Lulu: Αλληγορικές αποβράσεις συστημάτων στις Αρχές του 21ου αιώνα...

Μηνύματα
928
Reaction score
4
Απάντηση: Lulu:Αλληγορικές αποβράσεις συστημάτων στις Αρχές του 21ου αιώνα...

ειναι ενα κουραστικο ακουσμα, αυτο εννοω

σιγουρα εχει στιγμες με ενδιαφερον, αλλα χανοντε μεσα στο αταιριαστο μουσικο παντρεμα. Αν ηθελε ο Λου Ρηντ avant-gardισμους με μεταλ μπαντα, υπαρχουν δεκαδες καλυτερες για κατι τετοιο. Βεβαια δεν του εχω δωσει τις ευκαιριες που μπορει να χρειαζεται, αλλα με τοση διαρκεια οι πολλαπλες ακροασεις ειναι απαγορευτικες, αν κατι δεν κανει κλικ απο την αρχη, εστω και λιγο.

κατα τα αλλα, δεν υποτιμαω τπτ, απλα εβαλες τοση δουλεια οπως φαινεται σε αυτο που εγραψες που μου εκανε εντυπωση να ειναι μονο για κουβεντουλα στο φορουμ. Εφοσον ομως ειναι ετσι, πιστευω καποιος mod ισως να το βαλει στην κεντρικη σελιδα στα προβαλλομενα θεματα, αξιζει τον κοπο.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.047
Reaction score
60.018
Απάντηση: Lulu:Αλληγορικές αποβράσεις συστημάτων στις Αρχές του 21ου αιώνα...

...κατα τα αλλα,δεν υποτιμαω τπτ,απλα εβαλες τοση δουλεια οπως φαινεται σε αυτο που εγραψες που μου εκανε εντυπωση να ειναι μονο για κουβεντουλα στο φορουμ. Εφοσον ομως ειναι ετσι, πιστευω καποιος mod ισως να το βαλει στην κεντρικη σελιδα στα προβαλλομενα θεματα, αξιζει τον κοπο.
Tώρα θα μπορούσα να σου πω ότι γράφοντας επενδύω σε μυαλά που θα το πήγαιναν παραπέρα από μιά απλή κουβεντούλα...
ειναι ενα κουραστικο ακουσμα, αυτο εννοω...
σιγουρα εχει στιγμες με ενδιαφερον, αλλα χανονται μεσα στο αταιριαστο μουσικο παντρεμα. Αν ηθελε ο Λου Ρηντ avant-gardισμους με μεταλ μπαντα, υπαρχουν δεκαδες καλυτερες για κατι τετοιο. Βεβαια δεν του εχω δωσει τις ευκαιριες που μπορει να χρειαζεται, αλλα με τοση διαρκεια οι πολλαπλες ακροασεις ειναι απαγορευτικες, αν κατι δεν κανει κλικ απο την αρχη, εστω και λιγο.
Γιά να ερμηνεύσει κάποιος ό,τι αντιλαμβάνεται με το δικό του τρόπο,οφείλει πρώτα να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο το αντιλαμβάνονται οι υπόλοιποι...

Στίχοι από το εναρκτήριο κομμάτι:
"...The cook got drunk and all the whores they shrunk onto the size of dessert plates...Just a smalltown girl,who wants to give it a whirl,looking at the Brandenburg gate..."


Ξεκινάμε από το σημείο σύγκλισης:η "Lulu" του 21ου αιώνα είναι ομολογουμένως ένα δύσπεπτο πόνημα.Εκτός από το θεμελιώδη παράγοντα του συνασπισμού ετερόκλητων μουσικών οργανισμών,η αποξένωση του έργου στην αντίληψη του κοινού συντελείται χάρη στους εξής σουρρεαλιστικούς παράγοντες:

-Oι άλλοτε ανισόρροπα και άλλοτε επιτηδευμένα βωμολόχες ρίμες του Lou Reed.

-Το γεγονός ότι η απαγγελία του βρίσκεται διαρκώς σε διάφωνη συνήχηση με τη συνοδευτική μουσική,αφού έχει υιοθετήσει μιά ατονική πρόζα.Εάν μάλιστα ήθελε κάποιος να γίνει ΄΄κακός΄΄,θα μπορούσε να σημειώσει ότι ο καλλιτέχνης ΄΄έμαθε΄΄ επιτέλους να ερμηνεύει στο στούντιο όπως και στις ζωντανές του εμφανίσεις...

-Οι Metallica ως συνοδευτική μπάντα σχηματίζουν ένα μονοδιάστατο μουσικό χαλί που διακρίνεται επίσης στο συγκεκριμένο έργο από παλίνδρομες μεταπτώσεις στη ρυθμική του αγωγή.Ο James Hetfield με τα φωνητικά του πείθει περισσότερο ότι είναι...έμπλαστρο του Lou Reed,παρά ένα κορίτσι από επαρχιακή πόλη ("...smalltown giiiirrrll...") ή-ακόμα πιό σουρρεαλιστικά- ένα...τραπέζι ("...I am the progress...I am the Table!").



-H παρατεταμένη διάρκεια των κομματιών.Ακόμα και όποτε ξεκινήσουν ή εξελιχθούν με ενδιαφέροντες τρόπους,αργά ή γρήγορα θα εκφυλιστούν-με σαφή εξαίρεση εδώ το "Junior Dad"- σε μιά μηχανική κυκλική παράθεση των μουσικών δομών που έχουν ήδη παρουσιασθεί.
Τρανό παράδειγμα το κομμάτι "The View",όπου το clip της αναδιαρθρωμένης και φυσικά συντομότερης εκδοχής του-σε σκηνοθεσία Darren Aronofsky- την κάνει σαφώς πιό ελκυστική από την αυθεντική:


-Η πραγματοποιούμενη αντιθεση ανάμεσα στην υποδοχή της πλειοψηφίας του κοινού και τις θριαμβευτικές δηλώσεις των συντελεστών του έργου.

(Συνεχίζεται...)

...
Η ραγδαία άνθηση των σύγχρονων μουσικών ιδιωμάτων σε συνδυασμό με την τεχνολογική πρόοδο στα μέσα αναπαραγωγής επέβαλλε αναπόφευκτα στη μουσική τη δυνατότητα να γίνονται τα έργα της καταναλωτικό κτήμα μεγάλου πλήθους ακροατών που τα εισέπρατταν κιόλας σε εναλασσόμενες ακουστικές αποδόσεις.Για τους συνθέτες του μοντερνισμού κάτι τέτοιο δεν ήταν κατ'ανάγκη επιθυμητό.Το δικό τους κοινό προσελκυόταν από την αποκαλούμενη ΄΄σοβαρή΄΄ μουσική,έναν καλλιτεχνικό χώρο όπου οι ιδέες μπορούσαν να παρουσιασθούν ως μουσικοί σχηματισμοί,σε πλήρη αντίθεση με τη λαϊκή μουσική,η οποία αντιμετωπιζόταν ως ΄΄υποδεέστερη΄΄.Η μεταμοντέρνα μουσική-όπως και η φιλοσοφία του...Χαϊενδισμού:)- γεννά τον προβληματισμό κατά πόσο η ιεράρχηση ανωτέρου και κατωτέρου στον πολιτισμό είναι ορθή ή απλά ζήτημα κατοχής μέσω δήλωσης ("Είσαι ό,τι δηλώνεις").

Οι επιταγές της μουσικής εμπροσθοφυλακής(avantgarde) τη μετατρέπουν ολοένα και περισσότερο σε...φυλακή.Αντί της τεχνικής,βασικό διακύβευμα έχει πλέον καταστεί η συμμόρφωση προς δύο συχνά αντικρουόμενες απαιτήσεις:το βαθμό πρωτοπορείας σε συνάρτηση με την εμπορικότητα του εκάστοτε εγχειρήματος.Τα μουσικά έργα έχουν σημείο αναφοράς άλλα μουσικά έργα,όχι λόγω δικαιώματος,αλλά λόγω υποχρέωσης.Πρόκειται γιά ένα σημείο διαφοροποίησης από τον μοντερνισμό,ο οποίος θεωρούσε ως βασικό αντικείμενο της τέχνης την καθαρότητα των στοιχείων της τεχνικής.Εντός αυτού του περιθωρίου κυριαρχούν τ'αυτοσχέδια μέσα που πλάθουν διαρκώς την καθημερινότητά μας και φυσικά τα πανταχού παρόντα ΜΜΕ τα οποία ενίοτε την υπαγορεύουν.

Η μεταμοντέρνα τέχνη παίζει το ρόλο της μέσα στην καταναλωτική κοινωνία και τα προϊόντα της,ενώ ο μοντερνισμός προσπαθούσε να εκφράσει τη θεώρηση της ΄΄αλήθειας΄΄ του σύμπαντος στην πιο στοιχειώδη μορφή του.Οι τεχνικές ηχογράφησης και μίξης(και μεταγενέστερα η δυνατότητα για sampling) αντλούν έμπνευση από αυτή την ιδέα...
Στα τέλη της δεκαετίας του 50 και κατά τη δεκαετία του 60,άρχισαν να διαμορφώνονται νέα μουσικά ιδιώματα με μεταμοντέρνες και pop επιρροές,ενώ διάφορα ήδη υπάρχοντα άρχισαν παράλληλα να οικειοποιούνται μεταμοντέρνα στοιχεία.Η τζαζ,το rhythm’n’blues και το πρώιμο rock’ n’ roll(το οποίο θεωρείται από τον Henry Sullivan ως ρέκβιεμ για το μοντερνισμό),ξεκίνησαν τη διαμόρφωσή τους όχι μόνο χάρη στη νέα τεχνολογία αλλά και σ'ένα θεμελιωδώς διαφορετικό τρόπο παραγωγής ηχογραφήσεων.Αντί ενός ομοιογενούς τρισδιάστατου ήχου που θα προσομοίωνε την εμπειρία της ζωντανά παιζόμενης μουσικής,οι ηχογραφήσεις ευρείας κατανάλωσης κατά κανόνα ρίχνουν τον προβολέα στα φωνητικά,κατασκευάζοντας με τους υπόλοιπους ήχους έναν εικονικό ΄΄καταρράκτη΄΄ πίσω από το κομμάτι της μίξης στο οποίο δίνουν έμφαση.

Από τα μέσα της δεκαετίας του 60,αυτός ο ΄΄τοίχος ήχου΄΄(sound wall),αποτελούσε πλέον σταθερή αξία για την πλειοψηφία των ραδιοφωνικών σταθμών.Η ολική ενσωμάτωση τεχνικών studio μίξης,ηλεκτρονικών και πολυκάναλης διάστρωμάτωσης θα οδηγούσε στην ηγεμονία του ΄΄ροκ΄΄ ιδιώματος.Η ποπ μουσική με τη σειρά της αντικαθιστά τον ΄΄τραχύ΄΄ ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας για χάρη synthesizer,ακουστικών οργάνων και πιό ήπιων(΄΄φιλικών΄΄ στο αυτί) rhythm sections.Στα μεγάλα αστικά κέντρα,το dance ιδίωμα και οι DJ στα πάρτυ δημιουργούσαν μία εναλλακτική οδό στη μεταμοντέρνα πορεία της μουσικής με το να βάζουν δίσκους σε πικάπ,να ελέγχουν με το χέρι την ταχύτητά τους και χρησιμοποιώντας κονσόλες μίξης σαν μουσικα όργανα να προσθέτουν αντήχηση ή άλλα εφφέ.Με συχνές ρίμες στο μικρόφωνο αξιοποιούσαν το ρυθμό σα καμβά για τον δικό τους μήνυμα,καταλήγοντας νομοτελειακά στην rap μουσική και στο hip hop.
...
Για την κλασική μουσική,ο μινιμαλισμός θεωρείται το πρωταρχικό μεταμοντέρνο ιδίωμα ως αντίδραση στη ΄΄δυσνόητη΄΄ μουσική των μοντέρνων συνθετών.Από τους πρώτους μινιμαλιστές συνθέτες,ο La Monte Young(μαθητής του Schoenberg) ενσωματώνει σειραϊκές επιρροές στα μίνιμαλ έργα του.Ο Terry Riley επηρεάζεται από τις συνεχείς επαναλήψεις μοτίβων στην ινδική και τη ροκ μουσική.Ήταν ο μινιμαλισμός και οι σχετικές με αυτόν τάσεις στη μεταμοντέρνα μουσική που δημιούργησαν το υπόβαθρο για την επανένωση λαϊκής και «σοβαρής» μουσικής.
Γύρω στο 1970,avant garde ροκ και ποπ μουσικοί,όπως οι Suicide ή οι Throbbing Gristle, στρέφονται προς τις ηλεκτρονικές ενορχηστρώσεις,τη χρήση ανατολικών ρυθμών ή οργάνων (με πρότυπα τους Beatles που χρησιμοποίησαν sitar) και την επαναλαμβανόμενη μουσική, με εμμονή που θυμίζει τον βόμβο των μπάσων μιας πίπιζας,παρόμοια σε στυλ με τον μινιμαλισμό.Τέτοια ήταν η μουσική των Velvet Underground ή των Kraftwerk.
...
Επιπρόσθετα,η σαρδόνια ΄΄κοπτοραπτική΄΄ δόμηση στα μεταγενέστερα έργα του Stockhausen -τα οποία συνδυάζουν στοιχεία ΄΄ανωτέρου΄΄ και ΄΄κατωτέρου΄΄ επιπέδου σύμφωνα με τη μοντερνιστική διάκριση- υπήρξε βασική επιρροή αρκετών ποπ και ροκ συνθετών, όπως ο Frank Zappa ή οι Residents.
...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.047
Reaction score
60.018
Επικοινωνία δίχως...κοινωνία (Το παιγνίδι του ψέμματος)
...
Η σύγχρονη μουσική δημιουργία αξιολογείται κυρίως ως εμπορεύσιμο αγαθό ή πολιτιστικό προϊόν (και όχι ως μορφή η οποία–όπως την είχαν εξιδανικεύσει οι μοντερνιστές συνθέτες θ'αποτελούσε αυθύπαρκτη οντότητα λειτουργώντας γιά τον εαυτό της).Έχοντας την άνεση να είναι εμπορεύσιμη από δισκογραφικές εταιρίες-διαδίκτυο και να προάγεται από ένα σύστημα προβολής ειδώλων προς κατανάλωση,έχει σαν βάση όχι τη μουσική δημιουργία αυτή καθεαυτή,αλλά την πολιτιστική εικόνα που περιβάλλει σα ΄΄μεταφυσική΄΄ αχλύ την εκάστοτε μουσική έκφραση.Εικόνα που αντηχεί κι ενισχύεται μέσα από ταινίες,βίντεο,ΜΜΕ.

Σε παραλληλισμό με τη ρητορική τέχνη του ΄΄Χρυσού Αιώνα΄΄ που εξέπεσε στη δημαγωγία,το στυλ της δημοφιλούς μουσικής καθορίστηκε από τους όρους του καταναλωτικού lifestyle εκπίπτοντας στην ανάγκη γιά διαρκή εντυπωσιασμό παρά την απουσία ουσιαστικών νεωτερισμών.Τέρπει χωρίς ν'ανοίγει πόρτες σε κάτι διαφορετικό-το οποίο θεωρείται ΄΄μη φιλικό΄΄ προς το αγοραστικό κοινό.Επαναλαμβάνει με άψογες τεχνικά ερμηνείες κάτι που μας είναι οικείο και που περιμένουμε με υποσυνείδητη αγωνία ν’ ακούσουμε ώστε να ΄΄εντυπωσιαστούμε΄΄.Δημιουργείται από ένα σύνολο παραγωγών προκειμένου να μας εκπαιδεύσει συστηματικά στο ρόλο αναδρώντων χρηστών σε κάποιες τάσεις που το ίδιο σύνολο τις περισσότερες φορές εντοπίζει μ'επιστημονικές μεθόδους και καλλιεργεί εντός της αγοράς.

Από τη μιά πλευρά επομένως,έχουμε την ξεπερασμένη από την εξέλιξη των μέσων εξιδανίκευση της μουσικής δημιουργίας και από την άλλη την επικράτηση της επικοινωνιακότητας και των "Good Manufacturing Procedures" κατά τα γούστα ενός ευρέως καταναλωτικού ΄΄κοινού΄΄...


Οι Metallica υποτάσσουν ηθελημένα την τεχνοτροπία τους σ'εκείνη του Lou Reed ο οποίος τη μεταχειρίζεται ως μηχανισμό ΄΄σοκ και δέους΄΄.Η συνεργασία χειροτονήθηκε μεγαλοπρεπώς υπό τους όρους του starsystem,αποδίδοντας όμως ένα παράγωγο το οποίο αποξενώνει τους οπαδούς από αμφότερα τα μουσικά στρατόπεδα.Η οργή που κατοικοεδρεύει μέσα στους στίχους και τις μινιμαλιστικές δομές επενεργεί ως ιδιότυπη...εντολή.Ο ακροατής/χρήστης καλείται να διερευνήσει και ν'αναγνωρίσει τις δικές του αυταπάτες που αφορούν τόσο στη μουσική όσο και στην ερωτική τέρψη.Η μολυσματική διάσταση της εκπόρνευσης (κυριολεκτικής και μεταφορικής) εκδηλώνεται μέσα από την οπτική μιάς νεαρής ιερόδουλου,η οποία υιοθετεί στα πλαίσια του έργου τα πικρόχολα λόγια ενός εστέτ...αντεροβγάλτη.Και ως γνήσιο τέκνο των καιρών μας,αντανακλά ψυχρά μέσα από τη ματιά των άλλων την οδύνη της ανθρώπινης ύπαρξης,δίχως να θρηνεί ή να χαίρεται γι αυτήν.
Το ανελέητο σφυροκόπημα δεν είναι ιδιαίτερα ΄΄επικοινωνιακό΄΄,μιά και μας φέρνει αντιμέτωπους με άβολες αλήθειες κρατούμενες στα τρίσβαθα του εαυτού μας.Είναι όμως υψηλής καλλιτεχνικής αξίας από τη στιγμή που μας οδηγεί στην επίγνωση του αδιεξόδου.Καμία γη της επαγγελίας δεν είναι παρούσα προς διεκδίκηση και καμία μυθική Αρχή δεν αξίζει τη διαιώνιση.Η "Lulu" του 21ου αιώνα κυριεύεται από την ανησυχία της ψυχής γιά το επερχόμενο τέλος που δεν συνεπάγεται το τέλος και των υπολοίπων ατόμων.Στο μοναδικό ατελείωτο στοιχείο,το παιγνίδι εξαπάτησης εαυτού και αλλήλων,κανένα συναίσθημα δεν είναι αρκετά ανιδιοτελές ώστε να μας εξιλεώσει και καμία γνώση ικανή να μας απελευθερώσει.


Why do you cheat on me
Why do I cheat on thee
Why do I cheat on me
Why do I cheat on me

I have a passionate heart
It can tear us apart
I have the loves of many men
But I don't love any of them

Why do I cheat on me

You have your feelings
I have mine
I spit upon you and change my mind
I have many hearts to break
And many, many, many more to take

Let the light of stars pour out
Like a candle in a spout
Let the wick recede and break
Let the starlight radiate
Why do you cheat on me
Why do I cheat on me
Why do I cheat on thee
Why do I desecrate me
Why do I piss my dreams
That's because that's what it is

I have the drive
I got the scope
If I, if I, if I, could I give you a rope

Your love means zero to me
I'm a passionateless wave upon the sea
Passionateless wave upon the sea
Why, why, why
Do you cheat on me
Why, why, why
Do I cheat on thee
Oh why, do I cheat on me
Why do I cheat on myself
Well I got nobody else

I'm only young once
I want to taste it all and have fun
I have no real feelings in my soul
Where most have passion I got a hole
I really got nobody else

I want lovers like the rain
So many of them, so much the same
You say you love me, I know it's true
But I, I, I don't love you

Why do I cheat on me
Why do you cheat on me
Your love means zero to me
A passionateless wave
Your love means zero to me

Ο καλλιτεχνικός σκοπός του έργου έχει ήδη επιτευχθεί από τη στιγμή που μολύνει την ύπαρξη όσων εκτίθενται σ'αυτό με την παθιασμένη διερώτηση εάν πρόκειται περί αριστουργήματος ή ανοσιουργήματος.Κατά τον William Butler Yeats το σεξ και ο θάνατος είναι τα μοναδικά ζητήματα που ο νους ενός ενηλίκου βρίσκει πραγματικά ενδιαφέροντα.Όταν μάλιστα στα πλαίσια καλλιτεχνικής δημιουργίας χρησιμοποιούνται γιά να επικονιάζουν τα άνθη του πανταχού παρόντος ΄΄κακού΄΄,προκύπτουν έργα με ιδιαίτερη δυναμική τέρψης.Η σύγχρονη "Lulu" μένει ως ένα νοσηρό αριστούργημα που υπηρετεί την Τέχνη ακριβώς επειδή θορυβεί τους κοινωνούς της αντί να κατευνάζει.
 
Last edited:

Μηνύματα
13
Reaction score
10
Απάντηση: Επικοινωνία δίχως...κοινωνία (Το παιγνίδι του ψέμματος)

...
Η ραγδαία άνθηση των σύγχρονων μουσικών ιδιωμάτων σε συνδυασμό με την τεχνολογική πρόοδο στα μέσα αναπαραγωγής επέβαλλε αναπόφευκτα στη μουσική τη δυνατότητα να γίνονται τα έργα της καταναλωτικό κτήμα μεγάλου πλήθους ακροατών που τα εισέπρατταν κιόλας σε εναλασσόμενες ακουστικές αποδόσεις.Για τους συνθέτες του μοντερνισμού κάτι τέτοιο δεν ήταν κατ'ανάγκη επιθυμητό.Το δικό τους κοινό προσελκυόταν από την αποκαλούμενη ΄΄σοβαρή΄΄ μουσική,έναν καλλιτεχνικό χώρο όπου οι ιδέες μπορούσαν να παρουσιασθούν ως μουσικοί σχηματισμοί,σε πλήρη αντίθεση με τη λαϊκή μουσική,η οποία αντιμετωπιζόταν ως ΄΄υποδεέστερη΄΄.Η μεταμοντέρνα μουσική-όπως και η φιλοσοφία του...Χαϊενδισμού:)126:)- γεννά τον προβληματισμό κατά πόσο η ιεράρχηση ανωτέρου και κατωτέρου στον πολιτισμό είναι ορθή ή απλά ζήτημα κατοχής μέσω δήλωσης ("Είσαι ό,τι δηλώνεις").

Οι επιταγές της μουσικής εμπροσθοφυλακής(avantgarde) τη μετατρέπουν ολοένα και περισσότερο σε...φυλακή.Αντί της τεχνικής,βασικό διακύβευμα έχει πλέον καταστεί η συμμόρφωση προς δύο συχνά αντικρουόμενες απαιτήσεις:το βαθμό πρωτοπορείας σε συνάρτηση με την εμπορικότητα του εκάστοτε εγχειρήματος.Τα μουσικά έργα έχουν σημείο αναφοράς άλλα μουσικά έργα,όχι λόγω δικαιώματος,αλλά λόγω υποχρέωσης.Πρόκειται γιά ένα σημείο διαφοροποίησης από τον μοντερνισμό,ο οποίος θεωρούσε ως βασικό αντικείμενο της τέχνης την καθαρότητα των στοιχείων της τεχνικής.Εντός αυτού του περιθωρίου κυριαρχούν τ'αυτοσχέδια μέσα που πλάθουν διαρκώς την καθημερινότητά μας και φυσικά τα πανταχού παρόντα ΜΜΕ τα οποία ενίοτε την υπαγορεύουν.

Η μεταμοντέρνα τέχνη παίζει το ρόλο της μέσα στην καταναλωτική κοινωνία και τα προϊόντα της,ενώ ο μοντερνισμός προσπαθούσε να εκφράσει τη θεώρηση της ΄΄αλήθειας΄΄ του σύμπαντος στην πιο στοιχειώδη μορφή του.Οι τεχνικές ηχογράφησης και μίξης(και μεταγενέστερα η δυνατότητα για sampling) αντλούν έμπνευση από αυτή την ιδέα...
Στα τέλη της δεκαετίας του 50 και κατά τη δεκαετία του 60,άρχισαν να διαμορφώνονται νέα μουσικά ιδιώματα με μεταμοντέρνες και pop επιρροές,ενώ διάφορα ήδη υπάρχοντα άρχισαν παράλληλα να οικειοποιούνται μεταμοντέρνα στοιχεία.Η τζαζ,το rhythm’n’blues και το πρώιμο rock’ n’ roll(το οποίο θεωρείται από τον Henry Sullivan ως ρέκβιεμ για το μοντερνισμό),ξεκίνησαν τη διαμόρφωσή τους όχι μόνο χάρη στη νέα τεχνολογία αλλά και σ'ένα θεμελιωδώς διαφορετικό τρόπο παραγωγής ηχογραφήσεων.Αντί ενός ομοιογενούς τρισδιάστατου ήχου που θα προσομοίωνε την εμπειρία της ζωντανά παιζόμενης μουσικής,οι ηχογραφήσεις ευρείας κατανάλωσης κατά κανόνα ρίχνουν τον προβολέα στα φωνητικά,κατασκευάζοντας με τους υπόλοιπους ήχους έναν εικονικό ΄΄καταρράκτη΄΄ πίσω από το κομμάτι της μίξης στο οποίο δίνουν έμφαση.

Από τα μέσα της δεκαετίας του 60,αυτός ο ΄΄τοίχος ήχου΄΄(sound wall),αποτελούσε πλέον σταθερή αξία για την πλειοψηφία των ραδιοφωνικών σταθμών.Η ολική ενσωμάτωση τεχνικών studio μίξης,ηλεκτρονικών και πολυκάναλης διάστρωμάτωσης θα οδηγούσε στην ηγεμονία του ΄΄ροκ΄΄ ιδιώματος.Η ποπ μουσική με τη σειρά της αντικαθιστά τον ΄΄τραχύ΄΄ ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας για χάρη synthesizer,ακουστικών οργάνων και πιό ήπιων(΄΄φιλικών΄΄ στο αυτί) rhythm sections.Στα μεγάλα αστικά κέντρα,το dance ιδίωμα και οι DJ στα πάρτυ δημιουργούσαν μία εναλλακτική οδό στη μεταμοντέρνα πορεία της μουσικής με το να βάζουν δίσκους σε πικάπ,να ελέγχουν με το χέρι την ταχύτητά τους και χρησιμοποιώντας κονσόλες μίξης σαν μουσικα όργανα να προσθέτουν αντήχηση ή άλλα εφφέ.Με συχνές ρίμες στο μικρόφωνο αξιοποιούσαν το ρυθμό σα καμβά για τον δικό τους μήνυμα,καταλήγοντας νομοτελειακά στην rap μουσική και στο hip hop.
...
Για την κλασική μουσική,ο μινιμαλισμός θεωρείται το πρωταρχικό μεταμοντέρνο ιδίωμα ως αντίδραση στη ΄΄δυσνόητη΄΄ μουσική των μοντέρνων συνθετών.Από τους πρώτους μινιμαλιστές συνθέτες,ο La Monte Young(μαθητής του Schoenberg) ενσωματώνει σειραϊκές επιρροές στα μίνιμαλ έργα του.Ο Terry Riley επηρεάζεται από τις συνεχείς επαναλήψεις μοτίβων στην ινδική και τη ροκ μουσική.Ήταν ο μινιμαλισμός και οι σχετικές με αυτόν τάσεις στη μεταμοντέρνα μουσική που δημιούργησαν το υπόβαθρο για την επανένωση λαϊκής και «σοβαρής» μουσικής.
Γύρω στο 1970,avant garde ροκ και ποπ μουσικοί,όπως οι Suicide ή οι Throbbing Gristle, στρέφονται προς τις ηλεκτρονικές ενορχηστρώσεις,τη χρήση ανατολικών ρυθμών ή οργάνων (με πρότυπα τους Beatles που χρησιμοποίησαν sitar) και την επαναλαμβανόμενη μουσική, με εμμονή που θυμίζει τον βόμβο των μπάσων μιας πίπιζας,παρόμοια σε στυλ με τον μινιμαλισμό.Τέτοια ήταν η μουσική των Velvet Underground ή των Kraftwerk.
...
Επιπρόσθετα,η σαρδόνια ΄΄κοπτοραπτική΄΄ δόμηση στα μεταγενέστερα έργα του Stockhausen -τα οποία συνδυάζουν στοιχεία ΄΄ανωτέρου΄΄ και ΄΄κατωτέρου΄΄ επιπέδου σύμφωνα με τη μοντερνιστική διάκριση- υπήρξε βασική επιρροή αρκετών ποπ και ροκ συνθετών, όπως ο Frank Zappa ή οι Residents.
...
Η σύγχρονη μουσική δημιουργία αξιολογείται κυρίως ως εμπορεύσιμο αγαθό ή πολιτιστικό προϊόν (και όχι ως μορφή η οποία–όπως την είχαν εξιδανικεύσει οι μοντερνιστές συνθέτες θ'αποτελούσε αυθύπαρκτη οντότητα λειτουργώντας γιά τον εαυτό της).Έχοντας την άνεση να είναι εμπορεύσιμη από δισκογραφικές εταιρίες-διαδίκτυο και να προάγεται από ένα σύστημα προβολής ειδώλων προς κατανάλωση,έχει σαν βάση όχι τη μουσική δημιουργία αυτή καθεαυτή,αλλά την πολιτιστική εικόνα που περιβάλλει σα ΄΄μεταφυσική΄΄ αχλύ την εκάστοτε μουσική έκφραση.Εικόνα που αντηχεί κι ενισχύεται μέσα από ταινίες,βίντεο,ΜΜΕ.

Σε παραλληλισμό με τη ρητορική τέχνη του ΄΄Χρυσού Αιώνα΄΄ που εξέπεσε στη δημαγωγία,το στυλ της δημοφιλούς μουσικής καθορίστηκε από τους όρους του καταναλωτικού lifestyle εκπίπτοντας στην ανάγκη γιά διαρκή εντυπωσιασμό παρά την απουσία ουσιαστικών νεωτερισμών.Τέρπει χωρίς ν'ανοίγει πόρτες σε κάτι διαφορετικό-το οποίο θεωρείται ΄΄μη φιλικό΄΄ προς το αγοραστικό κοινό.Επαναλαμβάνει με άψογες τεχνικά ερμηνείες κάτι που μας είναι οικείο και που περιμένουμε με υποσυνείδητη αγωνία ν’ ακούσουμε ώστε να ΄΄εντυπωσιαστούμε΄΄.Δημιουργείται από ένα σύνολο παραγωγών προκειμένου να μας εκπαιδεύσει συστηματικά στο ρόλο αναδρώντων χρηστών σε κάποιες τάσεις που το ίδιο σύνολο τις περισσότερες φορές εντοπίζει μ'επιστημονικές μεθόδους και καλλιεργεί εντός της αγοράς.

Από τη μιά πλευρά επομένως,έχουμε την ξεπερασμένη από την εξέλιξη των μέσων εξιδανίκευση της μουσικής δημιουργίας και από την άλλη την επικράτηση της επικοινωνιακότητας και των "Good Manufacturing Procedures" κατά τα γούστα ενός ευρέως καταναλωτικού ΄΄κοινού΄΄...


Οι Metallica υποτάσσουν ηθελημένα την τεχνοτροπία τους σ'εκείνη του Lou Reed ο οποίος τη μεταχειρίζεται ως μηχανισμό ΄΄σοκ και δέους΄΄.Η συνεργασία χειροτονήθηκε μεγαλοπρεπώς υπό τους όρους του starsystem,αποδίδοντας όμως ένα παράγωγο το οποίο αποξενώνει τους οπαδούς από αμφότερα τα μουσικά στρατόπεδα.Η οργή που κατοικοεδρεύει μέσα στους στίχους και τις μινιμαλιστικές δομές επενεργεί ως ιδιότυπη...εντολή.Ο ακροατής/χρήστης καλείται να διερευνήσει και ν'αναγνωρίσει τις δικές του αυταπάτες που αφορούν τόσο στη μουσική όσο και στην ερωτική τέρψη.Η μολυσματική διάσταση της εκπόρνευσης (κυριολεκτικής και μεταφορικής) εκδηλώνεται μέσα από την οπτική μιάς νεαρής ιερόδουλου,η οποία υιοθετεί στα πλαίσια του έργου τα πικρόχολα λόγια ενός εστέτ...αντεροβγάλτη.Και ως γνήσιο τέκνο των καιρών μας,αντανακλά ψυχρά μέσα από τη ματιά των άλλων την οδύνη της ανθρώπινης ύπαρξης,δίχως να θρηνεί ή να χαίρεται γι αυτήν.
Το ανελέητο σφυροκόπημα δεν είναι ιδιαίτερα ΄΄επικοινωνιακό΄΄,μιά και μας φέρνει αντιμέτωπους με άβολες αλήθειες κρατούμενες στα τρίσβαθα του εαυτού μας.Είναι όμως υψηλής καλλιτεχνικής αξίας από τη στιγμή που μας οδηγεί στην επίγνωση του αδιεξόδου.Καμία γη της επαγγελίας δεν είναι παρούσα προς διεκδίκηση και καμία μυθική Αρχή δεν αξίζει τη διαιώνιση.Η "Lulu" του 21ου αιώνα κυριεύεται από την ανησυχία της ψυχής γιά το επερχόμενο τέλος που δεν συνεπάγεται το τέλος και των υπολοίπων ατόμων.Στο μοναδικό ατελείωτο στοιχείο,το παιγνίδι εξαπάτησης εαυτού και αλλήλων,κανένα συναίσθημα δεν είναι αρκετά ανιδιοτελές ώστε να μας εξιλεώσει και καμία γνώση ικανή να μας απελευθερώσει.


Why do you cheat on me
Why do I cheat on thee
Why do I cheat on me
Why do I cheat on me

I have a passionate heart
It can tear us apart
I have the loves of many men
But I don't love any of them

Why do I cheat on me

You have your feelings
I have mine
I spit upon you and change my mind
I have many hearts to break
And many, many, many more to take

Let the light of stars pour out
Like a candle in a spout
Let the wick recede and break
Let the starlight radiate
Why do you cheat on me
Why do I cheat on me
Why do I cheat on thee
Why do I desecrate me
Why do I piss my dreams
That's because that's what it is

I have the drive
I got the scope
If I, if I, if I, could I give you a rope

Your love means zero to me
I'm a passionateless wave upon the sea
Passionateless wave upon the sea
Why, why, why
Do you cheat on me
Why, why, why
Do I cheat on thee
Oh why, do I cheat on me
Why do I cheat on myself
Well I got nobody else

I'm only young once
I want to taste it all and have fun
I have no real feelings in my soul
Where most have passion I got a hole
I really got nobody else

I want lovers like the rain
So many of them, so much the same
You say you love me, I know it's true
But I, I, I don't love you

Why do I cheat on me
Why do you cheat on me
Your love means zero to me
A passionateless wave
Your love means zero to me

Ο καλλιτεχνικός σκοπός του έργου έχει ήδη επιτευχθεί από τη στιγμή που μολύνει την ύπαρξη όσων εκτίθενται σ'αυτό με την παθιασμένη διερώτηση εάν πρόκειται περί αριστουργήματος ή ανοσιουργήματος.Κατά τον William Butler Yeats το σεξ και ο θάνατος είναι τα μοναδικά ζητήματα που ο νους ενός ενηλίκου βρίσκει πραγματικά ενδιαφέροντα.Όταν μάλιστα στα πλαίσια καλλιτεχνικής δημιουργίας χρησιμοποιούνται γιά να επικονιάζουν τα άνθη του πανταχού παρόντος ΄΄κακού΄΄,προκύπτουν έργα με ιδιαίτερη δυναμική τέρψης.Η σύγχρονη "Lulu" μένει ως ένα νοσηρό αριστούργημα που ηπηρετεί την Τέχνη ακριβώς επειδή θορυβεί τους κοινωνούς της αντί να κατευνάζει.
Ασύληπτο!σε μουσικές αναλύσεις όλα που ζήσαμε και ζούμε!Με την κοινωνία μεγάλη εταίρα να εξαπατά τα μέλη της,εμάς!
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.218
Μηνύματα
3.045.624
Members
38.540
Νεότερο μέλος
TehLooney
Top