Mercedes CLA 200

Μηνύματα
32.970
Reaction score
28.000

Για όσους δεν αρκούνται στις επαρκέστατες επιδόσεις της «βασικής» έκδοσης κι επιδιώκουν το συνδυασμό της ποιοτικής κάλυψης των οικογενειακών αναγκών που προφέρει το νέο της μικρομεσαίο 4θυρο κουπέ με την οδηγική απόλαυση, η Mercedes προτείνει μια αρκετά πιο δυνατή και σαφώς πιο γρήγορη έκδοση της CLA με τον ίδιο κινητήρα τούρμπο των 1.600 κ.εκ.

Η μεγάλη επιτυχία της CLA στην ελληνική αγορά από τους πρώτους κιόλας μήνες του λανσαρίσματός της (τηρουμένων πάντα των αναλογιών, σε μια αγορά εντελώς αναιμική λόγω της κρίσης) αποδεικνύει ότι η Mercedes έκανε μια πολύ κίνηση με τη δημιουργία του μικρομεσαίου 4θυρου κουπέ μοντέλου της, σε μία εποχή που ακόμα και οι αγοραστές "premium" αυτοκινήτων στρέφονται προς μικρότερες κατηγορίες. Με την επιλογή της αυτή, έδωσε την ευκαιρία σ' ένα κοινό που, είτε λόγω νεαρής ηλικίας είτε λόγω οικονομικής …αυτοσυγκράτησης στο πλαίσιο της κρίσης, ήθελε ένα "premium" οικογενειακό αυτοκίνητο με πιο προσιτή τιμή, να μπορεί να επιλέξει ένα τέτοιο αυτοκίνητο με τιμή εκκίνησης αρκετά κάτω από τα 30.000 ευρώ, φέρνοντας έτσι στις εκθέσεις της και αγοραστές που πιθανόν να μην έρχονταν αν δεν υπήρχε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Η CLA βεβαίως δεν πουλάει μόνο επειδή είναι μία «οικογενειακή» Mercedes με αισθητά χαμηλότερη τιμή από αυτή της C-Class, αλλά κι επειδή διαθέτει μια σειρά από πλεονεκτήματα, εκ των οποίων το όμορφο σχήμα της που, όπως διαπιστώσαμε, τραβάει πολλά βλέμματα, δεν είναι το μοναδικό, ούτε καν το σημαντικότερο. Με μήκος 4,63 μ., είναι μεγαλύτερη σε εξωτερικές διαστάσεις από την A-Class, ώστε να αυξηθεί ο χώρος αποσκευών (στοιχείο σημαντικό στα 4θυρα κουπέ, που συνδυάζουν τη σπορ εμφάνιση με την οικογενειακή λειτουργικότητα) και να διευκολυνθεί η σχεδίαση του πίσω μέρους με τρόπο που να συνδυάζει την κουπέ γραμμή με επαρκές εσωτερικό ύψος. Αυτές οι διαφορές έδωσαν στους μηχανικούς της εταιρείας τη δυνατότητα να πετύχουν μια εξαιρετική αεροδυναμική, με αεροδυναμικό συντελεστή Cx μόλις 0,23, τον καλύτερο αυτή τη στιγμή στον κόσμο για αυτοκίνητο παραγωγής (ρεκόρ μάλιστα που σύντομα θα σπάσει από την ίδια τη CLA, καθώς αναμένεται η έκδοση CLA 180 BlueEFFICIENCY Edition, που έχει συντελεστή Cx 0,22).

Οι διαφορές με την A-Class δεν σημαίνουν φυσικά ότι δεν υπάρχουν και ομοιότητες, πέρα από την κοινή «πλατφόρμα». Το εσωτερικό είναι σχεδόν ίδιο σχεδιαστικά και λειτουργικά, με διαφορές μόνο στη διαμόρφωση της οροφής στο πίσω μέρος. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι αντίστοιχοι, δηλαδή απολύτως επαρκείς για 4 επιβάτες (χωρίς να είναι και οι κορυφαίοι της κατηγορίας, λόγω και του σχήματος του αυτοκινήτου, που όπως και στην A-Class πίσω δεν έχει πολύ «αέρα» πάνω από τα κεφάλια). Ο χώρος αποσκευών, όμως, της CLA είναι σημαντικά μεγαλύτερος, παραπέμποντας στη μεσαία κατηγορία με τα 471 λίτρα του, 130 περισσότερα από αυτόν της A-Class. Έτσι η CLA μπορεί να ανταποκριθεί με απόλυτη επιτυχία στο ρόλο της ως οικογενειακού αυτοκινήτου κι αυτή είναι στην ουσία η βασική διαφορά της με την A-Class.


Για την ποιότητα κατασκευής φυσικά δεν τίθεται θέμα, είναι κορυφαία και θυμίζει ανά πάσα στιγμή ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με σήμα το αστέρι! Πολύ καλή είναι επίσης και η εργονομία του αυτοκινήτου, με μία θέση οδήγησης που προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτείς με ακρίβεια. Το μόνο πράγμα για το οποίο μπορούμε να κάνουμε κάποια κριτική, είναι το γεγονός ότι οι χώροι για μικροαντικείμενα δεν είναι σπουδαίοι, ιδιαίτερα οι ανοιχτοί που είναι λίγοι. Σημαντική διαφορά με την A-Class υπάρχει όμως στο θέμα της τιμής, αφού η CLA είναι και μεγαλύτερο αυτοκίνητο και τελικά απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό. Οι τιμές ξεκινούν από 31.900 ευρώ χωρίς απόσυρση για τη CLA 200, με πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής (Attention Assist), σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (Collision Prevention Assist), ενεργό καπό για προστασία πεζών, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, ραδιο-CD με έγχρωμη οθόνη, θύρα USB, MP3, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι , σύστημα start-stop, σύστημα προειδοποίησης απώλειας πίεσης ελαστικών, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού κλπ.

Το καλό με τη Mercedes είναι ότι προσφέρει τα μοντέλα της με μία αρκετά μεγάλη γκάμα κινητήρων, έτσι ώστε να μπορεί ο καθένας να διαλέξει το συνδυασμό δύναμης-επιδόσεων-κατανάλωσης- τιμής που επιθυμεί και που ανταποκρίνεται στα οικονομικά του. Η CLA 200 είναι η δεύτερη έκδοση της σειράς κι αν ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,6 λίτρων με τον άμεσο ψεκασμό και τους 122 ίππους της CLA 180 μας εντυπωσίασε, εύκολα συμπεραίνει κανείς ότι η έκδοση με τους 156 ίππους που χρησιμοποιείται στη CLA 200, είναι πολύ παραπάνω από επαρκής. Πολύ περισσότερο αφού δεν έχει απλώς μεγαλύτερη ισχύ αλλά (κι αυτό είναι το πιο σημαντικό) και μεγαλύτερη ροπή κατά 25%. Είναι, λοιπόν, ένα αρκετά δυνατό και γρήγορο αυτοκίνητο (8,6'' αναφέρει η Mercedes για την επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα), με το οποίο προσπερνάς ασφαλέστατα ακόμα και στις πιο δυσμενείς συνθήκες (ορεινές διαδρομές με φορτίο κλπ.) και μπορείς να οδηγήσεις αρκετά γρήγορα αν το επιθυμείς.

Πρόκειται, λοιπόν, για ένα πολύ καλό συνδυασμό ανάμεσα στη χρήση ενός κινητήρα περιορισμένου κυβισμού και στην παροχή ισχύος για καλές επιδόσεις. Μόνο που αυτή η αυξημένη σε σχέση με τη CLA 180 ισχύς έχει και κάποιες επιπτώσεις στην κατανάλωση, η οποία δεν είναι μεν υπερβολική για αυτοκίνητο αυτών των επιδόσεων, αλλά είναι αυξημένη σε σχέση με την 180, ιδιαίτερα στην πόλη. Έτσι, η CLA 200 ανεβαίνει συνήθως στην πόλη πάνω από 10 λίτρα/ 100 χλμ., ενώ στον αυτοκινητόδρομο εύκολα ανεβαίνει πάνω από 8 λίτρα/100 χλμ. αν και μπορείς με λίγη αυτοσυγκράτηση στις επιταχύνσεις και με ταχύτητες στα όρια του νόμιμου (που υπενθυμίζουμε ότι είναι 130 χλμ./ώρα) να την περιορίσεις κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ., λόγω της εξαιρετικής αεροδυναμικής του αυτοκινήτου. Πολύ καλή είναι η συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις, που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (και το οποίο επιβαρύνει την τιμή του αυτοκινήτου κατά 2.480 ευρώ). Ένα καλό κιβώτιο, γρήγορο στις αλλαγές, πιο «μακρύ» από το χειροκίνητο που δοκιμάσαμε στην CLA 180, αλλά και καλά κλιμακωμένο σε σχέση με τη δύναμη του κινητήρα (κάτι που διευκολύνεται βέβαια και από την ύπαρξη 7 σχέσεων).

Η προσθιοκίνητη CLA έχει εξαιρετική οδική συμπεριφορά, δείχνοντας ότι η Mercedes έχει πλέον πολύ καλή τεχνογνωσία στην μπροστινή κίνηση, παρά το ότι τα περισσότερα αυτοκίνητά της είναι οπισθοκίνητα. Το αυτοκίνητο έχει πολύ καλό κράτημα και πρόσφυση υψηλού επιπέδου, που σπάνια ζητάει την επέμβαση του (πολύ καλού) ESP, είναι εντελώς ουδέτερο σε συμπεριφορά, δεν υποστρέφει υπερβολικά ούτε εύκολα, δεν έχει τάση να «γυρίζει» αν αφήσεις το γκάζι και γενικά έχει μία «ακρίβεια» στη συμπεριφορά του, που δεν τη χάνει όσο κι αν την πιέσεις. Το τιμόνι έχει πολύ ικανοποιητική αίσθηση αλλά, όπως σε όλες τις Mercedes, μέτρια επαναφορά, ενώ τα φρένα είναι, όπως σε όλες τις Mercedes, εξαιρετικά. Όσο για την άνεση, δεν βρίσκεται στα κορυφαία επίπεδα που προσφέρουν οι μεγαλύτερες Mercedes, αν και η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, γιατί έχει πιο «ξερές» αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες απ' ότι έχουμε συνηθίσει με τα αυτοκίνητα της Mercedes. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας μάλιστα είχε τους έξτρα τροχούς των 18 ιντσών με λάστιχα πολύ χαμηλού προφίλ (40), με αποτέλεσμα αυτό το φαινόμενο να είναι ακόμα πιο τονισμένο και να μιλάμε πλέον για μέτρια άνεση. Προσωπική μας άποψη και με δεδομένο ότι αυτό το αυτοκίνητο θα αγοραστεί στις περισσότερες περιπτώσεις για οικογενειακές μετακινήσεις, είναι ότι δεν αξίζει κανείς στους ελληνικούς δρόμους να πάρει τις έξτρα 18άρες ζάντες με τα χαμηλότερα λάστιχα για να ταλαιπωρεί περισσότερο του επιβάτες του αυτοκινήτου. Ούτως ή άλλως το αυτοκίνητο έχει τόσο καλό κράτημα, που τα έξτρα ζαντολάστιχα έχουν περισσότερο ως στόχο την αισθητική παρά κάποια βελτίωση στην ασφάλεια.


Όπως τονίζαμε και στη δοκιμή της 180, με τη CLA η Mercedes «μπαίνει σφήνα» σε μια κατηγορία που μέχρι τώρα κάλυπταν μόνο οι «μαζικοί» κατασκευαστές και μάλιστα μ' ένα πολύ όμορφο αυτοκίνητο με αισθητική κουπέ, το οποίο ταυτόχρονα είναι ένα 4θυρο αυτοκίνητο με χώρους που καλύπτουν άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Η CLA 200 χρησιμοποιεί τον ίδιο πολύ καλό κινητήρα μεσαίου κυβισμού, που αποτρέπει τη μεγάλη φορολογική επιβάρυνση, με περισσότερη δύναμη όμως και καλύτερες επιδόσεις. Απευθύνεται σε εκείνους που, εκτός από τις μεταφορικές ανάγκες της οικογένειας, θέλουν να ικανοποιήσουν και την προσωπική τους επιθυμία για μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση, καθώς η κορυφαία οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου επιτρέπει την πλήρη αξιοποίηση αυτής της αυξημένης δύναμης.

ΥΠΕΡ
- Κορυφαία αεροδυναμική
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ
- Μέτρια επαναφορά τιμονιού
- Μέτριοι χώροι για μικροπράγματα
- Άνεση με τους έξτρα τροχούς 18''
Πηγή: AutoInternet
 





Μηνύματα
2.069
Reaction score
8.186
Αυτή η γκουμούτσα που αποκαλούν οθόνη, δεν συνηθίζεται με τίποτε. Είναι σχεδιαστικό λάθος και φυσικά θυμίζει την πρόσθετη οθόνη των ταξί :p.
 

Μηνύματα
32.970
Reaction score
28.000
Η ΟΘΟΝΕΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΘΑ ΚΑΘΙΕΡΩΘΟΥΝ ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΣΠΑΤΑΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ.
ΤΑ ΒΟΛΒΟ Σ80 ΤΗΝ ΕΙΧΑΝ Σ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ 15 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ!!!!!!!
ΠΤΥΣΟΜΕΝΗ ΦΥΣΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΓΚΟΥΜΟΥΤΣΑ.
ΚΕΡΑΤΑΔΕΣ ΣΟΥΗΔΟΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΠΟΛΥ ΜΠΡΟΣΤΑ.....

 

Μηνύματα
2.069
Reaction score
8.186
Όποιος δεν έχει δει να ανοίγει και να κλείνει ένα τέτοιο κουκλάκι, πραγματικά χάνει!!! :oops:

upload_2013-12-30_17-33-5.png
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.957
Μηνύματα
3.068.203
Members
38.631
Νεότερο μέλος
Manosmathiou
Top