MARTIN LOGAN CLX -review

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Η ΚΑΤΑΛΗΞΗ .....

Είχα αποφασίσει να γίνει μόνιμο κομμάτι της ζωής μου . Είχα μεθοδεύσει και την τελευταία λεπτομέρεια για την κίνηση αυτή ! Η απόφαση δεν ήταν ούτε παρόρμηση της στιγμής ούτε αποτέλεσμα κεραυνοβόλου έρωτα. Ήταν απόφαση που πάρθηκε μετά από στενή σχέση δύο περίπου μηνών .

Η σχέση αυτή ξεκίνησε χλιαρά και κατέληξε παράφορο πάθος και αρρωστημένος εθισμός. Και αυτό έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία αν λάβει κανείς υπόψιν του ότι ύστερα από δεκαετίες εμπειριών είναι πολύ δύσκολο σήμερα κάτι να με κατακτήσει .

Μάλιστα θεωρούσα αδύνατον πλέον να μου συμβεί κάτι τέτοιο !
To προπερασμένο Σάββατο δυο ώρες μετά τα μεσάνυχτα ήλθε η ανατροπή ! Η μελαγχολική , σκοτεινή ,δωρική φωνή της Marianne Faithfull έσκιζε απελπισμένα την ησυχία της νύχτας αποδίδοντας με συγκλονιστικό τρόπο το Sister Morphine των Stones…..

Η συγκινησιακή διέγερση χτύπησε κόκκινο ! Απέκτησε σχεδόν οργασμικό χαρακτήρα ! Τότε αστραπιαία έζησα ξανά κάτι που μια φορά μόνο πριν δεκαετίες μου είχε συμβεί …. Τότε πάνω στην κορύφωση μιας απίστευτα ισχυρής ερωτικής σχέσης βρέθηκα σε κρίση πανικού !

Η στιγμιαία σκέψη ότι αυτή η αίσθηση μπορεί να φθαρεί από τον χρόνο και να πεθάνει κάποια στιγμή με αποδιοργάνωσε. Και εκείνη την στιγμή αποφάσισα να την δολοφονήσω εγώ! Διέλυσα την σχέση την στιγμή της απόλυτης κορύφωσής της. Πόνεσα , έκλαψα αλλά ύστερα από τόσα χρόνια η αίσθηση εκείνης της βραδιάς και το άφθαρτο βελούδινο πρόσωπο της μένουν στην σκέψη μου αλώβητα και συγκλονιστικά !

Η ίδια σχεδόν κρίση πανικού ήλθε χθες το βράδυ. Την στιγμή που «έσβηνε» το Sister Morphine τράβηξα το πολύμπριζο από την μπρίζα ! Είπα «ΤΕΡΜΑ» ! Δεν θα αφήσω αυτήν την αίσθηση να φθαρεί……..Την επομένη φώναξα τον Φίλο μου Νίκο Αντωνόπουλο να με βοηθήσει να τα συσκευάσουμε . Η αντίδρασή του αναμενόμενη. « Ρε πας καλά;;;; Τι πας να κάνεις;;;;; Δεν το σκέφτεσαι λίγο ακόμη;;;» Ήξερε τι έλεγε ! Είχε περάσει ώρες μαζί μου ακούγοντας το αντικείμενο του πόθου. Η απόφασή μου όμως δεν άλλαξε…...
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Ποιο όμως ήταν το αντικείμενο του πόθου ; Ήταν τα Martin Logan clx 25th Anniversary…

Κάποιοι εύλογα ενδεχομένως θα πουν . Σιγά ρε φίλε το νέο!!! Γνωρίζουμε την αδυναμία σου για τα πάνελ και ειδικά για τα Martin Logan !!! Τα πράγματα δεν είναι έτσι! Λατρεύω την τεχνολογία ήχου και δεν την προσεγγίζω μέσα από στερεότυπα και δογματισμούς.

Λατρεύω τις καλές-καλοσχεδιασμένες κόρνες . Λατρεύω όμως και τις καταπληκτικές ενεργές ναυαρχίδες της MERIDIAN και της ADAM. Γουστάρω με "1000" τα UTOPIA και θα ζούσα άνετα με τα κορυφαία μοντέλα της B&W , της KEF,της WILSON ή της SONUS FABER… Θα μπορούσα να ζήσω άνετα με ένα καλοσχεδιασμένο μονόδρομο όπως θα μπορούσα να ζήσω και με ένα πολύδρομo ATC.

Το πολυδιαφημισμένο και εξαιρετικής αποδοχής στα reviews Martin Logan Spire δεν με ενθουσίασε και δεν θα μπορούσα να ζήσω μόνιμα μαζί του……

Τι μπορεί όμως να έχει ένα ακόμη ηλεκτροστατικό ηχείο που προκαλεί έντονα το ενδιαφέρον ενός «κουρασμένου» (όπως εγώ) περιηγητή του χώρου της υψηλής ηχητικής πιστότητας ; Το μάλλον άσχημο αυτό ηχείο είναι ένα έργο τέχνης και τεχνολογίας .
Εκμαιεύει το μέγιστο από τις γνωστές ,παραδοσιακές σχεδιαστικές αντιλήψεις των ηλεκτροστατικών ηχείων και παίζει ξεδιάντροπα με εντυπωσιακές καινοτομίες στον τομέα της αναπαραγωγής χαμηλών συχνοτήτων . Τόσο εντυπωσιακές που αποτελούν από μόνες τους αιτία εκτεταμένης αναφοράς στο ηχείο αυτό…
 


Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Η ΑΓΝΟΙΑ , Η ΑΦΕΛΕΙΑ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΔΟΞΗ ΛΥΣΗ !



Σφιχτό μπάσσο , χαλαρό μπάσσο , γρήγορο μπάσσο , αργό μπάσσο ,μπάσσο « μιας νότας» κ.λ.π.,κ.λ.π….. «Όροι» που χρησιμοποιούνται συνέχεια για να χαρακτηρίσουν την συμπεριφορά ενός ηχείου στην αναπαραγωγή χαμηλών συχνοτήτων.

Ακούω τον ένα να λέει ότι το τάδε ηχείο έχει απαράδεκτο μπάσσο . Ακούω τον άλλον να λέει ότι το ίδιο ηχείο έχει καταπληκτικό μπάσσο. Διαβάζω στα fora κάποιους να αποφαίνονται με σιγουριά και ύφος χιλίων καρδιναλίων ότι ένα υπερηχείο που άκουσαν στην έκθεση hiend έχει άθλιο χαμηλό !!!!

Πως όμως ένα ηχείο που έχει καταπληκτικά ηλεκτροδυναμικά woofer (όπως το μεγάλο UTOPIA) με υψηλή παραμετροποίηση λόγω της χρήσης ρυθμίσιμων ηλεκτρομαγνητών (αντί συμβατικών μαγνητών) , state of the art καμπίνα και φόρτιση χαμηλού, είναι σχεδιασμένο από κορυφαίους μηχανικούς και δοκιμασμένο εξονυχιστικά στην πράξη να είναι μάπα στην αναπαραγωγή χαμηλών συχνοτήτων;;;;

Ποιος έχει δίκιο ;; Οι reviewers, ο τάδε χομπίστας ή ο δείνα επαγγελματίας ;;
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Δυστυχώς γύρω από αυτό το διαχρονικό θέμα εκτυλίσσεται μια αέναη παραφιλολογία με ατέρμονα χαρακτήρα και μορφή! Ποιος έχει δίκιο; Η απάντηση είναι όλοι και κανένας !
Και ο λόγος είναι απλός . Δεν νοείται ξεκάρφωτη συζήτηση που αφορά στο χαμηλό ενός δεδομένου ηχείου. Μπορούμε να συζητήσουμε απλά και μόνο για το χαμηλό της συνισταμένης «ηχείο Α+ χώρος Β».

Ένα ηχείο είναι καλό όταν διεγείρει τους ρυθμούς-στάσιμα του χώρου με ιδανικό τρόπο. Δηλαδή «ήπια» και ομοιόμορφα. Ένα ηχείο μπορεί να έχει εξαιρετική συμπεριφορά σε ένα χώρο και άθλια σε ένα άλλον.

Αυτό εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά των μονάδων , των καμπινών, των μπαφλών , του τύπου φόρτισης,της αρχής λειτουργίας , της τοποθέτησης του ηχείου ,την επιλογή της θέσης ακρόασης και κυρίως την μορφή «ακτινοβολίας» ! Ειδικά το τελευταίο (που βέβαια συναρτάται με κάποια από τα προηγούμενα) είναι καίριας σημασίας . Ας γίνω πιο συγκεκριμένος :
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Είναι γνωστό στους παροικούντες στην Ιερουσαλήμ ότι τα δίπολα ηχεία έχουν κατά κανόνα πιο «γρήγορο-καθαρό» χαμηλό. Που οφείλεται αυτό;

Ένα δίπολο παράγει ηχητικό κύμα με ταχύτητα ανάλογη του ηλεκτρικού σήματος . Αντίθετα ένα συμβατικό παντοκατευθυντικό παράγει ηχητική πίεση ανάλογη του ηλεκτρικού σήματος .

Με άλλα λόγια ένα δίπολο έρχεται σε σύζευξη με το φορτίο του αέρα προσδίδοντάς του ταχύτητα και όχι πίεση. Το αντίθετο συμβαίνει σε ένα παντοκατευθυντικό ηχείο.Αυτό έχει τεράστιες συνέπειες στην παραγωγή των χαμηλών συχνοτήτων .

Ένα καλοσχεδιασμένο δίπολο παράγει εξαιρετικά τα όργανα που παράγουν μπάσσο χωρίς να αυξάνουν την πίεση του αέρα . Τέτοια είναι π.χ. τα μεγάλα έγχορδα (τσέλλο, κοντραμπάσσο) και το πιάνο.

Αντίθετα τα δίπολα δεν μπορούν να αποδώσουν ρεαλιστικά τα όργανα που παράγουν χαμηλές συχνότητες δημιουργώντας υπερπίεση στον αέρα που διεγείρουν. Αυτό αναπόφευκτα συνεπάγεται συμβιβασμούς στην αναπαραγωγή των μεγάλων πνευστών (τούμπες, τρομπόνια κ.λ.π) και των μεγάλων κρουστών. Συμβιβασμούς που αφορούν στα δυναμικά στοιχεία και το "punch" του αποτελέσματος.
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Η πιθανότητα να «μπουμάρει» ένα καλοσχεδιασμένο παντοκατευθυντικό ηλεκτροδυναμικό στοιχείο σε ένα οικιακό χώρο είναι πολύ μεγάλη.

Πολύ μεγαλύτερη από την πιθανότητα να μπουμάρει ένα δίπολο. Αυτό είναι φυσική συνέπεια του γεγονότος ότι η δίπολη ακτινοβολία διεγείρει με σαφώς πιο φιλικό τρόπο (από ότι το κάνει η παντοκατευθυντική) τους ρυθμούς και τα στάσιμα του χώρου .

Η δίπολη ακτινοβολία όμως έχει και κάποια εμφανή μειονεκτήματα. Ενίοτε και υπό καθεστώς ειδικών συνθηκών παρουσιάζεται ακύρωση του χαμηλού λόγω συμβολής του απευθείας και του ανακλώμενου κύματος ή λόγω του τρόπου με τον οποίο «βλέπουν» οι μεγάλης επιφάνειας μεμβράνες την μάζα του αέρα με την οποία έρχονται σε σύζευξη.
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Τα ανωτέρω αλλά και αρκετά άλλα που δεν είναι της παρούσης οδηγούν σε τελείως διαφορετικές ανάγκες τοποθέτησης των διαφόρων τύπων ηχείου στον χώρο .

Συνήθως τα κλασικά ηλεκτροδυναμικά ηχεία (πηγές παντοκατευθυντικών χαμηλών συχνοτήτων ) πρέπει να τοποθετούνται σε περιοχές «υψηλής πίεσης» για να διεγείρουν σωστά τον χώρο . Αντίθετα τα δίπολα πρέπει να τοποθετηθούν σε περιοχές «μέγιστης ταχύτητας».
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Αυτές είναι ελάχιστες από τις διαφορές των κυριότερων ειδών ηχείων . Θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες πάνω σε αυτό το θέμα ! Καθίσταται όμως προφανές ότι δεν είναι απλή ιστορία να πετάξεις τυχαία ένα ηχείο στον χώρο και να περιμένεις να παίξει ( θυμίζω ότι μιλάμε εδώ για χαμηλές συχνότητες , γιατί αν μπλέξουμε και το υπόλοιπο συχνοτικό φάσμα τότε θα χάσουμε τελείως την μπάλα αφού θα συμμετέχουν και τα χαρακτηριστικά απορρόφησης, διάχυσης , ανάκλασης κ.λ.π,κ.λπ. του κάθε χώρου !).

Για αυτό επικρατεί αυτό το ηχητικό χάος στους εκθεσιακούς χώρους και για αυτό τρελαίνονται και οι επαγγελματίες όταν παίρνουν ένα σύστημα από ένα χώρο που ακούγεται καλά και μεταφέροντας το σε άλλο χώρο διαπιστώνουν απίστευτες και ανεπιθύμητες διαφορές.

Γι αυτό έχει νόημα και αυτό που αποκαλείται «στήσιμο» του συστήματος και το οποίο άδικα λοιδορείται από κάποιους φίλους του χώρου.




 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Ηθικό δίδαγμα πρώτο : Αν ένα σύστημα δεν ακούγεται κάπου καλά δεν σημαίνει ότι είναι κακό!

Ηθικό δίδαγμα δεύτερο : Αυτό που λέγεται ότι ένα καλό-καλοσχεδιασμένο-καλοκατασκευασμένο ηχείο όπου και να το βάλεις θα παίξει τουλάχιστον καλά είναι μπαρούφα ολκής!

Ηθικό δίδαγμα τρίτο : Αυτό που έγραψε ο reviewer στο stereophile ή στο Absolute sound (είτε είναι θετικό είτε είναι αρνητικό) μικρή αξία έχει γιατί το σύστημα σας « ηχείοΑ+ χώροςΒ+τοποθετήσεις κ.λ.π» είναι τελείως διαφορετικό από το δικό του ακόμη και αν χρησιμοποιείτε τα ίδια ηχεία και τα ίδια συνοδά μηχανήματα και παρελκόμενα !
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.347
Reaction score
125.291
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Συνήθως τα κλασικά ηλεκτροδυναμικά ηχεία (πηγές παντοκατευθυντικών χαμηλών συχνοτήτων ) πρέπει να τοποθετούνται σε περιοχές «υψηλής πίεσης» για να διεγείρουν σωστά τον χώρο . Αντίθετα τα δίπολα πρέπει να τοποθετηθούν σε περιοχές «μέγιστης ταχύτητας».
Αυτό σε κάποια φάση καλό είναι να το αναλύσεις (σε νέο thread) σε βαθμό κακουργήματος. Φυσικά έχεις 100000% δίκιο. Αλλά ποιοί τα ξέρουν αυτά νομίζεις?

Sorry για τη διακοπή....:120:

ΥΓ: αυτό δεν είναι "review", είναι ανεμοστρόβιλος γνώσεων!
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Εδώ έγκειται και η μαγκιά του όποιου αντιπροσώπου. Αντί να κόπτεται αφελώς ότι τα ηχεία του είναι τα καλύτερα θα πρέπει αυτό να το αποδεικνύει στην πράξη στήνοντας τα για demo στο σπίτι του υποψήφιου πελάτη αποδεικνύοντας ότι γνωρίζει την στοιχειώδη φυσική που χρειάζεται η αντίληψη της λειτουργίας των ηχείων σε οικιακούς χώρους .

Τι θα κάνει όμως ένας υποψήφιος πελάτης στην Κάρπαθο;;; Αν έχει lifestyle και waf περιορισμούς τότε δεν θα πρέπει να πάρει στα τυφλά π.χ. τα ATC 150 active ούτε τα MAGNEPAN 20.1. Με την ίδια λογική που δεν παίρνεις FERRARI για να την οδηγείς στα καλντερίμια του χωριού σου , στο οργωμένο χωράφι σου ή στην πυλωτή της πολυκατοικίας σου …
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Επανερχόμενος στο θέμα δίπολο ή πολυκατευθυντικό ; τίθεται το ερώτημα : δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις που οδηγούν σε ηχεία φιλικότερα στον μέσο χρήστη και τους περιορισμούς του;

Το θέμα αυτό έχει συζητηθεί από παλιά και έχουν προταθεί λύσεις .Είναι οι λύσεις που οδηγούν σε παραλλαγές της καρδιοειδούς ακτινοβολίας. Λύσεις όμως που απαιτούν υψηλού επιπέδου μηχανικούς και μάλλον υψηλότερο κόστος κατασκευής.

Η παραλλαγές της καρδιοειδούς ακτινοβολίας της συνδυάζουν πολλά από τα πλεονεκτήματα των διπόλων και των μονοπόλων. Οι κατασκευές αυτού του τύπου είναι πολύ πιο ευέλικτες στην τοποθέτησή τους στον χώρο και διεγείρουν τους «ρυθμούς» ικανοποιητικότερα σε πολύ περισσότερες περιοχές του χώρου ακρόασης .

Το θέμα είναι ευρύ και δύσκολα εξαντλήσιμο . Για όποιον ενδιαφέρεται περισσότερο θα πρέπει να καταφύγει σε σχετικά papers των HARRY F. OLSON, FERECIDIS-KEMPE και στο Avmentor όπου ο Δ. Σταματάκος έκανε εξαιρετική αναφορά με την σημαντική επικουρία του Rdoherty .

Κατασκευές με καρδιοειδή ή παραπλήσια ακτινοβολία υπάρχουν ελάχιστες και είναι υλοποιημένες συνήθως με ηλεκτροδυναμικές μονάδες ,ενίοτε πολλαπλά ηχεία , ημιανοικτές μπάφλες κ.λ.π., κ.λ.π……
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Δεν είχαμε όμως ποτέ δει μέχρι σήμερα κατασκευές επίπεδων ηχείων μεμβράνης (μαγνητοστατικά ή ηλεκτροστατικά πλήρους φάσματος) που η σχεδίαση ακτινοβολίας τους στα χαμηλά ανατρέπει τον "καθαρά" δίπολο χαρακτήρα και προσεγγίζει συμπεριφορές που κανείς δεν το ανέμενε.

Αυτό το κατάφερε η MARTIN LOGAN στην νέα ναυαρχίδα της το CLX. ; Ήταν κάτι ακραία φιλόδοξο που ανέτρεψε τα δεδομένα και άνοιξε νέους δρόμου στα ηχεία αυτού του τύπου.

Όταν πρωτοάκουσα-πρωτοδιάβασα για την συμπεριφορά αυτού του ηχείου αποφάσισα να είμαι επιφυλακτικός και να κρατώ «μικρό καλάθι» μέχρις ότου διαμορφώσω προσωπική άποψη.

Όταν τελικά σχημάτισα προσωπική εμπειρία έμεινα έκπληκτος.

Σε θέσεις (στον χώρο ακρόασης μου ) που τα προσωπικά μου ANALYSIS ΩMEGA , τα MAGNEPAN MG3a και τα μεγάλα QUAD δεν είχαν καθόλου μπάσσο τα CLX σκότωναν και θύμιζαν σε πολλά σημεία καλοστημένα LINN ISOBARIC ACTIVE!!!!

Πως το πέτυχε όμως αυτό η MARTIN LOGAN ;;; Ίσως να γίνει αντιληπτό από την περιγραφή και τα κείμενα που ακολουθούν !
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1RbfFhnpm50&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1RbfFhnpm50&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

To CLX είναι το πρώτο μη υβριδικό ηχείο που βγάζει η εταιρία μετά από πολλά χρόνια. Τελευταία μη υβριδική δημιουργία της εταιρίας ήταν στην δεκαετία του 80 το CLS.




Ένα full-range μονόδρομο ηλεκτροστατικό ηχείο που άφησε εποχή παρά τις εγγενείς μικρές αδυναμίες που είχε μια τέτοια υλοποίηση.

 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Το ηχείο έρχεται από το εργοστάσιο σε ογκωδέστατη συσκευασία !









.Μεταφέρεται και αποθηκεύεται μόνο οριζόντια και απαιτεί σεβαστό αριθμό τετραγωνικών μέτρων. Το βάρος του κάθε κουτιού είναι πάνω από 80kg. Λόγω μεγέθους κυρίως η μεταφορά του κάθε κουτιού απαιτεί 4 άτομα. Δεν μπαίνει σε ασανσέρ και απαιτεί επαρκή χώρο αποθήκευσης των συσκευασιών που δεν νοείται να πεταχθούν για ευνόητους λόγους

. Με την βοήθεια του φίλου μου Νίκου Αντωνόπουλου χρειάστηκα 2.30 περίπου ώρες για να αποσυσκευάσω τα ηχεία και να τα μεταφέρω –στήσω στον χώρο ακρόασης. Αντίθετα χρειάστηκα πάλι με την βοήθεια του 2 (μόνο!!!) ώρες για να τα κατεβάσω στην είσοδο και να τα συσκευάσω.

Το συγκεκριμένο μοντέλο CLX 25th ANNIVERSARY ζυγίζει περίπου 70Kg ! Κανένα ηχείο ηλεκτροδυναμικό ή πάνελ στα 35 χρόνια που ασχολούμαι με το «σπορ» δεν με δυσκόλεψε τόσο στις μετακινήσεις-μικρομετακινήσεις του στον χώρο ακρόασης για εκμαίευση του βέλτιστου ηχητικού αποτελέσματος.
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Το ηχείο είναι δίδρομο . Ο ένας "δρόμος" καλύπτει τα μεσαία και πρίμα και ο άλλος τα μεσοχαμηλά και το χαμηλό.
Αυτό έχει περισσότερα πλεονεκτήματα και λιγότερα μειονεκτήματα στην συγκεκριμένη σχεδίαση .

Πλεονεκτήματα :
1) Οι μεμβράνες είναι πιο ελαφρές από την μία και μοναδική που θα κάλυπτε όλο το φάσμα.
2) Χρησιμοποιούνται δύο μετασχηματιστές εισόδου (ένας για κάθε δρόμο). Και είναι γνωστό ότι μπορεί να υλοποιηθεί πιο εύκολα κορυφαίος μετασχηματιστής που υποστηρίζει μέρος του φάσματος παρά μετασχηματιστής που το καλύπτει όλο.
3) Μειώνονται οι κάθε είδους παραμορφώσεις και το φαινόμενο doppler.
4) Δίνεται δυνατότητα για διαφορετική δομή και γεωμετρία των δύο μονάδων ώστε να προκύψει optimum αποτέλεσμα.

Μειονεκτήματα:
Η ανάγκη-παρουσία crossover .

Ο τομέας που καλύπτει το άνω μέρος του ηχητικού φάσματος είναι (κατά την προσφιλή επιλογή της εταιρίας) μια τομή κυλινδρικής επιφάνειας από επίπεδο παράλληλο στον άξονα του κυλίνδρου.

Χρησιμοποιεί τους γνωστούς καινοτόμους στάτορες της εταιρίας . Και είναι καινοτόμοι γιατί η κατασκευή τους επιτρέπει καλύτερη σύζευξη της μεμβράνης με τον αέρα με αποτέλεσμα ευαισθησίες ηχείων και μέγιστες εντάσεις πρωτόγνωρες για μονάδες αυτού του τύπου και μεγέθους!


 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Εδώ θυμίζω ότι μια ηλεκτροστατική μονάδα αποτελείται μόνο από τρία τμήματα ,από τα οποία μόνο ένα είναι κινούμενο. Αποτελείται από δύο σταθερές διάτρητες , παράλληλες, μονωμένες μεταλλικές επιφάνειες (τους στάτορες).

Ανάμεσα τους βρίσκεται μια πανάλαφρη κινούμενη μεμβράνη . Η μεμβράνη φορτίζεται με σταθερό φορτίο. Αντίθετα το φορτίο των στατόρων μεταβάλλεται καθώς τροφοδοτούνται με «κατάλληλο» τρόπο από τους ενισχυτές .Έτσι η μεμβράνη δέχεται μεταβαλλόμενη δύναμη από το δημιουργούμενο εντός των στατόρων ηλεκτροστατικό πεδίο. Η δύναμη την κάνει και πάλλεται και έτσι παράγονται τα ηχητικά κύματα . Η κάτωθι εικόνα είναι ενδεικτική : (η μαύρη κινούμενη κατακόρυφη γραμμή είναι η μεμβράνη και οι μεταβλητού χρώματος και φορτίου ασυνεχείς λωρίδες οι στάτορες ) .....














 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Το ηλεκτροστατικό πεδίο έχει εξαιρετικά στοιχεία γραμμικότητας και ομοιογένειας.
Η κίνηση οφείλεται σε push-pull διαδικασία και η μεμβράνη έχει αμελητέο βάρος (μικρότερο και από τον αέρα που μετακινεί).

Πως λοιπόν ο ήχος μιας καλής ηλεκτροστατικής μονάδας να μην είναι καλύτερος από τον αντίστοιχο του οποιουδήποτε κώνου ή θόλου με τα πολλά κινούμενα μέρη , με την ανομοιογένεια του μαγνητικού πεδίου και το σαφώς μεγαλύτερο (ενίοτε εκατοντάδες φορές) βάρος των θόλων-κώνων+αναρτήσεων+πηνιών φωνής κ.λ.π.
Και μόνο τα αδρανειακά χαρακτηριστικά μαζί με τα χαρακτηριστικά του πεδίου αρκούν για να δικαιολογήσουν την υποκειμενική αίσθηση της υπεροχής!





Θυμίζω επίσης ότι οι και επίπεδες μαγνητοστατικές μονάδες έχουν μεγάλο βάρος και εκτός ελάχιστων περιπτώσεων οδηγούνται «μόνο από την μία πλευρά» και όχι σε όλα τα σημεία τους .Άρα και εδώ η θεωρητική υπεροχή της ηλεκτροστατικής μονάδας (από πλευράς αδράνειας και χαρακτηριστικών πεδίου) είναι εμφανής !
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.595
Μηνύματα
2.865.282
Members
37.934
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top