Featured Minimal

Μηνύματα
665
Reaction score
1.482
Μοιράζομαι δημόσια τις εμπειρίες μου σε ένα μεγάααααλο κείμενο με την ελπίδα ότι θα συνδράμω βοηθητικά σε άλλους φίλους που ίσως σκέφτονται κάτι παρόμοιο, παραθέτοντας χωρίς ωραιοποιήσεις τα προβλήματα, τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματα μου από την διαδικασία και όχι τόσο για να «παρουσιάσω» το σύστημα μου. Επίσης τα όποια συμπεράσματα είναι από την πλευρά του ημιμαθή- άσχετου και προφανώς όλα θα επιδέχονται διόρθωση. Τα παραθέτω περισσότερο σαν εμπειρία και προσωπική άποψη παρά σαν πανάκεια.

Πάμε.

Το 2019 πήρα απόφαση να ανανεώσω το σύστημά μου που μέχρι τότε αποτελούταν από Sonus Faber Grand Piano ηχεία, σχετικά παλιούς (2000) Classe ενισχυτές (προ- τελικός) και ένα Εsoteric X-05 για πηγή. Η αφορμή ήταν η ανακαίνιση του σαλονιού μας και το νέο στήσιμο στα έπιπλα που δεν μου επέτρεπε να χρησιμοποιήσω εύκολα ηχεία δαπέδου. Φυσικά υπήρχε και το budget αλλιώς μια χαρά θα βολευόμουν και με τον υπάρχον εξοπλισμό.

Συμπέρασμα 0 (Βασικό): το hi-fi απαιτεί σεβαστά ποσά ακόμα και στην εισαγωγική του κατηγορία. Κατά κύριο λόγο απευθύνεται σε ανθρώπους που έχουν να χαλάσουν και σε αυτό ξεδίνουν μέρος του καταναλωτισμού τους. Αν είσαι νέος και το σκέφτεσαι, σκέψου καλά αν και πόσα λεφτά θες να ακουμπήσεις για να «ακούς καλά». Τέλειο σύστημα δεν υπάρχει. Από το budget κρίνονται όλα.

Η αρχική μου ιδέα ήταν να στήσω κάτι minimal με μια πηγή που θα παίζει άυλο υλικό και ενεργά ηχεία. Ναι! Είχα σκεφτεί για ενεργά πριν μπω στο Avsite . Επειδή είχα να ασχοληθώ χρόνια με το «χόμπυ» άρχισα να διαβάζω sites, κυρίως εξωτερικού αφού υπέθεσα ότι η Ελληνικές κοινότητες θα είχαν πεθάνει λόγω κρίσης, για να δω που βρισκόμαστε. Χάθηκα! Πολλές και αντικρουόμενες απόψεις που αν δεν έχεις γνώσεις είναι δύσκολο να τις αντιπαρέλθεις. Ωστόσο πήρα μια ιδέα για τις εξελίξεις και κυριότερα για την επέλαση των τεχνολογιών ισοστάθμισης και της σημασίας του χώρου που αντιπαρέρχονται την παλαιότερα κραταιά ιδέα του «καθαρού» ήχου και του focus μόνο στα «μηχανήματα». Επίσης κατάλαβα ότι τα ψηφιακά, τη τελευταία δεκαετία περίπου, έτρεξαν με ρυθμό ανάπτυξης παρόμοιo με αυτό των CPU τις 2 προηγούμενες, άρα κάτι αξιοπρεπές και value for money θα ήταν για εμένα καλύτερη επιλογή να ακουμπήσω τα λεφτά μου, διότι υπάρχει περίπτωση σε 3-4 χρόνια να είναι τελείως παρωχημένο.

Τότε αποφάσισα να δοκιμάσω και τα sites που ήξερα από παλιά και έφτασα ξανά στο avsite και έπεσα στον χαμό! Τι ενεργά, τι ισοσταθμίσεις, τι subs, τι πολυκάναλα! Τσακωμοί και πανικός . Η αλήθεια είναι, για να παινέψουμε και τον τόπο μας, υπάρχουν άρθρα (δυστυχώς διάσπαρτα) στο avsite που είναι διαμάντια και εξαιρετικά ενδιαφέροντα για όποιον θέλει να ασχοληθεί και να μάθει και μάλιστα χωρίς την όποια δυσκολία μπορεί να παρουσιάζει η ξένη γλώσσα (αν και υπάρχει μέλος που τα κείμενά του θα ήταν πιο ευκολονόητα αν ήταν σε άγνωστη ξένη γλώσσα ). Από τα πρώτα αναγνώσματα εδώ άρχισα να ψυλλιάζομαι για τις εφαρμογές των subwoofer τα οποία η αλήθεια είναι όποτε είχα ακούσει, σε μέτρια και κακά πολυκάναλα συστήματα, δεν μου άρεσαν.

Να μην πολυλογώ, ξεκίνησα με κάποιες ερωτήσεις πολύ βασικές (βλέπε θέμα «Πολλές ερωτήσεις») και διάφοροι φίλοι έφαγαν τον χρόνο τους απαντώντας, να με καθοδηγήσουν στα βασικά του στησίματος ενός νέου συστήματος. Όποιος δεν βαριέται μπορεί να ανατρέξει στο θέμα μιας και έχει αρκετές λεπτομέρειες και μετρήσεις.

Συμπέρασμα 1: είναι από ανώφελο μέχρι αγενές να περιμένει κάποιος ότι θα γράψει 2 λόγια και θα του βρουν οι «μάγκες» την λύση. Παρά την καλή πρόθεση των περισσοτέρων, απαιτείται σταχυολόγηση των απόψεων, πάρα πολύ διάβασμα και προσωπική ενασχόληση για να μη γίνουν σοβαρά λάθη που κοστίζουν χρήμα, χρόνο και εκνευρισμό. Προσωπικά το είχα δει σαν project γνώσης παρά σαν project αποτελέσματος και έτσι ποτέ δεν αναθεμάτισα τον χρόνο που έφαγα και ούτε θα είχα και πρόβλημα αν το αποτέλεσμα δεν είναι το καλύτερο δυνατό. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση πρέπει να πληρωθεί κάποιος που ξέρει για να σου κάνει την δουλειά. (βλέπε συμπέρασμα 0)

Μέσω του site και παραινέσεις κάποιων μελών ήρθα σε επαφή με τον Αλέξη Ζαπάντη ο οποίος με βοήθησε πάρα πολύ και με καθοδήγησε ορθά τόσο με φιλικές όσο και με επαγγελματικές συμβουλές και τον ευχαριστώ και δημόσια για αυτό.

Συμπέρασμα 2: παρόλο που το τελικό στήσιμο το έτρεξα σε μεγάλο βαθμό μόνος μου, είναι πολύ σημαντικό το ποιον/ποιους θα επιλέξεις να συνεργαστείς. Ο Αλέξης έχει 1.500 προβλήματα που διαφωνώ μαζί του (και του τα έχω πει και προσωπικά) αλλά πάνω απ’ όλα έχει διάθεση, στοιχειοθετημένη άποψη και δεν σε βλέπει σαν όρθιο ευρώ! Προτερήματα που κατά την γνώμη μου υπερκεράζουν τα όποια αρνητικά στοιχεία (ουδείς τέλειος εξάλλου). Για να μην έχουμε παρεξηγήσεις, πέρα από το ότι οφείλω να ευχαριστήσω τον Αλέξη, δεν έχω σκοπό να κάνω διαφήμιση. Το ότι εγώ έχω θετική εμπειρία με τον Ζαπ, δεν σημαίνει ότι θα έχει και κάποιος άλλος. Επίσης δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και άλλοι αξιόλογοι επαγγελματίες στην αγορά. Δεν είμαι στην «πιάτσα» και ούτε με ενδιαφέρει να μπω, άρα απλώς δεν ξέρω.

Ο χώρος

Πρόκειται για ένα σαλόνι σε διαμέρισμα σε κεντρική περιοχή της Αθήνας στο οποίο μένουμε με ενοίκιο. Επειδή η γειτονιά είναι σχετικά ήσυχη και ο όροφος είναι 6ος , ο εξωτερικός θόρυβος είναι σε ανεκτά επίπεδα (ανάλογα τις ώρες από 32-38db). Ωστόσο δεν ξέρω πόσο πολύ θα μπορούσα να υπογραμμίσω την σημασία του θορύβου υποβάθρου σε αυτό που αντιλαμβάνομαι από το σύστημα. Όλοι μας το ξέρουμε και όλοι το ξεχνάμε. Σε προηγούμενο σπίτι που ήμουν 30 μέτρα από την Λεωφ. Μεσογείων σε παλιά πολυκατοικία με μέτρια ηχομόνωση και παλιά κουφώματα, όποια προσπάθεια και να έκανα δεν είχε αποτέλεσμα. Άρα…

Συμπέρασμα 3: αν δεν μπορούμε να έχουμε ένα σχετικά χαμηλό θόρυβο στον χώρο ακρόασης δεν έχει νόημα να επενδύσουμε πολλά λεφτά για σύστημα. Ας πάρουμε κάτι λιγότερο/ φθηνότερο να ακούμε την μουσικούλα μας και όλα ωραία. Υπάρχουν και άλλα χόμπυ να ασχοληθεί κάποιος.

Το σαλόνι είναι πολύ μακρόστενο όπως μπορείτε να δείτε και στην κάτοψη με διαστάσεις χοντρικά 8,1-8,5m μήκος, 3,75 μέγιστο πλάτος και 2,8 ταβάνι.

Εδώ είναι μια κάτοψη του δωματίου.
1585413495406.png


Και εδώ μια άποψη του κύριου χώρου με τη μικρή μας Φρόσω στη θέση ακρόασης να απολαμβάνει Shostakovich :)

1585413533000.png


Πριν την ανακαίνιση το σαλόνι ήταν στημένο αλλιώς με τον καναπέ μπροστά στην μπαλκονόπορτα και το σύστημα εκεί που είναι ο καναπές τώρα. Για λόγους αισθητικής αποφασίστηκε ότι θα στήσουμε το σαλόνι αλλιώς για να ανοίξει ο χώρος και να εκμεταλλευτούμε τη μεγάλη τζαμαρία στην οποία μέχρι τότε είχαμε πλάτη. Αυτό σημαίνει ότι το στήσιμο θα έπρεπε να γίνει στον μικρό τοίχο με το τζάκι στη μέση.

Παρατήρηση: στατιστικά στα περισσότερα δωμάτια/ σαλόνια που έχω δει σε φίλους και στο site, συνήθως προσφέρεται η μικρή πλευρά για στήσιμο, με την έννοια ότι τις περισσότερες φορές έχει μια σχετική ομοιομορφία ανακλάσεων και δίνει ικανή απόσταση στην θέση ακρόασης από τον πίσω τοίχο. Το δε τζάκι, δυστυχώς αποτελεί ακουστικά και χωροταξικά μόνο πρόβλημα. Στην δική μου περίπτωση θα ήταν πολύ πιο όμορφα και πρακτικά τα πράγματα χωρίς το τζάκι και θα είχα επίσης και πολύ καλές ευκαιρίες αναβάθμισης σε πολυκάναλο στο μέλλον.

Το στήσιμο στον μικρό τοίχο έχει το προτέρημα ότι μπορώ να ρυθμίσω την θέση ακρόασης σχετικά εύκολα μετακινώντας την πολυθρόνα (με περιθώριο περίπου 1m) και δεν έχω πρόβλημα καθόλου με τον πίσω τοίχο ο οποίος πέρα από μακριά (>4m) είναι και γεμάτος βιβλία.

Τα προβλήματα:

Το ένα πρόβλημα είναι πως επειδή το δωμάτιο είναι «στενό», οι πλαϊνές ανακλάσεις είναι έντονες λόγω μικρής απόστασης (67cm τα twitter). Επίσης από την μια υπάρχει τοίχος ενώ από την άλλη μεγάλη μπαλκονόπορτα (2,5 μέτρα) άρα η ποιότητα και η ένταση των ανακλάσεων είναι ανομοιόμορφη για κάθε κανάλι. Αυτό επιδεινώνεται από το στήσιμο των επίπλων αφού το δεξί έχει ένα μεγάλο καναπέ μπροστά του ενώ στην αριστερή πλευρά το δωμάτιο είναι πιο «γυμνό».

Το άλλο (και πιο σημαντικό κατά την γνώμη μου) πρόβλημα είναι ότι ο μπροστά τοίχος δεν είναι ομοιόμορφος και το μέρος του τοίχου πίσω από το αριστερό ηχείο σε σχέση με αυτό πίσω από το δεξιό έχουν 40cm διαφορά όπως φαίνεται στην κάτοψη. Το αποτέλεσμα είναι πως δεν μπορείς να «παίξεις» με τις πίσω ανακλάσεις σωστά και δεν υπάρχει κάποια θέση που θα φέρει στην καλύτερη δυνατή θέση και το αριστερό και το δεξί κανάλι ταυτόχρονα. Το κάθε ηχείο λοιπόν έχει διαφορετικές ακυρώσεις και αυτό είναι ένα πρόβλημα εξ’ αρχής.

Συμπέρασμα 4: είναι εξαιρετικά χρήσιμη η κάτοψη του χώρου και η τοποθέτηση των επίπλων και του συστήματος του χώρου για να καταλάβει κάποιος πως θα στήσει. Υπάρχουν άπειρα free online software για αυτό. Εγώ διάλεξα τυχαία το roomtodo (www.roomtodo.com ) το οποίο με βοήθησε πάρα πολύ και ανέδειξε εγκαίρως όλα τα προβλήματα που θα είχα να αντιμετωπίσω.

Συμπέρασμα 5: υπάρχουν πάρα πολλά SBIR & RT60 calculators στο internet καθώς και το πλέον εξαιρετικό room simulation του REW που μας επιτρέπουν να πάρουμε «πριν ψωνίσουμε» μια καλή εικόνα των προβλημάτων που θα έχει ο χώρος μας. Τα αποτελέσματα προσομοίωσης ας τα δεχθούμε σαν ενδεικτικά μέχρι να γίνει κάποια επικύρωση με μετρήσεις καθώς βασίζονται σε τέλειους παραλληλόγραμμους χώρους.


TBC (δεν ήξερα ότι έχει όριο χαρακτήρων).
 

Μηνύματα
665
Reaction score
1.482
Εξοπλισμός

Έχοντας κάνει όσο περισσότερες προσομοιώσεις μπορούσα, φάνηκε ότι η απόσταση ακρόασης θα ήταν γύρω στα 2,5 μέτρα με δυνατότητα για μικρές διακυμάνσεις (2,4- 2,7m) ανάλογα τα πρακτικά αποτελέσματα. Με αυτή τη γνώση, ξεκίνησα για αναζήτηση 8άιντσων ενεργών καταλήγοντας στα Neumann 310s. Σημαντικό ρόλο έπαιξε η παραίνεση του Αλέξη, του Κώστα (EAR), η πρόχειρη ακρόαση που έκανα στον Νάκα, το τρελό documentation που τα συνοδεύει, οι πολύ καλές κριτικές και απόψεις σε διάφορα sites, το ότι είναι χρόνια στην αγορά και έχουν αποδείξει την αξία τους και τέλος ότι πέρασαν το check της γυναίκας μου (προχώ αν σκεφτείτε ότι αντικαθιστούσαν Sonus Faber που είναι προφανέστατα πολύ πιο όμορφα). Τα ηχεία ήταν λίγο πιο πάνω από το αρχικό μου budget αλλά δεν έχω μετανιώσει στιγμή για την αγορά τους. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό ηχείο και προσφέρει αυτό ακριβώς που υπόσχεται. Ηχητικά (τουλάχιστον στον χώρο μου) είναι πάρα πολύ καλύτερα από τα- παραπλήσιας αξίας- παθητικά SF που αντικατέστησαν.

Με την μουρμούρα για τα subs εδώ μέσα πείστηκα και μπήκα και σε αναζήτηση subs . Το κακό με τα Νeumann είναι ότι τα αντίστοιχα subs (805) είναι γομάρια για τον χώρο μου και εγώ έψαχνα για κάτι όσο το δυνατόν μικρότερο γίνεται με όσο το δυνατόν καλύτερη απόδοση (δύσκολο). Κατέληξα στα Dynaudio 18s τα οποία επίσης αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή στα λεφτά τους για φίλους που έχουν το ίδιο πρόβλημα με εμένα (χώρου). Πιο μικρό sub με τέτοια απόδοση είναι λίγο δύσκολο να βρει κάποιος. Μπήκαν λοιπόν και αυτά στο σκαρίφημα του χώρου και ήξερα ότι θα παίξουν στους μπροστινούς τοίχους με μικρές δυνατότητες μετακίνησης επί αυτών (από την γωνία μέχρι 1m μέσα). Από τα Dynaudio είμαι επίσης πολύ ευχαριστημένος καθώς είναι «αόρατα» στο σαλόνι μου, παίζουν “as advertised” από τους 16 κύκλους μέχρι αρκετά ψηλά, χωρίς σημαντικές παραμορφώσεις και σε εντάσεις που υπερεπαρκούν για το σαλόνι μου.

Το πιο δύσκολο είναι να βρεις το μηχανάκι που θα στα τρέξει όλα αυτά. Δυστυχώς δεν υπάρχουν πολλές επιλογές στα ηλεκτρονικά για ένα 2.2 σύστημα σε σχέση με το 2.0 ή το 5.Χ. Ξέροντας ότι μάλλον θα μείνω αρκετά χρόνια σε αυτό το σπίτι και ότι αποκλείεται να στήσω πολυκάναλο σε αυτό το χώρο, προχώρησα με το Μinidsp SHD σαν την επιλογή μου.

Τα καλά:
  • Καλός ήχος που επιβεβαιώνεται από τις αρκετά καλές μετρήσεις στο ASR
  • Τρομερή διαχείριση 2.2 με το plugin (cross, φίλτρα, delays, κτλ).
  • Dirac
  • Streaming
  • Balanced
  • Με ενεργά και το SHD φτάνεις όντως σε ένα minimal σύστημα
  • Η πλατφόρμα είναι ακόμα ζωντανή: ξεκίνησα με Dirac 1.κάτι και είμαι στο 2.4. Επιπλέον τώρα δουλεύουν το Roon Certification που δεν υπήρχε στην αρχή. Δεν ξέρω όμως αν θα μπορέσουν να υποστηρίξουν το Dirac BM.
  • Γενικά το SHD είναι ελβετικός σουγιάς με πολύ καλό VFM
Τα μειονεκτήματα:
  • Κατά καιρούς τους φεύγουν κάτι βλαμμένα bugs αλλά προς τιμήν τους τα φτιάχνουν όλα.
  • Το χειριστήριο είναι ΓΤΠΚ. Πολύ ψεύτικο. Τουλάχιστον έχει δυνατότητα «εκμάθησης» το SW τους.
  • Το volumio αν και είναι σταθερότατο και εξυπηρετεί τις ανάγκες network streamer μια χαρά, δεν είναι το πιο όμορφο UI και υστερεί αρκετά σε χρήση από mobile συσκευές. Δεν μιλάω για προβλήματα! Βλακείες, για ομορφιά λέμε. Τέλος πάντων, δοκίμασα το Roon και η εμπειρία χρήσης έχει τρομερή διαφορά και για αυτό επέλεξα να γυρίσω σε Roon το οποίο τρέχει σε ένα Nuc που είχα για να παίζει καμιά ταινία.
Γενικότερα αν δεν έχεις βλέψεις για πολυκάναλο, νομίζω ότι είναι μονόδρομος το συγκεκριμένο μηχανάκι για μια 2.2 υλοποίηση με ισοστάθμιση. Οι εναλλακτικές ξεφεύγουν σε χρήμα ενώ χαμηλότερα δεν βρίσκεις ούτε Dirac ούτε την ευελιξία που προσφέρει το SHD στην διαχείριση των subs. Εναλλακτικά θα πρέπει να πας με λύση που το sub έχει DSP για να γίνει κάποια διαχείριση από εκεί το οποίο δεν είναι ούτε φθηνό ούτε εύκολο στην χρήση.

Συμπέρασμα 6: Το πρόβλημα με τα sub… όσο αφορά στα ηλεκτρονικά, στα παραδοσιακά setup η σωστή ενσωμάτωση sub είναι δύσκολη, οι διαθέσιμες λύσεις για 2.2 είναι ελάχιστες και αναγκαστικά στρέφεσαι προς HC ηλεκτρονικά τα οποία όμως ανεβαίνουν σε κόστος για να βρεις κάτι που έχει την ίδια απόδοση. Δουλεύοντας με ενεργά και balanced οι επιλογές είναι ακόμα λιγότερες και παραδοσιακά ακριβότερες. (βλέπε συμπέρασμα 0)

Το υλικό είναι τα CD μου που έχουν ταξινομηθεί όλα στην βιβλιοθήκη του Roon πια και Tidal συνδρομή.
TBC
Βάσεις ηχείων

Για να «βγει η άσκηση» και να μπορώ να έχω ένα αξιοπρεπές τρίγωνο ακρόασης χωρίς να έχω σοβαρούς συμβιβασμούς στην αισθητική και την λειτουργικότητα του χώρου μας, έπρεπε να γίνουν πατέντες. Το ζητούμενο λοιπόν ήταν να φτιαχτούν βάσεις που θα μπορούσαν να εκτείνονται φέρνοντας τα ηχεία σε θέση ακρόασης (περίπου 65cm από τα πλαϊνά τοιχωματικά όρια) και να μαζεύουν επιτρέποντας ταυτόχρονα την περιστροφή του ηχείου (δίνοντας μέγιστο πλάτος στην «κλειστή θέση» 32cm με ύψος ηχείου περίπου 28cm). Επιπλέον έπρεπε να μετακινούνται και πάνω στον τοίχο για να μπορώ να τα «μαζεύω» προς τα πίσω!

That’s a job for Melidis .

Ο αγαπητός φίλος έφτιαξε custom βάσεις που πληρούν όλες τις προδιαγραφές με πολύ κόπο απ’ ότι κατάλαβα και τον ευχαριστώ πολύ για το μεράκι και την προσπάθειά του!

Οι βάσεις λειτουργούν όπως βλέπετε στις παρακάτω φωτογραφίες και μου επιτρέπουν να έχω εύκολα «ανοικτή» θέση ακρόασης και «κλειστή» θέση αποθήκευσης. Είναι πολύ σημαντικό ότι μου δίνεται η ευελιξία να έχω διάφορες αποστάσεις από τον μπροστά και πλαϊνό τοίχο, το οποίο σε συνδυασμό με την δυνατότητα μετακίνησης της θέσης ακρόασης επιτρέπει «παιχνίδι» για την εύρεση της καλύτερης συμπεριφοράς των δορυφόρων σε σχέση με τις επιθυμητές αποστάσεις στο ισόπλευρο τρίγωνο και την θέση ακρόασης σε σχέση με τα modes του χώρου.

Η βάση σε έκταση

1585416565294.png


Και σε θέση «αποθήκευσης» όπου κλείνουν και μετακινούνται πίσω με το ηχείο σε κάθετη θέση για να μην ενοχλούν.

1585416594229.png


1585416609230.png


Οι συγκεκριμένες βάσεις σε σχέση με συμβατικό στήσιμο παρουσιάζουν τα εξής προβλήματα:

  • Είναι λίγο δύσκολο να βρεις τις αποστάσεις ακριβώς αφού παίζουν ρόλο, πέρα από την θέση του συστήματος κατά μήκος της βάσης, οι κλίσεις που έχεις βάλει τους βραχίονες. Αυτό δεν θεωρείται πρόβλημα της κατασκευής αλλά του σχεδίου (που είχα συμβάλει και εγώ) και το γνώριζα εξ’ αρχής. Στην πράξη μετά από λίγο καιρό το συνηθίζεις και τα ηχεία στήνονται «με το μάτι» με απόκλιση 0,5 cm σε λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα. Άρα, δεν υπάρχει πρόβλημα!
  • Επειδή η βάση σταθεροποιείται στην ανοικτή θέση με το βάρος του ηχείου αντέχει μέχρι ένα συγκεκριμένο ύψος κραδασμών πριν φύγει από την θέση ισορροπίας. Με τα ηχεία μου σε sweeps που ξεκινούσαν κάτω από την ελάχιστη συχνότητα και προκαλούσαν βίαιη ταλάντωση του woofer τα ηχεία έφευγαν προς τα πίσω. Σε κανονικές συνθήκες ακρόασης όπου είναι κροσαρισμένα, έχουν παίξει μέχρι και σε πάρτι χωρίς να μετακινηθούν χιλιοστό.
Συμπέρασμα 7: Στα σημερινά μικρά και πολύ- λειτουργικά σαλόνια πολλές φορές απαιτούνται πατέντες τις οποίες δεν πρέπει να φοβόμαστε γιατί παρά το ρίσκο τους, μπορεί να λύνουν τα προβλήματα μας με τον πιο κομψό τρόπο σε σχέση με έτοιμες λύσεις. Από την άλλη βέβαια οι customιές πληρώνονται (βλέπε συμπέρασμα 0)


Στήσιμο

Μετά από άπειρους πειραματισμούς με simulations, μετρήσεις και ακουστική επιβεβαίωση, έχω μάθει το δωμάτιο μου αρκετά καλά. Τα κύρια χαρακτηριστικά του χώρου είναι:

  • H πρώτη οκτάβα είναι σε μεγάλο βαθμό flat.
  • H δεύτερη χαρακτηρίζεται από το κύριο mode του μήκους του δωματίου 42Hz το οποίο δεν αποσβένεται από τον χώρο. Υπάρχει επίσης προβληματική περιοχή μεταξύ 60-85HZ με ακυρώσεις.
  • Η απόδοση φτιάχνει πάρα πολύ αν τοποθετηθεί το 1 εκ των 2 sub στο 25% του μήκους (2m περίπου) όπου και το mode μειώνεται κατά 10db περίπου σε πλάτος και ο χρόνος αντήχησης πέφτει σημαντικά με παράλληλη βελτίωση του 60-85Hz. Για το θέμα έχει υπερθεματίσει ο Bhutia άρα δεν θα επεκταθώ. Η θέση έχει δοκιμαστεί και δουλεύει αλλά τελικά δεν προκρίθηκε για πρακτικούς λόγους.
  • Η καλύτερη απόδοση των δορυφόρων όσο αφορά τις ακυρώσεις είναι όσο το δυνατόν πιο πίσω στο δικό μου χώρο. Όπως είπα οι αποστάσεις είναι διαφορετικές άρα και τα 2 ηχεία «καλά» δεν γίνονται και πάντα υπάρχει ένας συμβιβασμός.
Η τελική (; ) τοποθέτηση είναι η εξής:

  • Τρίγωνο 2,45cm
  • Η θέση ακρόασης τοποθετήθηκε τελικά περίπου στο 42% του μήκους του δωματίου με γνώμονα την καλύτερη δυνατή απόδοση των subs. Από τις διαθέσιμες θέσεις, εκεί, το mode μειώνεται λίγο και αντίστοιχα η περιοχή των 60-85 έχει τις λιγότερες ακυρώσεις.
  • Τα subs είναι στο 25% του πλάτους του δωματίου διότι εκεί δίνουν το πιο ισορροπημένο αποτέλεσμα στην περιοχή 80-100Hz. Η ρύθμιση των subs είναι στο -5db έκαστο το οποίο δίνει περιθώριο να εφαρμόσω target curve +5 με +7db χαμηλά και να έχω και ρέστα. Τα subs Επίσης τα κόβω στους 18 κύκλους άρα πρακτικά παίζουν από τους 20 κύκλους γιατί παρακάτω υπάρχει πολύ βρώμα από το δωμάτιο και ελάχιστο μουσικό περιεχόμενο.
  • Με την θέση επιλεγμένη και το τρίγωνο ισόπλευρο, οι δορυφόροι απέχουν 1,3m ο αριστερός και 1,7m ο δεξιός από τον πίσω τοίχο. Οι συγκεκριμένες θέσεις δεν είναι οι βέλτιστες (ειδικά για τον δεξί δορυφόρο) αλλά όπως είπαμε δεν γίνεται αλλιώς.
Συμπέρασμα 8: η μικρή μου εμπειρία λέει ότι η τοποθέτηση είναι ο σημαντικότερος παράγοντας του αποτελέσματος. Απαιτεί χρόνο, διάβασμα και μικρόφωνο. Το γνωστό Umik κάνει πολύ λίγα λεφτά σε σχέση με την γνώση που θα σας προσφέρει για το σύστημα και τον χώρο σας. Αμαρτία είναι να λείπει από τα σπίτια μας. Το κριτήριο για την τοποθέτηση είναι ο καλύτερος δυνατός συμβιβασμός σε σχέση με τη συμπεριφορά του χώρου μας. Δεν υπάρχει τέλειο δωμάτιο άρα ούτε και τέλεια τοποθέτηση.

Η απόκριση του setup προ ισοστάθμισης είναι αυτή.

1585417062695.png


Το Cross ορίστηκε στους 85 κύκλους με crossover 48db/octave και το αποτέλεσμα είναι το παρακάτω.

1585417094606.png
 
Last edited:

Μηνύματα
665
Reaction score
1.482
Και όλο το φάσμα σε 1/6 smoothing.

1585417510176.png


Παρατηρούμε την προβληματική 3η οκτάβα ειδικά για το δεξί. Επίσης και οι 2 δορυφόροι έχουν μια πτώση στην περιοχή 500-800 που απ’ ότι έχω συμπεράνει οφείλονται στο ταβάνι. Το κούρδισμα των Neumann φαίνεται να περιλαμβάνει μια πτώση 3 db μεταξύ 1 και 2Khz (ή μπορεί να είναι και ο χώρος μου). Σε κάθε περίπτωση η απόκριση του Neumann από το 1 khz και πάνω μου αρέσει πάρα πολύ όπως είναι.

Συμπέρασμα 9: τα subs είναι απαραίτητα αλλά δεν φέρνουν την άνοιξη από μόνα τους. Τα 310 παίζουν μετρημένα καλά από τους 35-40 κύκλους, που είναι εξαιρετικό για μικρό ηχείο αφού τα Sonus Faber που είχα ξεκινούσαν από τους 60 με το ζόρι, αλλά όπως και να το κάνεις ούτε τα db που απαιτούνται για το Target Curve έχουν χαμηλά, ούτε την έκταση στην πρώτη οκτάβα, άρα τα sub είναι απαραίτητα. Από την άλλη τα subs δημιουργούν τα εξής:

  • εμφανίζουν προβλήματα χώρου που με τους δορυφόρους δεν τα είχες πάρει χαμπάρι είτε λόγω έκτασης είτε λόγω έντασης.
  • θέλουν «εργαλείο» στον εξοπλισμό για να μπορούν να ενσωματωθούν σωστά (cross delays, κτλ.)
  • Για βέλτιστο αποτέλεσμα απαιτούν ελευθερία στην τοποθέτηση (dedicated χώρο).
  • Χρειάζεται τουλάχιστον βασική ισοστάθμιση… Έστω manual και μπακάλικα από κάποια ψηφιακή πηγή. Οι παραπάνω αποκρίσεις ουσιαστικά δεν ακούγονται χωρίς ισοστάθμιση. Αν χτυπήσει Grand Casa (πρέπει να είναι καρφί στους 42) τρομάζεις μεν από την ένταση αλλά στρίβεις και ανάβεις τσιγάρο και ακόμα η Grand Casa ακούγεται. Μια απλή μείωση στο mode χειροκίνητα έχει ικανοποιητικά αποτελέσματα. Για όποιον έχει όρεξη να φτάσει σε πολύ καλά αποτελέσματα το έχει αναλύσει ο Bhutia στο ανάλογο thread (Τύφλα να ‘χει το Dirac) για το πως μπορείς να κάνεις παπάδες.

Ισοστάθμιση.

Στο δικό μου setup κάνω ισοστάθμιση στο focus mode (Chair) αφού δεν με απασχολούν άλλες θέσεις και οι αποστάσεις στις μετρήσεις είναι περίπου 30 cm για να καλύψω ικανοποιητικά την θέση μου.

Η τελευταία target curve είναι η παρακάτω. Παίζω μεταξύ +4-6db χαμηλά με μορφή παρόμοια της Harman. Στο +6db έχω καλύτερο άκουσμα σε συμφωνική μουσική ενώ σε πιο bass heavy παραγωγές (ηλεκτρονική, κτλ.) προτιμώ το +4db. Μάλλον θα καταλήξω στο +5db για να μην αλλάζω preset κάθε φορά. Η ισοστάθμιση γίνεται μέχρι το 1Khz με μια ήπια τόνωση της περιοχής 500-800hz που έχω ακυρώσεις. Από εκεί και επάνω έχω αφήσει το κούρδισμα του ηχείου ως έχει γιατί μου αρέσει πολύ πως παίζει.

1585417582710.png


Έπειτα από πολλές δοκιμές, προσωπικά κατέληξα ότι δεν έχει νόημα να προσπαθείς να ισιώσεις/ σιδερώσεις τα πάντα. Τζάμπα κόπος και μικρή διαφορά στο αποτέλεσμα, αν όχι χειρότερο λόγω κουρέματος δυναμικού εύρους. Το μόνο που καταφέρνει το σιδέρωμα είναι να φτιάχνει μια εντυπωσιακή μέτρηση στο REW για να μοιραστείς με τους φίλους. Αν είναι να «σιδερωθούν» τα πράγματα κάπως, θα πρέπει να γίνει μέσω treatment και τότε, ναι! το αποτέλεσμα θα είναι εντυπωσιακά καλύτερο γιατί πέρα της απόκρισης θα έχουν ισιώσει και άλλα πράγματα.

Το αποτέλεσμα είναι το παρακάτω.

1585417598511.png


και όλο το φάσμα

1585417623429.png


Συμπέρασμα 10: Το Dirac είναι καταπληκτικό εργαλείο. Για όσους βρίσκονται σε αφρόντιστο χώρο είναι πολύ σημαντικό και θα βελτιώσει δραματικά τα αποτελέσματα. Το έχω δοκιμάσει προσωπικά σε 5 ακόμα setup φίλων και ακόμα με σύντομη ενασχόληση σε αφρόντιστους χώρους και περίεργες καταστάσεις τοποθέτησης, τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Αν ασχοληθείς περισσότερο προφανώς πας σε καλύτερο επίπεδο. Για όσους δε, έχουν φροντίσει για τα βασικά (επάρκεια εξοπλισμού, τοποθέτηση, φροντίδα χώρου) θα βάλει αυτό το κερασάκι, που νομίζω ότι έγκειται στην χρονική διόρθωση περισσότερο, για να πλησιάσεις πραγματικά πολύ καλά αποτελέσματα.
Επόμενα βήματα- προβλήματα.

Πέρα της απόκρισης, o χώρος έχει πρόβλημα στο RT. Γνωρίζω ότι η μέτρηση RT με το REW δεν είναι απόλυτη αλλά η εικόνα που δίνει το παρακάτω T30 βγάζει συνάδει περίπου αυτό που ακούω.

1585418487953.png


Επίσης από τους 100 κύκλους και κάτω υπάρχει σοβαρό θέμα στους χρόνους όπως φαίνεται στο waterfall.

1585418534308.png


Τέλος υπάρχει μια σχετική ανομοιομορφία στους χρόνους αντήχησης λόγω της επίπλωσης, με το δεξί ηχείο που είναι πιο «φορτωμένο» να είναι πιο ισορροπημένο σε σχέση με το αριστερό που έχει την τζαμαρία και λιγότερα έπιπλα.

To δεξί ηχείο.
1585418560086.png


Και το αριστερό.
1585418578639.png


Άρα θα πρέπει να πέσουν οι χρόνοι αντήχησης συνολικά πιο χαμηλά και περισσότερο κάτω στις περιοχές κάτω από τα 500Hz.

Σε αυτά τα πλαίσια, θα γίνουν μικρές προσθήκες με κάποια προϊόντα ακουστικής φροντίδας που θα ικανοποιούν και την αισθητική μας άποψη για το σαλόνι αλλά ταυτόχρονα ελπίζω να προσδώσουν κάτι. Δεδομένο ότι δεν υπάρχουν δυνατότητες για πολλά πράγματα, την μάχη του mode στους 42 κύκλους που θα απαιτούσε πολλά και μεγάλα panels την έχω χάσει από τα αποδυτήρια. Οι προσθήκες που σκέφτομαι είναι οι εξής:

  • 2 πάνελ στον μπροστά τοίχο πίσω από τα ηχεία που είναι ζώνη πίεσης με μεμβράνη και πρόσοψη για λίγο διάχυση.
  • 2 ή 3 μπασοπαγίδες με μεμβράνη στις μπροστά γωνίες στο πάτωμα
  • 2 πάνελ 10άρια μεταφερόμενα που θα τοποθετούνται στο παράθυρο αριστερά και θα φεύγουν σε άλλο δωμάτιο όταν δεν χρειάζονται. Μάλλον χωρίς πρόσοψη ξύλου λόγω μικρής απόστασης.
  • 4 ή 5 πάνελ 10 άρια με διάχυση στο ταβάνι.
  • Μάλλον 2 2d diffusors στο τζάκι περισσότερο για αισθητικούς λόγους (αρέσει στο έτερο ήμισυ).
  • Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, ο δεξιός τοίχος έχει ήδη καλυφθεί με πάνελ που έχουν τυπωθεί κάποιες φωτογραφίες.


Ελπίζω με τις προσθήκες να:

  • Πέσει συνολικά το RT από τους 100-150 κύκλους και πάνω και να πλησιάσει το 0,4
  • φτιάξει η υποχώρηση των δορυφόρων στην περιοχή 500-800Hz για να κατεβάσω την ισοστάθμιση που κάνω χαμηλότερα (500Hz)
  • ομαλοποιηθεί η απόκριση μεταξύ 100-200Hz.
  • Ισορροπήσουν οι χρόνοι EDT & RT μεταξύ των 2 καναλιών.
  • Πέσουν ελάχιστα οι χρόνοι κάτω από τα 100Hz.
Όταν γίνει το update, θα ανεβάσω ανανεωμένες μετρήσεις.

Συμπέρασμα 11: τοποθέτηση και ισοστάθμιση θα μας φέρει σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο αλλά δεν αναιρούν ούτε υποκαθιστούν την ανάγκη για treatment. Έστω και λίγο, ένεκα σαλονιού. (βλέπε συμπέρασμα 0)

Πως ακούγεται;

Μικρή σημασία έχει όπως θα πουν πολλοί (και συμφωνώ). Αν έχει κάποια αξία, εγώ είμαι ευχαριστημένος μέχρι στιγμής. Η ιδανική μέση στάθμη ακρόασης είναι γύρω στα 80-82db που σημαίνει ότι η ρύθμιση της έντασης είναι μεταξύ -25 με -22 db για δυνατές παραγωγές και γύρω στο -18db για κλασσική. Το σύστημα παίζει εύκολα και σε στάθμη αναφοράς έχοντας αρκετό headroom και χωρίς να αντιλαμβάνομαι συμπίεση ή παραμόρφωση. Ο ανασταλτικός παράγοντας για πολύωρες «δυνατές» ακροάσεις είναι το υψηλό RT. Αυτό βέβαια δεν είναι τόσο περιοριστικό σε ακούσματα κλασσικής με υψηλό δυναμικό εύρος όπου ακούω εύκολα με το ποτενσιόμετρο στο -10db ή ακόμα και στο -5db.

Η μακρινή απόσταση των δορυφόρων από τους μπροστά τοίχους δημιουργεί προβλήματα αλλά έχει και προτερήματα. Η σκηνή που στήνεται είναι μεγάλη, χορταστική, με μπόλικο βάθος και αίσθηση μεγαλύτερου ηχείου από αυτό που πραγματικά είναι. Ψεύτικη σκηνή! Ναι! Αλλά είναι πολύ ευχάριστη ψευτιά όπως και να το κάνεις . Επίσης παρά την έλλειψη σοβαρής φροντίδας χώρου η τοποθέτηση οργάνων παραμένει σταθερή ακόμα και σε μεγάλα σύνολα και δύσκολα περάσματα πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.

Τονικά είπα τι προτιμώ στο κεφάλαιο Dirac. Το καλό με τέτοιου είδους συστήματα είναι ότι το φέρνεις εκεί ακριβώς που θες ανάλογα τα γούστα σου γιατί έχεις τις επιθυμητές εντάσεις και την ενέργεια σε όλο το φάσμα να σε περιμένει και προσπαθείς να το φέρεις στα μέτρα σου με τοποθέτηση και ισοστάθμιση. Και αυτό ίσως είναι το μεγαλύτερο του προτέρημα.

Συμπέρασμα 12: τα λεφτά δεν είναι λίγα και το ερώτημα είναι "Αξίζει τον κόπο;": είναι το τρίτο setup παραπλήσιας αξίας που έχω την τύχη να είμαι κάτοχος και είναι με διαφορά το καλύτερο. Άρα σαν αποτέλεσμα ανά ευρώ, ναι αξίζει. Επίσης αν η απόσταση ακρόασης και το δωμάτιο ήταν μικρότερα είμαι πεπεισμένος ότι φτάνεις σε παρόμοιο αποτέλεσμα με τα μισά ή ίσως και λιγότερα λεφτά. Τρανό παράδειγμα τα setup που παρουσιάζει ο Bhutia στο νήμα Τύφλα να 'χει το Dirac. Στη σημερινή εποχή οι γνώσεις μοιράζονται απλόχερα στο δίκτυο και θέλει μόνο διάθεση, χρόνο και διάβασμα για να στήσεις έστω και μόνος κάτι σχετικά αξιοπρεπές. Ναι, δεν θα είναι το καλύτερο σύστημα του κόσμου και ούτε θα έχεις γίνει παντογνώστης στο τέλος της ημέρας αλλά θα είναι αυτό που έχεις ρίξει δουλίτσα και το ξέρεις από την καλή και από την ανάποδη στο τέλος της ημέρας και αυτό είναι πολύ ευχάριστο για κάποιους χαρακτήρες.
 

Attachments

Last edited:



Μηνύματα
665
Reaction score
1.482
Συγχαρητηρια για τη σωστη νοοτροπια στην αντιμετωπιση του ζητηματος hi fi στο καθιστικο.
Ευχαριστώ.

Φίλος με τι καλώδια παίζεις;
Εσύ είσαι σατανάς τελικά :). Δεν έκανα καν αναφορά πρώτον για να μην έχουμε άλλα και δεύτερον.... επειδή δεν θυμάμαι καν τι είναι. Ότι μου έφτιαξε ο Ζαπ εκείνη την εποχή. Νομίζω κάποιο mogami είναι με κάποια βύσματα.... :roflmao: :roflmao:
 

Μηνύματα
665
Reaction score
1.482
Να προσθέσω επίσης και την αφορμή για όλο το κατεβατό. Είχα φτιάξει ένα σκαρίφημα από παλιά με προτροπή του @wizzy αλλά χθες είχα την εξής πολύ ωραία μουσική εμπειρία που με έκανε να το ξαναθυμηθώ, να το τελειώσω και να το ανεβάσω.

Αποφάσισα να μη δουλέψω και να αφιερώσω 8 ώρες σε ακρόαση. Στην κλασσική όπως ξέρουν κάποιοι φίλοι, οι εκτελέσεις που "μεγάλωσες" μαζί τους παραμένουν οι αγαπημένες σου για πάντα και είναι λίγο δύσκολο να τις απορρίψεις για κάτι νέο. Τα κριτήρια δεν είναι μουσικά τις περισσότερες φορές αλλά συνήθειας. Έτσι έμαθες το έργο σε πιο τρυφερή ηλικία, έτσι θες να το ξανακούς, αυτό νομίζεις ότι είναι το "σωστό". Εγώ όσο αφορά τις συμφωνίες του Shostakovich έχω μεγαλώσει με το Box της Decca με τις εκτελέσεις του Haiting/ Concertgebouw./ LSO.

Κατά καιρούς ακούω διάφορες άλλες εκτελέσεις ειδικά για τις αγαπημένες (4,5,6,7,9,10,13) αλλά πάντα γυρνάω στο "καταφύγιο" του Haiting. Είχα βάλει λοιπόν στόχο να ακούσω προσεκτικά την προσέγγιση του αγαπητού κύριου Andris Nelsons με την Boston.

1585460599204.png


Ε το χαμόγελο όταν τελείωσα με αυτά τα 4 δισκάκια ήταν η αφορμή να ανεβάσω την "παρουσίαση". Η χαρά μου ήταν διπλή:
1. Είχε ησυχία, τα γατιά κοιμόντουσαν, η γυναίκα μου έλειπε, η ώρα ήταν κατάλληλη για να ακούω δυνατά χωρίς να ενοχλώ, παρά την αρχική μου δυσφορία για τον συνδυασμό Boston- Shostakovich (δεν μου κάθεται καλά ρε αδερφέ), οι εκτελέσεις είναι καταπληκτικές, οι ηχογραφήσεις είναι τρομερές και το σύστημα έπαιζε καταπληκτικά! Πραγματικά το ευχαριστήθηκα!
2. Το πιο ευχάριστο είναι ότι δεν είμαι τόσο γέρος και μπορώ να αλλάζω ακόμα άποψη για πράγματα :). Long live nelsons. To αγαπημένο μου book μπαίνει στο χρονοντούλαπο! Αν είχε ηχογραφήσει και την 13....
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover "Επαγγελματίας"
Μηνύματα
3.228
Reaction score
6.545
Έλα να ζωντανεύει λίγο το δικάλανο με τέτοιες συστηματάρες!

Φανταστικά όλα τα χρέπια, καλοάκουστα και καλοθέατα! Εύχομαι πάντα καλές ακροάσεις, χωρίς γρέζι!!!
 


Μηνύματα
665
Reaction score
1.482
Έλα να ζωντανεύει λίγο το δικάλανο με τέτοιες συστηματάρες!

Φανταστικά όλα τα χρέπια, καλοάκουστα και καλοθέατα! Εύχομαι πάντα καλές ακροάσεις, χωρίς γρέζι!!!
Ε ναι! μας έχουν πρήξει με τα κωλοπολυκάναλα! Διπλομονοκάναλο for ever!!!! :p :p :p

Πολύ ωραίος, μπράβο !!
Σε σύγκριση πως άκουγες πριν μπλέξεις με τα pdf και τον ίσιο δρόμο;
Ευχαριστώ! Πολύ ωραίος δεν είμαι! Είπαμε ότι το ευχαριστιέμαι αλλά όπως έγραψα έχει σημαντικά προβλήματα το σύνολο. Επειδή είμαι πραγματιστής σαν άνθρωπος και έχουμε πήξει στα "τέλεια" συστήματα, σκοπός της παρουσίασης είναι να δώσω όσο πιο εμπεριστατωμένα μπορούσα τα προβλήματα που πιστεύω ότι υπάρχουν σε κάθε σαλόνι ρεαλιστικά και με ποιούς τρόπους προσέγγισα εγώ κάποια από αυτά.

Σε σχέση με τα παλαιότερα συστήματα όπως είπα και στην παρουσίαση παίζει πάααααααρα πολύ καλύτερα. Ισορροπημένο τονικά, σε μεγαλύτερες εντάσεις, πιο ξεκούραστα, όλες τις μουσικές. Νομίζω ότι οι μεγάλες διαφορές προκύπτουν από:
1. Τα subs. Είναι τελείως άλλη αίσθηση. Πέρα από το ότι ευχαριστιέμαι περισσότερο τις κύριες μουσικές μου, παραδόξως μου άνοιξαν και το ενδιαφέρον για κάποιες δουλειές ηλεκτρονικής που μέχρι τότε τις "σνόμπαρα".
2. Ta Neumann και κυριότερα η σωστή οδήγηση αυτών. Νομίζω ότι παρά τις προσπάθειες, ποτέ δεν είχα καταφέρει να οδηγήσω τόσο καλά τα προηγούμενα ηχεία μου (SF & 2 ζευγάρια B&W). Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό προτέρημα των ενεργών ηχείων κατά την άποψή μου. Με το που τα σύνδεσα πρόχειρα πριν από ένα χρόνο, χωρίς subs, έπαιξαν πολύ καλύτερα από ότι άλλο είχα ακούσει στον χώρο μου.
 

Μηνύματα
866
Reaction score
293
Ε ναι! μας έχουν πρήξει με τα κωλοπολυκάναλα! Διπλομονοκάναλο for ever!!!! :p :p :p



Ευχαριστώ! Πολύ ωραίος δεν είμαι! Είπαμε ότι το ευχαριστιέμαι αλλά όπως έγραψα έχει σημαντικά προβλήματα το σύνολο. Επειδή είμαι πραγματιστής σαν άνθρωπος και έχουμε πήξει στα "τέλεια" συστήματα, σκοπός της παρουσίασης είναι να δώσω όσο πιο εμπεριστατωμένα μπορούσα τα προβλήματα που πιστεύω ότι υπάρχουν σε κάθε σαλόνι ρεαλιστικά και με ποιούς τρόπους προσέγγισα εγώ κάποια από αυτά.

Σε σχέση με τα παλαιότερα συστήματα όπως είπα και στην παρουσίαση παίζει πάααααααρα πολύ καλύτερα. Ισορροπημένο τονικά, σε μεγαλύτερες εντάσεις, πιο ξεκούραστα, όλες τις μουσικές. Νομίζω ότι οι μεγάλες διαφορές προκύπτουν από:
1. Τα subs. Είναι τελείως άλλη αίσθηση. Πέρα από το ότι ευχαριστιέμαι περισσότερο τις κύριες μουσικές μου, παραδόξως μου άνοιξαν και το ενδιαφέρον για κάποιες δουλειές ηλεκτρονικής που μέχρι τότε τις "σνόμπαρα".
2. Ta Neumann και κυριότερα η σωστή οδήγηση αυτών. Νομίζω ότι παρά τις προσπάθειες, ποτέ δεν είχα καταφέρει να οδηγήσω τόσο καλά τα προηγούμενα ηχεία μου (SF & 2 ζευγάρια B&W). Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό προτέρημα των ενεργών ηχείων κατά την άποψή μου. Με το που τα σύνδεσα πρόχειρα πριν από ένα χρόνο, χωρίς subs, έπαιξαν πολύ καλύτερα από ότι άλλο είχα ακούσει στον χώρο μου.
Ta 18S τεμάχια 2?
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές μπάσο!
Μηνύματα
1.448
Reaction score
4.225
Είπαμε ότι το ευχαριστιέμαι αλλά όπως έγραψα έχει σημαντικά προβλήματα το σύνολο.
Μολις περασουν τις 500 ωρες παιξιματος τα καλωδια, θα εισαι ενταξει.
Ενταξει, κοιτα να φτιαξεις λιγο και το RT60.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
32.529
Reaction score
59.589
Ωραία περιγραφή και ενδιαφέρουσα η διαδρομή, εύγε!

Με τη μουσική που ακούς, θα πρέπει να βρεθείς στον ντιμιφουτ να κάτσεις ένα 8-ωρο να ακούτε κλασσική (σόρρυ, τόσες ώρες δεν αντέχω κλασσική) και να καταλάβεις τι γίνεται στα έργα που ξέρεις καλά πως ακούγονται, όταν πας από δικάναλο σε ιμερσιβ.

Αυτό δυστυχώς είναι ένα μάθημα που πρέπει να το παρακολουθήσεις με τέτοια τακτική, ώστε να καταλάβεις τι ακριβώς λέμε, διότι αλλιώς δε πρόκειται να το κατανοήσεις.

Προσωπικά, καθώς έχω τα ίδια δορυφοράκια με σένα, εκτιμώ πως είναι τρομερές ευκαιρίες για τα λεφτά τους, και εμμένω σε αυτήν την άποψη όπως ακριβώς τα είχα γράψει προ 10-ετιας στο θρεντ "η δύναμη της λογικής".

Προφανώς χρειάζονται σαμπ για χώρο >9-11τμ, όπως έχω ξαναγράψει. Δεν μπορούν αυτά τα δορυφοράκια να καλύψουν μόνα τους όλο το φάσμα σε χώρο >11τμ, το θεωρώ αδύνατο.

Ωστόσο, η δύναμη που βγάζουν 11 τεμάχια αυτών των δορυφόρων, είναι ασύλληπτη και δεν μπορείς να την φανταστείς καν, ακούγοντας 2 μονάχα τους. Δεν γίνεται.

Για αυτό, θα πρέπει να περάσεις 5' να σου βάλω 2 κομμάτια. Αρκούν μόλις 5' για να καταλάβεις...

Όπως κατάλαβες, ο στόχος του ποστ είναι ξεκάθαρος: go immersive. ;)
 

Μηνύματα
665
Reaction score
1.482
Δεν διαφωνώ σε τίποτα και αν ποτέ ανέβω επάνω χωρίς να τρέχω σαν τον Βέγγο θα ήταν πολύ μεγάλη μου χαρά να ακούσω έκαστα συστήματα αλλά για την εμπειρία και την γνωριμία και όχι για να πειστώ. Πεισμένος είμαι και χωρίς να ακούσω.

Από την άλλη, σε εμένα πολυκάναλο σε αυτό το χώρο δεν παίζει. Το σκέφτηκα πολύ στην αρχή και τελικά το απέρριψα. Είναι πάρα πολλοί οι πρακτικοί και αισθητικοί συμβιβασμοί για να στηθεί κάτι τέτοιο σε αυτό το σαλόνι. Εδώ τα 2 ηχεία δυσκολεύτηκα να βάλω σωστά. Το κεντρικό, που οεο;

Και από την άλλη, είπαμε, καλή η λ@λ@κία με τα ηχεία και τις βλακείες αλλά πάνω από όλα θέλω να μαζευόμαστε οι φίλοι, να καθόμαστε και να ευχαριστιόμαστε με μουσική ή όχι και χωρίς να ζμπρώχνουμε ηχεία από εδώ και από εκεί :).

Αν ποτέ μετακομίσω, βρεθεί πιο πρόσφορος χώρος και υπάρχει το budget εννοείτε θα το κάνω και θα γουστάρω τρελά.
 

Μηνύματα
1.681
Reaction score
2.927
Ε ναι! μας έχουν πρήξει με τα κωλοπολυκάναλα! Διπλομονοκάναλο for ever!!!! :p :p :p



Ευχαριστώ! Πολύ ωραίος δεν είμαι! Είπαμε ότι το ευχαριστιέμαι αλλά όπως έγραψα έχει σημαντικά προβλήματα το σύνολο. Επειδή είμαι πραγματιστής σαν άνθρωπος και έχουμε πήξει στα "τέλεια" συστήματα, σκοπός της παρουσίασης είναι να δώσω όσο πιο εμπεριστατωμένα μπορούσα τα προβλήματα που πιστεύω ότι υπάρχουν σε κάθε σαλόνι ρεαλιστικά και με ποιούς τρόπους προσέγγισα εγώ κάποια από αυτά.

Σε σχέση με τα παλαιότερα συστήματα όπως είπα και στην παρουσίαση παίζει πάααααααρα πολύ καλύτερα. Ισορροπημένο τονικά, σε μεγαλύτερες εντάσεις, πιο ξεκούραστα, όλες τις μουσικές. Νομίζω ότι οι μεγάλες διαφορές προκύπτουν από:
1. Τα subs. Είναι τελείως άλλη αίσθηση. Πέρα από το ότι ευχαριστιέμαι περισσότερο τις κύριες μουσικές μου, παραδόξως μου άνοιξαν και το ενδιαφέρον για κάποιες δουλειές ηλεκτρονικής που μέχρι τότε τις "σνόμπαρα".
2. Ta Neumann και κυριότερα η σωστή οδήγηση αυτών. Νομίζω ότι παρά τις προσπάθειες, ποτέ δεν είχα καταφέρει να οδηγήσω τόσο καλά τα προηγούμενα ηχεία μου (SF & 2 ζευγάρια B&W). Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό προτέρημα των ενεργών ηχείων κατά την άποψή μου. Με το που τα σύνδεσα πρόχειρα πριν από ένα χρόνο, χωρίς subs, έπαιξαν πολύ καλύτερα από ότι άλλο είχα ακούσει στον χώρο μου.
Να το χαιρεσαι το συστημα σου!Θα παραμεινεις δικαναλος ή θα μας προδωσεις; :p

Ανεβασε και ενα IR μεχρι τα 50ms να δουμε και τι γινεται με τις βλαβερες ανακλασεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
32.529
Reaction score
59.589
Το κεντρικό, που οεο;
Από το ταβάνι, βάση να κατεβαίνει να ακούς, και να ανεβαίνει μετά. Μελιδης. Ευκολακι.

Ομοίως τα 2 πίσω ηχεία.

Τα πάνω ηχεία του άτμος, δεν ενοχλούν έτσι κι αλλιώς.

Εδώ γάτα χωράει, ηχεία δε θα χωρέσουν;

Μια χαρά βολεύεται ένα σεταπ 5.2.4 σε σένα.
 


Μηνύματα
665
Reaction score
1.482
Από το ταβάνι, βάση να κατεβαίνει να ακούς, και να ανεβαίνει μετά. Μελιδης. Ευκολακι.

Ομοίως τα 2 πίσω ηχεία.

Τα πάνω ηχεία του άτμος, δεν ενοχλούν έτσι κι αλλιώς.

Εδώ γάτα χωράει, ηχεία δε θα χωρέσουν;

Μια χαρά βολεύεται ένα σεταπ 5.2.4 σε σένα.
Είμαι σε ενοίκιο Κώστα. Δεν μπορώ να κάνω τέτοια πράγματα.

Ποιούς classe είχες;
Αν σου πω ότι δεν θυμάμαι μοντέλα. Μπορώ να το τσεκάρω γιατί τα χρησιμοποιεί φίλος. Νομίζω ο τελικός ήταν CA101 και ο προ CP70? 100 watt πάντως ήταν όχι τίποτα θηρία. Πιο παλιά είχα έναν Audio analogue που είχε πιο πολλά ρεύματα αλλά δεν μου άρεσε ο ήχος του.

Να το χαιρεσαι το συστημα σου!Θα παραμεινεις δικαναλος ή θα μας προδωσεις; :p

Ανεβασε και ενα IR μεχρι τα 50ms να δουμε και τι γινεται με τις βλαβερες ανακλασεις.
Σε ευχαριστώ πολύ. Έχω μπόλικα χρόνια ακόμα στο δικάναλο όπως βλέπεις. Ιδού το IR.


Left and right ETC.jpg
 

Μηνύματα
1.681
Reaction score
2.927
Εξαιρετικες για αφροντιστο χωρο!

Οπωσδηποτε να ασχοληθεις με αυτην στο 1ms και θα εισαι μια χαρα.Προσεχε ομως διοτι και εμενα μου εβγαζε κατι παρομοιο στο 1ms και μετα ανακαλυψα οτι ηταν η ανακλαση απο την οθονη του λαπτοπ,διοτι εγω δεν εχω θεμα με πρωιμες ανακλασεις.Απο εκει και περα δωσε προτεραιοτητα σε μπασσοπαγιδες!
 


Staff online

  • Zizik
    Luv Dah 4 melina
  • spylab
    Wile E. Coyote Συντονιστής Θρησκευτικών

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
154.326
Μηνύματα
2.349.187
Members
35.081
Νεότερο μέλος
Ilibel
Top