nearfield monitors, Bob Katz...

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
391
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: nearfield monitors, Bob Katz...

Διότι, προφανώς, η έννοια του "full range ηχείου" δεν είναι αντίθετη με την έννοια του nearfield ή του midfield.
Για ακρόαση τα near field είναι μια χαρά. Για δουλειά είναι συμβιβασμός.

Τα midfield ειδικά κάποια σύγχρονα midfield είναι αξιοπρεπέστατα.

Για critical ακροάσεις, ή δουλειά υψηλότατου επιπέδου, χρειάζεσαι κάτι παραπάνω.

Και μην μπερδεύουμε την ικανότητα κάποιου να δημιουργεί όμορφες ηχητικές εικόνες απο πολύ καλά μικρά συστήματα (Focal CMS 65) η και μέτρια ακόμα (Yamaha NS10)
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
391
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: nearfield monitors, Bob Katz...

ενδιαφέρον, αλλά αν ξέρεις το "απομέσα" δε γίνεται να μιλάς για έλλειψη μικροδυναμικών ή έλλειψη πλήρους φάσματος σε ένα midfield ή κ σε ένα nearfield. Διότι, προφανώς, η έννοια του "full range ηχείου" δεν είναι αντίθετη με την έννοια του nearfield ή του midfield.
¨Οχι, αλλά το μέγεθος του ηχητικού συμβάντος σε πραγματικές διαστάσεις είναι διαφορετικό απο το να το βλέπεις σε κλίμακα.

Ακόμα και ένα solo piano η και μια κιθάρα που δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ένταση, μόνο απο το authority ενός μεγάλου συστήματος έχει παντελώς άλλη αίσθηση. Απο τον απόηχο της αίθουσας ηχογράφησης και του πραγματικού βάθους η εμπειρία πρόσληψης είναι τρομερή.

Τι να κάνουμε, ένα μικρό σύστημα δεν συλλαμβάνει τίποτα απο αυτά.

Φαντάσου να μιλάμε τώρα για πιο σύνθετα ακούσματα.

Επίσης στη δουλειά επάνω αν φτιάξεις κάτι καλά σε μεγάλο σύστημα, θα ακούγεται καλά ακόμα και στο ...
PC !

Αν φτιάξεις κάτι σε μικρό σύστημα , δέν ξέρεις που είσαι πραγματικά. Είσαι στο...πουθενά μέχρι να το ακούσεις απο ένα μεγάλο σύστημα.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: nearfield monitors, Bob Katz.

Να ρωτήσω κάτι σχετικά άσχετο?

Έχω παρατηρήσει πυκνά συχνά οτι τα μεγάλα ηχεία μου δίνουν μία τέλεια αίσθηση όγκου και χώρου που τα μικρά ούτε κάν προσεγγίζουν παρότι μπορεί να είναι άριστα.

Η έννοια λοιπόν του χώρου-όγκου εκφράζεται με κάποια μέτρηση ή τεχνική έννοια?Ή απλά άκουσα καλύτερα τις χαμηλές συχνότητες αφού ως γνωστόν "μεγάλωσε" το ηχείο με αποτέλεσμα να μου δώσει εμένα αυτή την αίσθηση?
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
391
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: nearfield monitors,

Να ρωτήσω κάτι σχετικά άσχετο?

Έχω παρατηρήσει πυκνά συχνά οτι τα μεγάλα ηχεία μου δίνουν μία τέλεια αίσθηση όγκου και χώρου που τα μικρά ούτε κάν προσεγγίζουν παρότι μπορεί να είναι άριστα.

Η έννοια λοιπόν του χώρου-όγκου εκφράζεται με κάποια μέτρηση ή τεχνική έννοια?Ή απλά άκουσα καλύτερα τις χαμηλές συχνότητες αφού ως γνωστόν "μεγάλωσε" το ηχείο με αποτέλεσμα να μου δώσει εμένα αυτή την αίσθηση?
Και όταν σε λίγα χρόνια θα έχουμε το wall of sound η αίσθηση αυτή θα είναι υπερπολλαπλάσια βάζοντας και τον παράγοντα ύψος στην αναπαραγωγή.

Μέχρι τότε θα μιλάμε για αναπαραγωγή σε " ρεαλιστικές διαστάσεις" χωρικής κατανομής. Καί σίγουρα δεν γίνεται αυτό σε μικρό χώρο. Θέλει κάποια τετραγωνικά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.908
Reaction score
144.967
Απάντηση: nearfield monitors, Bob Katz...

Χρήστο, ξέρω πολύ καλά τι λες, και συμφωνώ σε όλα όσα λες, αλλά θα πρέπει να βρω κάτι για να διαφωνήσω. κάτσε να το σκεφτώ μέχρι αύριο, δε μπορεί, κάτι θα βρω....
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.844
Απάντηση: nearfield monitors, Bob Katz...

Χρήστο, ξέρω πολύ καλά τι λες, και συμφωνώ σε όλα όσα λες, αλλά θα πρέπει να βρω κάτι για να διαφωνήσω. κάτσε να το σκεφτώ μέχρι αύριο, δε μπορεί, κάτι θα βρω....
Γιατρε μου...................τα χαπια σου:139::140::139:
 


themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Δεν νομίζω να μου χρειάζεται κανενός είδους τοίχος.
Ένα σωστό τονικά και φασικά δίδρομο είναι υπέραρκετό να μου δώσει την απόλυτα ρεαλιστική εικόνα ενός μουσικού συμβάντος όπως ένα κλασσικό ή τζαζ κουαρτέτο για παράδειγμα, με όποιους φυσικά περιορισμούς στην χαμηλή περιοχή μπορεί να υπάρχουν. Έχω ακούσει κάτι τερατοηχεία να δημιουργούν "ἑντυπωσιακών" διαστάσεων πιάνα ή βιολιά που δεν με αφορούν καθόλου.
Τα μεγάλα τρίδρομα είναι πιο δύσκολο να είναι επιτυχημένα, ειδικά όταν καλούνται να παίξουν το ρόλο του μόνιτορ. Και εν πάσει περιπτώσει σε ένα μάστερινγκ χρειάζονται όλων των μεγεθών τα εργαλεία γιατί δίνουν πληροφορίες διαφορετικές που είναι χρήσιμες για τη δημιουργία του τελικού προιόντος.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.908
Reaction score
144.967
Απάντηση: nearfield monitors, Bob Katz...

είναι γεγονός πως ένα ηχείο μικρό, από μόνο του, είναι αδύνατο να καλύπτει σωστά όλο το φάσμα. θα έχει κενά.

νομίζω πάντως, πως με ένα καλό σαμπ, δεν υπάρχει θέμα.

ακόμα κι ένα μικρών διαστάσεων δίδρομο βάσης, αν υποβοηθηθεί σωστά από ένα σαμπ, είναι ικανό να αποδώσει πλήρως όλο τον όγκο της μουσικής, και να μη "ξεχωρίζεις" πως ακούς ένα μικρού μεγέθους ηχειάκι βάσης. Σαν να ακούς το βατ και πάπι ένα πράμα. ή το δορυφόρο του 801 με το "σαμπ" του από κάτω. τες πα, κάτι τέτοιο.

ζήτω τα αρέις.
ζήτω
 

Μηνύματα
2.612
Reaction score
1.685
Απάντηση: nearfield monitors, Bob Katz...

Θα πρεπει τοτε να πουμε καλυτερα για την χρηση ενος ξεχωριστου καταλληλα φτιαγμενου "μπασοκουτου" που να μπορει να ανεβει σωστα μεχρι τους 400 Hz σαν παραδειγμα, οση τυπικα περιπου ειναι και η πρωτη τιμη του cross ενος τριδρομου.

Τοτε θα εχουμε καποια ομοιογενεια, μιας και η πραγματικη δουλεια ενος σαμπ ειναι να αναπαραγει το πολυ χαμηλο και οχι το μεσο χαμηλο εως το μπασο.

Αλλιως θα ηταν ολα ευκολα και θα μπορουσαμε να ακουμε "τελεια" με ενα LS3/5a ΠΧ και ενα απλα καλο σαμπ....
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.844
Απάντηση: nearfield monitors, Bob Katz...

Στο τρίδρομο εντάξει αλλά άμα είναι να συνοδεύσει κάποιο δίδρομο που κατεβαίνει στους 60 η αλληλοκάλυψη δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα ;
 

Μηνύματα
2.612
Reaction score
1.685
Απάντηση: nearfield monitors, Bob Katz...

Οχι, εφοσον θα ρυθμιστει καταλληλα το φιλτρο αποκοπης - εναρξης προς τον δορυφορο.

Καπως παρομοια οπως λειτουργουν τα ενεργα ως προς το χαμηλο υβριδια φαντασου το, (γουφερ-κορνα, γουφερ-ριμπον, κ.λ.π)
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.844
Απάντηση: nearfield monitors, Bob Katz...

Τα μεταξωτά βρακιά θέλουν και επιδέξιους κ@......ς.
Οταν μεγαλώσω .......
 

Μηνύματα
30.018
Reaction score
29.756
Απάντηση: nearfield monitors, Bob Katz...

Θα πρεπει τοτε να πουμε καλυτερα για την χρηση ενος ξεχωριστου καταλληλα φτιαγμενου "μπασοκουτου" που να μπορει να ανεβει σωστα μεχρι τους 400 Hz σαν παραδειγμα, οση τυπικα περιπου ειναι και η πρωτη τιμη του cross ενος τριδρομου.

Τοτε θα εχουμε καποια ομοιογενεια, μιας και η πραγματικη δουλεια ενος σαμπ ειναι να αναπαραγει το πολυ χαμηλο και οχι το μεσο χαμηλο εως το μπασο.

Αλλιως θα ηταν ολα ευκολα και θα μπορουσαμε να ακουμε "τελεια" με ενα LS3/5a ΠΧ και ενα απλα καλο σαμπ....


Είσαι πέρα για πέρα λάθος. Μπασόκουτο που ανεβαίνει στους 400 κύκλους , δεν είναι μπασόκουτο.
Τα μπασόκουτα δουλεύουν σωστά και ικανοποιητικά μέχρι τους 100-120-150 , οχι παραπάνω.
Δεν χρειάζεται να ανέβουν παραπάνω.Το λεω εκ πείρας.
Βέβαια , με τους σχετικούς περιοριμούς των μεγαφώνων , οι 4 δρόμοι είναι απαραίτητοι, αλλιώς δεν παίρνεις ικανοποιητικό αποτέλεσμα . Εστω με τα όποια προβλήματα που δημιουργούν οι 4 δρόμοι.
Δεν θέλω να υπερασπιστώ διάφορους κατασκευαστές για τις επιλογές τους , αλλά το 4δρομο ηχείο είναι μονόδρομος , αν μιλάμε για ηχείο πλήρους φάσματος και ισορροπημένο.
Ο αυλός είναι 4δρομος, ο μεγάλος και 3δρομος ο μικρός.
Οταν σχεδιάστηκε ο μεγάλος , ξέραμε οτι δεν υπήρχε περίπτωση , το ηχείο να παίξει καλά , με λιγότερους απο 4 δρόμους.Και ο λόγος ήταν το μεσόμπασο, η το μεσοχαμηλό. Δεν βγαίνει ποτέ σωστά απο κανένα μεγάφωνο το οποίο αναπαράγει και άλλες συχνότητες, όπως πχ μεσαίες.
Βέβαια είχαμε και τα Ψωράλ τα οποία στις μεσαίες και υψηλές αντίστοιχα δεν παίζονται.
Ομως πάντρεμα σε τρεις δρόμους δεν έβγαινε με τίποτα.
Ετσι βγήκε ο μεγάλος αυλός 4δρομος.
Σε όσους δεν τον εχουν ακούσει , προτείνω μια ακρόαση .Αυτοί που τον εχουν ακούσει μπορούν να μιλήσουν ελεύθερα.
Εδω να πω οτι δεν συζητάμε θέμα τονικής ισορροπίας , μιας και είναι κάτι που το φέρνεις όπως θέλεις, αλλά θέμα συχνοτικής επάρκειας.Κάτι που δεν έρχεται τόσο εύκολα και χωρίς προβλήματα , άμα δεν πάνε τα μεγάφωνα.
Εχω ακούσει πολλά ηχεία , όλων των συνδοιασμών.
Τα 4δρομα είναι πάντα καλύτερα συνολικά απο ολα , και απο τα 5δρομα , και απο τα 3δρομα, αλλά ιδίως απο τα 2δρομα.
Τα 2δρομα έχουν ενα μόνιμο πρόβλημα μείξης χαμηλών με τα μεσαία , και απουσία χαμηλών.
Τα 3δρομα είναι καλύτερα συνήθως αλλά πάλι μπερδεύουν χαμηλά με μεσοχαμηλά.
Ο λόγος όπως πάντα είναι το ρημαδο xover το οποίο καλείται να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα.
Και κάπου εκεί ξεκινάνε και οι μεγάλες αλλοιώσεις της φάσης και γίνεται του κουτρούλη ο γάμος.
Ιδανικά θα έλεγα ενα 4δρομο ηχείο με ενεργό κρος (αφού τόσο πολύ αρέσει στον ear , αλλά με μεγάλη αποκοπή και slope στα 24 db/oct ,αλλά αυτό είναι αρκετά δύσκολο)
Εναλακτικά λεω αυτό που εχει ο ΑΥΛΟΣ , δλδ 4 δρόμοι με πολύ χαμηλό slope, της τάξης ων 9 db /oct.
Αυτά.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.145
Μηνύματα
3.043.590
Members
38.538
Νεότερο μέλος
Evasound
Top