εχω μια nikon d60 με το φακο 18-55 AF θελω τωρα να παρω ενα υπερερυγωνιο φακο για φωτογραφηση τοπιων και εσωτερικων χωρων. ποιον φακο θα μου προτεινατε σε λογικη τιμη, υποψην λεω να τον παρω απο φρανκφουρτη-γερμανια θα παω τον απριλλιο
Σίγμα 8-16, Τοκίνα 11-16/2.8 είναι οι σημαντικότεροι παίκτες.
Αλλά και ο πολύ φθηνότερος Τάμρον 10-24 ενδεχομένως να μη σε αφήσει παραπονεμένο (όχι βέβαια στο επίπεδο των παραπάνω, πάντως εάν δεν είσαι pixel peeper μπορεί να σου κάτσει μια χαρά), και δίνει και μεγαλύτερο και πολύ πιο χρήσιμο εύρος: δλδ παίρνεις κάδρα αντίστοιχα με 15 και 36mm σε FF, ένας που φωτογραφίζει κυρίως ευρυγώνια κάδρα μπορεί να τον έχει και ως στάνταρ φακό στη μηχανή του.
αυτος ο AF 11-18mm f/4.5-5.6 LD IF ASPH, kotsidi μου αρεσε και καλη τιμη αλλα ποσο διαφορα θα δω απο τα 18 στα 11 και επισης γενικα ειναι καλος η το ρισκρω
Επανέρχομαι και πρόσθετω δυο ακόμη πράματα πέρα απο το ότι θέλω ευρυγωνιο θέλω να έχει γρηγόρη ταχύτητα κλειστρου πχ 2'8 για νυχτερινές λήψεις και επίσης σταθερόποιητη γιατί η d60 δεν έχει στο σώμα αναμένω για τις προτάσεις σας.
νομίζω πως αυτά είναι ασύμβατα. ο υπερευρυγώνιος έχει τη δυνατότητα να δίνει τεράστια κάλυψη, που σαφώς εμπεριέχει πολύ μεγάλο βάθος πεδίου (το οποίο και τονίζει, αυξάνοντας την αίσθηση του βάθους σε μια φωτό), και η χρήση πολύ χαμηλών τιμών διαφράγματος δεν συμβαδίζει, διότι ...μεγάλο μέρος των απεικονιζόμενων πραγμάτων θα είναι θολά!
Νομίζω πως μια τιμή f4 είναι ό,τι χαμηλότερο θα χρησιμοποιήσεις ποτέ.
με απασχόλησε το ίδιο δίλημμα πριν λίγες βδομάδες, έχοντας ως σώμα το D90. Κατέληξα στον Tokina 12-24. Αρχικά να σου πω πως όντως το 2.8 δεν θα σου χρειαστεί στη πράξη, τόσο όσο θα σου κοστίσει τουλάχιστον στην τσέπη. Με το 4 του συγκεκριμένου Tokina, είμαι υπέρ ευχαριστημένος. Όσο για τη διαφορά 12 σε 11, ή 11 σε 10, πράγματι είναι τόσο μεγάλη που μόνο όταν το δουλέψεις θα το καταλάβεις. Ταυτόχρονα όμως και εξίσου, σημαντική είναι και η διαφορά από τα 16 στα 24, καθώς κάποια στιγμή θα χρειαστείς να "ζουμάρεις" και λιγάκι. Ο 11-16 Tokina είναι πολύ καλός, θέλει όμως τσεκάρισμα στο κομμάτι που θα σου πέσει, καθώς έχουν αναφερθεί προβλήματα στην εστίαση κάποιων τεμαχίων.
προσωπικά χρησιμοποιώ τον ZUIKO DIGITAL ED 7-14mm 1:4.0 που αντιστοιχεί στα 35mm σε 14-28mm εστιακό εύρος, και έχω καταλάβει πως το 1-2mm στα χαμηλά εστιακά μήκη (δηλαδή από 14mm σε 16mm στην αναλογία των 35mm) είναι άλλος πλανήτης...
Επίσης, αν είναι μέρα με λιακάδα, για φωτογράφηση τοπίου, ένα f5.6 είναι νομίζω η καλύτερη επιλογή, και βγαίνουν όλα εστιασμένα στην τρίχα (φυσικά αυτό σε αισθητήρα 4/3). Σε χαμηλότερης φωτεινότητας περιστάσεις, καταφεύγω φυσικά σε f4.
θα συμπλήρωνα φίλε μου πως καλό είναι να αποφασίσεις με γνώμονα τη χρηστικότητα των φακών και την ποιότητα κατασκευής τους. Στη πράξη το 12 από το 11, είναι δυο βήματα σου προς τα πίσω. Οι δυο Tokina που αναφέρθηκαν, σίγουρα θα σε ικανοποιήσουν. Επίσης καλός φακός είναι και ο Sigma 8-16mm. Το σημαντικότερο όμως θα είναι να χαρείς τον υπερευρυγώνιο, καθώς μιλάμε για φακό που προσφέρει άφθονες ευκαιρίες για παιχνίδι! Παρεμπιπτόντως και καθώς γύρισα από τη Φρανκφούρτη πριν 10 μέρες, θα σε συμβούλευα να επισκεφτείς το Heidelberg, 70 χιλιόμετρα στο νότο. Εκεί θα χαρείς τοπία, γέφυρες και κάστρα για απίθανες φωτογραφίες...
Στην πράξη το 10 με το 11 και το 12 μικρή διαφορά έχουν στον χρήστη, ήδη το 12 δίνει ένα πολύ ευρυγώνιο κάδρο (18mm αντίστοιχο σε φιλμ) που θέλει λιγάκι προσπάθεια στη σύνθεση για να αξιοποιηθεί κατάλληλα. Θέλω να πω, εάν έχουμε τα 12, τα 11 και τα 10 δεν πρόκειται να μας λείψουν. Τα 8mm, ωστόσο, του Sigma, έχουν αρκετή διαφορά.