικά σημαντικότερο από βλακείες του τύπου ηλιοροφής.....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.856
Reaction score
146.314
Η ρύθμιση της ανάρτησης αλλάζει εν κινήσει και ακαριαία, με το πάτημα του κάθε πλήκτρου επιλογής. Ταυτόχρονα, πάνω από κάποια ταχύτητα μπαίνει αυτόματα η ρύθμιση Sport ιδίως αν ανιχνευτούν ανωμαλίες του οδοστρώματος ή απότομη στροφή.

Συνολικά βρέθηκε η χρυσή τομή άνεσης και ασφάλειας σε οικογενειακό αυτοκίνητο, χωρίς να υπάρχει ο συμβιβασμός μιας χαλαρής απλά ανάρτησης που φοβίζει σε ελιγμούς ή γρήγορη γενικά οδήγηση, ή μια σφιχτής που βαράει στους ελληνικούς γεμάτους λακούβες δρόμους.

Το αυτοκίνητο ενώ είναι ιδιαίτερα άνετο και κυριολεκτικά "απορροφάει" αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος (θυμίζοντας έντονα τα χαρισματικά citroen με τις κορυφαίες υδροπνευματικές αναρτήσεις), είναι και "τρένο", δε γέρνει καθόλου, κάθεται σωστά στο δρόμο, καταπίνει με ιδιαίτερα εντυπωσιακή άνεση τις στροφές και εμπνέει εμπιστοσύνη (θυμίζοντας αγωνιστικά στημένο αυτοκίνητο με διπλές αντιστρεπτικές και πολύ κοντές διαδρομές ανάρτησης). Και η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χωρτάτος....
 

Μηνύματα
2.318
Reaction score
1
Απάντηση: IVDC : Εκπληκτική ανάρτηση από την FORD

Καλές οι πληροφορίες , αλλά μάλλον δεν έχει να κάνει με το car audio , ούτε και με τον ήχο ...

Καλά ταξίδια και βόλτες να έχεις ...

Οσον αφορά την ενεργητική ανάρτηση , υπάρχει ως option και σε ακριβά μοντέλα standard , σε όλες τις μάρκες , και παντού κάνει την διαφορά ...
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Ν.Σχοινά, δεν συζητάμε μόνο για car audio εδώ. Θα το έχεις δει και από άλλα θέματα.
Κώστα, ενδιαφέρουσες πληροφορίες, όπως παρατήρησες δεν είναι διαδεδομένες, κακώς βέβαια.
 

Μηνύματα
2.885
Reaction score
50
Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες, αλλά εδώ θα διαφωνήσω:

...και χαοτικά σημαντικότερο από βλακείες του τύπου ηλιοροφής.....
Εντάξει, μπορεί η ηλιοροφή να εξυπηρετεί εντελώς διαφορετικό σκοπό από ασφάλεια, άνεση κτλ. αλλά βλακεία δεν είναι. Εκτός αν την παίρνεις μόνο για τη "μούρη" (αν θεωρείται κιόλας μούρη, δεν ξέρω). Sorry για το off-topic!
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: IVDC : Εκπληκτική ανάρτηση από την FORD

Κατ' αρχήν πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες σου Κώστα. Καλορίζικο και........πότε θα το οδηγήσουμε?? :crazy_3:"happy_1"

Στην Car Audio γράφουμε πέρα από ενισχυτές ηχεία κλπ και ό,τι έχει να κάνει με την αυτοκίνηση (4τροχα, 2τροχα κλπ) :cool_4: :happy_4:
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Καλορίζικο και καλοτάξιδο! :happy_4:
Πες μου ότι πήρες το 2.5Τ να σκάσω εντελώς από την ζήλεια μου... :crazy_1:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.856
Reaction score
146.314
Ευχαριστώ για τις ευχές!

Πήρα το 2.0 TD φυσικά...
Μετά από 1024 χιλ θα πρέπει να βάλω και βενζίνη... ε... πετρέλαιο ήθελα να πω!
Είναι πιο οικονομικό από το Saxo 1.1 της γυναίκας μου, και ζυγίζει το διπλάσιο (1850κ).
 


Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Re: IVDC : Εκπληκτική ανάρτηση από την FORD

Ευχαριστώ για τις ευχές!

Πήρα το 2.0 TD φυσικά...
Μετά από 1024 χιλ θα πρέπει να βάλω και βενζίνη... ε... πετρέλαιο ήθελα να πω!
Είναι πιο οικονομικό από το Saxo 1.1 της γυναίκας μου, και ζυγίζει το διπλάσιο (1850κ).


Μιλάμε για ροπήηηη!!!!! :cool_4:
Κώστα, έχεις το ίδιο όχημα με τον Σάκη (Κουτρουμπάνο) :happy_4:
 

HV

Μηνύματα
3.939
Reaction score
0
Εγω το 3λιτρο δεν το αλλαζω με τπτ και ας μην ειναι diesel :)
Απο την αλλη μου εχει γυαλισει το mustang το 4λιτρο που ειναι diesel.......
 

Μηνύματα
7.407
Reaction score
2.585
Ευχαριστώ για τις ευχές!

Πήρα το 2.0 TD φυσικά...
Μετά από 1024 χιλ θα πρέπει να βάλω και βενζίνη... ε... πετρέλαιο ήθελα να πω!
Είναι πιο οικονομικό από το Saxo 1.1 της γυναίκας μου, και ζυγίζει το διπλάσιο (1850κ).
Πραγματικά θερμές ευχαριστίες για τις πολύτιμες πληροφορίες που μας έδωσες. Αν καί μένω Αθήνα Από καιρό σκεφτόμουνα το S-Max και είχα διαβάσει κάπου λίγα στοιχεία για την συγκεκριμένη ανάρτηση της Ford για το Mondeo. Χαίρομαι πού είναι διαθέσιμη και στο S-Max που είναι για μένα πολύ σωστότερη αγορά παρ΄όλο που τα παιδιά έχουν φύγει και είμαι μόνος με τη γυναίκα μου. Έχω την εντύπωση ότι δεν είναι καθόλου μια ακόμα ενεργητική ανάρτηση, που λέει παραπάνω κάποιος άλλος συμφορουμίτης.
Για λόγους που έχουν χιλιοειπωθεί δεν μπορούμε να πάρουμε εμείς οι τυχεροι(!) Αθηναίοι Diesel (στην άλλη ζωή ίσως...) To 2,5T νομίζω καίει τα άντερά του. Υπομονή....wall_1wall_1wall_1
 

Μηνύματα
2.318
Reaction score
1
Απάντηση: IVDC : Εκπληκτική ανάρτηση από την FORD

@messenger σηκώνει πολύ κουβέντα , όπως και πότε γίνεται η εμπλοκή του ABS , ESP , TCS και πόσα άλλα ακρωνύμια που υπάρχουν στην αγορά , όμως όσον αφορά την ενεργητική ανάρτηση , όλοι οι κατασκευαστές είναι πολύ κοντά μεταξύ τους , και διαφοροποιούνται μόνο κατα τον τρόπο οδήγησης του ... Εγώ , ως χαλαρός οδηγός θα πρέπει να πάρω citroen c5 με πνευματικές-ενεργητικές αναρτήσεις , ενώ ο κολλητός ως γκαζάκιας θα πρέπει να πάρει Alfa romeo Junior ( έρχεται το καλοκαίρι ) με manettino που έρχεται στανταρντ με την ενεργητική ανάρτηση
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.877
Μηνύματα
3.066.143
Members
38.626
Νεότερο μέλος
silvain
Top