Mirrors Edge

Μηνύματα
28.176
Reaction score
60
[IMGl]http://img.pathfinder.gr/CMAN/i/25/I5/673860-45245270.jpg[/IMGl]
Mirrors Edge

Όταν πριν κάποιους μήνες είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο κοινό το Mirror's Edge, η αλήθεια είναι πως η έκπληξη ήταν μεγάλη μιας και οι πρώτες εικόνες ήταν ανέλπιστα ελπιδοφόρες. Η συνολική απλότητα του gameplay, σε συνδυασμό με την απαράμιλλη αισθητική του τίτλου, κατάφεραν να τον κάνουν να ξεχωρίσει και τελικά να προκαλέσουν ένα έντονο αίσθημα ανυπομονησίας.

Και ευτυχώς το τελικό αποτέλεσμα θα δικαιώσει σε μεγάλο βαθμό όσους αναζητούν κάτι πραγματικά ενδιαφέρον και σίγουρα διασκεδαστικό. Το πλέον ενθαρρυντικό στοιχείο είναι πως, στο νέο αυτό τίτλο της DICE, κυριαρχεί η απλότητα, αποδεικνύοντας έτσι για άλλη μια φορά πως είναι εφικτό μια απλή ιδέα με την κατάλληλη υποδομή να εξελιχθεί σε κάτι το πρωτότυπο.

Πάντως, για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις, αυτά που προσφέρει το Mirror's Edge δεν είναι και τόσο άγνωστα για τους παλαιότερους κυρίως παίκτες, αλλά ο τρόπος υλοποίησής τους δείχνει να είναι ο ιδανικός. Και έτσι αντί να προσφέρονται πολύπλοκοι μηχανισμοί gameplay ή ακόμα και αλλεπάλληλες ανταλλαγές πυροβολισμών, πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει το τρέξιμο.

Αυτό που εντυπωσιάζει στο Mirror's Edge είναι πως πραγματικά δεν έχει κάποιο σοβαρό ελάττωμα στον κεντρικό του πυρήνα, μιας και τα πάντα δείχνουν να λειτουργούν σχεδόν άψογα.

Όπως θα αναφερθούμε και αργότερα, η DICE έχει πάρει συγκεκριμένες αποφάσεις που είναι σίγουρο πως δεν θα είναι αρεστές προς όλους, αλλά από την άλλη θα είναι κρίμα μια τόσο ευχάριστη δημιουργία να κατηγορηθεί για ορισμένα ατοπήματα, που στην τελική δεν θέλησε και η ίδια η εταιρία να ασχοληθεί μαζί τους.

Και όπως ισχύει με την πλειοψηφία των τίτλων που βρίσκονται στην αγορά, έτσι και ο συγκεκριμένος -παρόλο που προσπαθεί για το αντίθετο- δεν φαίνεται να απευθύνεται σε μεγάλη μερίδα του κοινού. Τους λόγους θα τους αναλύσουμε παρακάτω.

Πέρα από το περιεχόμενο, έκπληξη προκαλεί και ο ίδιος ο developer μιας και η DICE φαίνεται πως αποφάσισε να κάνει ένα διάλειμμα από την σειρά Battlefield και να ασχοληθεί με κάτι το εντελώς διαφορετικό. Τελικά, το αποτέλεσμα τη δικαιώνει και το μόνο σίγουρο είναι πως η εταιρία οφείλει πολλά και στην ΕΑ, που έχει αναλάβει την διανομή του και που στο μεσοδιάστημα μέχρι την επίσημη κυκλοφορία κατάφερε να κάνει το Mirror's Edge γνωστό σε όλους.

Και γνώμη μας είναι πως του αξίζει και με το παραπάνω μια τέτοια αναγνώριση -αν και η αλήθεια είναι πως σε πολλά σημεία οι επιλογές της εταιρίας δεν φαίνεται να είναι οι ιδανικές, μιας και το επιβεβαιωμένο sequel αφήνει πολλά ερωτηματικά σχετικά με την πληρότητα της παρούσας δημιουργίας.

Βέβαια, η αλήθεια είναι πως από τα πρώτα λεπτά ο τίτλος θα καταφέρει να συνεπάρει και τους πλέον απαιτητικούς κυρίως με την αισθητική και την αρμονία των χρωμάτων που προσφέρει, τον σχετικά εύκολο χειρισμό αλλά και με το ιδιαίτερα ενδιαφέρον σενάριό του.

Εδώ η DICE έχει πράξει αρκετά έξυπνα μιας και, πρακτικά, παρουσιάζει μια ιστορία που θα βρει σύμφωνη την πλειοψηφία της νεανικής κοινότητας, που θέλει να αντισταθεί στο κατεστημένο. Η πρωταγωνίστρια του τίτλου -ονόματι Faith- είναι μια νεαρή κοπέλα που ανήκει σε μία εταιρία courier, η οποία έχει αναλάβει τη διανομή ορισμένων πακέτων σε συγκεκριμένα άτομα.

Τόσο ή ίδια, όσο και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, δεν γνωρίζον το περιεχόμενο που κουβαλούν αλλά ούτε και τον παραλήπτη, μιας και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να φτάσουν στον τελικό τους προορισμό ανέπαφοι και όσο το δυνατόν ταχύτερα. Η πλοκή του τίτλου είναι γενικά αρκετά πρωτότυπη, μιας και, όπως πληροφορείται ο παίκτης, στην πόλη του Mirror's Edge δεν υπάρχει πια ελευθερία κινήσεων δεδομένου ότι τα πάντα παρακολουθούνται.

[IMGr]http://img.pathfinder.gr/CMAN/i/25/I5/673860-45245268.jpg[/IMGr]

Η όποια αντίσταση οδηγεί στην φυλάκιση από τα διεφθαρμένα πλέον όργανα του νόμου, αν και σταδιακά αποκαλύπτεται ένα οργανωμένο σχέδιο, το οποίο αποδεικνύεται ενδιαφέρον και σε καμία περίπτωση δεν κουράζει. Σε αυτό συντελεί και η παρουσίαση των cut scenes, στις οποίες ακολουθείται μια -κατά κάποιο τρόπο- καρτουνίστικη φιλοσοφία, η οποία δεν είναι μόνο καλοφτιαγμένη, αλλά ξεχωρίζει και για το γενικότερο art direction.

Σε αυτό τον αγώνα της, η Faith θα έχει στο πλευρό της πάντοτε τις χρήσιμες συμβουλές των συνεργατών της, αν και την κρίσιμη ώρα τα πάντα θα εξαρτώνται από την ίδια. Έτσι, με σχετικά συνοπτικές διαδικασίες θα ξεκινήσει και η δράση, όπου τα πρώτα λεπτά θα κυλήσουν γρήγορα μιας και είναι έτσι είναι σχεδιασμένος ο τίτλος.

Το Mirror's Edge δείχνει τα δόντια του από την πρώτη κιόλας αποστολή, ενώ σχεδόν αμέσως διαχωρίζει την θέση του από τις υπόλοιπες δημιουργίες της αγοράς. Μπορεί αρχικά να δημιουργείται μία σύγχυση σχετικά με τη φύση του, αλλά τελικά ο τίτλος της DICE ανήκει στην κατηγορία των platform παιχνιδιών με αρκετούς γρίφους να είναι παρόντες. Αυτοί επικεντρώνονται στην πορεία που θα πρέπει να ακολουθήσει ο παίκτης για να φτάσει σε κάποιο σημείο μιας και, αρκετές φορές, το μονοπάτι δεν θα είναι και τόσο εμφανές.

Από το Mirror's Edge δεν απουσιάζει και το action μέρος καθώς επίσης και οι ανταλλαγές πυροβολισμών, αλλά οι συγκεκριμένοι τομείς -και ειδικά ο δεύτερος- φαίνεται πως επίτηδες δεν έχουν τύχει ιδιαίτερης προσοχής από τον developer. Μιας και η Faith θα έρθει πολλές φορές αντιμέτωπη με τα όργανα του νόμου, αυτά δεν θα διστάσουν να ανοίξουν πυρ και έτσι η κατάσταση θα γίνει ακόμα πιο αγχωτική.

Ο τίτλος προσπαθεί να επικεντρώσει την προσοχή του στο καθαρά platform μέρος και παρόλο που οι παίκτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν όπλα, γρήγορα θα καταλάβουν πως αυτά δεν είναι απαραίτητα. Ο αφοπλισμός των αντιπάλων είναι μια αρκετά απλή υπόθεση, αν και η ουσία δεν βρίσκεται εδώ αλλά στον ρυθμό που θα ακολουθήσει ο καθένας.

Και σε γενικές γραμμές αυτό είναι το Mirror's Edge. Ένα ασταμάτητο κυνηγητό, το οποίο γίνεται υπερβολικά ενδιαφέρον όταν ο κλοιός γύρω από την Faith στενεύει υπερβολικά. Η DICE έχει καταφέρει να δημιουργήσει την ψευδαίσθηση της απόλυτης ελευθερίας, έστω και αν πρακτικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει μιας και η διαδρομή είναι πάντοτε προκαθορισμένη.

[IMGl]http://img.pathfinder.gr/CMAN/i/25/I5/673860-45245271.jpg[/IMGl]

Φυσικά, υπάρχουν αρκετά παράπλευρα μονοπάτια, αλλά ακόμα και έτσι δεν είναι δυνατό να περάσει απαρατήρητο το γεγονός πως πρόκειται για μια γραμμική περιπέτεια. Από την άλλη, όμως, με ορισμένα έξυπνα τρικ αυτό το μειονέκτημα δεν γίνεται τόσο αντιληπτό, μιας και πολλές φορές δεν θα υπάρχει ο χρόνος ώστε να πάρει κάποιος έστω και μια ανάσα.

Η δράση του τίτλου ξεχωρίζει κυρίως για τις διαδρομές που γίνονται στις ταράτσες των κτιρίων, χωρίς αυτό να σημαίνει πως ο χαρακτήρας δεν θα επισκεφθεί και το εσωτερικό τους. Η εικόνα της Faith να τρέχει πάνω σε έναν ουρανοξύστη και κατόπιν να εκτελεί ένα άλμα στο κενό μπορεί να είναι ανατριχιαστική, αλλά έχει αποδοθεί άψογα και σε αυτό συντελεί η απόλυτα επιτυχημένη χρήση της οπτικής πρώτου προσώπου.

Πραγματικά, είναι ελάχιστοι οι τίτλοι που καταφέρνουν να μεταφέρουν τη δράση με αυτόν τον τρόπο και το Mirror's Edge είναι ένας από αυτούς. Πολλοί ίσως να αναρωτηθούν πως θα ήταν αν υπήρχε μια κάμερα τρίτου προσώπου, ωστόσο, εκτιμούμε ότι κάτι τέτοιο θα μείωνε σε μεγάλο βαθμό την ένταση αλλά και την αγωνία του παίκτη -πέρα από το γεγονός πως η αίσθηση θα ήταν εντελώς διαφορετική.

Η ουσία του τίτλου, όπως είπαμε και πιο πριν, είναι η ταχύτητα, η οποία θα παίξει και σημαντικό ρόλο στο κατά πόσο μία αποστολή θα είναι επιτυχημένη ή όχι. Αφήνοντας στην άκρη τα κυνηγητά με τους αστυνομικούς, αν ο παίκτης είναι ακριβής στις κινήσεις του τότε η Faith θα κινείται ταχύτατα υπερπηδώντας ορισμένα κενά με χαρακτηριστική άνεση.

Ο σωστός συγχρονισμός κρίνεται απαραίτητος και έτσι, όταν κάποιος καταφέρει να κατανοήσει τη λογική του τίτλου, τότε το σίγουρο είναι πως η πορεία του από την αρχή μέχρι το τέλος του εκάστοτε επιπέδου θα είναι γεμάτη στυλ.

Γενικά το Mirror's Edge είναι μια δημιουργία που δείχνει να θέτει σε προτεραιότητα τον αισθητικό της τομέα, αν και το ευχάριστο είναι πως αυτό δεν γίνεται εις βάρος κάποιου άλλου. Η πόλη στην οποία εξελίσσεται ο τίτλος δείχνει πραγματικά πανέμορφη και πεντακάθαρη.

Το άσπρο χρώμα που κυριαρχεί παντού δημιουργεί μοναδικές αντιθέσεις με το κόκκινο, το μπλε, το πορτοκαλί και το πράσινο, χρώματα τα οποία πολλές φορές σηματοδοτούν και την πορεία την οποία θα πρέπει να ακολουθήσει ο παίκτης. Αυτό που προσπαθεί να επιτύχει η DICE είναι η εικόνα μιας ιδανικής πόλης, όπου κυριαρχεί η ηρεμία, μιας και η χρωματική παλέτα -καθώς και ο τρόπος με τον οποίο αυτή χρησιμοποιείται- είναι πραγματικά μοναδική.

Η ίδια ενδιαφέρουσα εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό των κτιρίων, όπου το καθένα χρησιμοποιεί ένα βασικό χρώμα με πολλές αποχρώσεις του, δημιουργώντας έτσι ένα μοντέρνο σύνολο. Παράλληλα, η DICE φαίνεται πως πήρε ορισμένες σημαντικές αποφάσεις σχετικά με τη γενικότερη καλλιτεχνική προσέγγιση του τίτλου, οι οποίες ενθαρρύνουν ακόμα περισσότερο τη λογική της χρήσης της οπτικής πρώτου προσώπου.

Η φυσιογνωμία της Faith δεν είναι και τόσο θηλυκή -ισχύει μάλλον το αντίθετο- μιας και πρόκειται για έναν χαρακτήρα από τον οποίο απουσιάζουν εντελώς οι καμπύλες και ο αισθησιασμός. Η συγκεκριμένη επιλογή φαίνεται πως είναι συνειδητή και παρόλο που υπάρχει σοβαρή πιθανότητα κάποιος να νιώσει απέχθεια προς το πρόσωπό της, το σίγουρο είναι πως θα κερδίσει την εκτίμησή μας με το απαράμιλλο κουράγιο της, τις κινητικές της ικανότητες και φυσικά για το γεγονός πως, παρά το νεαρό της ηλικίας της, ορθώνει το ανάστημά της σε ένα κατεστημένο που δεν της είναι αρεστό.

Tο μεγάλο ερώτημα είναι κατά πόσο η επιλογή της DICE να προσφέρει ουσιαστικά ένα μοντέρνο -ας μας επιτραπεί ο όρος- platform παιχνίδι, σε συνδυασμό με τη βία,θα ικανοποιήσει τους οπαδούς της έντονης δράσης μιας και αυτή στο Mirror's Edge παρουσιάζεται με έναν ιδιαίτερα προσεγμένο τρόπο.
 

Μηνύματα
28.176
Reaction score
60
[IMGl]http://img.pathfinder.gr/CMAN/i/25/I5/673860-45245272.jpg[/IMGl]
Πέρα από την απουσία αίματος, κάτι που φυσικά ταιριάζει και με τη γενικότερη φιλοσοφία, η αλήθεια είναι πως ο παίκτης θα πρέπει να παρακάμψει τους αντιπάλους του και όχι να έρθει σε συμπλοκή μαζί τους. Αν από την άλλη κάποιος θελήσει να χρησιμοποιήσει δοκιμασμένες τεχνικές από κάποιο first person shooter, με την παρούσα δημιουργία μάλλον θα απογοητευθεί.

Οι ανταλλαγές πυροβολισμών είναι μεν διαθέσιμες, αλλά θέλουμε να πιστεύουμε πως εσκεμμένα επικρατεί μια μάλλον πρόχειρη προσέγγιση, με την εταιρία να θέλει από τους παίκτες να μην αντιμετωπίσουν τον τίτλος της ως ένα ακόμα shooter.

Οπότε, είναι και λίγο θέμα γούστου αν το Mirror's Edge θα εξελιχθεί στον τίτλο που αναζητούν οι παίκτες, ωστόσο στο συγκεκριμένο τομέα ο γράφων συμφωνεί απόλυτα με τη γενικότερη φιλοσοφία της DICE. Και αυτό, γιατί επιχειρείται μια προσπάθεια για κάτι το διαφορετικό, γεγονός που -σε συνδυασμό με την απαράμιλλη αισθητική του- θα καταφέρει να παίξει με τις αισθήσεις του παίκτη και να τον μεταφέρει νοερά σε μια ψηφιακή κοινωνία, η οποία δεν δείχνει και τόσο μακρινή ή απίθανη σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.

Σε επίπεδο συνολικής διάρκειας ο τίτλος κρίνεται ως επαρκής μιας και τα 10 συνολικά του κεφάλαια θα απαιτήσουν αρκετές ώρες από τους παίκτες ώστε να φτάσουν μέχρι την ολοκλήρωσή τους. Τα όποια ερωτηματικά σχετικά με το θέμα της ποικιλίας -ευτυχώς- εξανεμίζονται μιας και το Mirror's Edge καταφέρνει να διατηρεί τη φρεσκάδα του από την αρχή μέχρι το τέλος, ενώ σχεδόν ποτέ δεν θα κουράσει.

Τα πάντα διέπονται από τη λογική και έτσι οι γρίφοι δεν θα δυσκολέψουν, τουλάχιστον στα πρώτα επίπεδα, μιας και πάντα θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με γνώμονα τα σωστά άλματα και τον ακριβή συγχρονισμό.

Ωστόσο, παράπονα υπάρχουν και αυτά εστιάζονται γύρω από το γεγονός πως, σε επίπεδο επιλογών, ο τίτλος παρουσιάζεται ελλιπής. Πέρα από το Story mode, διαθέσιμο είναι μόνο το Race, όπου οι παίκτες θα μπορούν να τρέξουν και πάλι σε κάποιο επίπεδο με αντίπαλο αυτήν τη φορά τον χρόνο.

Και εδώ τα leaderboards θα ξεχωρίσουν τους πραγματικά γρήγορους από τους απλά καλούς, αν και από εκεί και έπειτα δεν υπάρχει κάτι άλλο για να κερδίσει το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών. Η απουσία ενός multiplayer mode σε οποιαδήποτε μορφή είναι, απλά, απαράδεκτη.

Οι ιδέες εδώ είναι πολλές -όπως για παράδειγμα δύο ή και περισσότεροι παίκτες να κοντράρονται με αντίπαλο το χρόνο- αν και αυτές μάλλον θα είναι διαθέσιμες στο επιβεβαιωμένο, όπως είπαμε και πριν, sequel.

Σε επίπεδο μηχανισμών και πέρα από την γραμμικότητα -που όμως δεν δημιουργεί σοβαρά προβλήματα- είναι τέτοια η φύση του τίτλου, που ακολουθεί συνεχώς τη λογική του trial and error. Πολλές φορές ο παίκτης- λόγω μιας λανθασμένης κίνησης- θα πρέπει να δοκιμάσει την τύχη του ξανά και ξανά μέχρι να περάσει κάποιο εμπόδιο, αν και ευτυχώς τα σωστά κατανεμημένα checkpoints δείχνουν να σώζουν την κατάσταση.

Από εκεί και έπειτα, σε ό,τι αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Mirror's Edge η DICE έχει να προσφέρει ένα αρκετά προσεγμένο σύνολο, μην αφήνοντας πολλά περιθώρια για παράπονα.

Σε ό,τι αφορά τον ήχο, η παρουσία απαλής μουσικής κρίνεται ως η ιδανική, ενώ και τα διάφορα εφέ είναι επιτυχημένα. Έτσι, τα βήματα της Faith -καθώς και τα διάφορα επιφωνήματά της- είναι εντός κλίματος και συνδυάζονται άψογα με τη χρήση της οπτικής πρώτου προσώπου. Τέλος, τα γραφικά περισσότερο εντυπωσιάζουν με την αισθητική τους και όχι με την τεχνολογία τους.

Ενώ η πόλη είναι συνολικά πανέμορφη, πολλά κτίρια ή κατασκευές θα επαναλαμβάνονται αρκετές φορές, ενώ στα κοντινά πλάνα προδίδεται η χαμηλή ανάλυση των υφών. Συγκρίνοντας τις δύο εκδόσεις, είδαμε ότι σε αυτήν του PlayStation 3 το alliasing σε ορισμένα σημεία ήταν κάτι παραπάνω από έντονο, αλλά ακόμα και έτσι είναι τέτοια η συνολική εικόνα που δεν υπάρχουν περιθώρια για γκρίνια.

Αυτό, λοιπόν, είναι το Mirror's Edge. Μια πραγματικά φρέσκια δημιουργία, που παρά το γεγονός πως κυκλοφορεί σε μια περίοδο πλούσια από νέες προτάσεις, μπορεί να ελπίζει σε διάκριση μιας και το αξίζει. Η DICE κατάφερε να μετατρέψει μια απλή ιδέα σε ένα μοναδικό παιχνίδι αισθήσεων, το οποίο -παρά τα κάποια στραβοπατήματά του- αξίζει πραγματικά την προσοχή των παικτών.

Πηγή: www.gameover.gr
 

Μηνύματα
935
Reaction score
1
Εντυπωσιακο παιχνιδι! Τουλαχιστον απο το demo ενθουσιαστηκα. Να περασει λιγο ολη αυτη η μπορα με ΑΑΑ τιτλους και θα το παιξω κι αυτο.
 

Μηνύματα
7.140
Reaction score
4
Καταπληκτικος και πολυ πρωτοτυπος τιτλος!!
Θα συμφωνησω με τον ΒΑΝΤΑS οτι πια δεν προλαβαινουμε και καταφθανουν και αλλα και αλλα. :111:
 





Staff online

  • spylab
    TrumpoMusk
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.237
Μηνύματα
3.045.879
Members
38.541
Νεότερο μέλος
v.angelos
Top