KILL SAMPLE

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
KILL SAMPLE


Ακούγεται από φίλους του ήχου, ότι η ψηφιακή τεχνολογία έκανε κακό στην μουσική.
Ας δούμε όμως, πως.

Το «ψηφιακό» κάνει κακό στην δημιουργία της μουσικής και όχι στην αναπαραγωγή.

Αυτό σημαίνει ότι κάπου υστερεί έναντι του «αναλογικού» ή φυσικού, πάντα κάτι μοναδικού [διαφορετικά σημεία].
Η ευκολία και όχι η ποιότητα, οδήγησε στην «αντιγραφή» που γέμιζε κενά της μουσικής, με «ίδιες φράσεις».
Μαζί με αυτό χάθηκε πολύτιμη πληροφορία, άρα υποβιβασμός.

Η προσπάθεια ξεκίνησε αναλογικά αλλά η ψηφιακή τεχνολογία το έκανε πολύ εύκολο και με πολλές δυνατότητες.
Έτσι έκανε κακό: SAMPLER KILLS MUSIC.

Γι΄αυτό προσέξτε τι ακούτε !
Ισχύει ?

Παρακαλώ να απαντήσετε με ένα ΝΑΙ ή ΟΧΙ και μετά περιγράψτε ότι θέλετε.
Όποιοι είναι ανάμεσα από τα δύο να μην απαντήσουν μέχρι τότε.
 



Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: KILL SAMPLE

Εγώ είμαι υπέρ πάντως !
Για πείτε, που κάνει λάθος.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Όχι.
Η τεχνολογία στον μόνο που κάνει κακό είναι στην... ξεπερασμένη τεχνολογία. Η εισαγωγή ψηφιακής τεχνολογίας στην παραγωγή και την αναπαραγωγή μουσικής έχει κάνει τόσο κακό σε αυτήν, όσο η εφεύρεση του πιάνου έναντι του αρχαίου "μονόχορδου".

...
 


Μηνύματα
7.140
Reaction score
4
Απάντηση: KILL SAMPLE

Εγώ είμαι υπέρ πάντως !
Για πείτε, που κάνει λάθος.
Γιατι δεν μας λες εσυ που εχει δικιο ? :138:
Προσωπικη μου αποψη ειναι οτι η αναγκη του ανθρωπου για μουσικη δεν εχει να κανει με παλιες και νεες τεχνολογιες.
Αν εχει τα μεσα θα τα χρησιμοποιησει αν δεν τα εχει, τοτε θα τα δημιουργησει.
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: KILL SAMPLE

Εγώ να σας πω γιατί συμφωνώ.
Υπάρχει ένα μουσικό κομμάτι που ακούς το πιατίνι (ντραμς) κάθε φορά διαφορετικό, γιατί έτσι ηχογραφήθηκε (χωρίς loops).
Υπάρχει και ένα άλλο που παίζει "μόνο του", έχοντας πάρει δείγματα από Χ πιατίνια και τα επαναλαμβάνει.

Δεν έχει διαφορά το ένα με το άλλο ?


Δεν νομίζω ότι αφορά όλη την ψηφιακή τεχνολογία γενικά αλλά το sampler όπως γράφει.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.996
Reaction score
23.133
Απάντηση: KILL SAMPLE

Το sampler είναι σαν το clipart. Το έχουν όλοι, εύκολα και γρήγορα. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως σταμάτησαν οι άνθρωποι να εμπνέονται.
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: KILL SAMPLE

Το sampler είναι σαν το clipart. Το έχουν όλοι, εύκολα και γρήγορα. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως σταμάτησαν οι άνθρωποι να εμπνέονται.
Σταμάτησαν να παίζουν όμως :116:.
 



PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.946
Reaction score
13.433
Η φύση του ήχου είναι αναλογική. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση υπάρχουν σίγουρα δύο μετατροπές. Μία σε ψηφιακή μορφή και μια πάλι σε αναλογική. Αν το αρχικό υλικό μιας ηχογράφησης μπορούσε να ενισχυθεί και να αποθηκευτεί απροβλημάτιστα δεν υπήρχε κανένα θέμα προς συζήτηση. Όμως η αναλογική ανάγνωση παρουσιάζει, σε βάθος χρόνου, προβλήματα αξιοπιστίας αλλά και ελάττωση της πληροφορίας. Ουσιαστικά αυτά τα προβλήματα έλυσε (εν μέρη) ο ψηφιακός ήχος.
 

Μηνύματα
48
Reaction score
0
Απάντηση: KILL SAMPLE

Λοιπον η απαντηση ειναι οχι.

Το αναλογικο δεν ειναι ντε και καλα καλυτερο, ουτε ομως και το digital.

Αναλυτικα (ας πουμε διαφορα cd/δισκων, η ιδια ομως θεωρια ισχυει για οτιδηποτε αναλογικο vs digital. οπως ας πουμε λαμπα vs transitor):

1. Analog
Οι αναλογικες πηγες διατηρου ολο το φασμα των δεδομενων, αλλα εχουν προβλημα θορυβου. Οσο πιο μακρυα παει το σημα, τοσο χαλαει (για να το πουμε απλα). Επειδη ομως διατηρουν ολο το φασμα, οταν δεν υπαρχουν απωλειες εχουμε καλυτερη αποκριση. (Καλυτερο μπασσο στο βινυλιο ας πουμε)

2. Digital
Οι Digital πηγες δειγματιζουν τα δεδομενα τους, οπως μια ταινια στο σινεμα εχει 25 με 30 καρε το δευτερολεπτο (δεν ειναι digital, απλα δεν υπαρχει η τεχνολογια ακομα για απειρα καρε με λογικη τιμη) ετσι ενα cd εχει 44000 δειγματα του ηχου κατα την ηχογραφηση (44ΚΗz).
Το τυμπανο του αυτιου τοσα μπορει να λαβει, οπως το ματι μπορει να πιασει γυρω στα 30 καρε.

Μαλιστα...... τοτε γιατι σε καποιουσ αρεσει ο αναλογικος ηχος? Γιατι, άλλα 44000 δειγματα θα ακουσεις εσυ και άλλα εγω. Στο cd, στην ιδανικη περιπτωση -που κανεις μας δεν εχει το παραμικρο προβλημα και εχουμε αυτια μουσικου- 8α ακουσουμε το ιδιο, αφου πρωτα τα δειγματα τα εχει μαζεψει μια μηχανη ηχογραφησης.
Αυτο ειναι η ουσιαστικη διαφορα.

Ομως οι digital πηγες εχουν κατι που δεν εχουν οι αναλογικες. Διορθωση σφαλματων εαν κατι συμβει απο την πηγη στο δεκτη, και καθολου απωλειες.

Το CD ας πουμε θα διαβασει πρωτα 5 δευτερολεπτα μουσικης και μετα θα τα δωσει στον ενισχυτη, εαν καποια στιγμη δει πως δεν μπορει να διαβασει, τοτε θα ξαναπροσπαθει για μεχρι 5 δευτερολεπτα (οποτε εαν το cdακι σου κανει διακοπες, καλυτερα αγορασε καινουργιο απο τοv μαυρο, γιατι εχει πολλες γρατζουνιες) Ακομα ομως και να δει πως χανει καποια δειγματα, τοτε ειναι αρκετα εξυπνο να προσπαθησει να "φανταστει" τι λειπει και να το αναπαραγαγει, με αρκετα καλα αποτελεσματα εαν τα δειγματα ειναι λιγα (το λεγομενο CRC που διαβαζετε καμια φορα στα περιοδικα). Εαν ειναι πολλα, δεν μπορει να κανει θαυματα.

Επισης επειδη ο ηχος μετατρεπεται σε δεδομενα (ουσιαστικα σε 0 και 1) μπορουμε να βαλουμε πολυ λεπτομερεια σε ενα CD. Σε ενα δισκο, δεν μπορουμε να γραψουμε πολυ δυνατα ας πουμε στα -6db, h βελονα θα χοροπηδαει (πραγματικοτητα, οχι μεταφορα) ασε που ο δισκος θα χωραει ενα-δυο κομματια σε καθε πλευρα (αυτος ειναι ο λογος που oi 45δες ακουγονταν πιο δυνατα απο τους 33ηδες. Δυνατη μουσικη θελει περισσοτερο χωρο να αναπτυχθει στο βινυλιο). Ενας καλος δισκος ειναι γραμμενος ας πουμε στα -13db ενω τα τωρινα εκτρωματα τησ μουσικης ειναι και στα -3db, αλλα αυτο σκοτωνει τη δυναμικη. Εαν ομως εχεις μεταλλαδικη μπαντα τοτε κανενα προβλημα! (Αυτο ειναι μια αλλη ιστορια, η λεγομενη "Loudness Wars")

Κλεινοντας να πω και ενα τελευταιο. Εαν ακουτε ας πουμε Christina Aguilera ή Oasis ή Red Hot Chilly Peppers, μην μπειτε στον κοπο να αγορασετε High End συστημα. Eιναι απο τους καλυτεχνες με τις χειροτερες ηχογραφησεις (και βαβουρτζιδικες για να ακουγονται σε pubs της Αγγλιας).

Αυτααααααα.... Don't kill the sample, embrace it :) (ή τουλαγχιστον know your enemy)
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.946
Reaction score
13.433
Τα 44 χιλιάδες δείγματα το δευτερόλεπτο δεν αντιστοιχούν σε 44 KHz απόκριση αλλά στο μισό. Αν προσθέσεις και το βαθυπερατό φίλτρο στην έξοδο μετά βίας πιάνεις τους 20 KHz για επίπεδη απόκριση.

Επίσης τα 16 bits ανάλυσης που είναι όλες οι ψηφιακές εγγραφές αντιστοιχούν σε 2 εις τη 16η δύναμη διακριτές στάθμες. Αυτό σημαίνει 65536 διακριτές στάθμες που θα πρέπει να καλύψουν το μουσικό γεγονός όταν τα αναλογικά έχουν άπειρες.
 


Μηνύματα
48
Reaction score
0
Απάντηση: KILL SAMPLE

PeterMeni λογικα αυτα που λες, θα το ψαξω και θα σου πω.

Guybrush τον συγκεκριμενο δεν ξερω. Ξερω πως απο το Californication και μετα, παρε το δισκο και περασε τον σε ενα οποιοδηποτε music editor. Θα δειw clipping kai το average RMS γυρω απο τα -6db. (Ασχετο:Kala τι μου θυμισε το avatar sou. Monkey Island! "But it's Pink!")
 

Μηνύματα
436
Reaction score
0
Το Californication δεν το έχω ψάξει. Ό,τι ακούω από εκεί τελευταία, είναι μόνο σε μπαρ...
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.946
Reaction score
13.433
Re: Απάντηση: KILL SAMPLE

PeterMeni λογικα αυτα που λες, θα το ψαξω και θα σου πω.

Guybrush τον συγκεκριμενο δεν ξερω. Ξερω πως απο το Californication και μετα, παρε το δισκο και περασε τον σε ενα οποιοδηποτε music editor. Θα δειw clipping kai το average RMS γυρω απο τα -6db. (Ασχετο:Kala τι μου θυμισε το avatar sou. Monkey Island! "But it's Pink!")
Ρίξε μια ματιά στο θεώρημα Shannon και Νyquist περί της συχνότητας δειγματοληψίας.
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: KILL SAMPLE

Να σημειώσω κάτι που ίσως δεν είδατε:
Το «ψηφιακό» κάνει κακό στην δημιουργία της μουσικής και όχι στην αναπαραγωγή.
Δηλαδή είναι το ίδιο να παίζει μια ομάδα 3 πνευστών (αναλογικό) ή να παίζει το ίδιο από samples ?
Ξεχάστε το μέσο-τρόπο αναπαραγωγής.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.036
Μηνύματα
3.038.762
Members
38.524
Νεότερο μέλος
dieccast
Top